ChristianMatch
 


Forum

The roman empire rules today!
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 19:39
 
JOL252 schreef:
Het komt op mij wat triomfantalistisch over terwijl de cijfers vanuit onderzoek hoe evangelisatie "werkt" juist uitwijzen dat over hel-en verdoemenispreken of veel tekst gebruiken niet effectief is.
Misschien is het goed om de ander "tegen" wie je evangeliseert, ook eens om feed back te vragen en eens open te staan hoe het werkelijk op ze over komt. Dan heb je denk ik pas echt een gesprek. Jezus ontmoette de mens ook daar waar ze waren en dat maakte nog het meeste indruk. (Denk ik.)

Ik heb het niet over de hel in die reactie, maar over de bewustwording dmv o.a deze video's met informatie over profetiën die uitkomen.

Mensen bewust maken, teksten laten zien in de bijbel en laten zien dat God echt bestaat en dat de bijbel 100% betrouwbaar is. Dat het goede nieuws is dat ze gered kunnen worden door Jezus Christus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 21:19
 
THOMAS968 schreef:
[/i]Ja en over de Joden mag je dat tegenwoordig niet meer zeggen. Terecht, want ook die gedachte is een complottheorie. En dat de complottheorie over de Joden effect had, weten we allemaal, en hoe. Dat er Jezuieten waren die het nodige hebben uitgevreten, weten we, maar deugt de Paus dan niet omdat hij Jezuiet is?

In de oorlog hebben veel bevindelijke christenen hun voorganger Ds. Kersten gevolgd en gehoorzaamd aan de toenmalige overheid. Verzet en ook het onderdak bieden aan Joden kwam minder voor. Betekent dat nu dat leden van de Gereformeerde Gemeente anti-Joods en laf zijn naar een misdadige overheid? Ds. Kersten van de SGP mocht na de oorlog niet terugkeren in de Tweede Kamer vanwege deze laffe opvatting maar daarmee zijn SGP-leden nog niet fascistoide of anti-Joods, al kwam dat in deze kringen wel voor. De Joden hadden Christus gekruisigd was een gedachte die daar weliswaar leefde maar daarmee waren en zijn de leden van bevindelijke kerken nu niet antisemitisch of lijdzaam naar een misdadige overheid.

Kijk dus uit met het oordelen over groepen, zelfs al groepskenmerken duidelijk aanwezig zijn.



Thomas
Vulpes pilum mutat, non mores


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op vrijdag 3 januari 2014, 21:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 21:41
 
CHATULIEM368 schreef:
Vulpes pilum mutat, non mores


Jij dus ook niet, lol.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 22:50
 
Even voor deze simpele ziel... mag ik de vertaling?

Dank Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 22:53
 
JOL252 schreef:
Even voor deze simpele ziel... mag ik de vertaling?

Dank Engeltje smiley
Zo simpel ben je niet hoor..."een vos verliest wel zijn vacht, maar niet zijn streken"
Nu in de context: een organisatie met zoveel bloed aan zijn handen kan niet opeens na een paar jaar een geweldige organisatie zijn. Misschien hebben ze de buitenkant veranderd, maar ik blijf zeer wantrouwend.
De RK kerk heeft altijd gestreefd naar macht en zal dat blijven doen, de investituurstrijd is nog niet afgelopen. De strijd tussen geestelijke en wereldlijke macht.


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op vrijdag 3 januari 2014, 22:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 23:13
 
SAVIOR412 schreef:
Ik heb het niet over de hel in die reactie, maar over de bewustwording dmv o.a deze video's met informatie over profetiën die uitkomen.

Mensen bewust maken, teksten laten zien in de bijbel en laten zien dat God echt bestaat en dat de bijbel 100% betrouwbaar is. Dat het goede nieuws is dat ze gered kunnen worden door Jezus Christus.
Savior, want ben jij goed bezig zeg, dat de Heer je zo geleid heeft naar Hem daar heb ik bewondering voor. En die zoektocht is goed geweest en ik ben blij dat je bij Hem terecht gekomen bent.
En ga vooral door om van Hem te vertellen, want dat kun je. Dan kunnen mensen wel eens kritiek op je hebben, maar trek je er niks van aan, want je bereikt wel de harten van anderen.
Het zegt meer over de anderen hoe ze je benaderen, maar het zegt niks over de liefde die jij voor de Heer voelt.


