ChristianMatch
 


Forum

bevrijdingen zoals de bijbel verwijst naar jesaja
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
BZBJRMP983





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 december 2013, 20:33
 
wil graag in contact komen met mensen die hier doorheen zijn gegaan ook bv verslavingen angsten ect en daarvan bevrijd zijn in Jezus naam
mensen die daar in geloven de Jezus van de bijbel en dat in deze tijd nog doet bevrijd en geneest weet dat het een breed onderwerp is .....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 december 2013, 21:43
 
BZBJRMP983 schreef:
wil graag in contact komen met mensen die hier doorheen zijn gegaan ook bv verslavingen angsten ect en daarvan bevrijd zijn in Jezus naam
mensen die daar in geloven de Jezus van de bijbel en dat in deze tijd nog doet bevrijd en geneest weet dat het een breed onderwerp is .....

Hallo BZBJRMP Knipoog smiley

Welkom hier!
Je snijdt een boeiend onderwerp aan, maar geeft zelf al aan dat het een breed onderwerp is. Het helpt als je een gerichte vraag stelt of een stelling poneert. Daar kunnen mensen dan op reageren.

Moderator CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 01:15
 
BZBJRMP983 schreef:
wil graag in contact komen met mensen die hier doorheen zijn gegaan ook bv verslavingen angsten ect en daarvan bevrijd zijn in Jezus naam
mensen die daar in geloven de Jezus van de bijbel en dat in deze tijd nog doet bevrijd en geneest weet dat het een breed onderwerp is .....

Inderdaad breed. Ik vraag me dan af wat je precies aanstipt.
Wat bedoel je allereerst als je het hebt over Jesaja? Op welk gedeelte doel je?
Bevrijding kan op zoveel manieren. Een soms levenslange weg waarin iemand zichzelf steeds weer overwint en de kracht vindt om elke dag in geloof te gaan vind ik ook een wonder, het feit alleen al dat iemand met angst en verslavingen het geloof vast blijft houden is niet zomaar vanzelfsprekend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BZBJRMP983





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 08:13
 
JOL252 schreef:
Inderdaad breed. Ik vraag me dan af wat je precies aanstipt.
Wat bedoel je allereerst als je het hebt over Jesaja? Op welk gedeelte doel je?
Bevrijding kan op zoveel manieren. Een soms levenslange weg waarin iemand zichzelf steeds weer overwint en de kracht vindt om elke dag in geloof te gaan vind ik ook een wonder, het feit alleen al dat iemand met angst en verslavingen het geloof vast blijft houden is niet zomaar vanzelfsprekend.


jesaja heeft het over gevangenen vrij te laten in jesaja 61 heb zelf het leven(bijbel) en vind het geweldig met uitleg te lezen
mooi dat je schrijft je leven lang idd het vasthouden is niet makkelijk en word je niet makkelijk gemaakt als je dicht bij de Here wil leven krijg je ook tegenstand
maar het besef dat God almachtig is en je bevrijd bent kun je vasthouden aan de tegenstander heeft macht in wat iemand hem geeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 08:58
 
BZBJRMP983 schreef:


jesaja heeft het over gevangenen vrij te laten in jesaja 61 heb zelf het leven(bijbel) en vind het geweldig met uitleg te lezen
mooi dat je schrijft je leven lang idd het vasthouden is niet makkelijk en word je niet makkelijk gemaakt als je dicht bij de Here wil leven krijg je ook tegenstand
maar het besef dat God almachtig is en je bevrijd bent kun je vasthouden aan de tegenstander heeft macht in wat iemand hem geeft


Als je je bewust bent wat je positie is in Hem, geeft dat heel wat rust. Je bent namelijk "in Christus, geborgen in God". Daar kan niemand tussen komen. Je eigen strijden om "het" vast te houden is uitputtend. Als je daar tegen in bewust bent wie je bent, waar je bent en dat Hij de hele weg met je mee gaat is dat een gerust weten en een basis om uit te leven. Als dat geen bevrijding is ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 09:35
 
BZBJRMP983 schreef:


jesaja heeft het over gevangenen vrij te laten in jesaja 61 heb zelf het leven(bijbel) en vind het geweldig met uitleg te lezen
mooi dat je schrijft je leven lang idd het vasthouden is niet makkelijk en word je niet makkelijk gemaakt als je dicht bij de Here wil leven krijg je ook tegenstand
maar het besef dat God almachtig is en je bevrijd bent kun je vasthouden aan de tegenstander heeft macht in wat iemand hem geeft

