ChristianMatch
 


Forum

Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 07:34
 
Hallo Lachende smiley

Ja, dit topic stond er lang, lang geleden ook, en is nu op slot, omdat het zooo lang geleden is.

Vanwege de belangrijkheid wou ik het ff aankaarten.

Ik vind, je kan duidelijk opmaken, God heeft seks bedoeld voor een commitment(huwelijk, 4 seizoenen wachten tot je mekaar wat kent, etc.)

Iig niet, om maar meteen ff te doen, ja tkan per ongeluk gebeuren, maar ja, dan is er, gelukkig, prijs de Heer, vergeving.

Iig het staat er niet voor niet, zag laatst een preek op family 7, die vrouw was erg goed vind ik, en ze zei ook, dat sommigen/velen zeggen van ja, waar ligt de grens, toen zei ze seks, is seks, dus ook handelingen die geen gemeenschap zijn.

Wacht je niet, ligt Gods Zegen niet op je relatie, ja beetje kroelen moet kunnen maar ja niet verder, is mijn opinie. Hoe ik het opmaak uit de bijbel.

Bijvoorbeeld een zin uit Hooglied, van wekt de liefde niet op voordat het haar behaagt(iig zoiets staat er), zoiets en ja, de brieven in het NT, waarin ook staat dat 'het' in een commitment, huwelijk, thuishoort. En dan ook nog Jezus die tegen de zondige vrouw zegt 'uw zonden zijn u vergeven zondigt niet meer.....

Dan nog David, ja, die zwaar moest betalen voor overspel en heel veel berouw had, zie psalmen, en volgens mij is overspel gewoon seks voor het huwelijk cq commitment.

Commitment is voor mij dan, hetzelfde als wachten tot een bepaalde tijd, 4 seizoenen bijvoorbeeld, en dan bijvoorbeeld iets symbolisch doen.

Ik wou graag weten hoe denkt men hierover als christen zijnde? Moet het kunnen want iedereen doet het, of moet je juist wel wachten tot een afgesproken moment?
Of nog meer meningen?

Zegens fijne dag en vast bedankt voor de reacties en ik hoop op een vruchtbare discussie Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 20 november 2013, 07:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 17:58
 
ik heb wel een 4-seizoenen dekbed, mag dat ook? Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 18:01
 
JANS221 schreef:
ik heb wel een 4-seizoenen dekbed, mag dat ook? Engeltje smiley


Kun je die woorden even uitleggen? Engeltje smiley

Vivaldi heeft ook iets met 4-seizoenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 22:41
 
JANS221 schreef:
ik heb wel een 4-seizoenen dekbed, mag dat ook? Engeltje smiley

In nederland hebben we toch vaak vier seizoenen in een week? Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 22:50
 
He Shanita
Denk dat je gelijk hebt dat God heeft bedoelt, .dat alleen mensen die een commitment met elkaar hebben sex hebben met elkaar.
Maar je noemde zelf al wat dingen op. Wat is precies sex?
En wanneer is zo'n commitment 'goed'genoeg, wat voor commitment hebben we het dan over. Ik vind het soms best lastig hoor
Vier seizoenen zeg jij en dat is vast goed als je het zo wilt doen. maar in de Bijbel vind ik daar geen voorbeelden van.
Ik vraag me af of het zo is als jij zegt dat Gods zegen niet op je relatie ligt als je wel van te voren hebt gehad.
Waarom denk je dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 08:16
 
ROELANDE345 schreef:
He Shanita
Denk dat je gelijk hebt dat God heeft bedoelt, .dat alleen mensen die een commitment met elkaar hebben sex hebben met elkaar.
Maar je noemde zelf al wat dingen op. Wat is precies sex?
En wanneer is zo'n commitment 'goed'genoeg, wat voor commitment hebben we het dan over. Ik vind het soms best lastig hoor
Vier seizoenen zeg jij en dat is vast goed als je het zo wilt doen. maar in de Bijbel vind ik daar geen voorbeelden van.
Ik vraag me af of het zo is als jij zegt dat Gods zegen niet op je relatie ligt als je wel van te voren hebt gehad.
Waarom denk je dat?

@Roelande, Jol en Jans--->lol

Hai Roelande,

Ik zat zo es te denken(ja, doe ik wel vaker), en voordat ik je bericht las, dacht ik van ja, leuk voor mensen van 16, 18, 20 of wat dan ook, ff een jaartje wachten.
Maar als je al rond de 40/50 bent, dan ook? Smiley die vol vragen zit

Je bent dan beide volwassen, als de communicatie goed zit, wat maakt het dan, idd, in Hemelsnaam uit, of je, in mijn geval 4 seizoenen wacht, of, na een jaar gaat trouwen, oid.

En ik dacht ook, als je al beide zoveel van mekaar houdt en al gewoon meteen al vanaf dag een wíst dit is 'm, en je kan, zoals ik, niet tegen de poespas van trouwen Twijfelende smiley , ja.....en je hebt bijvoorbeeld al een seizoen gewacht....
Ja, das toch ff wat anders dan meteen de eerste dag of de eerste week, als je beide in je hart weet en voelt dit zit goed, dit klikt we blijven altijd bij mekaar houden van mekaar, betrekken beide God overal bij....

Moet je dan, idd, zolang wachten, vier seizoenen, of totdat er, praktichs gezien een trouwen geregeld kan worden oid?

Ben er niet helemaal uit hoor, en zeker van het punt als je al getrouwd bént geweest....

Nu lees ik, Roelande, je reactie dus pas, en ik zie dat ik met mijn gdachten die ik had, tussen deze post van mij gisteren en nu, al je vragen heb beantwoord.

Ik denk dat jij gelijk hebt: als er idd een commitment is....

