ChristianMatch
 


Forum

De geestelijke wapenrusting
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 februari 2014, 11:33
 
De geestelijke wapenrusting Efeze 6

10 Voorts, weest krachtig in de Here en in de sterkte zijner macht. 11 Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; 12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. [color=#FF0000]14 Stelt u dan op, uw lendenen omgord met de waarheid, bekleed met het pantser der gerechtigheid, 15 de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes; 16 neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven; 17 en neemt de helm des heils aan en het zwaard des Geestes, dat is het woord van God. 18 En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen;[/color] 19 ook voor mij, dat mij bij het openen van mijn mond het woord geschonken worde, om vrijmoedig het geheimenis van het evangelie bekend te maken, 20 waarvoor ik een gezant ben in ketenen. Dan zal ik daartoe vrijmoedig kunnen optreden, zoals ik behoor te spreken.

Ik heb dit Bijbelgedeelte altijd moeilijk gevonden.

Wie kan mij uitleggen wat er hier precies wordt bedoeld, en ook, zeker het onderstreepte gedeelte.

Ik wil gewoon wat duidelijkheid. meer niet.

Alvast Bedankt!

Zegens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:04
 
War aantekeningen die ik heb gemaakt uit: de bevrijder van dr. Neil T. Andersom over de zinnen die je onderstreept hebt

Word wel hele lange lap

God heeft ons gekleed voor de overwinning.
Hij geeft ons een harnas(wapenrusting)
De riem, het pantser en de schoenen: omgord, bekleed en geschoeid
Dingen van d e wapenrusting ontvangen we, als we Jezus ontvangen.
Daarmee moeten we ons opstellen.

Omgord met de waarheid:
De riem van de waarheid . Jezus zei: Ik ben de waarheid.
Als we in de waarheid leven, verjagen we de leugens van de tegenstander.
(tegenstander is de vader van de leugen)
Als we in een leugen geloven kan d e boze ons geheel of gedeeltelijk beheersen.
Jezus bad: Ik bid niet , dat gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat gij hen bewaart voor de boze. joh 17-5
Hoe? Heilig hen in uw waarheid, uw woord is waarheid. Joh 17-17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:09
 
pantser der gerechtigheid:

Onze rechtvaardigheid in Jezus beschermt ons tegen satans beschuldigingen.
Wij zijn gerechtvaardigd door Jezus, ook al zondigen we nog wel es( ongerechtigheid), als je die belijd aan Jezus. Blijven we vaststaan in de
gerechtigheid
joh 1-9 : In dien wij onze zonden belijden. Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:12
 
De voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes:

Omdat we Jezus hebben ontvangen, hebben we vrede met God en in ons hart.
Satan is er op uit om verdeeldheid te zaaien, ook onder gelovigen.
Hier beschermen de schoenen van de vrede ons voor.
rom 16-20: de God nu des vredes zal weldra de satan onder uw voeten vertreden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:17
 
Ik heb het altijd zo mooi gevonden dat je gewoon mag visualiseren. Je voorstellen hóe God een bescherming heeft gegeven en de "tools" om in de wereld te staan. Zo praktisch ook.

Ik noem maar even wat. Als mijn hoofd af en toe omliep in een hele lastige periode zat ik op de rand van m'n bed 's morgens, eigenlijk al vol met de kopzorgen hoe de dag een koppie kleiner te maken. Dan dacht ik aan de helm van het heil... gedachten van vrede voor een hoopvolle toekomst. Soms zelfs zo dat ik het concreet maakte met: Heer ik zet die helm van het heil op (mijn handen om mijn hoofd), ik wil me richten op de shalom die U geeft, vul me met kracht en bezonnenheid om de dag tegemoet te gaan, met de gedachten van vrede die U blijkbaar heeft.

Is maar een voorbeeld van dat gedeelte en ook maar een voorbeeld over hoe praktisch die helm van het heil omgezet kan worden naar de realiteit van de dag.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 12 februari 2014, 09:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:28
 
het schild des geloofs:

Geloof is geloven in Gods woord.
Hoe meer we van God zijn en zijn woord weten, hoe groter ons geloof zal zijn. Ons schild van geloof word groter en beschermt ons beter.
Hoe minder, hoe kleiner ons schild en hoe makkelijker de vurige pijlen van satan hun doel zullen bereiken.
Satans pijlen: leugens, valse beschuldigingen, verleidingen, daarmee neemt hij onze geest onder vuur.
We moeten onmiddellijk afrekenen met een misleidende gedachte, beschuldiging of verleiding die in onze gedachte opkomt.
Oog in oog met Gods waarheid zal die gedachte, beschuldiging of verleiding het loodje moeten leggen.
Hoe verweerde Jezus zich tegen satans verleidingen? ( de verzoeking in d woestijn)
Hij beschermde zich zelf met uitspraken uit Gods woord.
elke keer als we een vers uit de bijbel overdenken, een preek horen of aan een bijbelstudie meedoen, vergroten we onze kennis van God en word ons schild van het geloof groter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:36
 
De helm des heils:

De helm van het heil staat borg voor onze overwinning.
Een helm zet je op je hoofd, daar is ons denken, waar geestelijke verliezen worden geleden en overwinningen behaald.
Elke dag hebben we te strijden tegen de wereld, het vlees en de duivel.
Gelukkig mogen we weten dat ons heil niet afhangt van onze prestaties en mislukkingen in de geestelijke strijd.
We zijn eens en voor eeuwig verlost.
Ook al behaal je niet elke dag een overwinning op satan,hij kan uw positie in Jezus niet aantasten.
De helm van onze identiteit in Jezus verzekert ons van de uiteindelijke overwinning op satan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:40
 
