ChristianMatch
 


Forum

Vriendschap of relatie
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERALD965





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 30 april 2015, 15:10
 
Beste mensen,

Al enige tijd heb ik een lidmaatschap op Christian Match.
Wat mij opvalt bij profielen, is dat toch veel mensen op zoek zijn naar een nieuwe relatie. Nu is dit natuurlijk een datingsite, waar je dit misschien ook kan verwachten.

Wat mij echter bezighoudt is, waarom mensen niet eerst kiezen om een leuke vriendschap op te bouwen met iemand? Vriendschap lijkt mij een heel mooi uitgangspunt om te zien wat er eventueel uit voort kan groeien.

In mijn profiel heb ik geschreven, dat ik op zoek ben naar vriendschap. Natuurlijk zou ik het ook leuk vinden om een leuke nieuwe partner te vinden, maar voor mij zou dat niet werken zonder eerst een leuk vriendschappelijk contact met iemand op te bouwen.
Zelf heb ik gemerkt, dat het contact daardoor meer ontspannen is.

Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Gerald


Laatst aangepast door
GERALD965
op donderdag 30 april 2015, 15:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: donderdag 30 april 2015, 18:38
 
GERALD965 schreef:
Beste mensen,

Al enige tijd heb ik een lidmaatschap op Christian Match.
Wat mij opvalt bij profielen, is dat toch veel mensen op zoek zijn naar een nieuwe relatie. Nu is dit natuurlijk een datingsite, waar je dit misschien ook kan verwachten.

Wat mij echter bezighoudt is, waarom mensen niet eerst kiezen om een leuke vriendschap op te bouwen met iemand? Vriendschap lijkt mij een heel mooi uitgangspunt om te zien wat er eventueel uit voort kan groeien.

In mijn profiel heb ik geschreven, dat ik op zoek ben naar vriendschap. Natuurlijk zou ik het ook leuk vinden om een leuke nieuwe partner te vinden, maar voor mij zou dat niet werken zonder eerst een leuk vriendschappelijk contact met iemand op te bouwen.
Zelf heb ik gemerkt, dat het contact daardoor meer ontspannen is.

Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Gerald


Mee eens..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 30 april 2015, 19:35
 
GERALD965 schreef:
Beste mensen,

Al enige tijd heb ik een lidmaatschap op Christian Match.
Wat mij opvalt bij profielen, is dat toch veel mensen op zoek zijn naar een nieuwe relatie. Nu is dit natuurlijk een datingsite, waar je dit misschien ook kan verwachten.

Wat mij echter bezighoudt is, waarom mensen niet eerst kiezen om een leuke vriendschap op te bouwen met iemand? Vriendschap lijkt mij een heel mooi uitgangspunt om te zien wat er eventueel uit voort kan groeien.

In mijn profiel heb ik geschreven, dat ik op zoek ben naar vriendschap. Natuurlijk zou ik het ook leuk vinden om een leuke nieuwe partner te vinden, maar voor mij zou dat niet werken zonder eerst een leuk vriendschappelijk contact met iemand op te bouwen.
Zelf heb ik gemerkt, dat het contact daardoor meer ontspannen is.

Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Gerald

Inderdaad. Bij de eerste de beste date niet denken dat dat degene moet zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 mei 2015, 22:48
 
Om toch even iets meer in te gaan op je onderwerp.dit.
Natuurlijk gaat men niet zonder gevoelens met iemand een hechte vriendschap aan.
want ook een vriendschap kan soms enorm hecht zijn.
Ja in een goede vriendschap worden vaak de gevoelens van elkaar zeer intens gedeeld.
Ik kan mij voorstellen dat ik en anderen dan denken;ja maar met een vriendschap beginnen..hoe ziet dit er dan uit?
Vooral wanneer er kinderen zijn...hoe ga je dit aan ze uitleggen?..
En dan is soms de keuze of stap snel gemaakt.
Nee niet eerst vriendschap.

Logisch moeten we in deze respect voor elkaar te hebben.

Er zullen zeker mensen zijn,die wel met een vriendschap zouden willen beginnen.
Maar daar is dan goed over nagedacht..

Groet Heide


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zaterdag 2 mei 2015, 00:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 mei 2015, 12:21
 
HEIDE062 schreef:
Om toch even iets meer in te gaan op je onderwerp.dit.
Natuurlijk gaat men niet zonder gevoelens met iemand een hechte vriendschap aan.
want ook een vriendschap kan soms enorm hecht zijn.
Ja in een goede vriendschap worden vaak de gevoelens van elkaar zeer intens gedeeld.
Ik kan mij voorstellen dat ik en anderen dan denken;ja maar met een vriendschap beginnen..hoe ziet dit er dan uit?
Vooral wanneer er kinderen zijn...hoe ga je dit aan ze uitleggen?..
En dan is soms de keuze of stap snel gemaakt.
Nee niet eerst vriendschap.

