ChristianMatch
 


Forum

dood en leven naast elkaar
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAARTENVD585





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 16:35
 
In onze woonplaats komt een abortus kliniek, laat die nou tegenover onze kerk komen Gereformeerde Gemeente. zoals ze bij ons zeggen, waar de heer zijn huis bouwd(de kerk het leven) bouwd de duivel ook zijn huis(kerk des doods) het klinkt hard maar zo is de realiteit, wij als kerk bidden om goede afspraken nu en de toekomst. ook word overwogen om folders te verspreiden in de omgeving van de kliniek.
Hoe staan jullie erover in.2 kerken naast elkaar en zo,n groot verschil.
Ik ben benieud naar jullie oordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER208





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 11:09
 
Tja, beetje moeilijk.
Allereerst is het misschien goed om te bedenken dat de uitspraak niet letterlijk uit de bijbel komt. Maar dat het slechts een observatie is van de realiteit. Het is dus niet wet dat de duivel zijn kerk ernaast bouwt. Ik denk dat het gewoon te maken heeft met de maatschappij. Er zijn twee wegen, op beide lopen mensen. Deze wegen liggen ten eerste in het hart van de mensen. Dus is het niet verwonderlijk dat je twee stromingen ziet in de maatschappij.
Of je er bang voor moet zijn? Ik denk van niet. Het kwaad zal niet heersen over het goede.
Je eerste taak als kerkelijke gemeente is volgens mij dat je zelf de goede weg gaat. Niet in de eerste plaats dat je een ander van een eventuele kwade weg afhaalt. Strijden met een ander brengt het gevaar met zich mee dat je van het pad afraakt. Zeg als het ware: wij dienen God, de echte. Kom ga met ons. Zo kun je een ander laten besluiten om ook die God te gaan dienen.

hopelijk ben ik een beetje on-topic gebleven in mijn eerste post


Laatst aangepast door
PIETER208
op woensdag 2 oktober 2013, 12:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 11:41
 
Je hoeft in elk geval niet ver te gaan om de mensen een andere keuze te laten zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 13:35
 
Ik heb wat moeite met je vergelijking van twee kerken naast elkaar. Er staat natuurlijk maar een kerk en dat is de Eleoskerk. Wat me wel opvalt in de hele kwestie is het totale gebrek aan empathie bij de overkant. Als je stelt, zoals de kliniek doet, dat dit de ideale plek is voor een abortuskliniek, ontbreekt het je aan elke vorm van inlevingsvermogen.

Juridisch is het wel lastig want een abortuskliniek mag volgens het bestemmingsplan en een raadsbesluit is ook niet nodig. Dan kun je alleen nog werken via politieke weg. Een abortuskliniek is in Nederland wettelijk toegestaan, of je het daar mee eens bent of niet. Overtuig B en W ervan dat ze een betere plek zoeken. De kliniek zelf hou je niet tegen maar een minder provocerende ligging kan natuurlijk wel. Casa moet er van overtuigd worden dat ze hier niet kunnen gaan zitten.

De Gergem vindt de politieke vertegenwoordiging vaak in de SGP en dat is geen groep die hevig actie zal voeren, al protesteren ze zeker wel. Manipulatie via de achterkamertjes van de politiek is het beste wat je kunt doen. Is er geen CDA-wethouder? Ik bedoel het niet onaardig maar dit zijn vaak bij uitstek de mensen van het manipulatieve politieke spel en daar is in dit geval niks mis mee.

Wat de schrijver in het openingsstuk zegt, verwoordt mogelijk wel het gevoel van de Gergem maar overtuigt daar buiten nu eenmaal niet zo - en zeker de Casa niet. De Eleosgemeente moet zich er geen geval bij neerleggen, wat helaas wel vaak de mentaliteit in deze kringen is. De druk moet dermate groot zijn dat Casa zo verstandig is te verkassen en dat kan, er is in de regio ruimte genoeg. Die druk komt alleen tot stand als je politici, die de macht hebben een alternatief aan te bieden, meekrijgt.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 2 oktober 2013, 19:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1