ChristianMatch
 


Forum

Relatie met een ongelovige
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
YVONNE734





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 21:02
 
Ben benieuwd of hier ook mensen zijn die dit nu meemaken of die dit hebben meegemaakt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY029





Berichten: 59

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 08:28
 
Ach, alles kan veranderen.
Zo gelooft iemand , en gaat het over.
En zo gelooft iemand niet, en gaat spontaan geloven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 19:46
 
ik heb beide zien gebeuren. De een kreeg een relatie met een niet gelovige jongen en die komen nu samen in de kerk, zijn getrouwd en krijgen een kind.

Haar zus kreeg ook een relatie met een niet gelovige jongen. Hij scheidde van zijn vrouw, kwam niet mee naar de kerk. Kreeg een kind met haar buiten het huwelijk, gingen samenwonen, maar zij leeft ondertussen weer bij haar ouders en hij bij zijn (ex-)vrouw.

Nou geloof ik wel dat een gelovige vrouw eerder een niet gelovige man in de kerk krijgt, dan andersom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 20:28
 
Als je veel van iemand houdt, heb je het gevoel dat alle hindernissen genomen kunnen worden. Ook een verschil in geloof of wel/geen geloof. Uit ervaring kan ik nu zeggen dat je iemand niet snel verandert. Ik geloof nog steeds dat voor God alles mogelijk is, maar zelf kun je iemand niet laten geloven. En samenleven met iemand die niet gelooft kan denk ik wel, maar is wel erg moeilijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 21:37
 
De kerkverlating is de laatste tientallen jaren erg groot geweest. Veel mensen konden zich ook niet meer vinden in de standpunten, cultuur en omgangsvormen in de kerk. Hoewel het niet automatisch een keuze voor ongeloof inhoudt, doet zich dat na een tijd wel vaak voor. Niet iedere gelovige zal een gelovige partner vinden en dan kan het tijdens de relatie ook nog veranderen. Het lijkt me het beste om naar een manier te zoeken om ermee om te gaan. Gelovig is niet genoeg, de kerkelijke gewoonten en opvattingen moeten je ook liggen. Ik krijg het spaans benauwd bij de angstcultuur in de Gereformeerde Gemeente of de Hersteld Hervormde Kerk en een ander zal zijn geluk daar juist zoeken, om maar eens wat te noemen.

CM is typisch een site voor het zoeken van een gelovige partner maar daarmee ben je er dus nog niet. En als je een niet-gelovige partner vindt dan is het ook nogal wat om het om die reden niet door te zetten.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 21 augustus 2013, 22:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 23:16
 
YVONNE734 schreef:
Ben benieuwd of hier ook mensen zijn die dit nu meemaken of die dit hebben meegemaakt

Kan. Ja hoor. Als de gelovige respect heeft voor je geloof, dat wel natuurlijk.
Kan zelfs erg goed gaan dan. Meegemaakt, daarom weet ik dat.

Ik denk wel, dat je dan wel op moet passen dat je niet téveel over je geloof hebt. Ook uit respect dat partner dus niet gelooft.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 22 augustus 2013, 00:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 23:34
 
Toch zou ik geen relatie aangaan met een niet gelovige partner.
Ik wil datgene wat het allerbelangrijkst is in mn leven wel met mn partner kunnen delen en samen beleven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 23:48
 
ROELANDE345 schreef:
Toch zou ik geen relatie aangaan met een niet gelovige partner.
Ik wil datgene wat het allerbelangrijkst is in mn leven wel met mn partner kunnen delen en samen beleven

Ik zal er zelf ook niet naar zoeken, nooit gedaan trouwens. Ook gelovigen kunnen zo'n gedrag hebben dat zou je niet beter weten zou je denken dat ze gelovig zijn....

En andersom trouwens...

