ChristianMatch
 


Forum

Wat vinden jullie hiervan?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 13:13
 
LANFY127 schreef:
Nog een keer! Welke dan? Maar zeer zeker omdat je zelf met een schone lei wilde beginnen?! Toch? Niet om mensen te veroordelen omdat ze een bepaald boek hebben gelezen! Als je het persoonlijk, voor jezelf doet, doet heb ik daar echt geen probleem mee! Maar wel als je mensen erin probeert mee te trekken dat ze dat ook moeten doen omdat ze anders in de hel terechtkomen! Hoe hilarisch is dat!? En dat is wat Gerda Tolsteyn doet!



als ze nou echt lef had, verbrandde ze de koran Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 13:17
 
PIETER649 schreef:
als ik van een boek af wil.... leen ik het uit aan iemand Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Ja, zo kan je ook van je boeken afkomen, idd.

Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 13:25
 
IJSJE204 schreef:
Ik heb een keer een kinderboek verscheurd en weggegooid. Het ging over een kind dat op zondag geschaatst had, door het ijs zakte en overleed. Volgens de auteur werd het kind voor zijn daad door God gestraft.
Je wilt toch niet dat wie dan ook zoiets griezeligs leest?

Ja, raar is dat he?

Dat is om angst aan te jagen, in sommigen kerken, dat zondag de 7de dag, de rustdag is.

Ik krijg ook commentaar soms hoor, hier in deze biblebelt, als ze je op zondag zien werken, een buurvrouw bekijkt me al niet eens. Ik bedoel dan stukje van me gallerij schoonmaken, gewoon, vind ik dan leuk, moet ook officieel van de woningbouw.

Of ik ga eens lekker mijn raampjes doen, en mijn gordijntjes in de was en weer netjes ophangen, ja, dan zien ze je ook, zeker als je op een hoek op een hoog zit.

Idioot toch?


Ik doe en laat weer andere dingen voor God, omdat ik geloof.

Wat zij misschien niet doen...

Maar ja, niet iedereen is zo zal ik maar zeggen Knipoog smiley

S. Zondag kan bij uitstek een dag zijn om eens achterstallige dingen te doen... Lachende smiley

In de zomer in 's Gravendeel, aan de ene kant zie je vaders in korte broeken, met hun kinderen enthousiast een ijsje kopen, en aan de andere kant van de weg, letterlijk, zie je dan op bepaalde tijden de kerkgangers in het zwart.
Lachende smiley
Net een film oid, het heeft ook leuke kanten, en veel kerkgangers zeggen ook gewoon gedag terug enzo. Lachende smiley

Sommigen, niet allemaal natuurlijk, er zitten ook in die kerk, omdat ze er nu eenmaal zijn opgegroeid, en, buiten dat ze geloven ook, en om zakelijke redenen, kan, hoeft niet.

Maar er zijn echt enkele mensen, die dan denken dat die vrolijke vaders die met hun kinderen een ijsje halen naar de hel gaan.. Boze smiley Dát vind ik heel erg, dan denk ik hoe kan je dat denken, maar ja niets van aantrekken.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 19 juni 2013, 05:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 23:10
 
PIETER649 schreef:
als ze nou echt lef had, verbrandde ze de koran Coole smiley met zonnebril

Als je de fora leest heeft ze al veel verzoeken gehad om de Bijbel te verbranden! En, ach ja, waarom ook niet, zei de advocaat van de duivel! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 23:06
 
@Christian match:

Waarom hebben jullie alle laatste berichten verwijdert in dit topic? Voldeden deze niet aan de regels die jullie niet hebben? Volgens de foruminfo is de laatste post van een zeker Zeeland. Waarom kan ik dat niet teruglezen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 23:16
 
Hallo Lanfy,

Het leek erop dat iemand graag weer on-topic wilde. Die hebben we een handje geholpen Knipoog smiley

Vanaf nu kan iedereen weer reageren op jouw post.

Forumregels zijn in de maak. Nog even geduld.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 23:33
 
Oke! Thanks! Was alweer een nieuw topic gestart! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 19 juni 2013, 05:26
 
LANFY127 schreef:
Als je de fora leest heeft ze al veel verzoeken gehad om de Bijbel te verbranden! En, ach ja, waarom ook niet, zei de advocaat van de duivel! Knipoog smiley

Nou soms kan ik die reacties wel begrijpen van ongelovigen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 19 juni 2013, 22:55
 
SHANITA130 schreef:
Nou soms kan ik die reacties wel begrijpen van ongelovigen...

