ChristianMatch
 


Forum

Kinderen (g)een bezwaar???
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
DIRKJE163





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2017, 21:57
 
Hoe kijken jullie naar de kinderen van een mogelijke partner?
Wat voor "eisen" heb je als het om de gezinssamenstelling van je evt. date gaat?


Laatst aangepast door
DIRKJE163
op donderdag 16 februari 2017, 19:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANDREA082





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 maart 2017, 08:46
 
DIRKJE163 schreef:
Hoe kijken jullie naar de kinderen van een mogelijke partner?
Wat voor "eisen" heb je als het om de gezinssamenstelling van je evt. date gaat?

Ik heb zelf 3 kinderen, zou geen bewaar hebben als me date ook kinderen heeft. Kan best gezellig zijn veel kids.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ESTHER363





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 mei 2017, 05:57
 
Ik heb zelf ook 3 kinderen,nou ja 2 zijn er al volwassen. De eerste reactie die ooit kreeg via een datingsite was heel kwetsend. Deze man die net zo oud was als ik veroordeelde mij omdat ik kinderen had

Dit maakte mij erg onzeker en het gevoel "mag ik er wel zijn" Ik heb daarna tegen de datingsite (en later andere datingsites) gezegd zet een keuze in jullie programma waar in je kan zeggen kinderen van jou geen bezwaar.

Als ik iemand leer kennen met kinderen dan zijn zijn kinderen, maar pas op het moment dat de tijd daar rijp voor is. Eerst elkaar leren kennen en pas als je denkt/ weet dit is het met deze persoon wil ik oud worden dan wil ik pas aan elkaars kinderen zeggen dit is mama/papa zijn nieuwe vriend/ vriendin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIRKJE163





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juni 2017, 13:00
 
Hoi Esther, ik merkte ook soortgelijke reacties van afwijzing tijdens een etentje van CM. Ik heb de indruk dat veel mannen kinderen wel degelijk een bezwaar vinden, ook al zeggen ze dat niet direct. Nou geeft dat niet: die mannen passen dan toch niet bij jou met je gezin, dus het selecteert zichzelf. Maar je hebt gelijk: de optie: "jouw thuiswonende kinderen geen bezwaar" of "bij voorkeur geen kinderen" zou een handige selectiemogelijkheid zijn.


ESTHER363 schreef:
Ik heb zelf ook 3 kinderen,nou ja 2 zijn er al volwassen. De eerste reactie die ooit kreeg via een datingsite was heel kwetsend. Deze man die net zo oud was als ik veroordeelde mij omdat ik kinderen had

Dit maakte mij erg onzeker en het gevoel "mag ik er wel zijn" Ik heb daarna tegen de datingsite (en later andere datingsites) gezegd zet een keuze in jullie programma waar in je kan zeggen kinderen van jou geen bezwaar.

Als ik iemand leer kennen met kinderen dan zijn zijn kinderen, maar pas op het moment dat de tijd daar rijp voor is. Eerst elkaar leren kennen en pas als je denkt/ weet dit is het met deze persoon wil ik oud worden dan wil ik pas aan elkaars kinderen zeggen dit is mama/papa zijn nieuwe vriend/ vriendin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAANTJE761





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: donderdag 13 juli 2017, 11:53
 
Na mijn scheiding heb ik een relatie gehad waar we beide kinderen hadden. in totaal 4 stuks.
Doordat we achteraf qua opvoeding niet op 1 lijn zaten hebben we de relatie verbroken. Het was gezellig druk, maar door de verschillen ook vermoeiend.
Zelf kijk ik nu dus anders naar een mogelijke relatie indien er kids bij betrokken zijn.
In theorie zal het makkelijker zijn een partner zonder kids, echter vind mijn dochter het leuk als ons gezin wordt aangevuld en ik stiekem ook wel.

We zijn goed zoals we zijn, met of zonder kind ( Ik heb die doelbewust er voor gekozen dat mijn leven zo is gelopen. )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANDREA082





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juli 2017, 20:09
 
ik heb zelf ook kinderen en denk dat het voor hun ook leuk is als de date ook kinderen heeft. Maar kan me ook voorstellen dat het een drukke boel wordt, en dat je op een lijn moet zitten qua opvoeding anders kan best lastig zijn.

Laatst aangepast door
ANDREA082
op dinsdag 25 juli 2017, 20:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEZELLIG106





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zondag 30 juli 2017, 14:32
 
Ik heb ooit een relatie gehad met een man die elk weekend zijn drie kinderen had. Mijn eigen kinderen waren om de andere week bij hun vader. Aangezien we allebei fulltime werkten zat ik dus elk vrij weekend met zijn kinderen 'opgescheept', ik probeerde het gezellig te maken voor hen terwijl ik mijn eigen kinderen dan erg miste.Het lastigste vond ik dat ik altijd sluitpost van de agenda was omdat de kinderen altijd en altijd voorgingen. Ook in gevallen waarin het best anders had gekund. Het waren geen hulpeloze baby's...
Als je een dergelijke bezoekregeling hebt, zou je doordeweeks tijd voor elkaar moeten maken. Anders gaat het m.i. uiteindelijk niet werken. Je leert elkaar niet goed kennen als er altijd koters om je heen dwarrelen. Hoe lief ze ook zijn.


