ChristianMatch
 


Forum

Bijbelteksten
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 12:34
 
Bijbelteksten die heel waardevol voor je zijn, die je erg geraakt hebben.
Misschien fijn om een tekst hier te delen? en waarom die tekst veel voor je betekent.

Ikzelf heb wel zo`n tekst. Toen ik pas tot geloof was gekomen na m`n scheiding ging ik een keer mee met iemand naar de kerk. Daar las ik een tekst, die stond heel groot op de muur geschreven en die raakte me.

Het was de vogende tekst: Matt 11 vs 28 t/m vs 30

Kom naar mij jullie die vermoeid en belast zijn, dan zal ik jullie rust geven. Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart.
Dan zullen jullie werkelijk rust vinden. Want mijn juk is zacht en mijn last is licht.

Deze tekst heeft me zo bemoedigd, zo van: vertrouw me maar, ik zal je rust geven.


Laatst aangepast door
JANE410
op zondag 1 september 2013, 12:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 13:54
 
Voor mij is het Johannes 3 vers 16. Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. In die tekst ligt onze redding, en die kwam bij me op toen mijn vader de kerk werd uitgedragen, beseffend dat ik toen een afscheid nam en aan mij de keuze was, afscheid met een tot ziens of een vaarwel. Het heeft nog zo'n dikke 30 jaar geduurd voor het een zeker te weten tot ziens werd.

Prijs de Heer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 16:18
 
PIETER619 schreef:
Voor mij is het Johannes 3 vers 16. Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. In die tekst ligt onze redding, en die kwam bij me op toen mijn vader de kerk werd uitgedragen, beseffend dat ik toen een afscheid nam en aan mij de keuze was, afscheid met een tot ziens of een vaarwel. Het heeft nog zo'n dikke 30 jaar geduurd voor het een zeker te weten tot ziens werd.

Prijs de Heer

Ja, Joh 3 vs 16

Geweldig toch Pieter dat het nu een zeker weten is dat het tot ziens mag zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 21:07
 
PIETER619 schreef:
Voor mij is het Johannes 3 vers 16. Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. In die tekst ligt onze redding, en die kwam bij me op toen mijn vader de kerk werd uitgedragen, beseffend dat ik toen een afscheid nam en aan mij de keuze was, afscheid met een tot ziens of een vaarwel. Het heeft nog zo'n dikke 30 jaar geduurd voor het een zeker te weten tot ziens werd.

Prijs de Heer

Weet je wat zo mooi is? Dat je bij "de wereld" je eigen naam mag invullen, dus ik zal het maar bij jou houden: "Want alzo lief heeft God Pieter gehad, dat Hij......."

Een geweldige God, dat Hij ons allemaal op het oog heeft!! Dank U God.....voor uw Zoon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 05:48
 
KLUS667 schreef:
Weet je wat zo mooi is? Dat je bij "de wereld" je eigen naam mag invullen, dus ik zal het maar bij jou houden: "Want alzo lief heeft God Pieter gehad, dat Hij......."

Een geweldige God, dat Hij ons allemaal op het oog heeft!! Dank U God.....voor uw Zoon

Helemaal mee eens Klus, Ik mag door Jezus mij een kind van God noemen met alle voordelen die dat met zich mee brengt. Puur om wat Jezus ons leerde bidden , "Onze Vader".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 25 september 2013, 12:30
 
Bijbelteksten.

Ik kreeg deze op mijn hart. (of, deze schoot me te binnen), Kan beide.

De geestelijke wapenrusting

10 Voorts, weest krachtig in de Here en in de sterkte zijner macht. 11 Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; 12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. 14 Stelt u dan op, uw lendenen omgord met de waarheid, bekleed met het pantser der gerechtigheid, 15 de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes; 16 neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven; 17 en neemt de helm des heils aan en het zwaard des Geestes, dat is het woord van God. 18 En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen; 19 ook voor mij, dat mij bij het openen van mijn mond het woord geschonken worde, om vrijmoedig het geheimenis van het evangelie bekend te maken, 20 waarvoor ik een gezant ben in ketenen. Dan zal ik daartoe vrijmoedig kunnen optreden, zoals ik behoor te spreken.

Ja, ik werd weer even hierbij bepaald.

TVP


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 3 december 2013, 16:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 25 september 2013, 17:56
 
SHANITA130 schreef:
Bijbelteksten.