Hoezo? Het zijn gewoon mensen die vragen hebben! Hebben "gelovigen" geen vragen dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 23 juni 2013, 00:29
 
SHANITA130 schreef:
Nou soms kan ik die reacties wel begrijpen van ongelovigen...

Maar welke reacties van ongelovigen begrijp je dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 23 juni 2013, 09:18
 
goedemorgen lanfy, ha ha weer aan het wachten op antwoord.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 23 juni 2013, 09:47
 
Hallo,

Ben vooralsnog zo slaperig dat ik niet begrijp....

Laterz... Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 23 juni 2013, 13:55
 
LANFY127 schreef:
Hoezo? Het zijn gewoon mensen die vragen hebben! Hebben "gelovigen" geen vragen dan?

Hallo Lanfy Lachende smiley

Het ging over boekverbrandingen, symbolisch van die mevrouw die vond dat dingen in die boeken niet konden als christen zijnde, zoiets.

Op fora staat dat veel mensen ook zeggen dat je de bijbel kan verbranden.

Ik zei zoiets kan me voorstellen, als ongelovigen dat zeggen.

Waarom ik dat zei? Ik ben zelf ongelovig opgegroeit, openbaren scholen, en ja, geloof en kerk, en alles was nu eenmaal alleen om je plezier te bederven, en dreigen met de hel.

En je 'met dat je eigen kinderen niet mogen inenten', die nu polio hebben, iedereen kent wel iemand, is mijn idee, en ja, sommigen kerken waar men dingen zegt van regende goudstof oid, ja, echt ik hoef over mensen daar niet over te beginnen. Of genezingen, ja mensen kijken ook actualiteiten en kennen ook die en die.

Als ik zeg dat ik geloof, omdat men zich bijvoorbeeld afvraag hoe ik een en ander red, leg ik het uit, en zeg er altijd haastig bij dat ik niet in kerken kom, dat sommigen dingen daar ook niets met geloven heeft te maken.
En ja, wel het PKN kerkje hier op de hoek....
En vertel ik wat goede dingen over het geloof, zo zijn er al verschillende gaan geloven.(ik heb het dan natuurlijk tegen ongelovigen of mensen die wel met geloof zijn opgegroeid en het geloof hebben verlaten, of mensen die heel erg afgeven op dingen die gebeuren in kerken)

Jou vraag was: "Als je de fora leest heeft ze al veel verzoeken gehad om de Bijbel te verbranden! En, ach ja, waarom ook niet, zei de advocaat van de duivel! Knipoog smiley"

Mijne was: "Nou soms kan ik die reacties wel begrijpen van ongelovigen...".

Nou hierboven kan je het antwoord al uit destilleren.

En: "Hoezo? Het zijn gewoon mensen die vragen hebben! Hebben "gelovigen" geen vragen dan? ".

Ja, dat zal wel, ik niet, ik heb geen vragen, het is mij duidelijk en helder.
(Ik heb weleens vragen, maar niet nu, op dit moment, vragen blijven er denk ik ook altijd, ik vroeg me laats eens af, waarom gaan sommigen naar de hel, ja aan de ene kant duidelijk, aan de andere kant, ja iedereen was toch eens een lief aandoenlijk baby'tje?, ja en dan snap ik het weer even niet. Ja, totdat ik aan sommige mensen denk, en daar kan ik mij dan geeneens een lief aandoenlijk baby'tje bij vóórstellen, ja, en dan snap ik het weer: "men heeft een keuze", om een ander wel of geen kwaad te doen.

Maar/dus ja dat anderen gelovigen wel vragen hebben kan ik mij wel voorstellen.

