ChristianMatch
 


Forum

straatkrant
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
RENS466





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 09:52
 
Wie koopt er wel er wel eens een gezellige straatkrant bij de super?
Wie niet?
Waarom staan ze er eigenlijk?

Groet Rens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 10:03
 
RENS466 schreef:
Wie koopt er wel er wel eens een gezellige straatkrant bij de super?
Wie niet?
Waarom staan ze er eigenlijk?

Groet Rens


Ik koop ze wel maar lees ze niet, koop ze puur omdat ik die persoon het geld dan gun die bij de supermarkt staat, hier bij de appie staat ook zo iemand, en dat is echt een lief mannetje, hij helpt je soms met je karretje vasthouden of een doos boodschappen in de auto tillen, hem gun ik dan het geld voor een krant, maar vaak zeg ik dan tegen hem, hou die krant maar, hier heb je wat geld, meestal geef ik een euro of soms twee euro, net hoe mijn financieen het toelaten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 10:25
 
RENS466 schreef:
Wie koopt er wel er wel eens een gezellige straatkrant bij de super?
Wie niet?
Waarom staan ze er eigenlijk?

Groet Rens

ik woon in een durpje, hier staan ze niet, maar vroeger in het westen gaf ik ze geld en soms mocht die de krant houden maar das al weer ff gelee dus hoe het nu is geen idee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENS466





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 20:42
 
[Ja oké, eerlijk gezegd lees ik hem ook niet, maar toch wel raar eigenlijk,
de Story bij de tandarts bv. wel.
Had er één gekocht vorige week, door gebladerd, stond een leuke spreuk:

[i]als iets in de knoop zit, maak er dan niet één bij[/i]

Groet Rens


Laatst aangepast door
RENS466
op dinsdag 25 juni 2013, 20:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 23:27
 
Ik kocht wel eens eentje van zo'n man met trekkast maar sinds hij mijn fietstas leegjatte kan hij wat anders van me krijgen als ik hem nog eens zie Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENS466





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 11:12
 
Ja het blijft wazig de straatkrant, zie ook altijd de zelfde Bulgaar, niet iemand die op straat leeft. Maar de organisatie voor het maken van de krant lijkt me wel goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 12:01
 
Ja hier staat een Roemeen. Ik gun die man best wat, maar ik zag hem iets te vaak in de slijter naast de AH. Dus toch maar niet meer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 23:31
 
ROELANDE345 schreef:
Ja hier staat een Roemeen. Ik gun die man best wat, maar ik zag hem iets te vaak in de slijter naast de AH. Dus toch maar niet meer

Ik vind het ook lastig. Ff het muntje uit het karretje toeschuiven is zo gedaan. Maar als ik dan zie dat een dikke Mercedes 's avonds langs alle supermarkten rijdt om dat harem weer in te laden denk ik: waar gaat mijn geld eigenlijk naar toe.
Het viel me trouwens ook op dat in ons dorp ze niet meer staan. Hebben we ze door? Geven we te weinig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 23:35
 
ja het blijft lastig. Ik begrijp dat van hogerhand bepaald wordt waar ze moeten gaan staan en dat ze soms zover in die mercedes rijden, dat ze de dieselen wat ze binnen halen tegen elkaar weg gestreept moeten worden. Staan bij julllie ook altijd mensen met een belgische krant?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 23:39
 
ROELANDE345 schreef:
ja het blijft lastig. Ik begrijp dat van hogerhand bepaald wordt waar ze moeten gaan staan en dat ze soms zover in die mercedes rijden, dat ze de dieselen wat ze binnen halen tegen elkaar weg gestreept moeten worden. Staan bij julllie ook altijd mensen met een belgische krant?

Heeft België ook nieuws Smiley die vol vragen zit Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Zou het niet weten, denk het niet, ik woon in het midden van het land: de parel van de Veluwe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 23:47
 
KLUS667 schreef:
Heeft België ook nieuws Smiley die vol vragen zit Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Zou het niet weten, denk het niet, ik woon in het midden van het land: de parel van de Veluwe.

