ChristianMatch
 


Forum

politieke discussies
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 18 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 13:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat is demagogie? Een basisbehoefte van de mens verhogen, zodat ze er niet aan toe komen? Terwijl je zegt dat je juist voor de zwakkeren wilt optreden??? Dat noem ik demagogie en volksverlakkerij. Groen Links is mede ontstaan uit de CPN, ik durf je te vertellen dat ze die mensen echt niet meer vertegenwoordigen. Al jaren niet meer.

Te zeggen, dat boeren niet goed voor hun dieren zorgen vind ik demagogie.

Te zeggen dat dieren een onwaardig bestaan hebben door de veeteelt, vind ik demagogie.

Laten we nu eens eerlijk zijn, onder onze natuurvrienden zitten terroristen. Ze dwingen supermarkten tot het aankopen van ander vlees. Hoezo democratisch? Fortuyn is vermoord door zo'n natuurliefhebber. Ze deinzen er niet voor terug kooien open te zetten, omdat ze tegen bont zijn. Als ze het niet via de democratische weg voor elkaar krijgen, doen ze het via een gewelddadige weg.
Ga eens kijken bij een boer of een fokker, en je ziet iemand die enorm betrokken is bij zijn dieren. Die ervoor zorgt dat ze goed te eten krijgen, die ervoor zorgt dat ze goede medische verzorging en huisvesting krijgen. Die 's nachts op staat om voor zijn dieren klaar te zijn. Die vrijwel nooit op vakantie kan, omdat de zorg voor zijn dieren bij hem hoog in het vaandel staat. Die veel meer uren draait en onregelmatiger werkt en met al zijn inspanningen nog moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen. Die door de on zekerheid en de demogagie van anderen niet weet wie zijn bedrijf evt. kan overnemen als het hem niet meer lukt.
Gezinnen die eeuwen lang een boerderij hebben gehad worden nu geconfronteerd met de vraag hoe lang het vol te houden is. Die hun uiterste best doen om hun bedrijf nog beter te laten runnen dan vroeger en dan alsnog worden afgeschilderd als mishandelaars.
Wie hanteert hier demagogie?


Sinds wanneer is vlees een basisbehoefte? Brood, melk, boter, kaas, groenten en fruit wel. Maar vlees is bij mij nog altijd iets voor in het weekend. Doordeweeks eet ik vleesproducten, maar die zijn per saldo goedkoper.

En nog iets anders: waar ik tegen ageer is de aanname dat de Nederland een vlees-exporterend land moet zijn. Dat zijn vrije keuzes gemaakt door ondernemers. Niet door de consument in Nederland.

En nogmaals: mijn grootouders en ouders aten ook vlees en vleesproducten en die waren toen ook al niet goedkoop voor een smalle beurs. Ik weet heel goed wat de prijs is van vlees: altijd ook voor de kleine man (de arbeiders zo je wilt) betaalbaar. Ook bij de dorpsslager in mijn dorp. De meerderheid in dit land kan ook makkelijk wat meer betalen, als dat nodig is.

En tot slot: ik heb hier niet gesteld dat boeren hun dieren mishandelen. Wel dat het dier is verworden tot een product en een export-artikel.

Boerenfamilies die al generatieslang een bedrijf hebben, hoeven voor mij niet failliet. Ik heb niets tegen ze. Alleen die mega-bedrijven die puur voor de winst gaan en vooral exporteren kunnen we hier missen als kiespijn op het platteland. Nergens voor nodig. Dat zijn ook geen familiebedrijven, maar moderne productiebedrijven met winstoogmerk.
Heeft niks meer met de landbouw en veeteelt te maken zoals ik dat nog ken vanuit mijn jeugd, toen het, gek genoeg, de boeren wel voor de wind ging. Maar ja, het moest nog groter en professioneler en bedrijfsmatiger en onnatuurlijker (geen koeien meer in de wei). Verder zijn veel boeren 'slaaf' geworden van de banken. Dat is landbouw anno 2010!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 13:49
 
CHATULIEM619 schreef:
Je geeft hier prachtig weer, dat het idd ging om machtspolitiek. De PvdA moest scoren, uit paniek voor de verkiezingen moesten ze laten zien dat ze wel tegen het CDA opkonden. Dat dit niet ging om Uruzgan wordt pijnlijk duidelijk. Je zou je moeten afvragen hoe de betrokkenen in Uruzgan zich zouden moeten voelen.

