ChristianMatch
 


Forum

hoe ver kan je ermee ingaan en is dit wel zo?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 15:16
 
Hoe ver kan je mee gaan in de dingen hoe de mensen er naar kijken en ook waar ze erin geloven.

Het is een paar weken geleden al weer, en het houdt mij nog steeds vast en ik kan het niet loslaten.
Een gesprek kwam op de beelden uit die niet van de Heer zijn.

Daar zitten kwade geesten erin en die kunnen je leven beïnvloeden!
als je zo beeldje in de buurt staat, dan zal het slecht gaan met je.

Toevallig gebeurde ook veel in die week, wat even niet zo gemakkelijk was!
En ik die nuchter ben, ik ging er in geloven bijna.
zo stom beeld de oorzaak?


Jaar geleden, ik heb een Indianen beeld van mijn man nog, staat altijd in de kamer!
Iemand van onze gemeente wilde dat ik die beeld weg deed, die had slechte invloed, zat duistere machten erin!
Ja zeg, kom nou het is maar een beeld hoor!
en toch hebben wij om de beeld gebeden! En weet nog dat ik er bang voor werd, dat ik het weg wilde doen! De angst die hun met de verhalen aan
mij gaf.
Nu staat de beeld weer in de kamer, ik zie geen kwaad erin! Misschien te nuchter!

En nu weer, de verhalen die ik gehoord heb!

hoe staan jullie hier tegen over?
is dit waarheid?
of zit ook menselijke fantasie erbij?


Laatst aangepast door
JOANNIE702
op dinsdag 21 mei 2013, 15:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 15:42
 
JOANNIE702 schreef:
Hoe ver kan je mee gaan in de dingen hoe de mensen er naar kijken en ook waar ze erin geloven.

Het is een paar weken geleden al weer, en het houdt mij nog steeds vast en ik kan het niet loslaten.
Een gesprek kwam op de beelden uit die niet van de Heer zijn.

Daar zitten kwade geesten erin en die kunnen je leven beïnvloeden!
als je zo beeldje in de buurt staat, dan zal het slecht gaan met je.

Toevallig gebeurde ook veel in die week, wat even niet zo gemakkelijk was!
En ik die nuchter ben, ik ging er in geloven bijna.
zo stom beeld de oorzaak?


Jaar geleden, ik heb een Indianen beeld van mijn man nog, staat altijd in de kamer!
Iemand van onze gemeente wilde dat ik die beeld weg deed, die had slechte invloed, zat duistere machten erin!
Ja zeg, kom nou het is maar een beeld hoor!
en toch hebben wij om de beeld gebeden! En weet nog dat ik er bang voor werd, dat ik het weg wilde doen! De angst die hun met de verhalen aan
mij gaf.
Nu staat de beeld weer in de kamer, ik zie geen kwaad erin! Misschien te nuchter!

En nu weer, de verhalen die ik gehoord heb!

hoe staan jullie hier tegen over?
is dit waarheid?
of zit ook menselijke fantasie erbij?

Het eerste wat er in me opkomt is dat het niet okay is als een ander je presst iets weg te doen omdat hij/zij er moeite mee heeft en insinueert dat dit van de duivel is, want daar gaat het dus om. Het is daarbij ook nog heel ongevoelig, het beeld is van je man geweest, dat lijkt mij het eerst belangrijke.

Het enige wat je nog kan doen als je je echt zorgen maakt, is de achtergronden onderzoeken van het beeld. Ervoor bidden is ook altijd goed, dat is veel sterker dan welke invloed dan ook, mocht die er zijn.