Het zwaard des geestes:

Dat is het woord van God.
We beschermen ons tegen de boze, om het woord van God uit te spreken.
Satan kan onze gedachten niet lezen, dus als wij het woord van God denken gaat hij niet weg. Spreken we hardop Gods woorden uit, gaat hij weg.
lichamelijke kracht werkt geestelijk niets uit (2kor 10-4)
de kracht van Jezus, jaagt boze geesten op de vlucht, de kracht zit in het gesproken woord!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:42
 
en de laatste onderstreepte zin over bidden, lijkt me heel logisch, dat we bidden heel belangrijk is en ook voor elkaar moeten bidden.
( Jezus bad ook voor zijn discipelen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 10:03
 
PETRA373 schreef:
Het zwaard des geestes:

Dat is het woord van God.
We beschermen ons tegen de boze, om het woord van God uit te spreken.
Satan kan onze gedachten niet lezen, dus als wij het woord van God denken gaat hij niet weg. Spreken we hardop Gods woorden uit, gaat hij weg.
lichamelijke kracht werkt geestelijk niets uit (2kor 10-4)
de kracht van Jezus, jaagt boze geesten op de vlucht, de kracht zit in het gesproken woord!


Dan denk ik even aan situaties zoals ik noem maar even wat, in de WOII... het kwaad was overal rondom en je kon er niet voor weglopen. Hardop uitspreken van Gods woord joeg het niet weg. Ik denk dat het met name gaat om stand houden. Het staat er ook: om stand te houden in de boze dag en vol te houden. Juist als dat kreng rondgaat als een briesende leeuw en je overspoelt wordt met alles wat je juist niet wilt... heb je Gods woord en Zijn liefde als een anker.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 12 februari 2014, 10:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 10:16
 
O. Bedankt voor deze reacties!!!!

Ik zei net nog in een ander topic jammer dat er zo weinig wordt gereageerd Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley

Ik lees ze later! Lachende smiley

---

Later...

Bedankt voor deze uitleggingen Jol en Petra! en Laura!

Ik heb er heel erg veel aan!

Ik ga ze enkele keren doorlezen zodat ze goed in mijn geheugen zitten! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 12 februari 2014, 11:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 11:05
 
Nou, je hebt al een heel aantal mooie reacties! Hier nog 1tje erbij. Vroeger heb ik over dit onderwerp een verhelderend en nuchter boekje gelezen.
Hieronder wat interessante quotes hieruit. Ik heb het boekje niet meer, maar mss kun je het van iemand anders lenen.

INTERESSANTE QUOTES

“Satan heeft een zeer georganiseerd koninkrijk. In dat koninkrijk bestaan verschillende gebieden en niveaus van gezag. Het hoofdkwartier van dit koninkrijk is gevestigd in de hemelse gewesten. Dat is onthutsend, maar heel duidelijk.”

“Soms realiseren we ons niet hoe moeilijk het is om door te breken tot God. Soms bidden we een gebed naar de wil van God, we geloven dat God het gehoord heeft, en toch laat het antwoord op zich wachten. Daar kunnen diverse oorzaken voor zijn, maar één oorzaak is in ieder geval het feit dat we in oorlog zijn met een vijandig koninkrijk en dat het hoofdkwartier van satans rijk zich bevindt tussen de zichtbare hemel en de hemel waar God woont.”

“Vanuit Gods Woord moeten we overtuigd worden en in geloof aannemen dat wij in de Here Jezus ‘gerechtigheid Gods’ zijn geworden. Dat is het enige harnas dat ons hart en leven voldoende kan beschermen. Paulus benadrukt dat dit soort gerechtigheid alleen komt door geloof. Daarom is het een harnas van geloof en liefde. Er is geen andere manier om deze gerechtigheid te verkrijgen.”

“Als we echt weten dat God alles wat er in ons leven gebeurt, laat meewerken zodat wij er uiteindelijk beter van worden, dan hebben we nooit enige reden tot pessimisme. Iedere situatie wordt dan een reden voor optimisme. Optimisme is de helm. Als we die ophouden, is ons gedachteleven beschermd tegen al satans subtiele aanvallen van twijfel, ontmoediging, zelfmedelijden, wantrouwen, angst, enz…”

“Jezus zei: Mij is gegeven alle macht. Ga dan heen… Wat betekent het woordje ‘dan’? Ik begrijp het als volgt: “Jullie gaan heen en oefenen in mijn plaats het gezag uit dat Ik al verkregen heb.” Onze opdracht is de overwinning toepassen, de zege vieren en de autoriteit uit te oefenen die Jezus in onze plaats verkregen heeft. Autoriteit heeft alleen effect als het wordt uitgeoefend. Als we de autoriteit niet uitoefenen die Hij aan ons gegeven heeft, blijft het effect uit.”

http://www.derekprince.nl/boeken/geestelijke-strijd-derek-prince-9789075185430/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 11:10
 
JOL252 schreef:
Ik heb het altijd zo mooi gevonden dat je gewoon mag visualiseren. Je voorstellen hóe God een bescherming heeft gegeven en de "tools" om in de wereld te staan. Zo praktisch ook.