Logisch moeten we in deze respect voor elkaar te hebben.

Er zullen zeker mensen zijn,die wel met een vriendschap zouden willen beginnen.
Maar daar is dan goed over nagedacht..

Groet Heide

Idd kun je je afvragen hoe ga je eerst eens met een goede vriendschap beginnen. Iedereen denkt daar weer zo anders over. Ook als je heel duidelijk denkt te zijn, wordt het soms toch anders waargenomen. Zo van misschien zit er toch wel meer in. En dat is natuurlijk niet altijd onmogelijk. Maar als je in het begin al duidelijk aangeeft dat je vriendschap wilt, omdat je degene erg sympathiek vindt, maar hem/haar verder niet ziet zitten? Mijn ervaring is dat er dan toch mensen zijn die dat niet respecteren.
Verder vind ik het ook verbazend dat mensen op een datingsite denken na een paar mailtjes al ongeveer met je verloofd te zijn. Liefde moet toch de tijd hebben om te groeien? Dus ja, eerst vriendschap. En duidelijk aangeven of je open staat voor evt. later een relatie. Zo niet, een goede vriendschap is heel erg kostbaar!

En over kinderen: kinderen kun je gewoon vertellen wat er aan de hand is, hoor. Als je maar heel eerlijk bent. Alleen pubers .... Tja... Toch begrijpen ze het vaak ook wel. Ze hebben toch ook hun eigen vriendschappen van zowel jongens als meisjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 mei 2015, 19:42
 
MAMY994 schreef:
Idd kun je je afvragen hoe ga je eerst eens met een goede vriendschap beginnen. Iedereen denkt daar weer zo anders over. Ook als je heel duidelijk denkt te zijn, wordt het soms toch anders waargenomen. Zo van misschien zit er toch wel meer in. En dat is natuurlijk niet altijd onmogelijk. Maar als je in het begin al duidelijk aangeeft dat je vriendschap wilt, omdat je degene erg sympathiek vindt, maar hem/haar verder niet ziet zitten? Mijn ervaring is dat er dan toch mensen zijn die dat niet respecteren.
Verder vind ik het ook verbazend dat mensen op een datingsite denken na een paar mailtjes al ongeveer met je verloofd te zijn. Liefde moet toch de tijd hebben om te groeien? Dus ja, eerst vriendschap. En duidelijk aangeven of je open staat voor evt. later een relatie. Zo niet, een goede vriendschap is heel erg kostbaar!

En over kinderen: kinderen kun je gewoon vertellen wat er aan de hand is, hoor. Als je maar heel eerlijk bent. Alleen pubers .... Tja... Toch begrijpen ze het vaak ook wel. Ze hebben toch ook hun eigen vriendschappen van zowel jongens als meisjes.

Ik zeg altijd maar een date is niet meer dan het engelse woord voor datum. Je hebt een afspraak om iemand te ontmoeten en je ziet dan wel wat het wordt.
Iemand kan harstikke leuk mailen, maar als je de persoon in werkelijkheid tegenkomt heel anders blijken te zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 mei 2015, 20:06
 
Dat is waar Anna!
Maar dan kom vanzelf weer de vraag om de hoek kijken..ja gelijk afspreken komt meteen wel heel dichtbij?..
Meteen pats boem..ik zie die ander meteen Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley..oh hellup!


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zaterdag 2 mei 2015, 20:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 3 mei 2015, 18:04
 
HEIDE062 schreef:
Dat is waar Anna!
Maar dan kom vanzelf weer de vraag om de hoek kijken..ja gelijk afspreken komt meteen wel heel dichtbij?..
Meteen pats boem..ik zie die ander meteen Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley..oh hellup!

Na een paar keer mailen kun je prima afspreken en dan zie dan wel weer.
Ik heb ook wel een keer gehad dat het mailen leuk ging, maar met een koffiedate zat hij alles en iedereen die voorbij kwam af te kraken.
nou dan weet je dat ook weer. doei dus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 3 mei 2015, 19:12
 
HEIDE062 schreef:
Om toch even iets meer in te gaan op je onderwerp.dit.
Natuurlijk gaat men niet zonder gevoelens met iemand een hechte vriendschap aan.
want ook een vriendschap kan soms enorm hecht zijn.
Ja in een goede vriendschap worden vaak de gevoelens van elkaar zeer intens gedeeld.
Ik kan mij voorstellen dat ik en anderen dan denken;ja maar met een vriendschap beginnen..hoe ziet dit er dan uit?
Vooral wanneer er kinderen zijn...hoe ga je dit aan ze uitleggen?..
En dan is soms de keuze of stap snel gemaakt.
Nee niet eerst vriendschap.

