ChristianMatch
 


Forum

De opgefokte Kerst
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 01:27
 
Wat ik me soms wel eens afvraag: Blazen we Kerst niet te veel op? Ik doe niets af van het feest van de Geboorte en daar gaat het ook niet over. Maar alleenstaanden zijn vaak blij als de feestdagen weer voorbij zijn. Het moet gezellig zijn, je moet samen eten en als ik de smartlapzangers als Andre Hazes moet geloven is er niets ergers dan met de Kerst alleen zijn. De poespas er om heen maakt sommigen al bij voorbaat ongelukkig. De meeste dagen in het jaar ben je alleen en met de Kerst soms ook. Is dat het einde van de wereld? Wordt het ons ook niet wat erg aangepraat dat het met die dagen zo gezellig is - of vooral moet zijn? En dan de opgefokte bezoeken die je (vroeger) min of meer verplicht bij ouders en schoonouders moet doorbrengen? Waarom zien we Kerst, naast de christelijke betekenis, niet lekker als twee dagen waar je heerlijk vrij bent? Normaal gesproken ben je blij met twee vrije dagen extra.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 20 december 2013, 01:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 08:10
 
THOMAS968 schreef:
Wat ik me soms wel eens afvraag: Blazen we Kerst niet te veel op? Ik doe niets af van het feest van de Geboorte en daar gaat het ook niet over. Maar alleenstaanden zijn vaak blij als de feestdagen weer voorbij zijn. Het moet gezellig zijn, je moet samen eten en als ik de smartlapzangers als Andre Hazes moet geloven is er niets ergers dan met de Kerst alleen zijn. De poespas er om heen maakt sommigen al bij voorbaat ongelukkig. De meeste dagen in het jaar ben je alleen en met de Kerst soms ook. Is dat het einde van de wereld? Wordt het ons ook niet wat erg aangepraat dat het met die dagen zo gezellig is - of vooral moet zijn? En dan de opgefokte bezoeken die je (vroeger) min of meer verplicht bij ouders en schoonouders moet doorbrengen? Waarom zien we Kerst, naast de christelijke betekenis, niet lekker als twee dagen waar je heerlijk vrij bent? Normaal gesproken ben je blij met twee vrije dagen extra.

Thomas


Ik denk dat het de confrontatie is via o.a. de media waarin de kerstperiode en verdere aanloop tot de jaarwisseling bol staat van alle heenwijzing naar samenzijn, gezelligheid, samen eten etcetera. Men wordt toch weer met de neus op de feiten gedrukt. Het kan ook (behalve alle (soms) verplichte nummers richting ouder/schoonouders) de herinnering zijn aan mooie dierbare momenten die niet meer terugkomen.
Maar het is helemaal waar, het zijn "gewone" extra vrije dagen die ook weer voorbij gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 12:57
 
JOL252 schreef:
Ik denk dat het de confrontatie is via o.a. de media waarin de kerstperiode en verdere aanloop tot de jaarwisseling bol staat van alle heenwijzing naar samenzijn, gezelligheid, samen eten etcetera. Men wordt toch weer met de neus op de feiten gedrukt. Het kan ook (behalve alle (soms) verplichte nummers richting ouder/schoonouders) de herinnering zijn aan mooie dierbare momenten die niet meer terugkomen.
Maar het is helemaal waar, het zijn "gewone" extra vrije dagen die ook weer voorbij gaan.

Ja, precies, de herinneringen aan de kerstvieringen die zo kostbaar waren en die voor bij zijn. God zal nieuwe brengen, nieuwe personen in je leven met wie weer eens kerst kunt vieren, maar die dierbare kerstvieringen met je ouders bijvoorbeeld......die herinneringen doen pijn als je alleen bent, niet het feest op zich....


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 22 december 2013, 13:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 13:14
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, precies, de herinneringen aan de kerstvieringen die zo kostbaar waren en die voor bij zijn. God zal nieuwe brengen, nieuwe personen in je leven met wie weer eens kerst kunt vieren, maar die dierbare kerstvieringen met je ouders bijvoorbeeld, of die éne kerstviering of jaarwisseling van een paar jaar geleden met die ene zo kostbare vriend......die herinneringen doen pijn als je alleen bent, niet het feest op zich....

