ChristianMatch
 


Forum

verschillen tussen mannen en vrouwen.
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 10:06
 
Onderstaand artikel vond ik op mijn computer, ik weet niet waar het vandaan komt.

Vraag: wat herken je en/of waar zet je vraagtekens bij?


man/vrouw

Handelt graag zijn eigen problemen af, hulp vragen is een teken van zwakte.
Hulp vragen is een teken van vertrouwen en versterking van de relatie.

Om zich beter te voelen, trekt hij zich terug om zijn problemen op te lossen.
Om zich beter te voelen bespreekt ze haar gevoel openhartig met een ander.

Mannen zijn bang om te geven, zij ontvangen liever. Hij verliest zijn gevoel van eigenwaarde als hij denkt te weinig te geven.
Vrouwen zijn bang om te ontvangen. Zij geven liever. Hieraan ontlenen zij een gevoel van eigenwaarde.

Liefdevol gedrag komt tot uiting in het bagatelliseren, negeren of oplossen van haar problemen en zorgen.
Liefdevol gedrag komt tot uiting in zorgzaamheid, het stellen van veel vragen en uiting geven aan haar bezorgdheid.

De beste manier om een man emotioneel te laten groeien is door hem niet te willen veranderen of te verbeteren. Hier raakt hij onzeker van en trekt zich terug.
De beste manier om een vrouw emotioneel te laten groeien is door haar te steunen, naar haar te luisteren en haar te bevestigen. Hier raakt zij zelfverzekerd van en durft zij zich te tonen.

Om zich te uiten gebruiken mannen zakelijke en korte boodschappen. Het gaat om het overbrengen van feiten en informatie.
Om zich te kunnen uiten, veroorloven vrouwen zich dichterlijke vrijheden als de overtreffende trap, beeldspraak en generalisaties.

Mannen geven geen ongevraagd advies of hulp. Zij willen dit ook niet ongevraagd ontvangen.
Vrouwen geven ongevraagd advies en bieden ongevraagd hulp aan.

Als een man van een vrouw houdt, dan moet hij zich af en toe even losmaken om daarna weer dichterbij te kunnen komen.
Als een vrouw van een man houdt, dan wil zij nabijheid en intimiteit. Een vrouw neemt afstand als ze er niet op vertrouwt dat haar partner haar gevoelens begrijpt.

Na een fase van afstand wil de man de intimiteit voortzetten en laten groeien op het niveau van voor de afstand.
Na een fase van afstand wil de vrouw een periode van hernieuwde kennismaking. De intimiteit is geschonden en moet herstellen en weer groeien.

De man verwacht dat zaken die gedeeld of geheeld zijn, niet meer aan de orde komen.
Bij een vrouw komen gedeelde of geheelde zaken weer naar boven na een dieptepunt.

De man wil het dieptepunt bij zijn partner voorkomen.
De vrouw ervaart het dieptepunt als een noodzakelijk moment van emotionele opruiming.

Mannen kwetsen de vrouw door haar gevoel af te wijzen of te ontkennen.
Vrouwen kwetsen de man door hem raad te geven, waardoor hij het gevoel heeft te falen.

Mannen bieden zelden hun excuus aan, omdat dit betekent dat hij iets fout heeft gedaan.
Vrouwen bieden regelmatig excuses aan, omdat dit een conflict voorkomt of beëindigd.

Seksueel contact maakt een man bewust van zijn behoefte aan liefde.
Liefde maakt een vrouw bewust van haar behoefte aan seksueel contact.


Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 18 januari 2014, 10:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 13:13
 
Dit artikel is denk ik gerelateerd aan het boek 'Vrouwen komen van Venus en mannen van Mars'.
Het idee achter het boek is, dat mannen en vrouwen op twee heel verschillende planeten leven en dat daardoor veel misverstanden ontstaan.
Is dat zo, vraag ik me wel eens af. Hoe bouw je een goede communicatie op, bijvoorbeeld n.a.v. het punt dat vrouwen over een probleem willen praten en mannen het willen oplossen. Ergens moet dat toch wel als vanzelf gaan, maar wat doe je als je op dit punt vast komt te zitten? De vrouw krijgt het gevoel dat ze zichzelf verliest en zich moet aanpassen aan de oplossing van de man en de man krijgt het gevoel dat de vrouw hem wil veranderen als hij over het probleem in gesprek gaat. Om maar eens een voorbeeld te noemen....
Maar het is wel weer eens goed om dit te lezen. Hoop dat er een goede, zinvolle discussie over komt in dit topic.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 18 januari 2014, 13:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 13:52
 