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op vrijdag 3 januari 2014, 23:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 23:23
 
CHATULIEM368 schreef:
Savior, want ben jij goed bezig zeg, dat de Heer je zo geleid heeft naar Hem daar heb ik bewondering voor. En die zoektocht is goed geweest en ik ben blij dat je bij Hem terecht gekomen bent.
En ga vooral door om van Hem te vertellen, want dat kun je. Dan kunnen mensen wel eens kritiek op je hebben, maar trek je er niks van aan, want je bereikt wel de harten van anderen.
Het zegt meer over de anderen hoe ze je benaderen, maar het zegt niks over de liefde die jij voor de Heer voelt.

Dat zullen we ook niet beweren, noch kunnen beoordelen. Wel is het zo dat de inhoud van de woorden bepaalde associaties oproept en ook een vorm van denken bevat waar we
- én wellicht wat van kunnen opsteken
- én zelf nog een kleine aanvulling geven daar een en ander zowel bij ons als bij de ander wat bijvijling behoeft (cq nodig zou kunnen hebben). Ik had zelf behoefte naar aanleiding van zijn verhaal een en ander op te merken en dan is het niet of of maar en en, de zaken die we niet kunnen verteren kunnen we laten voor wat het is.

Eat the meat, spit out the bones.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 3 januari 2014, 23:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 23:35
 
JOL252 schreef:
Dat zullen we ook niet beweren, noch kunnen beoordelen. Wel is het zo dat de inhoud van de woorden bepaalde associaties oproept en ook een vorm van denken bevat waar we
- én wellicht wat van kunnen opsteken
- én zelf nog een kleine aanvulling geven daar een en ander zowel bij ons als bij de ander wat bijvijling behoeft (cq nodig zou kunnen hebben). Ik had zelf behoefte naar aanleiding van zijn verhaal een en ander op te merken en dan is het niet of of maar en en, de zaken die we niet kunnen verteren kunnen we laten voor wat het is.

Eat the meat, spit out the bones.
Het gaf mij in elk geval een heel onprettig gevoel hoe hij benaderd is.


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op vrijdag 3 januari 2014, 23:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 23:45
 
CHATULIEM368 schreef:
Het was wel fijn geweest als je dat benadrukt had. Nu heeft hij alleen maar bittere woorden gekregen, terwijl hij juist bemoedigd had moeten worden.

Dat is jouw beleving en vind ik niet kloppen. Je kunt het ook zó zien dat er een goede aanvulling is gegeven en een andere kant is belicht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 01:35
 
SAVIOR412 schreef:
Mijn houding is niks tegenover hen. De profetiën moeten uitkomen.
Het zou raar zijn als ik tegen Gods woord inga, dat mag niet en zal ik dus niet doen.


God wil dat zijn mensen weten wat er gebeurd in de wereld en dat zijn woord gaat uitkomen. Dat mensen weten wat er in de openbaring staat en dat je dat dus ook in de praktijk kan zien dat Gods woord waar is.

Enigste wat ik doe is mensen bewust maken, dat mensen weten hoe de vork in de steel zit.

Waar de Heer wars van is, is zo'n passieve houding. Gelijk achter mensen aanlopen die anderen veroordelen is dus al geheel geen goede instelling.

Al wij gaan geloven dat wat in ons straatje past, hebben totaal geen kaas gegeten van wie Jezus is en wat Hij ons heeft voor geleefd. Hij is het die zei dat wij vooral ook moeten bidden voor en vervoegde terugkomst, maar nee gewoon afwachten want de profetieën staan zo in de Bijbel.

Helaas zijn er ook mensen die toch de tijdspanne niet helemaal goed voor de geest hebben wat eindtijd aangaat. Ben ik bang voor de de eindtijd, nee dankzij wat Jezus voor mij heeft gedaan en heb zo een fantastische toekomst in verschiet.

Wij kunnen nog veel leren van hen die verdrukt worden gelijk in Noord-Korea, die vragen om gebed voor hun vervolgers. Op een nacht voor gebed, vroegen zij om gebed voor hun onderdrukkers. Hun motto was wij zijn gered en hebben door Jezus een prachtige toe komst en zij niet en de Heer wij ook dat zij hun hart aan Hem geven. Dus is bidden voor hen waarvan wij menen dat ze "fout" zijn, beter dan ze te "veroordelen".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 09:20
 
CHATULIEM368 schreef:
Savior, want ben jij goed bezig zeg, dat de Heer je zo geleid heeft naar Hem daar heb ik bewondering voor. En die zoektocht is goed geweest en ik ben blij dat je bij Hem terecht gekomen bent.
En ga vooral door om van Hem te vertellen, want dat kun je. Dan kunnen mensen wel eens kritiek op je hebben, maar trek je er niks van aan, want je bereikt wel de harten van anderen.
Het zegt meer over de anderen hoe ze je benaderen, maar het zegt niks over de liefde die jij voor de Heer voelt.