Ik noem maar even wat. Als mijn hoofd af en toe omliep in een hele lastige periode zat ik op de rand van m'n bed 's morgens, eigenlijk al vol met de kopzorgen hoe de dag een koppie kleiner te maken. Dan dacht ik aan de helm van het heil... gedachten van vrede voor een hoopvolle toekomst. Soms zelfs zo dat ik het concreet maakte met: Heer ik zet die helm van het heil op (mijn handen om mijn hoofd), ik wil me richten op de shalom die U geeft, vul me met kracht en bezonnenheid om de dag tegemoet te gaan, met de gedachten van vrede die U blijkbaar heeft.

Is maar een voorbeeld van dat gedeelte en ook maar een voorbeeld over hoe praktisch die helm van het heil omgezet kan worden naar de realiteit van de dag.

Ja mooi gezegd Jol. Goed idee om het zo praktisch te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 11:26
 
JOL252 schreef:
Dan denk ik even aan situaties zoals ik noem maar even wat, in de WOII... het kwaad was overal rondom en je kon er niet voor weglopen. Hardop uitspreken van Gods woord joeg het niet weg. Ik denk dat het met name gaat om stand houden. Het staat er ook: om stand te houden in de boze dag en vol te houden. Juist als dat kreng rondgaat als een briesende leeuw en je overspoelt wordt met alles wat je juist niet wilt... heb je Gods woord en Zijn liefde als een anker.


klopt, helemaal mee eens, toch het hard op uitspreken. Helpt in veel gevallen, veel strijd is in ons denken, de tegenstander loopt om ons heen, fluistert ons leugens in, wanneer wij Gods woord hardop uitspreken, helpt dat en onderschat de woorden van God niet, de tegenstander kan ons wel leugens in fluisteren, maar niet onze gedachten lezen.

Een getuigenis van uit de tweede wereld oorlog van iemand omsingelt door kwaad was dat hij in een gevangenis zat, de hel brak los, mensen werden hysterisch, bewakers agressief, iemand begon te zingen over Jezus, de rust keerde terug in de cel, ook bij de bewakers.

of die officieer die gevangen zat en las psalm 91. Tot god bad en god zie! je hebt de allerhoogste tot je schutze! vervolgens is hij daarmee de gevangenis uitgelopen! heel Duitsland door! terug na Engeland! overal waar hij werd aangehouden door Duitsers! zei hij:ik heb de allerhoogste tot mijn schutze, dan schoten de Duitsers IND e houding en zeiden heil hitler, denkenden dat hij die bedoelde.

ik denk dat woorden hard op uitspreken heel belangrijk is, in de strijd, maar inderdaad, kwaad in de wereld gaat er niet mee weg, Best interessant topic weer. Jezus sprak ook altijd hardop, dacht niet, zei woorden.....
En mooi die visuele gelijkenis van je jol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 11:33
 
Ik weet niet of Jezus alleen maar hardop sprak. Hij had denk ik een rijk innerlijk gedachtengoed, kan niet anders.
Altijd hardop (moeten) spreken maakt het ook weer zo tot iets magisch. "Als je dit doet dan gebeurt er dat".

Ja er zijn vast uitzonderlijke situaties en die bemoedigen altijd het meest omdat die er voor ons uitspringen. Daar is niets mis mee.

Verder denk ik dat we de duvel niet te veel eer hoeven te geven.
It is better to light a candle than to chase the darkness away." Knipoog smiley
(Vertaling: Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis weg te sturen.)


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 12 februari 2014, 11:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 11:40
 
JOL252 schreef:
Ik weet niet of Jezus alleen maar hardop sprak. Hij had denk ik een rijk innerlijk gedachtengoed, kan niet anders.
Altijd hardop (moeten) spreken maakt het ook weer zo tot iets magisch. "Als je dit doet dan gebeurt er dat".

Ja er zijn vast uitzonderlijke situaties en die bemoedigen altijd het meest omdat die er voor ons uitspringen. Daar is niets mis mee.

Verder denk ik dat we de duvel niet te veel eer hoeven te geven.
It is better to light a candle than to chase the darkness away." Knipoog smiley
(Vertaling: Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis weg te sturen.)

Volgens mij sprak hij hardop met genezingen en bevrijding van mensen. Inderdaad wie weet hoeveel stil gebed van te voren in gedachten... Maar op het moment van de strijd, tegenover een bezetene bv., sprak hij gewoon hardop.
En mee eens, beter verdiep je je in het licht, alleen de boze helemaal negeren, doen als of hij er niet is, lijkt me ook niet verstandig, we krijgen niet voor niets de opdracht om een wapenrusting aan te doen. er is gewoon een tegenstander, we leven in strijd, gelukkig is die al verslagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 11:57
 
PETRA373 schreef:
Volgens mij sprak hij hardop met genezingen en bevrijding van mensen. Inderdaad wie weet hoeveel stil gebed van te voren in gedachten... Maar op het moment van de strijd, tegenover een bezetene bv., sprak hij gewoon hardop.
En mee eens, beter verdiep je je in het licht, alleen de boze helemaal negeren, doen als of hij er niet is, lijkt me ook niet verstandig, we krijgen niet voor niets de opdracht om een wapenrusting aan te doen. er is gewoon een tegenstander, we leven in strijd, gelukkig is die al verslagen.