Helemaal eens met deze woorden...zo voel ik het ook...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 14:26
 
Partner heeft dagen vrij, dus vaker bij mekaar, en 'bouwen aan de relatie', wat ook erg leuk is om te doen. Engeltje smiley

S. heeft het getroffen met deze man....

En toch, ondanks de commercie, etc. ja, wordt ik toch bepaald bij het geloof en bij dus God, juist door het woord kerst, verder; alleen, met me man ;), en met God, natuurlijk!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 20 december 2013, 15:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 14:29
 
Kerst: vreten op aarde in des buikje een welbehagen.

Kerst het feest van het verkeerde licht. (paar kaarsen is gezellig en geeft wamte, maar di eoverdadige kerstverlichtingen aan gevels ed, hopeloos.

Kerst: lekker vrije dagen, een beetje veel hypocriet om wel vrij te willen hebben, maar niet aan de slag te gaan met waarom men kerst viert.

Een paar termen die me eigenlijk wel bezig houden.

Kesrt: waar draait het werkelijk om of zijn we dat vergeten, ben natuurlijk wel en voorstander dat we het feest van Jezus geboorte mogen vieren,zelfs met een extraatje. Helaas verstiiert de commercie een pracht mooi feest

Hoop dat we ooit eens elke dag kerst gingen vieren en zo dus meer met elkaar gingen optrekken en dus voor hen die dat zo nodig hebben, tot steun kunnen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 15:25
 
PIETER619 schreef:
Kerst: waar draait het werkelijk om of zijn we dat vergeten, ben natuurlijk wel en voorstander dat we het feest van Jezus geboorte mogen vieren,zelfs met een extraatje. Helaas verstiert de commercie een pracht mooi feest

Doet de commercie dat? Ik denk dat ze dat alleen maar kunnen omdat wij met z'n allen al die kaarsen, lichtjes, stallen, kaarten, rendieren en cadeautjes kopen (en natuurlijk al dat eten!!). Blijkbaar voelen we een behoefte om iets op te vullen. Een 'lege' maag of misschien wel meer een 'leeg' hart...

De grote vraag is denk ik ook of christenen naar buiten uitstralen dat we geloven dat dat niet het belangrijkste is. Dat je je hart niet kunt vullen met lichtjes en eten enz. Maar dat dat wel kan met Gods liefde door zijn zoon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 15:26
 
Pieter:

Quote:
Hoop dat we ooit eens elke dag kerst gingen vieren en zo dus meer met elkaar gingen optrekken en dus voor hen die dat zo nodig hebben, tot steun kunnen zijn.

Mooi!

Helemaal mee eens!

Dit is ook mijn wens! voor het nieuwe jaar!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 20 december 2013, 15:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 15:28
 
THOMAS968 schreef:
Wat ik me soms wel eens afvraag: Blazen we Kerst niet te veel op? Ik doe niets af van het feest van de Geboorte en daar gaat het ook niet over. Maar alleenstaanden zijn vaak blij als de feestdagen weer voorbij zijn. Het moet gezellig zijn, je moet samen eten en als ik de smartlapzangers als Andre Hazes moet geloven is er niets ergers dan met de Kerst alleen zijn. De poespas er om heen maakt sommigen al bij voorbaat ongelukkig. De meeste dagen in het jaar ben je alleen en met de Kerst soms ook. Is dat het einde van de wereld? Wordt het ons ook niet wat erg aangepraat dat het met die dagen zo gezellig is - of vooral moet zijn? En dan de opgefokte bezoeken die je (vroeger) min of meer verplicht bij ouders en schoonouders moet doorbrengen? Waarom zien we Kerst, naast de christelijke betekenis, niet lekker als twee dagen waar je heerlijk vrij bent? Normaal gesproken ben je blij met twee vrije dagen extra.

Thomas

Ik ben het wel een stuk met je eens. Ik heb er op zondag niet zoveel moeite mee om (meestal na een kerkdienst) alleen te zijn. Lekker boek lezen, kop thee, wandeling voor de frisse neus. (Soms baal ik er natuurlijk ook wel eens van.) Maar als ik met kerst in diezelfde setting zit voelt het toch anders. Bijna zielig....

En ik bedenk me nu dat als iemand vraagt wat ik met kerst ga doen, dat ik dan eigenlijk niet het bovenstaande tafereeltje schets, maar vertel naar wie ik ga en wat we dan eten (bij wijze van spreken...)


