ChristianMatch
 


Forum

onbedoeld christelijk
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:03
 
We zijn zooo leuk politiek bezig nu Verlegen lachende smiley
Ik gooi er ook een stelling in:

In de bijbel word duidelijk aangegeven wat wij met valse godsdiensten en afgoden moeten doen m.i.

Wat houd dat in de hedendaagse praktijk in nu nederland overspoeld dreigt te worden door een tsunami van afgodendienaars, geen amelekieten of edomieten, maar islamieten. Geschokte, onthutste smiley

Is het niet zo dat waar de zogenaamd christelijke partijen de boel laten liggen, en zo lauw zijn als Laodicea, er hulp uit een onverwachte hoek komt?
Geert Wilders´PVV is officieel geen dogmatische christelijke partij maar verdedigd wel onze joods-christelijke cultuur en volgt van alle partijen op dit punt het meest de bijbelse richtlijn hierover.

Mijn stelling: de PVV, stiekum de christelijkste partij van Nederland Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:07
 
idd wilders heeft daar een punt.


wij geven afgodendienaars de ruimte om hun god te eren.
dat is m i. niet erg christelijk, en wilders wil dat tegenhouden.


maar de grondwet zelf zegt: ruimte bieden aan iedereen ongeacht welk ras, sekse of religie ze ook mogen hebben.
dus vrijheid van godsdienst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:09
 
MARISKA601 schreef:
idd wilders heeft daar een punt.


wij geven afgodendienaars de ruimte om hun god te eren.
dat is m i. niet erg christelijk, en wilders wil dat tegenhouden.


maar de grondwet zelf zegt: ruimte bieden aan iedereen ongeacht welk ras, sekse of religie ze ook mogen hebben.
dus vrijheid van godsdienst.





dus jij steld de grondwet boven Gods wet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:16
 
nee ik worstel er mee.

Godswet moet ten allentijde boven menselijke wetten staan.
Ik denk vaak aan de christenen in het Midden-Oosten.
Zij krijgen geen ruimte om God te aanbidden, ze worden zelfs vermootrd omdat ze mohammend niet erkennen.
Dan denk ik, zulke mensen moeten hier geen gebedshuis krijgen.
Maar dan kom ik ook eigenlijk bij de joden uit.. zij ontkennen Christus als de zoon van God, moeten wij ook hun hun gebedseuimte onthouden?
En wat te doen hier in in nederland met het boedisme en hindoeisme?

Als we alleen de christelijke kerken toestaan, zal de rest ondegronds gaan dan?

Krijgen we hier dan een situatie van vervolging van de niet-christenen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:18
 
PIETER649 schreef:
We zijn zooo leuk politiek bezig nu Verlegen lachende smiley
Ik gooi er ook een stelling in:

In de bijbel word duidelijk aangegeven wat wij met valse godsdiensten en afgoden moeten doen m.i.

Wat houd dat in de hedendaagse praktijk in nu nederland overspoeld dreigt te worden door een tsunami van afgodendienaars, geen amelekieten of edomieten, maar islamieten. Geschokte, onthutste smiley

Is het niet zo dat waar de zogenaamd christelijke partijen de boel laten liggen, en zo lauw zijn als Laodicea, er hulp uit een onverwachte hoek komt?
Geert Wilders´PVV is officieel geen dogmatische christelijke partij maar verdedigd wel onze joods-christelijke cultuur en volgt van alle partijen op dit punt het meest de bijbelse richtlijn hierover.

Mijn stelling: de PVV, stiekum de christelijkste partij van Nederland Lachende smiley

Gevoel voor humor heb je wel.
Ga dan toch maar SGP stemmen jij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt .. die gaan voor een echte theocratie.
Geert niet hoor.
Dat gebla bla over onze joods christelijke cultuur.. vraag 10 mensen wat dat inhoud en je krijgt 10 verschillende antwoorden Smiley die vol vragen zit .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:23
 
INEZ910 schreef:
Gevoel voor humor heb je wel.
Ga dan toch maar SGP stemmen jij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt .. die gaan voor een echte theocratie.
Geert niet hoor.
Dat gebla bla over onze joods christelijke cultuur.. vraag 10 mensen wat dat inhoud en je krijgt 10 verschillende antwoorden Smiley die vol vragen zit .


kijk... en DAT is nou juist die cultuur!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:25
 
MARISKA601 schreef:
nee ik worstel er mee.

