ChristianMatch
 


Forum

Is het christendom wel zo authentiek?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 12:31
 
LANFY127 schreef:
Aan de ongeduldige medeforummers: sorry voor de late reactie! Lachende smiley

Nee, dat denk ik zeker niet! Op elk geloof kun je dezelfde formule toepassen, en het uiteindelijke antwoord is altijd gelijk! Maar dan heb ik naar jullie nog steeds dezelfde vraag! Waarom zou het christelijke geloof meer waar zijn dan andere geloven? En waar baseer je dat op? Ooit beseft hoeveel goden er in de wereld zijn?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Goden

Wil de enige echte god nu opstaan! Alstublieft?

But correct me if I'm wrong! Ik leer graag! En slaap lekker allemaal!

Ps, sorry, link aangepast!


Het verschil met andere goden?
Matt 28-18 20
Mij is gegeven alle macht in de hemel en op aarde
De andere goden, afgoden , kunnen ook wat kunstjes, hebben ook wat macht, maar is pinuts vergeleken met de kracht van god
Na apers, leugenaars, die hun kunsten doen om ons van de ware weg af te houden
Alleen eh als je bv vervloekt word door een voodoo priester, ken je wel na

andere afgoden gaan maar..... Ga je na Jezus, in Jezus naam word de
vloek dan wel verbroken,
Andere goden kunnen het zogenaamd ook, maar dat lijkt maar zo, ze
bevrijden je van iets en je krijgt vaak iets ergers erbij.

Dat is in mijn denken.... Het verschil. Kort uitgelegd.
Effe correctie 1 verschil......


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 augustus 2013, 16:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 12:45
 
LANFY127 schreef:
Aan de ongeduldige medeforummers: sorry voor de late reactie! Lachende smiley

Nee, dat denk ik zeker niet! Op elk geloof kun je dezelfde formule toepassen, en het uiteindelijke antwoord is altijd gelijk! Maar dan heb ik naar jullie nog steeds dezelfde vraag! Waarom zou het christelijke geloof meer waar zijn dan andere geloven? En waar baseer je dat op? Ooit beseft hoeveel goden er in de wereld zijn?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Goden

Wil de enige echte god nu opstaan! Alstublieft?

But correct me if I'm wrong! Ik leer graag! En slaap lekker allemaal!

Ps, sorry, link aangepast!

Niemand kan bewijzen dat God bestaat of welke God de enige echte is Lanfy. vanuit mijn persoonlijke ervaring kan ik zeggen: als je gelooft dat JEZUS CHRISTUS de zoon van GOD is en je gelooft dat HIJ voor jou aan het kruis is gestorven voor je zonden en je geeft je leven aan de HEER, dan openbaart God zich aan je en dan kan je er echt niet meer omheen dat de God van de bijbel de enige ware GOD is. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JANE410
op woensdag 14 augustus 2013, 12:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 22:35
 
MARDIE881 schreef:
Een meerdere goden systeem lijkt mij niet logisch.Een God is een opperwezen en kan per definitie maar enkelvoudig zijn.In de geloven met meerdere goden voeren de goden dan ook meestal wel oorlog met elkaar om wie nu dan de ultieme macht heeft en de feitelijke oppergodheid is.
In de geschiedenis linkte mensen ook altijd de wonderen der natuur aan een eigen godheid.Elk element z'n eigen god.Maar aangezien elk element aan elkaar verbonden is dan is ook dat niet logisch zonder een enkele oppergod die al de andere aanstuurt.Meerendeel van de religies gelooft ook in een oppergod of een enkele god.

Daar ben ik het niet mee eens! Een meer Goden systeem is inderdaad niet logisch, maar kijk alleen al naar de 10 geboden! Het eerste gebod: gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben! Wat doe je daar dan mee? God zegt hier zelf dat er ook andere goden zijn! Als deze er niet waren hoefde God deze ook niet te noemen! Of te verbieden om er in te geloven! Of toch wel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 22:40
 
@ Petra,

Ik kan je niet quoten, want dat zou een chaos worden! Knipoog smiley Maakt niet uit! Maar in jouw belevingswereld is dit waar, dat klopt, maar in een andere, bijvoorbeeld mijn belevingswereld, is dit niet waar! Dus wat heb jij voor op mij? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 22:48
 