Laatst aangepast door
ANTA961
op vrijdag 20 december 2013, 15:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 15:57
 
ANTA961 schreef:
Doet de commercie dat? Ik denk dat ze dat alleen maar kunnen omdat wij met z'n allen al die kaarsen, lichtjes, stallen, kaarten, rendieren en cadeautjes kopen (en natuurlijk al dat eten!!). Blijkbaar voelen we een behoefte om iets op te vullen. Een 'lege' maag of misschien wel meer een 'leeg' hart...

De grote vraag is denk ik ook of christenen naar buiten uitstralen dat we geloven dat dat niet het belangrijkste is. Dat je je hart niet kunt vullen met lichtjes en eten enz. Maar dat dat wel kan met Gods liefde door zijn zoon.

Mooi geschreven....en kan er helemaal in mee...
Kerst kan voor mij alleen iets betekenen...als ik weet dat er vrede en rust in mijn hart is...
Vier jaar geleden...3 dagen voor de Kerst ben ik als het ware ""gevlucht""


Elk jaar daarna...was Kerst erg moeilijk...ondanks de zegeningen..
Sinds vorig jaar zijn we weer allemaal bij elkaar...en dan is voor mij een gezellig samenzijn veel belangrijker..Overdaad...heb ik altijd al vreselijk gevonden...en al het ""glitter""maakte me toch geen ander mens...
Als ik dan hoor dat er ondanks alles toch nog massaal gekocht wordt met Kerst...(en vergeet de 70 miljoen aan vuurwerk niet)
Ben je dan ""gelukkig"" met deze dagen....of GE-lukkiger???
Ik denk het niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 december 2013, 08:11
 
ANTA961 schreef:
Doet de commercie dat? Ik denk dat ze dat alleen maar kunnen omdat wij met z'n allen al die kaarsen, lichtjes, stallen, kaarten, rendieren en cadeautjes kopen (en natuurlijk al dat eten!!). Blijkbaar voelen we een behoefte om iets op te vullen. Een 'lege' maag of misschien wel meer een 'leeg' hart...

De grote vraag is denk ik ook of christenen naar buiten uitstralen dat we geloven dat dat niet het belangrijkste is. Dat je je hart niet kunt vullen met lichtjes en eten enz. Maar dat dat wel kan met Gods liefde door zijn zoon.

Als decommercie al begint nog voor dat de paashaas cq Sinterklaas nog niet vertrokken izijn , denk ik ja \ij willen ons misschien wel afhouden van war het werkelijk om behoort te gaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 december 2013, 22:56
 
ANTA961 schreef:
Ik ben het wel een stuk met je eens. Ik heb er op zondag niet zoveel moeite mee om (meestal na een kerkdienst) alleen te zijn. Lekker boek lezen, kop thee, wandeling voor de frisse neus. (Soms baal ik er natuurlijk ook wel eens van.) Maar als ik met kerst in diezelfde setting zit voelt het toch anders. Bijna zielig....

En ik bedenk me nu dat als iemand vraagt wat ik met kerst ga doen, dat ik dan eigenlijk niet het bovenstaande tafereeltje schets, maar vertel naar wie ik ga en wat we dan eten (bij wijze van spreken...)

Ik denk inderdaad dat er wel een soort schaamte is en mensen dan maar wat zeggen wat volgens de norm is, zoals bij iemand gaan eten. Het is kennelijk toch een taboe, al dachten we die niet meer te kennen. Triest eigenlijk.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 22 december 2013, 13:59
 
Prachtig om te zien hoe er weer druk gerepeteerd wordt en men voor bereidingen treft voor het vieren van kerst. Wat ik bedoel is om God de eer te geven van het schenken van Zijn Zoon.

De kinderen van zondagsschool (HisKids) druk aan het oefenen voor HisKidskerstfeest, dramasplers in verschillende teams voor kerstviering of kerstnachtdienst. Misschien ook wel er zijn, om in diensten Hem de eer te geven die Hem toekomt.

Op zo'n manier heb ik niets tegen kerst vieren, wij gaan als "oud" gezin, met aanhang, genieten van elkaar en eerste kerstdag vieren door diensten te bezoeken, waar men bij wil zijn ,maar dan na HisKidskerstfeest gezellig met elkaar genieten van gewone maaltijd met klein beetje extra misschien en dan avond waar we met elkaar zonder mediazaken (laptop, pc of tablet,ed) leuke dingen te gaan doen.

