ChristianMatch
 


Forum

Te lang alleen?.....
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: donderdag 30 april 2015, 19:31
 
Te lang alleen?...

Ja,wanneer ik jaren alleen woont,door welke omstandigheden ook.
Is het dan moeilijker om aan een relatie te beginnen?
Heb ik zo gezegd niet teveel een ''eigen leventje''opgebouwd?..
Kan ik nog genoeg openstaan voor de levenswijze van die ander?

De meningen zullen erg verschillend kunnen zijn..

Groet Heide
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 mei 2015, 06:40
 
HEIDE062 schreef:
Te lang alleen?...

Ja,wanneer ik jaren alleen woont,door welke omstandigheden ook.
Is het dan moeilijker om aan een relatie te beginnen?
Heb ik zo gezegd niet teveel een ''eigen leventje''opgebouwd?..
Kan ik nog genoeg openstaan voor de levenswijze van die ander?

De meningen zullen erg verschillend kunnen zijn..

Groet Heide

Tuurlijk heeft iedereen zijn eigen leventje opgebouwd. Maar de vraag is hoe graag wil je samen zijn. Dan zullen beiden wat op moeten geven (of moeten minderen), maar je krijgt er wat voor terug. En het gaat er volgens mij om hoe je dat wat je er voor terug krijgt waardeert. Als je het niks waard vindt, zul je ook niks van je eigen leventje opgeven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 mei 2015, 12:34
 
ANNA415 schreef:
Tuurlijk heeft iedereen zijn eigen leventje opgebouwd. Maar de vraag is hoe graag wil je samen zijn. Dan zullen beiden wat op moeten geven (of moeten minderen), maar je krijgt er wat voor terug. En het gaat er volgens mij om hoe je dat wat je er voor terug krijgt waardeert. Als je het niks waard vindt, zul je ook niks van je eigen leventje opgeven

Ja, zo zie ik het ook. Je zult je leven moeten gaan delen.

Alleen zie ik mezelf niet met iemand die ik niets waard vindt een nieuw leven opbouwen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zondag 3 mei 2015, 20:52
 
ANNA415 schreef:
Tuurlijk heeft iedereen zijn eigen leventje opgebouwd. Maar de vraag is hoe graag wil je samen zijn. Dan zullen beiden wat op moeten geven (of moeten minderen), maar je krijgt er wat voor terug. En het gaat er volgens mij om hoe je dat wat je er voor terug krijgt waardeert. Als je het niks waard vindt, zul je ook niks van je eigen leventje opgeven


Ik zocht iedere keer een moment je te beantwoorden ANNA..;))
Mijn reactie kan ik kort houden..je hebt totaal gelijk!


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zondag 3 mei 2015, 20:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: maandag 4 mei 2015, 12:26
 
MAMY994 schreef:
Ja, zo zie ik het ook. Je zult je leven moeten gaan delen.

Alleen zie ik mezelf niet met iemand die ik niets waard vindt een nieuw leven opbouwen. Knipoog smiley

Ha ha Goed gezegd, beter alleen dan met sukkel Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: maandag 4 mei 2015, 12:28
 
ANNA415 schreef:
Tuurlijk heeft iedereen zijn eigen leventje opgebouwd. Maar de vraag is hoe graag wil je samen zijn. Dan zullen beiden wat op moeten geven (of moeten minderen), maar je krijgt er wat voor terug. En het gaat er volgens mij om hoe je dat wat je er voor terug krijgt waardeert. Als je het niks waard vindt, zul je ook niks van je eigen leventje opgeven

Een punt is wel, aanpassen, dingen opgeven.... als je kinderen hebt, kinderen gaan voor, ik zie zo vaak mensen die verliefd worden en de kinderen moeten zich maar aanpassen omdat mama, weer gaat verhuizen voor de zoveelste man etc...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 4 mei 2015, 17:58
 
PETRA824 schreef:
Een punt is wel, aanpassen, dingen opgeven.... als je kinderen hebt, kinderen gaan voor, ik zie zo vaak mensen die verliefd worden en de kinderen moeten zich maar aanpassen omdat mama, weer gaat verhuizen voor de zoveelste man etc...
tuurlijk zijn er dingen in je eigen leven die je niet kunt opgeven. en daar zijn kinderen nr 1 van. Maar de sportclub, leesclub, weet-ik-veel-wat-club zijn die belangrijker dan je nieuwe liefde in je leven? Dat geldt natuurlijk ook voor hem/haar, want waarom zou je eenzijdig alles moeten opgeven?!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 23:05
 
Deze topic die ik opende gaat dus over het mijzelf af vragen..of wanneer ik lang alleen bent geweest ,dan het beginnen aan een vriendschap of relatie een moeilijkere stap is geworden?..