Godswet moet ten allentijde boven menselijke wetten staan.
Ik denk vaak aan de christenen in het Midden-Oosten.
Zij krijgen geen ruimte om God te aanbidden, ze worden zelfs vermootrd omdat ze mohammend niet erkennen.
Dan denk ik, zulke mensen moeten hier geen gebedshuis krijgen.
Maar dan kom ik ook eigenlijk bij de joden uit.. zij ontkennen Christus als de zoon van God, moeten wij ook hun hun gebedseuimte onthouden?
En wat te doen hier in in nederland met het boedisme en hindoeisme?

Als we alleen de christelijke kerken toestaan, zal de rest ondegronds gaan dan?

Krijgen we hier dan een situatie van vervolging van de niet-christenen?

Vrijheid van godsdienst geldt voor iedereen, gelukkig wel, in Nederland.
Geniet van die ruimte én gun het anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:31
 
INEZ910 schreef:
Vrijheid van godsdienst geldt voor iedereen, gelukkig wel, in Nederland.
Geniet van die ruimte én gun het anderen.


Ja, het een ander gunnen een ander god te dienen?
Dat is niet de christelijke opdracht die wij als christenen hebben.
Wij hebben de opdracht om anderen te vertelen van het evangelie.
Staat er ook niet in het Oude Testament dat de Israelieten de afgoden moesten vernietigen?
Hebben wij niet te handelen zoals zij dat deden?
Of is het ineens anders geworden na het Nieuwe Testament?


Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 19 februari 2010, 22:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:40
 
MARISKA601 schreef:
Ja, het een ander gunnen een ander god te dienen?
Dat is niet de christelijke opdracht die wij als christenen hebben.
Wij hebben de opdracht om anderen te vertelen van het evangelie.
Staat er ook niet in het Oude Testament dat de Israelieten de afgoden moesten vernietigen?
Hebben wij niet te handelen zoals zij dat deden?
Of is het ineens anders geworden na het Nieuwe Testament?

Prima.. ga dan heen en vertel.. Engeltje smiley
Prima, ga in gesprek met anders gelovigen.
De afgoden in het OT moesten vernietigd worden omdat de Israëlieten de neiging hadden die ook te gaan dienen.
Ik sta niet in vuur en vlam om Islamiet te worden, helemaal niet zelfs.
Als je het hebt over afgoden weg doen die ons bij God weghouden dan gaat dat over andere dingen. En ik denk dat iedereen wel zo zijn eigen afgoden kan invullen, ik ook Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:43
 
MARISKA601 schreef:
Ja, het een ander gunnen een ander god te dienen?
Dat is niet de christelijke opdracht die wij als christenen hebben.
Wij hebben de opdracht om anderen te vertelen van het evangelie.
Staat er ook niet in het Oude Testament dat de Israelieten de afgoden moesten vernietigen?
Hebben wij niet te handelen zoals zij dat deden?
Of is het ineens anders geworden na het Nieuwe Testament?