LANFY127 schreef:
@ Petra,

Ik kan je niet quoten, want dat zou een chaos worden! Knipoog smiley Maakt niet uit! Maar in jouw belevingswereld is dit waar, dat klopt, maar in een andere, bijvoorbeeld mijn belevingswereld, is dit niet waar! Dus wat heb jij voor op mij? Knipoog smiley

Zal zeggen onderzoek het eens in het echt, ha ha ga Es' na het hoge bomen bos bij kasteel hoekelum met volle maan rond middernacht Echt spookt daar en zit hele groep verkeerde afgod te aanbidden. Ps neem wel een bijbel mee. Ter bescherming Knipoog smiley

Weet het iemand die daar werkte moest wel Es' op het kasteel passen. Die ik kan.

En als je spook ziet, in naam van Jezus kun je hem wegsturen.

Meerderen mensen die daar werken weten dat het daar spookt. Vooral degene die daar wonen. Ha ha echt eng.
Weet niet of je van horror filmen houd..... Vroeger deed men in het kasteel offeren daar, en vaak midden in de nacht, zitten griezels in het bos verkeerde dingen te aanbidden en proberen het kasteel dan binnen te dringen daarna.

Jij als, wetende waar je woont, moet dat toch ook bekend zijn? Of niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 22:52
 
JANE410 schreef:
Niemand kan bewijzen dat God bestaat of welke God de enige echte is Lanfy. vanuit mijn persoonlijke ervaring kan ik zeggen: als je gelooft dat JEZUS CHRISTUS de zoon van GOD is en je gelooft dat HIJ voor jou aan het kruis is gestorven voor je zonden en je geeft je leven aan de HEER, dan openbaart God zich aan je en dan kan je er echt niet meer omheen dat de God van de bijbel de enige ware GOD is. Knipoog smiley

Hoi Jane! Vervang God door Allah! Geld je argument dan nog? Alle gelovigen en religieuzen hanteren dezelfde uitgangspunten! Boeddhisten, Jehova's getuigen, Moslims, Katholieken en wat nog meer! Dus als iemand zijn eigen God invult, dan heeft die gelijk? Maar sorry hoor, niemand heeft, bij mijn weten een antwoord gegeven op: Is het christendom wel zo authentiek?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 22:54
 
LANFY127 schreef:
Hoi Jane! Vervang God door Allah! Geld je argument dan nog? Alle gelovigen en religieuzen hanteren dezelfde uitgangspunten! Boeddhisten, Jehova's getuigen, Moslims, Katholieken en wat nog meer! Dus als iemand zijn eigen God invult, dan heeft die gelijk? Maar sorry hoor, niemand heeft, bij mijn weten een antwoord gegeven op: Is het christendom wel zo authentiek?


Vraag het antwoord aan Jezus lanfy, wie zoekt zal vinden......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 23:26
 
LANFY127 schreef:
Hoi Jane! Vervang God door Allah! Geld je argument dan nog? Alle gelovigen en religieuzen hanteren dezelfde uitgangspunten! Boeddhisten, Jehova's getuigen, Moslims, Katholieken en wat nog meer! Dus als iemand zijn eigen God invult, dan heeft die gelijk? Maar sorry hoor, niemand heeft, bij mijn weten een antwoord gegeven op: Is het christendom wel zo authentiek?

Ik zou het even anders willen stellen, wat heeft Allah dan voor iets bijzonders gedaan, of Boeddha, of al die andere goden? Misschien hebben ze zeker wel waarheden die op geestelijk gebied nou eenmaal gelden maar die heb je zelfs zonder er een geloof bij te halen.

Wat voor speciaals hebben al die andere goden aan de mensheid gegeven waarvan ik zeg: hey!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 23:38
 
LANFY127 schreef:
Hoi Jane! Vervang God door Allah! Geld je argument dan nog? Alle gelovigen en religieuzen hanteren dezelfde uitgangspunten! Boeddhisten, Jehova's getuigen, Moslims, Katholieken en wat nog meer! Dus als iemand zijn eigen God invult, dan heeft die gelijk? Maar sorry hoor, niemand heeft, bij mijn weten een antwoord gegeven op: Is het christendom wel zo authentiek?


DE vraag of het christendom wel zo authentiek is?

Mijn antwoord: het gaat niet om het christendom.
het gaat om Christus! En christus is authentiek, en gisteren , en vandaag en morgen de zelfde..Niet authentiek genoeg??Lachende smiley

Alsof het christendom in het begin er al was...