Ook Jesaja 61 kun je natuurlijk vrij "breed" lezen. Je kunt inderdaad geketend zijn aan een verslaving, maar ook aan je 'gewone' leventje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 09:51
 
JOL252 schreef:
Als je je bewust bent wat je positie is in Hem, geeft dat heel wat rust. Je bent namelijk "in Christus, geborgen in God". Daar kan niemand tussen komen. Je eigen strijden om "het" vast te houden is uitputtend. Als je daar tegen in bewust bent wie je bent, waar je bent en dat Hij de hele weg met je mee gaat is dat een gerust weten en een basis om uit te leven. Als dat geen bevrijding is ;)

Inderdaad, ``Het is volbracht``. Het is op zich al een heel bevrijdende gedachte, dat je door de komst van Jezus nu al bevrijd bent. Hier mag en kan je op vertrouwen. Geen tegenstander die daar ooit meer iets aan kan veranderen.

BZBJRMP983 schreef:
jesaja heeft het over gevangenen vrij te laten in jesaja 61 heb zelf het leven(bijbel) en vind het geweldig met uitleg te lezen

Zou je kunnen vertellen hoe jij Jesaja 61 ziet? Je vindt het geweldig om het met uitleg te lezen, mijn vraag nu vooral is: In welke tijd werd dit geschreven en aan wie schreef Jesaja dit. En wie zijn de gevangenen waar Jesaja het over heeft?


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 15 december 2013, 10:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BZBJRMP983





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 13:46
 
JOL252 schreef:
Als je je bewust bent wat je positie is in Hem, geeft dat heel wat rust. Je bent namelijk "in Christus, geborgen in God". Daar kan niemand tussen komen. Je eigen strijden om "het" vast te houden is uitputtend. Als je daar tegen in bewust bent wie je bent, waar je bent en dat Hij de hele weg met je mee gaat is dat een gerust weten en een basis om uit te leven. Als dat geen bevrijding is ;)
ja super om dit eerst te begrijpen is heel tof !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BZBJRMP983





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 13:51
 
ANNA415 schreef:
Ook Jesaja 61 kun je natuurlijk vrij "breed" lezen. Je kunt inderdaad geketend zijn aan een verslaving, maar ook aan je 'gewone' leventje.
ja dat kan ook mooi hoe jullie het allemaal op jullie manier bekijken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BZBJRMP983





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 14:00
 
JANS221 schreef:
Inderdaad, ``Het is volbracht``. Het is op zich al een heel bevrijdende gedachte, dat je door de komst van Jezus nu al bevrijd bent. Hier mag en kan je op vertrouwen. Geen tegenstander die daar ooit meer iets aan kan veranderen.Zou je kunnen vertellen hoe jij Jesaja 61 ziet? Je vindt het geweldig om het met uitleg te lezen, mijn vraag nu vooral is: In welke tijd werd dit geschreven en aan wie schreef Jesaja dit. En wie zijn de gevangenen waar Jesaja het over heeft?
onder het oude verbond stelde God de priesters van Israel aan om tussen Hem en zijn volk te staan . in het nieuwe testament dat over Jezus gaat geloof ik dat Hij schoonheid geeft inplaats van as vreugde inplaats van rouw en dat er in Jezus naam bevrijdingen plaats vinden het oude testament word met het nieuwe verweven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 14:36
 
BZBJRMP983 schreef:
onder het oude verbond stelde God de priesters van Israel aan om tussen Hem en zijn volk te staan . in het nieuwe testament dat over Jezus gaat geloof ik dat Hij schoonheid geeft inplaats van as vreugde inplaats van rouw en dat er in Jezus naam bevrijdingen plaats vinden het oude testament word met het nieuwe verweven


Toch wel interessant om te bezien in welke tijd en context Jesaja dit allemaal schreef. Ik geloof wel dat er verwezen werd naar de komst van de Verlosser.

