ChristianMatch
 


Forum

Heilige Geest
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 00:25
 
Jezus heeft ons Zijn Geest geven omdat die ons allemaal nabij kan en wil zijn, en Hij dat niet kon. Alles wat met de Heilige Geest te maken heeft, is om daar een mening over te hebben riskant als we ons in Zijn denken gaan verplaatsen. Zonden tegen de Geest worden niet vergeven.

Laten wij de Geest voor 100% toe is ons leven, of mag Hij wel aanwezig zijn en zijn we zelf ook nog baas? Wat doen wij bijv met de gaven van de Geest? Waarom kan Hij ze niet geven aan ons? Zo kan men zich heel veel gaan afvragen, maar ikdenk dat het vooral de onbekendheid is en dta dor terug houdendheid er veel verloren is gegaan aan werk wat de Geest door ons had willen doen om Jezus zo de eer kan en kon krijgen die Hem toekomt.

De Heilige Geest zwaar onderschat in de westerse kerk, althans de meesten, wat te doen om hem aan Zijn werk te laten gaan, dus hoe een totale overgave aan Hem om zo het goede te kunnen doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 10:19
 
gaaaf een topic over d e heilige geest, zeer interessant.....

zal er effe op reageren met 1 zin die ik laatst hoorde:
wanneer gods geest het gebouw verlaat, blijft er over religie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 12:30
 
Mooi topic Pieter!!
Misschien eerst even dit:
Wie of wat is en doet de Heilige Geest?
De Heilige Geest is de Geest van God, onderscheiden van God de Vader en God de Zoon (bijv. Matt. 28:19). De drie Goddelijke Personen: Vader, Zoon en Geest, zijn één God. De Geest ondersteunt, bemoedigt, troost, onderwijst, getuigt, overtuigt, beoordeelt, bidt (Mark. 1:12; Luk. 4:1,14; Joh. 14: 16,26; 15:26; 16:7v.,13; Hand. 15:28; Rom. 8:16,27; 1 Joh. 5:6). Als Persoon kan Hij bedroefd worden (Jes. 63:10; Ef. 4:30), als kracht kan Hij uitgedoofd worden (1 Tess. 5:19), Hij doorzoekt de diepe dingen van God (1 Kor. 2:10v.), Hij zendt dienstknechten van God uit (Jes. 48:16; Hand. 13:2), enz. enz.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 12:39
 
ROELANDE345 schreef:
Mooi topic Pieter!!
Misschien eerst even dit:
Wie of wat is en doet de Heilige Geest?
De Heilige Geest is de Geest van God, onderscheiden van God de Vader en God de Zoon (bijv. Matt. 28:19). De drie Goddelijke Personen: Vader, Zoon en Geest, zijn één God. De Geest ondersteunt, bemoedigt, troost, onderwijst, getuigt, overtuigt, beoordeelt, bidt (Mark. 1:12; Luk. 4:1,14; Joh. 14: 16,26; 15:26; 16:7v.,13; Hand. 15:28; Rom. 8:16,27; 1 Joh. 5:6). Als Persoon kan Hij bedroefd worden (Jes. 63:10; Ef. 4:30), als kracht kan Hij uitgedoofd worden (1 Tess. 5:19), Hij doorzoekt de diepe dingen van God (1 Kor. 2:10v.), Hij zendt dienstknechten van God uit (Jes. 48:16; Hand. 13:2), enz. enz.

Eigenlijk had er ook bij kunnen staan wat deed de Heilige Geest?
Jezus zei "ik geef u Mijn Geest", maar was die al niet ver voor die tijd aanwezig?

Ik ben wel van één ding overtuigd, de Geest en Zijn kunnen en doen, wordt, in het algemeen, zwaar onder gewaardeerd door ons, en het is puur uit onwetendheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 13:06
 
de heilige geest, om ons te helpen...
je kan geen betere bijbelschool hebben gehad dan de disipelen toch?
drie jaar om jezus heen, lerende.
en toch zei jezus, ga na je binnenkamer en wacht tot de heilige geest komt

en toen die kwam, ha ha de bange discipel petrus ,die jezus drie keer verlochend had uit angst, ging na buiten en verhief zijn stem en zo,n drieduizend mensen kwamen tot bekering
later liep hij langs de verlamde, die genas....

en als je daar over nadenkt, bedenk ik me, dat we als gelovigen niet veel zijn zonder de hulp van gods geest.

want, als zelf de disipelen de opdracht kregen om te wachten tot ze de heilige geest ontvangden....

enfin ga dit topic met veel plezier volgen
Lachende smiley ben er zelf al een hele tijd mee bezig met de heilige geest.
verschillende boeken,
leuke is boeken van verschillende geloofsrichtingen, katholieke priester die meer ging onderzoeken en bidden om de heilige geest, gereformeerde en natuurlijk ook de charismatische.
leuke is, de zelfde ervaringen , conclusies.
de heilige geest, iets waar ik ook meer van wil hebben Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 13:49
 
De Heilige Geest van God geeft kracht, spoort ons aan en inspireert en beweegt ons om met open hart en open handen te ontvangen, door te geven en uit te delen aan een ieder die wij op onze weg tegenkomen.