Wees blij dat je die vrijheid nu nog hebt,Wilders wil het christendom bevriezen,een gevaarlijke ontwikkeling

*hebt uw naaste lief als uzelf*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:43
 
INEZ910 schreef:
Prima.. ga dan heen en vertel.. Engeltje smiley
Prima, ga in gesprek met anders gelovigen.
De afgoden in het OT moesten vernietigd worden omdat de Israëlieten de neiging hadden die ook te gaan dienen.
Ik sta niet in vuur en vlam om Islamiet te worden, helemaal niet zelfs.
Als je het hebt over afgoden weg doen die ons bij God weghouden dan gaat dat over andere dingen. En ik denk dat iedereen wel zo zijn eigen afgoden kan invullen, ik ook Smiley met dichtgeplakte mond


Je kan beter voorkomen dat er afgoden zijn.
Dus voorkom dat er ruimte is voor afgodendienaars.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 19 februari 2010, 22:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 23:22
 
LEANNE226 schreef:
Wees blij dat je die vrijheid nu nog hebt,Wilders wil het christendom bevriezen,een gevaarlijke ontwikkeling

*hebt uw naaste lief als uzelf*




dat is een heel valse beschuldiging die jij nooit kunt bewijzen, pas daar mee op leanne... dit is niet netjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 23:45
 
LEANNE226 schreef:
Wees blij dat je die vrijheid nu nog hebt,Wilders wil het christendom bevriezen,een gevaarlijke ontwikkeling

*hebt uw naaste lief als uzelf*




Ik heb Wilders nooit horen zeggen dat hij het christendom wil bevriezen.
Ik heb Wilders nooit gehoord als er weer ergens een kerk werd gebouwd.
Ik heb Wilders nooit gehoord als er weer iemand zich tot het christendom had bekeerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 09:34
 
Kweenie hoor. Komt Geert Wilders echt op voor de belangen van rechtzinnige christenen in Nederland? Of zwijgt hij daar wijselijk over?

Het hele punt is dat Geert Wilders uiteindelijk de representant is van een seculiere maatschappij en God niet centraal stelt in zijn denken.

En onze maatschappij is niet langer meer een maatschappij die doordesemd is door het christelijk geloof, maar waarin de niet-gelovigen een riante meerderheid vormen. Noem het het nieuwe heidendom.

We vergissen ons, als we denken dat dit een botsing is tussen christendom en islam. Het is een botsing tussen een westerse maatschappij zonder religie (wetenschappelijk wereldbeeld) en de islam, met de christenen als de kop van jut. Geschokte, onthutste smiley

En Wilders zoekt alleen zichzelf. Hij heeft het over vrijheid. Maar zijn sommige mensen in zijn visie niet meer vrij dan anderen?

Tot slot: de problematiek in Nederland is reëel genoeg. En christenen maken niet langer meer het verschil uit, helaas. De oplossingen verwachten wij van de seculiere overheid en die is in meerderheid voor vrijheid en democratie. Partij voor de Vrijheid. Vrijheid van geweten en godsdienst is toch ook een vrijheid?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 17:39
 
INEZ910 schreef:
Gevoel voor humor heb je wel.
Ga dan toch maar SGP stemmen jij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt .. die gaan voor een echte theocratie.
Geert niet hoor.
Dat gebla bla over onze joods christelijke cultuur.. vraag 10 mensen wat dat inhoud en je krijgt 10 verschillende antwoorden Smiley die vol vragen zit .




Daarom is mijn stem altijd op SGP Lachende smiley


Staatkundig Gereformeerde Partij

De partij stelt zich op de grondslag van Gods Woord. Zij belijdt mitsdien het absoluut gezag van Gods Woord (naar de zuivere Statenvertaling) over alle terreinen van het leven en derhalve mede over het terrein van het staatkundige en maatschappelijke leven zoals nader uitgewerkt in het Program van Beginselen.

Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd.

Theocratie betekent letterlijk: Godsregering. God vraagt van ons in Zijn Woord, de Bijbel, dat wij leven overeenkomstig Zijn geboden. Hij heeft daar recht op als onze Schepper en Onderhouder. (...) Elk mens heeft dus de Bijbelse opdracht om te leven volgens Gods Woord. Ook de overheid heeft die opdracht.

Naast het omstreden vrouwenstandpunt vindt de SGP dat homoseksueel gedrag niet geoorloofd is en daarom dat personen van hetzelfde geslacht niet met elkaar mogen trouwen of samen kinderen adopteren.
Is de partij tegen de legalisering van abortus, euthanasie, prostitutie en drugs, voor strikte handhaving van de zondagsrust en is (mede) op initiatief van de SGP in een aantal gemeenten een vloekverbod van kracht.