Lachende smiley met blinkend witte tanden


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 21 november 2013, 08:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 10:16
 
Ik denk dat je moet kijken naar hoe God seksualiteit heeft bedoeld, wil je een juist antwoord en zicht op dit vraagstuk krijgen.

Hoe ik dit zelf begrepen heb is ongeveer zo.
Als man en vrouw gemeenschap hebben gebeurt er veel (Oja? Ja!)
Niet alleen lichamelijk worden zij één, maar ook geestelijk en emotioneel worden zijn één. Zij vormen dus een eenheid. Precies zoals God het bedoeld heeft. Met God in het midden ontstaat zo een drievoudig snoer waar de bijbel over spreekt. Dat laat iets zien over hoe hecht en verbonden het is.

Wat nu als je deze eenheid al tot stand hebt laten komen, zonder dat je getrouwd bent? Ben je allebei zo zeker dat niets deze eenheid kan verbreken? Want daar zit 'm de pijn. Als de eenheid verbroken wordt, dan scheur je jezelf dus af van de ander. Ik geloof zelf dat deze pijn lang niet zo diep gaat (als een relatie strandt) als er nog geen gemeenschap heeft plaatsgevonden.

De vraag is dus niet: wanneer ben je zeker genoeg om te trouwen?
Maar meer: wanneer weet ik zeker dat de ander mij niet zal verlaten?
En: wanneer weet ik zeker dat ik de ander niet zal verlaten?
En: weet ik zeker dat ik mijn lief blijvend kan liefhebben, wat er ook gebeurt?
En: andersom natuurlijk ook.
Etc.

Als het goed is, is de bruiloft de officiele ja-zegging, vooral naar buiten toe. Je laat feitelijk zien: vanaf nu is er geen weg meer terug. Dat zeg je tegen jezelf, je lief, tegen God, en tegen de hele wereld :)
Dus waarom zou je niet eerst deze stap zetten, en pas daarna jezelf volkomen blootgeven in de beschermde omgeving van een huwelijk?

Ik heb zelf veel gehad aan de studies op deze site:
http://www.real-life.nl/seks-huwelijk/

Derek Prince heeft ook een mooi boekje over dit thema uitgegeven:
http://www.derekprince.nl/boeken/het-geheim-van-een-goed-huwelijk-derek-prince-9075185006/

Ik hoop dat het je wat verder helpt Shanita.

/Edit
Ik las jouw topic nog 's door en daarbij sprong ineens dit stukje eruit:
SHANITA130 schreef:
En ik dacht ook, als je al beide zoveel van mekaar houdt en al gewoon meteen al vanaf dag een wíst dit is 'm, en je kan, zoals ik, niet tegen de poespas van trouwen Twijfelende smiley

Ik denk dat je er verstandig aan doet om eerst helder te krijgen waarom je hier zo tegenop ziet, VOORDAT je je seksueel verbindt (want voor God BEN je dan getrouwd, vergeet dat niet).
Goeie kans dat God je gaat genezen van dit soort pijnplekken, JUIST in de weg naar het huwelijk toe.


Laatst aangepast door
ROADY558
op donderdag 21 november 2013, 10:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 11:29
 
[quote=ROADY558]Ik denk dat je moet kijken naar hoe God seksualiteit heeft bedoeld, wil je een juist antwoord en zicht op dit vraagstuk krijgen.

Hoe ik dit zelf begrepen heb is ongeveer zo.
Als man en vrouw gemeenschap hebben gebeurt er veel (Oja? Ja!)
Niet alleen lichamelijk worden zij één, maar ook geestelijk en emotioneel worden zijn één. Zij vormen dus een eenheid. Precies zoals God het bedoeld heeft. Met God in het midden ontstaat zo een drievoudig snoer waar de bijbel over spreekt. Dat laat iets zien over hoe hecht en verbonden het is.

Wat nu als je deze eenheid al tot stand hebt laten komen, zonder dat je getrouwd bent? Ben je allebei zo zeker dat niets deze eenheid kan verbreken? Want daar zit 'm de pijn. Als de eenheid verbroken wordt, dan scheur je jezelf dus af van de ander. Ik geloof zelf dat deze pijn lang niet zo diep gaat (als een relatie strandt) als er nog geen gemeenschap heeft plaatsgevonden.

De vraag is dus niet: wanneer ben je zeker genoeg om te trouwen?
Maar meer: wanneer weet ik zeker dat de ander mij niet zal verlaten?
En: wanneer weet ik zeker dat ik de ander niet zal verlaten?
En: weet ik zeker dat ik mijn lief blijvend kan liefhebben, wat er ook gebeurt?
En: andersom natuurlijk ook.

Ja ik denk dat het inderdaad een geestelijke en emotionele band schept die niet meer verbroken mag worden, het is als het ware de lijm die twee geliefden op alle manieren aan elkaar 'plakt'

Maar iedereen die gescheiden is weet dat je op de vraag ben ik zeker dat de ander mij niet zal verlaten, nooit voor 100% ja kan zeggen.
Ook trouwen is hier echt geen garantie op.

En wat is trouwen je zegt ook dat je voor God getrouwd bent als je gemeenschap hebt gehad
Dus dan hoeft al dat gedoe waar Shanita het over heeft dus blijkbaar toch niet


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 21 november 2013, 11:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 11:32
 
SHANITA130 schreef:
@Roelande, Jol en Jans--->lolHai Roelande,

Ik zat zo es te denken(ja, doe ik wel vaker), en voordat ik je bericht las, dacht ik van ja, leuk voor mensen van 16, 18, 20 of wat dan ook, ff een jaartje wachten.
Maar als je al rond de 40/50 bent, dan ook? Smiley die vol vragen zit

Je bent dan beide volwassen, als de communicatie goed zit, wat maakt het dan, idd, in Hemelsnaam uit, of je, in mijn geval 4 seizoenen wacht, of, na een jaar gaat trouwen, oid.

