ChristianMatch
 


Forum

10 dagen bidden en vasten met Herman Boon
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETJUH343





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2017, 22:43
 
Herman Boon ontdekte dat er na een aantal dagen bidden en vasten allerlei wonderlijke dingen gebeurden, deze schrijft hij toe aan de Heilige Geest die door hun ging werken ! Zieken genezen, demonen uitdrijven en in tongen spreken !
Mijn vraag is nu : is de Heilige Geest hier aan het werk of is het het werk van demonen ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2017, 23:07
 
PIETJUH343 schreef:
Herman Boon ontdekte dat er na een aantal dagen bidden en vasten allerlei wonderlijke dingen gebeurden, deze schrijft hij toe aan de Heilige Geest die door hun ging werken ! Zieken genezen, demonen uitdrijven en in tongen spreken !
Mijn vraag is nu : is de Heilige Geest hier aan het werk of is het het werk van demonen ?



Ik weet het niet Pietjeh..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNABEL692





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2017, 18:44
 
PIETJUH343 schreef:
Herman Boon ontdekte dat er na een aantal dagen bidden en vasten allerlei wonderlijke dingen gebeurden, deze schrijft hij toe aan de Heilige Geest die door hun ging werken ! Zieken genezen, demonen uitdrijven en in tongen spreken !
Mijn vraag is nu : is de Heilige Geest hier aan het werk of is het het werk van demonen ?

Dat is toch bijbels! Dus dit is van de Heilige Geest.
Je richt je op God tijdens het bidden en vasten, en dan zullen er wonderen gebeuren.
Ik zal de krachten van de demonen ook niet uitvlakken maar als je in geloof God aanbidt en van hem de kracht en de wonderen verwacht, dan mag je toch geloven dat God almachtig is. En dat Hij prachtige dingen zal openbaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETERTJE844





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2017, 19:45
 
Waarom zou het demonisch zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2017, 21:23
 
Buiten het feit dat ik niet weet of de Heilige Geest daar werkt of de wereld van Demonen.

Denk ik wel ook even aan dit ; Zou het kunnen accepteren van ziekte of andere aandoening, al geen genezing of wonder kunnen betekenen?...


Laatst aangepast door
HEIDE573
op dinsdag 10 januari 2017, 21:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSJE734





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2017, 22:27
 
HEIDE573 schreef:

Denk ik wel ook even aan dit ; Zou het kunnen accepteren van ziekte of andere aandoening, al geen genezing of wonder kunnen betekenen?...

Hier ben ik het helemaal mee eens en zo ervaar ik het ook. Ik geloof dat God op meerdere manieren geneest. Dat kan m.i. ook door het geven van vrede en rust in de situatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETJUH343





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2017, 02:55
 
PIETERTJE844 schreef:
Waarom zou het demonisch zijn?

Na een uitnodiging van een vriend om eens naar cabaretier Herman Boon te gaan ben ik eens gaan googlen naar wat hij doet en zegt.
Al heel snel kom je op dwaalleer(aar) uit.
Het is voorzegt dat er in de laatste tijd veel valse leraren zullen zijn, die ook wonderen en tekenen doen !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAM822





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2017, 19:27
 
PIETJUH343 schreef:
Na een uitnodiging van een vriend om eens naar cabaretier Herman Boon te gaan ben ik eens gaan googlen naar wat hij doet en zegt.
Al heel snel kom je op dwaalleer(aar) uit.
Het is voorzegt dat er in de laatste tijd veel valse leraren zullen zijn, die ook wonderen en tekenen doen !