Christus daar draaid alles om. Immers uit Hem ,door hem en voor hem is alles ontstaan.

Soms kunnen we vragen stellen die ons op een verkeerd been zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 23:57
 
CHRISTIAN542 schreef:
DE vraag of het christendom wel zo authentiek is?

Mijn antwoord: het gaat niet om het christendom.
het gaat om Christus! En christus is authentiek, en gisteren , en vandaag en morgen de zelfde..Niet authentiek genoeg??Lachende smiley

Alsof het christendom in het begin er al was...

Christus daar draaid alles om. Immers uit Hem ,door hem en voor hem is alles ontstaan.

Soms kunnen we vragen stellen die ons op een verkeerd been zetten.

Mooi, het accent wat je erop legt. Het draait niet om het christendom maar om Hem Zelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 07:01
 
Authenethiek, antiek, of wat dan ook

Ik vind het christelijk geloof mooi.

Had ik als kind al toen ik met me moeder naar katholieke kerken ging, verstond er niets van(ander land en kon de taal niet), maar vond het prachtig.

Zo, Jezus, die daar aan het kruis hing....Vastgespijkerd...indrukwekkend...dát moest toch op de een of andere manier wel wat te betekenen hebben.

Even later wouden mijn kleine broertje en ik ook van die kruisen met Jezus eraan hebben. Die waren ook echt in elke winkel te koop. Ja, communistisch land, dus je had maar een soort kruis, met Jezus eraan, ja, wel in verschillende groottes.

Ja, mijn kleine broertje trots dat kruis boven zijn slaapkamerdeur.

Ja, en op me 18de wist ik nog steeds niet wat kerst was, ja, nu wel, ik vind het wel mooi hoor, idee van eeuwig leven. En ja, je kan bidden voor dingen, waar je erg tegenop ziet. en ja, dan zal je altijd zien, dan gaan de dingen inene veel makkelijker.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 augustus 2013, 07:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 09:51
 
LANFY127 schreef:
Hoi Jane! Vervang God door Allah! Geld je argument dan nog? Alle gelovigen en religieuzen hanteren dezelfde uitgangspunten! Boeddhisten, Jehova's getuigen, Moslims, Katholieken en wat nog meer! Dus als iemand zijn eigen God invult, dan heeft die gelijk? Maar sorry hoor, niemand heeft, bij mijn weten een antwoord gegeven op: Is het christendom wel zo authentiek?

Hoi Lanfy, Als ik God vervang voor Allah, nee liever niet. Maar ik begrijp je vragen wel, heb daar zelf ook mee geworsteld, maar als je serieus op zoek gaat naar de God van de bijbel dan zal je HEM vinden. Dat zegt HIJ in zijn woord: wie zoekt zal vinden, wie klopt zal opengedaan worden.

Het verschil tussen al die geloven is: dat je bij al die andere geloven zoveel moet doen, je moet het verdienen. Je mag zoveel niet enz.

Bij het christelijk geloof gaat het om GENADE, als je gelooft/belijdt dat JEZUS de zoon van God is ben je behouden uit GENADE. En dan mag je leven in vrijheid. Dat vind ik wel een geloof dat authentiek genoemd kan worden Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JANE410
op donderdag 15 augustus 2013, 12:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 14:39
 
Ja, Precies,

Net wat Jane zegt, je leeft in Vrijheid.

Ik bedoel zo: eeuwig leven...had je daarvoor voordat je/ik dus niet geloofde nog het akelige idee, na de dood is er niets, houdt het op,

Ja, nu niet meer. Nee, want nu is er ineens eeuwig leven, je ziel of geest bijft bestaan.

Na de natuurlijke dood, krijg je een ander onvergankelijk lichaam,
En dan leef je voor eeuwig, in de Hemel.

Want en daarom; je hebt oneindige getallen in de wiskunde, die ook echt bestaan, een cirkel is oneindig en natuurlijk het Heelal.

Als kind dacht ik weleens, van ja, er moet toch ergens een einde zijn in het heelal, en dat stelde ik me voor als een gemetselde muur.

Maar ja, hoe zit dat dan achter die muur, wat zit daarachter, daar moet toch ook iets achter zijn....niet voor te stellen bijna dat oneindige.

Zo is het ook met eeuwig leven.