Kerstfeest het feest van eenwording in Liefde tot elkaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zondag 22 december 2013, 14:47
 
PIETER619 schreef:
Als decommercie al begint nog voor dat de paashaas cq Sinterklaas nog niet vertrokken izijn , denk ik ja \ij willen ons misschien wel afhouden van war het werkelijk om behoort te gaan

Ik vraag me af of zij dat willen. Ik weet wel iemand anders die ons op allerlei manieren van Gods boodschap af wil houden. Die gebruikt ook vast de commercie daarvoor. Maar Advent begint toch ook al voordat sinterklaas vertrokken is? Dus als het goed is moeten wij dan ook al bezig zijn met kerst! Misschien houdt sinterklaas ons wel af van de boodschap van kerst... (Als ik in de klas voor het eerst de adventskaarsen heb staan en ik vraag waar het voor is, krijg ik altijd eerst als antwoord: omdat het bijna sinterklaas is...Lachende smiley)

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik het een beetje gemakkelijk vind om om je heen te wijzen wat er allemaal verkeerd gaat... Neem ik wel genoeg tijd om me bezig te houden met de echte boodschap van kerst? Draag ik het wel uit naar anderen? Dat is namelijk ook iets waar ik iets aan kan doen. Die commercie en heel veel andere dingen heb ik niet in de hand...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 23 december 2013, 07:19
 
ANTA961 schreef:
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik het een beetje gemakkelijk vind om om je heen te wijzen wat er allemaal verkeerd gaat... Neem ik wel genoeg tijd om me bezig te houden met de echte boodschap van kerst? Draag ik het wel uit naar anderen? Dat is namelijk ook iets waar ik iets aan kan doen. Die commercie en heel veel andere dingen heb ik niet in de hand...


Een goeie Anta, wat doen we er zelf mee in ons leven, gewoon in onze omgeving dicht bij huis.


Jol, bezig met met ontbijtpakketje voor slapende dakloze achter het hek bij kantoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 23 december 2013, 07:34
 
Ach ik vind Kerst heerlijk. Dan ben ik eindelijk eens vrij. Kan ik uitgebreid kokkerellen, wat ik heerlijk vind. Weken van e voren ben ik al gerechtjes aan het uitproberen.
Ach en natuurlijk veel lichtje en kaarsjes. (hartstikke heidens Knipoog smiley )

Opgefokt? Welnee, heerlijk!

Als we maar niet vergeten waar het om draait!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 23 december 2013, 10:06
 
ANNA415 schreef:
Ach ik vind Kerst heerlijk. Dan ben ik eindelijk eens vrij. Kan ik uitgebreid kokkerellen, wat ik heerlijk vind. Weken van e voren ben ik al gerechtjes aan het uitproberen.
Ach en natuurlijk veel lichtje en kaarsjes. (hartstikke heidens Knipoog smiley )

Opgefokt? Welnee, heerlijk!

Als we maar niet vergeten waar het om draait!

Wat een heerlijke positieve kijk heb jij!

Lachende smiley

Ik zie het helemaal voor me!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 december 2013, 16:52
 
ANNA415 schreef:
Ach ik vind Kerst heerlijk. Dan ben ik eindelijk eens vrij. Kan ik uitgebreid kokkerellen, wat ik heerlijk vind. Weken van e voren ben ik al gerechtjes aan het uitproberen.
Ach en natuurlijk veel lichtje en kaarsjes. (hartstikke heidens Knipoog smiley )

Opgefokt? Welnee, heerlijk!

Als we maar niet vergeten waar het om draait!

Klinkt gezellig Anna.
Maar gezellig eten kan het hele jaar door. Beperk ik niet tot deze dagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 december 2013, 18:42
 
Een spel kaarten op tafel en wat flessen Merlot in de kast............dan kan mijn kerst kan niet meer stuk!

Al dat familiegedoe........op de tenen lopen........in de kerk bijna vechten om een plekje..............brrrrrrr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 25 december 2013, 20:22
 
Geliefden,

Zoals je weet zijn we dicht bij Mijn verjaardag, elk jaar wordt die door jullie gevierd. Gedurende die tijd geven jullie elkaar veel cadeautjes,is er muziek ter ere van Mij en het eten is uitstekend.

Het is fijn te weten dat in ieder geval er mensen zijn die Mijn verjaardag niet vergeten zijn.Vroeger wist iedereen nog de reden van Mijn feest, en waren ze dankbaar voor alles wat Ik voor ze deed. Maar in deze tijd weet bijna niemand dat meer. Families en vrienden komen bij elkaar en hebben n fijne tijd samen.

