ChristianMatch
 


Forum

Relatie met een ongelovige
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
NICKY029





Berichten: 59

BerichtGeplaatst: woensdag 25 september 2013, 20:40
 
Daar heb je ook gelijk in dat god het bedoel met het huwelijk. Maar gelovig en ongelovig kunnen wel dezelfde
ideeën en gedachten hebben hoe te leven.


Zo kunnen gelovig en gelovig een totaal andere gedachten hebben hoe te leven! , Geschokte, onthutste smiley


Laatst aangepast door
NICKY029
op vrijdag 27 september 2013, 13:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 oktober 2013, 10:24
 
CORTAZAR588 schreef:
Wat zegt het?

Er zijn zoveel mensen, die zich christen noemen.
Voor mij is het hetzelfde als een politieke partij.

Ik hoor vaak: "dat is een christenen,die doet zoiets niet"
Ik ben niet minder op mn hoede omdat iemand christen is.

Getuige de vele misstanden in het religieuze wereldje, zou ik zeggen......
Wat betekent Jezus voor een persoon,die zich christenen noemt.
Iedereen kan zeggen dat bij/zijn Jezus wil dienen...........
Maar de proef komt in het harde leven........als men door de omstandigheden/satán wordt getest..........wat is dan je geloof waard.

Iemand die scheidt van een vrouw met 8 kinderen,omdat bij zichzelf wil ontdekken is geen discipel van Jezus.........
Dat is geen oordeel,naar een feit.

Wie zijn kruis niet opneemt en Hem volgt, is het niet waard om Zijn discipel te zijn.

Of gaan we deze uitspraak van Jezus Christus ook symbolisch bezien?
Daar ben ik het helemaal meeeens! Zelf getrouwd geweest met een christen die wel de "christelijke" dingen doet maar de bijbel niet altijd serieus neemt. Uit eindelijk breekt het daar op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANK363





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 11:50
 
JOSEF872 schreef:
Daar ben ik het helemaal meeeens! Zelf getrouwd geweest met een christen die wel de "christelijke" dingen doet maar de bijbel niet altijd serieus neemt. Uit eindelijk breekt het daar op.
Tja, maar een belofte blijft een belofte. Je zweert trouw te zijn tot de dood je scheid. Dit is tegenwoordig met een paar extra kleine regeltjes: Ook als hij/zij vreemd, ik een andere man/vrouw vind waar ik meer van houd, en ga zo maar door. Je moet dingen uitzoeken VOOR je gaat trouwen, of je met die persoon samen wil zijn, of je samen KAN zijn. Daarvoor is toch het stadium van 'verkering'.
Ik vind het zelf niet verstandig om een relatie te hebben met een ongelovige, ik zal altijd blijven geloven wat anderen ook zeggen, maar ik heb vaak genoeg situaties gezien waarbij de gelovige geen vrijheid heeft om Gods weg te volgen aangezien zijn of haar partner dat niet toestaat en daar niet open voor staat. Waarom zal je dit risico aangaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 23 oktober 2013, 14:58
 
Is het niet bijbels als je van een ongelovige gaat scheiden? Volgens Paulus mag dat gewoon.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 23 oktober 2013, 20:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE644





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: woensdag 23 oktober 2013, 18:14
 
Hallo,

Ik heb een tijdje een relatie gehad met een jongen die ook niet geloofde.
Nu was dat in de kerst tijd en ik ben rooms katholiek dus er komt best veel ceremonie bij kijken.
Nu vond hij dat allemaal maar onzin wat er gebeurde en al dat staan en weer zitten in de kerk.
Dat was voor mij de druppel wat erg jammer was want verder was het een hele lieve jongen.
Dus ik denk dat het meer te maken heeft met elkaar in de waarde laten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 23 oktober 2013, 19:58
 
Bij oudere jeugd van onze kerk, gaan zij die met ongelovigen verkering hebben de ongelovigen wel mee naar hun alpha cursus en zo is er een groep jeugd bij elkaar gekomen, waarvan de "partner ongelovig is en houden zo kring.

Het euke is dat er nu al zijn die met plezier meewerken in het kerk gebeuren.
Ook kwam ziij die "ongelovig" was (na verbreken relatie) op een keer naar de dienst en zei regen d eleider van die eerder genoemde groep, "ik kreeg het op mijn hart om te komen en kom volgende keer weer".

ALs men een relatie aangaat met een gelovige, zou er wel een bepaalde openheid moeten zijn van die ongelovige, want geloof kan je niet opdringen, maar de Geest moet we kunnen werken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2