ChristianMatch
 


Forum

Da Vinci Code
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARTIN976





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juni 2015, 22:23
 
Laatst was de davinci code op tv.....heb er een stuk van gezien. Ik weet dat toen de film uitkwam, er geadviseerd werd om niet te gaan kijken: blasfemie, godslastering van het ergste soort.
Wat bij mij op kwam was vooral: het kan gewoon weg niet, Jezus kent als geen nader de mens en al zijn/ haar lasten/ lusten/ verdrietjes/ pijn en geluk......maar.....wat als.....stel dat......
Er zijn altijd zoektochten geweest naar het heilige kruis waaraan Jezus hing, de beker waar Hij uit gedronken heeft, de mantel die hij droeg die neit gedeeld werd.....
Het kan gewoon niet dat er afstammelingen zijn maar stel nou van wel.....hoe erg zou dat zijn voor onze gedachtenis, onze overtuiging??

Ik wil niemand ermee kwetsen of anderszins pijn doen.....gewoon gedachte wisselen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 20:40
 
MARTIN976 schreef:
Laatst was de davinci code op tv.....heb er een stuk van gezien. Ik weet dat toen de film uitkwam, er geadviseerd werd om niet te gaan kijken: blasfemie, godslastering van het ergste soort.
Wat bij mij op kwam was vooral: het kan gewoon weg niet, Jezus kent als geen nader de mens en al zijn/ haar lasten/ lusten/ verdrietjes/ pijn en geluk......maar.....wat als.....stel dat......
Er zijn altijd zoektochten geweest naar het heilige kruis waaraan Jezus hing, de beker waar Hij uit gedronken heeft, de mantel die hij droeg die neit gedeeld werd.....
Het kan gewoon niet dat er afstammelingen zijn maar stel nou van wel.....hoe erg zou dat zijn voor onze gedachtenis, onze overtuiging??

Ik wil niemand ermee kwetsen of anderszins pijn doen.....gewoon gedachte wisselen....

Ten eerste; hoe kan je iemand pijn doen als je oprecht een vraag hebt en daar een discussie over wilt starten?

Blasfemie en godslastering zijn van alle dag. Daar hoef je alleen maar de tv voor aan te zetten. Cartoons en films die vol Anti Christ boodschappen zitten.

Of zet de radio maar aan, vol met Satan vereringen of met verheerlijking van aardse geneugten. (Drank, drugs, sex worden verheerlijkt).

En niet te vergeten het hebben van idolen / Idolatry. Zowel in beelden maar ook bekende artiesten waar mensen helemaal idolaat van zijn. (You shall have no other gods before me. You shall not make for yourself a graven image, or any likeness of anything that is in heaven above, or that is in the earth beneath, or that is in the water under the earth; you shall not bow down to them or serve them)

Daarbij de vraag; klopt het wat men op televisie beweert? Gezien het feit dat Christus / Jezus Christus middels zoveel verschillende muziek genres en middels zoveel verschillende films / cartoons etc belachelijk wordt gemaakt. Misschien dat de strekking van deze film dan ook niet geheel op waarheid gebaseerd is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juli 2015, 12:54
 
MARTIN976 schreef:
Laatst was de davinci code op tv.....heb er een stuk van gezien. Ik weet dat toen de film uitkwam, er geadviseerd werd om niet te gaan kijken: blasfemie, godslastering van het ergste soort.
Wat bij mij op kwam was vooral: het kan gewoon weg niet, Jezus kent als geen nader de mens en al zijn/ haar lasten/ lusten/ verdrietjes/ pijn en geluk......maar.....wat als.....stel dat......
Er zijn altijd zoektochten geweest naar het heilige kruis waaraan Jezus hing, de beker waar Hij uit gedronken heeft, de mantel die hij droeg die neit gedeeld werd.....
Het kan gewoon niet dat er afstammelingen zijn maar stel nou van wel.....hoe erg zou dat zijn voor onze gedachtenis, onze overtuiging??

Ik wil niemand ermee kwetsen of anderszins pijn doen.....gewoon gedachte wisselen....

De zoektocht naar het heilige kruis is volgens mij geslaagd. Verschillende kerken over de wereld heen hebben een stukje van het 'ware kruis' in hun reliekenverzameling. De heilige graal is meen ik nog niet gevonden, alhoewel sommige christenen en kerken claimen van wel.

Volgens de overlevering zou de Romeinse soldaat Longinus (de soldaat die Jezus met een speer in zijn zijde stak) het bloed dat uit Christus' wond stroomde hebben opgevangen in de kelk die Jezus tijdens het laatste avondmaal heeft gebruikt (de heilige graal). Het bloed zou over de eeuwen heen als reliek zijn bewaard. Druppels van het echte bloed van Christus zijn daarom als reliek te vinden in verschillende kerken. De bekendste kerk is wellicht de heilige bloedkapel in Brugge.

Als Brugge echt het bloed van de Christus heeft en er zou een afstammeling van de heer bestaan, dan zou een simpel DNA testje kunnen uitwijzen of dit verhaal inderdaad klopt. Helaas zou de kerk het nooit toestaan dat een van hun heiligste relieken wordt onderworpen aan een wetenschappelijke test.


Laatst aangepast door
LAUWIES855
op donderdag 2 juli 2015, 13:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1