Ergens ook wel logisch, het Bewustzijn kan niet zomaar even in het niets verdwijnen.

Ja, je hebt ook wel wetenschappers die denken ja de hersens zijn gewoon stroompjes en chemische reacties. Is ook wel zo, maar hoe kan zoiets vernuftigs als de hersenen nou ontstaan zijn door een oerknal?

Daar moet een 'intelligentie' aan te pas zijn gekomen.

Of, hoe kan zoiets moois als Liefde en gemeenschap nou per ongeluk ontstaan zijn uit een oerknal?

Dat kan toch niet?

Dus, logisch, dat heeft God bedacht en gemaakt, want God was er al vanaf het begin. Toen er nog helemaal niet was. Ja, wonderlijk; het leven is erg mooi en...wonderlijk...

Later verder....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 augustus 2013, 14:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 17:29
 
@ Shanita,

Of, hoe kan zoiets moois als liefde en gemeenschap nou per ongeluk ontstaan zijn uit een oerknal

Dat kan toch niet? @ Shanita

En uit die oerknal kwam dan een man uit voort en ook een vrouw en hee da`s ook toevallig die twee kunnen ook nog eens kindertjes maken.?


Laatst aangepast door
JANE410
op donderdag 15 augustus 2013, 22:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:13
 
JANE410 schreef:
@ Shanita,

Of, hoe kan zoiets moois als liefde en gemeenschap nou per ongeluk ontstaan zijn uit een oerknal

Dat kan toch niet?

En uit die oerknal kwam dan een man uit voort en ook een vrouw en hee da`s ook toevallig die twee kunnen ook nog eens kindertjes maken.?

Hoi Jane,

Oh, je quote me, zag ik net niet,

Ik dacht dat je je iets afvroeg, van 'kan toch niet?', maar dat was ik, je quote me....

Knipoog smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 augustus 2013, 18:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:17
 
JANE410 schreef:
@ Shanita,

Of, hoe kan zoiets moois als liefde en gemeenschap nou per ongeluk ontstaan zijn uit een oerknal

Dat kan toch niet?

En uit die oerknal kwam dan een man uit voort en ook een vrouw en hee da`s ook toevallig die twee kunnen ook nog eens kindertjes maken.?

Ja, dat bedoel ik ook, daar is over na gedacht Knipoog smiley !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 22:55
 
PETRA373 schreef:
Zal zeggen onderzoek het eens in het echt, ha ha ga Es' na het hoge bomen bos bij kasteel hoekelum met volle maan rond middernacht Echt spookt daar en zit hele groep verkeerde afgod te aanbidden. Ps neem wel een bijbel mee. Ter bescherming Knipoog smiley

Weet het iemand die daar werkte moest wel Es' op het kasteel passen. Die ik kan.

En als je spook ziet, in naam van Jezus kun je hem wegsturen.

Meerderen mensen die daar werken weten dat het daar spookt. Vooral degene die daar wonen. Ha ha echt eng.
Weet niet of je van horror filmen houd..... Vroeger deed men in het kasteel offeren daar, en vaak midden in de nacht, zitten griezels in het bos verkeerde dingen te aanbidden en proberen het kasteel dan binnen te dringen daarna.

Jij als, wetende waar je woont, moet dat toch ook bekend zijn? Of niet?

Het feit dat je zegt dat ik een Bijbel moet meenemen zegt al genoeg! Sorry, been there, seen it, done that! En als je realistisch nadenkt kun je zelf ook wel beseffen dat ik daar niet serieus op in KAN gaan! Maar doe je huiswerk! Wordt je alleen maar slimmer van! Ddww! Doei doei!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 22:57
 
Ps, ik hoef helemaal niet naar Hoekelum om daar iets te ontwaren waar jij in "geloofd"! Dat is zo'n dooddoener! Ik leef gewoon, is daar iets mis mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:02
 
Aan allemaal! Waarom blijven jullie structureel de oerknal en de evolutie op 1 lijn plaatsen? Dat snap ik niet! Dat zijn echt 2 totaal verschillende dingen! Het 1 heeft totaal niets te maken met het ander! Maar misschien is dit offtopic?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:08
 
SHANITA130 schreef:
Ja, Precies,

Net wat Jane zegt, je leeft in Vrijheid.