Dit soort reacties graag mailen ipv op het forum te zetten.
Hier staat het topic centraal en niet personen of (verkapte) beschuldigingen aan personen.

Moderator CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:47
 
JOL252 schreef:
Even voor deze simpele ziel... mag ik de vertaling?

Dank Engeltje smiley


Chatuliem: Vulpes pilum mutat, non mores



Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 4 januari 2014, 12:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:49
 
THOMAS968 schreef:
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
Thomas
Omdat dit slechts een vertaling is, heb ik de vrijheid genomen het woord haren te vervangen door vacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 21:27
 
SAVIOR412 schreef:
Ja je gelooft het of je gelooft het niet.

Het is absoluut geen flut documentaire.
De aanwijzingen in de documentaire zijn duidelijk (als je hem al helemaal bekeken hebt?) en de bewijzen ook.

Tuurlijk probeert deze paus goede dingen te spreken en zieltjes te verleiden, maar of deze paus er ook werkelijk goede bedoelingen mee heeft is een totaal ander verhaal.


Het is voor mij erg duidelijk en we zullen het uiteindelijk wel zien Thomas.


Niet alleen op deze docu afgaan, er zijn dus veel meerderen ook hier in Nederland die studie hebben gemaakt van de eindtijd. wordt lid van Family7 en je kan bij een hele reeks daar over, bij hun uitzending gemist vinden, naar ik meen ook met meerdere persoenen en niet allen Jan van Barneveld.

Leuke bijkomstigheid voor andere topic, ook heeft men diensten van Joyce er op staan, en dat allemaal maar voor 3 euro in de maand, houden we zo ook een echte christelijke zender in de lucht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 22:16
 
PIETER619 schreef:
Niet alleen op deze docu afgaan, er zijn dus veel meerderen ook hier in Nederland die studie hebben gemaakt van de eindtijd. wordt lid van Family7 en je kan bij een hele reeks daar over, bij hun uitzending gemist vinden, naar ik meen ook met meerdere persoenen en niet allen Jan van Barneveld.

Leuke bijkomstigheid voor andere topic, ook heeft men diensten van Joyce er op staan, en dat allemaal maar voor 3 euro in de maand, houden we zo ook een echte christelijke zender in de lucht.

Pieter,

Is zeker niet de enigste documentaire waar ik op afga, zijn er meerderen die hebben doen overtuigen. Dus van verschillende kanten belicht.

Bedankt voor je tip!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 22:19
 
Hoi Savior,

Interessante documentaire. Hoe heet de documentairemaker? Heb hier wat oorlogsboeken in de kast staan over de tweede wereldoorlog en het kruis van het vaticaan (was het toch? de iron cross bedoel ik (als ik er niet naastzit)) zie je bijv. idd. geregeld op uniformen van Duitse officieren staan, op de hartstreek. Had ook nog een ongelezen boek in de kast staan "Het geheime leger van de paus" van Gordon Urquhart. Dat ga ik dan ook maar eens lezen.

Als de foto's van de documentaire niet gephotoshopped zijn dan is het bewijs voor het meeste wat er getoond wordt overduidelijk lijkt me zo. Tenminste, voor de eerste anderhalf uur, de rest heb ik nog niet gezien.

Groetjes,
Rolf


Laatst aangepast door
ROLF230
op zaterdag 4 januari 2014, 22:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 10:31
 
SAVIOR412 schreef:
Beste Christenen,

Ik ben nieuw op dit forum.
Een klein verhaal over mijn zoektocht is wel op zijn plaats.

Mijn zoektocht begon bij yoga waarin ik mijn hoofd leeg maakte van alle stress en om op die manier enige verlichting in mijn leven te krijgen.
Echter begon ik al gauw interesse te krijgen in mediteren, totdat er op een dag jehova getuigen voor mijn deur stonden.
Toen begon ik pas echt te onderzoeken en vroeg ik of Jezus mij wilde leiden naar de waarheid. Toen heb ik dus een grote zoektocht gestart naar de kabbala, de mormonen, de jehova getuigen, de katholieke kerk etc.