Voor mij zelf heb ik het antwoordt gevonden,nee, niet vandaag..;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 09:26
 
HEIDE062 schreef:
Deze topic die ik opende gaat dus over het mijzelf af vragen..of wanneer ik lang alleen bent geweest ,dan het beginnen aan een vriendschap of relatie een moeilijkere stap is geworden?..

Voor mij zelf heb ik het antwoordt gevonden,nee, niet vandaag..;)

Ik begrijp, wat je bedoelt. Voor vriendschap is meestal wel ruimte, maar een relatie gaat toch wel even wat verder. Dat kost tijd naar mijn mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 15:41
 
GERALD965 schreef:
Ik begrijp, wat je bedoelt. Voor vriendschap is meestal wel ruimte, maar een relatie gaat toch wel even wat verder. Dat kost tijd naar mijn mening.


Wanneer ik ook iets bij de Titel van dit topic wil blijven.
Gaat het vooral om de vraag..of ik te lang alleen ben geweest,om toch nog met een nuchtere kijk te kunnen uit zien naar een samen zijn met iemand.

Alles kost tijd..

Het klopt dat bij de ene,waar de andere zo overheen stapt,iets veel meer tijd kan gaan kosten.
Dat is niets meer dan menselijk.
Ik denk dat het een zoeken is met elkaar naar de juiste balans.
' wat ik heb opgebouwd,laat je niet zomaar los.''..ik bedoel,ik of jij die een zelfstandig leven nu na allerlei gebeurtenissen hebt weten in balans te brengen..daar nodig je geen ander bij uit,om dit langzaam weer te doen gaan afbreken.

Kortom:geduld,respect..liefde..geloof..zijn de woorden die je met elkaar nodig hebt,om het juiste pad in te slaan.


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zondag 10 mei 2015, 15:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA498





Berichten: 65

BerichtGeplaatst: zondag 5 juli 2015, 19:02
 
HEIDE062 schreef:
Wanneer ik ook iets bij de Titel van dit topic wil blijven.
Gaat het vooral om de vraag..of ik te lang alleen ben geweest,om toch nog met een nuchtere kijk te kunnen uit zien naar een samen zijn met iemand.

Alles kost tijd..

Het klopt dat bij de ene,waar de andere zo overheen stapt,iets veel meer tijd kan gaan kosten.
Dat is niets meer dan menselijk.
Ik denk dat het een zoeken is met elkaar naar de juiste balans.
' wat ik heb opgebouwd,laat je niet zomaar los.''..ik bedoel,ik of jij die een zelfstandig leven nu na allerlei gebeurtenissen hebt weten in balans te brengen..daar nodig je geen ander bij uit,om dit langzaam weer te doen gaan afbreken.

Kortom:geduld,respect..liefde..geloof..zijn de woorden die je met elkaar nodig hebt,om het juiste pad in te slaan.

Heb je inmiddels de juiste al gevonden of nog steeds alleen of geef je jezelf geen tijd of rust hiervoor ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zondag 5 juli 2015, 21:58
 
NATASCHA498 schreef:
Heb je inmiddels de juiste al gevonden of nog steeds alleen of geef je jezelf geen tijd of rust hiervoor ?


Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

MM..


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zondag 5 juli 2015, 22:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zondag 5 juli 2015, 23:54
 
NATASCHA:Heb je inmiddels de juiste al gevonden of nog steeds alleen of geef je jezelf geen tijd of rust hiervoor ?



Ik haal er even een paar woorden uit:
- Heb
- je
- inmiddels
-juiste
- gevonden
- nog
- steeds
- alleen
- of
- jezelf
- geen
- rust
- hiervoor


NATASCHA, ik ga even poosje over je vraag nadenken ok?


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zondag 5 juli 2015, 23:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: maandag 6 juli 2015, 16:30
 
Best goeie vraag van nataschja....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: maandag 6 juli 2015, 17:12
 
Goed..
Bij een eerlijke vraag hoort een eerlijke reactie.

Ik denk dat de maatschappij ondertussen zo in elkaar zit,
dat je iedere week wel met iemand kan gaan daten..toch?
Nu,daar behoef ik dus niks meer over te zeggen.

Wanneer de vraag komt;heb je de juiste al gevonden?
Dan had dit in het vragenlijst zichtbaar geworden.

Mocht je persoonlijk meer willen weten?
Stuur me maar een schattig mailtje.....

Anders,even goeie cm leden;)

(gewijzigd)


Laatst aangepast door
HEIDE062
op maandag 6 juli 2015, 18:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 11:47
 
Och daten komt voort uit gemis. Want als je zelf kunt Zijn waarom zou je dan actief gaan daten?

Leef je leven, vertrouw op God en de juiste persoon zal op je pad komen.