Logisch moeten we in deze respect voor elkaar te hebben.

Er zullen zeker mensen zijn,die wel met een vriendschap zouden willen beginnen.
Maar daar is dan goed over nagedacht..

Groet Heide

Dat laatste is zeker waar, Heide, dat er goed over nagedacht is om alleen voor een vriendschap open te staan.
Ik heb in de contacten die ik gehad heb, ook duidelijk kenbaar gemaakt naar de ander, dat een vriendschappelijk contact voor mij voorop stond en dat een relatie voor mij niet aan de orde was, maar dat ik daar misschien op den duur wel open voor kan staan, maar vriendschap op dat moment voorop stond. Ik heb gemerkt, dat mensen dat waarderen en dat daardoor het contact veel meer ontspannen wordt. Het 'lijstje" met punten waar je date aan moet voldoen valt weg en je zoekt meer naar de raakvlakken die je hebt.
En zoals je in één van je andere forumonderwerpen hebt geschreven, het is inderdaad waar, dat als je een lange tijd alleen bent, je een eigen leven hebt opgebouwd en het toch tijd kost om iemand weer in je leven toe te laten. Het lijkt me verstandig om daar dan ook de tijd voor te nemen als je samen eventueel op den duur verder wilt.
En een goede balans in je eigen leven als alleenstaande is ook een belangrijk uitgangspunt om weer een eventuele relatie te beginnen. Veel mensen hebben vaak nog niet goed hun pijn en verdriet verwerkt van hun vorige huwelijk. Het lijkt me niet verstandig om zo een nieuwe relatie te beginnen. Op die manier stapelt pijn en verdriet zich alleen maar meer op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zondag 3 mei 2015, 20:00
 
GERALD965 schreef:
Dat laatste is zeker waar, Heide, dat er goed over nagedacht is om alleen voor een vriendschap open te staan.
Ik heb in de contacten die ik gehad heb, ook duidelijk kenbaar gemaakt naar de ander, dat een vriendschappelijk contact voor mij voorop stond en dat een relatie voor mij niet aan de orde was, maar dat ik daar misschien op den duur wel open voor kan staan, maar vriendschap op dat moment voorop stond. Ik heb gemerkt, dat mensen dat waarderen en dat daardoor het contact veel meer ontspannen wordt. Het 'lijstje" met punten waar je date aan moet voldoen valt weg en je zoekt meer naar de raakvlakken die je hebt.
En zoals je in één van je andere forumonderwerpen hebt geschreven, het is inderdaad waar, dat als je een lange tijd alleen bent, je een eigen leven hebt opgebouwd en het toch tijd kost om iemand weer in je leven toe te laten. Het lijkt me verstandig om daar dan ook de tijd voor te nemen als je samen eventueel op den duur verder wilt.
En een goede balans in je eigen leven als alleenstaande is ook een belangrijk uitgangspunt om weer een eventuele relatie te beginnen. Veel mensen hebben vaak nog niet goed hun pijn en verdriet verwerkt van hun vorige huwelijk. Het lijkt me niet verstandig om zo een nieuwe relatie te beginnen. Op die manier stapelt pijn en verdriet zich alleen maar meer op.



Gerald,dit heb je zeer duidelijk verwoord.
Ik heb zeker in de eerste 2 jaar na onze scheiding geen goed contact kunnen opbouwen met iemand die er misschien wel meer klaar voor was.
Ik ben blij met je reactie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zondag 3 mei 2015, 20:07
 
ANNA415 schreef:
Na een paar keer mailen kun je prima afspreken en dan zie dan wel weer.
Ik heb ook wel een keer gehad dat het mailen leuk ging, maar met een koffiedate zat hij alles en iedereen die voorbij kwam af te kraken.
nou dan weet je dat ook weer. doei dus


Ja ANNA,ik kan je daarin goed begrijpen.
Soms kan de zenuwen wat toe slaan...en gaat dit soms onbewust.
Daarom lijkt mij een kort mail contact de juiste keuze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zondag 3 mei 2015, 20:12
 
