ChristianMatch
 


Forum

Gaven van de H.Geest
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 20:32
 
ROADY558 schreef:
We denken dat dat helpt om ons doel te halen...

De duivel is niet bang voor mijn tanden, wel voor de naam en glorie van Jezus.




Ik heb het niet alleen over de duivel. Als christen hoef je niet alleen gebruik te maken van de zachte kanten.

God kan ook razen door de velden en Zijn tanden laten zien tegen de vijanden. Een beetje woede is Hem niet vreemd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 20:33
 
JOL252 schreef:
Hoe bedoel je? Hoe heb je dat dan zien uitwerken?
Ik kan daar ook van getuigen. Door te bidden in tongen word mijn connectie met de heer sterker. Gedachten van neerslachtigheid of denken aan verkeerde zaken raken dan naar de achtergrond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 20:38
 
De Heilige Geest en Zijn werk wordt gewoon zwaar onderschat uit pure omwetendheid, helaas.

We kunnen er wel tig topics over openen, maar het is en blijft puur alleen eigen interpretaties van wat men denkt dat er in de Bijbel over geschreven is, zo gaven en vruchten en wat al niet meer door elkaar halend.

Helaas wordt het werk van de Geest zo toch enigzins cq zwaar tegen gewerkt, vooral omdat Hij op ons wacht en zich zelf niet opdringt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 20:41
 
ANNETTE050 schreef:
De genadegaven zijn m.i. tot opbouw en bemoediging van elkaar.
Een bewapend leger word je door de wapenrustig Gods aan te doen zoals omschreven in Efeze 6 vanaf vers 10.
Ik denk dat je de gaven nooit mag gebruiken als een wapen of denken jullie daar anders over?
Een wapen is wel de Bijbel als het Woord van God.
Ook zijn wij denk ik geen leger van tijgers, maar worden we als lammeren benoemd.
Lammeren onder leiding van een Goede Herder. Het is immers in onze zwakheid dat de glorie van God zichtbaar wordt, lammeren vervuld met de Geest van God.

Ik ben het met je eens Annette, ik krijg alleen het idee dat bij elk woordje wat ik gebruik er uit gehaald wordt om daar een nieuwe discussie te starten. Het gaat over de gaven van de H. Geest tot sterkte en opbouw van de gemeente. En dat die niet uit gestorven zijn. Maar door ongeloof en verkeerde theologie niet meer toe gepast wordt. Laten wij wel zijn als wij het van onze goede bedoelingen of gedragsregels moeten hebben, dan kan ik ook nog een paar heel fijne niet christenen erbij halen. Dit is niet de kracht van God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 20:47
 
PIETER619 schreef:
De Heilige Geest en Zijn werk wordt gewoon zwaar onderschat uit pure omwetendheid, helaas.

We kunnen er wel tig topics over openen, maar het is en blijft puur alleen eigen interpretaties van wat men denkt dat er in de Bijbel over geschreven is, zo gaven en vruchten en wat al niet meer door elkaar halend.

Helaas wordt het werk van de Geest zo toch enigzins cq zwaar tegen gewerkt, vooral omdat Hij op ons wacht en zich zelf niet opdringt

Helemaal waar Pieter, en ik denk dat wij nog vaak topics hier over openen. Of in de chatbox praten over dit onderwerp. Controle. Vaak wil de leiding de controle hebben maar moet eigenlijk (volgens mij) de leiding en wil van de Heer door vertalen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 20:47
 
JOSEF872 schreef:
Ik ben het met je eens Annette, ik krijg alleen het idee dat bij elk woordje wat ik gebruik er uit gehaald wordt om daar een nieuwe discussie te starten. Het gaat over de gaven van de H. Geest tot sterkte en opbouw van de gemeente. En dat die niet uit gestorven zijn. Maar door ongeloof en verkeerde theologie niet meer toe gepast wordt. Laten wij wel zijn als wij het van onze goede bedoelingen of gedragsregels moeten hebben, dan kan ik ook nog een paar heel fijne niet christenen erbij halen. Dit is niet de kracht van God.

Sorry als het zo overkomt, is niet de bedoeling!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 20:51
 
JOL252 schreef:
Ik heb het niet alleen over de duivel. Als christen hoef je niet alleen gebruik te maken van de zachte kanten.

God kan ook razen door de velden en Zijn tanden laten zien tegen de vijanden. Een beetje woede is Hem niet vreemd.

Dat is waar.
Toch waarschuwt Jezus ons tegen woede. Dat lijkt tegenstrijdig...

Ik denk dat ik je wel begrijp. Jij hebt het dan meer over "heilige woede" en niet een emmer die te vol is geraakt is plotseling overstroomt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 20:54
 
ROADY558 schreef:
Dat is waar.
Toch waarschuwt Jezus ons tegen woede. Dat lijkt tegenstrijdig...