En ik dacht ook, als je al beide zoveel van mekaar houdt en al gewoon meteen al vanaf dag een wíst dit is 'm, en je kan, zoals ik, niet tegen de poespas van trouwen Twijfelende smiley , ja.....en je hebt bijvoorbeeld al een seizoen gewacht....
Ja, das toch ff wat anders dan meteen de eerste dag of de eerste week, als je beide in je hart weet en voelt dit zit goed, dit klikt we blijven altijd bij mekaar houden van mekaar, betrekken beide God overal bij....

Moet je dan, idd, zolang wachten, vier seizoenen, of totdat er, praktichs gezien een trouwen geregeld kan worden oid?

Ben er niet helemaal uit hoor, en zeker van het punt als je al getrouwd bént geweest....

Nu lees ik, Roelande, je reactie dus pas, en ik zie dat ik met mijn gdachten die ik had, tussen deze post van mij gisteren en nu, al je vragen heb beantwoord.


Ik denk dat jij gelijk hebt: als er idd een commitment is....

Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ja ik persoonlijk vind 4 seizoenen erg lang. Omdat ik inderdaad zoals jij het zegt al vanaf dag 1 wist : dit is hem.
Gaan wij dus ook vast niet doen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 12:29
 
ROADY558 schreef:
Ik denk dat je moet kijken naar hoe God seksualiteit heeft bedoeld, wil je een juist antwoord en zicht op dit vraagstuk krijgen.

Hoe ik dit zelf begrepen heb is ongeveer zo.
Als man en vrouw gemeenschap hebben gebeurt er veel (Oja? Ja!)
Niet alleen lichamelijk worden zij één, maar ook geestelijk en emotioneel worden zijn één. Zij vormen dus een eenheid. Precies zoals God het bedoeld heeft. Met God in het midden ontstaat zo een drievoudig snoer waar de bijbel over spreekt. Dat laat iets zien over hoe hecht en verbonden het is.

Mooi geschreven Roady zo zie ik het ook. En dat voor een man, ja zie je er zijn nog gevoelige mannen..(geen geintje dit..)

Quote:
Wat nu als je deze eenheid al tot stand hebt laten komen, zonder dat je getrouwd bent? Ben je allebei zo zeker dat niets deze eenheid kan verbreken? Want daar zit 'm de pijn. Als de eenheid verbroken wordt, dan scheur je jezelf dus af van de ander. Ik geloof zelf dat deze pijn lang niet zo diep gaat (als een relatie strandt) als er nog geen gemeenschap heeft plaatsgevonden.


Dan zijn we idd beidde zo zeker,... tegenwoordig, ja onder de christenen, scheidt 50%..... Twijfelende smiley

Verder, klopt helemaal wat je zegt de pijn is dan zeg maar niet te overzien...


Quote:
De vraag is dus niet: wanneer ben je zeker genoeg om te trouwen?
Maar meer: wanneer weet ik zeker dat de ander mij niet zal verlaten?
idd.
Quote:
En: wanneer weet ik zeker dat ik de ander niet zal verlaten?
helemaal goed!
Quote:
En: weet ik zeker dat ik mijn lief blijvend kan liefhebben, wat er ook gebeurt?
En: andersom natuurlijk ook.
Etc.
idd.

Quote:
Als het goed is, is de bruiloft de officiele ja-zegging, vooral naar buiten toe. Je laat feitelijk zien: vanaf nu is er geen weg meer terug. Dat zeg je tegen jezelf, je lief, tegen God, en tegen de hele wereld :)

Dat, bovenstaande, is je vriend, man/partner, officieel aan je familie en vrienden voorstellen en hem haar in het vervolg overal bij betrekken ook, voorzover en wanneer degene wil natuurlijk, die erbijbertrokken wordt door de partner bedoel ik dus. en ook andersom, anders kan je in een keurslijf komen van 'ja, je moet mee, we hebben nu een relatie(zijn getrouwd)', dus ja, 'dan ben je verplicht mee te gaan naar hier en/of daar(familie oid).
Quote:
Dus waarom zou je niet eerst deze stap zetten, en pas daarna jezelf volkomen blootgeven in de beschermde omgeving van een huwelijk?
Omdat dat, ook in een huwelijkse commitment een proces is.... Knipoog smiley
Zo, nou, een huwelijk komt mij niet beschermend over eerder bedreigend,...zie eerdere postings. en dat kan er ook, onbewust insluipen en ja, juist omdat 'er geen weg terug is', zie je dat mensen vaak denken nou de buit is al binnen dus...vrouwen doen niet meer hun best, mannen worden minder begripvol etc. ja, dit is, uitzonderingen daar, wat ik zie om me heen, en al lang....

Dus voor mij maakt dat papiertje juist geen ene @#$% uit. Het gaat om het vertrouwen, liefde en communicatie naar en met elkaar.



Quote:
Ik heb zelf veel gehad aan de studies op deze site:
http://www.real-life.nl/seks-huwelijk/

Derek Prince heeft ook een mooi boekje over dit thema uitgegeven:
http://www.derekprince.nl/boeken/het-geheim-van-een-goed-huwelijk-derek-prince-9075185006/

Ik hoop dat het je wat verder helpt Shanita.

Ik zal eens kijken, dank je Roady!

Quote:
/Edit
Ik las jouw topic nog 's door en daarbij sprong ineens dit stukje eruit:


Ik denk dat je er verstandig aan doet om eerst helder te krijgen waarom je hier zo tegenop ziet, VOORDAT je je seksueel verbindt (want voor God BEN je dan getrouwd, vergeet dat niet).