Als ik om mij heen hoor wat men onder daten verstaat, dan is de vraag wat de gedachte daarachter is. Waarom wil je gaan daten, welk gemis heb je in jezelf waardoor je actief buiten jezelf op zoek gaat naar iets om jou invulling te geven.

Terwijl God heeft gezegd dat alles wat je nodig hebt in je zit.

En hoe erg is alleen zijn dan; in de wetenschap dat je in die periode het contact met God sterker kan maken. Daar staan genoeg voorbeelden over in de bijbel.


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 7 juli 2015, 11:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 16:41
 
Als mens mag en kan je dingen missen.
Ik gaf juist even een schets van hoe je zou kunnen ingaan op het aanbod van datingsmogelijkheden op allerlei wijze.
Er is denk ik enorm veel gevaar op dit gebied...ik wil niet in details treden.
De wederpartijder geef je vaak een lucifer..om je later in de brand te willen zien vergaan.
Beslist doe ik daar zelf niet aan mee.
Voel mij daardoor niet beter..maar ik doe wel beter om dit niet te willen.


Natuurlijk is God bij machten alles te geven.
Althans, ik zelf geloof ik meer in ontvangen..dan dat ik moet geloven dat alles al in mij zit.

Ik denk dat men in het zoeken op 'eigen manier' God wegen wil en kan gebruiken.
Er zou veel meer over te zeggen zijn.

Een periode stil voor God worden,is denk ik bijbels.
Maar in een mens zit dan al wel,dat Hij of zij de verlangens in vervulling wil zien gaan.
Dit zal misschien o.a ook met zoeken gepaard moeten gaan?...


Laatst aangepast door
HEIDE062
op dinsdag 7 juli 2015, 17:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 17:47
 
HEIDE062 schreef:
Als mens mag en kan je dingen missen.
Ik gaf juist even een schets van hoe je zou kunnen ingaan op het aanbod van datingsmogelijkheden op allerlei wijze.
Er is denk ik enorm veel gevaar op dit gebied...ik wil niet in details treden.
De wederpartijder geef je vaak een lucifer..om je later in de brand te willen zien vergaan.
Beslist doe ik daar zelf niet aan mee.
Voel mij daardoor niet beter..maar ik doe wel beter om dit niet te willen.


Natuurlijk is God bij machten alles te geven.
Althans, ik zelf geloof ik meer in ontvangen..dan dat ik moet geloven dat alles al in mij zit.

Ik denk dat men in het zoeken op 'eigen manier' God wegen wil en kan gebruiken.
Er zou veel meer over te zeggen zijn.

Een periode stil voor God worden,is denk ik bijbels.
Maar in een mens zit dan al wel,dat Hij of zij de verlangens in vervulling wil zien gaan.
Dit zal misschien o.a ook met zoeken gepaard moeten gaan?...

Er is denk ik niks mis met missen en ook niks mis met zoeken. Alleen, zoals je zelf ook al aangeeft, kan er gevaar zijn op dit gebied.

Voor zover ik het wedergeboren snap heeft iemand na zijn wedergeboorte alles dat God hem wil geven reeds ontvangen. Slechts zijn eigen ego / eigen wil kan dan in de weg staan om dat wat God voor ons bedoeld heeft te kunnen ontvangen.

Het is mijn ogen dan ook niet zozeer het zoeken naar iets buiten mij, maar het loslaten van alles in mij dat de weg naar God blokkeert.

En het staat een ieder vrij om daar inderdaad zijn eigen invulling in te geven. Denk dat daarom de bijbel als leidraad ook zo belangrijk is.

Heb zelf de ervaring overigens dat het contact met God in periodes van stilte veel duidelijker aanwezig is vergeleken met momenten dat ik drukte om mij heen heb.

Al zal dat misschien ook een fase zijn. Wie zal het zeggen :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 20:49
 
GERARD072 schreef:
Er is denk ik niks mis met missen en ook niks mis met zoeken. Alleen, zoals je zelf ook al aangeeft, kan er gevaar zijn op dit gebied.

Voor zover ik het wedergeboren snap heeft iemand na zijn wedergeboorte alles dat God hem wil geven reeds ontvangen. Slechts zijn eigen ego / eigen wil kan dan in de weg staan om dat wat God voor ons bedoeld heeft te kunnen ontvangen.

Het is mijn ogen dan ook niet zozeer het zoeken naar iets buiten mij, maar het loslaten van alles in mij dat de weg naar God blokkeert.

En het staat een ieder vrij om daar inderdaad zijn eigen invulling in te geven. Denk dat daarom de bijbel als leidraad ook zo belangrijk is.

Heb zelf de ervaring overigens dat het contact met God in periodes van stilte veel duidelijker aanwezig is vergeleken met momenten dat ik drukte om mij heen heb.