Ik hoop dat ik zo je vraag heb beantwoord Knipoog smiley

S. Die op deze zomerdag eens even heerlijk op gaat ruimen, heb er zin an Knipoog smiley

PS: Als je nog iets niet begrijpt hoor ik het wel Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 23 juni 2013, 14:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 23 juni 2013, 23:28
 
Dan begrijpen we elkaar! Wat mijn intentie als TS was, dat ik helemaal niet tegen boekverbranding ben! Zolang je het persoonlijk doet! Daar zie ik geen kwaad in! Maar deze Gerda Tolsteyn doet aan boekverbranding om mensen heel duidelijk haar mening en standpunt op te leggen! Buiten haar "waarheid" bestaat er geen waarheid! En weer dat dreigen, OMG, wat heb ik daar een hekel aan! Als je niet dit.....dan gebeurd er dat! Ja en? Omdat zij daar van overtuigt is? Dat is ook nog steeds mijn standpunt wat betreft religie of geloof: religion should be a matter of personal faith, not a tool for judgement! En Gerda past het duidelijk toe als een "tool for judgement"! Duidelijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 00:01
 
LANFY127 schreef:
Dan begrijpen we elkaar! Wat mijn intentie als TS was, dat ik helemaal niet tegen boekverbranding ben! Zolang je het persoonlijk doet! Daar zie ik geen kwaad in! Maar deze Gerda Tolsteyn doet aan boekverbranding om mensen heel duidelijk haar mening en standpunt op te leggen! Buiten haar "waarheid" bestaat er geen waarheid! En weer dat dreigen, OMG, wat heb ik daar een hekel aan! Als je niet dit.....dan gebeurd er dat! Ja en? Omdat zij daar van overtuigt is? Dat is ook nog steeds mijn standpunt wat betreft religie of geloof: religion should be a matter of personal faith, not a tool for judgement! En Gerda past het duidelijk toe als een "tool for judgement"! Duidelijk?

Ja idd,
Quote:
religion should be a matter of personal faith, not a tool for judgement!
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 23:19
 
SHANITA130 schreef:
Ja idd,
Knipoog smiley

Leuk, je begrijpt me! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 22:22
 
SHANITA130 schreef:
Ja idd,
Knipoog smiley

Laatste zin is harstikke goed. Helaas in de praktijk, met de bijbel in de hand veroordelen we anderen..... Terwijl het eigenlijk niet iets is wat de bijbel ons leert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 8 juli 2013, 23:18
 
PETRA373 schreef:
Laatste zin is harstikke goed. Helaas in de praktijk, met de bijbel in de hand veroordelen we anderen..... Terwijl het eigenlijk niet iets is wat de bijbel ons leert.

Huh? Oude testament nooit gelezen?? Het volk van Amalek, de kinderen daarvan? Het slavenhoofdstuk? Het is niet erg als je dat nooit gelezen hebt, maar heb er dan ook geen mening over! Sorry hoor! En hoezo leert de Bijbel ons niets? De Bijbel heeft mij juist heel veel geleerd! Iedereen werd sowieso veroordeeld door de zondvloed, als je de Bijbel gelooft!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 10:00
 
LANFY127 schreef:
Huh? Oude testament nooit gelezen?? Het volk van Amalek, de kinderen daarvan? Het slavenhoofdstuk? Het is niet erg als je dat nooit gelezen hebt, maar heb er dan ook geen mening over! Sorry hoor! En hoezo leert de Bijbel ons niets? De Bijbel heeft mij juist heel veel geleerd! Iedereen werd sowieso veroordeeld door de zondvloed, als je de Bijbel gelooft!


Oude testament is oude testament, later kwam er een nieuw verbond van god met ons, het nieuwe testament, daar komt de boodschap toch duidelijk over dat we elkaar niet moeten veroordelen?

En warom mag ik er geen mening over hebben, ha ha echt jij weer om dat te schrijven.... Ook al zou mijnnmening verkeerd zijn, daar is toch forum voor om te discusieren over meningen en dan kunnen we van elkaar leren. Maar om nu te zeggen dat ik er geen mening over mag hebben?
En jij ? Warom mag jij er dan wel een mening over hebben???
Omdat jij denkt ik de bijbel niet lees Gefrustreerde smiley En ja kan hem niet zo goed als sommigge anderen hier maar, zet toch lekker me mening hier neer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
PETRA373
op dinsdag 9 juli 2013, 10:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 10:15
 
En ik zeg niet dat de bijbel ons niets leert, maar dat de bijbel ons niet leert om anderen te veroordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 21:51
 
PETRA373 schreef:
Oude testament is oude testament, later kwam er een nieuw verbond van god met ons, het nieuwe testament, daar komt de boodschap toch duidelijk over dat we elkaar niet moeten veroordelen?