Gelukkig!, voor God getrouwd zijn bedoel ik! Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Ik weet waarom, schreef ik in vorige posts, en dat, die redenen staan een liefdesrelatie niet in de weg...

Quote:
Goeie kans dat God je gaat genezen van dit soort pijnplekken, JUIST in de weg naar het huwelijk toe.

Je moest eens weten wát God allemaal voor mij, en anderen die ik ken heeft gedaan en blijft doen!!!! Knipoog smiley

En, Lief bedoeld......Roady, God geneest, of God geeft je tools, om met dingen te kúnnen leven.

Voor mij is trouwen niet verstandig.....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 21 november 2013, 12:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 12:39
 
ROELANDE345 schreef:
Ja ik persoonlijk vind 4 seizoenen erg lang. Omdat ik inderdaad zoals jij het zegt al vanaf dag 1 wist : dit is hem.
Gaan wij dus ook vast niet doen Lachende smiley

Zo ist! Knipoog smiley

Fijne dag en bedankt ook voor je inbreng!!!!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK348





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 14:13
 
SHANITA130 schreef:
Hallo Lachende smiley

Ja, dit topic stond er lang, lang geleden ook, en is nu op slot, omdat het zooo lang geleden is.

Vanwege de belangrijkheid wou ik het ff aankaarten.

Ik vind, je kan duidelijk opmaken, God heeft seks bedoeld voor een commitment(huwelijk, 4 seizoenen wachten tot je mekaar wat kent, etc.)

Iig niet, om maar meteen ff te doen, ja tkan per ongeluk gebeuren, maar ja, dan is er, gelukkig, prijs de Heer, vergeving.

Iig het staat er niet voor niet, zag laatst een preek op family 7, die vrouw was erg goed vind ik, en ze zei ook, dat sommigen/velen zeggen van ja, waar ligt de grens, toen zei ze seks, is seks, dus ook handelingen die geen gemeenschap zijn.

Wacht je niet, ligt Gods Zegen niet op je relatie, ja beetje kroelen moet kunnen maar ja niet verder, is mijn opinie. Hoe ik het opmaak uit de bijbel.

Bijvoorbeeld een zin uit Hooglied, van wekt de liefde niet op voordat het haar behaagt(iig zoiets staat er), zoiets en ja, de brieven in het NT, waarin ook staat dat 'het' in een commitment, huwelijk, thuishoort. En dan ook nog Jezus die tegen de zondige vrouw zegt 'uw zonden zijn u vergeven zondigt niet meer.....

Dan nog David, ja, die zwaar moest betalen voor overspel en heel veel berouw had, zie psalmen, en volgens mij is overspel gewoon seks voor het huwelijk cq commitment.

Commitment is voor mij dan, hetzelfde als wachten tot een bepaalde tijd, 4 seizoenen bijvoorbeeld, en dan bijvoorbeeld iets symbolisch doen.

Ik wou graag weten hoe denkt men hierover als christen zijnde? Moet het kunnen want iedereen doet het, of moet je juist wel wachten tot een afgesproken moment?
Of nog meer meningen?

Zegens fijne dag en vast bedankt voor de reacties en ik hoop op een vruchtbare discussie Lachende smiley

Bedankt, goed uitgelegd, God wil graag zegenen ,maar kan niet altijd zegen omdat we niet wachten,en al snel met seks starten of handelingen die op het zelfde neerkomen. Ik heb wel fouten gemaakt. maar er is vergeving, gelukkig.(het vlees is zwak) grenzen stellen is wel noodzaak.toch kan er altijd wat fout gaan. Als de relatie naar een Drievouwdig snoer leid dan is dat wel het mooiste. Groet`n Henk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 17:13
 
ROELANDE345 schreef:
En wat is trouwen je zegt ook dat je voor God getrouwd bent als je gemeenschap hebt gehad
Dus dan hoeft al dat gedoe waar Shanita het over heeft dus blijkbaar toch niet "

Is het "gedoe"? Of is het een tijd van voorbereiding waarbij je als stel samen naar een bepaald punt groeit?

SHANITA130 schreef:
Omdat dat, ook in een huwelijkse commitment een proces is.... Knipoog smiley
Zo, nou, een huwelijk komt mij niet beschermend over eerder bedreigend,...zie eerdere postings. en dat kan er ook, onbewust insluipen en ja, juist omdat 'er geen weg terug is', zie je dat mensen vaak denken nou de buit is al binnen dus...vrouwen doen niet meer hun best, mannen worden minder begripvol etc. ja, dit is, uitzonderingen daar, wat ik zie om me heen, en al lang....

Ik begrijp wat je bedoelt. Het is dan ook "hard werken" om een relatie in stand te houden. De relatie met God, maar ook de relatie met je partner.
Het proces in de aanloop naar het huwelijk zou DE periode moeten zijn waarin je erachter komt of je er allebei voor wilt gaan denk ik.

SHANITA130 schreef:
Dus voor mij maakt dat papiertje juist geen ene @#$% uit. Het gaat om het vertrouwen, liefde en communicatie naar en met elkaar.

Dat ben ik met je eens, het gaat ook niet om "het papiertje" maar om het aangaan en bevestiging van de verbinding waarin Christus centraal staat.

Toch vraag ik me dan altijd af: waar val je op terug als de stormen gaan komen? (en je bent niet getrouwd)??? Daar ben ik dan echt benieuwd naar.

(en wees gerust: ook al IS je lief de ware voor je, die stormen gaan komen)

Quote:
Gelukkig!, voor God getrouwd zijn bedoel ik! Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Ik weet waarom, schreef ik in vorige posts, en dat, die redenen staan een liefdesrelatie niet in de weg...

Maar toch spreekt de bijbel op diverse plekken over trouwen.
Hoe zie jij dat dan?