MAMY994 schreef:
Idd kun je je afvragen hoe ga je eerst eens met een goede vriendschap beginnen. Iedereen denkt daar weer zo anders over. Ook als je heel duidelijk denkt te zijn, wordt het soms toch anders waargenomen. Zo van misschien zit er toch wel meer in. En dat is natuurlijk niet altijd onmogelijk. Maar als je in het begin al duidelijk aangeeft dat je vriendschap wilt, omdat je degene erg sympathiek vindt, maar hem/haar verder niet ziet zitten? Mijn ervaring is dat er dan toch mensen zijn die dat niet respecteren.
Verder vind ik het ook verbazend dat mensen op een datingsite denken na een paar mailtjes al ongeveer met je verloofd te zijn. Liefde moet toch de tijd hebben om te groeien? Dus ja, eerst vriendschap. En duidelijk aangeven of je open staat voor evt. later een relatie. Zo niet, een goede vriendschap is heel erg kostbaar!

En over kinderen: kinderen kun je gewoon vertellen wat er aan de hand is, hoor. Als je maar heel eerlijk bent. Alleen pubers .... Tja... Toch begrijpen ze het vaak ook wel. Ze hebben toch ook hun eigen vriendschappen van zowel jongens als meisjes.



Ik kan je goed volgen MAMY..allleen bij dat laatste denk ik toch zelf dat we niet te gemaakelijk moeten denken dat wanneer kinderen met vriendjes en vriendinnetjes kunnen omgaan..dat ze daarmee ook gelijk zeggen...oh mama of papa heeft gewoon even een vriendje,wanneer dit passeren gaat.
Zelf ging ik daar(dit toen de kinderen kleiner waren)zeer voorzichtig mee om.(nou was dit niet moeilijk voor me,want ik kende toen niemand)..maar dan nog zeg ik...het ligt gevoelig.


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zondag 3 mei 2015, 21:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zondag 3 mei 2015, 20:39
 
Behalve dat er ook velen zijn die wat gemakkelijker denken over eerst gewoon een fijne vriendschap op bouwen,en dan verder kijken we wel.
Zullen er ook zeker zijn die uiterst voorzichtig zijn.
Ik zeg het daarom ook uiterst voorzichtig; eigenlijk is op een datingsite zich begeven al een hele stap voor die mensen.
Zo hebben degene die daar wat losser in zijn,wel,rekening te houden met het wat ''terughoudende gedrag''van die mensen hier.
Wanneer ik zelf het al genoeg vind om op een datingsite te zitten,doordat ik dan ook contacten kan op bouwen.
Dan zal ik dus ook minder in willen gaan op uitnodigingen.omdat ik voldoening haal uit het fijne mail contact met een vriend of vriendin.

Natuurlijk zou ik ook in het lijstje kunnen invullen: ik zoek nieuwe vrienden.

Zo zie ik onder het tikken hier....het ligt niet voor iedereen zo eenvoudig.
Teleurstellingen worden vaak meegenomen bij een weer nieuwe keuze of beslissing...of anders gezegd,na het pad anders liep.

Vriendschap of relatie...geen verkeerd onderwerp!


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zondag 3 mei 2015, 21:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zondag 3 mei 2015, 21:35
 
Topic beheerder nog even:)

Ook hoor ik nog wel is zeggen: ja,toen we nog vrienden waren,toen ging het voor mij nog leuk!..
Toen we 2 dagen in een relatie zaten..was het hele gevoel,wat ik had opeens weg.?..

Wat is dat?..

Ik ga er zelf niet breedvoerig op in.
Jong en ouder voelen zich vrij hier even op in te gaan.


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zondag 3 mei 2015, 22:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zondag 3 mei 2015, 21:38
 
HEIDE062 schreef:
Ik kan je goed volgen MAMY..allleen bij dat laatste denk ik toch zelf dat we niet te gemaakelijk moeten denken dat wanneer kinderen met vriendjes en vriendinnetjes kunnen omgaan..dat ze daarmee ook gelijk zeggen...oh mama of papa heeft gewoon even een vriendje,wanneer dit passeren gaat.
Zelf ging ik daar(dit toen de kinderen kleiner waren)zeer voorzichtig mee om.

