ChristianMatch
 


Forum

Blokkeren doe je wel/ of niet als christen.
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: maandag 22 mei 2017, 00:16
 
Op een christelijke datingsite vind ik het persoonlijk niet kunnen om iemand te blokkeren. Alle respect voor degene die dit wel kunnen/doen.

Mijn visie is:
Als je aangeeft geen contact te willen hebben, vind ik het respectvol om de ander niet lastig te vallen.

Persoonlijk blokkeer ik niemand. Reden hiervoor als ik aangeef geen contact te willen, hoop ik dat de ander mij respecteert, zoals ik respect heb voor de ander.

Mijn vraag is hoe jullie dit ervaren/ hierin staan.


Gr Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 22 mei 2017, 10:21
 
Als een contact minder prettig verloopt, moet je natuurlijk je grenzen aangeven. Wanneer iemand die grens niet respecteert en door blijft gaan met vervelend gedrag vertonen, kan het helpen om iemand (tijdelijk) te blokkeren.

Iemand blokkeren doe je niet zomaar, daar gaat wel wat aan vooraf.
Ik zou niet weten waarom een christen dat niet zou mogen doen. Ook een christen moet zichzelf beschermen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOBKE884





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: maandag 22 mei 2017, 11:04
 
Er kunnen legio redenen zijn.
Op een fijne site, zoals deze, kunnen er toch roddelcircuits zijn. Als je daarvoor expliciet wordt daarvoor gewaarschuwd is het wel handig om te blokkeren, als je zelf niet in een conflict betrokken wil raken.
... ... gewoon zelfbescherming..

Je hebt immers nog nooit oogcontact gehad met de meesten of iemands stem gehoord, dan blokkeer je de persoon niet, je wilt alleen geen mail en chat contact. Doe ik niet zo moeilijk over.

De optie is er niet voor niets op een fijne christelijke site zoals deze.
En als je terugkomdagen hebt, mag je maar 5 mails versturen, daarna treedt er als vanzelf een blokkade op, kun je zelfs niets aan doen.


Laatst aangepast door
LOBKE884
op maandag 22 mei 2017, 13:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOFEL592





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: maandag 22 mei 2017, 15:10
 
Wanneer ik echt expliciet lastig wordt gevallen aarzel ik niet om te blokkeren. Daarvoor is de deur bij mij gewoon open.
Het is een site voor gezelligheid en communicatie.

Hallo allemaal, trouwens Lachende smiley

Groetjes
Vroeger jol252


Laatst aangepast door
JOFEL592
op maandag 22 mei 2017, 15:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: maandag 22 mei 2017, 23:49
 
Dank je wel allen voor jullie bijdragen.
Ben er voor mijzelf nog steeds niet uit.
En dat mag.
Fijn om dit te delen!

Mijn verwachting moet ik bijstellen.
Is nu wel mijn conclusie.
Welkom Jofel!

Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: woensdag 24 mei 2017, 20:35
 
Het knopje zit er niet voor niets denk ik.
Tijdelijk gebruiken kan wel is nodig zijn.
Maar geef elkaar ook weer de mogelijkheid het in orde te maken.
Althans daar streef ik zelf wel naar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: woensdag 24 mei 2017, 20:42
 
JOFEL592 schreef:
Wanneer ik echt expliciet lastig wordt gevallen aarzel ik niet om te blokkeren. Daarvoor is de deur bij mij gewoon open.
Het is een site voor gezelligheid en communicatie.

Hallo allemaal, trouwens Lachende smiley

Groetjes
Vroeger jol252



Welkom Jofel!..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 mei 2017, 11:13
 
MARENTH030 schreef:
Dank je wel allen voor jullie bijdragen.
Ben er voor mijzelf nog steeds niet uit.
En dat mag.
Fijn om dit te delen!

Mijn verwachting moet ik bijstellen.
Is nu wel mijn conclusie.
Welkom Jofel!

Gr. Marenth.

Zou het kunnen, Marenth, dat er een irreële gedachte aan ten grondslag ligt?
Bijvoorbeeld: op een christelijke datingsite komen alleen nette, sociale en beschaafde mensen die mijn grenzen moeiteloos respecteren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 mei 2017, 19:03
 
ROADY558 schreef:
Zou het kunnen, Marenth, dat er een irreële gedachte aan ten grondslag ligt?
Bijvoorbeeld: op een christelijke datingsite komen alleen nette, sociale en beschaafde mensen die mijn grenzen moeiteloos respecteren?

Ja Roady je hebt gelijk.
Ik heb in dit topic deze stelling gebruikt.
Vind het not done om iemand te blokkeren.
Mijn irreële gedachte moet ik bijstellen/zo ook mijn verwachting.
Hiermee bedoel ik, dat alle mensen anders reageren op situaties dan ik.
Vanuit hun opvoeding, eigen normen/waarden.

Ik hoef geen goedkeuring van anderen, of dat anderen mij aardig vinden.
Indien mensen mijn grens overschrijden, ben ik zelf verantwoordelijk of ik dit niet /wel toelaat.