Ik kan me vorig jaar nog herinneren....

Het was groot feest met mooie gedekte tafels, heerlijke gerechten, fruit, noten en chocolade, gebak en drankjes. Ook de versieringen maakten het extra feestelijk.

Maar weet je, Ik was niet uitgenodigd.

Ik was wel de ere gast maar men was vergeten Mij n uitnodiging te sturen.

Het feest was ter ere van Mij, maar Ik was er niet bij. Terwijl Ik er zo graag bij geweest zou zijn.

Om je de waarheid te zeggen, verbaasde het Me niet, want al de vorige jaren vond Ik de deur gesloten. Omdat Ik niet was uitgenodigd, besloot Ik toch stilletje binnen te gaan en in n hoekje naar het feest te kijken.Iedereen was aan het drinken, men vertelde elkaar moppen en ze lachten overal om. Ze hadden het geweldig.

Tot overmaat van ramp, kwam er n dikke man in n rood pak binnen, hij had n lange witte baard. En hij riep steeds HO HO HO en hij leek dronken.

Hij ging op n stoel zitten en alle kinderen kwamen aangerend alsof t feest voor hem was.

Om middernacht omhelsde iedereen elkaar, Ik stak Mijn armen wijd uit en wachtte tot iemand Mij zou omhelzen...maar niemand dacht eraan.

Toen gingen ze de pakjes uitpakken en Ik keek of er voor Mij n pakje bij was, maar nee!

Hoe zou jij je voelen als je jarig was en iedereen kreeg n cadeautje behalve jij, de jarige?

Toen begreep Ik dat Ik niet welkom was en ging stilletjes weg.

Wat zou Ik het fijn vinden als je de komende kerst Mij mee liet vieren. Dat Ik mee mocht delen in het feit dat Ik 2000 jaar geleden geboren werd, om voor jou te sterven aan het kruis, zodat jij mag leven. Mijn enige wens voor kerst is:

Dat jij dit gelooft met je hele hart.

Ik zal je wat vertellen.......Ik ben zelf n feest aan het voorbereiden, n feest zoals geen mens kan bedenken. Ik ben al bezig met de uitnodigingen te schrijven en er is ook n uitnodiging voor jou bij.

Ik zal je naam schrijven met gouden letters in n groot gastenboek. alleen diegene die in dat boek staan mogen binnen komen en meefeesten.

Diegene die Mijn uitnodiging niet aannemen, laat ik buiten staan.

Bereid je voor, want als alles klaar is, begint het feest. Ik houd van je.

Jezus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 26 december 2013, 00:34
 
ZEELAND736 schreef:
Geliefden,

Zoals je weet zijn we dicht bij Mijn verjaardag, elk jaar wordt die door jullie gevierd. Gedurende die tijd geven jullie elkaar veel cadeautjes,is er muziek ter ere van Mij en het eten is uitstekend.

Het is fijn te weten dat in ieder geval er mensen zijn die Mijn verjaardag niet vergeten zijn.Vroeger wist iedereen nog de reden van Mijn feest, en waren ze dankbaar voor alles wat Ik voor ze deed. Maar in deze tijd weet bijna niemand dat meer. Families en vrienden komen bij elkaar en hebben n fijne tijd samen.

Ik kan me vorig jaar nog herinneren....

Het was groot feest met mooie gedekte tafels, heerlijke gerechten, fruit, noten en chocolade, gebak en drankjes. Ook de versieringen maakten het extra feestelijk.

Maar weet je, Ik was niet uitgenodigd.

Ik was wel de ere gast maar men was vergeten Mij n uitnodiging te sturen.

Het feest was ter ere van Mij, maar Ik was er niet bij. Terwijl Ik er zo graag bij geweest zou zijn.

Om je de waarheid te zeggen, verbaasde het Me niet, want al de vorige jaren vond Ik de deur gesloten. Omdat Ik niet was uitgenodigd, besloot Ik toch stilletje binnen te gaan en in n hoekje naar het feest te kijken.Iedereen was aan het drinken, men vertelde elkaar moppen en ze lachten overal om. Ze hadden het geweldig.

Tot overmaat van ramp, kwam er n dikke man in n rood pak binnen, hij had n lange witte baard. En hij riep steeds HO HO HO en hij leek dronken.

Hij ging op n stoel zitten en alle kinderen kwamen aangerend alsof t feest voor hem was.