Overigens is dit weer een etiketje van wantrouwen op dit soort kunstwerken van overzee. Laten we de kunstwerken van Rembrandt ook eens onderwerpen aan de gave van onderscheiding Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 16:00
 
tja ik ga toch effe schrijven...effe copieeren wat ik na joanne heb gestuurd.
hierover, is interesant onderwerp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 16:00
 
over je vraag op het forum.
Ik denk dat sommigge beelden en dingen je inderdaad beter weg kan doen.
Ik geloof in de geestelijke wereld, demonen, de geest van god, jezus en god als eenheid daar tegen over,
geloof in voodoo
geloof zelfs dat als ik een kettingdraag zoals bv een sterrenbeeld ik daarmee een deur open kan z etten voor een geest die niet van god is.

begrijp je vraag goed, menselijke verbeelding????
ooit had ik ook die vraag.
Ik ging op een dag met een muziek band mee, er om heen hing shit en nog es shit, mensen die verslaafd zijn etc... en veel verleiding
Toen ik een tijdje met hun mee ging zag ik op een dag een gruwelijk demoon, dacht eh vast verbeeld, komt door het blowwen
Sindsdien ging alles slechter in me leven
later kwam ik tot geloof, bad ook voor bevrijding, zag echt soort demonen van me weggaan .
ze gingen na de kamer van me baby die lag te slapen en die ging heel hard huilen en zag ze daar, heb ze weggestuurd in jezus naam
vervolgens, tijdje later komt dat zelfde gruwelijke demoon op een dag op me af, zat gewoon te afwassen, voelde iets engs aan komen en hij stapte recht door me raam na binnen
Ik dacht ehhhh, zo bang , durfde hem niet weg te sturen, nu ga ik er aan.
op eens kwam er prachtig wit licht, onbeschrijvelijke liefde, zo mooi en zuiver en rein en hoorde ik echt een stem, die zei, ik ben bij je, niet bang zijn. zoef weg ding,
later keek ik na een optreden van d e band op tv en zag ik ineens dat demoon er tussen
enfin was net tot geloof gekomen en dacht ook? verbeeld ik me dit nu allemaal?????
later ben ik afgedwaald heb god de rug toegekeerd, weet niet of je beetje me verhaal kent, ex die aan coke verslaafd raakte, erg agressief, viel me vaak aan
Zijn ogen stonden dan soms heel raar, en paar keer bijna dood geweest en dan ineens kwam er prachtig wit licht om me heen, werd me ex bang leek het wel en was hij weg.
Altijd het gevoel gehad, dat me ex soms werd overheerst door een demon , ik daar tegen vocht
later ben ik van hem gescheiden, god weer gaan zoeken is lang en mooi verhaal
Zo,n 20 jaar na dat ik voor het eerst dat demoon zag,ontwierp een tatoeëerder een ontwerp voor op de t shirts van d e band, was dat demoon, in vrolijke manier getekend.
Mijn ex heeft het op zijn rug getoeeerd..., en verkoopt die t- shirts
ben er van overtuigd dat een ieder die dat t-shirt koopt zich open zet voor d e geest die om die band heen hangt.
heb alles van de band weggegooid, wil geen deuren open hebben voor dat stomme demoon

Dus ja opletten met beeldjes enzo en met muziek waar je na luistert.
De band zelf kan ik goed en ben er van overtuigd dat ze zelf niet in de gaten hebben van de demoon die om hun heen hangt.

petra die ook wel es engelen heeft gezien......
bang worden door zulke verhalen over beeldjes die niet oke zijn?
nee niet doen, leg alle dingen bij jezus neer, vraag aan jezus, jezus dat beeldje, wilt u mij openbaren of het oke is???
Zo niet weggooien, tot jezus bidden, of hij je huis wil bedekken met zijn heilige bloed in jezus naam, alles wilt wassen en reinigen.
In jezus naam alle verbinding , deuren die je mischien hebt opengezet verbreken
En neit bang zijn, de tegenstander is een pinut, verslagen door jezus, kan mensen bang maken etc... maar gods woord zegt andere dingen.


Zo denk ik er over... liefs petra
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 16:01
 
en vergeet het erbij te schrijven, maar het pun t is van mijn verhaal
als je dingen zou verbeelden, dan had ik toen dat demoon door me raam stapte moeten gaan, heb echt niet gedacht, oh jezus komt wel effe met wit licht me redden...
en zeer vreemd dat die taoeeerder zon 20 jaar later dat ontwerp maakte, die heeft het zelfde gewoon gezien liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 16:01
 
en, toen mijn vader dood ging kreeg ik een kettingkje met een sterrenbeeld van tweeling, ja die kon ik nooit weg doen natuurlijk
toch leek het als of jezus zei, doe weg dat ding
Dus heb gezegd oké en het weggegooid
vervolgens werd ik van iets bevrijd, moeilijk te omschrijven....

maar vind dat je niet paranoa moet worden, overal geesten in moet zien,
blijf bij jezus en jezus openbaart het je wel, als het nodig is om iets weg te doen, als je er aan toe bent.
geloof is natuurlijk ook een groei met geloofsfasen.