ANNETTE050 schreef:
Dit artikel is denk ik gerelateerd aan het boek 'Vrouwen komen van Venus en mannen van Mars'.
Het idee achter het boek is, dat mannen en vrouwen op twee heel verschillende planeten leven en dat daardoor veel misverstanden ontstaan.
Is dat zo, vraag ik me wel eens af. Hoe bouw je een goede communicatie op, bijvoorbeeld n.a.v. het punt dat vrouwen over een probleem willen praten en mannen het willen oplossen. Ergens moet dat toch wel als vanzelf gaan, maar wat doe je als je op dit punt vast komt te zitten? De vrouw krijgt het gevoel dat ze zichzelf verliest en zich moet aanpassen aan de oplossing van de man en de man krijgt het gevoel dat de vrouw hem wil veranderen als hij over het probleem in gesprek gaat. Om maar eens een voorbeeld te noemen....
Maar het is wel weer eens goed om dit te lezen. Hoop dat er een goede, zinvolle discussie over komt in dit topic.


Hoeveel simpeler kan het leven worden als er niet gelijk een oplossing hoeft te komen en alleen luisteren al helpt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 15:33
 
JOL252 schreef:
Hoeveel simpeler kan het leven worden als er niet gelijk een oplossing hoeft te komen en alleen luisteren al helpt.

Hm… volgens mij zou een man eerder het tegenovergesteld zeggen. Hoeveel simpeler kan het leven worden als je problemen direct oplost zonder ellenlange (hun beleving) verhalen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 15:35
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 18 januari 2014, 17:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 15:37
 
JANS221 schreef:
Onderstaand artikel vond ik op mijn computer, ik weet niet waar het vandaan komt.

Vraag: wat herken je en/of waar zet je vraagtekens bij?


man/vrouw

[/u]

Het is me niet overal duidelijk of er bedoeld wordt dat een man dit over een vrouw denkt of over zichzelf (en vv).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 15:45
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, en hoe los je dat dan op?

Euhm… Ik voer zijn oplossing uit en ik kijk hem bewonderend aan. Verliefde smiley

Of ik bel een vriendin Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 16:48
 
JOL252 schreef:
Hoeveel simpeler kan het leven worden als er niet gelijk een oplossing hoeft te komen en alleen luisteren al helpt.

Ben ik met je eens. En, wat ook belangrijk is: een probleem is meestal niet van vandaag op morgen ontstaan. Meestal is hieraan een lange (re) periode aan vooraf gegaan, voordat iets echt een probleem werd. Dus, de oplossing hoeft ook niet in een dag te gebeuren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 17:51
 
FAITH187 schreef:
Ben ik met je eens. En, wat ook belangrijk is: een probleem is meestal niet van vandaag op morgen ontstaan. Meestal is hieraan een lange (re) periode aan vooraf gegaan, voordat iets echt een probleem werd. Dus, de oplossing hoeft ook niet in een dag te gebeuren...
Ligt er natuurlijk aan wat voor probleem het is. Ik ken voldoende problemen die meteen opgelost moeten worden. Je kunt bv. wel klagen dat je een lekke band hebt, maar het is toch het beste dat dat meteen opgelost wordt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 17:57
 
ANNETTE050 schreef:
Dit artikel is denk ik gerelateerd aan het boek 'Vrouwen komen van Venus en mannen van Mars'.
Het idee achter het boek is, dat mannen en vrouwen op twee heel verschillende planeten leven en dat daardoor veel misverstanden ontstaan.
Is dat zo, vraag ik me wel eens af. Hoe bouw je een goede communicatie op, bijvoorbeeld n.a.v. het punt dat vrouwen over een probleem willen praten en mannen het willen oplossen. Ergens moet dat toch wel als vanzelf gaan, maar wat doe je als je op dit punt vast komt te zitten? De vrouw krijgt het gevoel dat ze zichzelf verliest en zich moet aanpassen aan de oplossing van de man en de man krijgt het gevoel dat de vrouw hem wil veranderen als hij over het probleem in gesprek gaat. Om maar eens een voorbeeld te noemen....
Maar het is wel weer eens goed om dit te lezen. Hoop dat er een goede, zinvolle discussie over komt in dit topic.
Moeten we nu met een oplossing komen of wil je liever over het probleem blijven praten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 19:23
 
CHATULIEM368 schreef:
Moeten we nu met een oplossing komen of wil je liever over het probleem blijven praten?