Om middernacht omhelsde iedereen elkaar, Ik stak Mijn armen wijd uit en wachtte tot iemand Mij zou omhelzen...maar niemand dacht eraan.

Toen gingen ze de pakjes uitpakken en Ik keek of er voor Mij n pakje bij was, maar nee!

Hoe zou jij je voelen als je jarig was en iedereen kreeg n cadeautje behalve jij, de jarige?

Toen begreep Ik dat Ik niet welkom was en ging stilletjes weg.

Wat zou Ik het fijn vinden als je de komende kerst Mij mee liet vieren. Dat Ik mee mocht delen in het feit dat Ik 2000 jaar geleden geboren werd, om voor jou te sterven aan het kruis, zodat jij mag leven. Mijn enige wens voor kerst is:

Dat jij dit gelooft met je hele hart.

Ik zal je wat vertellen.......Ik ben zelf n feest aan het voorbereiden, n feest zoals geen mens kan bedenken. Ik ben al bezig met de uitnodigingen te schrijven en er is ook n uitnodiging voor jou bij.

Ik zal je naam schrijven met gouden letters in n groot gastenboek. alleen diegene die in dat boek staan mogen binnen komen en meefeesten.

Diegene die Mijn uitnodiging niet aannemen, laat ik buiten staan.

Bereid je voor, want als alles klaar is, begint het feest. Ik houd van je.

Jezus

Goeie zaak om eens over na te denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 26 december 2013, 07:56
 
JOSEF872 schreef:
Klinkt gezellig Anna.
Maar gezellig eten kan het hele jaar door. Beperk ik niet tot deze dagen.

Dat klopt, maar een viergangen waar niks uit een pakje komt doe je niet elke weekend, daar heb ik toch wat meer dagen voor nodig Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 26 december 2013, 08:04
 
ZEELAND736 schreef:
Geliefden,

Zoals je weet zijn we dicht bij Mijn verjaardag, elk jaar wordt die door jullie gevierd. Gedurende die tijd geven jullie elkaar veel cadeautjes,is er muziek ter ere van Mij en het eten is uitstekend.

............

Diegene die Mijn uitnodiging niet aannemen, laat ik buiten staan.

Bereid je voor, want als alles klaar is, begint het feest. Ik houd van je.

Jezus

De dominee had gisteren ook een preek in deze trant nav Johannes 1.
10 Hij was in de wereld en de wereld is door Hem ontstaan en de wereld heeft Hem niet gekend.
11 Hij kwam tot het Zijne, maar de Zijnen hebben Hem niet aangenomen

Jezus kwam maar heel gewoontjes, niet bijzonders, had jij Hem herkent?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 26 december 2013, 09:31
 
Dat deed mij ook denken aan gisteren...aan de preek...

Ik was alleen thuis en ben in het bezit van kerktelefoon...
sMorgens over Jezus nederige geboorte....
De vlaggen hingen namelijk niet uit...""HIJ"" werd namelijk niet meer verwacht...er stond geen ""bedje"" klaar...

s Middags over de herders in het veld...
Toen ze hoorden dat ""Het Kind""was geboren...gingen ze...MET HAAST...

Natuurlijk kun je daar allerlei fantasieën om heen bouwen...
Maar tijd voor omkleden zullen ze niet genomen hebben...
Waarschijnlijk ongeschoren in ""herderskleding""

De boodschap van de dienst was....
GA ZOALS JE BENT!!!
Misschien met al je narigheid en je ellende...
Zo mooi....en het mooiste is...het is nog bij me...

Knielen in een beestenstal...en Hem aanbidden!!


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op donderdag 26 december 2013, 09:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: donderdag 26 december 2013, 12:13
 
Kerst mist Jezus

http://www.youtube.com/watch?v=-HodAbxU76A

Als je het over kerst hebt en waar het om draait, is dit wel een leuk filmpje... Knipoog smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
ANTA961
op donderdag 26 december 2013, 12:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 26 december 2013, 12:25
 
De dagelijkse gedachten van Mario zijn zeker ook nu....zo duidelijk te volgen...!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 06:38
 
Nog een kleine uitsmijter om alles wat te relativeren aan uiterlijkheden:


http://youtu.be/BQHgITnrCLI
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 08:23
 
JOL252 schreef:
Nog een kleine uitsmijter om alles wat te relativeren aan uiterlijkheden:


http://youtu.be/BQHgITnrCLI

Ho ho ho sorry ik bedoel hahaha Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1