ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LOBKE884
ChristianMatch forum index » Berichten van LOBKE884
Auteur Bericht
LOBKE884 (65)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2021, 13:28
BerichtOnderwerp: Zin in een spelletje?
 
PEETH663 schreef:
Is goed lobke nu mag jij

sneeuw .... oogjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOBKE884 (65)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2021, 21:35
BerichtOnderwerp: Zin in een spelletje?
 
PEETH663 schreef:
wandel..........strip

wandel..tocht...strip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOBKE884 (65)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 september 2020, 13:56
BerichtOnderwerp: weinig beleving
 
RIVIER190 schreef:
Het was inderdaad ooit hier een hele gezellige boel. Ha ha ,soms kom ik hier effe terug en nee... het is niet meer zoals het was.
En het verbaasde me dat er zelfs niet over corona werd
Geschreven hier op het forum.
Mooi omschreven: corona zooi. .. Beter kan je het niet omschrijven
Dan dat het een zooi is..
Ik vind het een moeilijke tijd. Het zet me ook tot nadenken...
Als je openbaringen leest dan denk ik... dit is nog mild.. wat er in de
Allerlaatste dagen gaat gebeuren.. Nog veel erger.
Bij mij soms... overheerst effe angst voor corona tot ik weer in de rust van God terug kom.
Wij weten wie onze vader is. En we weten dat hoe de omstandigheden ook zijn. God ons zegt we niet bang hoeven te zijn, hij alles onder controle heeft.

Klopt, was een gezellig forum vroeger. Het eerste wat je deed als je inlogde, was naar het forum gaan. Goede topics met veel diepgang en ook erg mooie muziek, Veel van geleerd!!
Voor wat betreft de corona....ik vind het ook moeilijk. Ervaar wel dat de vrede, die alles overheerst in mijn hart leeft, maar ik merk, dat je dat wel heel goed moet beschermen.
Het realiseren dat we vlak voor de Eindtijd staan is wel even goed bij mij binnengekomen.... soms is er wel wat paniek, maar dan keer ik met tot God mijn Vader en dan komt Zijn rust weer.
Het moeilijkste is toch wel, dat je bijna nergens heen kunt gaan, niet naar de kerk, niet samen zingen, geen concert....en dat is wel pittig!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOBKE884 (65)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 november 2017, 10:54
BerichtOnderwerp: Fietsen: Vleuten-Maarssen-Leidsche Rijn en kasteel het Haar
 
XANDER410 schreef:
Ik ga regelmatig fietsen in de omgeving.
Doordeweeks en in het weekend kan allemaal.
Om wat meer conditie te krijgen en wat vitamine licht binnen te krijgen.
Ik zou het supergezellig vinden om dit met anderen samen te doen.
We kunnen dan afsluiten met ergens een bakkie te doen met elkaar.
Wie wil er mee?

Lijkt me leuk, ik fiets ook erg veel, alleen is het een beetje bij mij uit de buurt. Is het mogelijk daar een goede fiets te huren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOBKE884 (65)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: maandag 22 mei 2017, 11:04
BerichtOnderwerp: Blokkeren doe je wel/ of niet als christen.
 
Er kunnen legio redenen zijn.
Op een fijne site, zoals deze, kunnen er toch roddelcircuits zijn. Als je daarvoor expliciet wordt daarvoor gewaarschuwd is het wel handig om te blokkeren, als je zelf niet in een conflict betrokken wil raken.
... ... gewoon zelfbescherming..

Je hebt immers nog nooit oogcontact gehad met de meesten of iemands stem gehoord, dan blokkeer je de persoon niet, je wilt alleen geen mail en chat contact. Doe ik niet zo moeilijk over.

De optie is er niet voor niets op een fijne christelijke site zoals deze.
En als je terugkomdagen hebt, mag je maar 5 mails versturen, daarna treedt er als vanzelf een blokkade op, kun je zelfs niets aan doen.


Laatst aangepast door
LOBKE884
op maandag 22 mei 2017, 13:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOBKE884 (65)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 mei 2017, 13:33
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
JANS221 schreef:
De vraag van dit topic is:
""Mag je sex hebben voor het huwelijk of ben je dan ongehoorzaam aan God?""

Jouw vraag is: ""Waaraan ligt het dat de meeste mannen geen huwelijk willen en wel seksualiteit buiten een (huwelijkse) verbinding?? Waar wringt de schoen en wat is wijsheid....""

Bedoel je met huwelijk hier relatie? Of bedoel je dat je denkt dat de meeste mannen niet willen trouwen/boterbriefje willen halen? Dat lijkt me toch wel een groot verschil. Afgezien van het feit of het klopt dat de meeste mannen seksualiteit willen buiten een verbinding. En zoals ik al eerder aangaf, voor mij is het huwelijk niet de enige samenlevingsvorm.