De jehova getuigen wilden mij stellig overtuigen met hun getrainde argumenten, wat imo niets meer is dan een verkoop pakket.
Echter liet ik mij leiden door Jezus en kwam ik er al gauw achter dat de jehova getuigen een cult is, die bijbelteksten wegcijfert, veranderd en een andere stelling hebben wbt het geloof.

Wat ik geloof is simpel: Ik geloof dat jezus aan het kruis gestorven is met zijn bloed voor de zonden van alle mensen op de gehele aarde. Ik geloof dat Jezus na 3 dagen uit de doden is opgestaan. Ik geloof dat Jezus de enige redding is. En ik geloof in de hel.

Ik wil geen Katholiek of andere geloofsovertuigingen voor het hoofd stoten.
Maar ik wil deze documentaire delen met jullie, omdat God wil dat we bewust worden en weten wat er op de wereld gebeurd en dat profetiën uitkomen, zodat je ook weet wat de profetiën betekenen.

Hier een documentaire van 3 delen. Deze man heeft heel veel eye openers in deze documentaire. Ik zal niet zeggen dat ik het met zijn persoonlijke mening eens ben of voorspelling, maar zitten zeker waarheden in!!

http://www.youtube.com/watch?v=BU6C9Ecyoic

Je kunt grote woorden spreken over de wil van God en de waarheid. Je kunt precies menen te weten wat er bedoeld wordt en over wie het gaat in het boek Openbaringen. Het is een visie, een waarheid. Ik heb grote moeite met de uitleg die hier gegeven wordt en zet daar grote vraagtekens bij. Sterker nog, ik zie het zo niet.

Het boek openbaringen is een zeer moeilijk boek. Alles invullen en proberen te duiden lijkt mij onmogelijk, een ieder kan invullen wat hij wil en met een paar filmpjes erbij overtuig je mij echt niet van jouw waarheid, dit nog los van het feit dat ik al helemaal niet van dit soort filmpjes hou.

Ik zelf zie geen enkele noodzaak en heb geen enkele behoefte om aan inlegkunde te gaan doen bij het lezen van dit Bijbelboek. Ik heb al helemaal geen behoefte om te gaan wijzen naar anderen die bedoeld zouden kunnen worden. Lees het in zijn geheel en probeer te ontdekken wat het boek je te zeggen heeft. Ik zie het boek Openbaringen meer als een overwinning van het goed over het kwaad en dat is van alle tijden. Het lijkt mij meer een boek vol symboliek, ik hoef niet zo nodig krampachtig voor alles een verklaring te hebben en alles tot in detail uit te kunnen leggen. Je kunt zo verstrikt raken in de details, zodat je aan het wezenlijke van het boek nooit zult toekomen. En volgens mij is de essentie van dit boek toch vooral bemoediging en troost, want uiteindelijk loopt het uit op overwinning en bevrijding, de hemel op aarde!


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 5 januari 2014, 12:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 11:35
 
roman empire rules
bilderberg rules
money rules
whatever.. rules


Er zijn zoveel complotten, waar cq niet waar.
En nee, als simpel mensje heb je op deze wereld helemaal geen inbreng

Maar voor mij is er maar Een die rules. En daar hobbel ik dan maar achteraan. En de rest... ach af en toe maak ik me er druk om, maar het lijkt me beter om voor hen te bidden.

Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.


Laatst aangepast door
ANNA415
op zondag 5 januari 2014, 11:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:59
 
Bijzonder onderwerp. Ik ben zelf een ex katholiek en ben pas na dertig jaar in deze kerk te zijn geweest tot geloof gekomen. Maar wel door een collega en niet door deze kerk waar de kandelaar al eeuwen geleden is verwijderd.
Mensen die praten over vrome en oprechte katholieken moeten wel uitkijken wie er gediend wordt.
Zodra er ontmaskeringen komen over de Jezuïeten en hun satanische leer en eed dan wordt er heel snel de term complot theorie gebruikt.
Heeft er iemand zich wel afgevraagd hoe de nieuwe wereld orde zo maar in eens zal verschijnen? Nee omdat deze er latent al aanwezig is.
Ik kan honderden pagina's schrijven over de leugens en bedrog van de rk kerk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:51
 
JOSEF872 schreef:
Bijzonder onderwerp. Ik ben zelf een ex katholiek en ben pas na dertig jaar in deze kerk te zijn geweest tot geloof gekomen. Maar wel door een collega en niet door deze kerk waar de kandelaar al eeuwen geleden is verwijderd.
Mensen die praten over vrome en oprechte katholieken moeten wel uitkijken wie er gediend wordt.
Zodra er ontmaskeringen komen over de Jezuïeten en hun satanische leer en eed dan wordt er heel snel de term complot theorie gebruikt.
Heeft er iemand zich wel afgevraagd hoe de nieuwe wereld orde zo maar in eens zal verschijnen? Nee omdat deze er latent al aanwezig is.
Ik kan honderden pagina's schrijven over de leugens en bedrog van de rk kerk.