--------

Geest van God,
levensadem,
wind en vuur,
bewogenheid,
kracht tot leven
in verscheidenheid,
in gemeenschap,
in engagement,
in tijd,
in eeuwigheid,
leven in al zijn volheid,
doe ons opstaan
uit onze luie zetel,
doe ons leven
en leven mogelijk maken,
krachtig,
hartverwarmend,
en laat ons
af en toe ook
tot rust komen,
op adem komen,
ontvankelijk
voor wat komt,
voor wie komt
op onze weg.

Luc Maes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:42
 
PIETER619 schreef:
Eigenlijk had er ook bij kunnen staan wat deed de Heilige Geest?


Ik ben wel van één ding overtuigd, de Geest en Zijn kunnen en doen, wordt, in het algemeen, zwaar onder gewaardeerd door ons, en het is puur uit onwetendheid.

Ik citeer:

Jezus zei "ik geef u Mijn Geest", maar was die al niet ver voor die tijd aanwezig?

Als je mattheus gaat lezen en de geboorte van jezus leest,
staat er dat deze door de heilige geest werd geboren worden.
Dus inderdaad..VOOR jezus was de heilige geest er ook.kan ik er dan uit opmaken..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:26
 
Een mooi voorbeeld over dat er voor de Heilige Geest weinig ruimte is

Mensen weten dat de Heilige Geest geloof geeft, maar ze kennen Hem niet persoonlijk. De relatie tussen de Geest en de gelovige is vaak net als de relatie tussen een man en een vrouw in een slecht huwelijk. Ze leven onder hetzelfde dak. De man maakt voortdurend gebruik van de service die zijn vrouw hem verleent. Maar hij praat en communiceert nauwelijks met haar. Hij ziet nauwelijks dat ze er is en geniet niet van de relatie met haar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID410





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:45
 
JANE410 schreef:
Een mooi voorbeeld over dat er voor de Heilige Geest weinig ruimte is

Mensen weten dat de Heilige Geest geloof geeft, maar ze kennen Hem niet persoonlijk. De relatie tussen de Geest en de gelovige is vaak net als de relatie tussen een man en een vrouw in een slecht huwelijk. Ze leven onder hetzelfde dak. De man maakt voortdurend gebruik van de service die zijn vrouw hem verleent. Maar hij praat en communiceert nauwelijks met haar. Hij ziet nauwelijks dat ze er is en geniet niet van de relatie met haar.


O, ik moet echt vreselijk lachen om de tekst van Jane. Wat herkenbaar....
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Maar los van het hilarische (en pijnlijk herkenbaar.... Huilende smiley, smiley in tranen ) is het een mooi voorbeeld over de Heilige Geest.
Zelf vind ik de Heilige Geest ook het moeilijkst te vatten, maar als ik 's ochtends bij het ontbijt met de kinderen bid om leiding van de Heilige Geest, verloopt de dag altijd beter Lachende smiley

Maar ik vind het wel moeilijk om me helemaal aan de Heilige Geest over te geven, ik heb toch graag zelf wel de touwtjes in handen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:47
 
JANE410 schreef:
Een mooi voorbeeld over dat er voor de Heilige Geest weinig ruimte is

Mensen weten dat de Heilige Geest geloof geeft, maar ze kennen Hem niet persoonlijk. De relatie tussen de Geest en de gelovige is vaak net als de relatie tussen een man en een vrouw in een slecht huwelijk. Ze leven onder hetzelfde dak. De man maakt voortdurend gebruik van de service die zijn vrouw hem verleent. Maar hij praat en communiceert nauwelijks met haar. Hij ziet nauwelijks dat ze er is en geniet niet van de relatie met haar.

Ik hoop waar je man schrijft ook vrouw in kan vullen? Een slecht huwelijk komt niet altijd alleen van de man toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:53
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik hoop waar je man schrijft ook vrouw in kan vullen? Een slecht huwelijk komt niet altijd alleen van de man toch?

Ja natuurlijk kun je ook vrouw in vullen Willemijn, maakt mij niet uit, het ging om een voorbeeld hè Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 21:12
 
CHRISTIAN542 schreef:
Ik citeer:

Jezus zei "ik geef u Mijn Geest", maar was die al niet ver voor die tijd aanwezig?