Ja ik ook vlak bij het middelpunt van nederland maar nooit een nederlandse straatkrant hoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 00:46
 
ROELANDE345 schreef:
Ja ik ook vlak bij het middelpunt van nederland maar nooit een nederlandse straatkrant hoor

Ohw...ik heb hem nog nooit gelezen. Ik koop hem altijd af, kost iets meer, maar dan krijg je de krant niet Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 09:50
 
KLUS667 schreef:
Ohw...ik heb hem nog nooit gelezen. Ik koop hem altijd af, kost iets meer, maar dan krijg je de krant niet Clown smiley

ze maken die kranten toch om te lezen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENS466





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: maandag 8 juli 2013, 10:51
 
Kijk dat bedoel ik, [i]ze maken de krant om te lezen[/i], daar zat ik op te wachten, mooi gezegd. Of daar nu een Roemeen of een Bulgaar of Jan die half stoned is Verraste, verbaasde smiley maakt niet uit. Ze staan er wel de hele dag en ga er zelf maar staan bij de super en mensen van de kerk zien je staan met een en of ander blad. Je weet niet wat je over je heen krijgt denk ik.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 8 juli 2013, 11:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: woensdag 10 juli 2013, 15:48
 
ROELANDE345 schreef:
ze maken die kranten toch om te lezen Gefrustreerde smiley

Ik ga toch ook niet naar een boekenwinkel: "Geeft u mij maar een boek."
"Welk boek zoekt u, mevrouw?"
"Maakt niet uit. Het is niet om te lezen. Het is om uw omzet te verhogen."


Ik begrijp het hele idee achter die straatkrant ook niet. Ik ben niet dakloos, dus waarom zou ik het lezen? Laten ze iets verkopen waar ik wat aan heb!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENS466





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 09:54
 
Eerlijk gezegd vind ik de vorige reactie bekrompen, als iedereen zo gaat denken kunnen ze bij het Leger Des Heils wel inpakken.
Als die mensen er de hele dag staan en er wordt geen straatkrant verkocht denken ze ook aju, ga wel ergens een joint roken of een tankstation iets gappen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 10:22
 
Ja ben ik wel een beetje met je eens. Die straatkranten zijn best leuk om te lezen. En natuurlijk niet (alleen) gemaakt voor daklozen. Dat zou dom zijn. Ze willen dat jij en ik die krant leuk vinden. Natuurlijk koop je de krant om die persoon te sponseren. Het blijft een soort liefdadigheid. Maar ze moeten er wel voor werken om dat geld te krijgen en daaardoor heeft het voor die persoon wel meerwaarde. Ze moeten er toch op tijd voor op staan. De hele dag met de krant staan venten enz. Ze krijgen er absoluut een beter gevoel van over zichzelf. Maak regelmatig en praatje met zo'n verkoper en hier zijn ze allemaal heel duidelijk over
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 10:41
 
ROELANDE345 schreef:
Ja ben ik wel een beetje met je eens. Die straatkranten zijn best leuk om te lezen. En natuurlijk niet (alleen) gemaakt voor daklozen. Dat zou dom zijn. Ze willen dat jij en ik die krant leuk vinden. Natuurlijk koop je de krant om die persoon te sponseren. Het blijft een soort liefdadigheid. Maar ze moeten er wel voor werken om dat geld te krijgen en daaardoor heeft het voor die persoon wel meerwaarde. Ze moeten er toch op tijd voor op staan. De hele dag met de krant staan venten enz. Ze krijgen er absoluut een beter gevoel van over zichzelf. Maak regelmatig en praatje met zo'n verkoper en hier zijn ze allemaal heel duidelijk over

Ik denk ...dat die man of vrouw...al blij is met jouw praatje..toch?
Ik heb nog nooit een krant gekocht...toch eens doen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 11:30
 
RENS466 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik de vorige reactie bekrompen, als iedereen zo gaat denken kunnen ze bij het Leger Des Heils wel inpakken.
Als die mensen er de hele dag staan en er wordt geen straatkrant verkocht denken ze ook aju, ga wel ergens een joint roken of een tankstation iets gappen.