De tijd die wij op aarde doorbrengen is inherent aan het geconfronteerd worden met en doormaken van lijden en rouw... uiteindelijk zal dat voorbij zijn ja... als alle tranen worden afgewist en Hij de kruik laat zien waarin de tranen van de mens op aarde in zijn verzameld door Hem. En ik geloof ook dat Hij juist ook de tranen van ons erkent en in alles met ons is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 14:47
 
BZBJRMP983 schreef:
onder het oude verbond stelde God de priesters van Israel aan om tussen Hem en zijn volk te staan . in het nieuwe testament dat over Jezus gaat geloof ik dat Hij schoonheid geeft inplaats van as vreugde inplaats van rouw en dat er in Jezus naam bevrijdingen plaats vinden het oude testament word met het nieuwe verweven

Dat Jezus ons bevrijd heeft en dat vandaag de dag mensen vanuit deze bevrijding mogen en kunnen leven en daarin delen, ben ik met je eens.
Deze laatste hoofdstukken van Jesaja zijn geschreven met het oog op de teruggekeerde ballingen uit Babylonie. In deze hoofdstukken wordt vooral benadrukt dat God zal doen wat hij heeft beloofd. Dat was in de allereerste plaats een troost voor die ballingen, maar is dat zeer zeker ook voor ons.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BZBJRMP983





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 15:17
 
BZBJRMP983 schreef:
onder het oude verbond stelde God de priesters van Israel aan om tussen Hem en zijn volk te staan . in het nieuwe testament dat over Jezus gaat geloof ik dat Hij schoonheid geeft inplaats van as vreugde inplaats van rouw en dat er in Jezus naam bevrijdingen plaats vinden het oude testament word met het nieuwe verweven
de profeet Jesaja werd waarschijnlijk geschreven
700v christus het volk van Juda oproepen tot terugkeer naar God en te vertellen van Gods redding door de Messias
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BZBJRMP983





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 15:21
 
JANS221 schreef:
Dat Jezus ons bevrijd heeft en dat vandaag de dag mensen vanuit deze bevrijding mogen en kunnen leven en daarin delen, ben ik met je eens.
Deze laatste hoofdstukken van Jesaja zijn geschreven met het oog op de teruggekeerde ballingen uit Babylonie. In deze hoofdstukken wordt vooral benadrukt dat God zal doen wat hij heeft beloofd. Dat was in de allereerste plaats een troost voor die ballingen, maar is dat zeer zeker ook voor ons.
ja daar kun je alleen maar kracht uitputten en diep tot je doorlaten dringen en dat je hele leven lang doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 20:33
 
Jesaja 61 is en voor de ballingen die terugkeerden en onder Nehemia de hofschenker,Jeruzalem herstelde.
En voor ons.
God hoeft niet te bevrijden van angsten en verslavingen, maar Hij doet het zeker wel.
Net als genezen van kanker..........
Ik geloof het niet alleen dat het kan .......ik heb het meegemaakt.
Ziekte, verslaving ,angsten ........Hij geneest.
En dat zijn geen nep genezingen ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 20:38
 
CORTAZAR588 schreef:
Jesaja 61 is en voor de ballingen die terugkeerden en onder Nehemia de hofschenker,Jeruzalem herstelde.
En voor ons.
God hoeft niet te bevrijden van angsten en verslavingen, maar Hij doet het zeker wel.
Net als genezen van kanker..........
Ik geloof het niet alleen dat het kan .......ik heb het meegemaakt.
Ziekte, verslaving ,angsten ........Hij geneest.
En dat zijn geen nep genezingen ....

"Hij doet het zeker wel". Waar zijn al die verhalen dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BZBJRMP983





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 20:56
 
JOL252 schreef:
"Hij doet het zeker wel". Waar zijn al die verhalen dan?
kijk dat snap ik nu ook niet ik weet ook dat Jezus hersteld en vrij zet mis het allen ..... de verhalen ...net wat je zegt waar zijn die verhalen
bij fam 7 op tv zie je het weleens voorbij komen tinto zo heet het programma
deze week was er een gekleurde jongen die bevrijd was van demonen in een dienst geweldig als ik dat hoor en ik geloof het nog steeds... wil daarom het ook aansnijden het onderwerp
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 16 december 2013, 11:07
 
Ja die verhalen en bevrijdingen zijn er zeker wel. Ik heb er in elk geval een flink aantal van dichtbij meegemaakt.
Maar echt heel vaak , nee dat ook weer niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 16 december 2013, 17:10
 
Waar zijn die verhalen ?

Wie zegt dat het verhalen zijn?
Het zijn getuigenissen.
Het zijn wonderen, maar ........zoals ik ook al heb mogen ervaren, worden de getuigenissen van deze mensen vaak weggerationaliseerd,gebagetalliseerd of erger nog
niet geloofd.