Overige informatie meer over te lezen zie site:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Staatkundig_Gereformeerde_Partij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 18:27
 
PIETER649 schreef:
We zijn zooo leuk politiek bezig nu Verlegen lachende smiley
Ik gooi er ook een stelling in:

In de bijbel word duidelijk aangegeven wat wij met valse godsdiensten en afgoden moeten doen m.i.

Wat houd dat in de hedendaagse praktijk in nu nederland overspoeld dreigt te worden door een tsunami van afgodendienaars, geen amelekieten of edomieten, maar islamieten. Geschokte, onthutste smiley

Is het niet zo dat waar de zogenaamd christelijke partijen de boel laten liggen, en zo lauw zijn als Laodicea, er hulp uit een onverwachte hoek komt?
Geert Wilders´PVV is officieel geen dogmatische christelijke partij maar verdedigd wel onze joods-christelijke cultuur en volgt van alle partijen op dit punt het meest de bijbelse richtlijn hierover.

Mijn stelling: de PVV, stiekum de christelijkste partij van Nederland Lachende smiley


misschien wel de aanzet om ze er wat meer over te laten denken.,daarom heeft de pvda zeker al nee gezegd om zich daar wat meer over te buigen en NAte denken? Knipoog smiley

Denkt de SGP ook niet meer christelijk dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETER758





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 19:11
 
ANITA324 schreef:
Daarom is mijn stem altijd op SGP Lachende smiley


Staatkundig Gereformeerde Partij

De partij stelt zich op de grondslag van Gods Woord. Zij belijdt mitsdien het absoluut gezag van Gods Woord (naar de zuivere Statenvertaling) over alle terreinen van het leven en derhalve mede over het terrein van het staatkundige en maatschappelijke leven zoals nader uitgewerkt in het Program van Beginselen.

Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd.

Theocratie betekent letterlijk: Godsregering. God vraagt van ons in Zijn Woord, de Bijbel, dat wij leven overeenkomstig Zijn geboden. Hij heeft daar recht op als onze Schepper en Onderhouder. (...) Elk mens heeft dus de Bijbelse opdracht om te leven volgens Gods Woord. Ook de overheid heeft die opdracht.

Naast het omstreden vrouwenstandpunt vindt de SGP dat homoseksueel gedrag niet geoorloofd is en daarom dat personen van hetzelfde geslacht niet met elkaar mogen trouwen of samen kinderen adopteren.
Is de partij tegen de legalisering van abortus, euthanasie, prostitutie en drugs, voor strikte handhaving van de zondagsrust en is (mede) op initiatief van de SGP in een aantal gemeenten een vloekverbod van kracht.


Overige informatie meer over te lezen zie site:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Staatkundig_Gereformeerde_Partij


Daar zeg je me wat Anita.
Ik ben opzoek naar de juiste partij.
Zo heb ik de SGP nog nooit bekeken.
Dit wist ik niet eens.
Ik ga me daar nu eens in verdiepen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 20:01
 
PIETER649 schreef:
We zijn zooo leuk politiek bezig nu Verlegen lachende smiley
Ik gooi er ook een stelling in:

In de bijbel word duidelijk aangegeven wat wij met valse godsdiensten en afgoden moeten doen m.i.

Wat houd dat in de hedendaagse praktijk in nu nederland overspoeld dreigt te worden door een tsunami van afgodendienaars, geen amelekieten of edomieten, maar islamieten. Geschokte, onthutste smiley

Is het niet zo dat waar de zogenaamd christelijke partijen de boel laten liggen, en zo lauw zijn als Laodicea, er hulp uit een onverwachte hoek komt?
Geert Wilders´PVV is officieel geen dogmatische christelijke partij maar verdedigd wel onze joods-christelijke cultuur en volgt van alle partijen op dit punt het meest de bijbelse richtlijn hierover.