Zie Romeinen 2 vers 14,15b...
Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 22 augustus 2013, 00:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 23:52
 
ROELANDE345 schreef:
Toch zou ik geen relatie aangaan met een niet gelovige partner.
Ik wil datgene wat het allerbelangrijkst is in mn leven wel met mn partner kunnen delen en samen beleven



Ja...daar denk ik hetzelfde over...!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 13:15
 
De vraag is ook niet, of je dat aan zou willen gaan.

De vraag van TS is:
Quote:
Ben benieuwd of hier ook mensen zijn die dit nu meemaken of die dit hebben meegemaakt; Relatie met een ongelovige dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PHRED902





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 september 2013, 11:07
 
YVONNE734 schreef:
Ben benieuwd of hier ook mensen zijn die dit nu meemaken of die dit hebben meegemaakt

ik was braaf getrouwd met een christen en samen bijzondere en rot dingen meegemaakt in geloof, we hebben een dochter,
na 2 jaar had ze (ex) een hekel aan geloof en gooide uiteindelijk mij de deur uit, een jaar later kwam ze weer terug in geloof en ontwikkelde zich in het pastorale begeleiding en bevrijding maar sloeg door naar overgeestelijkheid en arrogantie. mijn dochter bleef bij haar kwam op 6e tot bekering maar na haar 20e niks meer door de hypocrisie die ze zag met haar moeder

later had ik even een relatie met een ongelovige die wel spiritueel was, we konden daardoor wel geestelijke dingen delen maar weinig uitwisselen over Jezus ik voelde me toen niet comfortabel met het verschil van spiritualiteit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 september 2013, 12:47
 
Ik ben 28 jaar getrouwd geweest met een christen. We hebben samen jaren kinderwerk gedaan na 26 jaar begon mn ex vraagtekens te zetten bij zn geloof. Hij wilde toen scheiden om zoals hij zei "voor zichzelf te kiezen" (Dat is met vrouw en 8 kids inderdaad lastig.) Hij is toen jaren helemaal van God los geweest en heeft van alles gedaan wat hij daarvoor sterk veroordeelde. Dus het zegt niet altijd alles als je trouwt met iemand die zegt God te willen dienen.
Toch zou het voor mij wel weer de graatmeter zijn. Wil iemand God dienen kunnen we samen over het geloof praten en samen de Bijbellezen en bidden.
Vind ik mischien wel het allerbelangrijkst in een relatie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 september 2013, 17:30
 
Wat zegt het?

Er zijn zoveel mensen, die zich christen noemen.
Voor mij is het hetzelfde als een politieke partij.

Ik hoor vaak: "dat is een christenen,die doet zoiets niet"
Ik ben niet minder op mn hoede omdat iemand christen is.

Getuige de vele misstanden in het religieuze wereldje, zou ik zeggen......
Wat betekent Jezus voor een persoon,die zich christenen noemt.
Iedereen kan zeggen dat bij/zijn Jezus wil dienen...........
Maar de proef komt in het harde leven........als men door de omstandigheden/satán wordt getest..........wat is dan je geloof waard.

Iemand die scheidt van een vrouw met 8 kinderen,omdat bij zichzelf wil ontdekken is geen discipel van Jezus.........
Dat is geen oordeel,naar een feit.

Wie zijn kruis niet opneemt en Hem volgt, is het niet waard om Zijn discipel te zijn.

Of gaan we deze uitspraak van Jezus Christus ook symbolisch bezien?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 september 2013, 21:46
 
CORTAZAR588 schreef:
Iemand die scheidt van een vrouw met 8 kinderen,omdat bij zichzelf wil ontdekken is geen discipel van Jezus.........
Dat is geen oordeel,naar een feit.

Dit komt wel veroordelend over. Roelande schrijft zo niet over haar ex.
Het is moedig dat ze dit zó vertelt. Wie zijn wij om te bepalen dat een ander wel of geen discipel van Jezus meer is?