Quote:
Voor mij is trouwen niet verstandig.....

Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar ik vraag mij echt af of seks dan wel verstandig is.


Laatst aangepast door
ROADY558
op donderdag 21 november 2013, 17:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 17:19
 
Er is over dit onderwerp al heel veel geschreven, o.a. op deze topic:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3563

Deze topic is nog niet gesloten, er staan wel goede bijdragen op, die zeker de moeite van het lezen waard zijn......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 18:06
 
ROADY558 schreef:
Is het "gedoe"? Of is het een tijd van voorbereiding waarbij je als stel samen naar een bepaald punt groeit?



Ik begrijp wat je bedoelt. Het is dan ook "hard werken" om een relatie in stand te houden. De relatie met God, maar ook de relatie met je partner.
Het proces in de aanloop naar het huwelijk zou DE periode moeten zijn waarin je erachter komt of je er allebei voor wilt gaan denk ik.



Dat ben ik met je eens, het gaat ook niet om "het papiertje" maar om het aangaan en bevestiging van de verbinding waarin Christus centraal staat.

Toch vraag ik me dan altijd af: waar val je op terug als de stormen gaan komen? (en je bent niet getrouwd)??? Daar ben ik dan echt benieuwd naar.

(en wees gerust: ook al IS je lief de ware voor je, die stormen gaan komen)



Maar toch spreekt de bijbel op diverse plekken over trouwen.
Hoe zie jij dat dan?



Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar ik vraag mij echt af of seks dan wel verstandig is.


Het zijn twee volwassen mensen Roady, ze komen er wel uit.
Het zou toch wel heel erg zijn dat men als men om bepaalde redenen niet in één huis kan wonen cq trouwen voor hen de weg tot beminnen is afgesloten.


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 21 november 2013, 18:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 18:20
 
SHANITA130 schreef:
……..volgens mij is overspel gewoon seks voor het huwelijk cq commitment.

Seks voor het huwelijk staat voor jou gelijk aan overspel? Overspel is het hebben van een seksuele relatie met iemand anders dan je eigen partner, m.a.w. het ontrouw zijn aan je vaste partner. Als je seks voor het huwelijk hebt met je eigen partner is dat dus geen overspel.

HENK348 schreef:
God wil graag zegenen ,maar kan niet altijd zegen omdat we niet wachten, en al snel met seks starten of handelingen die op het zelfde neerkomen.

God die een relatie niet KAN zegenen, omdat wij niet wachten…..? Wie maakt uit wat God kan…?
En misschien kun je voor de duidelijkheid uitleggen wat het verschil is tussen seks en handelingen die op hetzelfde neerkomen? Dan weten we waar we over praten.


Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 21 november 2013, 18:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 23:14
 
JOL252 schreef:
Het zijn twee volwassen mensen Roady, ze komen er wel uit.
Het zou toch wel heel erg zijn dat men als men om bepaalde redenen niet in één huis kan wonen cq trouwen voor hen de weg tot beminnen is afgesloten.

Ik twijfel er niet aan of zij wel of niet volwassen genoeg zijn.

Daar gaat het hier ook niet om. Het gaat erom of het wijs is om jezelf te geven voordat het huwelijk voltrokken is.

Hoe zie jij dat Jol?
Stel je bent niet getrouwd, hebt wel gemeenschap, en het gaat stormen in je relatie. Waar val je dan op terug?


Laatst aangepast door
ROADY558
op donderdag 21 november 2013, 23:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 23:17
 
ROADY558 schreef:
Ik twijfel er niet aan of zij wel of niet volwassen genoeg zijn.

Daar gaat het hier ook niet om. Het gaat erom of het wijs is om jezelf te geven voordat het huwelijk voltrokken is.

Hoe zie jij dat Jol?
Stel je bent niet getrouwd, hebt wel gemeenschap, en het gaat stormen in je relatie. Waar val je dan op terug?

Wat voor verschil zie jij tussen wel of geen boterbriefje en wel een relatie/commitment?

Een boterbriefje is nog geen garantie.


Echt niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK348





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 23:40
 
JANS221 schreef:
Seks voor het huwelijk staat voor jou gelijk aan overspel? Overspel is het hebben van een seksuele relatie met iemand anders dan je eigen partner, m.a.w. het ontrouw zijn aan je vaste partner. Als je seks voor het huwelijk hebt met je eigen partner is dat dus geen overspel.God die een relatie niet KAN zegenen, omdat wij niet wachten…..? Wie maakt uit wat God kan…?
En misschien kun je voor de duidelijkheid uitleggen wat het verschil is tussen seks en handelingen die op hetzelfde neerkomen? Dan weten we waar we over praten.
Kijk Jans God kan niet altijd zegenen als we zelf de dienst uitmaken,En niet opzoek gaan in Zijn woord , hoe we met elkaar om zouden moeten gaan voor het huwelijk.Wat die handelingen betreft ,daardoor kunnen we elkaar lichamelijk zo een maken. Dat het bijna op het zelfde neerkomt als gemeenschap hebben.( Die twee zullen tot een vlees zijn.) dit is mijn ervaring.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 06:16
 
Quote Shanita:
Voor mij is trouwen niet verstandig.....

Roady: Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar ik vraag mij echt af of seks dan wel verstandig is.

Een huwelijk is voor mij net zo min garantie dan een toewijding, het aan elkaar en God en de omgeving 'ja' hebben gezegd....Dat laatste kan ook zonder huwelijk namelijk. Beschreef ik ook hierboven.

Zoals ik al eerder schreef, Dan weet ook iedereen dat je bij mekaar hoort, als je het vrienden, familie en God zegt.....

En wb de stormen, ja, die heb je nu eenmaal in deze gebroken wereld....