Laatst aangepast door
GEZELLIG106
op zondag 30 juli 2017, 14:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PRECIOSA141





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: donderdag 3 augustus 2017, 02:07
 
Dat is een goede vraag! Wel of niet kinderen. Ik heb gemerkt dat vele van de mannen die in "mijn leeftijdscategorie", vallen, dat ze gescheiden zijn en dus ook kinderen hebben.

Dit vind ik eerlijk gezegd, een nieuwe uitdaging voor mij en spannend. Als het jonge kinderen betreft: het zijn niet mijn eigen kinderen, hoe zit het dan met het opvoeden, regels etc. als zij dan bij 'ons' zijn. Hoe zou ik hiermee moeten omgaan.

Deze zullen zeker vragen zijn die ik mee zou nemen, bij de gesprekken en zeker bij het leren kennen van de man.

En dan nog de vraag: hoe ga je dan om met de moeder van de kinderen, die dus de ex-vrouw is van (je toekomstige) man. Mijn hoop is dan dat wij vriendschappelijk met elkaar kunnen omgaan. Wil ik haar elke keer over de vloer hebben....??? Eerlijk gezegd, denk ik niet, lijkt mij ook niet wijs.

Poeh, zet me in ieder geval aan het denken. Goede tips en adviezen zijn welkom. Alvast bedankt.

Ik wens ons allemaal Vaders zegen, wijsheid en hulp bij het zoeken van de persoon die goed voor ons is.

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
PRECIOSA141
op donderdag 3 augustus 2017, 02:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN823





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zondag 20 augustus 2017, 08:42
 
Er is een leuke handleiding voor samengestelde gezinnen.

https://www.stiefplan.nl

Hoe je niet zelf het wiel uit te vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGEL932





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 september 2017, 00:51
 
Hoi,

Kinderen geen bezwaar...
Tja lastige vraag.
Maar niet alleen voor de "andere partij"
Als mama van 2 vind ik het zelf ook knap lastig.
Wanneer stel je iemand aan je kids voor?
Wanneer heb je "zekerheid" dat je relatie/vriendschap dat aan kan?
Moet je daar wel op wachten?
Dus dat werkt 2 kanten op.
En is denk ik voor beide partijen wel spannend#kinderen(g)eenbezwaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: zondag 1 oktober 2017, 21:44
 
quote=ANGEL932]Hoi,


Inderdaad geen gemakkelijk onderwerp.
Ieder kind reageert anders op veranderingen.
Natuurlijk zijn er meerdere factoren waardoor een kind zich eerder
eerder bij nieuwe situatie neer kan leggen.
Één daarvan kan zijn de kindervriendelijke houding van de nieuwe vriend of in een andere situatie vriendin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: maandag 2 oktober 2017, 15:43
 
Wanneer men zelf kinderen mag hebben gekregen,
Is het ergens altijd vreemd om te zeggen dat kinderen "een bezwaar zijn"..bij het zoeken naar een nieuwe relatie.
Mijn eigen kinderen wonen op kamers,dan sta je in een bepaald opzicht achter de kindertijd.
Het "een bezwaar" vinden kan o.a.zitten in het feit dat een alleenstaande moeder géén vader voor de kinderen zoekt.
Ik heb er geen ervaring mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN823





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 oktober 2017, 18:03
 
Wat is het geheim van geslaagde nieuwe samengestelde gezinnen? Bestaan ze: gelukkige stiefgezinnen? Ja, gelukkig steeds meer.

Het vraagt tijd, inzicht, afstemming en heldere afspraken om het goed te doen. Van samengestelde gezinnen met problemen naar succesvolle super stiefgezinnen gaan is een behoorlijke opgave. Zeker wanneer deze samengestelde gezinnen gaan samenwonen. Niet voor niets gaat 60 procent van de nieuwe samengestelde gezinnen wéér uit elkaar.

Maar hoe maak je een succes van je nieuwe gezin? Het Stiefplan is opgericht door een filosoof, pedagoog en advocaat om deze nieuwe, samengestelde gezinnen te helpen om een succesvol gezin te worden. Met het stiefouderschapsplan – kortweg – Stiefplan, maak je aan de hand van 10 stappen de basisafspraken over jullie nieuwe gezin.
slagen!

Via de website stiefplan.nl

Een mooie handleiding!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1