En warom mag ik er geen mening over hebben, ha ha echt jij weer om dat te schrijven.... Ook al zou mijnnmening verkeerd zijn, daar is toch forum voor om te discusieren over meningen en dan kunnen we van elkaar leren. Maar om nu te zeggen dat ik er geen mening over mag hebben?
En jij ? Warom mag jij er dan wel een mening over hebben???
Omdat jij denkt ik de bijbel niet lees Gefrustreerde smiley En ja kan hem niet zo goed als sommigge anderen hier maar, zet toch lekker me mening hier neer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Heel duidelijk! Maar geen antwoord op mijn vraag! Ik zal hem strakker stellen: christenen zijn cherrypickers, die absoluut nooit ingaan op hekele kwesties uit het oude testament! Zoals het verhaal van de Amelakieten! Duidelijk? Dus, ik herhaal mijn vraag: hoe kan een almachtig God opdracht geven een volk te vernietigen, wat hij of zij zelf geschapen heeft, door een volk wat hij/zij ook zelf geschapen heeft? Hoe komt dat je geloofwaardigheid ten goede? Aaaaaahh.......uitverkiezing!? Ben benieuwd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 21:57
 
PETRA373 schreef:
En ik zeg niet dat de bijbel ons niets leert, maar dat de bijbel ons niet leert om anderen te veroordelen.

Sorry hoor! Nooit gelezen hoeveel mensen je goede vriend Jezus veroordeelt? Kijk alleen naar de uitspraak van God! Jacob heb ik liefgehad en Ezau heb ik gehaat! Of de uitdrukking in Exodus: En God verhardde het hart van Farao dat hij het volk Israel niet liet gaan! Wie is dan de sadist? Ik lees wat er staat en er staat wat ik lees! Maar....correct me if I'm wrong! Iemand die zijn mening niet kan aanpassen is dood of dom! En ik wil geen van beide zijn! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 21:59
 
PETRA373 schreef:
En ik zeg niet dat de bijbel ons niets leert, maar dat de bijbel ons niet leert om anderen te veroordelen.

Ps, sorry, Jezus veroordeelde geen mensen? Waar niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY029





Berichten: 59

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 22:28
 
Jezus zei wie zonder zonden is werpe de eerste steen.

Wij mogen elkaar niet veroordelen, maar wel op elkaar letten!
Maar wij mogen altijd weer terug naar onze god.

Wij leven hier in de verzoeking, dus wij worden steeds uitgedaagd.
en het kwaad zal ons steeds zoeken.
Vanwaar wij dicht bij god moeten blijven door te bidden , bijbel lezen en zingen en het goede te doen.
het kwaad zal ons steeds een rad voor ogen draaien en verleiden te verkeerde te doen.

Maar wij moeten elkaar vergeven elke keer weer. En elkaar aanspreken op onze fouten met zachtmoedigheid.


Laatst aangepast door
NICKY029
op maandag 15 juli 2013, 22:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 22:35
 
LANFY127 schreef:
Ps, sorry, Jezus veroordeelde geen mensen? Waar niet?


Ik denk dat Hij keihard oordeelde over de houding van de Farizeeërs en ook aardig indringende uitspraken deed over hun status quo: "witgekalkte graven" ... dus ja.. in die zin (ver)oordeelde Hij.........................


Hmm je zet me aan het denken .....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 23:49
 
LANFY127 schreef:
Ps, sorry, Jezus veroordeelde geen mensen? Waar niet?


Goed lezen lanfy, ik heb nergens geschreven dat Jezus niet oordeelt, veroordeelt
Maar heb geschreven dat de bijbel ons leert elkaar niet te veroordelen

Je verdraait mijn woorden Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 23:58
 
LANFY127 schreef:
Heel duidelijk! Maar geen antwoord op mijn vraag! Ik zal hem strakker stellen: christenen zijn cherrypickers, die absoluut nooit ingaan op hekele kwesties uit het oude testament! Zoals het verhaal van de Amelakieten! Duidelijk? Dus, ik herhaal mijn vraag: hoe kan een almachtig God opdracht geven een volk te vernietigen, wat hij of zij zelf geschapen heeft, door een volk wat hij/zij ook zelf geschapen heeft? Hoe komt dat je geloofwaardigheid ten goede? Aaaaaahh.......uitverkiezing!? Ben benieuwd!