Ik kreeg deze op mijn hart. (of, deze schoot me te binnen), Kan beide.

De geestelijke wapenrusting

10 Voorts, weest krachtig in de Here en in de sterkte zijner macht. 11 Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; 12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. 14 Stelt u dan op, uw lendenen omgord met de waarheid, bekleed met het pantser der gerechtigheid, 15 de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes; 16 neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven; 17 en neemt de helm des heils aan en het zwaard des Geestes, dat is het woord van God. 18 En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen; 19 ook voor mij, dat mij bij het openen van mijn mond het woord geschonken worde, om vrijmoedig het geheimenis van het evangelie bekend te maken, 20 waarvoor ik een gezant ben in ketenen. Dan zal ik daartoe vrijmoedig kunnen optreden, zoals ik behoor te spreken.

Ja, ik werd weer even hierbij bepaald.
Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 26 september 2013, 20:46
 
KLUS667 schreef:
Weet je wat zo mooi is? Dat je bij "de wereld" je eigen naam mag invullen, dus ik zal het maar bij jou houden: "Want alzo lief heeft God Pieter gehad, dat Hij......."

Een geweldige God, dat Hij ons allemaal op het oog heeft!! Dank U God.....voor uw Zoon

yeahhhhhh en alzo lief heeft god petra........ Lachende smiley Knipoog smiley
en dat allemaal met een onvoorwaardelijke liefde
een liefde zonder voorwaarden.....

iets wat ik vroeger nooit niet begreep, altijd dacht moet eerst heilig zijn ofzo, dan houd god van mij, iets wat me niet lukt heilig zijn.... dus gelukkig met een onvoorwaardelijke liefde Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 00:55
 
Als je dit leest Shanita, als je terug bent uit Zeeland....
Ik werd hier bij bepaald....

Deuterenonium 26
daar is niemand als god, o Shanita
Hij rijdt langs de hemel als u helper en in zijn hoogheid over de wolken.
de eeuwige god is u een woning en onder u zijn eeuwige armen. Omdat hij
De vijand voor u verdreef en zeide: verdelg!
Daarom woonde shantia veilig en bleef de bron ongestoord in een land van koren en most. Ja, zijn hemel sprenkelt dauw.
Welzalig zijt gij Shanita, wie is aan u gelijk? een volk verlost door de here, die het schild uwer hulp, en het zwaard uwer hoogheid is.
daarom zullen uw vijanden veinzen u hulde te brengen, en ga zult op hun hoogten treden.


Laatst aangepast door
PETRA373
op zaterdag 28 september 2013, 00:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 30 september 2013, 22:21
 
PETRA373 schreef:
Als je dit leest Shanita, als je terug bent uit Zeeland....
Ik werd hier bij bepaald....

Deuterenonium 26
daar is niemand als god, o Shanita
Hij rijdt langs de hemel als u helper en in zijn hoogheid over de wolken.
de eeuwige god is u een woning en onder u zijn eeuwige armen. Omdat hij
De vijand voor u verdreef en zeide: verdelg!
Daarom woonde shantia veilig en bleef de bron ongestoord in een land van koren en most. Ja, zijn hemel sprenkelt dauw.
Welzalig zijt gij Shanita, wie is aan u gelijk? een volk verlost door de here, die het schild uwer hulp, en het zwaard uwer hoogheid is.
daarom zullen uw vijanden veinzen u hulde te brengen, en ga zult op hun hoogten treden.

Hoi Petra Lachende smiley

Klinkt echt prachtig Lachende smiley

Dank voor de bemoediging!

Ja, en Israël wordt vaak als persoon gezien, ik ken ook een tekst van Jesaja: 'Vreest niet, ik heb u verlost, Ik heb u bij u naam geroepen; Gij zijt Mijn'.

(doop door onderdompeling tekst) Knipoog smiley

Slaap lekker, zegens!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 4 oktober 2013, 11:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 oktober 2013, 18:13
 
Rom 8 28 Wij weten nu, dat [God] alle dingen doet medewerken ten goede voor hen, die God liefhebben, die volgens zijn voornemen geroepenen zijnEn 'geroepenen' zijn 'gelovigen', so simple is that....

En daaruit blijkt weer de Liefde van God....

Ik heb meerdere keren meegemaakt dat dingen echt ten goede meewerkten voor mij,

Kun je nagaan, hoe liefdevol en groot is God....