Als je mattheus gaat lezen en de geboorte van jezus leest,
staat er dat deze door de heilige geest werd geboren worden.
Dus inderdaad..VOOR jezus was de heilige geest er ook.kan ik er dan uit opmaken..
G
Ja, in Genesis staat zelfs dat de Geest Gods over de wateren zweefde.
Maar het grote verschil is, dat de Heilige Geest, na de uitstorting, in onze harten woont. Onze lichamen zijn nu de tempel van de Heilige Geest, voor degenen die Jezus als hun zaligmaker hebben aangenomen.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 15 augustus 2013, 21:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 21:19
 
JANE410 schreef:
Ja natuurlijk kun je ook vrouw in vullen Willemijn, maakt mij niet uit, het ging om een voorbeeld hè Knipoog smiley


Ik vond het wel erg man onvriendelijk klinken.........vandaar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 22:40
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vond het wel erg man onvriendelijk klinken.........vandaar...

Op de letter gezien wel ja, maar een uitstekend voorbeeld van hoe wij omgaan met de Geest. Wij hangen te veel aan "Waar 2 of 3 in Mijn naam aanwezig zijn, ben Ik in hun midden" en denken dat het dan wel goed zit.

God is in ons midden door Zijn Geest, als we samen zijn, maar de Geest wil (mijn inziens) niet alleen in harten gaan wonen, maar ons gebruiken (dus aan het werk in in ons) om, ten eerste Jezus groot te maken en daarnaast ook om ons te helpen.

Zelf ben ik een bewust belijdend christen geworden door de Geest die in mij werkte, maar ik verlang eigenlijk naar de andere doop, namelijk de doop in de Geest. Vervulling en doop in de Geest wordt door velen als het zelfde gezien, maar er is toch weldegelijk eenverschil, mede omdat vervulling van Geest meerdere malen kan voor doen , bijv als je aangeraakt cq emotioneel wordt door een mooi lied of woorden of gebaar die een ander brengt, precies op he tjuiste moment.

Maar er is zo veel meer moois over de Geest te schrijven en vooral ook te delen , en ik heb de Wijsheid (een gave van de Geest ) niet in pacht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:22
 
PIETER619 schreef:
Op de letter gezien wel ja, maar een uitstekend voorbeeld van hoe wij omgaan met de Geest. Wij hangen te veel aan "Waar 2 of 3 in Mijn naam aanwezig zijn, ben Ik in hun midden" en denken dat het dan wel goed zit.

God is in ons midden door Zijn Geest, als we samen zijn, maar de Geest wil (mijn inziens) niet alleen in harten gaan wonen, maar ons gebruiken (dus aan het werk in in ons) om, ten eerste Jezus groot te maken en daarnaast ook om ons te helpen.

Zelf ben ik een bewust belijdend christen geworden door de Geest die in mij werkte, maar ik verlang eigenlijk naar de andere doop, namelijk de doop in de Geest. Vervulling en doop in de Geest wordt door velen als het zelfde gezien, maar er is toch weldegelijk eenverschil, mede omdat vervulling van Geest meerdere malen kan voor doen , bijv als je aangeraakt cq emotioneel wordt door een mooi lied of woorden of gebaar die een ander brengt, precies op he tjuiste moment.

Maar er is zo veel meer moois over de Geest te schrijven en vooral ook te delen , en ik heb de Wijsheid (een gave van de Geest ) niet in pacht

......................
De geest is emotioneel aanvaardend. dat heeft ieder mens..
maar heeft ieder mens dan de heilige geest ontvangen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 07:21
 
PIETER619 schreef:
Op de letter gezien wel ja, maar een uitstekend voorbeeld van hoe wij omgaan met de Geest. Wij hangen te veel aan "Waar 2 of 3 in Mijn naam aanwezig zijn, ben Ik in hun midden" en denken dat het dan wel goed zit.

God is in ons midden door Zijn Geest, als we samen zijn, maar de Geest wil (mijn inziens) niet alleen in harten gaan wonen, maar ons gebruiken (dus aan het werk in in ons) om, ten eerste Jezus groot te maken en daarnaast ook om ons te helpen.

Zelf ben ik een bewust belijdend christen geworden door de Geest die in mij werkte, maar ik verlang eigenlijk naar de andere doop, namelijk de doop in de Geest. Vervulling en doop in de Geest wordt door velen als het zelfde gezien, maar er is toch weldegelijk eenverschil, mede omdat vervulling van Geest meerdere malen kan voor doen , bijv als je aangeraakt cq emotioneel wordt door een mooi lied of woorden of gebaar die een ander brengt, precies op he tjuiste moment.