Zo laat de discusie weer aan jullie over, maar moest effe getuigen....


Laatst aangepast door
PETRA373
op dinsdag 21 mei 2013, 16:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 16:20
 
Samengevat is dit dus een persoonlijk verhaal waarin Jezus ingreep.
Ja, duidelijk is dat je ervoor kunt bidden of God het je wil laten zien wat Hij er van vindt.
De invloed van de geestelijke wereld is er zeker maar inderdaad: achter iedere boom een demoon-geloof heeft nog niemand gediend en zeker de zaak van God niet.

Voor mij blijft dan even de vraag van Joannie staan over het beeld waarover een soort stellig oordeel wordt gegeven van buitenaf... het valt me op dat ze er blijkbaar geen last van had maar wel onrust ervaart nadat er iets over is gezegd. Het besluit het terug te zetten zal je ook biddend hebben gedaan... en je ervaart het niet als negatief. Toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 16:54
 
JOL252 schreef:
Samengevat is dit dus een persoonlijk verhaal waarin Jezus ingreep.
Ja, duidelijk is dat je ervoor kunt bidden of God het je wil laten zien wat Hij er van vindt.
De invloed van de geestelijke wereld is er zeker maar inderdaad: achter iedere boom een demoon-geloof heeft nog niemand gediend en zeker de zaak van God niet.

Voor mij blijft dan even de vraag van Joannie staan over het beeld waarover een soort stellig oordeel wordt gegeven van buitenaf... het valt me op dat ze er blijkbaar geen last van had maar wel onrust ervaart nadat er iets over is gezegd. Het besluit het terug te zetten zal je ook biddend hebben gedaan... en je ervaart het niet als negatief. Toch?

Dat zie je goed Jol, ik had daar nooit last ervan gehad met deze Indiaan, nadat wat ervan zeiden, kwam onrust in mij!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 17:01
 
PETRA373 schreef:
en, toen mijn vader dood ging kreeg ik een kettingkje met een sterrenbeeld van tweeling, ja die kon ik nooit weg doen natuurlijk
toch leek het als of jezus zei, doe weg dat ding
Dus heb gezegd oké en het weggegooid
vervolgens werd ik van iets bevrijd, moeilijk te omschrijven....

maar vind dat je niet paranoa moet worden, overal geesten in moet zien,
blijf bij jezus en jezus openbaart het je wel, als het nodig is om iets weg te doen, als je er aan toe bent.
geloof is natuurlijk ook een groei met geloofsfasen.

Zo laat de discusie weer aan jullie over, maar moest effe getuigen....

Dankje wel voor jou getuigenis, Petra. er is meer tussen hemel en aarde!
een goede zin die ik tussen de haken gezet heb, en je heb gelijk dicht bij Jezus blijven!

Toch merk je gauw hoe een andere je aan het twijfelen kan maken.....dat merk ik aan mijzelf! Fijn om zo te kunnen delen met jullie!
(maar vind dat je niet paranoia moet worden, overal geesten in moet zien)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 17:29
 
JOANNIE702 schreef:
Dankje wel voor jou getuigenis, Petra. er is meer tussen hemel en aarde!
een goede zin die ik tussen de haken gezet heb, en je heb gelijk dicht bij Jezus blijven!

Toch merk je gauw hoe een andere je aan het twijfelen kan maken.....dat merk ik aan mijzelf! Fijn om zo te kunnen delen met jullie!
(maar vind dat je niet paranoia moet worden, overal geesten in moet zien)


Dat klopt. Ze zijn er en ze zijn overwonnen. Gods bescherming is er en als er echt iets niet klopt krijg je daar inzicht over. Zonder angst en onrust. Wij mogen handelen in rust.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 21 mei 2013, 17:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 18:50
 
@Petra,

Ja, ik weet waar je het over hebt. Ik kan nu oorzaken en gevolgen zien.