Je komt niet tot geloof door een kerk of door een collega. De kerk biedt je geen verlossing aan. Het is een keuze die je zelf maakt en die keuze staat los van welk kerkverband dan ook. Dat jij niet tot geloof bent gekomen in de Rooms-katholieke kerk zegt meer over jou dan over de kerk. Je doet ook wel grote uitspraken, ik hou daar niet zo van. Ook valt me op dat je vaak het woord satanisch of demonen in de mond neemt. Als je leeft vanuit angst en in dit geval de Rooms-katholieke kerk als vijand ziet en als bedreiging ervaart is de kans zeer groot aanwezig dat dit leidt tot onverdraagzaamheid, fundamentalistische uitspraken kunnen dan al snel gedaan worden. Ik hoop toch niet dat je al die honderden pagina`s leugens en bedrog hier gaat plaatsen.


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 5 januari 2014, 15:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 16:05
 
JOSEF872 schreef:
Bijzonder onderwerp. Ik ben zelf een ex katholiek en ben pas na dertig jaar in deze kerk te zijn geweest tot geloof gekomen. Maar wel door een collega en niet door deze kerk waar de kandelaar al eeuwen geleden is verwijderd.
Mensen die praten over vrome en oprechte katholieken moeten wel uitkijken wie er gediend wordt.
Zodra er ontmaskeringen komen over de Jezuïeten en hun satanische leer en eed dan wordt er heel snel de term complot theorie gebruikt.
Heeft er iemand zich wel afgevraagd hoe de nieuwe wereld orde zo maar in eens zal verschijnen? Nee omdat deze er latent al aanwezig is.
Ik kan honderden pagina's schrijven over de leugens en bedrog van de rk kerk.

Voor hen te bidden (die"fout") zijn, toont pas beter aan dat je een door Jezus gered christen voelt en bent, draag je zijn Liefde beter uit dan door bepaalde groeperingen af te kammen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 17:55
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Dit soort reacties graag mailen ipv op het forum te zetten.
Hier staat het topic centraal en niet personen of (verkapte) beschuldigingen aan personen.

Moderator CM

Tjonge jonge CM wij gaan Saviour niet vereren. Klein beetje in perspectief reageren mag ook wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 17:57
 
JANS221 schreef:
Je kunt grote woorden spreken over de wil van God en de waarheid. Je kunt precies menen te weten wat er bedoeld wordt en over wie het gaat in het boek Openbaringen. Het is een visie, een waarheid. Ik heb grote moeite met de uitleg die hier gegeven wordt en zet daar grote vraagtekens bij. Sterker nog, ik zie het zo niet.

Het boek openbaringen is een zeer moeilijk boek. Alles invullen en proberen te duiden lijkt mij onmogelijk, een ieder kan invullen wat hij wil en met een paar filmpjes erbij overtuig je mij echt niet van jouw waarheid, dit nog los van het feit dat ik al helemaal niet van dit soort filmpjes hou.

Ik zelf zie geen enkele noodzaak en heb geen enkele behoefte om aan inlegkunde te gaan doen bij het lezen van dit Bijbelboek. Ik heb al helemaal geen behoefte om te gaan wijzen naar anderen die bedoeld zouden kunnen worden. Lees het in zijn geheel en probeer te ontdekken wat het boek je te zeggen heeft. Ik zie het boek Openbaringen meer als een overwinning van het goed over het kwaad en dat is van alle tijden. Het lijkt mij meer een boek vol symboliek, ik hoef niet zo nodig krampachtig voor alles een verklaring te hebben en alles tot in detail uit te kunnen leggen. Je kunt zo verstrikt raken in de details, zodat je aan het wezenlijke van het boek nooit zult toekomen. En volgens mij is de essentie van dit boek toch vooral bemoediging en troost, want uiteindelijk loopt het uit op overwinning en bevrijding, de hemel op aarde!

Ja de inquisitie is voorbij dat zullen ze nooit meer doen. Wake up!! Sister.
Petrus Romanus is de huidige paus!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:22
 
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:39
 
Vulpus pila mutat, non mores.
Sed nec lupus fecit .......