Mijn stelling: de PVV, stiekum de christelijkste partij van Nederland Lachende smiley

Over holle vaten gesproken.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETER758





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 20:16
 
MARIO216 schreef:
Over holle vaten gesproken.....
Ik heb eens even gekeken naar verschillende partijen.
Groenlinks, SGP en PVV komen bij mij in aanmerking.
Maar wie moet je dan kiezen?
SGP vind ik te ver gaan in z'n beleid over de positie van vrouwen.
Groenlinks vind ik een beetje te zacht.
En de PVV vind ik te hard.

Dan zit er maar één ding voor mij op: Ik stem niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 20:25
 
PETER758 schreef:
Ik heb eens even gekeken naar verschillende partijen.
Groenlinks, SGP en PVV komen bij mij in aanmerking.
Maar wie moet je dan kiezen?
SGP vind ik te ver gaan in z'n beleid over de positie van vrouwen.
Groenlinks vind ik een beetje te zacht.
En de PVV vind ik te hard.

Dan zit er maar één ding voor mij op: Ik stem niet!



CDA en CU is er ook nog.
VVD en D66.. keus zat zou ik zeggen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 21:52
 
Dat als het een recht snijdend zwaard zijn ook in het woord betreft.
Durf Radical te staan gij geheel anders te zijn.
Er worden hier zoveel rechte stokken geprobeert krom te maken dan breekt het geheid. Je kan altijd een krome stok recht maken maar niet andersom. Zoveel te meer water bij de wijn doen word al zovaak gedaan ja ook bij diverse kabineten allemaal wollesokken praat vriendjes politiek.
Laat de Bijbel spreken dan zou de maatschappij er veel anders door geworden zijn. Hoe dan ook verschillende partijen met verschillende meningen proberen samen de handen op 1 buik te leggen door geld misbruik van onze ruggen en verspreiden wat je denkt ho maar.
Ik zie dit als ook de tekenen der tijd crissis en ellende het gaat niet beter worden maar juiste meer erger worden het Woord geeft ook aan.
De Tijd zal niet meer lang duren of de Here Jezus komt spoedig weer terug om Zijn Gemeente op te halen. De tijd staat 5 voor 12 Ja Here kom maar spoedig weer terug vele staan gereed ja ik ook ik wacht op U. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 22:20
 
PETER758 schreef:
Ik heb eens even gekeken naar verschillende partijen.
Groenlinks, SGP en PVV komen bij mij in aanmerking.
Maar wie moet je dan kiezen?
SGP vind ik te ver gaan in z'n beleid over de positie van vrouwen.
Groenlinks vind ik een beetje te zacht.
En de PVV vind ik te hard.

Dan zit er maar één ding voor mij op: Ik stem niet!

Drie opties zien en dan een vierde kiezen?
Als je met boodschappen doen 3 verschillende broden ziet om uit te kiezen, ga je dan ook maar geen brood kopen Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETER758





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 12:43
 
HENK710 schreef:
Drie opties zien en dan een vierde kiezen?
Als je met boodschappen doen 3 verschillende broden ziet om uit te kiezen, ga je dan ook maar geen brood kopen Smiley die vol vragen zit

Tsjah, daar heb je een punt.
Maar mijn punt is, dat ik niet zou weten op wie.
Waarom zinloos stemmen?
Ik kan toch niet zomaar een willekeurige aanwijzen?
Qua brood dan misschien, maar niet als het om politiek gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 13:41
 
HENK710 schreef:
Drie opties zien en dan een vierde kiezen?
Als je met boodschappen doen 3 verschillende broden ziet om uit te kiezen, ga je dan ook maar geen brood kopen Smiley die vol vragen zit

Dit is natuurlijk wel heeeeel iets anders....slaat m.i. nergens op. Clown smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 14:00
 
PETER758 schreef:
Tsjah, daar heb je een punt.
Maar mijn punt is, dat ik niet zou weten op wie.
Waarom zinloos stemmen?
Ik kan toch niet zomaar een willekeurige aanwijzen?
Qua brood dan misschien, maar niet als het om politiek gaat.