Nou, vertel eens. Heb jij ze gesproken? Een enquete gehouden in Uruzgan? Heb je het over onze professionele beroepssoldaten? Of over de inwoners van Uruzgan? Is hun mening gepeild door Maurice de Hond? Weet jij daarover meer dan ik? Of is je vraag retorisch bedoeld? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 13:52
 
CHATULIEM619 schreef:
(rood=Inez)
Voor autisten is verandering moeilijk, ze willen dat hun leven zo voorspelbaar mogelijk verloopt. Afspraak is afspraak, heeft diezelfde starheid in zich.

Het ging hier niet om zomaar een afspraak. Het ging hier om een afspraak die met veel pijn en moeite door de PvdA was geslikt in 2007.
Ze hebben dus groot gelijk dat ze zich aan deze afspraak houden.
Ik denk dat wanneer niet de PvdA maar het CDA voor deze kwestie had gestaan, dat de uitkomst hetzelfde zou zijn geweest. Dan waren de CDA'ers opgestapt.
Met autisme heeft het niets van doen. Immers, in de 2e Kamer was al geen breed draagvlak meer voor verlenging van de missie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 15:58
 
3 maart mogen we stemmen voor gemeenteraad.
9 juni mogen we stemmen voor de 2de kamer.


we hebben tijd zat om goed over onze stem na te denken.
en tijd zat om alle poltieke partijen af te kraken. Knipoog smiley
zo dat niemand meer weet wat hij of zij moet stemmen.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 23 februari 2010, 16:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 16:23
 
MARISKA601 schreef:
3 maart mogen we stemmen voor gemeenteraad.
9 juni mogen we stemmen voor de 2de kamer.


we hebben tijd zat om goed over onze stem na te denken.
en tijd zat om alle poltieke partijen af te kraken. Knipoog smiley
zo dat niemand meer weet wat hij of zij moet stemmen.

De beste stuurlui staan vaak aan wal. Mensen kraken graag partijen af, maar weinig mensen gaan de politiek in. Misschien ook goed, om daar eens over na te denken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 16:34
 
MARIJAN072 schreef:
De beste stuurlui staan vaak aan wal. Mensen kraken graag partijen af, maar weinig mensen gaan de politiek in. Misschien ook goed, om daar eens over na te denken!

Zo is dat, marijan, je spreekt hier (en natuurlijk ook elders) een verstandig woord!

Vooral linkse partijen zijn hier nog weleens afgekraakt waarbij ik me afvraag waar dat voor nodig was. Gelukkig is de laatste tijd weer meer ruimte voor nuancering en waardering gekomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 16:36
 
ARJAN007 schreef:
Het ging hier niet om zomaar een afspraak. Het ging hier om een afspraak die met veel pijn en moeite door de PvdA was geslikt in 2007.
Ze hebben dus groot gelijk dat ze zich aan deze afspraak houden.
Ik denk dat wanneer niet de PvdA maar het CDA voor deze kwestie had gestaan, dat de uitkomst hetzelfde zou zijn geweest. Dan waren de CDA'ers opgestapt.
Met autisme heeft het niets van doen. Immers, in de 2e Kamer was al geen breed draagvlak meer voor verlenging van de missie.


arjan, wil je het stukje lezen wat ik gedoneerd heb van rouvoet?

dat zegt mij toch genoegd over hoe Bos MOEST reageren IN OPDRACHT van zijn achterBAN.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 16:43
 
KAT125 schreef:
arjan, wil je het stukje lezen wat ik gedoneerd heb van rouvoet?

dat zegt mij toch genoegd over hoe Bos MOEST reageren IN OPDRACHT van zijn achterBAN.

Ja, uiteraard heb ik dat gelezen.
Het is goed dat de achterban het niet voor zoete koek slikte wat er in de regering besloten werd. Het is alleen zo jammer dat mede hierdoor het kabinet ten val kwam. Soms moet de achterban de politici bij de les houden. We moeten wel voor ogen houden dat bij een meerderheid in de 2e Kamer geen draagvlak is voor verlenging van de missie.

De gang van zaken vind ik geen schoonheidsprijs verdienen; van welke kant je het ook bekijkt, er zijn (flinke) fouten gemaakt, ook door het CDA.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 16:49
 
ARJAN007 schreef:
Ja, uiteraard heb ik dat gelezen.
Het is goed dat de achterban het niet voor zoete koek slikte wat er in de regering besloten werd. Het is alleen zo jammer dat mede hierdoor het kabinet ten val kwam. Soms moet de achterban de politici bij de les houden. We moeten wel voor ogen houden dat bij een meerderheid in de 2e Kamer geen draagvlak is voor verlenging van de missie.

