ChristianMatch
 


Forum

'Mijn kind is anders'..
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juni 2015, 11:20
 
Ja,'mijn kind is anders'..

Zelf ben ik dus ook vader van drie kinderen,
En kan over het een en ander mee praten.
Ik zeg het voorzichtig..maar kinderen kunnen bij bepaalde gebeurtenissen
ook bijvoorbeeld voor of na een scheiding enigszins of in ernstiger form er wat tussen uit dreigen te vallen.
Dit is voor mijn kind een moeilijke tijd.
Vooral wanneer mijn kind al leeft met enige beperkingen,kan dit zeker tot verwarrende situatie leiden.
Niet alleen ouders die scheiden hebben te maken dus met verwerking.
Hoe praat ik met mijn kind over de nieuw ontstaande situatie.
En hoe kan ik haar of hem begeleiden.

Ernstig is het wanneer ook soms gehoord wordt dat kinderen soms zelfs grotendeels de oorzaak zijn van de daarop uitgelopen scheiding.
Sommigen vechten om de behaalde status verder niet met het beperkte kind te willen delen.
Schikt daar maar niet van.het zijn dingen die ik heb ervaren in de praktijk.

Kortom;Miin kind of kinderen blijven juist na de gebrokenheid dicht aan mijn hart gedrukt.
Mijn grote liefde gaat uit naar de kinderen en de dieren dezer wereld.
'' Juist omdat dezen vaak hebben te lijden onder de verantwoordelijkheid van anderen''..

Een vraag hier is: Hoe ga ik verder,na een heftige gebeurtenis,met mijn kind die anders is?

1 of 2 woorden als reactie kan en mag genoeg zijn.

Groet heide
Jun '15


Laatst aangepast door
HEIDE062
op woensdag 24 juni 2015, 11:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juni 2015, 22:54
 
Verplaatst naar ander subforum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juni 2015, 23:09
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Verplaatst naar ander subforum.

Geachte,

Bedankt voor het verplaatsen

Hgr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSJE734





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juni 2015, 23:13
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Verplaatst naar ander subforum.

Misschien goed om te vertellen naar welk subforum?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juni 2015, 23:37
 
JOSJE734 schreef:
Misschien goed om te vertellen naar welk subforum?

''Jammer,Het kind was al niet te volgen''.....


Laatst aangepast door
HEIDE062
op woensdag 24 juni 2015, 23:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juni 2015, 10:17
 
JOSJE734 schreef:
Misschien goed om te vertellen naar welk subforum?

Het topic stond in subforum Van alles wat. Maar het past meer in het huidige subforum Vriendschap en relaties. Het gaat om de relatie met je kind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 00:09
 
Ik leg de namen van mijn kinderen in Uw Handen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEOIRENE370





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: maandag 29 juni 2015, 06:58
 
Persoonlijk denk ik dat kinderen gebaat zijn bij duidelijkheid en eerlijkheid. Natuurlijk hoeven kinderen niet alles van de hoed en de rand te weten, maar wat er gezegd wordt moet wel eerlijk/de waarheid zijn.

Zelf heb ik ook een kind dat 'anders' is. Jij kent je kind het beste en weet wat hij nodig heeft. Wanneer dat structuur is, blijf je structuur bieden zij het in nieuwe vorm. Is het meer uitleg? Biedt meer uitleg.

Kijk wat hij/zij nodig heeft, en sluit hier bij aan. Maar wees vooral eerlijk, ga de situatie niet mooier maken dan het is. In mijn werk zie ik vaak dat er gecompenseerd wordt door 1 of beide ouders bij bijvoorbeeld een scheidingsaituatie. Vaak gaat het om dingen geven, extra. Bijvoorbeeld speelgoed. Dit is niet nodig. Wat ze nodig hebben is vaak hun vader of moeder, tijd, uitleg, begrip. En nogmaals: duidelijkheid en eerlijkheid. Ze prikken door meer heen dan je denkt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: maandag 29 juni 2015, 11:28
 
LEOIRENE370 schreef:
Persoonlijk denk ik dat kinderen gebaat zijn bij duidelijkheid en eerlijkheid. Natuurlijk hoeven kinderen niet alles van de hoed en de rand te weten, maar wat er gezegd wordt moet wel eerlijk/de waarheid zijn.

Zelf heb ik ook een kind dat 'anders' is. Jij kent je kind het beste en weet wat hij nodig heeft. Wanneer dat structuur is, blijf je structuur bieden zij het in nieuwe vorm. Is het meer uitleg? Biedt meer uitleg.

Kijk wat hij/zij nodig heeft, en sluit hier bij aan. Maar wees vooral eerlijk, ga de situatie niet mooier maken dan het is. In mijn werk zie ik vaak dat er gecompenseerd wordt door 1 of beide ouders bij bijvoorbeeld een scheidingsaituatie. Vaak gaat het om dingen geven, extra. Bijvoorbeeld speelgoed. Dit is niet nodig. Wat ze nodig hebben is vaak hun vader of moeder, tijd, uitleg, begrip. En nogmaals: duidelijkheid en eerlijkheid. Ze prikken door meer heen dan je denkt!


Herkenbaar..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juli 2015, 07:52
 
Wat ik zelf recent heb zien gebeuren binnen een gezin.

Gezin bestaat naast de ouders uit drie kinderen, waarvan er nu 1 op het middelbaar onderwijs zit (de stap na de basisschool in ieder geval). De oudste had de keuze om bij vader te wonen en de twee jongste moesten met moeders mee.