Je mag reageren op de vraag van Jans, die dit topic startte:

Vraag: wat herken je en/of waar zet je vraagtekens bij?

Dan blijven we hopelijk on-topic deze keer Engeltje smiley

Moderator CM

(ook weer opgelost)


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 18 januari 2014, 19:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 19:42
 
Mooie stellingen .....zit veel in.

Nu nog de beoordeling wat het beste is....wat dat is de crux.

Anders zou zo n lijst geen zin hebben......

Veel plezier
'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 19:44
 
CORTAZAR588 schreef:
Mooie stellingen .....zit veel in.

Nu nog de beoordeling wat het beste is....wat dat is de crux.

Anders zou zo n lijst geen zin hebben......

Veel plezier
'

Moeten we nu met een oplossing komen of wil je liever over het probleem blijven praten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 19:47
 
ANNETTE050 schreef:
Moeten we nu met een oplossing komen of wil je liever over het probleem blijven praten?

Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Kan het ook en-en?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 19:48
 
?
Je valt in herhaling ......ook een typische eigenschap dus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 19:51
 
CORTAZAR588 schreef:
?
Je valt in herhaling ......ook een typische eigenschap dus

wat wil je.....is ook een herhaling geloof ik....


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 18 januari 2014, 19:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 19:52
 
JOL252 schreef:
Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Kan het ook en-en?

YES!!!! Oplossing gevonden....problem solved...mannen én vrouwen tevreden.....zucht.... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 19:53
 
CORTAZAR588 schreef:
?
Je valt in herhaling ......ook een typische eigenschap dus

Nog iemand die in de herhaling valt:

Je mag reageren op de vraag van Jans, die dit topic startte:

Vraag: wat herken je en/of waar zet je vraagtekens bij?

Dan blijven we hopelijk on-topic deze keer Engeltje smiley

Moderator CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 19:57
 
Ik herken ze allemaal, maar de gulden middenweg heb ik nog niet gevonden.
Volgens mij is het, vooral voor ons vrouwen, belangrijk te realiseren dat de andere manier van benaderen niets te maken heeft met desinteresse of (bij vrouwen) overbezorgdheid. Geven en nemen, heb hem elders ook al zien staan. Compromissen sluiten, en ik denk vooral communiceren over hoe we ergens tegenaan kijken en mee omgaan. Gezien de zichtbare verschillen mag het namelijk overduidelijk zijn dat we aan elkaars neus niets kunnen aflezen! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 18 januari 2014, 19:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 20:09
 
CHATULIEM368 schreef:
Ligt er natuurlijk aan wat voor probleem het is. Ik ken voldoende problemen die meteen opgelost moeten worden. Je kunt bv. wel klagen dat je een lekke band hebt, maar het is toch het beste dat dat meteen opgelost wordt?

Maar dan heb je het over praktische problemen. Ik heb het over emotionele problemen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 20:17
 
FAITH187 schreef:
Maar dan heb je het over praktische problemen. Ik heb het over emotionele problemen Knipoog smiley
Vaak maken vrouwen van praktische problemen emotionele problemen.. Verraste, verbaasde smiley 'Knipoog smiley'


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op zaterdag 18 januari 2014, 20:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 20:42
 
Ik probeerde, juist door te verschillen te benoemen, te laten zien dat mannen en vrouwen anders reageren. Dat geeft niet en dat is niet erg, maar probeer te begrijpen waarom de ander reageert zoals hij/zij reageert en geef daar geen verkeerde interpretaties aan. Wat jij denkt dat de ander bedoelt, kan in werkelijkheid dus heel anders zijn. Als je dat voor ogen houdt, uitspreekt wat je bezig houdt en nadenkt voor je conclusies trekt, kan dat verhelderend werken en een hoop misverstanden wegnemen. Al blijft het lastig.

