ChristianMatch
 


Forum

Heilige Geest
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 13:03
 
PIETER619 schreef:
Aan het geloof zal het bij de meesten absoluut niet liggen, maar als Jezus zegt "en ik geef u Mijn Geest ", mogen wij dan gewoon me de handen over elkaar van "het is wel goed zo", blijven zitten? Is het de schuld van de Geest dat kerken half leeg zijn, of moeten wij ons toch eens achter de oren gaan krabben en meer openheid krijgen voor wat God eigenlijk van ons verlangt, om bijv door ons doen en laten te laten zien aan heel veel mensen ook kunnen hebben.

Zoals ik al ergens eerder aangaf was ik vol vuur toen ik belijdenis ded en gedoopt werd, en wilde dat fijne blijde gevoel ook delen en dat het niet alleen mijn eigen doen moest zijn om anderen te laten delen van die blijdschap maar dat het ook een gezamenlijk iets moest zijn als door een gemeente. Mede door omwetendheid (die mij en mede gemeente leden) is het laaiend vuur van de Geest haast tot een waakvlam geworden.

Jezus geeft de opdracht 'Gaat heen en verkondig het evangelie", mogen wij dan stil blijven zitten. Natuurlijk kan het op vele manieren en kan als andren bezig zijn me ttaken in en gemeente dat ook dor hen die minder "begeestigd" zijn, door voor hen te bidden.

Ik weet wel dat we geen passief maar wel actief ons christen zijn moeten belijden en er naar handelen, maar wel een ieder naar wat hem of haar gegeven wordt.

Ik zeg weleens wij als bappies (nickname gekregen toen we nog kerkten in dorpshuis) kennen de gaven van de Geest niet, maar als je soms ziet en hoort hoe men getuigd van God en hoe die helpt en geholpen heeft, mag dat zeker onder de noemer van gave van groot geloof vallen.

Er is en kan zo veel meer mogelijk met en door de Geest, daar ben ik wel stellig van overtuigd, Een ieder zal niet ontvangen wat de Geest wel aan anderen geeft, maar men kan ten alle tijde wel tot steun zijn door voor hen die dan bijv bezig zijn in gemeentewerk door voor hun te bidden.

Ik heb het niet over passief en apathisch worden. Uit het "zijn" wat de tekst al aangeeft komt vanzelf naar voren wie je bent en wat je kunt doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 08:44
 
JOL252 schreef:
Ik heb het niet over passief en apathisch worden. Uit het "zijn" wat de tekst al aangeeft komt vanzelf naar voren wie je bent en wat je kunt doen.

Klopt, ons wordt wel gegeven wat we "aankunnen", maar denk soms toch weleens dat door onwetendheid er toch veel "moois" niet gegeven kan worden. Er wordt ons heel veel op ons pad gebracht en zodoende hebben we minder tijd voor Gods werk.

Gewoon even simpel gesteld, ik zeg weleens dat ik een eendaags christen ben, doelend op de tijd die ik, in een week, bewust steek in mijn relatie op week manier dan ook, met God. Mede daardoor als we een keuze moeten maken tussen meedoen bij activiteit welke voor Gods werk is of eigen plezier, hebben we door onze drukte heel vaak even geen tijd en doen ons ding, onder het mom , er zijn toch wel anderen die er heen gaan ik kan wel even gemist worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 14:49
 
PIETER619 schreef:
Klopt, ons wordt wel gegeven wat we "aankunnen", maar denk soms toch weleens dat door onwetendheid er toch veel "moois" niet gegeven kan worden. Er wordt ons heel veel op ons pad gebracht en zodoende hebben we minder tijd voor Gods werk.

Gewoon even simpel gesteld, ik zeg weleens dat ik een eendaags christen ben, doelend op de tijd die ik, in een week, bewust steek in mijn relatie op week manier dan ook, met God. Mede daardoor als we een keuze moeten maken tussen meedoen bij activiteit welke voor Gods werk is of eigen plezier, hebben we door onze drukte heel vaak even geen tijd en doen ons ding, onder het mom , er zijn toch wel anderen die er heen gaan ik kan wel even gemist worden.

je kan toch gewoon opstaan samen met jezus, je dingen doen zoals werken samen met Jezus??? Vandaag was ik ergens ,was een man die het heel moeilijk had, maar jezus is dan bij je, en werkt door je heen, zodat je ook bezig bent met het koninkrijkgod. Overal waar je als cristen binnenstapt, neem je het licht van jezus mee, wijkt de duisternis. Kun je bidden voor mensen om je heen en gebeuren er ook mooie dingen Knipoog smiley

- gedeelte verwijderd -


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 14 november 2013, 16:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
Pagina 6 van 6