Het is altijd goed de realiteit onder ogen te zien en te weten uit welke hoek de wind waait oftewel je vijand te kennen die je valkuilen kent... het is een ander topic-onderwerp eigenlijk maar vooruit nog één voorbeeld van een oude kerkvader die in de nacht de duivel aan zijn bed zag staan en zei: Oh, ben jij het maar. Hij draaide zich daarna om en sliep lekker verder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 12:58
 
JOL252 schreef:
Het is altijd goed de realiteit onder ogen te zien en te weten uit welke hoek de wind waait oftewel je vijand te kennen die je valkuilen kent... het is een ander topic-onderwerp eigenlijk maar vooruit nog één voorbeeld van een oude kerkvader die in de nacht de duivel aan zijn bed zag staan en zei: Oh, ben jij het maar. Hij draaide zich daarna om en sliep lekker verder.

O prachtig , toen moest `t ie wel met de staart tussen z`n benen verdwijnen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 14:34
 
JOL252 schreef:
Het is altijd goed de realiteit onder ogen te zien en te weten uit welke hoek de wind waait oftewel je vijand te kennen die je valkuilen kent... het is een ander topic-onderwerp eigenlijk maar vooruit nog één voorbeeld van een oude kerkvader die in de nacht de duivel aan zijn bed zag staan en zei: Oh, ben jij het maar. Hij draaide zich daarna om en sliep lekker verder.


Geweldig Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 15:03
 
JANE410 schreef:
O prachtig , toen moest `t ie wel met de staart tussen z`n benen verdwijnen

en z'n hooivorkje. Slapende smiley Clown smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 12 februari 2014, 15:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 13 februari 2014, 15:26
 
Dank jullie wel voor de waardevolle reacties!

Ja, er is idd een onzichtbare wereld, ja, de duisternis, ja, die is al verslagen en is alleen nog maar een brullende leeuw, maar ja, wel aan een ketting.

En ook, die wapenrusting is er, idd, niet voor niets. Ik wou het zelf ook combineren met de tekst "wie meent te staan ziet toe dat hij niet valt".

Dat heb ik namelijk zelf meegemaakt, ja hoor, ik had alles op orde, op een rij, en het gíng ook goed. Ik meende te staan....en zag daarom niet toe, dat ik niet zou vallen. Waarmee, dat is privé en doet er niet toe. Het gaat om het feit dát ik ergens mee viel, in een tijd dat ik meende te staan.

Dat was ongeveer medio november. Nou kon ik het 'duiden', daar ik wel wat psychologie heb gedaan, weliswaar niet afgerond, maar ja, over voor mijzelf belangrijke dingen weet ik genoeg.
En ja, er is vergeving, van beide zijden.

Dus, ja, was erg vervelend, ligt nu achter ons, en ja, 'vandaag is de 1ste dag van de rest van je leven'.

Knipoog smiley

Dus ja, deze realiteit is voor ons christenen erg belangrijk: wel in de wereld en niet van de wereld, dus ook met beide benen op de grond, niet zweverig.

En ook: de wapenuitrusting aantrekken, dat is zoals Petra goed opmerkte een gebod! Opdat we niet vallen.

Ik zal ook nog even een uitleg geven die ik zag, vermengt met mijn eigen gedachten erover., en die ik duidelijk vond:



Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen…

Dat lijkt mij duidelijk: de Waarheid, zowel de waarheid als zijnde dat het christelijk geloof de waarheid is, Wat Jezus zegt de waarheid is, wat de bijbel zegt de waarheid is.

En ook, wat in zeg maar wereldse termen de waarheid is, want ja, ook ongelovigen, ja, die wel leven met de wet in hun hart, bijvoorbeeld, (zie romeinen 2), die hebben ook de waarheid. Die vinden dingen die wij als christenen fout vinden ook fout. Zoals stelen.

En je zelf beschermen, zoals als je bijvoorbeeld in een stad gaat wandelen dan wel eventjes je portemonnee in je binnenzak van je jas, dat soort dingen.

Dan: de gerechtigheid als harnas om uw borst…


De borst is lichaamsgedeelte dat het meest moet worden beschermd, omdat een brandende pijl in het hart fataal is.

Wat geldt over ‘de waarheid’ moet ook worden gezegd over ‘de gerechtigheid’. Het gaat bij deze beide onderdelen van de wapenrusting om goddelijke wapens, niet om alleen menselijke eigenschappen. Uiteraard moeten christenen zich toeleggen op het verrichten van daden van gerechtigheid, maar in de strijd tegen de boze gaat het om Góds gerechtigheid als onderdeel van Góds wapenrusting.

Toen Jezus Christus aan het kruis stierf nam Hij onze ongerechtigheden op zich: ‘Maar om onze ongerechtigheden werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld’ (Jes. 53:5 nbg ).

‘De gerechtigheid Gods’ is het meest krachtige onderdeel van de wapen- rusting tot bescherming van de christen tegen de listige aanvallen van de boze. De duivel probeert mensen te verleiden tot zonde en wanneer dit lukt gaat hij over op een andere tactiek, namelijk het aanklagen van degene die hij tot zonde heeft verleid (vgl. Openb. 12: 9-10). En de duivel heeft uiteraard een punt, de zondaar hééft tenslotte gezondigd en staat niet langer in een rechte verhouding tot God.
Maar het wapen van de christen is zijn ‘borstschild’: de gerechtigheid Gods. Wanneer hij zijn zonde(n) belijdt, legt God zijn eigen gerechtigheid op wie zijn toevlucht neemt tot het kruis: ‘Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid’ (1 Joh. 1:9 nbg ).



De inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten…


Zonder sandalen aan zijn voeten is de soldaat zeer kwetsbaar. Voordat hij überhaupt in contact komt met de vijand kan hij al zijn verwond, wanneer hij bijvoorbeeld op een of ander scherp voorwerp trapt.