De gang van zaken vind ik geen schoonheidsprijs verdienen; van welke kant je het ook bekijkt, er zijn (flinke) fouten gemaakt, ook door het CDA.

welke flinke fouten heeft het cda gemaakt dan volgens jou?
en,past Bos nog wel in de pvda?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 17:37
 
MARIJAN072 schreef:
De beste stuurlui staan vaak aan wal. Mensen kraken graag partijen af, maar weinig mensen gaan de politiek in. Misschien ook goed, om daar eens over na te denken!



tja euh.. ik wil best wel voor de juiste partij in de 2e kamer of desnoods minister worden, mn hart is daar best goed voor Engeltje smiley
het probleem is alleen dat ik chantabel ben.. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 18:02
 
PIETER649 schreef:
tja euh.. ik wil best wel voor de juiste partij in de 2e kamer of desnoods minister worden, mn hart is daar best goed voor Engeltje smiley
het probleem is alleen dat ik chantabel ben.. Verlegen lachende smiley

dat zijn de meesten toch?
maar dan pas jij wel in de partij van groen links of de sp. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:30
 
IMRE695 schreef:
Sinds wanneer is vlees een basisbehoefte? Brood, melk, boter, kaas, groenten en fruit wel. Maar vlees is bij mij nog altijd iets voor in het weekend. Doordeweeks eet ik vleesproducten, maar die zijn per saldo goedkoper.

En nog iets anders: waar ik tegen ageer is de aanname dat de Nederland een vlees-exporterend land moet zijn. Dat zijn vrije keuzes gemaakt door ondernemers. Niet door de consument in Nederland.

En nogmaals: mijn grootouders en ouders aten ook vlees en vleesproducten en die waren toen ook al niet goedkoop voor een smalle beurs. Ik weet heel goed wat de prijs is van vlees: altijd ook voor de kleine man (de arbeiders zo je wilt) betaalbaar. Ook bij de dorpsslager in mijn dorp. De meerderheid in dit land kan ook makkelijk wat meer betalen, als dat nodig is.

En tot slot: ik heb hier niet gesteld dat boeren hun dieren mishandelen. Wel dat het dier is verworden tot een product en een export-artikel.

Boerenfamilies die al generatieslang een bedrijf hebben, hoeven voor mij niet failliet. Ik heb niets tegen ze. Alleen die mega-bedrijven die puur voor de winst gaan en vooral exporteren kunnen we hier missen als kiespijn op het platteland. Nergens voor nodig. Dat zijn ook geen familiebedrijven, maar moderne productiebedrijven met winstoogmerk.
Heeft niks meer met de landbouw en veeteelt te maken zoals ik dat nog ken vanuit mijn jeugd, toen het, gek genoeg, de boeren wel voor de wind ging. Maar ja, het moest nog groter en professioneler en bedrijfsmatiger en onnatuurlijker (geen koeien meer in de wei). Verder zijn veel boeren 'slaaf' geworden van de banken. Dat is landbouw anno 2010!

Inderdaad, mijn vader kon 'vroeger' zijn gezin onderhouden van ruim 20 koeien en wat ander vee ernaast. Het was geen vetpot maar het kon, tot aan de ruilverkaveling, toen alles groter en groter moest.. bedrijven van 200 of meer koeien werden normaal.
Als je het over diervriendelijke bedrijfsvoering hebt dan heb je het niet over die megabedrijven.
Een kip zonder snavel in een klein leghokje ipv scharrelend zijn voer bijelkaar zoekend, varkens zonder staart op koud beton ipv in stro of buiten in het land; koeien die nooit geen zonlicht zien inderdaad; koeien zonder horens.. functioneel maar tegennatuurlijk.
En wat is belangrijk? De prijs van vlees of het welzijn van een dier?