Fijne Avond, en degene die moeten werken sterkte en kracht en vreugde gewenst!

Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 november 2013, 12:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 oktober 2013, 18:20
 
Rom 13 8 Zijt niemand iets schuldig dan elkander lief te hebben; want wie de ander liefheeft, heeft de wet vervuld. 9 Want de geboden: gij zult niet echtbreken, gij zult niet doodslaan, gij zult niet stelen, gij zult niet begeren en welk ander gebod er ook zij, worden samengevat in dit woord: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 10 De liefde doet de naaste geen kwaad; daarom is de liefde de vervulling der wet.

De liefde de vervulling der wet.....

Deze tekst sprak me ook eventjes aan.



Ik had 'm even op mijn hart.....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 november 2013, 12:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 november 2013, 13:01
 
Lucas 17 3 Ziet toe op uzelf! Indien uw broeder zondigt, bestraf hem, en indien hij berouw heeft, vergeef hem. 4 En zelfs indien hij zevenmaal per dag tegen u zondigt en zevenmaal tot u terugkomt en zegt: Ik heb berouw, zult gij het hem vergeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 december 2013, 16:05
 
[quote=SHANITA130]Bijbelteksten.

Ik kreeg deze op mijn hart. (of, deze schoot me te binnen), Kan beide.

De geestelijke wapenrusting

10 Voorts, weest krachtig in de Here en in de sterkte zijner macht. 11 Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; 12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. 14 Stelt u dan op, uw lendenen omgord met de waarheid, bekleed met het pantser der gerechtigheid, 15 de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes; 16 neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven; 17 en neemt de helm des heils aan en het zwaard des Geestes, dat is het woord van God. 18 En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen; 19 ook voor mij, dat mij bij het openen van mijn mond het woord geschonken worde, om vrijmoedig het geheimenis van het evangelie bekend te maken, 20 waarvoor ik een gezant ben in ketenen. Dan zal ik daartoe vrijmoedig kunnen optreden, zoals ik behoor te spreken.

Ja, ik werd weer even hierbij bepaald.

TVP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 9 januari 2014, 17:08
 
1 kor 7 28 Maar ook wanneer gij trouwt, dan doet gij daarmede geen kwaad, en wanneer een jongedochter trouwt, dan doet ook zij daarmede geen kwaad. Maar wèl staat zulke mensen verdrukking voor het vlees te wachten, die ik u gaarne besparen zou.

29 Dit bedoel ik, broeders: de tijd is kort. Ten slotte, laten zij, die een vrouw hebben, zijn als zonder vrouw; 30 die wenen, als weenden zij niet; die blijde zijn, als waren zij niet blijde; die kopen, als zouden zij er niets van behouden; 31 die van de wereld gebruik maken, als zouden zij haar niet ten einde toe gebruiken. Want het uiterlijk van deze wereld is bezig te verdwijnen.

NBG '51

28 Het is weliswaar niet zo dat u door te trouwen zondigt, en ook wanneer een meisje trouwt zondigt ze niet, maar het huwelijk wordt een zware belasting die ik u graag zou besparen.

29 Wat ik bedoel, broeders en zusters, is dat er maar weinig tijd rest. Laat daarom ieder die een vrouw heeft zo leven dat het hem niet in beslag neemt, 30 ieder die verdriet heeft zo dat hij er niet door wordt beheerst, ieder die vreugde voelt zo dat hij er niet in opgaat, ieder die bezit verwerft alsof het niet zijn eigendom is, 31 ieder die in deze wereld leeft alsof ze voor hem niet meer van belang is. Want de wereld die wij kennen gaat ten onder.

De nieuwe bijbelvertaling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 16 januari 2014, 04:53
 
JANE410 schreef:
Bijbelteksten die heel waardevol voor je zijn, die je erg geraakt hebben.
Misschien fijn om een tekst hier te delen? en waarom die tekst veel voor je betekent.

Ikzelf heb wel zo`n tekst. Toen ik pas tot geloof was gekomen na m`n scheiding ging ik een keer mee met iemand naar de kerk. Daar las ik een tekst, die stond heel groot op de muur geschreven en die raakte me.

Het was de vogende tekst: Matt 11 vs 28 t/m vs 30

Kom naar mij jullie die vermoeid en belast zijn, dan zal ik jullie rust geven. Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart.
Dan zullen jullie werkelijk rust vinden. Want mijn juk is zacht en mijn last is licht.