Respect is mijn norm, de ander hoger achten dan jezelf, meegekregen vanuit mijn opvoeding. Wij allen zijn hier broeders/zusters. Het belangrijkste gebod is: heb God lief boven alles en je naasten als jezelf. Dat is mijn punt, indien je aangeeft christen te zijn, zijn het niet alleen woorden/maar ook daden.

Ik ben ter goeder trouw, zie altijd het goede in de ander.
Mijn valkuil!!

Gr. Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op zondag 28 mei 2017, 14:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 mei 2017, 11:24
 
Nou ik kan geloof ik toch een stukje met je meegaan Marenth.

Ik probeer me voor te stellen wat ik zou doen als iemand erg onaardig/bot/lomp zou doen. Zou ik de ander dan blokkeren?

Kan het zijn, dat jij verder gaat dan "een ander"?
Dat je de deur toch op een kier laat staan zodat de kans op herstel van het verstoorde contact optimaal blijft?

Want de deur dichtdoen geeft dan wel even rust, maar de ander zit dan met een probleem. Bedoel je het zo misschien?

En de een kan beter omgaan met onhebbelijke personen dan de ander...

Ik denk.... dat het ook alles te maken heeft met.... hoe reageer je op een ander.

Als je zelf opgefokt raakt door een reactie, dan kan het (voor jezelf) beter zijn die deur te sluiten, maar als het lukt om vriendelijk en liefdevol te blijven reageren, tja inderdaad, dan hoef je die deur ook niet dicht te gooien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRIS424





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 mei 2017, 13:56
 
Hallo allen,

Wat leuk om zo alle reacties te lezen en om met elkaar over onderwerpen zoals deze te kunnen praten/delen.
Ik denk dat je je altijd af moet vragen: Wat zou Jezus doen? Volgens mij blokkeert Jezus niet. Een ieder mag toch bij Hem komen? Het kan wel eens nodig zijn om wat afstand te nemen. Ik snap wel dat het lastig kan zijn.

Groetjes,
Chris
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 mei 2017, 18:42
 
ROADY558 schreef:
Nou ik kan geloof ik toch een stukje met je meegaan Marenth.

Ik probeer me voor te stellen wat ik zou doen als iemand erg onaardig/bot/lomp zou doen. Zou ik de ander dan blokkeren?

Kan het zijn, dat jij verder gaat dan "een ander"?
Dat je de deur toch op een kier laat staan zodat de kans op herstel van het verstoorde contact optimaal blijft?

Want de deur dichtdoen geeft dan wel even rust, maar de ander zit dan met een probleem. Bedoel je het zo misschien?

En de een kan beter omgaan met onhebbelijke personen dan de ander...

Ik denk.... dat het ook alles te maken heeft met.... hoe reageer je op een ander.

Als je zelf opgefokt raakt door een reactie, dan kan het (voor jezelf) beter zijn die deur te sluiten, maar als het lukt om vriendelijk en liefdevol te blijven reageren, tja inderdaad, dan hoef je die deur ook niet dicht te gooien.

Snap je, weet je als de ander lomp/bot/ of onaardig doet. Is het de vraag hoe dit binnenkomt bij je. Ga je nog eerst in gesprek. Aangeven dat je dit niet prettig vindt, voordat je iemand blokkeert.

Zegt iets over mij, weet ik. Betekent niet dat ik alles accepteer van mensen. Hetzelfde recht hebben zij ten aanzien van mij. Voor mij blijft de deur altijd op een kier. Ik probeer mij altijd in te leven in de ander. Ik stel mijzelf altijd de vraag, waarom reageert iemand op deze manier. Wat is er aan vooraf gegaan er kunnen allerlei factoren een rol spelen. Als ik in de schoenen zou staan van de ander zou ik dit dan ook doen? Wel belangrijk is voor mij vraagverheldering/ of aangeven waardoor ik zo reageerde. Heb voldoende zelfkennis, ook mijn fouten en onhebbelijkheden.

Afstand nemen vind ik zelf belangrijk. Reden ik kan temperamentvol zijn enerzijds, anderzijds wil ik niet reageren uit emotie. Ieder mens gaat op een andere manier om met anderen. Als antwoord op je vraag als je de deur dichtdoet geeft dit rust, de ander zit dan met een probleem. Zo zie ik het zelf niet. Voorbeeld als jij boos bent op mij, is het mijn verantwoording hoe ik met je boosheid omga. Zou dit wel bespreken/terugkomen op een later tijdstip. Je de ruimte geven.

In zijn algemeenheid kan ik aardig over weg met mensen. Dominante mensen zitten wel in mijn allergie. Maar ik blijf bij mijn stelling blokkeren vind ik not done.

Ik vind het waardevol om dit te delen met jullie. Is voor mij ook een leerproces. Leren hoe anderen dit beleven.

Gr. Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op zondag 28 mei 2017, 14:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Pagina 1 van 1