Maar er is zo veel meer moois over de Geest te schrijven en vooral ook te delen , en ik heb de Wijsheid (een gave van de Geest ) niet in pacht


Ik ervaar juist heel sterk dat Gods geest in ons midden gevoel en totaal niet dat je in de Geest voelen gevoel, sterker nog, daar heb ik echt helemaal niets mee. Ik hoor en lees dat soms met grote verbazing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 09:44
 
JANE410 schreef:
Een mooi voorbeeld over dat er voor de Heilige Geest weinig ruimte is

Mensen weten dat de Heilige Geest geloof geeft, maar ze kennen Hem niet persoonlijk. De relatie tussen de Geest en de gelovige is vaak net als de relatie tussen een man en een vrouw in een slecht huwelijk. Ze leven onder hetzelfde dak. De man maakt voortdurend gebruik van de service die zijn vrouw hem verleent. Maar hij praat en communiceert nauwelijks met haar. Hij ziet nauwelijks dat ze er is en geniet niet van de relatie met haar.

ik denk we meer moeten leren, dat we een relatie met god hebben, s,ochents als we opstaan tot we gaan slapen, en niet de hele dag hem aan de kant moeten zetten en af en toe es tijd maken, communiceren met god.
spreuken 1 -23 zie, ik wil mijn geest voor u uitstorten, u mijn woorden bekend maken
maar nemen we wel echt de tijd om naar hem te luisteren?

prachtig vb is iemand die ik goed kan, vaak in de avond met god in gebed gaat inplaats van tv kijken, ze woont alleen. en ha ha echt samen met de geest van god, die steeds meer door haar heen spreekt.
ze luistert naar zijn stem en zo gaat ze na de wallen, op zoek na de vrouw waar gods geest haar van vertelt,en gebeuren er wonderlijke dingen.
zat laatst langs zwerver in amsterdam, god had haar al gezegd hij heeft bla bla, klopte precies, steeds meer zwervers kwamen om haar heen staan, eentje nam jezus aan. en die zei
ik zie je vaak lopen, je hebt een soort boog om je heen van licht. andere zwervers zagen het ook wel eens aan haar.
tijdje terug in heftige buurt van amsterdam, maakte ze contact met een bendeleider op straat, die vroeg wat heb jij, wat ik niet heb??? dat wil ik ook. hele bende stond inmiddels om haar heen, terwijl zei vertelde.
ongelooflijk zoals ik haar zie gaan door het leven, dicht bij god, samen met gods geest.
ze brengt verandering om haar heen teweeg, waar ze komt, komt gods geest, wijken andere dingen
door haar heen, raakt jezus verloren mensen aan, die hopeloos zijn.

en ja ze heeft veel gezocht na gods geest, alleen in haar kamer, uren zingen tot god,
ze is jong en een vb voor mij, terwijl ik haar geloof heb geleerd, is ze nu verder in geloof als ik, waarom? omdat ze de hele dag samen met gods geest loopt.

en ja ze is jong en was bang om echt in de praktijk... maar jezus zei, ik ga met je mee, ik houd je hand vast... de hele tijd had ze een tintelende hand, heel warm...en daar gaat ze samen met gods geest na de wallen enzo....

en ha ah ik ken haar heel goed, heb de verandering gezien, en blijf me verbazen zoals ze groeit in geloof en zoals het van haar afstraalt, de liefde van god.

en is voor mij ook iets dat ik dacht, oke, ik ben te druk met van alles, ik moet ook meer tijd voor god maken,
gisteren heb ik veel tijd voor god gemaakt, ga in tot zijn rust, tot zijn heerlijkheid.... wat heb ik een geweldigge rust gisteren bij god gevonden in mijn hart. en ja ik wil meer van gods geest, wanneer merken we het meeste van gods geest? ik denk als we als gelovigen echt uitstappen, zoals de vrouw die ik net beschreef.
niet in de kerk alleen bidden, maar na de opdracht luisteren van jezus en buiten de kerk ook gaan in geloof, misschien ent zoals pualus, zwak, bang beetje.... en dan ons overgevend aan god, werkt gods geest dor ons heen...

petra ook zoekende dat ik meer van gods geest wil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 10:01
 
PETRA373 schreef:
ik denk we meer moeten leren, dat we een relatie met god hebben, s,ochents als we opstaan tot we gaan slapen, en niet de hele dag hem aan de kant moeten zetten en af en toe es tijd maken, communiceren met god.
spreuken 1 -23 zie, ik wil mijn geest voor u uitstorten, u mijn woorden bekend maken
maar nemen we wel echt de tijd om naar hem te luisteren?

