ChristianMatch
 


Forum

Wees onderdanig aan je man!
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 13:25
 
SHANITA130 schreef:
Algemene vraag. Wat houdt het woordje 'huwelijk' nou nog in als 50% scheidt Smiley die vol vragen zit

Daar geloof ik ook niet meer in, nee. Maar dat is natuurlijk menselijk gezien, met al mijn ervaringen. Voor God is en blijft het huwelijk heilig. Het is de mens die er een zooitje van maakt. Of de een, of allebei...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 13:29
 
SHANITA130 schreef:
Algemene vraag. Wat houdt het woordje 'huwelijk' nou nog in als 50% scheidt Smiley die vol vragen zit

Wat de mens doet of kiest of wat hen overkomt, zegt nog niets over de oorspronkelijke bedoeling ...


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 6 januari 2014, 13:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETER758





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:00
 
SHANITA130 schreef:
Algemene vraag. Wat houdt het woordje 'huwelijk' nou nog in als 50% scheidt Smiley die vol vragen zit


En daar pak je nu direct het cruciale punt in deze discussie. In deze zogenaamd moderne tijd breken de huwelijken als luciferhoutjes onder de minste druk.
Apart dan ook dat mensen die hun eigen huwelijk zagen stranden commentaar op deze wat ouderwetse regels hebben.... hoe had hun leven eruit gezien wanneer ze zelf indertijd deze regels hadden gehanteerd? Smiley die vol vragen zit

modernisering is niet per definitie verbetering... vaak integendeel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:04
 
PETER758 schreef:
En daar pak je nu direct het cruciale punt in deze discussie. In deze zogenaamd moderne tijd breken de huwelijken als luciferhoutjes onder de minste druk.
Apart dan ook dat mensen die hun eigen huwelijk zagen stranden commentaar op deze wat ouderwetse regels hebben.... hoe had hun leven eruit gezien wanneer ze zelf indertijd deze regels hadden gehanteerd? Smiley die vol vragen zit

modernisering is niet per definitie verbetering... vaak integendeel...



Graag hoor ik welke regels jij precies bedoelt?


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 12 januari 2014, 17:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETER758





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:08
 
JOL252 schreef:
Graag hoor ik welke regels jij precies bedoelt?

laat ik het de invulling van de scheppingsorde noemen Lachende smiley
de onderdanigheid van de vrouw aan haar man
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:11
 
PETER758 schreef:
laat ik het de invulling van de scheppingsorde noemen Lachende smiley
de onderdanigheid van de vrouw aan haar man

Mis je toch de werkelijke regelgeving helaas, alhoewel die duidelijk omschreven is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:19
 
PETER758 schreef:
laat ik het de invulling van de scheppingsorde noemen Lachende smiley
de onderdanigheid van de vrouw aan haar man


Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Engeltje smiley

Aha is dat dus de wortel van alle ellende in het huwelijk volgens jou?


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 12 januari 2014, 17:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:19
 
PETER758 schreef:
laat ik het de invulling van de scheppingsorde noemen Lachende smiley
de onderdanigheid van de vrouw aan haar man

Nou, dat moet je mij toch dan eens uitleggen. Waar lees jij dat? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:45
 
Vloeken in de kerk Peter, alhoewel ik vind dat je de spijker op de kop slaat.
Echter, onderdanigheid is slechts een woord.
En dat woord is net als het woord respect in de Nederlandse maatschappij niet meer courant.
Maw ...........doe wat je wilt tegen wie je wilt wanneer je wilt.

Kijk naar het onderwijs ..........veel sterkte aan hen die ñu lesgeven.
De politie .........maatschappelijk werkers zijn het, de alles moeten slikken.

Respect voor ........gaat hand in hand met .........orde.

En .......onze maatschappij pretendeert veel maar .......orde en gezag zijn vieze woorden geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:49
 
Respect vind ik een fantastisch woord, respect voor wie dan ook. En nog eentje vind ik geweldig, de uitspraak in de bijbel aan de man: bewijst haar eer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 18:06
 
C'est ca.......

Bewijst haar eer...........
Wat is eer?
Wat is onderdanig, wat is leven neerleggen voor?
Wat is de rol van de man?

Kijk een nieuw onderwerp zou kunnen heten: wat maakt een man .....man?
Dan zullen we een aaneenschakeling krijgen van cliché s.
Al dan niet doorspekt met feministische waanideen.

Want als er een wezen is die en niets is en alles moet zijn volgens de heersende opinie is het wel de man.
En het rare is .........de man zelf laat het zich aan leunen.
Locura!!!!