Ik heb in mijn werk en mijn familie mensen genezen zien worden van kanker, bevrijd van alcoholisme etc.
Echter zodra er geen menselijk bevatbare verklaring is, wordt het niet geloofd.

In de bijbel staat dat men de zieken moet zalven.
En uiteraard geneest niet iedereen .......door gebed.
Maar ook niet door chemotherapie of andere pillen ........

De geneeskunde anno 2013 is nog steeds niet in staat om mensen genezen.
Ondanks alle propaganda ......alleen Jezus geneest 100 %
En verlengt het leven van mensen waarvoor de medici geen hoop meer hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 16 december 2013, 17:24
 
CORTAZAR588 schreef:
Waar zijn die verhalen ?

Wie zegt dat het verhalen zijn?
Het zijn getuigenissen.
Het zijn wonderen, maar ........zoals ik ook al heb mogen ervaren, worden de getuigenissen van deze mensen vaak weggerationaliseerd,gebagetalliseerd of erger nog
niet geloofd.

Ik heb in mijn werk en mijn familie mensen genezen zien worden van kanker, bevrijd van alcoholisme etc.
Echter zodra er geen menselijk bevatbare verklaring is, wordt het niet geloofd.

In de bijbel staat dat men de zieken moet zalven.
En uiteraard geneest niet iedereen .......door gebed.
Maar ook niet door chemotherapie of andere pillen ........

De geneeskunde anno 2013 is nog steeds niet in staat om mensen genezen.
Ondanks alle propaganda ......alleen Jezus geneest 100 %
En verlengt het leven van mensen waarvoor de medici geen hoop meer hebben.


Ik bedoel met "verhalen" dus niet dat het sprookjes zijn... ik bedoel er eigenlijk nog meer mee: waar blijven die "getuigenissen" en de invloed in de samenleving van al die bevrijdingen en genezingen.

Verder denk ik dat het bidden voor zieken en het zalven van hen een bijbels gegeven is. En dat het nog altijd "Uw wil geschiede" is. Daarnaast denk ik dat er zoveel is wat wij niet begrijpen en ook niet naar Gods wil geschiedt ondanks bidden naar Zijn wil... omdat we nu eenmaal te midden van een gebroken schepping leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BZBJRMP983





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 16 december 2013, 18:43
 
JOL252 schreef:
Ik bedoel met "verhalen" dus niet dat het sprookjes zijn... ik bedoel er eigenlijk nog meer mee: waar blijven die "getuigenissen" en de invloed in de samenleving van al die bevrijdingen en genezingen.

Verder denk ik dat het bidden voor zieken en het zalven van hen een bijbels gegeven is. En dat het nog altijd "Uw wil geschiede" is. Daarnaast denk ik dat er zoveel is wat wij niet begrijpen en ook niet naar Gods wil geschiedt ondanks bidden naar Zijn wil... omdat we nu eenmaal te midden van een gebroken schepping leven.

ja best lastig in de tijd van Jezus genas iedereen en nu ? mijn moeder geloofde het riep dat ze genezen was en stierf (53jr) en toch wil ik het geloven dat het kan (wel stierf mijn moeder vredig)

ik ben zelf bevrijd van verslavingen en angsten en nog andere dingen dat ik weet dat alleen mijn Jezus dat kan doen omdat een mens het niet kon en maatschappelijk werk niet en ook christelijkehulpverlening hierin faalde

waarom de een wel en de ander niet !!! .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 16 december 2013, 18:48
 
BZBJRMP983 schreef:
ja best lastig in de tijd van Jezus genas iedereen en nu ? mijn moeder geloofde het riep dat ze genezen was en stierf (53jr) en toch wil ik het geloven dat het kan (wel stierf mijn moeder vredig)

ik ben zelf bevrijd van verslavingen en angsten en nog andere dingen dat ik weet dat alleen mijn Jezus dat kan doen omdat een mens het niet kon en maatschappelijk werk niet en ook christelijkehulpverlening hierin faalde

waarom de een wel en de ander niet !!! .

Het "waarom"... kan nog een verzet zijn tegen wat onoverkomelijk is in dit leven. Soms moet je jezelf toestaan te rouwen.