Deze tekst heeft me zo bemoedigd, zo van: vertrouw me maar, ik zal je rust geven.

Fil 4 4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.

Deze tekst betekend veel voor me, want, het is een gebod: 'Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.

Nou houdt dit niet in, sub assertief maar es regelmatig over je heen laten lopen. Neehee, hier wordt mede bedoeld van dat, ondanks dit en ondanks dat etc, als je alles doet wat in je vermogen ligt, wat redelijkerwijs mogelijk is natuurlijk, ja, dan is de opdracht je te verblijden. Ook als je rust, maar ja werken is nou eenmaal een onderdeel van het leven, dus ja, dan ook. Want denk maar aan de zegeningen, die wij hier in het westen hebben, ja, ok, naar bv een voedselbank gaan is niet leuk, maar...je hebt wel een huis, met een pc, een verwarming(ook al kan je die niet altijd aanzetten, maar ja, je hebt er een, dus ja als het echt koud wordt...;)

En ook: 'Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.....Ja, ook een gebod.....vriendelijkheid is een goede vrucht, en door je vriendelijkheid, ja, en dan bedoel ik wéér niet over je heen te laten lopen oid, ja, daarmede kan je/ben je een zegen voor anderen en voor jezelf.:)


En ja, daarna de beloftes: De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.

Drie mooie beloften: de Here is nabij, niet ongerust zijn, en 'de vrede Gods zal over je hart en je gedachten waken!
En het gebod: 'laat bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God, bidden dus. En ja, hoe vaak vergat ik 'dankzegging'?

Eigenlijk zegt deze tekst, dat God nabij is, vrede geeft, en over je waakt!, over je hart en je gedachten! dat vind ik mooi!

Dus weg ongerustheid, weg nare gedachten over dingen die verkeerd liepen, bijvoorbeeld. Je kan in Vrede wandelen, dingen doen! :) Hoop voor de toekomst en de toekomst begint nu! :)


8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.

Hier zie ik weer een gebod: alle goede dingen bedenken! Dat is zo goed, voor alles, en je bent je er dan ook meer van bewust, waardoor je je nog beter voelt!


De grote liefde van Christus

Ef 3 14 Om die reden buig ik mijn knieën voor de Vader, 15 naar wie alle geslacht in de hemelen en op de aarde genoemd wordt, 16 opdat Hij u geve, naar de rijkdom zijner heerlijkheid, met kracht gesterkt te worden door zijn Geest in de inwendige mens, 17 opdat Christus door het geloof in uw harten woning make. Geworteld en gegrond in de liefde, 18 zult gij dan samen met alle heiligen, in staat zijn te vatten, hoe groot de breedte en lengte en hoogte en diepte is, 19 en te kennen de liefde van Christus, die de kennis te boven gaat, opdat gij vervuld wordt tot alle volheid Gods.

En hier staat: God geeft ons naar de rijkdom Zijner heerlijkheid, dus dan denk/weet ik: vrede, blijdschap, gemoedrust, weten dat ik vergeven ben, etc.
En dan, idd samen met andere gelovigen, en ja dat hoeft, mi, echt geen kerk te zijn, kan ook, in een vriendenkring met gelovigen erbij, want waar 2 of 3 in Mijn naam zijn....
De liefde Gods te kennen in zijn volheid, en ermeer vervuld worden wat een mooie beloftes denk ik dan.

Ja, dit sprak mij aan deze morgen, zocht ook speciaal de teksten op...

Hier lees ik, God geeft als we erom bidden, niet twijfelende(staat ook ergens, niet twijfelen als je bidt), naar de Rijkdom Zijner Heerlijkheid!

Ja, dan kan je denken, hoe zit het dan men vrouwen die met kinderen leven in een hutje in een sloppenwijk, ja, zelfs die mensen kan God zegenen, door dat ze bijvoorbeeld eten krijgen, omdat de buren voor meerderen hebben gekookt. En ja, ik weet alles van armoede, en ook weet ik, dat God me daarin ook regelmatig zegent. Dan krijg ik weer wat, het heerlijk weer, dan dit dan dat. Of een fijn gesprek met een vriend(in) of buurvrouw, ja de zegen is niet altijd materieel. Ik wou bijna zeggen juist niet, voor mij is de zegen een gemoedsrust in mijn ziel, en vrolijkheid, domweg omdat ik besta, en anderen ook bestaan! De natuur, familie en/of vrienden, al heb je er (maar?) een...