In de Zuidelijke landen van Europa zijn mannen .........man en geen hermafrodiet wezen die slechts dient tot leverancier van sperma.

Wellicht iets wat ook alleen in Nederland en andere onzijdige landen waaronder Zweden ,mogelijk is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 18:17
 
CORTAZAR588 schreef:
C'est ca.......

Bewijst haar eer...........
Wat is eer?
Wat is onderdanig, wat is leven neerleggen voor?
Wat is de rol van de man?

Kijk een nieuw onderwerp zou kunnen heten: wat maakt een man .....man?
Dan zullen we een aaneenschakeling krijgen van cliché s.
Al dan niet doorspekt met feministische waanideen.

Want als er een wezen is die en niets is en alles moet zijn volgens de heersende opinie is het wel de man.
En het rare is .........de man zelf laat het zich aan leunen.
Locura!!!!

In de Zuidelijke landen van Europa zijn mannen .........man en geen hermafrodiet wezen die slechts dient tot leverancier van sperma.

Wellicht iets wat ook alleen in Nederland en andere onzijdige landen waaronder Zweden ,mogelijk is.

ik snapperweeresniksvan.
Wat bedoel je met dat een man niets is. Wie zegt hier dat een man niets is?
En leverancier van sperma??? Geschokte, onthutste smiley Het klinkt allemaal aardig gefrustreerd...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETER758





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 21:09
 
Tja Cor, in deze tijden word de waarheid niet meer gewaardeerd. En vloeken in de kerk??? Nee, de plaats waar deze boodschap gezien word als vloeken, is geen kerk Knipoog smiley

Ik ben eerder hier op CM actief geweest en ik heb nog nooit zo´n grote verzameling schuldloos gescheiden mensen gezien. De gemiddelde ex van de leden hier is minimaal geen oprecht christen en heel vaak sexverslaafd, alcoholist, overspelig of gewoon onuitstaanbaar....

Ik heb nieuws voor ulieden: schuldloos gescheiden bestaat niet!
En 1 van de redenen van scheiding is dat de vrouw, gevoed door het satanische feminisme, niet meer de leiding van het hoofd van het gezin accepteerd en daarmee het gezin saboteerd.

En dan kunnen jullie nu boos op mij worden, maar ik heb het niet verzonnen, ik ben slechts de boodschapper Lachende smiley



CORTAZAR588 schreef:
Vloeken in de kerk Peter, alhoewel ik vind dat je de spijker op de kop slaat.
Echter, onderdanigheid is slechts een woord.
En dat woord is net als het woord respect in de Nederlandse maatschappij niet meer courant.
Maw ...........doe wat je wilt tegen wie je wilt wanneer je wilt.

Kijk naar het onderwijs ..........veel sterkte aan hen die ñu lesgeven.
De politie .........maatschappelijk werkers zijn het, de alles moeten slikken.

Respect voor ........gaat hand in hand met .........orde.

En .......onze maatschappij pretendeert veel maar .......orde en gezag zijn vieze woorden geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 21:24
 
PETER758 schreef:
Tja Cor, in deze tijden word de waarheid niet meer gewaardeerd. En vloeken in de kerk??? Nee, de plaats waar deze boodschap gezien word als vloeken, is geen kerk Knipoog smiley

Ik ben eerder hier op CM actief geweest en ik heb nog nooit zo´n grote verzameling schuldloos gescheiden mensen gezien. De gemiddelde ex van de leden hier is minimaal geen oprecht christen en heel vaak sexverslaafd, alcoholist, overspelig of gewoon onuitstaanbaar....

Ik heb nieuws voor ulieden: schuldloos gescheiden bestaat niet!
En 1 van de redenen van scheiding is dat de vrouw, gevoed door het satanische feminisme, niet meer de leiding van het hoofd van het gezin accepteerd en daarmee het gezin saboteerd.

En dan kunnen jullie nu boos op mij worden, maar ik heb het niet verzonnen, ik ben slechts de boodschapper Lachende smiley



Ik weet het, het is een ander topic, maar ik geloof niet in de man als hoofd van het gezin. Ten eerste moet hij dat laten zien dat hij dat kan en de vrouw er in kan vertrouwen dat hij, zonder zich arrogant en autoritair op te stellen, zorg kan dragen voor de rest. Maar zonder dat, ik vind nergens in de bijbel de omschrijving dat hij het hoofd van het gezin is. Nog erger, ik geloof dat het gezin totaal uit balans gaat als dat zo zou zijn.