Graag weer on-topic.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 september 2013, 22:11
 
ROELANDE345 schreef:
Ik ben 28 jaar getrouwd geweest met een christen. We hebben samen jaren kinderwerk gedaan na 26 jaar begon mn ex vraagtekens te zetten bij zn geloof. Hij wilde toen scheiden om zoals hij zei "voor zichzelf te kiezen" (Dat is met vrouw en 8 kids inderdaad lastig.) Hij is toen jaren helemaal van God los geweest en heeft van alles gedaan wat hij daarvoor sterk veroordeelde. Dus het zegt niet altijd alles als je trouwt met iemand die zegt God te willen dienen.
Toch zou het voor mij wel weer de graatmeter zijn. Wil iemand God dienen kunnen we samen over het geloof praten en samen de Bijbellezen en bidden.
Vind ik mischien wel het allerbelangrijkst in een relatie

Nee het is geen graadmeter, ook geen garantie. Mensen kunnen in hun ontwikkeling als mens (tijdelijk) anders kiezen omdat het pad wat ze tot dan toe altijd liepen zo vanzelfsprekend was of zonder er zelf echt over na te denken. Ik weet natuurlijk niet of dit bij jouw ex het geval is maar het zou een reden kunnen zijn.

En dan denk ik ook... God laat niet varen .. het werk van Zijn handen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 september 2013, 22:40
 
Wie ik ben om te veroordelen ?
Dat is niet waar het om gaat......wie ik zou zijn.

Het gaat erom of iemand een christen is in zijn hart en zich zo gedraagt of het belijdt maar niet doet.

Het is schijnbaar een taboe om iets wat verwerpelijk is,verwerpelijk te noemen.

Eer en gevoel van eer zijn ook menselijke emoties
Of zijn alleen kwetsbaar opstellen en alles goedpraten de norm anno 2013?
Ik ben iig niet gecharmeerd van al die coulante steunbetuigingen die het kwaad goed noemen en het goede kwaad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEO272





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 september 2013, 23:00
 
CORTAZAR588 schreef:
Wie ik ben om te veroordelen ?
Dat is niet waar het om gaat......wie ik zou zijn.

Het gaat erom of iemand een christen is in zijn hart en zich zo gedraagt of het belijdt maar niet doet.

Het is schijnbaar een taboe om iets wat verwerpelijk is,verwerpelijk te noemen.

Eer en gevoel van eer zijn ook menselijke emoties
Of zijn alleen kwetsbaar opstellen en alles goedpraten de norm anno 2013?
Ik ben iig niet gecharmeerd van al die coulante steunbetuigingen die het kwaad goed noemen en het goede kwaad.

hierbij moet ik denken aan de gelijkenis van de verloren zoon. die eerst tot zichzelf moest keren voor hij terug kon gaan naar zijn Vader. hiermee wil ik niets afdoen van de pijn die deze man achter gelaten heeft, maar misschien moeten we met zn allen vragen of God de tijd die deze man voor zichzelf nodig heeft wil gebruiken om hem bij Hem terug te brengen. zo ben ik ervan overtuigd dat wij als christenen niet moeten afgeven op die man, maar moeten afvragen wat het ons zou kunnen brengen. en dit zijn niet enkel mooie woorden, maar voor mij helaas, bittere realiteit geweest, gezien mijn ex dezelfde redenen had om onze verloving te verbreken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 08:23
 
CORTAZAR588 schreef:
Wat zegt het?
Er zijn zoveel mensen, die zich christen noemen.
Voor mij is het hetzelfde als een politieke partij.
Ik hoor vaak: "dat is een christenen,die doet zoiets niet"
Ik ben niet minder op mn hoede omdat iemand christen is.
Getuige de vele misstanden in het religieuze wereldje, zou ik zeggen......
Wat betekent Jezus voor een persoon,die zich christenen noemt.
Iedereen kan zeggen dat bij/zijn Jezus wil dienen...........
Maar de proef komt in het harde leven........als men door de omstandigheden/satán wordt getest..........wat is dan je geloof waard.
Iemand die scheidt van een vrouw met 8 kinderen,omdat bij zichzelf wil ontdekken is geen discipel van Jezus.........
Dat is geen oordeel,naar een feit.
Wie zijn kruis niet opneemt en Hem volgt, is het niet waard om Zijn discipel te zijn.
Of gaan we deze uitspraak van Jezus Christus ook symbolisch bezien?

