ChristianMatch
 


Forum

Goede voornemens!
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 4 december 2013, 17:15
 
Wat zijn de goede voornemens!

Ik doe de aftrap!

1. Stoppen met roken, middels een slim afbouwplan. Nee, in een keer lukt me niet, en een afbouwplan heeft er eerder voor gezorgd dat ik stopte, zelfs ruim 3 jaar!

2. Afbouwen met medicatie met gele stickertjes, en met opiaten die ik eerst wel nodig had en eraan verslaafd was geworden.(nou mag ik van de arts niet helemaal afbouwen ivm hoge bloeddruk, ja, alles is onderzocht, niets gevonden, dis ik relateer het aan stress, wat ook zo is, dat voel ik.

3. Niet zo gestressd raken door dingen waar ik niet meteen wat aan kan doen, bijvoorbeeld een provider die een fout maakt waardoor we een tijdje veel te veel betalen, in het geval van 'onbeperkt bellen naar vast en mobiel', en dan toch de belkosten ipv het bedrag voor onbeperkt bellen eraf getrokken worden van je rekening.....
(nou is dat ook opgelost, maar had ook zonder deze stress\s die ik had gekunt....

4. Niet gestressd raken door dingen waar ik niets aan kan doen, en wel vervelend zijn, maar ja, nu eenmaal zo zijn, en niet vergeten waarom ik mijn man bijvoorbeeld toen 'nam' met dit en dat, en dan daarna over 'dit en dat' gestressd raken, terwijl ik het eerst van God zag, hij dit en dat, ik dat en dit.

Nou dit waren enkele zaken, en ik weet; 'niet door kracht of geweld maar door mijn Geest zegt de Heer....en, ja, de bekende geestelijke wapenuitrusting helpt ook, ja, vertouwen op God helpt!

5. Komt ook nog bij, net als eerst mijn administratie perfect op orde....

6.Mijn huis allernetjest opgeruimt elke dag, net zo als administratie ja, is hier pas geschilderd, alles ligt doormekaar in een inloopkast....en aan een kant....

Zijn er hier ook die hun goede voornemens willen zetten, en wellicht elkaar tips geven en over de vooruitgang vertellen, en anders ook over de moeilijkheden die worden ondervonden bij het uitwerken van de goede voornemens! Ja, ik denk zo, samen staan we sterker.

Het is een idee, hoeft niet(natuurlijk, wat heb ik nu te vertellen!), kan wel.

Dus, heeft u goede voornemens, kan het hier kwijt! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 4 december 2013, 17:22
 
Leuk onderwerp deze topic Shanita

Ehhh goed voornemen voor mezelf, Ga er over nadenken.

Maar ben benieuwd naar degene die ze wel heeft Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEEWEE038





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: woensdag 4 december 2013, 18:54
 
Mijn goede voornemens voor het nieuwe jaar zijn de voornemens die ik voor elke dag heb. Zorg dat je gelukkig bent en draag bij in het geluk van anderen. Eigenlijk is iedere nieuwe dag een feestje waard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 8 december 2013, 10:49
 
Goede voornemens zijn er toch om je niet aan te houden? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 8 december 2013, 20:22
 
Ik heb me voorgenomen geen goede voornemens te hebben anders dan die waarmee je elke dag moet ingaan:

Wez in sinnestriel, in oar hat er ferlet fan.

Wees en zonnestraal, een ander heeft er behoefte aan.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zondag 8 december 2013, 21:39
 
Ik heb mezelf de opdracht gegeven om voortaan vooral mezelf te zijn.

Van mijn vorige relatie (bij wie ik niet mezelf kon/ mocht zijn)had ik in de kast een mooie ring liggen. Daar heb ik nu de tekst in laten zetten:

be beautiful, be you

Zo heb ik voor mezelf een nare ervaring omgezet in een positieve les voor de toekomst... En ik ben weer blij en trots op mezelf als ik naar die ring kijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 8 december 2013, 21:58
 
Het enigste goede voornemen van mij is dat ik een nieuw jaar begin met geen goede voornemens te hebben. Als men op bepaalde dingen toch iets wil bereiken moet men dat gewoon doen als men er aan toe is, en niet geforceerd gelijk velen dat doen met nieuw jaar.

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 9 december 2013, 03:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 december 2013, 08:34
 
Volgens persoonlijke trainer Lee Siemaszko zijn er een paar belangrijke regels die je moet volgen bij het maken van nieuwjaarsvoornemens. 'Wat ook het voornemen is - stoppen met drinken of roken, meer te beginnen sporten enz. - maak altijd voornemens die meetbaar zijn,' aldus Lee, oprichter van personaltrainingliverpool.co.uk.