Al zal dat misschien ook een fase zijn. Wie zal het zeggen :)



Gerard ik heb jou stukje hier gelezen.
Mijn beleving is in enkele uitspraken anders.

1 zinnetje raakte mij wel meer.
Je zegt; Denk dat daarom de bijbel als leidraad ook zo belangrijk is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 23:35
 
tja wat is "te lang alleen" ? Iemand van mijn leeftijd die altijd vrijgezel geweest is heeft inderdaad een heel eigen leven (niet dat anderen dat niet hebben) in de zin van het jaren lang "gewent"zijn om je eigen gang te gaan en je eigen ding te doen zonder al te veel rekening te hoeven houden met anderen om zich heen. Wanneer je dan een relatie aangaat dan kost dat van beide kanten veel tijd en inzet.
In mijn situatie; Ik heb een gelukkig huwelijk van bijna 20 jaar achter de rug. Na ziekte is mijn man overleden. Ik heb kids en een "aardige"rugzak. Ik denk dat hoe dan ook wanneer ik weer een andere relatie zou krijgen we elk ons rugzak hebben en elk ons eigen leven. Het kost tijd en energie om daar samen een weg in te zoeken om dat tot elkaar te brengen. Is de klik ( en Gods zegen) er dan gaat dat lukken. Is de klik niet optimaal dan gaat het niet lukken omdat je dan toch sneller voor je eigen leven kiest.

En dan nog even over dat daten voort komt uit gemis. Tuurlijk is dat zo. Uiteindelijk heeft God man en vrouw aan elkaar gegeven. Dus ondanks dat je als alleenstaande wel jezelf kan zijn kan er toch een gemis zijn. En ik spreek voor mezelf hoor. Ik denk dat dit in de mens zit omdat God dat zo bedoelt heeft. Ook al geeft God me elke dag wat ik nodig heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 23:46
 
volgens mij ben ik te lang al lid van cristianmatch Smiley die vol vragen zit

waar blijft de ware nouw Smiley die vol vragen zit Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 23:48
 
VLINDER656 schreef:
tja wat is "te lang alleen" ? Iemand van mijn leeftijd die altijd vrijgezel geweest is heeft inderdaad een heel eigen leven (niet dat anderen dat niet hebben) in de zin van het jaren lang "gewent"zijn om je eigen gang te gaan en je eigen ding te doen zonder al te veel rekening te hoeven houden met anderen om zich heen. Wanneer je dan een relatie aangaat dan kost dat van beide kanten veel tijd en inzet.
In mijn situatie; Ik heb een gelukkig huwelijk van bijna 20 jaar achter de rug. Na ziekte is mijn man overleden. Ik heb kids en een "aardige"rugzak. Ik denk dat hoe dan ook wanneer ik weer een andere relatie zou krijgen we elk ons rugzak hebben en elk ons eigen leven. Het kost tijd en energie om daar samen een weg in te zoeken om dat tot elkaar te brengen. Is de klik ( en Gods zegen) er dan gaat dat lukken. Is de klik niet optimaal dan gaat het niet lukken omdat je dan toch sneller voor je eigen leven kiest.

En dan nog even over dat daten voort komt uit gemis. Tuurlijk is dat zo. Uiteindelijk heeft God man en vrouw aan elkaar gegeven. Dus ondanks dat je als alleenstaande wel jezelf kan zijn kan er toch een gemis zijn. En ik spreek voor mezelf hoor. Ik denk dat dit in de mens zit omdat God dat zo bedoelt heeft. Ook al geeft God me elke dag wat ik nodig heb.




Mooi verwoord!..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juli 2015, 17:29
 
PETRA824 schreef:
volgens mij ben ik te lang al lid van cristianmatch Smiley die vol vragen zit

waar blijft de ware nouw Smiley die vol vragen zit Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

al gekeken of een van de mannen hier een paard heeft? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juli 2015, 23:22
 
ANNA415 schreef:
al gekeken of een van de mannen hier een paard heeft? Clown smiley


zijn geen paarden hier meer Twijfelende smiley heeft die holbewoner van jouw op de barbecue gegooid en opgegeten Gefrustreerde smiley Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA498





Berichten: 65

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 09:29
 
PETRA824 schreef:
zijn geen paarden hier meer Twijfelende smiley heeft die holbewoner van jouw op de barbecue gegooid en opgegeten Gefrustreerde smiley Boze smiley

Al weer die holbewoner haha en klopt Petra maar wat is de ware he Smiley die vol vragen zit
Liefsss meis komt zoals het komt Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA498





Berichten: 65

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 09:30
 
Heide ik reageer later ff op je ben beetje drukkies nu hihi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 12:00
 
NATASCHA498 schreef:
Heide ik reageer later ff op je ben beetje drukkies nu hihi


Rustig aan Natascha,
Ik zal mijn profiel niet wijzigen;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1