Al jaren terug hoor, maar toch....

Ik heb ook overwonnen.

En nu, ach ja, als je weet dat God bestaat, ja ik heb Vrede, Rust en Gemoedsrust.

Als je wil zien, is het leven idd zo mooi.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 21:10
 
Goh interessant verhaal Petra, zet mij ook even aan het denken of ik nog iets in huis heb wat eruit moet. Kan zo niets bedenken. Je zou me zeker niet willen vertellen welke band dat was? In mijn tienerjaren was ik ook een heel klein beetje betrokken in de metalwereld, maar nam het nooit serieus, alleen voor de kick. Als je zag wat voor afbeeldingen daar gebruikt werden......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 22:19
 
ROLF230 schreef:
Goh interessant verhaal Petra, zet mij ook even aan het denken of ik nog iets in huis heb wat eruit moet. Kan zo niets bedenken. Je zou me zeker niet willen vertellen welke band dat was? In mijn tienerjaren was ik ook een heel klein beetje betrokken in de metalwereld, maar nam het nooit serieus, alleen voor de kick. Als je zag wat voor afbeeldingen daar gebruikt werden......

beste kun je dat aan jezus vragen, `jezus laat me zien of ik nog dingen in huis heb, die ik beter weg kan doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 22:20
 
JOL252 schreef:
Dat klopt. Ze zijn er en ze zijn overwonnen. Gods bescherming is er en als er echt iets niet klopt krijg je daar inzicht over. Zonder angst en onrust. Wij mogen handelen in rust.

Zo denk ik er ook over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 22:24
 
JOANNIE702 schreef:
Dankje wel voor jou getuigenis, Petra. er is meer tussen hemel en aarde!
een goede zin die ik tussen de haken gezet heb, en je heb gelijk dicht bij Jezus blijven!

Toch merk je gauw hoe een andere je aan het twijfelen kan maken.....dat merk ik aan mijzelf! Fijn om zo te kunnen delen met jullie!
(maar vind dat je niet paranoia moet worden, overal geesten in moet zien)

Zo zie je ook maar weer dat je nooit blindelings moet luisteren na andere mensen in de kerk, maar ook zelf moet onderzoeken en nadenken.
En beste is zelf er mee na Jezus gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 22:27
 
SHANITA130 schreef:
@Petra,

Ja, ik weet waar je het over hebt. Ik kan nu oorzaken en gevolgen zien.

Al jaren terug hoor, maar toch....

Ik heb ook overwonnen.

En nu, ach ja, als je weet dat God bestaat, ja ik heb Vrede, Rust en Gemoedsrust.

Als je wil zien, is het leven idd zo mooi.

Lachende smiley



Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 23:30
 
Een grote macht toekennen aan een beeld vind ik heel ver gaan.Er is al eens eerder een discussie over geweest,ik denk dat je die vindt als je zoekt op "angstgeloof"

Laat je niet bang maken,we kennen iets dat veel groter is Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 23:35
 
Nee dat beeld heeft die macht niet maar wel die demon die er eventueel aan verbonden is. Maar Petra heeft gelijk, als je er eerlijk voor bindt en vraagt of je beeld misschien occult belast is zul je dit zeker te weten komen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 23:40
 
Hoe kan een beeld bezeten zijn?
Is een serieuze vraag,uit de Bijbel ken ik alleen de teksten over het aanbidden van beelden maar geen teksten die waarschuwen voor het bezeten zijn van dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 23:51
 