Er zijn verschillen tussen mannen en vrouwen, maar ik vind het wel erg kort door de bocht om te zeggen dat de meeste mannen seks willen en meer niet. Daar doe je de mannen toch te kort mee.
Mannen zijn net zo goed als vrouwen op zoek naar verbondenheid met de ander, naar trouw en liefde, naar liefhebben en geliefd worden, naar respect en vertrouwen. Vrouwen hebben weleens de neiging om mannen te claimen, om ze niet de ruimte te geven die ze nodig hebben.
(En uiteraard zijn er mannen die alleen uit zijn op seks, maar die vrouwen zijn er ook. En natuurlijk zijn er vrouwen die op dit gebied ge(mis)bruikt zijn door mannen, maar andersom kan dat ook.)

n.


/size]

Deze weergave van wat ik eerder aangaf komt op mij wat ongenuanceerd over. Ik heb een andere mening hierover en daar blijk ik toch bij.
Ik heb aangegeven dat een man heel veel voor een vrouw kan voelen, maar dit mogelijk niet kan uiten. Nergens heb ik het erover gehad dat het bij een man alleen om de seksualiteit zou draaien en het is jammer, dat die draai eraan gegeven wordt, want dan kom je inderdaad in een heel andere discussie terecht.
Mijn vraag, als de man veel gevoelens heeft voor een vrouw, maar zich niet wil binden .... is seksualiteit dan wel toegestaan en vannacht werd mij voor mijzelf het antwoord wel duidelijk.


[i]


Laatst aangepast door
LOBKE884
op zaterdag 20 mei 2017, 13:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOBKE884 (65)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 mei 2017, 10:34
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
ROADY558 schreef:
Dat is waar. Maar door de Heilige Geest word ik me toch bewust van deze heiligheid nietwaar?
En is het niet de Heilige Geest die mij leidt in mijn wandel en handel?
Dus is het Hij het dan ook niet die mij leidt in mijn keuze: wel of geen seks voor het huwelijk?

Het Woord van God staat vol met aanreikingen als het gaat over de strijd tussen vlees en Geest. Mijn vlees wil meteen, maar de Geest leert mij bezonnenheid en zelfbeheersing. Is het niet die strijd die je zelf ook ervaart als het om dit topicthema gaat?

Je kent God, en de daaruit voortvloeiende liefdesrelatie met Hem doet je zoeken naar de beste weg voor jou. Je wilt immers die prachtige (heilige!) liefde niet beschadigen omdat je weet dat je daarmee jezelf beschadigt.


Je lijkt helder te hebben wat je standpunt in dit thema is, maar waarom dan toch twijfel?
Lees ook mijn eerdere bijdrage in dit topic, misschien verheldert het het eea nog wat voor je.

Ja, de Liefde van God voor een mens is belangrijker, maar wel van een andere dimensie.


Laatst aangepast door
LOBKE884
op zondag 21 mei 2017, 01:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOBKE884 (65)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 mei 2017, 23:01
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
JANS221 schreef:
Dat kan. Maar dan denk ik dat niet zozeer de seksualiteit een breekpunt is, maar meer het niet kunnen praten over je gevoelens in het algemeen en over seksualiteit in het bijzonder.

Maar dat is niet de vraag waar dit topic over gaat.

Voor mij toch wel.
Waaraan ligt het dat de meeste mannen geen huwelijk willen en wel seksualiteit buiten een (huwelijkse) verbinding?? Waar wringt de schoen en wat is wijsheid....


Laatst aangepast door
LOBKE884
op zaterdag 20 mei 2017, 02:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOBKE884 (65)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 mei 2017, 21:43
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
JANS221 schreef:
Er zijn inderdaad verschillen tussen mannen en vrouwen, ook in het beleven van seksualiteit. Als het goed is praat je daar met elkaar over en spreek je je uit. Ik begrijp alleen niet hoe je in een liefdesrelatie uit een vorm van lust verder kan gaan dan eigenlijk goed is. Of je moet bedoelen dat 1 van de partners verder gaat dan de andere wil. Het is dus belangrijk om aan te geven wat je wil en wat niet. Als de relatie goed is, is daar ook ruimte voor om daarover te praten en zo samen tot een oplossing te komen.


Sommige relaties zijn beter dan andere. Soms kan een man wel erg veel voor een partner voelen, maar toch niet bij machte zijn om te praten over die gevoelens. Dan kan de seksualiteit, die voor een vrouw een heel andere waarde heeft dan voor een man, een breekpunt worden,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOBKE884 (65)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 mei 2017, 19:56
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
ROADY558 schreef:
Maar hoe zie je die grens met het oog op de heiligheid van God?
God is heilig, daar zijn we het over eens denk ik.
Maar hoe bepaalt Zijn heiligheid jouw dagelijkse keuzes en hoe bepaalt het je antwoord op de vraag: "heb ik gemeenschap voordat ik getrouwd ben ja of nee"?