Inderdaad, ik ga niet naar het Leger des Heils om iets te kopen wat ik niet nodig heb. Dat is niet bekrompen; dat is praktisch!
Wel gireer ik af en toe wat aan het Leger des Heils.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 17:40
 
RENS466 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik de vorige reactie bekrompen, als iedereen zo gaat denken kunnen ze bij het Leger Des Heils wel inpakken.
Als die mensen er de hele dag staan en er wordt geen straatkrant verkocht denken ze ook aju, ga wel ergens een joint roken of een tankstation iets gappen.


Zo zo, duidelijke stelling...... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 19:09
 
Vandaag van een roemeense meneer een nederlands straatkrant gekocht En gelezen Lachende smiley De Herbergkrant ;gedeeltelijk gemaakt door daklozen uit Zwolle Best leuk. Staan redelijk goede stukken in. Zo'n krant kost 1,75 de dakloze moet 0,75 afdragen voor de krant de rest is zijn verdienste. Ik gaf hem 2 eu net als bijna iedereen denk ik dus das 1,25 per krant verdient. Hij verkoopt er tussen de 10 en 20 in Barneveld op een dag. En daar is hij dik tevreden mee. Wil ook best even op je fiets passen en ruimt de rommel voor de winkel op. Wenst trouwens iedereen heel vriendelijk goeie dag zelfs als die persoon hem niet eens aankijkt. Daar kunnen heel wat mensen nog wat van leren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 juli 2013, 01:10
 
Veel van die verkopers hebben overduidelijk een verslaving,geven jullie daar ook aan? (Een bijdrage voor het volgende shot?)
Ik denk/hoop dat het geld beter terecht komt als je het aan de organisaties schenkt,LDH bijv.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 juli 2013, 10:09
 
RENS466 schreef:
Wie koopt er wel er wel eens een gezellige straatkrant bij de super?
Wie niet?
Waarom staan ze er eigenlijk?

Groet Rens


Soms koop ik een krantje. En als ik het niet doe vind ik het eigenlijk irritant dat ze er staan Smiley met dichtgeplakte mond. Het voelt ergens of ik een verplichting heb en ik vind het dan vervelend om gewoon langs te lopen.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 13 juli 2013, 10:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 juli 2013, 13:06
 
ja dat ken ik Jol Heb ik ook vaak. Je krijgt toch een soort schuldgevoel als je er langsloopt zonder een krantje te kopen. Gek is dat he
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 juli 2013, 13:47
 
ROELANDE345 schreef:
ja dat ken ik Jol Heb ik ook vaak. Je krijgt toch een soort schuldgevoel als je er langsloopt zonder een krantje te kopen. Gek is dat he



Exact. Het feit dat ze daar staan en je móet er langs maar je kunt of wilt niets geven deze keer is soms ongemakkelijk.

Ik weet ook dat deze mensen soms maar voor enkele weken opgehaald worden uit hun thuisland en dan voor discutabele personen daar hun centen staan te sprokkelen terwijl ze er zelf maar weinig van zien. Dat stuit me tegen de borst.

(Wel mooi om een keer te horen hoe een bekende van me een doos warme sjaals heeft gebreid in de winter en deze aan deze blauwbekkende verkopers uitdeelde.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENS466





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 09:55
 
Inderdaad geeft een opdringerig gevoel, nee zegen moet ook kunnen.
Denk ook niet dat ze erg vinden keer niet kopen het moet geen verplichting worden, daar heb ik een grote hekel aan.

Leuk idee zeg met de sjaals in de winter Knipoog smiley


Laatst aangepast door
RENS466
op dinsdag 16 juli 2013, 09:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENS466





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: maandag 30 september 2013, 12:23
 
Heb vanochtend weer één gekocht, waarom ook niet.

Rens


Laatst aangepast door
RENS466
op maandag 30 september 2013, 12:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK831





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 november 2013, 16:45
 
Mijn blog over een straatkrant verkoper - met de ogen van de Hemel ;)
http://prekenindeonderwereld.wordpress.com/2013/11/24/straatkrant-verkoper/


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 27 november 2013, 10:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1