ChristianMatch
 


Forum

Jouw spiritualiteit
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:39
 
Jouw spiritualiteit
Sinds deze week heeft de EO een nieuwe website in de lucht genaamd "jouw spiritualiteit.nl"

Op deze site kun je een test doen om vast te stellen welke spirituele taal je spreekt. In de visie van vorige week stond er een artikel over.

Ik heb de site bezocht en vond het.... ach, kijk en oordeel zelf maar eens en voeg je bevindingen toe aan dit draadje.

www.jouwspiritualiteit.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:45
 
JONATHAN890 schreef:
Jouw spiritualiteit
Sinds deze week heeft de EO een nieuwe website in de lucht genaamd "jouw spiritualiteit.nl"

Op deze site kun je een test doen om vast te stellen welke spirituele taal je spreekt. In de visie van vorige week stond er een artikel over.

Ik heb de site bezocht en vond het.... ach, kijk en oordeel zelf maar eens en voeg je bevindingen toe aan dit draadje.

www.jouwspiritualiteit.nl

Hmmm ... ik heb mijn bedenkingen bij deze site.
Heb een verhaal beluisterd van ene Kees v. Velzen met een verhaal over zijn individuele ervaring.
In 't kort ... hij kwam hare krisna's tegen en zag er geen kwaad in om een zgn. "mantra" te gaan zingen ("shanten").
Hierbij krijgt hij prompt last van fobien, eerder gezegd een dwangneurose, die hij zo'n 7 jaar houdt, gaat dan een kerk in, hij gaat die kerk weer uit en de dwanggedachten zijn ineens weg en nooit meer teruggekomen.
Met zijn verhaal zegt hij dus dat hij zich opengesteld heeft voor demonen, boze geesten die kontakt met je willen krijgen en daardoor een dwangstoornis kreeg van de ene op de andere dag en door te gaan geloven ze ook van de een op de andere dag weer kwijtraakt.

Het ergste vind ik nog hetgeen van Velzen aan het eind van zijn verhaal beweert, nl. hij zegt dan het volgende:
"Ik weet niet waarom dat een eind maakt aan dwangneurosen"
en met "dat" doelt hij op het geloof.
Als wat die van Velzen zegt waarheid zou zijn, zou dat betekenen dat elke gelovige die nu nog worstelt met een dwangneurose (of fobie) niet genoeg zou geloven ofzo ???

Eigenlijk houd ik niet van deze persoonlijke verhalen, omdat het een individuele ervaring is, die je onmogelijk op alle mensen kan betrekken.

Kortom ... iets waar ik mezelf niet in kan vinden.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 26 februari 2010, 00:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 01:15
 
JONATHAN890 schreef:
Jouw spiritualiteit
Sinds deze week heeft de EO een nieuwe website in de lucht genaamd "jouw spiritualiteit.nl"

Op deze site kun je een test doen om vast te stellen welke spirituele taal je spreekt. In de visie van vorige week stond er een artikel over.

Ik heb de site bezocht en vond het.... ach, kijk en oordeel zelf maar eens en voeg je bevindingen toe aan dit draadje.

www.jouwspiritualiteit.nl



sorrt voor de moeite Jonathan, maar als ik dat stukje van jou lees, dan heb ik zelf zoiest van "ik wil er niet eens kijken"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 12:44
 
KAT125 schreef:
sorrt voor de moeite Jonathan, maar als ik dat stukje van jou lees, dan heb ik zelf zoiest van "ik wil er niet eens kijken"

Kat, waarom telkens zo negatief reageren.
Ook dat is zonden of wist je dat nog niet Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 12:50
 
KAT125 schreef:
sorrt voor de moeite Jonathan, maar als ik dat stukje van jou lees, dan heb ik zelf zoiest van "ik wil er niet eens kijken"
Te bang als een haas om ergens een mening over te vormen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 12:59
 
DANIEL777 schreef:
Te bang als een haas om ergens een mening over te vormen?

idd tebang ja, want ik merk dat hier vele andere mensen zitten die andere bijbels en andere inzichten er op nahouden. en jah ik ben refomatorisch opgevoed en ik ga naar een refomatorische kerk. en als julliet anders willen geloven,is dat jou pakkie an. en ik ben van mening dat die andere bijbels niet het juiste woord verkondigen.
en ik ben het ook niet met de e.o. eens.

en als je meent dat ik overal een heidenslange discussie van ga maken,dan heb je het mis. maar kom zelf eens met goed stukken aandragen die uit de echte bijbel komen en verwoord die dan eens zelf met je eigen woorden zoals je dat leeft en uit gelegd wordt in de kantekening?
nee we moeten een boekje zus en zo hebben. en alleen pakken wat jezelf het beste past.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:03
 
KAT125 schreef:
idd tebang ja, want ik merk dat hier vele andere mensen zitten die andere bijbels en andere inzichten er op nahouden. en jah ik ben refomatorisch opgevoed en ik ga naar een refomatorische kerk. en als julliet anders willen geloven,is dat jou pakkie an. en ik ben van mening dat die andere bijbels niet het juiste woord verkondigen.
en ik ben het ook niet met de e.o. eens.

en als je meent dat ik overal een heidenslange discussie van ga maken,dan heb je het mis. maar kom zelf eens met goed stukken aandragen die uit de echte bijbel komen en verwoord die dan eens zelf met je eigen woorden zoals je dat leeft en uit gelegd wordt in de kantekening?
nee we moeten een boekje zus en zo hebben. en alleen pakken wat jezelf het beste past.
Als je jonathan beter had gelezen had je kunnen "proeven"dat hij ook niet helemaal eens wat er bij de eo gebeurt.
maar hij drngt je geen mening op maar wilt dat jezelf een mening geeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:18
 