prachtig vb is iemand die ik goed kan, vaak in de avond met god in gebed gaat inplaats van tv kijken, ze woont alleen. en ha ha echt samen met de geest van god, die steeds meer door haar heen spreekt.
ze luistert naar zijn stem en zo gaat ze na de wallen, op zoek na de vrouw waar gods geest haar van vertelt,en gebeuren er wonderlijke dingen.
zat laatst langs zwerver in amsterdam, god had haar al gezegd hij heeft bla bla, klopte precies, steeds meer zwervers kwamen om haar heen staan, eentje nam jezus aan. en die zei
ik zie je vaak lopen, je hebt een soort boog om je heen van licht. andere zwervers zagen het ook wel eens aan haar.
tijdje terug in heftige buurt van amsterdam, maakte ze contact met een bendeleider op straat, die vroeg wat heb jij, wat ik niet heb??? dat wil ik ook. hele bende stond inmiddels om haar heen, terwijl zei vertelde.
ongelooflijk zoals ik haar zie gaan door het leven, dicht bij god, samen met gods geest.
ze brengt verandering om haar heen teweeg, waar ze komt, komt gods geest, wijken andere dingen
door haar heen, raakt jezus verloren mensen aan, die hopeloos zijn.

en ja ze heeft veel gezocht na gods geest, alleen in haar kamer, uren zingen tot god,
ze is jong en een vb voor mij, terwijl ik haar geloof heb geleerd, is ze nu verder in geloof als ik, waarom? omdat ze de hele dag samen met gods geest loopt.

en ja ze is jong en was bang om echt in de praktijk... maar jezus zei, ik ga met je mee, ik houd je hand vast... de hele tijd had ze een tintelende hand, heel warm...en daar gaat ze samen met gods geest na de wallen enzo....

en ha ah ik ken haar heel goed, heb de verandering gezien, en blijf me verbazen zoals ze groeit in geloof en zoals het van haar afstraalt, de liefde van god.

en is voor mij ook iets dat ik dacht, oke, ik ben te druk met van alles, ik moet ook meer tijd voor god maken,
gisteren heb ik veel tijd voor god gemaakt, ga in tot zijn rust, tot zijn heerlijkheid.... wat heb ik een geweldigge rust gisteren bij god gevonden in mijn hart. en ja ik wil meer van gods geest, wanneer merken we het meeste van gods geest? ik denk als we als gelovigen echt uitstappen, zoals de vrouw die ik net beschreef.
niet in de kerk alleen bidden, maar na de opdracht luisteren van jezus en buiten de kerk ook gaan in geloof, misschien ent zoals pualus, zwak, bang beetje.... en dan ons overgevend aan god, werkt gods geest dor ons heen...

petra ook zoekende dat ik meer van gods geest wil


Ik vraag me dan serieus af, ben ik dan een ander soort christen? Met alle respect hoor en ik geloof in je oprechtheid..... Ik heb dat helemaal niet van de Geest en voel de behoefte ook niet. Wel herken ik wat je schrijft dat je meer tijd voor God moet vrij maken maar ik wordt altijd een beetje kriebelig als mensen tegen me zeggen: ik voelde dat ik voor je moest bidden, ik begon spontaan in tongen te bidden en ik moest spontaan even bij je langs om even met je te bidden. Weet je, daar heb ik helemaal geen trek in en dat hoeft voor mij ook niet. Doe dat maar thuis zeg ik dan ....
Ik geloof ook niet niet-dat weet je- in spontane genezingen maar meer in het medisch circuit....al dan niet met een goede of minder goede afloop. Wel geloof ik dat je van God de kracht krijgt om moeilijke dingen te doorstaan.......
Waarom is de Geest in sommige geloofsgemeenschappen zo actueel en in anderen niet. En wat is goed en wat is fout....Ben je als je niet her geboren bent een foute christen omdat je dan -volgens zeggen- de heilige geest niet in je hart hebt aangenomen.....? Is zo'n mevrouw een beter christen dan jij of ik?
Moeilijk hoor Petra....en jij weet daar de antwoorden ook niet op en het is ook geen kritiek maar wilde het toch even delen.


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 17 augustus 2013, 10:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 10:21
 
PETRA373 schreef:
ik denk we meer moeten leren, dat we een relatie met god hebben, s,ochents als we opstaan tot we gaan slapen, en niet de hele dag hem aan de kant moeten zetten en af en toe es tijd maken, communiceren met god.
spreuken 1 -23 zie, ik wil mijn geest voor u uitstorten, u mijn woorden bekend maken
maar nemen we wel echt de tijd om naar hem te luisteren?

