ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DIRKJE163
ChristianMatch forum index » Berichten van DIRKJE163
Auteur Bericht
DIRKJE163 (58)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juni 2017, 13:00
BerichtOnderwerp: Kinderen (g)een bezwaar???
 
Hoi Esther, ik merkte ook soortgelijke reacties van afwijzing tijdens een etentje van CM. Ik heb de indruk dat veel mannen kinderen wel degelijk een bezwaar vinden, ook al zeggen ze dat niet direct. Nou geeft dat niet: die mannen passen dan toch niet bij jou met je gezin, dus het selecteert zichzelf. Maar je hebt gelijk: de optie: "jouw thuiswonende kinderen geen bezwaar" of "bij voorkeur geen kinderen" zou een handige selectiemogelijkheid zijn.


ESTHER363 schreef:
Ik heb zelf ook 3 kinderen,nou ja 2 zijn er al volwassen. De eerste reactie die ooit kreeg via een datingsite was heel kwetsend. Deze man die net zo oud was als ik veroordeelde mij omdat ik kinderen had

Dit maakte mij erg onzeker en het gevoel "mag ik er wel zijn" Ik heb daarna tegen de datingsite (en later andere datingsites) gezegd zet een keuze in jullie programma waar in je kan zeggen kinderen van jou geen bezwaar.

Als ik iemand leer kennen met kinderen dan zijn zijn kinderen, maar pas op het moment dat de tijd daar rijp voor is. Eerst elkaar leren kennen en pas als je denkt/ weet dit is het met deze persoon wil ik oud worden dan wil ik pas aan elkaars kinderen zeggen dit is mama/papa zijn nieuwe vriend/ vriendin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIRKJE163 (58)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 29 maart 2017, 19:58
BerichtOnderwerp: Kreet van de week deel 2
 
Shakespeare said:
I always feel happy, you know why? Because I don't expect anything from anyone, expectations always hurt... Life is short, so love your life, be happy & keep smiling. Just live for yourself, and before you speak, listen. Before you write, think. Before you spend, earn. Before you pray, forgive. Before you hurt, feel. Before you hate, love. Before you quit, try. Before you die, Live.


Laatst aangepast door
DIRKJE163
op woensdag 29 maart 2017, 19:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIRKJE163 (58)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2017, 21:57
BerichtOnderwerp: Kinderen (g)een bezwaar???
 
Hoe kijken jullie naar de kinderen van een mogelijke partner?
Wat voor "eisen" heb je als het om de gezinssamenstelling van je evt. date gaat?


Laatst aangepast door
DIRKJE163
op donderdag 16 februari 2017, 19:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIRKJE163 (58)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 november 2015, 23:01
BerichtOnderwerp: Christelijk levensstijl en kinderen
 
SHELKE349 schreef:
Ik ben nu 3 jaar bezig om meer vanuit de Christelijke geloofsovertuiging mijn leven in te vullen. Ik merk dat mijn kinderen (12 en 16) deze keuze best moeilijk vinden.
Hoe zou ik deze geloofsovertuiging kunnen delen met mijn kinderen zonder ze het gevoel te geven ze te dwingen om tot het geloof te bekeren.

Hoi,
Misschien kun je je kinderen interesseren door bijvoorbeeld de ark van Noach in Dordrecht met ze te bezoeken. Ik ben daar weleens heen geweest, met kinderen voor wie het geloof ook "nieuw" was, en daar geven ze op een leuke manier info over geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIRKJE163 (58)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 20 mei 2015, 23:59
BerichtOnderwerp: Wel of geen kinderen
 
Goed onderwerp.

In het profiel staat de vraag ook niet zo duidelijk: Kinderwens: gaat het dan om eigen of andermans kinderen? Vroeger stond het anders geformuleerd, dan kon je kiezen uit iets met "jouw kinderen zijn welkom". Dat maakte het een beetje duidelijker hoe iemand daarin stond.

Als ouder van 3 weet ik dat kinderen op de eerste plaats komen. Tegelijkertijd zijn mijn kinderen nooit negatief geweest, eerder positief nieuwsgierig naar àls er een partner bij zou komen. En als het om omgang met grotere kinderen gaat: tieners accepteren in zijn algemeenheid niet zo gemakkelijk bevelen, ook niet van de ouders. Dan is het meer: in goed overleg, maar ik ben als ouder uiteindelijk wel de baas / verantwoordelijk. En vooral uitleggen waarom je iets vindt.

Wat voor een partner zonder kinderen belangrijk is, is om te realiseren dat als er kinderen zijn, dat je dan als partner toch rekening moet houden met al het geregel en georganiseer daaromheen. Dat betekent nogal eens dat je niet zomaar even kunt doen wat je wilt. Een die-hard van een single, die eigenlijk een heel "verwend" leventje heeft kunnen leiden, waarbij hij of zij met niemand rekening hoefde te houden, kan dit weleens zwaar vallen. Het is misschien niet zo romantisch om kinderen bij sportclubs, vriendjes en feestjes te brengen en te halen, maar dat gaat gewoon door... Een relatie met iemand die al kinderen heeft, is misschien eigenlijk iets voor "gevorderden", mensen die het nodige kunnen geven, kunnen relativeren, kunnen schipperen, en toch ook hun eigen belangen en die van hun partner daarbij in het oog kunnen houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DIRKJE163
Pagina 1 van 1