Het belangrijkste, de zegen is een weten dat ik doe, zonder krampachtig te zijn, wat in me vermogen ligt, en daarbij Vrede en Rust ervaar!



20 Hem nu, die blijkens de kracht, welke in ons werkt, bij machte is oneindig veel meer te doen dan wij bidden of beseffen, 21 Hem zij de heerlijkheid in de gemeente en in Christus Jezus tot in alle geslachten, van eeuwigheid tot eeuwigheid! Amen.

Hier lees ik, dat God bij machte is ontzettend veel te doen,. veel meer dan wij denken dat Hij zal doen.
Dan denk ik: 'wat een mooi en goed vooruitzicht'! En mijn angst van zelf tekortschieten, of dat dit of dat niet zal lopen oid, gaat weg... Lachende smiley Lachende smiley



Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 16 januari 2014, 04:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 16 januari 2014, 09:15
 
Ga met die laatste woorden vandaag maar aan de slag Shanita....

""Dan zal HIJ...ALLES...""maken"" dat wij...(ik ...jij...) ons zullen verwonderen..Stil maar, Mijn kind –

Ik weet van je verdriet,

huil nu maar uit, je hoeft niet

flink te wezen.

Het zal wel duren, voor je

wonden zijn genezen.

Ik weet het. Droeg Ik de

smart van de wereld niet ?



Stil maar, Mijn kind

Ik weet wat je behoeft.

Woorden van troost, die om

geen uitleg vragen

een arm die je steunt en die je

last helpt dragen.

Een hart wat met jou mee schreit

om wat jou bedroeft.



Stil maar mijn kind,

Ik geef je troost en moed

meer dan een moeder aan

haar kind kan geven.

Je naam staat in mijn handpalmen geschreven.

Ik schreef de letters met Mijn eigen bloed !""


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op donderdag 16 januari 2014, 09:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 januari 2014, 13:14
 
JANE410 schreef:
Bijbelteksten die heel waardevol voor je zijn, die je erg geraakt hebben.
Misschien fijn om een tekst hier te delen? en waarom die tekst veel voor je betekent.

Ikzelf heb wel zo`n tekst. Toen ik pas tot geloof was gekomen na m`n scheiding ging ik een keer mee met iemand naar de kerk. Daar las ik een tekst, die stond heel groot op de muur geschreven en die raakte me.

Het was de vogende tekst: Matt 11 vs 28 t/m vs 30

Kom naar mij jullie die vermoeid en belast zijn, dan zal ik jullie rust geven. Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart.
Dan zullen jullie werkelijk rust vinden. Want mijn juk is zacht en mijn last is licht.

Deze tekst heeft me zo bemoedigd, zo van: vertrouw me maar, ik zal je rust geven.

Israël als waarschuwing 1 Kor 10

1 Want ik stel er prijs op, broeders, dat gij weet, dat onze vaderen allen onder de wolk waren, allen door de zee heengingen, 2 allen zich in Mozes lieten dopen in de wolk en in de zee, 3 allen hetzelfde geestelijke voedsel aten, 4 en allen dezelfde geestelijke drank dronken, want zij dronken uit een geestelijke rots, welke met hen medeging, en die rots was de Christus. 5 En toch heeft God in het merendeel van hen geen welgevallen gehad, want zij werden neergeveld in de woestijn.

6 Deze gebeurtenissen zijn ons ten voorbeeld geschied, opdat wij geen lust tot het kwade zouden hebben, zoals zij die hadden. 7 Wordt ook geen afgodendienaars zoals sommigen van hen, gelijk geschreven staat: Het volk zette zich neder om te eten en te drinken, en zij stonden op om te dansen. 8 En laten wij geen hoererij plegen, zoals sommigen van hen deden, en er vielen op één dag drieëntwintigduizend. 9 En laten wij de Here niet verzoeken, zoals sommigen van hen deden, en zij kwamen om door de slangen. 10 En mort niet, zoals sommigen van hen deden, en zij kwamen om door de verderfengel. 11 Dit is hun overkomen tot een voorbeeld (voor ons) en het is opgetekend ter waarschuwing voor ons, over wie het einde der eeuwen gekomen is.