Ik bedoel zo: eeuwig leven...had je daarvoor voordat je/ik dus niet geloofde nog het akelige idee, na de dood is er niets, houdt het op,

Ja, nu niet meer. Nee, want nu is er ineens eeuwig leven, je ziel of geest bijft bestaan.

Na de natuurlijke dood, krijg je een ander onvergankelijk lichaam,
En dan leef je voor eeuwig, in de Hemel.

Want en daarom; je hebt oneindige getallen in de wiskunde, die ook echt bestaan, een cirkel is oneindig en natuurlijk het Heelal.

Als kind dacht ik weleens, van ja, er moet toch ergens een einde zijn in het heelal, en dat stelde ik me voor als een gemetselde muur.

Maar ja, hoe zit dat dan achter die muur, wat zit daarachter, daar moet toch ook iets achter zijn....niet voor te stellen bijna dat oneindige.

Zo is het ook met eeuwig leven.

Ergens ook wel logisch, het Bewustzijn kan niet zomaar even in het niets verdwijnen.

Ja, je hebt ook wel wetenschappers die denken ja de hersens zijn gewoon stroompjes en chemische reacties. Is ook wel zo, maar hoe kan zoiets vernuftigs als de hersenen nou ontstaan zijn door een oerknal?

Daar moet een 'intelligentie' aan te pas zijn gekomen.

Of, hoe kan zoiets moois als Liefde en gemeenschap nou per ongeluk ontstaan zijn uit een oerknal?

Dat kan toch niet?

Dus, logisch, dat heeft God bedacht en gemaakt, want God was er al vanaf het begin. Toen er nog helemaal niet was. Ja, wonderlijk; het leven is erg mooi en...wonderlijk...

Later verder....

Ik vraag me oprecht af of je ooit weleens over de eeuwigheid hebt nagedacht! Of was dat een leuk en warm hersenspinsel voor jou?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:10
 
Hier een bericht over de eeuwigheid! Denk er rustig en realistisch over na!


En heb je hier weleens over nagedacht:

In 1912 zonk de Titanic. Dat lijkt onderhand een eeuwigheid geleden. Napoleon, nog langer. De Middeleeuwen? Wauw, dat is de oertijd. Jezus is al heel lang weg. Daarvoor, in het begin der dagen, was er een heuse zondvloed! Ten tijde dat de pyramiden gebouwd werden. Allememachies, kun je je voorstellen HOE LANG dat al geleden is??? En dan komt dat geloofje. Dat geloofje claimt dat de Aarde 6.000 jaar oud is. Als we een gebouw van 50 verdiepingen hebben, en dat als werkelijke tijdschaal gebruiken, is die 6.000 jaar ongeveer precies de laag verf op het dak, terwijl de gehele toren de tijd is dat de Aarde al bestaat, driehonderdertigduizend keer bevestigd door moderne wetenschap. Kun je je DAT voorstellen? ZOVEEL tijd? Vijfenveertighonderdzestigmiljoen jaar?? Veel sterren hebben een levensspanne van om en nabij de NEGENDUIZEND MILJOEN jaar (9.000.000.000 jaar dus)... Bent u daar nog? Dit universum bestaat al 14.000.000.000 jaar.

Niemand is in staat zich dat voor te stellen, ook onze nog langer levende timmermanfans niet. Die gaan oneindig lang mee. Dus ook 14.000.000.000 jaar x oneindig, ze gaan het allemaal meemaken. Echt absuuuuuuuuuuurdddddd laaaaaaaaaaaaaannnnnnngggggggggggg. En dan zitten ze allemaal bij elkaar bij die vrolijke god. Niet 1 jaar. Niet 10. Niet 100. Niet 1.000. Niet 10.000. Niet 100.000. Niet 1.000.000. Niet 10.000.000. Niet 100.000.000. Niet 1.000.000.000. Niet 1.000.000.000.000. Niet 1.000.000.000.000.000. En niet 1.000.000.000.000.000.000.000. Ja, zelfs meer jaren dan er atomen in het universum zijn, 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000, zoveel kaarsjes hebben ze straks op hun taart bij hun fantasie-god. En onze christenen gaan het nog bonter maken, want ze gaan nooit meer dood, dus zelfs 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 tot de heilige 40ste macht aan jaren, en nog steeds zijn ze er, denken ze dan. Goed, hoe ga je je vermaken dan? Op een gegeven moment heb je alles zoveel gedaan, en komt alles zo ongelofelijk je neus uit, dat je waarschijnlijk helemaal gek wordt en zelfmoord wil plegen. Maar ja, dat gaat ook niet. Je moet nog eens een keer 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar bij die god zijn. En daarna nog eens 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000. En ook nog een keer 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 x 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar bij die god zijn.