Wat maakt het dan uit, als de Liefde er is natuurlijk, of je samen in een huis woont, iets wat ik echt niet moet gaan doen, of als je voor de wet en kerk getrouwd bent....? En samen in één huis woont...?

Dan is het juist erger zo'n storm.

Ik heb een vergelijking, kijk, in veel bedrijven heb je een proeftijd, kijk, ben je die proeftijd doorheengekomen, ja, dan kan je wel een potje breken, want ja, je vaste contract( huwelijk) is binnen....

Ik hoorde een keer van een wijs iemand, eigenlijk zou er altijd een 'proeftijd' moeten zijn, om die reden die ik hiervoor beschreef.

En ja, dat zie ik terug in huwelijken, al jaren, en ook zelf meegemaakt.
Ik bedoel, dat 'ergens op terug kunnen vallen' met een storm, de basis is toch de liefde, die je onvoorwaardelijk voor mekaar hebt, dát moet er zijn anders helpt een huwelijk ook niet. Dus je valt terug op de liefde voor mekaar. en is een berouw, is er vergeving, ja, iedereen kan, hoeft niet, weleens iets doen wat ie op dat moment niet door heeft en er later berouw van heeft.

En...heb je wat goede family en vrienden, gelovig en goede mensen? die blij voor je/ons zijn? die er ook voor je zijn....

Dus ja, ik heb echt gezien, ja, men is getrouwd, neemt dingen als vanzelfsprekend, wat natuurlijk in heel veel gevallen ook zo is; kijk als ik dit of dat vraag omdat het me goed doet, ja, dan doet degene dat, ik andersom ook, ja, voor zover dat in onze vermogens ligt doen wij dat.
Door de vanzelfsprekende liefde die er nu eenmaal is tussen man en vrouw, tussen ons beide.

Want ik wil hem net kwijt, hij mij niet.

En dan krijg je niet van 'ja we wonen toch in het zelfde huis, zijn getrouwd, vind het wel best, corrigeer geen fouten nee, ga voor de tv hangen', voorbeeldje he?

Neehee, ja weet dan dus, ga je over een grens en ja, dat kan vanalles zijn, ja, kan ook zelfs onbewust gaan, ja dan corrigeer je dat dus met wat in je vermogen ligt, je wil de ander niet kwijt je houdt namelijk van diegene....en niet van 'ja, bent nu (toch) getrouwd....'., cq, door de proeftijd 'heengekomen'...

En ja, dat laatst zie ik nu eenmaal erg vaak, te vaak....Kan zelfs/ook onbewust gaan dus.

Het zijn ook 'de stormen', maar ook; hoe ga je met die stormen om?

Raak je in paniek, beledigd of word je boos? of ga je erover praten en bidden samen? wat altijd kan op een normale goede manier, communiceren heet dat, en zoek je oplossingen, doe je je mening aanpassen omdat het toch eigenlijk niet kan en je iets niet inzag of aanvoelde wat de ander wel kwetste?, etc.?

Zo zie en voel ik het.

Even nog een kanttekening, mijn vriend heeft echt alles voor me over doet echt alles voor me, houdt zoveel rekening met mij, en ja, ik ga dat derhalve dus ook doen, beantwoord zijn liefde, want ik hou heel veel van hem.

Fijne dag! Samen met God, toegewenst!

Want dat weet ik wel zeker, ik heb iig God nodig in mijn leven...

Wat niet inhoudt dat ongelovigen niet gelukkig en goed kunnen zijn, die kunnen namelijk de wet in hun hart hebben zie Rom 2.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 november 2013, 06:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 06:36
 
JANS221 schreef:
Seks voor het huwelijk staat voor jou gelijk aan overspel? Overspel is het hebben van een seksuele relatie met iemand anders dan je eigen partner, m.a.w. het ontrouw zijn aan je vaste partner. Als je seks voor het huwelijk hebt met je eigen partner is dat dus geen overspel.God die een relatie niet KAN zegenen, omdat wij niet wachten…..? Wie maakt uit wat God kan…?
En misschien kun je voor de duidelijkheid uitleggen wat het verschil is tussen seks en handelingen die op hetzelfde neerkomen? Dan weten we waar we over praten.

Ha Jans!

Ik was daar al op teruggekomen. Seks voor een huwelijk is in mijn ogen geen overspel.

Wel vind ik het op zijn minst raar, dat sommige mannen seks hebben, niet getrouwd zijn/relatie hebben, dat ook niet als overspel zien, want, seks is mi altijd bedoel voor een liefdesrelatie tussen man en vrouw.

Quote:
Als je seks voor het huwelijk hebt met je eigen partner is dat dus geen overspel

Idd....

S. Seksloos in een relatie is niet te doen....en ook, dingen kunnen moeten groeien in een gebroken wereld als deze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 06:45
 
HENK348 schreef:
Kijk Jans God kan niet altijd zegenen als we zelf de dienst uitmaken,En niet opzoek gaan in Zijn woord , hoe we met elkaar om zouden moeten gaan voor het huwelijk.Wat die handelingen betreft ,daardoor kunnen we elkaar lichamelijk zo een maken. Dat het bijna op het zelfde neerkomt als gemeenschap hebben.( Die twee zullen tot een vlees zijn.) dit is mijn ervaring.

Is het juist als ik concludeer dat het op een andere manier denken over het hebben van seks voor het huwelijk, over het elkaar liefhebben en beminnen, voor jou gelijk staat aan ``zelf de dienst uitmaken en niet op zoek gaan in Zijn woord``? Jouw manier van denken is een manier, maar hoeft niet te gelden voor iedereen, zelfs niet voor ieder christen. En laten we dan God niet gaan voorschrijven wat wij vinden dat Hij kan en zou moeten doen.
Jouw ervaring is inderdaad jouw ervaring en dat kan en mag, maar koppel vervolgens dan geen grote woorden aan hoe het zou moeten zijn voor ieder ander en ook - of al helemaal niet - aan wat God zou kunnen en zou moeten doen.


Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 22 november 2013, 06:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 08:33
 
JOL252 schreef:
Wat voor verschil zie jij tussen wel of geen boterbriefje en wel een relatie/commitment?
Een boterbriefje is nog geen garantie.
Echt niet.

Stel je bent niet getrouwd, hebt wel gemeenschap, en het gaat stormen in je relatie. Waar val je dan op terug?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 08:55
 
SHANITA130 schreef:
Een huwelijk is voor mij net zo min garantie dan een toewijding, het aan elkaar en God en de omgeving 'ja' hebben gezegd....Dat laatste kan ook zonder huwelijk namelijk. Beschreef ik ook hierboven.

Ik denk niet dat de discussie moet zijn waar en of we garantie kunnen krijgen. Ik heb maar 1 werkelijke garantie: de genade van God de Vader die Hij toont in het sterven en opstaan van Jezus.

Maar wel is de discussie: wat reikt God ons aan voor wat betreft het omgaan met elkaar, ook als het gaat om het huwelijk?

Quote:
En wb de stormen, ja, die heb je nu eenmaal in deze gebroken wereld....

Wat maakt het dan uit, als de Liefde er is natuurlijk, of je samen in een huis woont, iets wat ik echt niet moet gaan doen, of als je voor de wet en kerk getrouwd bent....? En samen in één huis woont...?

Dan is het juist erger zo'n storm.

Het klinkt in mijn oren allemaal een beetje krom.
Je voelt liefde voor iemand, je wilt niet trouwen want dat is gedoe, maar je wilt wel je leven delen met die persoon. Maar niet in 1 huis wonen, dat gaat ook niet. En is gemakshalve ook praktischer voor als er stormen komen??

Als Gods Woord ook jouw leidraad is, dan moet je mij 's vertellen waar God spreekt over latten. Smiley die vol vragen zit

Quote:
Ik heb een vergelijking, kijk, in veel bedrijven heb je een proeftijd, kijk, ben je die proeftijd doorheengekomen, ja, dan kan je wel een potje breken, want ja, je vaste contract( huwelijk) is binnen....

Ik geloof daar niet in Shanita. Weet je hoeveel relaties stranden waarin men samenwoont? Na jaren en jaren van proeftijd, bleek hij of zij TOCH niet de ware te zijn.....


Quote:
Ik hoorde een keer van een wijs iemand, eigenlijk zou er altijd een 'proeftijd' moeten zijn, om die reden die ik hiervoor beschreef.
Dat noemen we toch gewoon "verkeringstijd"? Dat is toch je proeftijd?
Bevalt dat niet, dan maak je dat je wegkomt. Zonder de pijn te moeten ervaren van het geestelijk losscheuren (doordat je seks hebt gehad).
Bevalt dat wel, dan moet je ook het lef hebben om een levenslange verbindtenis aan te gaan en er voor 100% voor gaan vind ik.

Quote:
En ja, dat zie ik terug in huwelijken, al jaren, en ook zelf meegemaakt.
Ik bedoel, dat 'ergens op terug kunnen vallen' met een storm, de basis is toch de liefde, die je onvoorwaardelijk voor mekaar hebt, dát moet er zijn anders helpt een huwelijk ook niet.
Oke, daar ben ik het mee eens.
Maar: kan jij je partner garanderen dat je hem de rest van je leven onvoorwaardelijk zult liefhebben? En andersom?
En: als je dat nu al zo zeker weet, dan kun je toch met een gerust hart het huwelijk instappen?

Quote:
En dan krijg je niet van 'ja we wonen toch in het zelfde huis, zijn getrouwd, vind het wel best, corrigeer geen fouten nee, ga voor de tv hangen', voorbeeldje he?
Ik kan je nog steeds volgen Lachende smiley
Maar zouden mensen die niet getrouwd zijn, niet dezelfde dingen ervaren?

Quote:
Het zijn ook 'de stormen', maar ook; hoe ga je met die stormen om?

Raak je in paniek, beledigd of word je boos? of ga je erover praten en bidden samen? wat altijd kan op een normale goede manier, communiceren heet dat, en zoek je oplossingen, doe je je mening aanpassen omdat het toch eigenlijk niet kan en je iets niet inzag of aanvoelde wat de ander wel kwetste?, etc.?

Zo zie en voel ik het.
Dit klinkt heel goed :)

Quote:
Wat niet inhoudt dat ongelovigen niet gelukkig en goed kunnen zijn, die kunnen namelijk de wet in hun hart hebben zie Rom 2.

Mja, maar de wet zal niemand redden. Jezus wel Knipoog smiley

Bedankt voor je openheid Shanita.
Ik wens je Gods zegen toe voor jou en je relatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 08:58
 
ROADY558 schreef:
Stel je bent niet getrouwd, hebt wel gemeenschap, en het gaat stormen in je relatie. Waar val je dan op terug?


Op je gezamenlijke liefde en de Bronnen die God geeft.






Klaar klontje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 10:22
 
@Roady,

Kom er later op terug, er moet nu gewerkt worden....:(

Laterz! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 17:03
 
JOL252 schreef:
Op je gezamenlijke liefde en de Bronnen die God geeft.






Klaar klontje.


Ja en op datgene wat je elkaar hebt beloofd lijkt me zo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 11:43
 
ROADY558 schreef:
Ik denk dat je moet kijken naar hoe God seksualiteit heeft bedoeld, wil je een juist antwoord en zicht op dit vraagstuk krijgen.