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 18 januari 2014, 20:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 19 januari 2014, 18:24
 
JANS221 schreef:
Ik probeerde, juist door te verschillen te benoemen, te laten zien dat mannen en vrouwen anders reageren. Dat geeft niet en dat is niet erg, maar probeer te begrijpen waarom de ander reageert zoals hij/zij reageert en geef daar geen verkeerde interpretaties aan. Wat jij denkt dat de ander bedoelt, kan in werkelijkheid dus heel anders zijn. Als je dat voor ogen houdt, uitspreekt wat je bezig houdt en nadenkt voor je conclusies trekt, kan dat verhelderend werken en een hoop misverstanden wegnemen. Al blijft het lastig.
Toch vind ik het ook wel heel generaliserend, ik weet niet of dat allemaal van toepassing is. En het laat een tegenstelling zien, die in mijn ogen niet zo scherp is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 19 januari 2014, 18:43
 
CHATULIEM368 schreef:
Toch vind ik het ook wel heel generaliserend, ik weet niet of dat allemaal van toepassing is. En het laat een tegenstelling zien, die in mijn ogen niet zo scherp is.

Natuurlijk is het generaliserend. Het zal heus niet altijd zo of in deze mate zo zijn. Mijn vraag was ook: waar zet je vraagtekens bij? En fijn dat jij die tegenstelling niet zo ervaart, doe er je voordeel mee, zou ik zeggen! Engeltje smiley


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 19 januari 2014, 18:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 19 januari 2014, 19:23
 
JANS221 schreef:
Onderstaand artikel vond ik op mijn computer, ik weet niet waar het vandaan komt.

Vraag: wat herken je en/of waar zet je vraagtekens bij?


man/vrouw

Handelt graag zijn eigen problemen af, hulp vragen is een teken van zwakte. weet niet..?
Hulp vragen is een teken van vertrouwen en versterking van de relatie. Mee eens! wb de vrouw.

Om zich beter te voelen, trekt hij zich terug om zijn problemen op te lossen. Zou zomaar eens kunnen zijn zo.
Om zich beter te voelen bespreekt ze haar gevoel openhartig met een ander.Mee eens! wb de vrouw, man weet ik niet.

Mannen zijn bang om te geven, zij ontvangen liever. Hij verliest zijn gevoel van eigenwaarde als hij denkt te weinig te geven.
Vrouwen zijn bang om te ontvangen. Zij geven liever. Hieraan ontlenen zij een gevoel van eigenwaarde.
Mannen willen soms graag meer geld zodat ze meer kunnen kopen voor je, is mijn ervaring.
En vrouwen bang om te ontvangen? Nee. En door geven gevoel van eigenwaarde? Nee. Geven doe je mi, omdat je dat kan en wil, iemand er een plezier mee doet, of helpt, daarom.

Liefdevol gedrag komt tot uiting in het bagatelliseren, negeren of oplossen van haar problemen en zorgen.
Liefdevol gedrag komt tot uiting in zorgzaamheid, het stellen van veel vragen en uiting geven aan haar bezorgdheid. [u]Ja natuurlijk, maar ja, veel mannen zijn ook de dupe van de gebrokenheid dezer wereld.
[/u]
De beste manier om een man emotioneel te laten groeien is door hem niet te willen veranderen of te verbeteren. Hier raakt hij onzeker van en trekt zich terug. Klopt.
De beste manier om een vrouw emotioneel te laten groeien is door haar te steunen, naar haar te luisteren en haar te bevestigen. Hier raakt zij zelfverzekerd van en durft zij zich te tonen. alleen dat emotioneel groeien verder niet.

Om zich te uiten gebruiken mannen zakelijke en korte boodschappen. Het gaat om het overbrengen van feiten en informatie.
Om zich te kunnen uiten, veroorloven vrouwen zich dichterlijke vrijheden als de overtreffende trap, beeldspraak en generalisaties.slaat beidde nergens op...

Mannen geven geen ongevraagd advies of hulp. Zij willen dit ook niet ongevraagd ontvangen. Juist wel ongevraagd, of, dingen invullen en je zinnen afmaken, en dat terwijl je iets heel anders wil zeggen.
Vrouwen geven ongevraagd advies en bieden ongevraagd hulp aan. Ja, maar ja, de mannen luisteren bijna niet...ja, wel als je laat merken 'dit is heel serieus en/of belangrijk voor me, oid....