Wel ik heb geen antwoord op alle vragen lanfy, ook ik heb me vragen en waroms, wel geloof en vertrouwen in god
Mijn zoontje van vijf heeft ook vragen over de wereld, die ik hem niet antwoord, die informatie kan hij niet allemaal aan
Zo zou god ook wel zijn redenen hebben gehad, misschien moesten sommigge mensen wel dood, omdat ze te veel met afgoden bezig waren, om het volk te beschermen waar god een plan mee had om als eindresultaat de
Hele mensheid te redden????????
En wij vinden het erg als iemand dood gaat,
God weet meer als wij, de tweede dood die is erg....
Wie zegt dat al die mensen niet later voor god komen en god zegt, niet meer zo diggen jullie en kom maar bij mij op de nieuwe hemel en aarde, ik moest jullie wel doden... Jullie waren zo diep in de zonde... Enigste manier om te voorkomen dat het nog erger werd......

Gewoon wat gedachten van mij er over hè, zeg niet dat het zo is....


Laatst aangepast door
PETRA373
op maandag 15 juli 2013, 23:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 00:03
 
LANFY127 schreef:
Sorry hoor! Nooit gelezen hoeveel mensen je goede vriend Jezus veroordeelt? Kijk alleen naar de uitspraak van God! Jacob heb ik liefgehad en Ezau heb ik gehaat! Of de uitdrukking in Exodus: En God verhardde het hart van Farao dat hij het volk Israel niet liet gaan! Wie is dan de sadist? Ik lees wat er staat en er staat wat ik lees! Maar....correct me if I'm wrong! Iemand die zijn mening niet kan aanpassen is dood of dom! En ik wil geen van beide zijn! Knipoog smiley


En ik kan me mening zeker aan passen, je velt weer een oordeel terwijl jij helemaal niet weet of ik dat kan....
Zoals ik het begrijp, met de nadruk op die woorden, zoals ik het begrijp
Oordeelt god wel degelijk.
Iets wat ik ook nooit geschreven heb
Benieuwd of jij je mening kan aanpassen en toe geven dat jij niet goed mijn woorden heb gelezen. Dus snel effe Es' terug lezen, aangezien je niet dom wil overkomen
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 00:32
 
Farao wordt ons getekend als een tiran die niet onder God wil buigen al moet hij de een na de andere plaag ondergaan. Hij verhardt zich tegen de levende God. God laat hem gaan en verhardt zijn hart. God laat hem zien dat hij niet aan Gods oordelen kan ontkomen. En wanneer Farao ten ondergaat weet heel de wereld dat de HEERE God is en dat geen mens het tegen Hem kan uithouden. Daartoe heeft God Farao verwekt. We beseffen dus dat Farao geheel en al zelf verantwoordelijk voor zijn doen en laten is. Tevens is er sprake van Gods aanbiddelijke vrijmacht.
Laat het duidelijk zijn dat God je behoud zoekt. Ga aan Zijn roepstem niet voorbij. Verhardt je niet. Gods oordeel zal dan volkomen rechtvaardig zijn. Zo gij Zijn stem dan heden hoort. Gelooft zijn heil- en troostrijk woord. Verhardt u niet, maar laat u leiden.


(Even dit stukje gekopieerd...naar aanleiding van de woorden van Lanfy over Farao....en ook omdat ik zelf niet altijd de juiste woorden kan vinden)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 07:05
 
ZEELAND736 schreef:
Farao wordt ons getekend als een tiran die niet onder God wil buigen al moet hij de een na de andere plaag ondergaan. Hij verhardt zich tegen de levende God. God laat hem gaan en verhardt zijn hart. God laat hem zien dat hij niet aan Gods oordelen kan ontkomen. En wanneer Farao ten ondergaat weet heel de wereld dat de HEERE God is en dat geen mens het tegen Hem kan uithouden. Daartoe heeft God Farao verwekt. We beseffen dus dat Farao geheel en al zelf verantwoordelijk voor zijn doen en laten is. Tevens is er sprake van Gods aanbiddelijke vrijmacht.
Laat het duidelijk zijn dat God je behoud zoekt. Ga aan Zijn roepstem niet voorbij. Verhardt je niet. Gods oordeel zal dan volkomen rechtvaardig zijn. Zo gij Zijn stem dan heden hoort. Gelooft zijn heil- en troostrijk woord. Verhardt u niet, maar laat u leiden.


(Even dit stukje gekopieerd...naar aanleiding van de woorden van Lanfy over Farao....en ook omdat ik zelf niet altijd de juiste woorden kan vinden)


Eens!


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 16 juli 2013, 18:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4