Wat een afschuwelijke straf moet dat zijn.
"Ik ga langer bestaan dan een ster omdat ik in 1 van de paar honderd godenzonen gelooof die mijn opa bedacht heeft"

Hahahaha!!! En natuurlijk zonder ook maar een seconde over de waanzin en de consequentie ervan na te denken. Nee, vooral zo onzalig mogelijk onwetend zijn, in de totale waan dat dit levensgeluk brengt. Jullie zijn echt veeeel intelligenter dan onze neefjes in de bomen van Afrika zeg. En ook totaal niet naief. En wat een ijzeren mentaliteit, die gigantische oogkleppen op + DREAM MODE! Typevauten gewijzigd! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LANFY127
op donderdag 15 augustus 2013, 23:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:30
 
God zal bij de mensen zijn! En dan staat er in Openb. 21 : 4: “En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan. En Die op de troon zat, zeide: Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zeide tot mij: Schrijf, want deze woorden zijn waarachtig en getrouw”. Het zal dus letterlijk een hemel op aarde zijn! Geen dood, geen rouw, geen tranen, geen moeite zal er meer zijn.



Dream on??

Dit is mijn dream-on...
En dat mag ik bij tijden hebben...doen...
ZONDER OOGKLEPPEN!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:32
 
Tsja, zo blijkt maar weer: Geloof in de Enige, ware God is niet te verklaren vanuit redenatie van feiten, geloof is enkel mogelijk wanneer Hijzelf het je geeft. En van daaruit zijn dan wel zichtbare feiten die dat kunnen ondersteunen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:37
 
LANFY127 schreef:
Hier een bericht over de eeuwigheid! Denk er rustig en realistisch over na!

Hahahaha!!! En natuurlijk zonder ook maar een seconde over de waanzin en de consequentie ervan na te denken. Nee, vooral zo onzalig mogelijk onwetend zijn, in de totale waan dat dit levensgeluk brengt. Jullie zijn echt veeeel intelligenter dan onze neefjes in de bomen van Afrika zeg. En ook totaal niet naief. En wat een ijzeren mentaliteit, die gigantische oogkleppen op + DREAM MODE! Typevauten gewijzigd! Knipoog smiley

Wat je wel of niet gelooft moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Maar je hoeft niet beledigend naar ons te worden.
Je bent hier geheel vrijwillig op deze christelijke site, dus verwacht ik op zn minst respect voor mijn opvatingen.

@Roelande die blij is dat haar relatie met de enige levende God haar heel veel levensgeluk brengt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 00:17
 
ROELANDE345 schreef:
Wat je wel of niet gelooft moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Maar je hoeft niet beledigend naar ons te worden.
Je bent hier geheel vrijwillig op deze christelijke site, dus verwacht ik op zn minst respect voor mijn opvatingen.

@Roelande die blij is dat haar relatie met de enige levende God haar heel veel levensgeluk brengt


Dank je Roelande...zo voelde ik het ook!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 06:21
 
Vanuit onze aardse view hebben we inderdaad geen idee Lanfy. De eeuwigheid zit misschien heel anders in elkaar dan jij hier voor ons uitrekent naar aardse tijden en wijsheden.



P.s. Ik begrijp dat je er eigenlijk al over uitgedacht bent en het voor jou duidelijk is dat het christelijke geloof het (ook al) niet is.
Dan begrijp ik eigenlijk niet zo goed waarom je deze vraag dan nog stelt. Om de "naïviteit" en "kortzichtigheid" van de simpel mindeds hier aan "het licht" te brengen?

Ik geloof wel dat je taaiere kost kan gebruiken dan de geëikte antwoorden die jij steeds tegenkomt en voor jou niet voldoen. Een wetenschapper als C.S. Lewis heeft leuke doorknagers geschreven en Cees Dekkers heeft zich met de opmerkingen en eeuwenoude vragen waar jij mee komt allang bezig gehouden... maar vermoedelijk interesseert je dat ook al niet meer omdat je jouw waarheid al hebt gevonden?