Als een man van een vrouw houdt, dan moet hij zich af en toe even losmaken om daarna weer dichterbij te kunnen komen. zou kunnen denk ik, en geld ook voor de vrouw denk ik, alhoewel je hebt ook situaties waarbij de vrouw/man juist altijd bij zijn/haar partner wil zijn....Als een vrouw van een man houdt, dan wil zij nabijheid en intimiteit. Een vrouw neemt afstand als ze er niet op vertrouwt dat haar partner haar gevoelens begrijpt.Kan

Na een fase van afstand wil de man de intimiteit voortzetten en laten groeien op het niveau van voor de afstand.Klopt, gezien, ervaring dus.
Na een fase van afstand wil de vrouw een periode van hernieuwde kennismaking. De intimiteit is geschonden en moet herstellen en weer groeien.KaN, ja, ook eigen gevoel, ervaring zeg maar...

De man verwacht dat zaken die gedeeld of geheeld zijn, niet meer aan de orde komen.kLOPT
Bij een vrouw komen gedeelde of geheelde zaken weer naar boven na een dieptepunt.kAN, soms is meerdere keren iets bijna hetzelfde zeggen teken van verwerking.

De man wil het dieptepunt bij zijn partner voorkomen. Ja, ....hehe, natuurlijk...
De vrouw ervaart het dieptepunt als een noodzakelijk moment van emotionele opruiming.nee, ik zie het niet zo, kan wel voorstllen dat anderen het wel zo kunnen zien.

Mannen kwetsen de vrouw door haar gevoel af te wijzen of te ontkennen.
Vrouwen kwetsen de man door hem raad te geven, waardoor hij het gevoel heeft te falen.nee

Mannen bieden zelden hun excuus aan, omdat dit betekent dat hij iets fout heeft gedaan.
Vrouwen bieden regelmatig excuses aan, omdat dit een conflict voorkomt of beëindigd.nee en 1ste kan

Seksueel contact maakt een man bewust van zijn behoefte aan liefde. Zou zomaar eens kunnen...
Liefde maakt een vrouw bewust van haar behoefte aan seksueel contact.
kan ook....


Rood=S.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 1 februari 2014, 00:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 20 januari 2014, 15:38
 
CHATULIEM368 schreef:
Toch vind ik het ook wel heel generaliserend, ik weet niet of dat allemaal van toepassing is. En het laat een tegenstelling zien, die in mijn ogen niet zo scherp is.

ja het is wel generaliserend denk ik.
Bij mij en mijn vriend kloppen een flink aantal zaken in elk geval niet.
Moet ik me nu zorgen maken over mijn vrouwelijkheid/zijn mannelijkheid? Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 januari 2014, 16:14
 
@Roelande,

Ik herken hier en daar, wat zelf zo dat ik zou kunnen denken kennen ze me/ons?
Aan de andere kant zie ik ook zaken die ik, totaal nergens op vind slaan, die kunnen wel weer op anderen van toepassing zijn....denk ik dan....

Vind het wel leuk/interessant.

JANS221 schreef:
Onderstaand artikel vond ik op mijn computer, ik weet niet waar het vandaan komt.

Vraag: wat herken je en/of waar zet je vraagtekens bij?


man/vrouw

Handelt graag zijn eigen problemen af, hulp vragen is een teken van zwakte. weet niet..?
Hulp vragen is een teken van vertrouwen en versterking van de relatie. Mee eens! wb de vrouw.

Om zich beter te voelen, trekt hij zich terug om zijn problemen op te lossen. Zou zomaar eens kunnen zijn zo.
Om zich beter te voelen bespreekt ze haar gevoel openhartig met een ander.Mee eens! wb de vrouw, man weet ik niet.

Mannen zijn bang om te geven, zij ontvangen liever. Hij verliest zijn gevoel van eigenwaarde als hij denkt te weinig te geven.
Vrouwen zijn bang om te ontvangen. Zij geven liever. Hieraan ontlenen zij een gevoel van eigenwaarde.
Mannen willen soms graag meer geld zodat ze meer kunnen kopen voor je, is mijn ervaring.
En vrouwen bang om te ontvangen? Nee. En door geven gevoel van eigenwaarde? Nee. Geven doe je mi, omdat je dat kan en wil, iemand er een plezier mee doet, of helpt, daarom.