Daarnaast gebruik je een nogal gepeperde uitspraak als satanisch feminisme en dát vind ik in dit topic en op dit forum vloeken in de kerk t.a.v. veel vrouwen hier van wie jij meent te mogen beoordelen wat de reden is van hun scheiding.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 12 januari 2014, 21:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 21:27
 
PETER758 schreef:
Tja Cor, in deze tijden word de waarheid niet meer gewaardeerd. En vloeken in de kerk??? Nee, de plaats waar deze boodschap gezien word als vloeken, is geen kerk Knipoog smiley

Ik ben eerder hier op CM actief geweest en ik heb nog nooit zo´n grote verzameling schuldloos gescheiden mensen gezien. De gemiddelde ex van de leden hier is minimaal geen oprecht christen en heel vaak sexverslaafd, alcoholist, overspelig of gewoon onuitstaanbaar....

Ik heb nieuws voor ulieden: schuldloos gescheiden bestaat niet!
En 1 van de redenen van scheiding is dat de vrouw, gevoed door het satanische feminisme, niet meer de leiding van het hoofd van het gezin accepteerd en daarmee het gezin saboteerd.

En dan kunnen jullie nu boos op mij worden, maar ik heb het niet verzonnen, ik ben slechts de boodschapper Lachende smiley

nou, nou, wat een woorden: de waarheid, satanisch feminisme, het gezin saboteren..

Wat ik in de bijbel lees is dat man en vrouw elkaar nodig hebben, mij lijkt overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) dan niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats.

Zou je mij nog die scheppingsorde uit Genesis uit kunnen leggen?

En van wie ben jij eigenlijk de boodschapper?


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 12 januari 2014, 21:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETER758





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 21:41
 
hey, nogmaals... don´t shoot the messenger!! Verraste, verbaasde smiley

de term "vloeken in de kerk" is op tafel gelegd door Cortazar enne... Paulus is vrij duidelijk over de positie van de vrouw.
ik ben milder; ik leg je geeneens het dragen van een hoedje op als je naar de kerk gaat Lachende smiley



JOL252 schreef:
Ik weet het, het is een ander topic, maar ik geloof niet in de man als hoofd van het gezin. Ten eerste moet hij dat laten zien dat hij dat kan en de vrouw er in kan vertrouwen dat hij, zonder zich arrogant en autoritair op te stellen, zorg kan dragen voor de rest. Maar zonder dat, ik vind nergens in de bijbel de omschrijving dat hij het hoofd van het gezin is. Nog erger, ik geloof dat het gezin totaal uit balans gaat als dat zo zou zijn.

Daarnaast gebruik je een nogal gepeperde uitspraak als satanisch feminisme en dát vind ik in dit topic en op dit forum vloeken in de kerk t.a.v. veel vrouwen hier van wie jij meent te mogen beoordelen wat de reden is van hun scheiding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 21:47
 
PETER758 schreef:
hey, nogmaals... don´t shoot the messenger!! Verraste, verbaasde smiley

de term "vloeken in de kerk" is op tafel gelegd door Cortazar enne... Paulus is vrij duidelijk over de positie van de vrouw.
ik ben milder; ik leg je geeneens het dragen van een hoedje op als je naar de kerk gaat Lachende smiley

"Jij legt mij niet eens iets op" .... nou nou, men zou als vrouw maar zo toegesproken worden door hun liefdespartner.
Paulus was een mannetje van anderhalve meter lang en een wetsgeleerde. Hij sprak in een tijd in een bepaalde context. Kijk liever maar naar Jezus die alle regels van de tijd doorbrak en de vrouw in haar omgeving op zocht en met haar sprak als rabbi zijnde.

The messenger. Vertel es, van wie ben jij de messenger?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:01
 
JOL252 schreef:
Ik weet het, het is een ander topic, maar ik geloof niet in de man als hoofd van het gezin. Ten eerste moet hij dat laten zien dat hij dat kan en de vrouw er in kan vertrouwen dat hij, zonder zich arrogant en autoritair op te stellen, zorg kan dragen voor de rest. Maar zonder dat, ik vind nergens in de bijbel de omschrijving dat hij het hoofd van het gezin is. Nog erger, ik geloof dat het gezin totaal uit balans gaat als dat zo zou zijn.

