ChristianMatch
 


Forum

Recepten
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA732





Berichten: 113

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:43
 
Er is mij gevraagd naar een recept en aangezien het recepten topic van het verleden is verdwenen maak ik maar een nieuwe Knipoog smiley
Dit recept wat ik nu plaats is zonder pakjes en zakjes gemaakt maar met kruiden. Het is een groot recept omdat ik alleen ben maak ik 1 keer het recept en maak er lasagna van en ik vries twee porties in dan roerbak ik bv paar soorten groente doe er de kant en klare mix bij en dan met macaroni of spaghetti dus heb drie keer eten met hetzelfde recept maar toch steeds anders Lachende smiley

LASAGNE
Ingrediƫnten
1 ui, gesnipperd
3 teentjes knoflook
500 gram rundergehakt
italiaanse kruiden vers of gedroogd(basilicum, oregano, majoraan, peterselie, paprikapoeder)
1 laurierblaadje
sambal
3 kleine blikjes tomatenpuree
1 blik gepelde tomaten, in stukjes gesneden
1 pak gezeefde tomaten
1 pak lasagnevellen
olijfolie
2 bolletjes mozzarella (of geraspte kaas)
50 gram boter
50 gram bloem
500 ml koude melk
suiker, peper, zout

Bereidingswijze
Voor de bolognesesaus:
Snipper de ui en fruit deze in een koekenpan met wat olijfolie.
Voeg de fijngesneden knoflook toe.
De tomatenpuree toevoegen en even hard verwarmen (totdat het niet zo meer zo zurig ruikt).
Gehakt, kruiden (naar eigen inzicht), peper en zoet toevoegen en bakken totdat het gehakt gaar is.
Gepelde tomaten (in stukjes gesneden) en gezeefde tomaten toevoegen en op smaak brengen met sambal, suiker (eventueel) en het laurierblaadjes toevoegen. Minimaal een half uur laten sudderen, langer mag. Af en toe roeren.
Ondertussen de oven voorverwarmen op 180 gr. C.

Voor de bechamelsaus:
Boter smelten (niet bruin laten worden), bloem erdoor roeren en verwarmen. Het wordt een soort klont, maar dat komt goed. Daarna beetje bij beetje de koude melk met een garde erdoor roeren. Laten koken en blijven roeren tot je een dikke saus hebt. Op smaak brengen met zout en peper.

In een ingevette ovenschaal de lasagne opbouwen.
Eerst een laag bolognesesaus, dan de bechamelsaus en vervolgens de in plakjes gesneden mozzarella, dan een laag lasagnevellen. Dit herhalen totdat de saus en lasagnevellen op zijn. Eindigen met een laagje mozzarella (of geraspte kaas).

Afdekken met aluminiumfolie en in het midden van de oven zetten. Na 30 minuten de folie verwijderen en dan nog 15 minuten in de oven laten staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TRIJNIE671





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 16:22
 
Heb net 2 taarten gemaakt , dacht zet het maar even op het forum .


MonChou taart .

- 2 pakjes monchou
-100 gr witte basterd suiker
-1 theelepel rum
-15 stuks veelkoren koekjes ( aldi )
-150 gr roomboter
-2 pakjes slagroom
-1 pakje vanillesuiker
-1 pakje klopvast
-

bakpapier in het springvorm .
maak de koekjes fijn , boter smelten , alles door elkaar , en in de vorm doen , laten afkoelen in koelkast .
slagroom met vanillesuiker en kloppen , is de slagroom klaar dan nog even een zakje klopvast toevoegen .
zet dit even in de koelkast .
monchou+ witte basterd suiker + theelepel rum door elkaar mixen in een beslagkom .
dan de slagroom weer toevoegen , alles door elkaar mixen .
verdeel alles over springvorm doen .
en plastic zak over de vorm , zet hem in de koelkast .

snij je de taart aan dan nog even een blikje taartvulling er op doen .

Eet smakelijk .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISSIE290





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 16:45
 
Ter compensatie van de vorige gerechten ook nog een heel makkelijke en vooral een gezonde, groene smoothie.

- 3 bananen
- 3 sinaasappels
- 2 handjes verse spinazie
- 1 a 2 glazen water

Fruit schillen en in stukken in de blender doen. Water tot aan de bovenkant van het fruit gieten. Spinazie erop. Blender aanzetten tot je een gladde, goed drinkbare smoothie hebt.
Proost!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:47
 
ERIKA732 schreef:
Er is mij gevraagd naar een recept en aangezien het recepten topic van het verleden is verdwenen maak ik maar een nieuwe Knipoog smiley
Dit recept wat ik nu plaats is zonder pakjes en zakjes gemaakt maar met kruiden. Het is een groot recept omdat ik alleen ben maak ik 1 keer het recept en maak er lasagna van en ik vries twee porties in dan roerbak ik bv paar soorten groente doe er de kant en klare mix bij en dan met macaroni of spaghetti dus heb drie keer eten met hetzelfde recept maar toch steeds anders Lachende smiley

LASAGNE
Ingrediƫnten
1 ui, gesnipperd
3 teentjes knoflook
500 gram rundergehakt
italiaanse kruiden vers of gedroogd(basilicum, oregano, majoraan, peterselie, paprikapoeder)
1 laurierblaadje
sambal
3 kleine blikjes tomatenpuree
1 blik gepelde tomaten, in stukjes gesneden
1 pak gezeefde tomaten
1 pak lasagnevellen
olijfolie
2 bolletjes mozzarella (of geraspte kaas)
50 gram boter
50 gram bloem
500 ml koude melk
suiker, peper, zout

Bereidingswijze
Voor de bolognesesaus:
Snipper de ui en fruit deze in een koekenpan met wat olijfolie.
Voeg de fijngesneden knoflook toe.
De tomatenpuree toevoegen en even hard verwarmen (totdat het niet zo meer zo zurig ruikt).
Gehakt, kruiden (naar eigen inzicht), peper en zoet toevoegen en bakken totdat het gehakt gaar is.
Gepelde tomaten (in stukjes gesneden) en gezeefde tomaten toevoegen en op smaak brengen met sambal, suiker (eventueel) en het laurierblaadjes toevoegen. Minimaal een half uur laten sudderen, langer mag. Af en toe roeren.
Ondertussen de oven voorverwarmen op 180 gr. C.

Voor de bechamelsaus:
Boter smelten (niet bruin laten worden), bloem erdoor roeren en verwarmen. Het wordt een soort klont, maar dat komt goed. Daarna beetje bij beetje de koude melk met een garde erdoor roeren. Laten koken en blijven roeren tot je een dikke saus hebt. Op smaak brengen met zout en peper.

In een ingevette ovenschaal de lasagne opbouwen.
Eerst een laag bolognesesaus, dan de bechamelsaus en vervolgens de in plakjes gesneden mozzarella, dan een laag lasagnevellen. Dit herhalen totdat de saus en lasagnevellen op zijn. Eindigen met een laagje mozzarella (of geraspte kaas).

Afdekken met aluminiumfolie en in het midden van de oven zetten. Na 30 minuten de folie verwijderen en dan nog 15 minuten in de oven laten staan.

lasagna met verse spinazie is echt lekker, die gooi ik er altijd door heen Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1