Nee, Heide, dat bedoelde ik nu juist niet. Ik bedoelde te zeggen dat als je vriendschap met een persoon aangaat zonder een relatie te hebben, ze dat kunnen begrijpen. Ze staan er soms wel wat wantrouwend in. Zo van dat kunnen mama/papa nu wel zeggen, maar ....!
Dus niet zoals het in de seculiere wereld vaak aan toe gaat. We nemen verkering en we zien wel waar het schip strand. Dat is voor kinderen echt geen goed voorbeeld. Met opnieuw een relatie aangaan als je kinderen hebt, kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Ze zijn vaak toch al beschadigd.
Daarbij komt dat je bij een vriendschap (zonder relatie) je normaal gesproken niet over "even een vriendje/vriendinnetje" spreekt. Vriendschap duurt bij mij tenminste doorgaans jááááren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zondag 3 mei 2015, 22:23
 
MAMY994 schreef:
Nee, Heide, dat bedoelde ik nu juist niet. Ik bedoelde te zeggen dat als je vriendschap met een persoon aangaat zonder een relatie te hebben, ze dat kunnen begrijpen. Ze staan er soms wel wat wantrouwend in. Zo van dat kunnen mama/papa nu wel zeggen, maar ....!
Dus niet zoals het in de seculiere wereld vaak aan toe gaat. We nemen verkering en we zien wel waar het schip strand. Dat is voor kinderen echt geen goed voorbeeld. Met opnieuw een relatie aangaan als je kinderen hebt, kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Ze zijn vaak toch al beschadigd.
Daarbij komt dat je bij een vriendschap (zonder relatie) je normaal gesproken niet over "even een vriendje/vriendinnetje" spreekt. Vriendschap duurt bij mij tenminste doorgaans jááááren.

Duidelijk MAMY..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: maandag 4 mei 2015, 12:23
 
tja, tijdje mailen is voor mij altijd een goede zeef, met mailcontact haal je soms al dingen eruit waarvan je denkt, oké dit is hem niet...
en je kan ook niet tig dates doen, zeer vermoeiend

maar dan je ziet hem en denkt Verraste, verbaasde smiley
lijkt mij beste gewoon eerst lange tijd geen sex, maar alleen puur vriendschap, als ik alleen vriendschap gevoelens voor een man voel is hij het toch ook niet???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: maandag 4 mei 2015, 21:50
 
PETRA824 schreef:
tja, tijdje mailen is voor mij altijd een goede zeef, met mailcontact haal je soms al dingen eruit waarvan je denkt, oké dit is hem niet...
en je kan ook niet tig dates doen, zeer vermoeiend

maar dan je ziet hem en denkt Verraste, verbaasde smiley
lijkt mij beste gewoon eerst lange tijd geen sex, maar alleen puur vriendschap, als ik alleen vriendschap gevoelens voor een man voel is hij het toch ook niet???


Ok,Mail contact kan je ook beter oppervlakkig houden,denk ik.
Mits je elkaar al langer kent..en al uit vele reacties hebt ondervonden dat je wel wat dieper op dingen kan ingaan.

Maar..Iemand kan zich misschien heel moeilijk uiten in zijn of haar schrijven,
dus gaat het niet altijd op,met de gedachtes en beleving aan deze kant.
Terwijl..het juist in de praktijk precies de persoon kan zijn,naar wie je uit zag.

De eerste tijd geen lichamelijk contact zeg je,is beter.
Daar kan ik niet te diep op in gaan.
Wel is het begrijpelijk dat een ieder daar zijn of haar eigen gedachtes bij heeft.
En het is de vraag..moeten wij Onze gedachtes altijd volgen?..

Zoals ik zelf al ergens liet vallen,is het tijdens een intieme vriendschap ook niet altijd makkelijk om onze innerlijke gevoelens niet te uiten naar elkaar.

Daarin zou men kunnen denken aan de woorden; Het lichaam liegt niet.


Laatst aangepast door
HEIDE062
op maandag 4 mei 2015, 21:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 4 mei 2015, 22:29
 
HEIDE062 schreef:
Ok,Mail contact kan je ook beter oppervlakkig houden,denk ik.
Mits je elkaar al langer kent..en al uit vele reacties hebt ondervonden dat je wel wat dieper op dingen kan ingaan.

Maar..Iemand kan zich misschien heel moeilijk uiten in zijn of haar schrijven,
dus gaat het niet altijd op,met de gedachtes en beleving aan deze kant.
Terwijl..het juist in de praktijk precies de persoon kan zijn,naar wie je uit zag.

De eerste tijd geen lichamelijk contact zeg je,is beter.
Daar kan ik niet te diep op in gaan.
Wel is het begrijpelijk dat een ieder daar zijn of haar eigen gedachtes bij heeft.
En het is de vraag..moeten wij Onze gedachtes altijd volgen?..

Zoals ik zelf al ergens liet vallen,is het tijdens een intieme vriendschap ook niet altijd makkelijk om onze innerlijke gevoelens niet te uiten naar elkaar.

Daarin zou men kunnen denken aan de woorden; Het lichaam liegt niet.