Laatst aangepast door
INEZ910
op dinsdag 23 februari 2010, 19:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:55
 
INEZ910 schreef:
Inderdaad, mijn vader kon 'vroeger' zijn gezin onderhouden van ruim 20 koeien en wat ander vee ernaast. Het was geen vetpot maar het kon, tot aan de ruilverkaveling, toen alles groter en groter moest.. bedrijven van 200 of meer koeien werden normaal.
Als je het over diervriendelijke bedrijfsvoering hebt dan heb je het niet over die megabedrijven.
Een kip zonder snavel in een klein leghokje ipv scharrelend zijn voer bijelkaar zoekend, varkens zonder staart op koud beton ipv in stro of buiten in het land; koeien die nooit geen zonlicht zien inderdaad; koeien zonder horens.. functioneel maar tegennatuurlijk.
En wat is belangrijk? De prijs van vlees of het welzijn van een dier?

kippen zonder snavel zitten niet in een leghokje, die lopen los bij elkaar in,de snavel is op jonge leeftijd deels gebrand omdat ze elkaaranders dood pikken.
varkens idd zonder start anders vreten de anderen die op.
koeien die nooit zonlicht hebben gezien bestaan niet eens. woon zelf op het platte land tussen de boeren.
horens zijn gevraalijk voor de veehouder en voor de mede koe.

echte scharrel eieren zoals jij zou willen kun je niet eens in de supermarkt kopen. dan zouden ze 1 euro kosten.
een masl stikje vlees heb jij liever dan een taai stuk vlees waar je 3 uur voor kookt of bakt en nog niet goed is. en echt scharrel vlees vind je alleen bij de stikume slager.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:18
 
KAT125 schreef:
kippen zonder snavel zitten niet in een leghokje, die lopen los bij elkaar in,de snavel is op jonge leeftijd deels gebrand omdat ze elkaaranders dood pikken.
varkens idd zonder start anders vreten de anderen die op.
koeien die nooit zonlicht hebben gezien bestaan niet eens. woon zelf op het platte land tussen de boeren.
horens zijn gevraalijk voor de veehouder en voor de mede koe.

Is dat hoe de Schepper van hemel en aarde en de dieren het bedoeld heeft: kippen zonder snavel, varkens zonder staart (die uit frustratie agressief worden), koeien die idd. altijd op stal staan en koeien zonder hoorns? Ik denk van niet. Dat dit gedaan wordt, is omdat de dieren niet meer dier kunnen zijn: niet scharrelen, wroeten of in een weiland rustig liggen herkauwen. Tegen-natuurlijk.

Nog een nadenkertje: ik denk dat Adam en Eva hoogstwaarschijk vegetarisch aten: van alle vruchten in de Hof van Eden. Dieren die elkaar opeten en mensen die dieren doden en opeten, is, denk ik, van na de zondeval.

Vreemd: de dieren worden er voor gestraft, omdat ze hun eigenheid als rund, vogel of varken moeten opgeven om de mens te dienen.
Rentmeesterschap betekent ook goed zijn voor dieren. Ook zij horen bij het geschapene.

En alle boeren die wel goed met hun dieren omgaan, verdienen daarom onze respect en steun. Ook als hun producten daardoor iets duurder worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:28
 
IMRE695 schreef:
Is dat hoe de Schepper van hemel en aarde en de dieren het bedoeld heeft: kippen zonder snavel, varkens zonder staart (die uit frustratie agressief worden), koeien die idd. altijd op stal staan en koeien zonder hoorns? Ik denk van niet. Dat dit gedaan wordt, is omdat de dieren niet meer dier kunnen zijn: niet scharrelen, wroeten of in een weiland rustig liggen herkauwen. Tegen-natuurlijk.

Nog een nadenkertje: ik denk dat Adam en Eva hoogstwaarschijk vegetarisch aten: van alle vruchten in de Hof van Eden. Dieren die elkaar opeten en mensen die dieren doden en opeten, is, denk ik, van na de zondeval.

Vreemd: de dieren worden er voor gestraft, omdat ze hun eigenheid als rund, vogel of varken moeten opgeven om de mens te dienen.
Rentmeesterschap betekent ook goed zijn voor dieren. Ook zij horen bij het geschapene.

En alle boeren die wel goed met hun dieren omgaan, verdienen daarom onze respect en steun. Ook als hun producten daardoor iets duurder worden.


IMRE695 schreef:
Vreemd: de dieren worden er voor gestraft, omdat ze hun eigenheid als rund, vogel of varken moeten opgeven om de mens te dienen.
Rentmeesterschap betekent ook goed zijn voor dieren. Ook zij horen bij het geschapene .

Hoe bedoel je?

In de O.T. tijd werden de dieren gebruikt om in de tempel als offer te fungeren aan God voor de zonden van de mens!