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 16 augustus 2013, 07:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 07:17
 
JOL252 schreef:
Vanuit onze aardse view hebben we inderdaad geen idee Lanfy. De eeuwigheid zit misschien heel anders in elkaar dan jij hier voor ons uitrekent naar aardse tijden en wijsheden.


...........

Dat is juist het verschil tussen God en andere goden (cq christendom en andere religies).
Als je aan Gods woorden rekent, blijkt het niet te berekenen. Het is dan of belachelijk of verwonderlijk voor je afhankelijk of je niet of wel gelooft.

Andere religies zijn berekenbaar. Als je dit doet dan dat. 1+1= 2. Heel simpel die andere religies, begrijpbaar voor de mens.

Voor mij als iets begrijpbaar voor de mens is, is het gemaakt door de mens, dus niets goddelijks aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 07:26
 
ANNA415 schreef:
Dat is juist het verschil tussen God en andere goden (cq christendom en andere religies).
Als je aan Gods woorden rekent, blijkt het niet te berekenen. Het is dan of belachelijk of verwonderlijk voor je afhankelijk of je niet of wel gelooft.

Andere religies zijn berekenbaar. Als je dit doet dan dat. 1+1= 2. Heel simpel die andere religies, begrijpbaar voor de mens.

Voor mij als iets begrijpbaar voor de mens is, is het gemaakt door de mens, dus niets goddelijks aan.

Yep, ben ik met je eens.

Ik moet even denken aan:
"Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. Want door dit (geloof) is aan de ouden een getuigenis gegeven. Door het geloof verstaan wij, dat de wereld door het woord van God tot stand gebracht is, zodat het zichtbare niet ontstaan is uit het waarneembare."


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 16 augustus 2013, 07:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 09:03
 
LANFY127 schreef:
Ps, ik hoef helemaal niet naar Hoekelum om daar iets te ontwaren waar jij in "geloofd"! Dat is zo'n dooddoener! Ik leef gewoon, is daar iets mis mee?

Jij stelde een vraag, antwoordde je daarop
En jij en ik zijn uitgediscuseerd,

Fijne dag nog verder. Doei doei
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 10:10
 
[quote=LANFY127]Hier een bericht over de eeuwigheid! Denk er rustig en realistisch over na!


En heb je hier weleens over nagedacht:

In 1912 zonk de Titanic. Dat lijkt onderhand een eeuwigheid geleden. Napoleon, nog langer. De Middeleeuwen? Wauw, dat is de oertijd. Jezus is al heel lang weg. Daarvoor, in het begin der dagen, was er een heuse zondvloed! Ten tijde dat de pyramiden gebouwd werden. Allememachies, kun je je voorstellen HOE LANG dat al geleden is??? En dan komt dat geloofje. Dat geloofje claimt dat de Aarde 6.000 jaar oud is. Dat geloof ik ook niet. Als we een gebouw van 50 verdiepingen hebben, en dat als werkelijke tijdschaal gebruiken, is die 6.000 jaar ongeveer precies de laag verf op het dak, terwijl de gehele toren de tijd is dat de Aarde al bestaat, driehonderdertigduizend keer bevestigd door moderne wetenschap. Kun je je DAT voorstellen? ZOVEEL tijd? Vijfenveertighonderdzestigmiljoen jaar?? Veel sterren hebben een levensspanne van om en nabij de NEGENDUIZEND MILJOEN jaar (9.000.000.000 jaar dus)... Bent u daar nog? Dit universum bestaat al 14.000.000.000 jaar.

Niemand is in staat zich dat voor te stellen, ook onze nog langer levende timmermanfans niet.NOU DAAR BEN IK OOK GEEN FAN VAN Huilende smiley, smiley in tranen Die gaan oneindig lang mee. Dus ook 14.000.000.000 jaar x oneindig, ze gaan het allemaal meemaken. Echt absuuuuuuuuuuurdddddd laaaaaaaaaaaaaannnnnnngggggggggggg. En dan zitten ze allemaal bij elkaar bij die vrolijke god. Niet 1 jaar. Niet 10. Niet 100. Niet 1.000. Niet 10.000. Niet 100.000. Niet 1.000.000. Niet 10.000.000. Niet 100.000.000. Niet 1.000.000.000. Niet 1.000.000.000.000. Niet 1.000.000.000.000.000. En niet 1.000.000.000.000.000.000.000. Ja, zelfs meer jaren dan er atomen in het universum zijn, 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000, zoveel kaarsjes hebben ze straks op hun taart bij hun fantasie-god. En onze christenen gaan het nog bonter maken, want ze gaan nooit meer dood, dus zelfs 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 tot de heilige 40ste macht aan jaren, en nog steeds zijn ze er, denken ze dan. Goed, hoe ga je je vermaken dan? Op een gegeven moment heb je alles zoveel gedaan, en komt alles zo ongelofelijk je neus uit, dat je waarschijnlijk helemaal gek wordt en zelfmoord wil plegen. Maar ja, dat gaat ook niet. Je moet nog eens een keer ja nou dat heb ik nou eenmaal niet, ik ken bezigheden die ik wel altijd zou willen doen. 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar bij die god zijn. En daarna nog eens 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000. En ook nog een keer 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 x 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar bij die god zijn.