Veel christenen die in de publiciteit staan worden door anderen al snel als dwaalleraar bestempeld, dus ik zou aan dergelijke sites niet teveel waarde hechten. Ik ben zelf naar een bidden en vasten van Herman Boon geweest. Er vonden inderdaad confrontaties plaats met demonen. Of dat verkeerd is? Ik zie niet in waarom. Het staat in de bijbel. Dat we er niet gewend aan zijn is een ander verhaal. Ik ben zelf niet echt een fan van Herman Boon. Hij is mij wat te druk en verschillende dingen zie ik anders, dan dat hij ze ziet. Hij is echt een evangelist en voor zijn gedrevenheid heb ik respect. Ik zie hem zelf niet als een dwaalleraar. Hij heeft m.i. zijn hart goed zitten en wil mensen echt tot Jezus brengen en brengt daarbij geen 'kromme leer'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2017, 00:19
 
PIETJUH343 schreef:
Na een uitnodiging van een vriend om eens naar cabaretier Herman Boon te gaan ben ik eens gaan googlen naar wat hij doet en zegt.
Al heel snel kom je op dwaalleer(aar) uit.
Het is voorzegt dat er in de laatste tijd veel valse leraren zullen zijn, die ook wonderen en tekenen doen !


Wat uit God is zal tot God wederkeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2017, 01:24
 
Ik denk even aan Job..
Dagen lang zaten zijn vrienden om hem heen.
Ze wisten het niet meer.
Zo kan God handelen met een mens.
Job ontving pas vrede in het hart,
Toen God zijn gevangenis wende.
Zo moet ik leren, dat alles wat mij overkomt,
Door eigen schuld of door beproeving.
Dat wanneer God erin is,het altijd goed komt.


Laatst aangepast door
HEIDE573
op donderdag 12 januari 2017, 09:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRADA598





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2017, 10:05
 
Over Herman Boon kan ik niet oordelen. Daarom wat algemene opmerkingen:
Als de genezing van God komt, geneest Hij naar lichaam en ziel beide. Dus lichamelijke genezing en vergeving van zonden.
Als de genezing van de satan is, geneest hij alleen het lichaam, maar diegene, die genezen is, gaat dan meer vloeken, of komt in de macht van occulte krachten.
God geneest altijd tot Zijn eer, en tot uitbreiding van Zijn Koninkrijk, tot uitbreiding van het evangelie.
God geneest niet altijd lichamelijk, maar wel geestelijk. Denk maar aan Paulus: Hij had driemaal gebeden, om de doorn uit zijn vlees weg te nemen, maar God zei: Mijn genade is u genoeg, want Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BLESSED394





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 februari 2017, 23:37
 
Wat een prachtige reactie, geen oordeel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 13 februari 2017, 13:49
 
PIETJUH343 schreef:
Herman Boon ontdekte dat er na een aantal dagen bidden en vasten allerlei wonderlijke dingen gebeurden, deze schrijft hij toe aan de Heilige Geest die door hun ging werken ! Zieken genezen, demonen uitdrijven en in tongen spreken !
Mijn vraag is nu : is de Heilige Geest hier aan het werk of is het het werk van demonen ?

Het is goed dat je de dingen toetst.
Voor een zuiver antwoord, zul je de bijbel moeten raadplegen.
Jezus bestraft de farizeeërs als zij Hem uitdagen met de opmerking dat Jezus demonen uitdrijft dankzij Beelzebul, de aanvoerder van de demonen, ofwel, satan. Dan geeft Jezus het volgende antwoord:

'Elk koninkrijk dat innerlijk verdeeld is wordt verwoest, en geen enkele stad of gemeenschap die innerlijk verdeeld is zal standhouden. Als Satan Satan uitdrijft, keert hij zich tegen zichzelf. Hoe kan zijn koninkrijk dan standhouden? En als ik inderdaad door Beëlzebul demonen uitdrijf, door wie drijven uw eigen mensen ze dan uit? Zij zullen dan ook uw rechters zijn! Maar als ik door de Geest van God demonen uitdrijf, dan is het koninkrijk van God bij jullie gekomen. Trouwens, hoe kan iemand het huis van een sterkere binnengaan en zijn inboedel roven, als hij die sterkere niet eerst heeft vastgebonden? Pas dan zal hij zijn huis kunnen leegroven. Wie niet met mij is, is tegen mij, en wie niet met mij samenbrengt, drijft uiteen.