Dieren hebben altijd al de mens gediend. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:29
 
Ik heb begrepen dat het CDA voorstander is van mega grote veehouderijen.. oa varkensflats.. schapenflats.. geiten flats.
die gebouwen worden dan ca 12 meter hoog.
Waar blijft dan het mooie landschap met koeien en schapen in de wei?
Staan die dan aleen nog maar op schilderijen van oze grootmeesters?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:48
 
ARJAN007 schreef:
Het ging hier niet om zomaar een afspraak. Het ging hier om een afspraak die met veel pijn en moeite door de PvdA was geslikt in 2007.
Ze hebben dus groot gelijk dat ze zich aan deze afspraak houden.
Ik denk dat wanneer niet de PvdA maar het CDA voor deze kwestie had gestaan, dat de uitkomst hetzelfde zou zijn geweest. Dan waren de CDA'ers opgestapt.
Met autisme heeft het niets van doen. Immers, in de 2e Kamer was al geen breed draagvlak meer voor verlenging van de missie.

De achterban van de PvdA is traditioneel niet zo geïnteresseerd wat er in het buitenland gebeurt. Statistieken zeggen duidelijk dat ze bv. ook ontwikkelingszorg niet zo belangrijk vinden. Het probleem met de PvdA is, dat ze de partijpolitiek hebben laten prevaleren boven het landsbelang en het kabinetsbelang. Praktisch gezegd, ze wilden CDA een hak zetten om te laten zien dat ze tegen Balkenende durfden in te gaan. Massaal toegejuicht door de achterban, maar in wezen heel onverantwoordelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 23:38
 
KAT125 schreef:
kippen zonder snavel zitten niet in een leghokje,hmhm.. kloppen de beelden op tv niet zeker die ik gezien heb? Smiley die vol vragen zit die lopen los bij elkaar in,de snavel is op jonge leeftijd deels gebrand omdat ze elkaaranders dood pikken. Doodpikken ivm te kleine ruimte, kippen met genoeg ruimte doen dit niet. varkens idd zonder start anders vreten de anderen die op.
koeien die nooit zonlicht hebben gezien bestaan niet eens. woon zelf op het platte land tussen de boeren. Misschien moet je verder kijken dan je eigen omgeving? horens zijn gevraalijk voor de veehouder en voor de mede koe.
Ach, als kind liep ik tussen de koeien, geen centje pijn hoor.. want ze hadden de rust en de ruimte om koe te zijn
echte scharrel eieren zoals jij zou willen kun je niet eens in de supermarkt kopen. dan zouden ze 1 euro kosten.
een masl stikje vlees heb jij liever dan een taai stuk vlees waar je 3 uur voor kookt of bakt en nog niet goed is. en echt scharrel vlees vind je alleen bij de stikume slager.
Wat is dan echt scharrelvlees volgens jou? En wanneer is er sprake van taai vlees en van mals? Ik begrijp het niet helemaal Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 00:13
 
INEZ910 schreef:
Wat is dan echt scharrelvlees volgens jou? En wanneer is er sprake van taai vlees en van mals? Ik begrijp het niet helemaal Smiley die vol vragen zit


k heb mn hele leven op het platteland gewoond, mn vader heeft zelf een veehouderij,dus daar leer je me niks over. en jij ziet het op tv?
dan ben ik al uitgepraat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 00:15
 
KAT125 schreef:
k heb mn hele leven op het platteland gewoond, mn vader heeft zelf een veehouderij,dus daar leer je me niks over. en jij ziet het op tv?
dan ben ik al uitgepraat.

Je houdt weinig over om te praten Kat, in een ander topic schreef je ook al zoiets, daar was je bang voor ruzie geloof ik Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 00:21
 
CROSSROAD317 schreef:
Je houdt weinig over om te praten Kat, in een ander topic schreef je ook al zoiets, daar was je bang voor ruzie geloof ik Smiley die vol vragen zit

idd, ik ben er heeel bang voor.
praten mag hier niet baten,omdat ze overal tegen aan schoppen en met een leeghoofd praten.


en om eerlijk te zijn, ben hier een beetje klaar met deze zooi.

neem niet iedereen kwalijk hier maar wel velen.