‘De voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes’, zo staat het in de nbg -vertaling. Gelovigen moeten altijd bereid zijn om te getuigen van de hoop die in hen leeft (vgl. 1 Pet. 3:15)

En juist het evangelie delen als de gelegenheid zich voordoet, die breidvaardigheid, beschermt ons, want, dat tilt ons naar een hoge plan, het eeuwige leven met God. Wat nu al is begonnen. Want ja, nu worden mensen in de wereld vaak beoordeeld naar maatschappelijke status, aanzien, opleiding, werk, geld, noem maar op.

Ik vind het zelf, te gék voor woorden, als men je oordeelt, of je wel of geen goede baan en of geld hebt...En hoevaak gebeurt dat niet in de wereld?
Geld heb je nodig, meer niet, mi.

Vrede binnen een context van oorlog?. Deze begrippen lijken elkaar tegen te spreken. In een oorlogssituatie is er immers (nog) geen sprake van vrede. Maar deze paradox is kenmerkend voor het ‘evangelie van de vrede’. Onder andere dit vers: ‘Gelukkig de vredestichters, want zij zullen kinderen van God genoemd worden’ (Matt. 5:9).

Deze vrede van het evangelie is niet alleen bestemd voor degene die het evangelie ontvangt, maar ook voor degene die het evangelie brengt. De geestelijke soldaat, die vrijmoedig getuigt van zijn geloof, mag zich verheugen in een diepe vrede van zijn God. De wapenrusting van God beschermt hem tegen paniek en stress, gevoelens die dikwijls zo kenmerkend zijn in een oorlogssituatie. De strijd tegen de vorst van de duisternis is in principe reeds beslist door het volbrachte offer van Jezus Christus. Toen Hij stierf heeft hij beslissend de machten van de duisternis onttroond (vgl. Col 2:15). En dit resulteert voor de gelovige in een diepe en Goddelijke vrede.

…en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven.


‘Het schild van het geloof’ is het onderdeel van de wapenrusting waarmee de gelovige zich ‘bovenal’ dient te wapenen tegen de aanvallen van de vijand. De brandende pijlen die op hem worden afgevuurd ketsen af tegen dit schild.

De christen moet zich beschermen tegen ‘de listen van de duivel’ , die zijn venijnige pijlen op hem richt. Het slechtste wat hij kan doen is om te proberen deze brandende pijlen eigenmachtig met zijn blote hand te weren. Hij zal alleen maar worden verwond. Maar wanneer hij zich bukt en verschanst achter het schild van het geloof is hij onaantastbaar. Het enige geluid dat hij af en toe hoort is: ‘sssh!’, het sissende geluid wanneer er weer een brandende pijl op het schild wordt gedoofd!

Het is alleen door het geloof dat we kinderen
van God zijn en het is alleen door het geloof dat we de duivel kunnen weerstaan: ‘Wees waakzaam, wees op uw hoede, want uw vijand, de duivel, zwerft rond als een brullende leeuw, op zoek naar een prooi. Stel u tegen hem teweer, gesterkt door uw geloof…’ (1 Pet. 5:8). Geloof in God is als een sterk en onaantastbaar schild, waarmee alle aanvallen van de tegenstander kunnen worden geweerd.

Draag als helm de verlossing…


De wortels van deze verlossing cq hoopvolle toekomst liggen in het verzoeningswerk van Jezus Christus. In zijn eerste brief schrijft Petrus over deze hoop de volgende gloedvolle woorden: ‘in zijn grote barmhartigheid heeft Hij ons opnieuw geboren doen worden door de opstanding van Jezus Christus uit de dood, waardoor wij leven in hoop. Er wacht u, die door Gods kracht wordt beschermd omdat u gelooft, in de hemel een onvergankelijke, ongerepte erfenis die nooit verwelkt. U ziet de redding tegemoet, die aan het einde van de tijd zeker geopenbaard zal worden. (1 Pet. 1: 3-5). In tijden van tegenspoed mag de heilsoldaat zijn helm opzetten en met blijdschap uitzien naar deze glorierijke toekomst: ‘Verheug u hierover, ook al moet u nu tot uw verdriet nog een korte tijd allerlei beproevingen verduren’ (1 Petrus1 v. 6).

…en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.


‘Want levend en krachtig is het woord van God, en scherper dan een tweesnijdend zwaard: het dringt diep door tot waar ziel en geest, been en merg elkaar raken, en het is in staat de opvattingen en gedachten van het hart te ontleden’ (Heb. 4:12). Wanneer christenen onder leiding van de Geest dit goddelijke zwaard hanteren, raken zij de duivel in zijn wezen, omdat de aartsleugenaar de waarheid van Gods woord niet kan weerstaan.
We zullen nooit in staat zijn om door middel van onze eigen argumenten en (eigen)wijsheid de tegenstander te weerstaan. De Here Jezus zelf bestreed de duivel met Gods woord – let wel!: met het geschreven woord van God: ‘Er staat geschreven…’ (Matt. 4: 1-11).

…Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen. Bid ook voor mij, dat mij de juiste woorden gegeven worden wanneer ik verkondig, zodat ik met vrijmoedigheid het mysterie mag openbaren van het evangelie.


Met het zwaard hebben we het zesde en laatste onderdeel van de wapenrusting besproken. Hiermee is deze bespreking echter nog niet voltooid!