12 Daarom, wie meent te staan, zie toe, dat hij niet valle. 13 Gij hebt geen bovenmenselijke verzoeking te doorstaan. En God is getrouw, die niet zal gedogen, dat gij boven vermogen verzocht wordt, want Hij zal met de verzoeking ook voor de uitkomst zorgen, zodat gij ertegen bestand zijt.

Hai,

Dit spreekt me aan, uitleg komt nog, van waarom.

Dus, ook al gaat alles nog zooo goed en zo, blijf uitkijken en op je hoede....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 18 januari 2014, 07:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 januari 2014, 13:17
 
ZEELAND736 schreef:
Ga met die laatste woorden vandaag maar aan de slag Shanita....

""Dan zal HIJ...ALLES...""maken"" dat wij...(ik ...jij...) ons zullen verwonderen..Stil maar, Mijn kind –

Ik weet van je verdriet,

huil nu maar uit, je hoeft niet

flink te wezen.

Het zal wel duren, voor je

wonden zijn genezen.

Ik weet het. Droeg Ik de

smart van de wereld niet ?



Stil maar, Mijn kind

Ik weet wat je behoeft.

Woorden van troost, die om

geen uitleg vragen

een arm die je steunt en die je

last helpt dragen.

Een hart wat met jou mee schreit

om wat jou bedroeft.



Stil maar mijn kind,

Ik geef je troost en moed

meer dan een moeder aan

haar kind kan geven.

Je naam staat in mijn handpalmen geschreven.

Ik schreef de letters met Mijn eigen bloed !""

Mooi....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 23 januari 2014, 09:28
 
SHANITA130 schreef:
Israël als waarschuwing 1 Kor 10

1 Want ik stel er prijs op, broeders, dat gij weet, dat onze vaderen allen onder de wolk waren, allen door de zee heengingen, 2 allen zich in Mozes lieten dopen in de wolk en in de zee, 3 allen hetzelfde geestelijke voedsel aten, 4 en allen dezelfde geestelijke drank dronken, want zij dronken uit een geestelijke rots, welke met hen medeging, en die rots was de Christus. 5 En toch heeft God in het merendeel van hen geen welgevallen gehad, want zij werden neergeveld in de woestijn.

6 Deze gebeurtenissen zijn ons ten voorbeeld geschied, opdat wij geen lust tot het kwade zouden hebben, zoals zij die hadden. 7 Wordt ook geen afgodendienaars zoals sommigen van hen, gelijk geschreven staat: Het volk zette zich neder om te eten en te drinken, en zij stonden op om te dansen. 8 En laten wij geen hoererij plegen, zoals sommigen van hen deden, en er vielen op één dag drieëntwintigduizend. 9 En laten wij de Here niet verzoeken, zoals sommigen van hen deden, en zij kwamen om door de slangen. 10 En mort niet, zoals sommigen van hen deden, en zij kwamen om door de verderfengel. 11 Dit is hun overkomen tot een voorbeeld (voor ons) en het is opgetekend ter waarschuwing voor ons, over wie het einde der eeuwen gekomen is.

12 Daarom, wie meent te staan, zie toe, dat hij niet valle. 13 Gij hebt geen bovenmenselijke verzoeking te doorstaan. En God is getrouw, die niet zal gedogen, dat gij boven vermogen verzocht wordt, want Hij zal met de verzoeking ook voor de uitkomst zorgen, zodat gij ertegen bestand zijt.

Hai,

Dit spreekt me aan, uitleg komt nog, van waarom.

Dus, ook al gaat alles nog zooo goed en zo, blijf uitkijken en op je hoede....

Ik denk dat het belangrijk is om je poorten goed te bewaken, dat je niet afdwaalt van God.
en afdwalen... zelf dwaal ik nog wel es... maar daar is Jezus die het verloren , dwalende schaap weer gaat zoeken.... vind, in zijn armen na de stal terug brengt, de wonden van het schaap verzorgt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 23 januari 2014, 10:38
 
En dat is nu een bede...uit dat allervolmaakste gebed...
Leid mij niet in verzoeking....


En dan denk ik meteen aan woorden...wanneer we misschien WEL eens (uit zwakte) in verzoeking vallen...

Dan hoeven we niet te twijfelen aan Gods genade...maar...ook niet in die verzoeking doorleven en blijven zitten!!!!

Altijd vergeving...bij HEM!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 10 februari 2014, 15:40
 
1
1 Jakobus, een dienstknecht van God en van de Here Jezus Christus, groet de twaalf stammen in de verstrooiing.