Hoe ik dit zelf begrepen heb is ongeveer zo.
Als man en vrouw gemeenschap hebben gebeurt er veel (Oja? Ja!)
Niet alleen lichamelijk worden zij één, maar ook geestelijk en emotioneel worden zijn één. Zij vormen dus een eenheid. Precies zoals God het bedoeld heeft. Met God in het midden ontstaat zo een drievoudig snoer waar de bijbel over spreekt. Dat laat iets zien over hoe hecht en verbonden het is.

Wat nu als je deze eenheid al tot stand hebt laten komen, zonder dat je getrouwd bent? Ben je allebei zo zeker dat niets deze eenheid kan verbreken? Want daar zit 'm de pijn. Als de eenheid verbroken wordt, dan scheur je jezelf dus af van de ander. Ik geloof zelf dat deze pijn lang niet zo diep gaat (als een relatie strandt) als er nog geen gemeenschap heeft plaatsgevonden.

De vraag is dus niet: wanneer ben je zeker genoeg om te trouwen?
Maar meer: wanneer weet ik zeker dat de ander mij niet zal verlaten?
En: wanneer weet ik zeker dat ik de ander niet zal verlaten?
En: weet ik zeker dat ik mijn lief blijvend kan liefhebben, wat er ook gebeurt?
En: andersom natuurlijk ook.
Etc.

Als het goed is, is de bruiloft de officiele ja-zegging, vooral naar buiten toe. Je laat feitelijk zien: vanaf nu is er geen weg meer terug. Dat zeg je tegen jezelf, je lief, tegen God, en tegen de hele wereld :)
Dus waarom zou je niet eerst deze stap zetten, en pas daarna jezelf volkomen blootgeven in de beschermde omgeving van een huwelijk?

Ik heb zelf veel gehad aan de studies op deze site:
http://www.real-life.nl/seks-huwelijk/

Derek Prince heeft ook een mooi boekje over dit thema uitgegeven:
http://www.derekprince.nl/boeken/het-geheim-van-een-goed-huwelijk-derek-prince-9075185006/

Ik hoop dat het je wat verder helpt Shanita.

/Edit
Ik las jouw topic nog 's door en daarbij sprong ineens dit stukje eruit:


Ik denk dat je er verstandig aan doet om eerst helder te krijgen waarom je hier zo tegenop ziet, VOORDAT je je seksueel verbindt (want voor God BEN je dan getrouwd, vergeet dat niet).
Goeie kans dat God je gaat genezen van dit soort pijnplekken, JUIST in de weg naar het huwelijk toe.

Ik vind de bovenste link heel waardevol, heel duidelijk uitgelegd. We hebben denk ik te lang in de leugen geloofd dat het belangrijk is dat het op sexueel gebied maar goed moet zijn

Ik geloof zeker dat als je samen bid om kracht, om te kunnen wachten totdat je een verbintenis bent aangegaan, dat God je die kracht zal geven.

èèn tekst die ik las is er heel duidelijk over:

Wij vragen dat God u in alle opzichten heiligt en dat heel uw persoon, naar geest ziel en lichaam, onberispelijk bewaard blijft.

1 thess 5:23

Bedankt voor het plaatsen van de link Roady
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 13:25
 
JANE410 schreef:
Ik vind de bovenste link heel waardevol, heel duidelijk uitgelegd. We hebben denk ik te lang in de leugen geloofd dat het belangrijk is dat het op sexueel gebied maar goed moet zijn

Nou he? Maar ik denk dat je beter kunt stellen dat de seks goed zal zijn, als het tussen beide partners en God goed zit. En blijft.

Quote:
Ik geloof zeker dat als je samen bid om kracht, om te kunnen wachten totdat je een verbintenis bent aangegaan, dat God je die kracht zal geven.
Ehh is wachten niet gewoon een wilsbesluit?
En de kracht komt vanzelf als je gehoorzaamt aan Gods wil denk ik.

Quote:
èèn tekst die ik las is er heel duidelijk over:

Wij vragen dat God u in alle opzichten heiligt en dat heel uw persoon, naar geest ziel en lichaam, onberispelijk bewaard blijft.

1 thess 5:23

Bedankt voor het plaatsen van de link Roady

Heel mooi die tekst Jane. Dat die tekst maar waarheid mag worden in ieders leven.

Fijn en goed om te horen dat de tekst uit de link je heeft opgebouwd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 15:35
 
JANE410 schreef:
We hebben denk ik te lang in de leugen geloofd dat het belangrijk is dat het op sexueel gebied maar goed moet zijn

Ik denk dat we anno 2013 nog steeds moeten afrekenen met de gedachte dat het beleven van seksualiteit en het genieten ervan er niet toe doet. Waarom hoeft het op seksueel gebied niet goed te zijn? Waarom is het een leugen dat dat belangrijk is? Ik begrijp werkelijk deze gedachte niet. Als het tussen twee mensen goed gaat, gaat het op seksueel gebied dan ook altijd goed? Je draait het toch ook niet om? Als het op seksueel gebied goed gaat dan gaat de rest ook wel goed? Liefde en seksualiteit horen bij elkaar en daar is niets zondigs aan. Je kunt het een niet loskoppelen van het ander. In de Bijbel staat daar echt niets anders over.

ROADY558 schreef:
Maar ik denk dat je beter kunt stellen dat de seks goed zal zijn, als het tussen beide partners en God goed zit. En blijft.

Jouw manier van denken komt op mij wel heel naïef over. Christenen zijn net mensen. Ook christenen hebben te maken met ziekte, dood, verdriet, pijn, echtscheiding en ook op het gebied van seksualiteit kan er van alles mis gaan. Christen-zijn geeft echt geen garantie dat alles goed gaat.


Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 23 november 2013, 15:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 11 Volgende
Pagina 1 van 11