CORTAZAR588 schreef:
Wie ik ben om te veroordelen ?
Dat is niet waar het om gaat......wie ik zou zijn.
Het gaat erom of iemand een christen is in zijn hart en zich zo gedraagt of het belijdt maar niet doet.
Het is schijnbaar een taboe om iets wat verwerpelijk is,verwerpelijk te noemen.
Eer en gevoel van eer zijn ook menselijke emoties
Of zijn alleen kwetsbaar opstellen en alles goedpraten de norm anno 2013?
Ik ben iig niet gecharmeerd van al die coulante steunbetuigingen die het kwaad goed noemen en het goede kwaad.?

``Of gaan we deze uitspraak van Jezus Christus ook symbolisch bezien?``

Om maar even met deze zin te beginnen: Je kruis opnemen en Hem volgen, kun je in elk geval niet letterlijk lezen. Je hoeft geen houten kruis op je rug te nemen, en je kunt Jezus niet meer hier op aarde letterlijk volgen.
Je kruis opnemen, kun je hier zien als het veranderen van je waarden en prioriteiten, als het dragen van last op je schouders, het aanvaarden dat het leven pijn kan doen en zo Jezus navolgen, trouw en toegewijd, compassie tonen met mensen om je heen, opkomen voor gerechtigheid en vergeving schenken. En daar horen voor mij geen uitspraken bij dat iemand anders geen discipel van Jezus is. Zelfs niet als iemand iets doet wat verwerpelijk is.
Er is namelijk een groot verschil tussen iets wat verwerpelijk is, verwerpelijk noemen en zeggen dat iemand geen discipel van Jezus is. En ik heb niemand hier horen zeggen dat het goed is om vrouw en kinderen te verlaten, laat staan een coulante steunbetuiging zien doen om het kwaad goed noemen en het goede kwaad.


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 22 september 2013, 12:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 13:04
 
CORTAZAR588 schreef:
Wie ik ben om te veroordelen ?
Dat is niet waar het om gaat......wie ik zou zijn.

Het gaat erom of iemand een christen is in zijn hart en zich zo gedraagt of het belijdt maar niet doet.

Het is schijnbaar een taboe om iets wat verwerpelijk is,verwerpelijk te noemen.

Eer en gevoel van eer zijn ook menselijke emoties
Of zijn alleen kwetsbaar opstellen en alles goedpraten de norm anno 2013?
Ik ben iig niet gecharmeerd van al die coulante steunbetuigingen die het kwaad goed noemen en het goede kwaad.

Ik sluit aan bij het antwoord van Jans en ik zou willen noemen dat het woord genade een kostbaar goed is voor ons mensen, genade en mededogen. En wie staat zie toe dat hij niet valle. Wie zijn wij om vast te stellen waar hij blijkbaar naar toe op weg zou zijn in jouw ogen.

Overigens zijn we gigantisch off topic, maar dit wilde ik toch nog even ventileren.
Wie staat zie toe dat hij niet valle.


Jol, noemt kwaad geen goed en andersom.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 22 september 2013, 13:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 14:27
 
JOL252 schreef:
Overigens zijn we gigantisch off topic, maar dit wilde ik toch nog even ventileren.

En nu weer echt on-topic met z'n allen!
Voor Roelande is het ook niet prettig als er meningsverschillen komen nav haar verhaal. Daarvoor was het niet geplaatst.