Liefdevol gedrag komt tot uiting in het bagatelliseren, negeren of oplossen van haar problemen en zorgen.
Liefdevol gedrag komt tot uiting in zorgzaamheid, het stellen van veel vragen en uiting geven aan haar bezorgdheid. [u]Ja natuurlijk, maar ja, veel mannen zijn ook de dupe van de gebrokenheid dezer wereld.
[/u]
De beste manier om een man emotioneel te laten groeien is door hem niet te willen veranderen of te verbeteren. Hier raakt hij onzeker van en trekt zich terug. Klopt.
De beste manier om een vrouw emotioneel te laten groeien is door haar te steunen, naar haar te luisteren en haar te bevestigen. Hier raakt zij zelfverzekerd van en durft zij zich te tonen. alleen dat emotioneel groeien verder niet.

Om zich te uiten gebruiken mannen zakelijke en korte boodschappen. Het gaat om het overbrengen van feiten en informatie.
Om zich te kunnen uiten, veroorloven vrouwen zich dichterlijke vrijheden als de overtreffende trap, beeldspraak en generalisaties.slaat beidde nergens op...

Mannen geven geen ongevraagd advies of hulp. Zij willen dit ook niet ongevraagd ontvangen. Juist wel ongevraagd, of, dingen invullen en je zinnen afmaken, en dat terwijl je iets heel anders wil zeggen.
Vrouwen geven ongevraagd advies en bieden ongevraagd hulp aan. Ja, maar ja, de mannen luisteren bijna niet...ja, wel als je laat merken 'dit is heel serieus en/of belangrijk voor me, oid....

Als een man van een vrouw houdt, dan moet hij zich af en toe even losmaken om daarna weer dichterbij te kunnen komen. zou kunnen denk ik, en geld ook voor de vrouw denk ik, alhoewel je hebt ook situaties waarbij de vrouw/man juist altijd bij zijn/haar partner wil zijn....
Als een vrouw van een man houdt, dan wil zij nabijheid en intimiteit. Een vrouw neemt afstand als ze er niet op vertrouwt dat haar partner haar gevoelens begrijpt.Kan

Na een fase van afstand wil de man de intimiteit voortzetten en laten groeien op het niveau van voor de afstand.Klopt, gezien, ervaring dus.
Na een fase van afstand wil de vrouw een periode van hernieuwde kennismaking. De intimiteit is geschonden en moet herstellen en weer groeien.KaN, ja, ook eigen gevoel, ervaring zeg maar...

De man verwacht dat zaken die gedeeld of geheeld zijn, niet meer aan de orde komen.kLOPT
Bij een vrouw komen gedeelde of geheelde zaken weer naar boven na een dieptepunt.kAN, soms is meerdere keren iets bijna hetzelfde zeggen teken van verwerking.

De man wil het dieptepunt bij zijn partner voorkomen. Ja, ....hehe, natuurlijk...
De vrouw ervaart het dieptepunt als een noodzakelijk moment van emotionele opruiming.nee, ik zie het niet zo, kan wel voorstllen dat anderen het wel zo kunnen zien.

Mannen kwetsen de vrouw door haar gevoel af te wijzen of te ontkennen.
Vrouwen kwetsen de man door hem raad te geven, waardoor hij het gevoel heeft te falen.nee

Mannen bieden zelden hun excuus aan, omdat dit betekent dat hij iets fout heeft gedaan.
Vrouwen bieden regelmatig excuses aan, omdat dit een conflict voorkomt of beëindigd.nee en 1ste kan

Seksueel contact maakt een man bewust van zijn behoefte aan liefde. Zou zomaar eens kunnen...
Liefde maakt een vrouw bewust van haar behoefte aan seksueel contact.
kan ook....


Rood=S., even aangevuld, vandaar gewijzigd.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 22 januari 2014, 19:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 07:11
 
JANS221 schreef:
Onderstaand artikel vond ik op mijn computer, ik weet niet waar het vandaan komt.

Vraag: wat herken je en/of waar zet je vraagtekens bij?


man/vrouw

Handelt graag zijn eigen problemen af, hulp vragen is een teken van zwakte.
Hulp vragen is een teken van vertrouwen en versterking van de relatie.

.........

Seksueel contact maakt een man bewust van zijn behoefte aan liefde.
Liefde maakt een vrouw bewust van haar behoefte aan seksueel contact.

Mannen kunnen niet kort vergaderen
Vrouwen ook niet Smiley met dichtgeplakte mond

Vrouwen scheren hun benen
Sommige mannen ook Verraste, verbaasde smiley

Sommige mannen kunnen goed stofzuigen
Ik niet Knipoog smiley

Mannen kunnen goed grasmaaien
Ik heb een balkon Clown smiley

Mannen en vrouwen zijn op zoek naar onvoorwaardelijke onegoïstische liefde. Die vind je alleen bij God. Voor de rest moeten we maar met de verschillen leren leven (leuk toch?!!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 30 januari 2014, 06:24
 
JANS221 schreef:
Onderstaand artikel vond ik op mijn computer, ik weet niet waar het vandaan komt.

