ChristianMatch
 


Forum

Eenzaam?
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
JOHANNA539





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zondag 5 juli 2015, 18:35
 
Ruim een jaar geleden ben ik gedichten gaan schrijven.Ze vertellen hoe mijn leven was zonder God maar ook de blijdschap,hoop en rust die het mij gaf toen ik Hem zocht en vond.Binnenkort is de bundel te koop.

Eenzaam zijn is niet,alleen zijn
het is de pijn die aan je knaagt
Het komt uit een ver verleden
en je wordt er steeds door belaagd

Eenzaam zijn is,niet compleet zijn
daar komt die pijn vandaan
Want dat wat je moet missen
daar wordt niet bij stil gestaan

Maar als je nu eens doorgaat
en zegt;Heer hier is mijn pijn
Wilt U mij compleet maken
zoals ik hoor te zijn.


Laatst aangepast door
JOHANNA539
op zondag 5 juli 2015, 18:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BIENTJE544





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: zondag 5 juli 2015, 21:34
 
Mooi...!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 6 juli 2015, 18:59
 
JOHANNA539 schreef:
Ruim een jaar geleden ben ik gedichten gaan schrijven.Ze vertellen hoe mijn leven was zonder God maar ook de blijdschap,hoop en rust die het mij gaf toen ik Hem zocht en vond.Binnenkort is de bundel te koop.

Eenzaam zijn is niet,alleen zijn
het is de pijn die aan je knaagt
Het komt uit een ver verleden
en je wordt er steeds door belaagd

Eenzaam zijn is,niet compleet zijn
daar komt die pijn vandaan
Want dat wat je moet missen
daar wordt niet bij stil gestaan

Maar als je nu eens doorgaat
en zegt;Heer hier is mijn pijn
Wilt U mij compleet maken
zoals ik hoor te zijn.


Hallo Johanna,

het is een mooi gedicht en veel mensen zullen vast wat herkennen. Zelf ervaar ik die eenzaamheid niet. ik weet dat ik met al mijn gebreken volmaakt mag zijn als Jezus bij mij is. En elke pijn kan en mag inderdaad aan God gegeven worden. Soms neemt Hij de pijn weg. Maar het compleet maken heeft Jezus aan het kruis al voor je gedaan, we hoeven het alleen nog maar aan te nemen/ontvangen. Ik ken veel mensen die desondanks daar toch mee blijven worstelen en ik weet dat het een weg is die wel degelijk beter kan worden als je met Hem die weg gaat.

broederlijk liefs, ed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: maandag 6 juli 2015, 20:23
 
toch... Maakte God voor Adam een maatje: Eva.
Alhoewel alleen zijn natuurlijk ergens weer wat anders is als eenzaam....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 6 juli 2015, 20:35
 
PETRA824 schreef:
toch... Maakte God voor Adam een maatje: Eva.
Alhoewel alleen zijn natuurlijk ergens weer wat anders is als eenzaam....

leuk dat je het "maatje" noemt. Sterker nog, "het is niet goed dat de mens (Adam) alleen zij". Wat geschreven staat kunnen we niet omheen, he.

Voor mij is het anders, nu we in nwe. testament leven. Voordat Jezus kwam was er veel afstand tussen mens en God (na de zondeval), maar doordat Jezus gestorven is, is God nu in ons hart, heel dichtbij. Dat maakt voor mij alle verschil. Maar dit kan voor ieder miss wel anders zijn ... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 07:53
 
EDY877 schreef:
leuk dat je het "maatje" noemt. Sterker nog, "het is niet goed dat de mens (Adam) alleen zij". Wat geschreven staat kunnen we niet omheen, he.

Voor mij is het anders, nu we in nwe. testament leven. Voordat Jezus kwam was er veel afstand tussen mens en God (na de zondeval), maar doordat Jezus gestorven is, is God nu in ons hart, heel dichtbij. Dat maakt voor mij alle verschil. Maar dit kan voor ieder miss wel anders zijn ... Twijfelende smiley

Snap je denken. toch in het paradijs voor de zondeval, leefde Adam met God, toch schiep God nog een maatje Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 10:14
 
PETRA824 schreef:
Snap je denken. toch in het paradijs voor de zondeval, leefde Adam met God, toch schiep God nog een maatje Lachende smiley


dat klopt ... (in het oude testament). in de context lees je ook dat hij als taak kreeg om alle dieren een naam te geven. het lijkt mij dat als je zo'n taak krijgt en steeds geconfronteerd wordt met een contact tussen een mannetjesdier en vrouwtjedier (om zo maar even te noemen), dat dat toch wel iets met je kan doen ....
veel mensen die alleen zijn nemen juist doordat ze alleen zijn een beestje, maar het verlangen om een gelijkwaardige partner tegenover je te hebben wordt dan niet altijd minder. dat is toch een verlangen dat je in het hele leven terug ziet.

Het is dan ook juist in het nwe testament te lezen dat Paulus zegt dat het (ook) goed is om alleen te blijven (maar voor deze site is dat natuurlijk niet de bedoeling om dat hier te gaan rondschreeuwen). En dat dat niet in het oude testament staat geeft dan ook te bedenken.
Met Jezus sterven, scheurde het voorhangsel van de tempel. dit was ook symbolisch het teken wat Jezus bewerkstelligd heeft, namelijk verzoening (blokkade weggenomen) tussen mens en God, waardoor we God in ons hart mogen sluiten en waardoor Hij ons compleet maakt (zonder partner). Maar het verlangen naar een partner tegenover wordt daarmee niet (altijd) weggenomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOHANNA539





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 10:26
 
Beste mensen,dit gedicht schreef ik niet omdat ik mij eenzaam voelde zonder partner maar omdat ik mij niet compleet voelde.Toen ik Zijn Geest vroeg mij te vervullen voelde ik mij compleet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 11:15
 
JOHANNA539 schreef:
Beste mensen,dit gedicht schreef ik niet omdat ik mij eenzaam voelde zonder partner maar omdat ik mij niet compleet voelde.Toen ik Zijn Geest vroeg mij te vervullen voelde ik mij compleet.

dat is een geweldig mooi getuigenis, johanna, dank je dat je dat met ons wilt delen, God bless
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gedichten
Pagina 1 van 1