Dus terug naar de startvraag.
En start desnoods een nieuw topic (in het juiste subforum) over discipelschap en/of Jezus volgen. Boeiend onderwerp!

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 17:37
 
Ja er zijn legio voorbeelden te noemen en nog meer verontschuldien.

Het kruis opnemen kan idd niet letterlijk.
Dat is evident.
Ik ga niet uitleggen wat het wel moge betekenen.
Wie dat niet snapt,is zoals Jezus al zei tegen de rijke jongeling.

En fin.........als men zo redeneert is elke daad die verwerpelijk is met de mantel der Liefde te bedekken
Want doorredenerend is alles te verklaren en te verdedigen en is er slechts een gebod.

Doe wat gij wilt : of met Aleister Crowley sprekend, wat je wilt doen,doe dat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 17:40
 
Nee inderdaad. Maar ik kan de reacties wel goed begrijpen hoor. Maar zo niet fair zijn om er hier op in te gaan. De meeste dingen zijn redelijk goed gekomen en alles is vergeven in elk geval.
Wat ik maar wilde zeggen is dat je als mens ook fases doorloopt en soms ga je als partners door verschillende fasen en kun je elkaar "kwijtraken"helaas
En dan heb je opeens een relatie met een ongelovige terwijl het startpunt anders was.


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 22 september 2013, 17:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 17:41
 
Ja er zijn legio voorbeelden te noemen en nog meer verontschuldien.

Het kruis opnemen kan idd niet letterlijk.
Dat is evident.
Ik ga niet uitleggen wat het wel moge betekenen.
Wie dat niet snapt,is zoals Jezus al zei tegen de rijke jongeling.

En fin.........als men zo redeneert is elke daad die verwerpelijk is met de mantel der Liefde te bedekken
Want doorredenerend is alles te verklaren en te verdedigen en is er slechts een gebod.

Doe wat gij wilt : of met Aleister Crowley sprekend, wat je wilt doen,doe dat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 18:34
 
CORTAZAR588 schreef:
Ja er zijn legio voorbeelden te noemen en nog meer verontschuldien.

Het kruis opnemen kan idd niet letterlijk.
Dat is evident.
Ik ga niet uitleggen wat het wel moge betekenen.
Wie dat niet snapt,is zoals Jezus al zei tegen de rijke jongeling.

En fin.........als men zo redeneert is elke daad die verwerpelijk is met de mantel der Liefde te bedekken
Want doorredenerend is alles te verklaren en te verdedigen en is er slechts een gebod.

Doe wat gij wilt : of met Aleister Crowley sprekend, wat je wilt doen,doe dat!

Ik vind het erg ongepast om om je gelijk te krijgen uitspraken van een occult iemand aanhaalt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 19:43
 
Ja is ook zo.
En het is niet om mijn gelijk te halen.
Wat is gelijk hebben?

Ik vind het ook jammer dat de zogenaamde liefde alles zou moeten goedvinden.
Het is toch erg als mensen uit elkaar gaan?
Wat is dan liefde? Het uit elkaar gaan?
Is dat wat liefde is?

Uit elkaar gaan is nooit gebaseerd op liefde.
Het elkaar vergeven daarna wel. En blijkbaar kan Roelande dar getuige haar reactie.
En dat is liefde ......vergeven is liefde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 19:55
 
ANNA415 schreef:
Ik vind het erg ongepast om om je gelijk te krijgen uitspraken van een occult iemand aanhaalt.

Ik denk dat we-even los van de discussie- moeten kijken wat de Bijbel zegt over een relatie krijgen met een ongelovige. De Heer zegt toch duidelijk dat wij geen ongelijk juk moeten aangaan. Hier is dus al het antwoord.