prachtig vb is iemand die ik goed kan, vaak in de avond met god in gebed gaat inplaats van tv kijken, ze woont alleen. en ha ha echt samen met de geest van god, die steeds meer door haar heen spreekt.
ze luistert naar zijn stem en zo gaat ze na de wallen, op zoek na de vrouw waar gods geest haar van vertelt,en gebeuren er wonderlijke dingen.
zat laatst langs zwerver in amsterdam, god had haar al gezegd hij heeft bla bla, klopte precies, steeds meer zwervers kwamen om haar heen staan, eentje nam jezus aan. en die zei
ik zie je vaak lopen, je hebt een soort boog om je heen van licht. andere zwervers zagen het ook wel eens aan haar.
tijdje terug in heftige buurt van amsterdam, maakte ze contact met een bendeleider op straat, die vroeg wat heb jij, wat ik niet heb??? dat wil ik ook. hele bende stond inmiddels om haar heen, terwijl zei vertelde.
ongelooflijk zoals ik haar zie gaan door het leven, dicht bij god, samen met gods geest.
ze brengt verandering om haar heen teweeg, waar ze komt, komt gods geest, wijken andere dingen
door haar heen, raakt jezus verloren mensen aan, die hopeloos zijn.

en ja ze heeft veel gezocht na gods geest, alleen in haar kamer, uren zingen tot god,
ze is jong en een vb voor mij, terwijl ik haar geloof heb geleerd, is ze nu verder in geloof als ik, waarom? omdat ze de hele dag samen met gods geest loopt.

en ja ze is jong en was bang om echt in de praktijk... maar jezus zei, ik ga met je mee, ik houd je hand vast... de hele tijd had ze een tintelende hand, heel warm...en daar gaat ze samen met gods geest na de wallen enzo....

en ha ah ik ken haar heel goed, heb de verandering gezien, en blijf me verbazen zoals ze groeit in geloof en zoals het van haar afstraalt, de liefde van god.

en is voor mij ook iets dat ik dacht, oke, ik ben te druk met van alles, ik moet ook meer tijd voor god maken,
gisteren heb ik veel tijd voor god gemaakt, ga in tot zijn rust, tot zijn heerlijkheid.... wat heb ik een geweldigge rust gisteren bij god gevonden in mijn hart. en ja ik wil meer van gods geest, wanneer merken we het meeste van gods geest? ik denk als we als gelovigen echt uitstappen, zoals de vrouw die ik net beschreef.
niet in de kerk alleen bidden, maar na de opdracht luisteren van jezus en buiten de kerk ook gaan in geloof, misschien ent zoals pualus, zwak, bang beetje.... en dan ons overgevend aan god, werkt gods geest dor ons heen...

petra ook zoekende dat ik meer van gods geest wil

Heel herkenbaar Petra, Ben er de laatste tijd ook erg mee bezig om meer van de Heilige Geest te willen te verwachten. Maar ligt wel aan ons zelf, ik betrap mezelf er ook op dat ik te veel bezig ben met tv kijken of achter de pc. Probeer wel om meer tijd met God te hebben maar is nog veel te weinig.

En zoals die vrouw waar je het over hebt, er echt op uitgaan, ja daar heb ik bewondering voor. IK ken die mensen ook in mijn omgeving. Ik ken hier ook een man die elke week de zwervers hier opzoekt en met ze in gesprek gaat en met ze meeleeft.
Laatst kwam ik èèn van die zwervers tegen, ik had hem bijna aangesproken, zag dat hij onder invloed was van het nodige bier of druggs en liep toen maar weer door. Baalde daar wel weer van, waarom had ik het lef niet om even een praatje te maken? Dat hebben die mensen zo nodig.
Ik dacht: volgende keer doe ik het. Vorige week kwam ik er weer èèn tegen en ik zei hem vriendelijk gedag, ik zag dat het hem goed deed, dat bemoedigde mij weer om de volgende keer eens iemand aan te spreken.

Maar als we meer zijn zoals die vrouw, mogen we eerst wel veel meer tijd met God doorbrengen en om kracht van de Hielige Geest bidden. Ja, God wil ons zoveel geven maar willen/kunnen wij het ontvangen? We mogen ons er zeker meer naar uitstrekken Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 11:11
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is zo'n mevrouw een beter christen dan jij of ik?

Het mooie van God is dat Hij met iedereen een persoonlijke relatie wil. Hij bekijkt iedereen op zich, naar de persoon die Hij geschapen heeft toen Hij jou maakte. Daar is geen sprake van een competitie element. Alleen van genade.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 11:42
 
IESJE369 schreef:
Het mooie van God is dat Hij met iedereen een persoonlijke relatie wil. Hij bekijkt iedereen op zich, naar de persoon die Hij geschapen heeft toen Hij jou maakte. Daar is geen sprake van een competitie element. Alleen van genade.

Ja, je kan niet spreken van een betere christen, ik denk wel een meer toegewijdt christen? Hoe dichter je bij God leeft en tijd met Hem doorbrengt hoe meer je van de Geest zal ontvangen En vooral stil zijn voor God om te horen wat Hij je wil zeggen. Vind ik ook best lastig hoor om lang stil te zijn voor God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 11:47
 
JANE410 schreef:
Ja, je kan niet spreken van een betere christen, ik denk wel een meer toegewijdt christen? Hoe dichter je bij God leeft en tijd met Hem doorbrengt hoe meer je van de Geest zal ontvangen En vooral stil zijn voor God om te horen wat Hij je wil zeggen. Vind ik ook best lastig hoor om lang stil te zijn voor God.