Daarnaast gebruik je een nogal gepeperde uitspraak als satanisch feminisme en dát vind ik in dit topic en op dit forum vloeken in de kerk t.a.v. veel vrouwen hier van wie jij meent te mogen beoordelen wat de reden is van hun scheiding.
Ik denk toch dat je met deze houding de plank misslaat. Ten eerste is het een bijbelse uitglijder, want de bijbel zegt wel degelijk dat de man het hoofd van het gezin is. Het feit dat sommige mannen dat niet goed uitvoeren, wil niet zeggen dat het geen bijbels principe is. Wat betreft manipulatie, dat vindt zowel bij mannen als bij vrouwen plaats. Alleen bij vrouwen wordt het meestal anders uitgevoerd.
Je moet eens weten hoeveel vrouwen achter de rug van de man om klagen over hem, hoeveel negatieve aandacht ze vragen. Een andere vorm, maar het is wel manipulatie... Dus het argument van manipulatie heeft betrekking op beiden.
Je kunt waarschijnlijk met talloze voorbeelden komen van mannen die dominant waren, ik kan met talloze voorbeelden komen waarbij de vrouw de dominante persoonlijkheid was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:03
 
JANS221 schreef:
nou, nou, wat een woorden: de waarheid, satanisch feminisme, het gezin saboteren..Wat ik in de bijbel lees is dat man en vrouw elkaar nodig hebben, mij lijkt overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) dan niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats.

Zou je mij nog die scheppingsorde uit Genesis uit kunnen leggen?

En van wie ben jij eigenlijk de boodschapper?
Ook hier de vraag: waarom denk je dat de man alleen dominant is? Ik ken voldoende gezinnen waarbij de vrouw de dominante persoonlijkheid is. En dat getal is alleen maar groeiende.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:07
 
CHATULIEM368 schreef:
Ook hier de vraag: waarom denk je dat de man alleen dominant is? Ik ken voldoende gezinnen waarbij de vrouw de dominante persoonlijkheid is. En dat getal is alleen maar groeiende.

Ik schreef: Wat ik in de bijbel lees is dat man en vrouw elkaar nodig hebben, mij lijkt overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) dan niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats.


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 12 januari 2014, 22:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:10
 
CHATULIEM368 schreef:
Ik denk toch dat je met deze houding de plank misslaat. Ten eerste is het een bijbelse uitglijder, want de bijbel zegt wel degelijk dat de man het hoofd van het gezin is. Het feit dat sommige mannen dat niet goed uitvoeren, wil niet zeggen dat het geen bijbels principe is. Wat betreft manipulatie, dat vindt zowel bij mannen als bij vrouwen plaats. Alleen bij vrouwen wordt het meestal anders uitgevoerd.
Je moet eens weten hoeveel vrouwen achter de rug van de man om klagen over hem, hoeveel negatieve aandacht ze vragen. Een andere vorm, maar het is wel manipulatie... Dus het argument van manipulatie heeft betrekking op beiden.
Je kunt waarschijnlijk met talloze voorbeelden komen van mannen die dominant waren, ik kan met talloze voorbeelden komen waarbij de vrouw de dominante persoonlijkheid was.

Zonder meer Chatuliem, is er zowel over mannen als vrouwen iets te zeggen wb manipulatie.
Maar wb hoofd van het gezin, ik kan het niet vinden. Wél dat de bijbel spreekt over de man als hoofd van de vrouw in de relatie. Daarin gaat het volgens mij in eerste instantie niet om heersen maar dienen en daarin het eerste voorbeeld te zijn t.a.v. zijn partner. De man wordt niet voor niets wat vaker aangesproken op het nemen van ook zijn verantwoordelijkheid en zijn vrouw lief te hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:15
 
JOL252 schreef:
Zonder meer Chatuliem, is er zowel over mannen als vrouwen iets te zeggen wb manipulatie.
Maar wb hoofd van het gezin, ik kan het niet vinden. Wél dat de bijbel spreekt over de man als hoofd van de vrouw in de relatie. Daarin gaat het volgens mij in eerste instantie niet om heersen maar dienen en daarin het eerste voorbeeld te zijn t.a.v. zijn partner. De man wordt niet voor niets wat vaker aangesproken op het nemen van ook zijn verantwoordelijkheid en zijn vrouw lief te hebben.
De vrouw krijgt als opdracht haar man niet te minachten, dat is ook belangrijk. Je schetst een beeld alsof je allergisch bent voor iedere vorm van leiding. Ik vraag me af hoe je dat vorm wil geven in een toekomstige relatie. Wil je dan een watje als man? Ik ken voldoende vrouwen die klagen over dat de man geen ruggegraat heeft....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:19
 
Feminisme heeft afgezien van een kleine groep, die ervan geprofiteerd heeft, niets gebracht.