Laatst aangepast door
KAT125
op woensdag 24 februari 2010, 01:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 05:39
 
CHATULIEM619 schreef:
De achterban van de PvdA is traditioneel niet zo geïnteresseerd wat er in het buitenland gebeurt. Statistieken zeggen duidelijk dat ze bv. ook ontwikkelingszorg niet zo belangrijk vinden. Het probleem met de PvdA is, dat ze de partijpolitiek hebben laten prevaleren boven het landsbelang en het kabinetsbelang. Praktisch gezegd, ze wilden CDA een hak zetten om te laten zien dat ze tegen Balkenende durfden in te gaan. Massaal toegejuicht door de achterban, maar in wezen heel onverantwoordelijk.

Chatuliem: verwijs ons even naar die statistieken. Waar kunnen we dat onderzoek lezen over PvdA en ontwikkelingszorg? Mijn indruk is dat de PvdA altijd zich heel erg ingespannen heeft voor ontwikkelingshulp (Jan Pronk). Je kunt wel iets beweren, maar onderbouw het dan met feiten of statistieken. Dat zou ik in ieder geval heel erg op prijs stellen.

Verder hebben we 9 juni verkiezingen. Een volgend kabinet kan binnen een week beslist hebben dat we langer blijven in Uruzgan, als daar een meerderheid voor is in de 2e kamer. Iedereen weer blij dan? Lachende smiley met blinkend witte tanden

En kabinetten vallen wel vaker. Het is eerder uitzonderlijk als een kabinet de rit uitzit. Ook het CDA heeft wel eens de stekker uit kabinetten getrokken als dat nodig gevonden werd om politieke redenen. Dat heet gewoon democratie. De rest van Nederland draait gewoon verder. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 13:10
 
IMRE695 schreef:
Chatuliem: verwijs ons even naar die statistieken. Waar kunnen we dat onderzoek lezen over PvdA en ontwikkelingszorg? Mijn indruk is dat de PvdA altijd zich heel erg ingespannen heeft voor ontwikkelingshulp (Jan Pronk). Je kunt wel iets beweren, maar onderbouw het dan met feiten of statistieken. Dat zou ik in ieder geval heel erg op prijs stellen.

Verder hebben we 9 juni verkiezingen. Een volgend kabinet kan binnen een week beslist hebben dat we langer blijven in Uruzgan, als daar een meerderheid voor is in de 2e kamer. Iedereen weer blij dan? Lachende smiley met blinkend witte tanden

En kabinetten vallen wel vaker. Het is eerder uitzonderlijk als een kabinet de rit uitzit. Ook het CDA heeft wel eens de stekker uit kabinetten getrokken als dat nodig gevonden werd om politieke redenen. Dat heet gewoon democratie. De rest van Nederland draait gewoon verder. Lachende smiley

dat zijn dan kabinetten zonder ruggegraad. en mijn mening is, bos en de pvda mag niet meer in de regering, waarom niet? hun mening staat vast en is niet bespreekbaar en oordelen en besluiten buiten de raad om. dus dat is voor oordeel dat niet mag.

(en voor de linkshandige onder ons, die nu zeggen dat ik weer ver/oordeel.) Knipoog smiley

Links =
L oszinnig (lees "onbezonnen")
I dioot (lees "onzinnig")
N aïef (lees "onnozel")
K luchtig (lees "dwaas")
S tupide (lees "schaapachtig")
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 13:14
 
IMRE695 schreef:
Chatuliem: verwijs ons even naar die statistieken. Waar kunnen we dat onderzoek lezen over PvdA en ontwikkelingszorg? Mijn indruk is dat de PvdA altijd zich heel erg ingespannen heeft voor ontwikkelingshulp (Jan Pronk). Je kunt wel iets beweren, maar onderbouw het dan met feiten of statistieken. Dat zou ik in ieder geval heel erg op prijs stellen.

Verder hebben we 9 juni verkiezingen. Een volgend kabinet kan binnen een week beslist hebben dat we langer blijven in Uruzgan, als daar een meerderheid voor is in de 2e kamer. Iedereen weer blij dan? Lachende smiley met blinkend witte tanden