Hoe weet jij nou hoe toegewijd ik ben? Wie zegt dat ik niet dicht bij God leef?
Je schrijft nogal wat zeg.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 11:50
 
IESJE369 schreef:
Het mooie van God is dat Hij met iedereen een persoonlijke relatie wil. Hij bekijkt iedereen op zich, naar de persoon die Hij geschapen heeft toen Hij jou maakte. Daar is geen sprake van een competitie element. Alleen van genade.

Dat zijn mooie woorden en zo zou het moeten zijn. Maar de praktijk is wat weerbarstiger denk ik voor sommige gelovigen. Lees het forum maar eens over dit onderwerp... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 13:22
 
WILLEMIJN232 schreef:
Hoe weet jij nou hoe toegewijd ik ben? Wie zegt dat ik niet dicht bij God leef?
Je schrijft nogal wat zeg.....

Dat weet ik ook niet van jou Willemijn, bedoel jou er ook niet persoonlijk mee. Dacht na over stukje van Petra over die vrouw die zoveel tijd met God doorbrengt.

Ik geef ook aan dat ikzelf tekort schiet in tijd met God doorbrengen of zo door de dag heen met Hem spreken, zo kunnen we toch hier leren van elkaar? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 13:35
 
JANE410 schreef:
Dat weet ik ook niet van jou Willemijn, bedoel jou er ook niet persoonlijk mee. Dacht na over stukje van Petra over die vrouw die zoveel tijd met God doorbrengt.

Ik geef ook aan dat ikzelf tekort schiet in tijd met God doorbrengen of zo door de dag heen met Hem spreken, zo kunnen we toch hier leren van elkaar? Knipoog smiley

Het is meer de uitspraak die ik absurd vind. Dus als je veel tijd met God kan doorbrengen ben je een meer toegewijde christen? Ik noem maar even het misbruik in de katholieke kerk, allemaal de hele dag toegewijd aan God, dus in jouw ogen toegewijde christenen, maar ondertussen net zulke mensen als jij en ik. Het gaat erom hoe je als christen in het leven staat en dat kan je niet afmeten aan de tijd die je doorbrengt met Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 14:01
 
Ik snap niet hoe je wel christen kunt zijn en niet her/weder-geboren
Volgens mij krijg je op het moment dat je Jezus hebben aangenomen als je Verlosser en je hebt bekeerd, volledige vergeving van God en begin je met een schone lei. Dan wordt je zoon of dochter van God niet door je geboorte, maar door opnieuw geboren te worden door de Geest (wedergeboorte Joh 3:5-6)
De Geest woont IN mij(bijv Rom 8:15, 1 kor6:19) en daarom kan het inderdaad zomaar gebeuren dat ik iets weet over iemand wat ik eigenlijk niet kan weten. Of dat ik voel dat ik voor iemand moet bidden of iets tegen iemand moet zeggen. Natuurlijk moet je hierin voorzichtig en respectvol zijn, als iemand dat niet wil kun je dat inderdaad beter thuis/prive doen. Heb dat persoonlijk een aantal keren meegemaakt, dat de Geest mij iets liet zien over iemand wat die persoon alleen wist of mij niet had verteld. Laatst was een van de gasten in onze dienst; hij was naar voren gekomen nadat er gevraagd was of je naar voren wilde komen als je gebed wilde. Ik stond vlak bij deze man en wist toen opeens dat hij ernstige rugklachten had. Vond het toen wel griezelig om naar hem toe te gaan en te vragen of ik voor hem mocht bidden. Heb dat wel gedaan en het klopte hij had erg last van zn rug. Heb voor hem gebeden heb hem niet meer gesproken daarna dus weet niet of zn rugpijn echt blijvend verdwenen was

De Heilige Geest is natuurlijk midden in de gemeente. Want de gemeente is het lichaam van Christus.
Maar Hij is ook in mij en ik mag Hem ervaren als mijn Leidsman. Dat is zo ontzettend fijn.
Ik wil ook graag dichter bij God leven om Zijn leiding steeds meer te ontvangen.
Daarom ben ik inderdaad wel eens jaloers op de nonnnen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 14:07
 
PETRA373 schreef:
ik denk we meer moeten leren, dat we een relatie met god hebben,

petra ook zoekende dat ik meer van gods geest wil


Mooi Petra!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 14:18
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is meer de uitspraak die ik absurd vind. Dus als je veel tijd met God kan doorbrengen ben je een meer toegewijde christen? Ik noem maar even het misbruik in de katholieke kerk, allemaal de hele dag toegewijd aan God, dus in jouw ogen toegewijde christenen, maar ondertussen net zulke mensen als jij en ik. Het gaat erom hoe je als christen in het leven staat en dat kan je niet afmeten aan de tijd die je doorbrengt met Hem.