Zonder aanhoudend gebed zal de geestelijke soldaat falen in de strijd. Alleen door een intens gebedsleven wordt de wapenrusting effectief, is het mogelijk om ‘kracht in de Heer’ en ‘kracht van zijn macht’ (v. 10) te ervaren.
Binnen het beeld van de wapenrusting zouden we het gebed kunnen vergelijken met de instructies, die de soldaat van zijn commandant ontvangt, alvorens hij naar het front vertrekt. Zonder deze instructies weet de soldaat niet goed wat hij moet doen. Hij gaat strijden zonder strategie, en zal hij ‘vechten als een vuistvechter die in de lucht slaat’ (1 Cor. 9:26).
Christenen moeten zich als geestelijke soldaten regelmatig terugtrekken in hun ‘kazerne’, om van hun hemelse Commandant instructies en aanwijzingen te ontvangen. Wanneer zij een levende relatie met hun Heer onderhouden.

‘Maar u, geliefde broeders en zusters, moet uw leven bouwen op het fundament van uw zeer heilige geloof. Laat u bij het bidden leiden door de heilige Geest’ (Jud. 20). Bidden leer je door te bidden, aanhoudend en volhardend. Oefening baar kunst zeg maar.

Het is wat lang geworden ik vind het namelijk veels te belangrijk! Geestelijke strijd is een onderdeel van het geloof. En dan bedoel ik niet zweverig te zijn, of te doen, wel met beide benen op de grond, als in de wereld maar niet van de wereld.

Dus een gezellig gesprek met de ongelovige buurvrouw moet ook kunnen. bijvoorbeeld. En ja, als ze aan mij vraagt, hoe ik dit en dat heb kunnen dragen, of zelf aan heb gekund, ja, dan kan ik getuigen van dat ik zonder God nooit bepaalde zaken had kúnnen bereiken.
En dat betreft dan bijna altijd immateriële zaken.



Zegens!!!! En een Hele Fijne Dag Toegewenst!








Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 februari 2014, 07:24
 
Het is oorlog.
Een immense oorlog wordt er op dit moment gevoerd.
Hele legers trekken tegen elkaar op. Het aantal soldaten is immens.
Het aantal slachtoffers ook.

De generaal van het ene kamp, satan, ziet er moe, wrokkig en afgetobd uit. Opgejaagd en angstig probeert hij zijn troepen aan te sturen, wetende dat hij niet veel tijd meer heeft.

De Generaal van het andere kamp, Jezus Christus, Heer der Heerscharen, pakt het totaal anders aan. Gebruikt andere methoden, andere wapens, en geeft Zijn soldaten andere wapens.

De oorlog waarin elke Christen verwikkeld is, wordt gevoerd om jouw en mijn ziel.
God geeft ons Zijn Geestelijke wapenrusting, die gevormd wordt naarmate we langer met Hem optrekken. Als ik goed kijk naar de onderdelen van de wapenrusting, dan ontdek ik dat het allemaal middelen zijn, om mijzelf in de liefde van Jezus te bewaren. De plek waar ik vrede en veiligheid ervaar. Je zult ontdekken dat als je wordt aangevallen, en je verliest terrein, dat je je rust en vrede kwijtraakt en bang wordt. Als je wordt aangevallen en je weet die aanval goed te keren, dan word je een beetje sterker, en zijn je wapens weer iets krachtiger geworden.

Probeer daarom ook de onderscheiding van geesten te ontwikkelen, dan ga je zien dat je niet tegen mensen strijdt, maar tegen boze geesten, demonen, machten uit de hel. Dat kunnen kleintjes zijn, zoals roddel, of jaloezie (klein, maar met grote uitwerking), of reuzen, zoals afwijzing, angst of trots.

"De laatste strijd" van Rick Joyner omschrijft op voortreffelijke manier de geestelijke strijd en hoe de wapenrusting hierin gebruikt moet worden.

Gezegende strijd gewenst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA540





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 februari 2014, 09:13
 
citaat:

“Als we echt weten dat God alles wat er in ons leven gebeurt, laat meewerken zodat wij er uiteindelijk beter van worden, dan hebben we nooit enige reden tot pessimisme. Iedere situatie wordt dan een reden voor optimisme. Optimisme is de helm. Als we die ophouden, is ons gedachteleven beschermd tegen al satans subtiele aanvallen van twijfel, ontmoediging, zelfmedelijden, wantrouwen, angst, enz…"


Hier heb ik nou echt moeite mee.
Ik ga niet allemaal opsommen wat mij of anderen is overkomen.
Ik zie het nut er niet van in dat ik of wie dan ook
er beter van zou worden.
Ik beken dat ik kritischer ben gaan kijken naar alles.

Mensen kunnen soms diep gebukt gaan onder zware lasten.
Die lasten kan je bij God brengen.
Maar wat als God weigert die lasten van je over te nemen.
Hoe geloofwaardig is de Bijbel dan nog?

Spreekt God zichzelf dan niet tegen?

Men zegt vaak:Als jou dat is overkomen, je had er zelf veel aan kunnen doen.
Maar wat als je kind bent.
Je gaat er van uit dat volwassen betrouwbaar zijn.
Helaas is niet ieder ouder betrouwbaar.

Waar is God dan als iemand iets vreselijks overkomt?
Is dat allemaal ten goede voor later?

Een mens kan soms zwaar gebukt gaan onder dingen die in de
vroege jeugd gebeurt zijn.
Het kan een mens achtervolgen.
Was het allemaal te voorkomen geweest?

Ja zeg ik, als God naar het kind had geluisterd dan had de mens heden ten dagen geen jeugdtrauma.

Kan God mensen hier mee helpen?
Ja zeg ik.
Maar doet God het ook?
Nee zeg ik.
God helpt niet iedereen.