Mijn broer stierf eind oktober j.l. na een paar jaar van ernstig ziek zijn... Waarom is voor mij geen vraag, het leven omsluit ook lijden.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 16 december 2013, 18:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 16 december 2013, 19:00
 
BZBJRMP983 schreef:
ja best lastig in de tijd van Jezus genas iedereen en nu ? mijn moeder geloofde het riep dat ze genezen was en stierf (53jr) en toch wil ik het geloven dat het kan (wel stierf mijn moeder vredig)

ik ben zelf bevrijd van verslavingen en angsten en nog andere dingen dat ik weet dat alleen mijn Jezus dat kan doen omdat een mens het niet kon en maatschappelijk werk niet en ook christelijkehulpverlening hierin faalde

waarom de een wel en de ander niet !!! .

Is dus niet zo hé... de man bij Bethesda was de enige die genezen werd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BZBJRMP983





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 16 december 2013, 19:32
 
JOL252 schreef:
Is dus niet zo hé... de man bij Bethesda was de enige die genezen werd.

ha mooi dat je dat zegt tuurlijk dacht dat iedereen dicht bij Jezus genezen werd maar die situatie niet je hebt gelijk hoor zelf maakte Jezus ook erge dingen mee natuurlijk oa ook de onthoofding maar bij de soldaten die een oor afhakten zette Hij hem er zo weer op
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 16 december 2013, 19:48
 
BZBJRMP983 schreef:

ha mooi dat je dat zegt tuurlijk dacht dat iedereen dicht bij Jezus genezen werd maar die situatie niet je hebt gelijk hoor zelf maakte Jezus ook erge dingen mee natuurlijk oa ook de onthoofding maar bij de soldaten die een oor afhakten zette Hij hem er zo weer op


Ja. Daarom kan Hij ook met ons meevoelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BZBJRMP983





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 december 2013, 14:44
 
JOL252 schreef:
Ja. Daarom kan Hij ook met ons meevoelen.

of hebben we ook te leren met mijn genade is u genoeg .........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 december 2013, 15:55
 
BZBJRMP983 schreef:

of hebben we ook te leren met mijn genade is u genoeg .........

Ja dat denk ik wel, er is nu eenmaal lijden in dit leven. Ik vind dat je zeker mag laten bidden voor genezing of bevrijding. Het kan zomaar gebeuren dat je wordt genezen.

Wel een teleurstelling voor de mensen die niet genezen worden. Maar als je in Vrede en relatie met de Hemelse Vader mag leven vind ik ook al een wonder.

Als ik ernstig zieke mensen in alle rust met hun lijden om zie gaan, dat ze zo gedragen worden, ja daar kan ik stil van worden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BZBJRMP983





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: woensdag 18 december 2013, 13:53
 
JANE410 schreef:
Ja dat denk ik wel, er is nu eenmaal lijden in dit leven. Ik vind dat je zeker mag laten bidden voor genezing of bevrijding. Het kan zomaar gebeuren dat je wordt genezen.

Wel een teleurstelling voor de mensen die niet genezen worden. Maar als je in Vrede en relatie met de Hemelse Vader mag leven vind ik ook al een wonder.

Als ik ernstig zieke mensen in alle rust met hun lijden om zie gaan, dat ze zo gedragen worden, ja daar kan ik stil van worden
ja mooi gezegt
in de zorg heb ik ook gezien dat mensen die niet geloofden heel onrustig waren op hun eind
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 22:10
 
JOL252 schreef:
Is dus niet zo hé... de man bij Bethesda was de enige die genezen werd.
imeestal gebeurde genezingen op de tijd dat Jezus met ontferming bewogen werd.


Laatst aangepast door
CORNEEL767
op donderdag 19 december 2013, 22:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 22:19
 
BZBJRMP983 schreef:


jesaja heeft het over gevangenen vrij te laten in jesaja 61 heb zelf het leven(bijbel) en vind het geweldig met uitleg te lezen
mooi dat je schrijft je leven lang idd het vasthouden is niet makkelijk en word je niet makkelijk gemaakt als je dicht bij de Here wil leven krijg je ook tegenstand
maar het besef dat God almachtig is en je bevrijd bent kun je vasthouden aan de tegenstander heeft macht in wat iemand hem geeft
dit hoofdstuk Jesaja 61 is een profetie over Israel in de toekomst.
begin maar bij vers 4.nu is het nog zo dat israel overal de schuld van krijgt en dat ze moeten delen met de palestijnen.dit is overigens een volk dat eigenlijk bij jordanie hoort.
Gog heeft israel een belofte gedaan en vanuit sion zal uw heil komen.
de tegenstander van God wil dit plan natuurlijk verstoren.
kan het niet duidelijker?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2