Mijn idee Peter....als je hget niet weet, stem dan maar niet....is nog altijd beter dan verkeerd te stemmen. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 16:45
 
IMRE695 schreef:
Kweenie hoor. Komt Geert Wilders echt op voor de belangen van rechtzinnige christenen in Nederland? Of zwijgt hij daar wijselijk over?

Het hele punt is dat Geert Wilders uiteindelijk de representant is van een seculiere maatschappij en God niet centraal stelt in zijn denken.

En onze maatschappij is niet langer meer een maatschappij die doordesemd is door het christelijk geloof, maar waarin de niet-gelovigen een riante meerderheid vormen. Noem het het nieuwe heidendom.

We vergissen ons, als we denken dat dit een botsing is tussen christendom en islam. Het is een botsing tussen een westerse maatschappij zonder religie (wetenschappelijk wereldbeeld) en de islam, met de christenen als de kop van jut. Geschokte, onthutste smiley

En Wilders zoekt alleen zichzelf. Hij heeft het over vrijheid. Maar zijn sommige mensen in zijn visie niet meer vrij dan anderen?

Tot slot: de problematiek in Nederland is reëel genoeg. En christenen maken niet langer meer het verschil uit, helaas. De oplossingen verwachten wij van de seculiere overheid en die is in meerderheid voor vrijheid en democratie. Partij voor de Vrijheid. Vrijheid van geweten en godsdienst is toch ook een vrijheid?




De PVV pretendeerd inderdaad niet op te komen voor christenen, ook niet dat ze een christelijke partij is.
Maarja, dat doet de VVD ook niet, ook de PvdA is daar niet specifiek in.
Wel komt PVV op voor de joods-christelijke cultuur, en dat Inez niet weet wat dat is, is al behandeld!!
Maar ik haal daar wel uit dat PVV niet anti is, ze hebben andere hoofdpunten in hun programma, thats it.


Laatst aangepast door
PIETER649
op maandag 22 februari 2010, 16:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 16:50
 
PIETER649 schreef:
De PVV pretendeerd inderdaad niet op te komen voor christenen, ook niet dat ze een christelijke partij is.
Maarja, dat doet de VVD ook niet, ook de PvdA is daar niet specifiek in.
Maar ik haal daar wel uit dat PVV niet anti is, ze hebben andere hoofdpunten in hun programma, thats it.

Wel komt PVV op voor de joods-christelijke cultuur, en dat Inez niet weet wat dat is, is al behandeld!! Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt haha


Laatst aangepast door
INEZ910
op maandag 22 februari 2010, 16:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 17:01
 
INEZ910 schreef:
Wel komt PVV op voor de joods-christelijke cultuur, en dat Inez niet weet wat dat is, is al behandeld!! Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt haha


sorry Inez... ik kon het niet laten... ben je boos? nee toch zeker? Verraste, verbaasde smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 17:33
 
PIETER649 schreef:
sorry Inez... ik kon het niet laten... ben je boos? nee toch zeker? Verraste, verbaasde smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley

Zie de smiley en de Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt duidelijk genoeg?? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 22:04
 
SOLAFIDE630 schreef:
Mijn idee Peter....als je hget niet weet, stem dan maar niet....is nog altijd beter dan verkeerd te stemmen. Clown smiley

Verkeerd stemmen? Als je stemt vanuit het bestuderen van wat de partijen je aanbieden, lijkt het me niet dat je verkeerd zult stemmen, aangezien je toch altijd die partij kiest die het meest past bij jouw ideeën?

Niet stemmen heeft iets in zich van lijdzaam toezien en ondergaan, waar je als burger nu juist op mag komen voor wat jij denkt dat nodig is. Gelukkig krijg je die ruimte wel meer dan enkel bij de verkiezingen. Maar waarom niet ook dan gebruik maken van je recht? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2