Het is zeer moeilijk om in zulke dingen God te doorgronden.

Was het Gods wil dat er mensen/kinderen rondlopen met een trauma?

Wat heeft de mens geleerd van het verleden?
Kan ik nog niet echt een antwoord op geven.

Had men het kunnen voorkomen
Nee, het overkwam hun.

Kunnen ze leven met dit trauma?
De een wel en de ander niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 februari 2014, 19:02
 
ROADY558 schreef:
Het is oorlog.
Een immense oorlog wordt er op dit moment gevoerd.
Hele legers trekken tegen elkaar op. Het aantal soldaten is immens.
Het aantal slachtoffers ook.

De generaal van het ene kamp, satan, ziet er moe, wrokkig en afgetobd uit. Opgejaagd en angstig probeert hij zijn troepen aan te sturen, wetende dat hij niet veel tijd meer heeft.

De Generaal van het andere kamp, Jezus Christus, Heer der Heerscharen, pakt het totaal anders aan. Gebruikt andere methoden, andere wapens, en geeft Zijn soldaten andere wapens.

De oorlog waarin elke Christen verwikkeld is, wordt gevoerd om jouw en mijn ziel.
God geeft ons Zijn Geestelijke wapenrusting, die gevormd wordt naarmate we langer met Hem optrekken. Als ik goed kijk naar de onderdelen van de wapenrusting, dan ontdek ik dat het allemaal middelen zijn, om mijzelf in de liefde van Jezus te bewaren. De plek waar ik vrede en veiligheid ervaar. Je zult ontdekken dat als je wordt aangevallen, en je verliest terrein, dat je je rust en vrede kwijtraakt en bang wordt. Als je wordt aangevallen en je weet die aanval goed te keren, dan word je een beetje sterker, en zijn je wapens weer iets krachtiger geworden.

Probeer daarom ook de onderscheiding van geesten te ontwikkelen, dan ga je zien dat je niet tegen mensen strijdt, maar tegen boze geesten, demonen, machten uit de hel. Dat kunnen kleintjes zijn, zoals roddel, of jaloezie (klein, maar met grote uitwerking), of reuzen, zoals afwijzing, angst of trots.

"De laatste strijd" van Rick Joyner omschrijft op voortreffelijke manier de geestelijke strijd en hoe de wapenrusting hierin gebruikt moet worden.

Gezegende strijd gewenst!

Een strijd die Jezus al voor ons heeft gewonnen en die we niet alleen hoeven te doen.
God gaat met ons mee Lachende smiley en welcome back roady
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 februari 2014, 20:49
 
Zo is het Petra,

De strijd IS reeds overwonnen, de overwinning IS al behaald, maar wij moeten heelhuids zien aan te komen, daarom vermaant Jezus ons om vooral IN Zijn liefde te blijven, alleen dan kan ik Hem het werk laten doen.

Welk een Abba hebben wij!!

PS Ja ik was weer ff terug, maar de drie dagen zijn ook weer voorbij :)
Kon het niet laten om toch ff op een topic te reageren in de hoop dat het bemoedigt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELINE392





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 09:52
 
MARA540 schreef:
Hier heb ik nou echt moeite mee.
Ik ga niet allemaal opsommen wat mij of anderen is overkomen.
Ik zie het nut er niet van in dat ik of wie dan ook
er beter van zou worden.
Ik beken dat ik kritischer ben gaan kijken naar alles.

Mensen kunnen soms diep gebukt gaan onder zware lasten.
Die lasten kan je bij God brengen.
Maar wat als God weigert die lasten van je over te nemen.
Hoe geloofwaardig is de Bijbel dan nog?

Spreekt God zichzelf dan niet tegen?

Men zegt vaak:Als jou dat is overkomen, je had er zelf veel aan kunnen doen.
Maar wat als je kind bent.
Je gaat er van uit dat volwassen betrouwbaar zijn.
Helaas is niet ieder ouder betrouwbaar.

Waar is God dan als iemand iets vreselijks overkomt?
Is dat allemaal ten goede voor later?

Een mens kan soms zwaar gebukt gaan onder dingen die in de
vroege jeugd gebeurt zijn.
Het kan een mens achtervolgen.
Was het allemaal te voorkomen geweest?

Ja zeg ik, als God naar het kind had geluisterd dan had de mens heden ten dagen geen jeugdtrauma.

Kan God mensen hier mee helpen?
Ja zeg ik.
Maar doet God het ook?
Nee zeg ik.
God helpt niet iedereen.

Het is zeer moeilijk om in zulke dingen God te doorgronden.

Was het Gods wil dat er mensen/kinderen rondlopen met een trauma?

Wat heeft de mens geleerd van het verleden?
Kan ik nog niet echt een antwoord op geven.

Had men het kunnen voorkomen
Nee, het overkwam hun.

Kunnen ze leven met dit trauma?
De een wel en de ander niet.



Het kwaad komt niet van God. Het kwaad is in deze gebroken wereld. God wíl geen pijn, verdriet en onrecht. Wij hebben de opdracht voor deze wereld, en een ieder daarin, goed te zorgen. Daar bakken we niet veel van, maar met Zijn hulp en de genade van Christus zijn we op weg.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 17 februari 2014, 16:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 18:05
 
@ Mara

Er zijn veel mensen die trauma hebben opgelopen, juist idd in de vroege kindertijd.

Dat is, idd, veel erger dan een gelukkige kindertijd en trauma erna.