Zal niet in detail treden hoe en wat, maar wat mij opvalt is dat voornamelijk het emotionele rondom de scheiding een plek moet krijgen. De oudste waar ik over praat is een denker en die heeft de laatste jaren al een beetje de moederrol op zich genomen. Deze rol heeft zij nu nog steeds.

De vader heeft enorm veel moeite met het verlies en die is gaan drinken. Gelukkig heeft hij wel afleiding door een baan wat die verslaving binnen de perken houdt. Maar de oudste dochter komt soms naar mij toe met vragen en verhalen over de huidige situatie. Die verbazen mij.

Dus wat dat betreft zou ik zeggen, probeer zo open mogelijk te praten met uw kinderen. En nu weet ik niet wat er precies anders is aan uw kind. Maar neem nu even aan dat communicatie wel mogelijk is?

Wat LeoIrene zegt; tijd, uitleg, begrip, liefde! en ook duidelijkheid en eerlijkheid. Want ik heb gezien dat de kinderen in het gezin waar ik het over heb precies doorhebben hoe de vork in de steel zit. En dat gaat vroeg of laat een keer terugkomen, in wat voor vorm dan ook.

Sterkte in ieder geval toegewenst!


Laatst aangepast door
GERARD072
op donderdag 2 juli 2015, 07:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juli 2015, 07:58
 
En het is altijd mogelijk om via de huisarts hulp te krijgen in specifieke gevallen. Of, als u naar de kerk gaat, binnen uw gemeenschap?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juli 2015, 08:39
 
GERARD072 schreef:
Wat ik zelf recent heb zien gebeuren binnen een gezin.

Gezin bestaat naast de ouders uit drie kinderen, waarvan er nu 1 op het middelbaar onderwijs zit (de stap na de basisschool in ieder geval). De oudste had de keuze om bij vader te wonen en de twee jongste moesten met moeders mee.

Zal niet in detail treden hoe en wat, maar wat mij opvalt is dat voornamelijk het emotionele rondom de scheiding een plek moet krijgen. De oudste waar ik over praat is een denker en die heeft de laatste jaren al een beetje de moederrol op zich genomen. Deze rol heeft zij nu nog steeds.

De vader heeft enorm veel moeite met het verlies en die is gaan drinken. Gelukkig heeft hij wel afleiding door een baan wat die verslaving binnen de perken houdt. Maar de oudste dochter komt soms naar mij toe met vragen en verhalen over de huidige situatie. Die verbazen mij.

Dus wat dat betreft zou ik zeggen, probeer zo open mogelijk te praten met uw kinderen. En nu weet ik niet wat er precies anders is aan uw kind. Maar neem nu even aan dat communicatie wel mogelijk is?

Wat LeoIrene zegt; tijd, uitleg, begrip, liefde! en ook duidelijkheid en eerlijkheid. Want ik heb gezien dat de kinderen in het gezin waar ik het over heb precies doorhebben hoe de vork in de steel zit. En dat gaat vroeg of laat een keer terugkomen, in wat voor vorm dan ook.

Sterkte in ieder geval toegewenst!



Bedankt.
Het heeft idd ook mooie kanten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANKBAAR179





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 juli 2015, 21:11
 
HEIDE062 schreef:
Ja,'mijn kind is anders'..

Zelf ben ik dus ook vader van drie kinderen,
En kan over het een en ander mee praten.
Ik zeg het voorzichtig..maar kinderen kunnen bij bepaalde gebeurtenissen
ook bijvoorbeeld voor of na een scheiding enigszins of in ernstiger form er wat tussen uit dreigen te vallen.
Dit is voor mijn kind een moeilijke tijd.
Vooral wanneer mijn kind al leeft met enige beperkingen,kan dit zeker tot verwarrende situatie leiden.
Niet alleen ouders die scheiden hebben te maken dus met verwerking.
Hoe praat ik met mijn kind over de nieuw ontstaande situatie.
En hoe kan ik haar of hem begeleiden.

Ernstig is het wanneer ook soms gehoord wordt dat kinderen soms zelfs grotendeels de oorzaak zijn van de daarop uitgelopen scheiding.
Sommigen vechten om de behaalde status verder niet met het beperkte kind te willen delen.
Schikt daar maar niet van.het zijn dingen die ik heb ervaren in de praktijk.

Kortom;Miin kind of kinderen blijven juist na de gebrokenheid dicht aan mijn hart gedrukt.
Mijn grote liefde gaat uit naar de kinderen en de dieren dezer wereld.
'' Juist omdat dezen vaak hebben te lijden onder de verantwoordelijkheid van anderen''..

Een vraag hier is: Hoe ga ik verder,na een heftige gebeurtenis,met mijn kind die anders is?

1 of 2 woorden als reactie kan en mag genoeg zijn.

Groet heide
Jun '15

gewoon doorgaan met aan je hart te drukken.
Liefde is de grootste dat je kunt geven.Zeggen dat je er zelf ook verdriet van hebt hoe het gegaan is,en vaak zeggen dat het niet door hen komt!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO155





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 juli 2015, 23:35
 
Een goed boek om te lezen met betrekking tot opvoeding is:
Geweldloos verzet in gezinnen.
Dit boek is gericht op communicatie versus probleemgedrag door als ouder aanwezig te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1