Verzoekingen

2 Houdt het voor enkel vreugde, mijn broeders, wanneer gij in velerlei verzoekingen valt, 3 want gij weet, dat de beproefdheid van uw geloof volharding uitwerkt. 4 Maar die volharding moet volkomen doorwerken, zodat gij volkomen en onberispelijk zijt en in niets te kort schiet.

5 Indien echter iemand van u in wijsheid te kort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt; en zij zal hem gegeven worden. 6 Maar hij moet bidden in geloof, in geen enkel opzicht twijfelende, want wie twijfelt, gelijkt op een golf der zee, die door de wind aangedreven en opgejaagd wordt. 7 Want zulk een mens moet niet menen, dat hij iets van de Here zal ontvangen, 8 innerlijk verdeeld als hij is, ongestadig op al zijn wegen.

9 Laat de geringe broeder roemen in zijn hoogheid, 10 maar de rijke in zijn geringheid, want als een bloem in het gras zal hij vergaan. 11 Want de zon komt op met haar hitte en doet het gras verdorren, en zijn bloem valt af en de schoonheid van haar uiterlijk verdwijnt; zó zal ook de rijke met zijn ondernemingen verwelken.

Maar hij moet bidden in geloof, in geen enkel opzicht twijfelende...


Dit is een gebod....


Meerdere malen meegemaakt, dus vandaar....
Dat ik dit even wil delen...

Zegens en Fijne Dag!

S. Geloof brengt Vreugde... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 10 februari 2014, 15:44
 
ZEELAND736 schreef:
En dat is nu een bede...uit dat allervolmaakste gebed...
Leid mij niet in verzoeking....


En dan denk ik meteen aan woorden...wanneer we misschien WEL eens (uit zwakte) in verzoeking vallen...

Dan hoeven we niet te twijfelen aan Gods genade...maar...ook niet in die verzoeking doorleven en blijven zitten!!!!

Altijd vergeving...bij HEM!!!

Quote:
Altijd vergeving...bij HEM!!!


Mooi Zeeland!

Ik hoop dat je meeleest!

Je schrijft zo vaak dingen die me raken! En dan bedoel ik, precies de juiste dingen op het juiste moment!

Bedankt!

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 10 februari 2014, 15:45
 
PETRA373 schreef:
Ik denk dat het belangrijk is om je poorten goed te bewaken, dat je niet afdwaalt van God.
en afdwalen... zelf dwaal ik nog wel es... maar daar is Jezus die het verloren , dwalende schaap weer gaat zoeken.... vind, in zijn armen na de stal terug brengt, de wonden van het schaap verzorgt...

Prachtige reactie, Lieve Petra!

Bedankt! Doet mij zo goed!!!

Zegens!

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 februari 2014, 10:56
 
Voorzichtigheid in het oordeel Prediker 7

15 Allerlei heb ik gezien in mijn ijdele dagen: er is een rechtvaardige, die ondanks zijn gerechtigheid te gronde gaat en er is een goddeloze, die ondanks zijn boosheid een lang leven heeft. 16 Wees niet te zeer rechtvaardig en gedraag u niet al te wijs; waarom zoudt gij uzelf tot verbijstering brengen? 17 Wees niet te zeer goddeloos en wees geen dwaas; waarom zoudt gij sterven vóór uw tijd? 18 Het is goed, dat gij aan het ene vasthoudt en ook van het andere uw hand niet aftrekt, want hij, die God vreest, ontkomt aan dit alles. 19 De wijsheid geeft de wijze meer macht dan tien machthebbers in een stad bezitten. 20 Want niemand op aarde is zo rechtvaardig, dat hij goed doet zonder te zondigen. 21 Ook moet gij niet letten op alle woorden die men spreekt, opdat gij niet hoort, dat uw knecht u vervloekt, 22 want hoe menigmaal zijt gij u bewust, dat ook gij anderen hebt vervloekt.

16 Wees niet te zeer rechtvaardig en gedraag u niet al te wijs; waarom zoudt gij uzelf tot verbijstering brengen?

Ja, waarom, altijd, iedereen het achterste van je tong laten zien? Wat heeft dat te maken met eerlijk zijn?
Mag je dan geen dingen voor jezelf tussen jou en God hebben, moet je altijd alles aan iedereen vertellen? NEE.

Dit zijn mijn gedachten over dit vers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Pagina 1 van 1