Heide, je hebt het over een intieme vriendschap. Bedoel je daarmee, dat je ook lichamelijk contact (of nog verder) zou kunnen hebben? Het woord intiem geeft voor mij al aan, dat je een stap naar een relatie zou willen zetten. Als dat zo is, dan ben je het station vriendschap al gepasseerd naar mijn mening.

Zelf zie ik vriendschap als iets, waar duidelijke grenzen zijn. Als je iemand langer kent, kan je iemand begroeten bij het komen en gaan dmv van een zoen of door een knuffel, maar ook daar is het belangrijk om voorzichtig te zijn. Als je daarover goede afspraken maakt zou het kunnen.
Ik zie vriendschap meer als samen dingen delen, samen leuke dingen doen, belangstelling tonen naar de ander. Bijvoorbeeld als je weet, dat hij of zij een moeilijk gesprek heeft met iemand, verjaardagen (ook die van de kinderen, als die er zijn), etc.

Zoals ik eerder gelezen heb is het ook belangrijk voorzichtig te zijn met kinderen. Zij zien al gauw een vriend of vriendin als bedreiging, iemand die papa of mama wil vervangen. Ik ben daar altijd duidelijk en open geweest naar mijn kinderen en dat werkte goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: maandag 4 mei 2015, 23:12
 
GERALD965 schreef:
Heide, je hebt het over een intieme vriendschap. Bedoel je daarmee, dat je ook lichamelijk contact (of nog verder) zou kunnen hebben? Het woord intiem geeft voor mij al aan, dat je een stap naar een relatie zou willen zetten. Als dat zo is, dan ben je het station vriendschap al gepasseerd naar mijn mening.

Zelf zie ik vriendschap als iets, waar duidelijke grenzen zijn. Als je iemand langer kent, kan je iemand begroeten bij het komen en gaan dmv van een zoen of door een knuffel, maar ook daar is het belangrijk om voorzichtig te zijn. Als je daarover goede afspraken maakt zou het kunnen.
Ik zie vriendschap meer als samen dingen delen, samen leuke dingen doen, belangstelling tonen naar de ander. Bijvoorbeeld als je weet, dat hij of zij een moeilijk gesprek heeft met iemand, verjaardagen (ook die van de kinderen, als die er zijn), etc.

Zoals ik eerder gelezen heb is het ook belangrijk voorzichtig te zijn met kinderen. Zij zien al gauw een vriend of vriendin als bedreiging, iemand die papa of mama wil vervangen. Ik ben daar altijd duidelijk en open geweest naar mijn kinderen en dat werkte goed.


Dag Gerald,

Je hebt gelijk,wanneer het over vriendschap gaat,dat dit zonder echt intiem contact is.
Alleen.. kan een hechte vriendschap ook langzaam zich gaan verplaatsen in ware gevoelens voor elkaar.toch?
Duidelijk aan elkaar aangeven dat het gewoon om vriendschap gaat,is dan op z'n plek.

Anders is..wanneer men afspreekt,we zien wel wat uit onze vriendschap voort komt.
Dan stellen beide partijen zich meer open voor aanraking of de gesprekken krijgen een andere inhoud.

Ook bij mij worden hierbij enkele vragen opgeroepen,
Daarom dank voor je open reactie.


Laatst aangepast door
HEIDE062
op maandag 4 mei 2015, 23:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 14:52
 
HEIDE062 schreef:
Ok,Mail contact kan je ook beter oppervlakkig houden,denk ik.
Mits je elkaar al langer kent..en al uit vele reacties hebt ondervonden dat je wel wat dieper op dingen kan ingaan.

Maar..Iemand kan zich misschien heel moeilijk uiten in zijn of haar schrijven,
dus gaat het niet altijd op,met de gedachtes en beleving aan deze kant.
Terwijl..het juist in de praktijk precies de persoon kan zijn,naar wie je uit zag.

Wat je ook wilt opbouwen, een vriendschap of een relatie, je zult toch iets van jezelf moeten laten zien. Volgens mij bouw je weinig op als je weinig verder komt dan het bespreken van het weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 22:50
 
ANTA961 schreef:
Wat je ook wilt opbouwen, een vriendschap of een relatie, je zult toch iets van jezelf moeten laten zien. Volgens mij bouw je weinig op als je weinig verder komt dan het bespreken van het weer.


Ja..meer laten zien zeg je.
Ik neem aan dat je bedoeld..meer vertellen over mijzelf..dan dat je al hebt kunnen lezen in mijn profiel.
Natuurlijk kan je de antwoorden toelichten..of je bespaard mekaar dat tijdens de eerste ontmoeting..en kies je voor een geheel ander onderwerp?..