En kabinetten vallen wel vaker. Het is eerder uitzonderlijk als een kabinet de rit uitzit. Ook het CDA heeft wel eens de stekker uit kabinetten getrokken als dat nodig gevonden werd om politieke redenen. Dat heet gewoon democratie. De rest van Nederland draait gewoon verder. Lachende smiley
Het is te gemakkelijk, Imre. Eerst bij hoog en bij laag volhouden dat Uruzgan belangrijk is, en achteraf blijkt het gewoon een aanleiding te zijn geweest om voor stemmen te zorgen.
iedereen die een beetje gevoel voor politiek heeft, zou deze machtspolitiek moeten verafschuwen. Het valt niet terug te draaien, maar het gaat in mijn ogen om geloofwaardigheid van de PvdA. En ik vind het niet erg geloofwaardig als je zo gemakkelijk je macht misbruikt.
Het gaat ook om de betrouwbaarheid van de partij. Hoe betrouwbaar ben je nu voor coalitiepartners? Ik zou met twee keer bedenken om met deze partij weer in zee te gaan. Er zou eerst dujidelijkheid moeten komen over wie de partij echt leidt en of hij echt spreekt namens de partij.
Oppositie is gemakkelijk, en ik gun het de PvdA van harte, nog jaren en jaren!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 13:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is te gemakkelijk, Imre. Eerst bij hoog en bij laag volhouden dat Uruzgan belangrijk is, en achteraf blijkt het gewoon een aanleiding te zijn geweest om voor stemmen te zorgen.
iedereen die een beetje gevoel voor politiek heeft, zou deze machtspolitiek moeten verafschuwen. Het valt niet terug te draaien, maar het gaat in mijn ogen om geloofwaardigheid van de PvdA. En ik vind het niet erg geloofwaardig als je zo gemakkelijk je macht misbruikt.
Het gaat ook om de betrouwbaarheid van de partij. Hoe betrouwbaar ben je nu voor coalitiepartners? Ik zou met twee keer bedenken om met deze partij weer in zee te gaan. Er zou eerst dujidelijkheid moeten komen over wie de partij echt leidt en of hij echt spreekt namens de partij.
Oppositie is gemakkelijk, en ik gun het de PvdA van harte, nog jaren en jaren!!!!

Ook geen Paars kabinet met de VVD? Clown smiley Meneer Rutte was niet echt vleiend naar het CDA toe, zo las ik net op internet. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 13:55
 
Leuk zo'n LINKSe acrostichon. Maar het getuigt van weinig verstand van politiek, denk ik. Kennelijk heb je geen argumenten meer, anders dan door de ander van ruggegraatloosheid te betichten. Vind ik wel erg makkelijk. Maar goed, ik gun je deze pret. Lachende smiley Knipoog smiley

Wat mij erg opvalt in deze discussie, is dat politiek zo serieus genomen wordt. Ik heb regelmatig dingen hier neergeschreven, die vooral bedoeld waren om de ander aan het denken te zetten. Nu, dat lukte soms wel en soms niet. Maar meestal werd alleen maar bevestigd HOE mensen naar andere partijen kijken en minder WAAR die partijen nu allemaal voor staan. De PvdA anno 2010 is niet meer de PvdA anno 1980. Het sobere sociaal-democratische gedachtengoed is weer aan het terugkeren.
Een VN-missie kan daar zeker deel van uitmaken (we namen er al deel in Korea, onder premier Drees), maar een NAVO-missie is eigenlijk iets anders. Hierin neemt Amerika uitsluitend de leiding.

Een missie onder leiding van de NAVO is eigenlijk een wens van de Amerikaanse regering om zo politiek sterker te staan in the war on terror. Hoe terecht ook. Maar op een gegeven moment is die oorlog op het slagveld uitgestreden en zijn intelligenter middelen nodig, zoals inzage in jouw en mijn bankgegevens (ook handig om fraudezaken op het spoor te komen). Op het slagveld kan de coalitie nog wel winnen, maar winnen we daarmee ook de harten van de Afghanen (burgerslachtoffers)?
Of de missie verlengd zou moeten worden in Afghanistan laat ik graag aan een volgend (rechts) kabinet over. Ik ben niet per definitie tegen.

Blijft over dat ik de PvdA van harte gelijk geeft om de missie op de afgesproken datum te beëindigen in plaats van mee te gaan met het minderheidsstandpunt van het CDA. Als het op een hoofdelijke stemming was aangekomen in de 2e kamer, dan had meteen duidelijk geweest dat Balkenende en Verhagen alleen staan. Dìe vernedering heeft Wouter Bos de premier willen besparen. Het woord is nu weer aan de kiezer. Het wordt bijna een referendum. Lachende smiley


Laatst aangepast door
IMRE695
op woensdag 24 februari 2010, 14:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 14:07
 
IMRE695 schreef:
L oszinnig (lees "onbezonnen")
I dioot (lees "onzinnig")
N aïef (lees "onnozel")
K luchtig (lees "dwaas")
S tupide (lees "schaapachtig")