Dat is waar.......echter:

De doctrine is niet de katholieke gelovige.
En de RK heeft ook zijn christelijk joodse wortels verloren, net als veel kerkgenootschappen in Nederland.

Apostasie is niet alleen voorbehouden aan de RK kerk.
Helaas is de infiltratie van het hedendaagse vrijzinnige gedachtegoed in vele protestantse kerken net zo vilein als de leugens van de RK,met een verschil......

De RK en dan nu in de persoon van de paus is iig transparanter en zichtbaarder dan bijv een dominee in Zeeland genaamd Karel Hendrikse, die zegt te geloven in een God die niet bestaat en vervolgens geen spreekverbod krijgt.

De huidige paus heeft,wat men ook van hem denken moge,al enige misbruik makende priesters en bisschoppen de laan uit gestuurd.

Misschien is de RK verrot, maar de vrijzinnige kletskoek verkopende predikanten,die al les in de bijbel ter discussie stellen en zelf doorgaans niet eens meer in God geloven,zijn net zo ziek en verwerpelijk.


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op zondag 5 januari 2014, 18:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:47
 
. dubbel geplaatst

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 5 januari 2014, 18:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:48
 
CORTAZAR588 schreef:
Vulpus pilum mutat, non mores.

Dat is waar.......echter:

De doctrine is niet de katholieke gelovige.
En de RK heeft ook zijn christelijk joodse wortels verloren, net als veel kerkgenootschappen in Nederland.

Apostasie is niet alleen voorbehouden aan de RK kerk.
Helaas is de infiltratie van het hedendaagse vrijzinnige gedachtegoed in vele protestantse kerken net zo vilein als de leugens van de RK,met een verschil......

De RK en dan nu in de persoon van de paus is iig transparanter en zichtbaarder dan bijv een dominee in Zeeland genaamd Karel Hendrikse, die zegt te geloven in een God die niet bestaat en vervolgens geen spreekverbod krijgt.

De huidige paus heeft,wat men ook van hem denken moge,al enige misbruik makende priesters en bisschoppen de laan uit gestuurd.

Misschien is de RK verrot, maar de vrijzinnige kletskoek verkopende predikanten,die al les in de bijbel ter discussie stellen en zelf doorgaans niet eens meer in God geloven,zijn net zo ziek en verwerpelijk.

Ja, een dominee die in een bepaalde dienst een witte tent voorin de kerk zet, er een Boedha beeld en een Koran in legt en dan een, in de Islam gelovend, moslimjongetje uitzoekt om er een Bijbel in te leggen, met als gedachte dat God de vader Zich openbaart in deze verschillende Godsdiensten, wordt liefdevol over de bol gestreken, als hij wat kritiek te verduren krijgt. Mensen die het niet met hem eens moeten dan maar een andere kerk opzoeken. Dat is pas geniepig.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 5 januari 2014, 19:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 19:38
 
Wat ik niet begrijp is dat wij in de laatste dagen leven. De tijd van valse christussen en valse profeten en de afval die moet komen. Maar toch verbazen wij ons om dit soort zaken.
Een kerk met fallus symbool en een beeld van Zeus omgekat als Petrus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 19:41
 
JOSEF872 schreef:
Wat ik niet begrijp is dat wij in de laatste dagen leven. De tijd van valse christussen en valse profeten en de afval die moet komen. Maar toch verbazen wij ons om dit soort zaken.
Een kerk met fallus symbool en een beeld van Zeus omgekat als Petrus.

Dat weet je niet of we in de laatste dagen leven, ook al wijst veel erop. In de 80-jarige oorlog en ook in andere oorlogen moeten veel christenen ook gedacht hebben dat ze in het laatste der dagen leefden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 21:56
 
ANNETTE050 schreef:
Dat weet je niet of we in de laatste dagen leven, ook al wijst veel erop. In de 80-jarige oorlog en ook in andere oorlogen moeten veel christenen ook gedacht hebben dat ze in het laatste der dagen leefden.

Jezus schreef dat wij aan de olijfboom(Israël) kunnen zien waar wij zijn. De staat is op gericht en de strijd om Jeruzalem is al begonnen. De derde tempel is al in onderdelen klaar gemaakt en kan in korte tijd gebouwd worden.
Aardbevingen, natuurrampen, oorlogen geruchten van oorlogen. Nog nooit zoveel profetische tekens als nu die duidelijk wijzen dat het de laatste dagen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3