Het is wat aanvoelen denk ik..als je de bui al ziet aan komen bij de ander..wanneer je gelijk over verliefd worden spreekt..dan gaat het uiteindelijk toch weer over het weer(ik zie de bui hangen)



heb ik je mening begrepen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOYLIFE100





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 23:17
 
Hey Forum schrijvers/ schrijfsters, hier even mijn reactie op dit onderwerp, werd door collega CM-er gewezen op dit forum.

Interessant onderwerp. Ik heb nu 1 ervaring met een afspraak op CM, door elkaar gewoon te helpen. Je leert elkaar kennen, werkt samen en kunt (hopelijk)ook nog lachen. Natuurlijk hebben we allemaal onze bagage mee en onze ervaringen. Ook onze leeftijd brengt dit mee.

Toch ben ik zelf van mening dat een ontspannen leuke afspraak niet meteen betekent dat je een relatie met die persoon wilt/ zult hebben.

Het is juist zo heerlijk om je "kennissen" kring christelijk dan, uit te breiden en leuke gesprekken te hebben. Dat kan met vrouwen en met mannen heb ik ervaren.

Natuurlijk willen wij allemaal een maatje, waarbij wij onszelf kunnen zijn en een toekomst mee op kunnen bouwen. Maar m.i. begint dit met vriendschap. En natuurlijk is het belangrijk om uit te spreken hoe je in het leven staat op gebied van sex voor het huwelijk, contact met je kids etc.

Groetjes van Joy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE594





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 mei 2015, 00:07
 
Leuke topic, vriendschap, relatie.
ik heb net een contact gehad hier op CM. Was leuk, we konden over van alles goed praten, open en eerlijk, maar na een poos gemaild en 3 ontmoetingen zijn we toch gestopt omdat er niet meer in zat. En vriendschap daar waren we beiden niet op uit.
Achteraf gedacht dat ik nog wel even door had willen gaan, kun je na 3 ontmoetingen al weten of het niet meer wordt? Maar voor de ander was het duidelijk. Toch een teleurstelling.
Nu vraag ik me af of ik mezelf goed heb laten zien, deze ervaring kan ik vast goed meenemen in een volgend contact.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 mei 2015, 09:07
 
Echt he, ben ik nu zo anders????
Natuurlijk doe je rustig aan, begint met vriendschap, ma na 1 ontmoeting weet je toch of je meer voelt dan alleen vriendschap?
Zou ik alleen maar vriendschap voelen waar is dan de klik?? verliefde gevoelens etc...
Dus je hebt een tijd alleen puur vriendschappelijke gevoelens en ineens ergens slaat het over in verliefdheid??? Nog nooit meegemaakt. voor mij weet ik het na 1 ontmoeting of er eventueel meer in zit dan vriendschap in de toekomst.

En als ik lees over de vorige schrijfster, de vraag: had ik meer van me zelf moeten laten zien?
Als of je jezelf helemaal kan laten zien in een paar ontmoetingen, daarom heet het verkering, elkaar leren kennen, en dat kun je toch alleen maar door tijdje met elkaar omtegaan Smiley die vol vragen zit
Ik lees een soort vraag van, ligt het aan mij hij alleen vriendschap wil....
wie weet is het wel zo,n man die onderhand met meerdere vrouwen date, of na drie ontmoetingen een leukere weer zag op cm....
Het is een datingsite en niet alle mensen zijn eerlijk, sommigge slaat he t na hun hoofd... zoveel aandacht van vrouwen, gaan beetje playen met mensen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 mei 2015, 11:08
 
Ja..ik snap best dat er wat,net zoals bij mij, wat emoties los komen rond dit onderwerp.

Ik ga even denken wat ik hier straks over kwijt wilt;)


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zaterdag 9 mei 2015, 11:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 mei 2015, 12:22
 
veel is hierover al gezegd in de vorige reacties,maar hier nog even een kort stukje van mijn kant.

Uit verschillende reacties blijkt het wel dat wij als mensen er allemaal zo ons eigen idee over hebben.
Eigenlijk heeft het naar mijn beleving,ook alles of veel te maken hoe iemand
verder in het leven staat.
En waar ik of iemand naar uit ziet.

Wat bij de een onbelangrijk is..kan wel degelijk voor de ander veel van betekenis zijn.