Er zijn niet meer ontdekkingen gedaan door vrouwen, dan voor de vrouwelijke verlichting ,er is geen oorlog minder uitgebroken,geen grotere geleerden opgestaan .......

Er is slechts meer onrust, meer echtscheiding, meer kapottte gezinnen bijgekomen.
De zogenaamde bevrijding van de vrouw is iig voor veel vrouwen slechts een tijdelijke.

Uiteindelijk is'vrijheid betrekkelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:21
 
JANS221 schreef:
Ik schreef: Wat ik in de bijbel lees is dat man en vrouw elkaar nodig hebben, mij lijkt overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) dan niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats.
Is dat niet inherent aan het begrip liefde??? Maar ook voor jou de vraag: hoe zie je dat voor jezelf in een relatie? Zit dat dan eigenlijk niet veel dieper? Liefhebben betekent je overgeven aan de ander, en de vraag is, durf je dat? En ik ken voldoende mensen die zo verwond zijn in een relatie, dat ze zich nooit meer helemaal kunnen over geven. Is dan de oplossing om de schuld bij de man neer te leggen, of moet je ook met jezelf, je eigen wantrouwen aan de slag?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:23
 
CHATULIEM368 schreef:
De vrouw krijgt als opdracht haar man niet te minachten, dat is ook belangrijk. Je schetst een beeld alsof je allergisch bent voor iedere vorm van leiding. Ik vraag me af hoe je dat vorm wil geven in een toekomstige relatie. Wil je dan een watje als man? Ik ken voldoende vrouwen die klagen over dat de man geen ruggegraat heeft....

Een vrouw heeft respect als een man op een natuurlijke manier laat zien dat hij het voortouw weet te nemen en dat op een niet overheersende manier doet.
Allergisch voor iedere vorm van leiding... dat is dan jouw invulling.

We hebben het hier meer over de toon die de muziek maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:25
 
CORTAZAR588 schreef:
Feminisme heeft afgezien van een kleine groep, die ervan geprofiteerd heeft, niets gebracht.

Er zijn niet meer ontdekkingen gedaan door vrouwen, dan voor de vrouwelijke verlichting ,er is geen oorlog minder uitgebroken,geen grotere geleerden opgestaan .......

Er is slechts meer onrust, meer echtscheiding, meer kapottte gezinnen bijgekomen.
De zogenaamde bevrijding van de vrouw is iig voor veel vrouwen slechts een tijdelijke.

Uiteindelijk is'vrijheid betrekkelijk
Er zijn veel vrouwen die zich superieur aan de man vinden. Ik beklaag de echtgenoot.
Als je bij de klantenservice door een vrouw behandeld wordt, duurt het veel langer dan bij een man. De man is meestal veel meer to the point.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:28
 
LEANNE226 schreef:
Mijn opa zou het volledig eens zijn geweest met deze vrouw,zo behandelde hij mijn oma en hun dochters.Luisterden ze niet naar zijn geschreeuw dan mepte hij er wel nederigheid in..............

Volgens mij leert de Bijbels ons geen ondergeschiktheid of rangorde maar wederzijds respect.

Ik quote Leanne nog maar eens, begin van dit topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:30
 
JOL252 schreef:
Een vrouw heeft respect als een man op een natuurlijke manier laat zien dat hij het voortouw weet te nemen en dat op een niet overheersende manier doet.
Allergisch voor iedere vorm van leiding... dat is dan jouw invulling.

We hebben het hier meer over de toon die de muziek maakt.
Het is geen invulling maar een concrete vraag. In mijn ogen zijn voor jou de begrippen man en manipulatie heel vaak synoniem. En daarom de vraag, hoe geef je dat gestalte? Als een man geen leiding mag geven, mag hij dan wel een schouder voor je zijn? Of mag hij je helpen met een lekke band? In hoeverre geef je hem de ruimte om een echte partner voor je te zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:32
 
CHATULIEM368 schreef:
Er zijn veel vrouwen die zich superieur aan de man vinden. Ik beklaag de echtgenoot.
Als je bij de klantenservice door een vrouw behandeld wordt, duurt het veel langer dan bij een man. De man is meestal veel meer to the point.

hahahahahahahahahahaha
om te bescheuren
kom eens hier bij een vergadering!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:34
 
Ja idd tijdens een vergadering kakelen de vrouwen nog meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 2 van 6