Gods Heiligheid is voor een mens amper te bevatten.
Gods Heiligheid staat voor mij, dat Hij altijd het beste met ons voor ogen heeft, Zichzelf volledig kan wegcijferen voor ons, zodat wij Zijn volle Liefde ontdekken. Echte Liefde!!

En daarvan is het huwelijk c.q. liefdesrelatie een afspiegeling. Seksualiteit is een onderdeel van die liefdesrelatie.

Maar omdat voor mij de zegen van de Here op een liefdesrelatie heel erg nodig is, ben ik wel van menig dat het goed is om de Here God bij alles te betrekken.
Mijn voorkeur heeft het dan toch om eerst voor God samen verbonden te worden in welke samenlevingsvorm dan ook. En daar ligt dan een breekpunt, waarvan ik me vaak afvraag of dit een goede houding is.


Laatst aangepast door
LOBKE884
op zondag 21 mei 2017, 01:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOBKE884 (65)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 mei 2017, 17:58
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
Ja, dat is waar, alles is gebaseerd op liefde en trouw.
Een huwelijk of een andere samenlevingsvorm is dat alleen een uiting van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOBKE884 (65)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 mei 2017, 16:46
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
Dat is nu net mijn vraag ... waar leg je de grens, als intimiteit voor het huwelijk al een mogelijke optie is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOBKE884 (65)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 mei 2017, 15:14
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
Mooie reacties, maar het roept bij mij een vraag op.
Of je al dan niet intimiteit wil, zonder committent, is al vaak een breekpunt. We hoeven uiteraard niet heiliger te leven dan de Here God van ons vraagt ... maar hoe zien jullie dat dan in het kader van christelijk leven?


Laatst aangepast door
LOBKE884
op vrijdag 19 mei 2017, 15:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOBKE884 (65)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: maandag 13 februari 2017, 18:20
BerichtOnderwerp: 10 dagen bidden en vasten met Herman Boon
 
ROADY558 schreef:
Het is goed dat je de dingen toetst.
Voor een zuiver antwoord, zul je de bijbel moeten raadplegen.
Jezus bestraft de farizeeƫrs als zij Hem uitdagen met de opmerking dat Jezus demonen uitdrijft dankzij Beelzebul, de aanvoerder van de demonen, ofwel, satan. Dan geeft Jezus het volgende antwoord:

'Elk koninkrijk dat innerlijk verdeeld is wordt verwoest, en geen enkele stad of gemeenschap die innerlijk verdeeld is zal standhouden. Als Satan Satan uitdrijft, keert hij zich tegen zichzelf. Hoe kan zijn koninkrijk dan standhouden? En als ik inderdaad door Beƫlzebul demonen uitdrijf, door wie drijven uw eigen mensen ze dan uit? Zij zullen dan ook uw rechters zijn! Maar als ik door de Geest van God demonen uitdrijf, dan is het koninkrijk van God bij jullie gekomen. Trouwens, hoe kan iemand het huis van een sterkere binnengaan en zijn inboedel roven, als hij die sterkere niet eerst heeft vastgebonden? Pas dan zal hij zijn huis kunnen leegroven. Wie niet met mij is, is tegen mij, en wie niet met mij samenbrengt, drijft uiteen.

Het is niet logisch te denken dat demonen andere demonen uitdrijven.
Lees het verhaal maar van het schoongemaakte huis. Er kwam een demon terug en hij nam zeven andere mee.
Demonen hebben de neiging zichzelf te verenigen en hun krachten te bundelen om zodoende de gebondenheid sterker te maken. Ze zullen daarom eerder andere demonen aantrekken dan dat zij zich laten uitdrijven door eentje uit hun eigen kamp. Ze zijn immers allemaal deel van hetzelfde leger?

De manifestaties die je bij bevrijdingspastoraat ziet is het gevolg van het feit dat het licht de duisternis ontmoet. Aangezien licht sterker is dan duisternis, zal het duister moeten wijken (Lees 1 Joh 1 er maar op na).

Het is niet zo vreemd dat elke christen die enige bekendheid heeft, wordt zwartgeschilderd op internet. Ook daar zijn de machten van de duisternis aan het werk en proberen het koninkrijk van God omver te werpen. Als iets uit God is, dan zal het blijven bestaan. Is iets niet uit God, dan zal het op den duur omvallen.

Duidelijke reactie. Dank je wel, Roady. Ook kun je toetsen aan de vruchten die het voortbrengt. Als de genezing blijft dan is het meestal wel van de Heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LOBKE884
Pagina 1 van 1