Ik denk dat we, om redelijk zeker te kunnen zijn of iemand wel of niet in zijn/haar hart christen is, op een Bijbelse manier naar iemand moeten kijken. Hoe staat diegene tegenover het huwelijk, tegenover de rol van man en vrouw in het huwelijk, wat is zijn/haar relatie met de Heer, hoe uit zich dit in zijn/haar leven etc etc. En bovenal de Heer bij het contact betrekken, die je wel of niet met iemand aangaat. Zorgen dat er een driehoeksverhouding ontstaat tussen 2 christenen enerzijds (en onderaan de driehoek) en aan de bovenzijde van de driehoek de Heer. Als die 2 personen naar elkaar toegroeien, groeien ze automatisch meer naar boven, naar de punt van de driehoek, waar de Heer regeert. Zo kan je denk ik enigszins peilen in hoeverre een contact echt van God komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY029





Berichten: 59

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 09:59
 
Volgens mij kun je dan zien of je naar elkaar en naar God toe wil groeien!
Want volgens mij laat God ons vrij.

Maar ook denk ik dat je in staat moet zijn om dat te kunnen!
En in welke gezondheid je verkeert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIJN277





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 09:28
 
Staat er niet in de Bijbel iets in de zin van dat als een gelovige getrouwd is met een ongelovige, dat de ongelovige partner door het huwelijk ook gezegend is door God omdat je als partners in het huwelijk 1 bent ? Ik weet zo niet meer precies waar dat staat, maar deze strekking is mij wel bijgebleven. Zolang de ongelovige partner zijn huwelijkse plichten nakomt is hij/zij ook gezegend. Maar misschien interpreteer ik het verkeerd.
En wanneer is iemand gelovig ? Als hij/zij naar de kerk gaat ? Hoeft niet hoor...., als hij/zij vroom praat ? Hoeft niet hoor.....Is iemand niet gelovig als hij/zij niet naar de kerk gaat ? Ook dat klopt lang niet altijd hoor.

Het is wel menselijk om het gedrag en het niet/verkeerd geloven van een ander te benoemen of zelfs te veroordelen. Maar, wie zonder zonde is werpe de eerste steen !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY029





Berichten: 59

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 09:59
 
En wanneer heb je een ongelijk juk?

Alleen als de 1 geloof en de ander niet?


Volgens mij, als je niet met elkaar kunt overleggen en een oplossing kunt vinden.

Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 11:35
 
MARTIJN277 schreef:
Staat er niet in de Bijbel iets in de zin van dat als een gelovige getrouwd is met een ongelovige, dat de ongelovige partner door het huwelijk ook gezegend is door God omdat je als partners in het huwelijk 1 bent ? Ik weet zo niet meer precies waar dat staat, maar deze strekking is mij wel bijgebleven. Zolang de ongelovige partner zijn huwelijkse plichten nakomt is hij/zij ook gezegend. Maar misschien interpreteer ik het verkeerd.
En wanneer is iemand gelovig ? Als hij/zij naar de kerk gaat ? Hoeft niet hoor...., als hij/zij vroom praat ? Hoeft niet hoor.....Is iemand niet gelovig als hij/zij niet naar de kerk gaat ? Ook dat klopt lang niet altijd hoor.

Het is wel menselijk om het gedrag en het niet/verkeerd geloven van een ander te benoemen of zelfs te veroordelen. Maar, wie zonder zonde is werpe de eerste steen !

De tekst die je bedoelt staat in 1kor 7:14" Met de vrouw is de niet-gelovige man geheiligd, en met de man de niet-gelovige vrouw; anders waren ook uw kinderen onrein, terwijl zij integendeel heilig zijn."
De ongelovige partner is geheiligd dit is apart gezet door zijn huwelijk

In dezelfde Korinthe brief staat ook 2kor 6;14 14 Vorm geen ongelijk span met de ongelovigen. Wat heeft gerechtigheid te maken met wetteloosheid? Wat heeft licht uit te staan met duisternis?
Een ongelijk juk wordt daar echt gelinkt aan gelovig en niet gelovig


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 24 september 2013, 11:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2