DANIEL777 schreef:
Als je jonathan beter had gelezen had je kunnen "proeven"dat hij ook niet helemaal eens wat er bij de eo gebeurt.
maar hij drngt je geen mening op maar wilt dat jezelf een mening geeft

ik zou zeggen lees min reactie, jonathan wil een reactie,ik zeg dat ik er nisk mee te maken wil hebben. dan bedoel ikd at ik helemaal niet een ben met die dingen.het is mij de moeite niet om daar een discussie over te beginnen..

en dan kom jij weer met een opmerking, diekant nog wal raakt. het is mij de moeiete niet om daar over te discuseren, heb wel beter dingen om over te denken.

en als ik zou was zou ikd at ook maar doen. want je bent alleen anahet uitlokken.
en bij mij red je dat idd heel erg goed,want ik hou mn bek niet dicht. voor ik je het juiste gezegd heb nar mijns inzien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:22
 
KAT125 schreef:
ik zou zeggen lees min reactie, jonathan wil een reactie,ik zeg dat ik er nisk mee te maken wil hebben. dan bedoel ikd at ik helemaal niet een ben met die dingen.het is mij de moeite niet om daar een discussie over te beginnen..

en dan kom jij weer met een opmerking, diekant nog wal raakt. het is mij de moeiete niet om daar over te discuseren, heb wel beter dingen om over te denken.

en als ik zou was zou ikd at ook maar doen. want je bent alleen anahet uitlokken.
en bij mij red je dat idd heel erg goed,want ik hou mn bek niet dicht. voor ik je het juiste gezegd heb nar mijns inzien.
das mening maar als ik dan zo vrij mag zijn deel ik jouw meningen ook niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:23
 
wat is jou dan reden daar voor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:26
 
KAT125 schreef:
wat is jou dan reden daar voor?
Punt 1 jonathan schrijft overduidelijk bekijk site en geef je oordeel hierover als je wilt in deze draadje

dat zie ik jou niet doen

Punt 2 je zegt dat ik iets uilok ik zou niet weten op welke manier
dus mag jij dat mij eens verklaren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:41
 
DANIEL777 schreef:
Punt 1 jonathan schrijft overduidelijk bekijk site en geef je oordeel hierover als je wilt in deze draadje

dat zie ik jou niet doen
zoals ik al zei,die dingen is het mijnsinzien niet waard om door mij gelezen teworden,omdat ik met de rest al moeite genoeg heb.
Punt 2 je zegt dat ik iets uilok ik zou niet weten op welke manier
dus mag jij dat mij eens verklaren

Te bang als een haas om ergens een mening over te vormen?deze zie ik daar voro aan.


Laatst aangepast door
KAT125
op vrijdag 26 februari 2010, 13:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:45
 
KAT125 schreef:
Te bang als een haas om ergens een mening over te vormen?deze zie ik daar voro aan.
laat ik dan het anders stellen waarom ben je bang op een site te kijken en een mening te geven cq te discussieren om in jouw jargon te blijven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:55
 
DANIEL777 schreef:
laat ik dan het anders stellen waarom ben je bang op een site te kijken en een mening te geven cq te discussieren om in jouw jargon te blijven

nou ik heb geen behoefte aan dingen van de e.o. omdat daar vaak dingen anders gezien worden en willen gezien worden dan zoals ik die lees in de bijbel die ik hanteer. en ja ik kies nu eenmaal ergens voor. en wil me daar in vasthouden en verdiepen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:58
 
KAT125 schreef:
nou ik heb geen behoefte aan dingen van de e.o. omdat daar vaak dingen anders gezien worden en willen gezien worden dan zoals ik die lees in de bijbel die ik hanteer. en ja ik kies nu eenmaal ergens voor. en wil me daar in vasthouden en verdiepen.
he he eindelijk heb je een mening
moest er lang op wachten


Laatst aangepast door
DANIEL777
op vrijdag 26 februari 2010, 13:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:00
 
DANIEL777 schreef:
he he eindelijk heb je een mening

ow jij moet dus alles uitgekauwd op je bord krijgen.

ik ben het niet zo vaak eens met imre,maar wat dei zei over discussie hier ben ik het met hem eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:25
 
KAT125 schreef:
ow jij moet dus alles uitgekauwd op je bord krijgen.

ik ben het niet zo vaak eens met imre,maar wat dei zei over discussie hier ben ik het met hem eens.


Jammer dat dit onderwerp ook al weer gevuld wordt met een welles-nietus, mijn bijbel is de ware...... tjonge, dat ding is uit 1618, ook dat waren mensen die het schreven. Overal over de wereld wordt de bijbel vertaald, zijn die allen fout? Verdiep je in dingen, maak je gezichtsveld breder, verrijk je, toon belangstelling en interesse, maar behoud wat God je in het hart legt.
Ik doe dingen die een andere christen niet doet, heb daar geen moeite mee, als God wil dat ik dat niet doe, dan knaagt mijn geweten wel hoor, daar zorgt Hij wel voor.
Als ik mij informatie toe eigen die discutabel zijn, dan bid ik of God deuren wil sluiten die niet open mogen, of deuren wil openen die gesloten zijn.

God spreekt op vele wijzen, door velen monden, door de EO, NCRV, KRO maar ook door andere omroepen, Als God wil spreken dan doet hij dat ook. Kijk maar naar Bileam, vloeken kreeg hij zijn strot niet uit, wel zegeningen.

Misschien dat het onderwerp wel veel zegeningen heeft? Wie zal t weten, ik zeg alleen onderzoekt alle dingen en behoud t goede.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1