Ik denk dat ik je wel begrijp. Jij hebt het dan meer over "heilige woede" en niet een emmer die te vol is geraakt is plotseling overstroomt.


Ik denk dat een overwogen rake klap soms veel meer wakker schudt en net zo goed "geestelijk" kan zijn als een hele hoop "geestelijkheid" zoals men dat in denkt te moeten vullen. De waarheid in liefde is nog steeds confronterend maar kan net zo geest vervuld zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 20:58
 
JOSEF872 schreef:
Ik kan daar ook van getuigen. Door te bidden in tongen word mijn connectie met de heer sterker. Gedachten van neerslachtigheid of denken aan verkeerde zaken raken dan naar de achtergrond.

Mooi he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 21:32
 
Waar ik wel een beetje onpasselijk van wordt is, als men te pas en te onpas in een dienst in tongen gaat prevelen, voorbij gaand aan wat er geschreven is over de tongentaal, wie geeft uitleg?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 21:44
 
Vaak zie ik dat gaven van de geest gebruikt worden ter meerdere glorie van zichzelf. Ik denk dat gaven gewoon praktisch zijn en zonder al te veel woorden cq theorie geuit worden. Geen woorden maar daden en de meeste van deze is de liefde.

Ik denk dat dit het ultieme is van je gaven en talenten in dienst stellen van de ander. Het gaat dwars door je eigen hart en leven heen en vraagt iets van jezelf. Zoiets als de inhoud van de videoclip hieronder.

http://www.eo.nl/geloven/themas/samen-beleven/item/videoclip-leef-je-geloof/#.Ul_tyCTmEkE.twitter


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 17 oktober 2013, 21:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 22:03
 
JOL252 schreef:
Vaak zie ik dat gaven van de geest gebruikt worden ter meerdere glorie van zichzelf. Ik denk dat gaven gewoon praktisch zijn en zonder al te veel woorden cq theorie geuit worden. Geen woorden maar daden en de meeste van deze is de liefde.

Liefde is geen gave, maar een vrucht die groeit door beoefening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 22:10
 
ROADY558 schreef:
Liefde is geen gave, maar een vrucht die groeit door beoefening.

Er is wel de aparte gave van de Agapé liefde dacht ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 22:14
 
ROADY558 schreef:
Liefde is geen gave, maar een vrucht die groeit door beoefening.


Geen enkele gave kan zonder die liefde. Anders is het allemaal hol en leeg. Ook Corinthe, 13e hoofdstuk. Al deed ik dit en dat en had elke hemelse gave die je maar bedenken kan maar ik had de liefde niet...

dan kunnen we het plat gezegd gewoon schudden.


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 17 oktober 2013, 22:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 22:51
 
JOL252 schreef:
Vaak zie ik dat gaven van de geest gebruikt worden ter meerdere glorie van zichzelf. Ik denk dat gaven gewoon praktisch zijn en zonder al te veel woorden cq theorie geuit worden. Geen woorden maar daden en de meeste van deze is de liefde.

Ik denk dat dit het ultieme is van je gaven en talenten in dienst stellen van de ander. Het gaat dwars door je eigen hart en leven heen en vraagt iets van jezelf. Zoiets als de inhoud van de videoclip hieronder.

http://www.eo.nl/geloven/themas/samen-beleven/item/videoclip-leef-je-geloof/#.Ul_tyCTmEkE.twitter

Ja Jol helemaal waar. Geen woorden maar daden. Praten of pronken over je gaven ? Waarom je hebt ze maar gekregen. Gewoon gebruiken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 22:54
 
Liefde is een vrucht die rijpt door verbonden te blijven met de Wijnstok.
Een proces wat op gang komt vanaf het moment dat ik geent werd aan die Stok. Zonder verbinding, geen liefde. En zonder liefde is alles doel-loos...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 22:55
 
ROELANDE345 schreef:
Ja Jol helemaal waar. Geen woorden maar daden. Praten of pronken over je gaven ? Waarom je hebt ze maar gekregen. Gewoon gebruiken

Maar ja, hier zitten we op een forum he...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 00:23
 
JOL252 schreef:
Geen enkele gave kan zonder die liefde. Anders is het allemaal hol en leeg. Ook Corinthe, 13e hoofdstuk. Al deed ik dit en dat en had elke hemelse gave die je maar bedenken kan maar ik had de liefde niet...

dan kunnen we het plat gezegd gewoon schudden.

Eigenlijk zou ik alleen een like willen geven. Maar helemaal waar. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 00:26
 
ROADY558 schreef:
Liefde is een vrucht die rijpt door verbonden te blijven met de Wijnstok.
Een proces wat op gang komt vanaf het moment dat ik geent werd aan die Stok. Zonder verbinding, geen liefde. En zonder liefde is alles doel-loos...