Is het ene niet vaak het gevolg...van het ander...???
De tijd die ik door wil brengen...MET God...brengt me dichter bij Hem...
Dat leert me...ook tegenover mijn medemens..toleranter...vergevend...enz...te zijn...of anders te WORDEN!!
Dan achten we onszelf niet beter dan de ander!!
Natuurlijk struikelen we daardoor nog steeds dagelijks...
De Heilige Geest zie ik ook niet als dat ik visioenen zie..stemmen hoor...of whatever...
Maar je wordt wel milder....
Moeilijk voor me om uit te leggen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 14:21
 
ROELANDE345 schreef:
Ik snap niet hoe je wel christen kunt zijn en niet her/weder-geboren
Volgens mij krijg je op het moment dat je Jezus hebben aangenomen als je Verlosser en je hebt bekeerd, volledige vergeving van God en begin je met een schone lei. Dan wordt je zoon of dochter van God niet door je geboorte, maar door opnieuw geboren te worden door de Geest (wedergeboorte Joh 3:5-6)
De Geest woont IN mij(bijv Rom 8:15, 1 kor6:19) en daarom kan het inderdaad zomaar gebeuren dat ik iets weet over iemand wat ik eigenlijk niet kan weten. Of dat ik voel dat ik voor iemand moet bidden of iets tegen iemand moet zeggen. Natuurlijk moet je hierin voorzichtig en respectvol zijn, als iemand dat niet wil kun je dat inderdaad beter thuis/prive doen. Heb dat persoonlijk een aantal keren meegemaakt, dat de Geest mij iets liet zien over iemand wat die persoon alleen wist of mij niet had verteld. Laatst was een van de gasten in onze dienst; hij was naar voren gekomen nadat er gevraagd was of je naar voren wilde komen als je gebed wilde. Ik stond vlak bij deze man en wist toen opeens dat hij ernstige rugklachten had. Vond het toen wel griezelig om naar hem toe te gaan en te vragen of ik voor hem mocht bidden. Heb dat wel gedaan en het klopte hij had erg last van zn rug. Heb voor hem gebeden heb hem niet meer gesproken daarna dus weet niet of zn rugpijn echt blijvend verdwenen was

De Heilige Geest is natuurlijk midden in de gemeente. Want de gemeente is het lichaam van Christus.
Maar Hij is ook in mij en ik mag Hem ervaren als mijn Leidsman. Dat is zo ontzettend fijn.
Ik wil ook graag dichter bij God leven om Zijn leiding steeds meer te ontvangen.
Daarom ben ik inderdaad wel eens jaloers op de nonnnen


Tja, en ik vind het weer vreselijk en onbegrijpelijk dat mensen zich laten herdopen om die reden. Een wereld van verschil en toch geloven we in dezelfde God. dat is wel bijzonder....
Natuurlijk kan je dichter bij God gaan leven maar het is geen voorwaarde voor een goed christen zijn....christen zijn straal je uit in het dagelijks leven , in je zijn, wie je bent......in je houding, ook naar andersdenkenden.......
Misschien kunnen we ons dan ook maar beter bezig houden met waar we allebei voor staan, niet in waar we erg in verschillen.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 14:25
 
ZEELAND736 schreef:
Is het ene niet vaak het gevolg...van het ander...???
De tijd die ik door wil brengen...MET God...brengt me dichter bij Hem...
Dat leert me...ook tegenover mijn medemens..toleranter...vergevend...enz...te zijn...of anders te WORDEN!!
Dan achten we onszelf niet beter dan de ander!!
Natuurlijk struikelen we daardoor nog steeds dagelijks...
De Heilige Geest zie ik ook niet als dat ik visioenen zie..stemmen hoor...of whatever...
Maar je wordt wel milder....
Moeilijk voor me om uit te leggen...

Ja klopt volgens mij wel hoor Zeeland. Ik vergelijk het altijd maar met een liefdesrelatie hebben met iemand. Hoe meer tijd je daar in stopt hoe beter je iemand leert kennen. Hoe beter je relatie zal worden. Natuurlijk kan het zo zijn dat je door drukte een poosje minder tijd is. Dan zal daar begrip voor zijn. Maar als dat altijd zo is komt dat die relatie niet ten goede.En natuurlijk zijn er ook de dingen die je gewoon moet doen zonder de anders hand steeds vast te houden. Zo is dat met God net zo volgens mij


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zaterdag 17 augustus 2013, 14:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6