ChristianMatch
 


Forum

Christelijk levensstijl en kinderen
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHELKE349





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 4 november 2015, 11:05
 
Ik ben nu 3 jaar bezig om meer vanuit de Christelijke geloofsovertuiging mijn leven in te vullen. Ik merk dat mijn kinderen (12 en 16) deze keuze best moeilijk vinden.
Hoe zou ik deze geloofsovertuiging kunnen delen met mijn kinderen zonder ze het gevoel te geven ze te dwingen om tot het geloof te bekeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAGSIE315





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 4 november 2015, 19:06
 
SHELKE349 schreef:
Ik ben nu 3 jaar bezig om meer vanuit de Christelijke geloofsovertuiging mijn leven in te vullen. Ik merk dat mijn kinderen (12 en 16) deze keuze best moeilijk vinden.
Hoe zou ik deze geloofsovertuiging kunnen delen met mijn kinderen zonder ze het gevoel te geven ze te dwingen om tot het geloof te bekeren.

Moeilijke situatie, Shelke, maar wat fijn voor je dat je Christus in je leven hebt toegelaten, dat geen in ieder geval hoop.
ik weet wel zeker dat je niet de enige bent die dit mee maakt en kan me goed voorstellen dat er zelfs een boek over geschreven is. Kijk eens in de lees en luister gids op het web of uit de christelijke boeken winkel.
mijn advies: voor ze bidden. Ze veel de handen opleggen zonder dat ze merken dat je ze daarbij zegent. Nauwelijks woorden gebruiken maar laten zien aan je reacties en levensstijl dat je veranderd bent.
Samen met anderen voor ze bidden en ze aan God overlaten. Misschien gaan ze dan vragen stellen veel sterkte liefde en geduld!

magsie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHELKE349





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: donderdag 5 november 2015, 15:07
 
MAGSIE315 schreef:
Moeilijke situatie, Shelke, maar wat fijn voor je dat je Christus in je leven hebt toegelaten, dat geen in ieder geval hoop.
ik weet wel zeker dat je niet de enige bent die dit mee maakt en kan me goed voorstellen dat er zelfs een boek over geschreven is. Kijk eens in de lees en luister gids op het web of uit de christelijke boeken winkel.
mijn advies: voor ze bidden. Ze veel de handen opleggen zonder dat ze merken dat je ze daarbij zegent. Nauwelijks woorden gebruiken maar laten zien aan je reacties en levensstijl dat je veranderd bent.
Samen met anderen voor ze bidden en ze aan God overlaten. Misschien gaan ze dan vragen stellen veel sterkte liefde en geduld!

magsie.



Hallo Magsie
Dankjewel voir je lieve woorden ik zal zeker gaan kijken of er boeken zijn over deze onderwerp. Verder probeer ik altijd voor ze te bidden en vertel soms ook over de dienst en het woord.
Ik zal me best doen hier over meer geduld te hebben.

Groeten Shelke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIRKJE163





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 november 2015, 23:01
 
SHELKE349 schreef:
Ik ben nu 3 jaar bezig om meer vanuit de Christelijke geloofsovertuiging mijn leven in te vullen. Ik merk dat mijn kinderen (12 en 16) deze keuze best moeilijk vinden.
Hoe zou ik deze geloofsovertuiging kunnen delen met mijn kinderen zonder ze het gevoel te geven ze te dwingen om tot het geloof te bekeren.

Hoi,
Misschien kun je je kinderen interesseren door bijvoorbeeld de ark van Noach in Dordrecht met ze te bezoeken. Ik ben daar weleens heen geweest, met kinderen voor wie het geloof ook "nieuw" was, en daar geven ze op een leuke manier info over geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHELKE349





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 november 2015, 08:47
 
DIRKJE163 schreef:
Hoi,
Misschien kun je je kinderen interesseren door bijvoorbeeld de ark van Noach in Dordrecht met ze te bezoeken. Ik ben daar weleens heen geweest, met kinderen voor wie het geloof ook "nieuw" was, en daar geven ze op een leuke manier info over geloof.


Hallo Dirkje
Bedankt voor je reactie
Het is inderdaad een mooie mogelijkheid,
Het lijkt me inderdaad laag drempelig en een mooie manier om Gods woord dicht bij de kinderen te krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1