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 09:47
 
PIETER619 schreef:
Waar ik wel een beetje onpasselijk van wordt is, als men te pas en te onpas in een dienst in tongen gaat prevelen, voorbij gaand aan wat er geschreven is over de tongentaal, wie geeft uitleg?


Vaak degene die denkt hardop in tongen te moeten spreken.

Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 09:59
 
@Pieter en @Jol

Hebben jullie zelf deze gave ontvangen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 10:07
 
ROADY558 schreef:
@Pieter en @Jol

Hebben jullie zelf deze gave ontvangen?


Vanwaar deze nogal persoonlijke vraag?
Voegt dat iets toe aan deze discussie wanneer dat wel of niet zo is?
Overigens is de tongentaal een overschatte gave waar in charismatische kringen vreselijk op gehamerd kan worden en kwetsbare mensen in een kramp worden gemanipuleerd.

Jol, past daarvoor.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 18 oktober 2013, 10:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 10:14
 
Ik meen een veroordelend toontje te horen in julle reacties over mensen die "hardop in tongen prevelen"....

Dan denk ik: weet je dan zelf waar je het over hebt, of is er wat anders aan het handje...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 12:54
 
ROADY558 schreef:
Ik meen een veroordelend toontje te horen in julle reacties over mensen die "hardop in tongen prevelen"....

Dan denk ik: weet je dan zelf waar je het over hebt, of is er wat anders aan het handje...

Ik weet precies waar ik het over heb, en blijf me toch wel een beetje ergeren aan het feit dat men zich zelf de hemel in prijst en dus meent in het openbaar (zonder uitleg), in tongen moeten te gaan bidden. Er wordt heel duidelijk aangegeven dat als men zich bezigt met de die gave van de Geest, en zo ook die van profetie, men er ook uitleg aan geeft cq door anderen bevestigd word.

Spreken in tongen deden de discipelen en men kon hen verstaan in eigen taal, wat heel soms hier vandaag de dag ook nog schijnt te gebeuren. Du sbidden i ntongen doet me nniet ten overstaan van hen die het niet begrijpen , wat helaas toch te veel gebeurd en zo afstand schept tussen christenen onderling, God wist wat Hij deed toen hij de regel van uitleg er bij gaf


Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 18 oktober 2013, 12:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 13:38
 
ROADY558 schreef:
Ik meen een veroordelend toontje te horen in julle reacties over mensen die "hardop in tongen prevelen"....

Dan denk ik: weet je dan zelf waar je het over hebt, of is er wat anders aan het handje...

Geen oordeel is het wat je hoort maar een gevolg van wat ik waarneem. Ik heb genoeg gezien en gehoord binnen bepaalde kringen waar een kritisch tegengeluid als verdacht wordt opgevat.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 18 oktober 2013, 13:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 15:04
 
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2346

Bevat veel informatie maar zit ook op slot. Eigenlijk vind ik dat deze discussie hier had gehoord, het wordt erg rommelig zo als onderwerpen, die betrekkelijk tijdloos zijn, steeds op slot gaan.


Thomas, overziet graag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 17:03
 
THOMAS968 schreef:
Bevat veel informatie maar zit ook op slot. Eigenlijk vind ik dat deze discussie hier had gehoord, het wordt erg rommelig zo als onderwerpen, die betrekkelijk tijdloos zijn, steeds op slot gaan.


Thomas, overziet graag.

Het is maar net wat je rommelig vindt. De discussie waar jij naar verwijst, is een discussie van 2 jaar geleden. Voor een aanzienlijk deel tussen mensen die niet meer actief zijn op de site. Het is niet voor iedereen prettig en overzichtelijk om zo'n discussie weer helemaal door te lezen en vervolgens daarop te reageren.

Een frisse start met deelnemers die actief zijn op de site werkt naar onze mening beter.

Iedereen kan binnen het forum zoeken op onderwerpen en nalezen wat daarover geschreven is. Een verwijzing is ook prima. Het fungeert op deze manier als een goede aanvulling op een nieuwe discussie.

Mochten jullie hier verder over door willen praten, dan graag in het subforum Over ChristianMatch.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 17:35
 
JOL252 schreef:
Geen oordeel is het wat je hoort maar een gevolg van wat ik waarneem. Ik heb genoeg gezien en gehoord binnen bepaalde kringen waar een kritisch tegengeluid als verdacht wordt opgevat.

Verdacht?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 17:44
 
ROADY558 schreef:
Verdacht?



Ja, maar dan ga ik echt off topic dus doe ik dat maar niet. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 17:53
 
Dat is wel verdacht

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 2 van 5