Het is niet logisch te denken dat demonen andere demonen uitdrijven.
Lees het verhaal maar van het schoongemaakte huis. Er kwam een demon terug en hij nam zeven andere mee.
Demonen hebben de neiging zichzelf te verenigen en hun krachten te bundelen om zodoende de gebondenheid sterker te maken. Ze zullen daarom eerder andere demonen aantrekken dan dat zij zich laten uitdrijven door eentje uit hun eigen kamp. Ze zijn immers allemaal deel van hetzelfde leger?

De manifestaties die je bij bevrijdingspastoraat ziet is het gevolg van het feit dat het licht de duisternis ontmoet. Aangezien licht sterker is dan duisternis, zal het duister moeten wijken (Lees 1 Joh 1 er maar op na).

Het is niet zo vreemd dat elke christen die enige bekendheid heeft, wordt zwartgeschilderd op internet. Ook daar zijn de machten van de duisternis aan het werk en proberen het koninkrijk van God omver te werpen. Als iets uit God is, dan zal het blijven bestaan. Is iets niet uit God, dan zal het op den duur omvallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOBKE884





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: maandag 13 februari 2017, 18:20
 
ROADY558 schreef:
Het is goed dat je de dingen toetst.
Voor een zuiver antwoord, zul je de bijbel moeten raadplegen.
Jezus bestraft de farizeeërs als zij Hem uitdagen met de opmerking dat Jezus demonen uitdrijft dankzij Beelzebul, de aanvoerder van de demonen, ofwel, satan. Dan geeft Jezus het volgende antwoord:

'Elk koninkrijk dat innerlijk verdeeld is wordt verwoest, en geen enkele stad of gemeenschap die innerlijk verdeeld is zal standhouden. Als Satan Satan uitdrijft, keert hij zich tegen zichzelf. Hoe kan zijn koninkrijk dan standhouden? En als ik inderdaad door Beëlzebul demonen uitdrijf, door wie drijven uw eigen mensen ze dan uit? Zij zullen dan ook uw rechters zijn! Maar als ik door de Geest van God demonen uitdrijf, dan is het koninkrijk van God bij jullie gekomen. Trouwens, hoe kan iemand het huis van een sterkere binnengaan en zijn inboedel roven, als hij die sterkere niet eerst heeft vastgebonden? Pas dan zal hij zijn huis kunnen leegroven. Wie niet met mij is, is tegen mij, en wie niet met mij samenbrengt, drijft uiteen.

Het is niet logisch te denken dat demonen andere demonen uitdrijven.
Lees het verhaal maar van het schoongemaakte huis. Er kwam een demon terug en hij nam zeven andere mee.
Demonen hebben de neiging zichzelf te verenigen en hun krachten te bundelen om zodoende de gebondenheid sterker te maken. Ze zullen daarom eerder andere demonen aantrekken dan dat zij zich laten uitdrijven door eentje uit hun eigen kamp. Ze zijn immers allemaal deel van hetzelfde leger?

De manifestaties die je bij bevrijdingspastoraat ziet is het gevolg van het feit dat het licht de duisternis ontmoet. Aangezien licht sterker is dan duisternis, zal het duister moeten wijken (Lees 1 Joh 1 er maar op na).

Het is niet zo vreemd dat elke christen die enige bekendheid heeft, wordt zwartgeschilderd op internet. Ook daar zijn de machten van de duisternis aan het werk en proberen het koninkrijk van God omver te werpen. Als iets uit God is, dan zal het blijven bestaan. Is iets niet uit God, dan zal het op den duur omvallen.

Duidelijke reactie. Dank je wel, Roady. Ook kun je toetsen aan de vruchten die het voortbrengt. Als de genezing blijft dan is het meestal wel van de Heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2017, 10:51
 
Daar heb je volkomen gelijk in.
Een boom herken je aan zijn vrucht.

Alleen zul je iemand wel langere tijd moeten gadeslaan om te zien of de vruchten blijvend zijn, of verdorren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1