Ik zeg niet dat het beeld bezeten is. Uiteindelijk blijft het iets van hout of steen. Er kan zich een demon aan verbonden hebben omdat mensen die verbintenis hebben gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan het verhaal in de Bijbel over de filistijnen die de ark van God buitgemaakt hebben en deze neerzetten aan de voeten van hun afgod(sbeeld) Dagon de volgende morgen lag Dagon of althans zijn beeld voorover op zijn gezicht dit gebeuert tot 2x toe. Als het beeld alleen een stenen iets was zou God zich daar ook niet druk om hebben gemaakt. Maar er is een afgod (demon) verbonden aan dat beeld. Dit zou ook gebeurt kunnen zijn met een beeld wat je in huis hebt en wat inderdaad bijv bij de indianen vandaan komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LABJE613





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:57
 
Petra bedankt voor je getuigenis.
Ik denk zeker dat bij twijfel gebed zeker inzicht kan geven in deze zaak.
God zal dat zeker beantwoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 23 mei 2013, 08:51
 
JOANNIE702 schreef:
Dat zie je goed Jol, ik had daar nooit last ervan gehad met deze Indiaan, nadat wat ervan zeiden, kwam onrust in mij!

Ik ken dat, nadat men van verschillende dingen wat zei, toen pas kwam er onrust....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 23 mei 2013, 09:04
 
SHANITA130 schreef:
Ik ken dat, nadat men van verschillende dingen wat zei, toen pas kwam er onrust....


En zie dan maar te onderscheiden wat van God is ;) of van mensen ingegeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: donderdag 23 mei 2013, 09:11
 
JOL252 schreef:
En zie dan maar te onderscheiden wat van God is ;) of van mensen ingegeven.



Idd, ook is het fijn om dit allemaal te lezen.
Hoe de andere naar kijken.
Dank jullie wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 23 mei 2013, 10:04
 
JOL252 schreef:
En zie dan maar te onderscheiden wat van God is ;) of van mensen ingegeven.

Men gaat ver hoor, sprookjes occult, nota bene hartstikke vol goede boodschappen, literatuur zelfs, eigenlijk oorspronkelijk voor volwassenen geschreven, Donald Duck, Smurfen en ja waarom zou in Godsnaam een indiaan occult zijn, men sloeg erg door.

Waardoor idd juist angst en onrust kwam, overal voor, met nodige consequenties....

Maar ja, das alweer zooolang geleden, maar toch...

Idd, leren onderscheidden, ipv vanalles voor te schrijven wat occult ís...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 23 mei 2013, 10:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:33
 
SHANITA130 schreef:
Men gaat ver hoor, sprookjes occult, nota bene hartstikke vol goede boodschappen, literatuur zelfs, eigenlijk oorspronkelijk voor volwassenen geschreven, Donald Duck, Smurfen en ja waarom zou in Godsnaam een indiaan occult zijn, men sloeg erg door.

Waardoor idd juist angst en onrust kwam, overal voor, met nodige consequenties....

Maar ja, das alweer zooolang geleden, maar toch...

Idd, leren onderscheidden, ipv vanalles voor te schrijven wat occult ís...

sommigge voorwerpen kunnen wel occult belast zijn denk ik, dat je daardoor deuren openzet voor de boze
betekend occult niet: in het verborgene?
Een stuk hout is maar een stuk hout, maar als het bv door een wichelaar is gebruikt, kijk ik er toch anders tegenaan, is het een werktuig waardoor machten hebben gewerkt, waar ik niets mee te maken wil hebben, dus doe ik het liever weg.

weet wat je bedoeld over occulte smurfen, ben ook wel es cristenen tegengekomen die overal spoken in zien. Meer met de boze bezig zijn dan met het licht.
ik denk dat de boze om twee dingen blij is:
1 als we niet in hem geloven
2 als we ons er heel veel in verdiepen en teveel mee bezig zijn

Mijn mening is, houd je met jezus bezig en het licht en als er dingen zijn van de boze, openbaart jezus je dat wel.
Niet paranoa worden en je laten beinvloeden door cristenen die teveel met de boze bezig zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:12
 
Ik denk dat als je wandelt in het licht met Jezus en luistert naar zijn stem dat je dan wijsheid mag ontvangen.

Ik heb ooit een Boeddha beeld gekregen van een hele goede vriendin.
Heb het aan haar teruggegeven en een paar hele goede gesprekken gehad hoe belangrijk het geloof voor mij is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1