'Elk nieuw voornemen moet specifiek, meetbaar, haalbaar en realistisch zijn. Meteen stoppen met roken of drinken zou geweldig zijn, maar het zou realistischer zijn om 10 sigaretten te gaan roken in plaats van 20. Of één meeneemmaaltijd per week in plaats van drie. Doe het geleidelijk aan, en je zal een grotere kans hebben om je doel te bereiken.'

Bron: msn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 december 2013, 09:09
 
THOMAS968 schreef:
Ik heb me voorgenomen geen goede voornemens te hebben anders dan die waarmee je elke dag moet ingaan:

Wez in sinnestriel, in oar hat er ferlet fan.

Wees en zonnestraal, een ander heeft er behoefte aan.

Thomas

Kijk, jij snapt het Knipoog smiley

Dáár begint alles mee! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 december 2013, 09:23
 
SHANITA130 schreef:
Volgens persoonlijke trainer Lee Siemaszko zijn er een paar belangrijke regels die je moet volgen bij het maken van nieuwjaarsvoornemens. 'Wat ook het voornemen is - stoppen met drinken of roken, meer te beginnen sporten enz. - maak altijd voornemens die meetbaar zijn,' aldus Lee, oprichter van personaltrainingliverpool.co.uk.

'Elk nieuw voornemen moet specifiek, meetbaar, haalbaar en realistisch zijn. Meteen stoppen met roken of drinken zou geweldig zijn, maar het zou realistischer zijn om 10 sigaretten te gaan roken in plaats van 20. Of één meeneemmaaltijd per week in plaats van drie. Doe het geleidelijk aan, en je zal een grotere kans hebben om je doel te bereiken.'

Bron: msn

Ikzelf zou het nog realistischer vinden om niet op nieuwjaarsdag met vele anderen aan goede voornemens te beginnen. Doe niet mee met anderen omdat het toevallig nieuwjaarsdag is. Je kiest ervoor omdat je zelf iets wil, op welke dag dan ook. Lijkt mij een stuk realistischer en ook meer haalbaar. Dat zou welke personal coach dan ook, toch ook moeten weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 december 2013, 09:37
 
JANS221 schreef:
Ikzelf zou het nog realistischer vinden om niet op nieuwjaarsdag met vele anderen aan goede voornemens te beginnen. Doe niet mee met anderen omdat het toevallig nieuwjaarsdag is. Je kiest ervoor omdat je zelf iets wil, op welke dag dan ook. Lijkt mij een stuk realistischer en ook meer haalbaar. Dat zou welke personal coach dan ook, toch ook moeten weten.

Je hebt nu eenmaal veel mensen die, idd, zeggen van ná de feestdagen ga ik dit en dat. kan vanalles zijn, budgeteren, minderen/stoppen met dit en dat.

Vandaar dat de auteur dat stukje schreef. Maar ja, idd, het kan natuurlijk op elke dag.

Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 december 2013, 11:17
 
SHANITA130 schreef:
Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven Knipoog smiley

Zo is het maar net! En zelf ben je de beste reden om iets te veranderen, dus doe het vooral voor jezelf!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 16:02
 
ANTA961 schreef:
Zo is het maar net! En zelf ben je de beste reden om iets te veranderen, dus doe het vooral voor jezelf!
Idd, ben nu even ziek.

En/maar mijn goede voornemen is, om nu al te beginnen met me goede voornemens, m.b.v. me man.
Het roer moet een keer om; lees; 'ik wil dingen heel anders, verstandiger doen!'

S.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 16:21
 
SHANITA130 schreef:
Idd, ben nu even ziek.

En/maar mijn goede voornemen is, om nu al te beginnen met me goede voornemens, m.b.v. me man.
Het roer moet een keer om; lees; 'ik wil dingen heel anders, verstandiger doen!'

S.

Stapje voor stapje hè... Je kunt niet alles in een keer veranderen. En geniet van elke kleine overwinning op jezelf!

En soms moet je misschien, na een heleboel verstandige dingen, wel een keer iets onverstandigs doen wat wel erg leuk is of wat je blij maakt... Lachende smiley

Beterschap en zorg goed voor jezelf!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 december 2013, 07:44
 
ANTA961 schreef:
Stapje voor stapje hè... Je kunt niet alles in een keer veranderen. En geniet van elke kleine overwinning op jezelf!

En soms moet je misschien, na een heleboel verstandige dingen, wel een keer iets onverstandigs doen wat wel erg leuk is of wat je blij maakt... Lachende smiley

Beterschap en zorg goed voor jezelf!

Sommigen dingen kan je beter in één keer doen, andere zaken stappie voor stappie.

Wb me relatie, ja, een relatie beginnen is niet zo moeilijk....neehee, eraan bouwen...nadenken....etc.