Er is onderzoek gedaan naar overlevenden concentratiekampen 2de wereldoorlog; degenen met een gelukkige jeugd, konden trauma opgelopen in de concentratiekampen verwerken, een plek geven en toch nog een gelukkig leven leiden verder.
Degene met een ongelukkige jeugd, bleven last hebben van trauma opgelopen in concentratiekampen.

Dit bewijst weer eens, dat schade(trauma) opgelopen in de vroege kindertijd met name in de eerste 4 jaren, het aller schadelijkste is.

Maar/en, ook al kunnen velen de trauma geen plek geven, het niet verwerken, er zijn wel therapieën die mensen kunnen leren omgaan met hun trauma, mensen die hun hele leven geestelijk en emotioneel gehandicapt zullen blijven.
Bijvoorbeeld een cursus die heet: 'omgaan met crises', want ja, als je in de vroege kindertijd bent getraumatiseerd, zit je nu eenmaal vaak in een crises. Het(ogenschijnlijk) kleinste dingetje, iets kwijt zijn bijvoorbeeld, kan al een enorme paniek veroorzaken.

En daarom ook, is juist ook voor deze mensen de 'geestelijke wapenuitrusting' van levensbelang.

Voor iedereen natuurlijk, en in het bijzonder voor deze mensen.

Ik wil eigenlijk ook zeggen, voor iedereen, is de geestelijke wapenuitrusting, van levensbelang en ook een gebod om die aan te trekken en te gebruiken.

Daarom is een goede Bijbelkennis ook belangrijk, dan kan je het zwaard, het woord van God hanteren.

Als je je bijvoorbeeld ergens, waar dan ook, zorgen over maakt, dan kan dat je dag, en als je een relatie hebt, ook de verhouding tot je relatie laten verpesten, oid, je kan dan denken ja, "er staat geschreven: 'maak uw geen zorgen voor de dag van morgen, elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad, en 'God zorgt voor ons, hij zorgt zelfs voor de mussen, en gaat gij niet vele mussen te boven etc. en zo kan je de pijl van bezorgdheid(wat sowieso geen nut heeft, zorgen maken), doven.

Ook als je ziek bent, ja, dan kan God je kracht, vrede en rust geven om de ziekte te dragen en aan te kunnen. Dat is een veel groter wonder, mi, dan dat de persoon beter wordt; de ziekte kunnen dragen, ondanks de Ziekte vrede en rust ervaren, 'de vrede die alle verstand te boven gaat'(Bijbeltekst).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 11:10
 
mooi Shanita.
Juist omdat jij het zegt hebben deze woorden veel kracht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 12:55
 
ROELANDE345 schreef:
mooi Shanita.
Juist omdat jij het zegt hebben deze woorden veel kracht

Dank je!

Aan de andere kant; hoeveel mensen zijn er net zo aan toe en erger....ik bedoel, ik kán het nog zeggen, anderen kunnen dat niet, ik heb mzzl...

Nog even een toevoeging:

Pijlen doven. Ik zal nog even zeggen waar dat vandaan komt; namelijk, over het schild droegen de soldaten een vacht van een dier, wat nat was, daarom werden de pijlen niet alleen tegengehouden maar tegelijk ook gedoofd.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 17 februari 2014, 15:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KIDSFIRST917





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 02:17
 
Stel je studeert psychologie: Bij intermenselijke relaties gaat het vaak om conflicten tussen het 'ik' en 'de ander'. Dus tussen wat 'ik' geloof, denk en voel en hoe ik het gedrag van 'de ander' tegen mij ervaar.
Een wapenrusting is iets wat ons 'ik' kan beschermen, maar God's Woord is onze wapenrusting. Dus we hebben wel bescherming nodig tegen de beschuldigingen en aanvallen van andere mensen, maar niet door op die aanvallen te reageren, maar om ondanks die beschuldigingen staande te blijven; dat is het Woord van de Waarheid, God's Woord.
Zonder waarheid zou er geen leugen zijn; dus als God's Woord de Waarheid is; is er aanval op Die Waarheid mogelijk.

Kijk maar naar Jezus in de woestijn. Nu worden christenen aangevallen met bijbelteksten en niet met gewone woorden, maar door misbruik van bijbelteksten door andere mensen die zich christen noemen.
Waarom? Er is gewoon geen beter wapen om christenen onderuit te halen dat met teksten uit de bijbel. Als deze tactiek in de kerk gebruikt wordt door gezagsfiguren uit de kerk, kunnen we nergens naar toe vluchten.
We hoeven God's Woord niet te gebruiken tegen aanvallen van niet christenen. Die geloven toch niet dat God's Woord waar is. Ze kunnen ons met hun eigen waarheid ook niet zo van slag brengen.
Omdat we weten dat God's Woord waar is, zijn we als klei in de handen van ouderlingen en voorgangers en dominees. Zij kunnen ons alles wijsmaken tenzij God's Woord ons zelf laat zien dat zij het misbruiken om ons te misleiden. Dit kun je zien als Jesus in de woestijn misleid dreigt te worden met bijbelteksten: Dan kent hij de bijbel en weet Hij wat God bedoeld in Zijn Woord. Dan heeft de aanval van de valse profeet geen vat op ons. dan houden we stand. We hebben dus een goed en sterk fundament nodig van Gods Woord en voldoende leiding van God's Geest om Zijn Wil te verstaan.
Dat zie ik als wapenrusting.


Laatst aangepast door
KIDSFIRST917
op zondag 23 februari 2014, 02:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2