Wat een afschuwelijke straf moet dat zijn. NOU ZO ZIE IK DAT NIET. "Ik ga langer bestaan dan een ster omdat ik in 1 van de paar honderd godenzonen gelooof die mijn opa bedacht heeft" Nou dat weet ik nog zo net niet, waarom zouden alleen de gelovige eeuwig leven, ik denk zelf alleen goede mensen wel, en slecht, zoals Hitler niet. Goede mensen gaan naar de Hemel waar alles perfect is, en slechte naar de hel...Ook goede mensen die het niet weten gaan naar de Hemel anders zou het niet eerlijk zijn en God is rechtvaardig. Ik bedoel mensen met een goed hart.
Hahahaha!!! En natuurlijk zonder ook maar een seconde over de waanzin en de consequentie ervan na te denken. Nee, vooral zo onzalig mogelijk onwetend zijn, in de totale waan dat dit levensgeluk brengt. 'Ik voel mij door de band genomen heel gelukkig... Jullie zijn echt veeeel intelligenter dan onze neefjes in de bomen van Afrika zeg. Intelligentie wat heeft dat ermee te maken? Trouwens, kunnen momentopnames zijn. Waarom zit de een op de lom school en als de situatie verandert haalt ze ineens makkelijk havo...(voorbeeld)Je hebt ook eq, emotionele intelligentie, die is veel belangrijker, heeft te maken met het aanvoelen van dingenhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Emotionele_intelligentieTrouwens, intelligentie wordt vaak gekoppeld aan het al dan niet hebben van een universitaire opleiding, wat nergens op slaat, wat al die mensen die gewoon niet in de gelegenheid waren om te studeren?En ook totaal niet naief. En wat een ijzeren mentaliteit, die gigantische oogkleppen op + DREAM MODE! Typevauten gewijzigd! Knipoog smiley

Trouwens wat heeft intelligentie te maken met neefjes en nichtjes in de bomen in Afrika, Smiley die vol vragen zit

IK KAN HET ERGENS WÉL BEGRIJPEN DAT JE ZO DENK...IK DACHT OOK ZO, EN JA, ALS JE SOMMIGE 'DINGEN' ZIET, JA, DAN ZOU IK ALS IK NOG NIET GELOOFDE OOK NIET GAAN GELOVEN.

En toen ik 11/12 was en niet geloofde zat ik op dezelfde manier af te geven over gelovigen...ja, ik hoorde niets anders op school(openbare) de kerk is er alleen om je geluk en plezier te bederven en om je angstig te maken voor de hel. Ja, deze verhalen kwamen ook niet uit de lucht vallen. Dat was en is in sommige kerken nog zo, vandaar ook die gigantische kerkleegloop, ca dertig jaar geleden en erna, o, ik kon alleen maar mensen in het uitgaansleven die een kerkelijke opvoeding hadden gehad en er nu niets meer mee te maken wilden hebben.
Ik ga zelf ook even niet naar een kerk nu, omdat ik ook jaren ergens heb gezeten en de achterdeur heb verlaten.
Maar ja, kerken staan voor mij los van het geloof.

Toen ik ging geloven kon ik ineens wel het kwaad plaatsen in de wereld. En ja, het gegeven(voor mij is het een gegeven) van dat het niet ophoudt na de dood, vind ik erg geruststellend...Maar ik begrijp ook best wel heel goed, dat er mensen zijn die dat niet geloven en toch erg gelukkig zijn.


MZZL!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 augustus 2013, 17:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3