Men zegt ook weleens, liefde is een werkwoord, dat is natuurlijk wel ten dele waar...bv, ga je/ik als je/me iets dwars zit bv, dat bespreken vlak voordat het tijd is om te gaan slapen als iemand morgen er vroeg uit moet om te werken, of, vlak voordat ie moet gaan werken en ook weinig tijd heeft, of, ja, ga je/ik dat doen als er gewoon tijd is, en zoek je/ik een moment dat er tijd en rust is, en vraag je/ik eerst, voor de zekerheid, ook even of het uitkomt, dat je/ik iets dwarzit en je/ik er even iets over wilt zeggen, ja, dát alleen al kan een wereld van verschil maken.

Enfin, zijn er nog goede voornemens, nu kán het namelijk nog, vandaag bedoel ik Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 31 december 2013, 08:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 december 2013, 08:09
 
Ik heb me voorgenomen dit jaar iets leuks te gaan doen wat er al die jaren nooit van is gekomen. En mss wel meerdere zaken. Hoewel, een jaar is zo weer om Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 december 2013, 08:31
 
LAURA291 schreef:
Ik heb me voorgenomen dit jaar iets leuks te gaan doen wat er al die jaren nooit van is gekomen. En mss wel meerdere zaken. Hoewel, een jaar is zo weer om Verraste, verbaasde smiley

Hai Laura,

Ja, dát vind ik nou een heel goed voornemen!

Je brengt me nog op ideeën; dingen doen die er jaren niet van zijn gekomen, leuke dingen... Lachende smiley

Ja, en voor God is een dag als duizend jaar en andersom(waar stond dat ook alweer?)

Tijd is mi heel subjectief, aan de ene kant was mijn jaar zó om, aan de andere kant, nouhou, als ik es goed nadenk ook weer niet..
Ja, en iets kan aanvoelen als snel, of tijdloos, of juist dat de tijd vliegt...

Dank voor je post!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LUDOVIS586





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 10:11
 
Wel. mijn voornemen is om vriendelijk te zijn tegen alle mensen.( Ook in de auto en de middelvinger gebruiken waar hij voor gemaakt is nl de bonkjes uit mijn neus te vissen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 10:44
 
Dit jaar trouwen met de liefste man van de wereld Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 11:14
 
LUDOVIS586 schreef:
Wel. mijn voornemen is om vriendelijk te zijn tegen alle mensen.( Ook in de auto en de middelvinger gebruiken waar hij voor gemaakt is nl de bonkjes uit mijn neus te vissen)


Zulke idiote dingen dat ik vanzelf nog meer zin krijg juist goede dingen te doen...

Vriendelijk bedoeld...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 11:41
 
ROELANDE345 schreef:
Dit jaar trouwen met de liefste man van de wereld Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Dat lijkt me een heel goed voornemen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 15:24
 
ROELANDE345 schreef:
Dit jaar trouwen met de liefste man van de wereld Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Ik ben blij voor je Lachende smiley

Ik blijf latten, we hebben al precies, welke dagen hier, en daar, wat uitzonderingen zijn, hoe we het dan doen, etc. Lachende smiley

Ja, leuk he, ineens ben je samen en niet meer alleen Lachende smiley

(alhoewel ik dat 'alleenzijn' wel me beviel hoor, maar ja dt is veel toffer, ánders zeg maar...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 18:35
 
ROELANDE345 schreef:
Dit jaar trouwen met de liefste man van de wereld Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Lijkt me goed voornemen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 18:44
 
ROELANDE345 schreef:
Dit jaar trouwen met de liefste man van de wereld Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
daten?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 19:06
 
ROELANDE345 schreef:
Dit jaar trouwen met de liefste man van de wereld Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Tsjee wat leuk ... en hoe snel iets kan gaan. Lechaïm!


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 2 januari 2014, 19:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 22:57
 
hadden meerdere dames maar in de gaten dat er gelukkig voor hun, toch meerdere liefste mannen op deze aardbol rondlopen of zitten te CMen Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 00:12
 
PIETER619 schreef:
hadden meerdere dames maar in de gaten dat er gelukkig voor hun, toch meerdere liefste mannen op deze aardbol rondlopen of zitten te CMen Knipoog smiley Lachende smiley


Oooohhwww ligt het dáár aan!!!

Knipoog smiley Lachende smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 06:56
 
PIETER619 schreef:
hadden meerdere dames maar in de gaten dat er gelukkig voor hun, toch meerdere liefste mannen op deze aardbol rondlopen of zitten te CMen Knipoog smiley Lachende smiley

Dan vind ik het een goed voornemen voor die mannen dat ze eens al die fantastische dames gaan mailen Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 17:06
 
Voor iedereen die nog geen goede voornemens heeft of er nog wel wat kan gebruiken...

[img]https://www.facebook.com/photo.php?fbid=568238043270525&set=a.228187757275557.52424.100002530034517&type=1[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 20:26
 


Anta, ik heb m ff voor je geplakt... Kussende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 3 januari 2014, 20:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2