Vraag: wat herken je en/of waar zet je vraagtekens bij?


man/vrouw

Handelt graag zijn eigen problemen af, hulp vragen is een teken van zwakte.
Hulp vragen is een teken van vertrouwen en versterking van de relatie.

Om zich beter te voelen, trekt hij zich terug om zijn problemen op te lossen.
Om zich beter te voelen bespreekt ze haar gevoel openhartig met een ander.

Mannen zijn bang om te geven, zij ontvangen liever. Hij verliest zijn gevoel van eigenwaarde als hij denkt te weinig te geven.
Vrouwen zijn bang om te ontvangen. Zij geven liever. Hieraan ontlenen zij een gevoel van eigenwaarde.

Liefdevol gedrag komt tot uiting in het bagatelliseren, negeren of oplossen van haar problemen en zorgen.
Liefdevol gedrag komt tot uiting in zorgzaamheid, het stellen van veel vragen en uiting geven aan haar bezorgdheid.

De beste manier om een man emotioneel te laten groeien is door hem niet te willen veranderen of te verbeteren. Hier raakt hij onzeker van en trekt zich terug.
De beste manier om een vrouw emotioneel te laten groeien is door haar te steunen, naar haar te luisteren en haar te bevestigen. Hier raakt zij zelfverzekerd van en durft zij zich te tonen.

Om zich te uiten gebruiken mannen zakelijke en korte boodschappen. Het gaat om het overbrengen van feiten en informatie.
Om zich te kunnen uiten, veroorloven vrouwen zich dichterlijke vrijheden als de overtreffende trap, beeldspraak en generalisaties.

Mannen geven geen ongevraagd advies of hulp. Zij willen dit ook niet ongevraagd ontvangen.
Vrouwen geven ongevraagd advies en bieden ongevraagd hulp aan.

Als een man van een vrouw houdt, dan moet hij zich af en toe even losmaken om daarna weer dichterbij te kunnen komen.
Als een vrouw van een man houdt, dan wil zij nabijheid en intimiteit. Een vrouw neemt afstand als ze er niet op vertrouwt dat haar partner haar gevoelens begrijpt.

Na een fase van afstand wil de man de intimiteit voortzetten en laten groeien op het niveau van voor de afstand.
Na een fase van afstand wil de vrouw een periode van hernieuwde kennismaking. De intimiteit is geschonden en moet herstellen en weer groeien.

De man verwacht dat zaken die gedeeld of geheeld zijn, niet meer aan de orde komen.
Bij een vrouw komen gedeelde of geheelde zaken weer naar boven na een dieptepunt.

De man wil het dieptepunt bij zijn partner voorkomen.
De vrouw ervaart het dieptepunt als een noodzakelijk moment van emotionele opruiming.

Mannen kwetsen de vrouw door haar gevoel af te wijzen of te ontkennen.
Vrouwen kwetsen de man door hem raad te geven, waardoor hij het gevoel heeft te falen.

Mannen bieden zelden hun excuus aan, omdat dit betekent dat hij iets fout heeft gedaan.
Vrouwen bieden regelmatig excuses aan, omdat dit een conflict voorkomt of beëindigd.

Seksueel contact maakt een man bewust van zijn behoefte aan liefde.
Liefde maakt een vrouw bewust van haar behoefte aan seksueel contact.

Jammer dat er hierop zo weinig reacties zijn.

Ja, dat vind ik, komt zo, ik herken zoveel, ja, ook een paar dingen niet.

Daarom denk ik ja, anderen moeten toch dingen herkennen?

Afijn, gewoon jammer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 18:11
 
SHANITA130 schreef:
Jammer dat er hierop zo weinig reacties zijn.

Ja, dat vind ik, komt zo, ik herken zoveel, ja, ook een paar dingen niet.

Daarom denk ik ja, anderen moeten toch dingen herkennen?

Afijn, gewoon jammer!

Ik heb gereageerd. En vervolgens mijn eigen visie erop gegeven. Jammer dat daar niemand op reageert, brengt de discussie moeilijk op gang zo...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3