Knipoog smiley Gezellig, die acrostichons. Als we het niet meer met argumenten kunnen winnen, dan gaan we de ander maar zwartmaken. Verliefde smiley

Liberaal

Links in ethische principes betreffende abortus en euthanasie
Innovatief wat betreft ontduiken van belastingen
Bereid om met iedereen in een kabinet te gaan zitten
Eerder de partij van halen, hebben en houden (uitspraak van Aantjes)
Razend populair onder mensen zonder breed blikveld
Altijd praten over democratie, maar tegen referenda
Al meer dan anderhalve eeuw hun economisch denken opdringend
Liever geen uitkeringen (stemden meestal tegen sociale wetten)

Liberaal dus.


Droom rustig verder van een liberale en libertijnse maatschappij, waarin alleen de sterksten mogen winnen. Slapende smiley

jij draagd liberaal aan, maar noem eens een links-standpunt op wat goed is voor de maatschappij? en dat het ook stand kan houden en nuttig is?
enne die uitleg is puur alleen van mij afkomstig Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 14:23
 
KAT125 schreef:
jij draagd liberaal aan, maar noem eens een links-standpunt op wat goed is voor de maatschappij? en dat het ook stand kan houden en nuttig is?
enne die uitleg is puur alleen van mij afkomstig Knipoog smiley

Ik weet. Ik had niet goed opgelet en dacht dat iemand anders de auteur was. Ik vind het op zich ook wel leuk bedacht. Ik acht je er ook niet minder om.

Ik zal je iets vertellen. Mijn grootvader was landarbeider op Goeree-Overflakkee. Dat was een slecht bestaan, want 's winters was er geen werk en hij werd niet altijd doorbetaald. Hij is altijd gelovig gebleven en is trouw gebleven aan de NH kerk. Toch heeft hij zijn hele leven SDAP gestemd en later PvdA, omdat hij wel in de gaten had, dat deze linkse sociaal-democratische partij voor de arbeiders opkwam, iets wat ARP en SGP niet deden in die tijd. Kortom, toen hij in 1957 AOW kreeg en later in een nieuwe bejaardenwoning kon gaan wonen, wist hij aan wie hij het te danken had: aan Willem Drees en zijn vooruitstrevende sociale beleid.
Zo heeft hij zijn kinderen en kleinkinderen ook opgevoed: trouw blijven aan het oude geloof (Gereformeerde Bond), maar als het om sociale rechtvaardigheid gaat, kun je beter links stemmen. En ik denk dat dit anno 2010 nog altijd opgaat. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 14:35
 
Tot slot (want ik ga stoppen met deze discussie):

Ik heb waardering voor jullie bijdragen. Het heeft mij vaak ook aan het denken gezet, zeker ook de bijdragen van mijn felste opponenten. Maar politici verguizen elkaar op het ene moment en 4 maanden later staan ze naast elkaar te glimmen op het bordes bij de koningin. Het is allemaal zo betrekkelijk, zo de waan van de dan volgend.

Ik gun jullie graag je opvattingen en principes. Ik heb vooral feiten aangedragen om mijn mening te onderbouwen of anders bepaalde principes van wijs omgaan met de schepping en zoekend naar eerlijke oplossingen. Ik ben daarin ook zeker feilbaar en heb daarbij ook 'last' van voortschrijdend inzicht (om een term van Balkenende te gebruiken).

Politiek vind ik boeiend, maar niet zaligmakend. Wat nu dom lijkt, kan over een half jaar van grote wijsheid getuigen. En wie nu gelijk heeft, kan over een half jaar zijn mening herzien vanwege nieuwe inzichten of nieuwe (politieke) feiten.

Wat ik ga stemmen, weet ik nog niet. Maar de combinatie van bezonnenheid, sociale rechtvaardigheid en aandacht voor het leefmilieu vind ik een hele sterke. Dus, het zou opnieuw ChristenUnie kunnen zijn.
Maar mijn bewondering voor Wouter Bos mag hier ook genoegzaam bekend zijn. Hij heeft m.i. verwoord wat een meerderheid in dit land verwachtte wat een politiek leider: de moed om 'nee' te zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 14:58
 
imre, bedankt voor je discussies. ik zal het missen.
al zijn we het niet eens,en is het vaak moeilijk. toch altijd wel je stem uitbrengen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 18 Volgende
Pagina 4 van 18