Vaker laat ik het af hangen(wanneer het gaat over vriendschap of relatie)van de situatie waar ik in leef of verkeer.
En dat is een begrijpelijk zaak...niemand kan mij vertellen hoe ik dit zelf moet gaan invullen.
Kijk ik naar mijn eigen situatie,dan ben ik een gescheiden vader van drie kinderen,staat achter alles en is blij en dankbaar hoe hij nu in het leven mag staan.
Mijn gedachten gaan dan nu ook uit naar iemand die mij hierin enigszins kan en wil begrijpen.
Gaat mijn verlangen uit naar vriendschap..dan kijk ik of die ander dit ook zoekt en hoe zij dit ingevuld wilt zien.
Gaat mijn verlangen uit naar een relatie...dan laat ik haar weten,dat ik het niet alleen bij vriendschap wil houden.
Goed,ik kan mij dus laten verweven worden,in de keuze die ik dan maak.

Alleen een vriendschap met in dit geval een vrouw..
Is en blijft naar mijn gevoel uitermate moeilijk..en dan heb ik het puur over mijzelf.

Een vriendschap op bouwen kan,maar dan is het niet anders dan dat je dit al ervaart met je andere vrienden die je misschien al hebt?..

Denk ik..ik wil graag een relatie..
Dan kan ik zelf niet anders bedenken..dat ik iemand tegenover of achter mij wil zien..die dit ook zoekt te willen.

Anders is,wat gezegd is...wanneer ik spreek over verkering.
Verkering is niet aan leeftijd gebonden,.ookal is het voor mij alleen bekend geweest in mijn/onze jeugdtijd.

Ik denk dat ook ouderen echt wel van een verkering mogen spreken,dit,omdat het woord(verkering) vroeger ook meteen(ik zeg het voorzichtig) begrepen werd.

Kortom, ik kies graag eerst voor verkering,en wil ook graag vanuit dat gevoel verder kijken..en naar leven.

(en dan denk ik ,dat ik er dan wel uit ben;)


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zaterdag 9 mei 2015, 12:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 mei 2015, 13:31
 
HEIDE062 schreef:
Ja..meer laten zien zeg je.
Ik neem aan dat je bedoeld..meer vertellen over mijzelf..dan dat je al hebt kunnen lezen in mijn profiel.
Natuurlijk kan je de antwoorden toelichten..of je bespaard mekaar dat tijdens de eerste ontmoeting..en kies je voor een geheel ander onderwerp?..

Het is wat aanvoelen denk ik..als je de bui al ziet aan komen bij de ander..wanneer je gelijk over verliefd worden spreekt..dan gaat het uiteindelijk toch weer over het weer(ik zie de bui hangen)



heb ik je mening begrepen?

Of je valt van de regen in de drup... Maar ja, je kunt ook niet over 1 nacht ijs gaan...

Ik vind dat zo'n profiel meestal niet zo heel erg veel zegt. Je kunt er uit halen of iemand de zelfde dingen leuk vindt, naar dezelfde landen op vakantie gaat, humor belangrijk vindt. Maar dan weet je echt nog niet of je echt met elkaar kunt praten, of je je prettig voelt bij iemand, of je om dezelfde dingen kunt lachen, of je wel samen op vakantie zou kunnen gaan... Als ik een date heb en ik heb een lijstje met gespreksonderwerpen nodig, dan wordt het waarschijnlijk niks. Geen relatie maar ook geen vriendschap. Het moet dieper gaan. Ook over wat je voelt, hoe je dingen ervaart en over hoe je in het leven staat... En dat kan ook best al bij een eerste date.

En over verliefd zijn praat je niet (vind ik, samen met Pooh Lachende smiley)
'How do you spell love?'
'You don't spell it, you feel it!'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 mei 2015, 17:43
 
En eerlijk gezegd, als een man aan mij verkering vraagt denk ik Verlegen lachende smiley
vraagt hij meteen om relatie denk ik beetje helppppppp,
eigenlijk ontbreekt op dit topic het woord verkering... vooral voor mensen die al een mislukte relatie hebben gehad, is dat een stuk relaxer dan meteen een relatie.. ligt meer druk op dat woord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 mei 2015, 18:01
 
PETRA824 schreef:
En eerlijk gezegd, als een man aan mij verkering vraagt denk ik Verlegen lachende smiley
vraagt hij meteen om relatie denk ik beetje helppppppp,
eigenlijk ontbreekt op dit topic het woord verkering... vooral voor mensen die al een mislukte relatie hebben gehad, is dat een stuk relaxer dan meteen een relatie.. ligt meer druk op dat woord.

Ik denk dat ik een ander beeld heb bij de woorden relatie en verkering dan jij... Als ik verkering heb met iemand, heb ik een relatie met hem. En in die relatie valt een heleboel te ontdekken over de ander en over het 'samen'.

Wanneer verandert voor jou de verkering in een relatie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2