ChristianMatch
 


Forum

Stemmen......op..
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 17:55
 
'Christen kan geen Wilders stemmen'

Ruim driekwart van de predikanten en kerkelijk werkers in Nederland vindt dat een christen niet op de PVV van Geert Wilders kan stemmen. Dit blijkt uit een door het Nederlands Dagblad uitgevoerde enquete onder ruim twaalfhonderd voorgangers. Vandaag verschijnen de uitkomsten van het onderzoek in de krant.

"Het gedachtegoed van Wilders en de PVV is tegenstrijdig aan het christendom," zegt een predikant in de Protestantse Kerk. Hij voegt toe dat Jezus Christus opkwam voor vreemdelingen, wezen en weduwen. Een derde van de ondervraagden geeft aan dat er in hun gemeente mensen zijn die de ideeën van Geert Wilders steunen.

Het onderzoek is gehouden onder predikanten uit de volle breedte van protestantse kerkgenootschappen in Nederland.


Mijn mening is dat dit inderdaad niet kan.
Ben t met een aantal punten van hem wel eens, maar dat heb ik met zoveel andere partijen. Echter discriminatie is nooit goed.
Beperking van geloofsuitingen van moslims, betekent ook dat ik mijn uitingen niet meer mag doen. Als Wilders bijvoorbeeld vind dat islamitische scholen niet goed zijn, dan betekent dit dat een D66 of VVD straks het hele bijzonder onderwijs, dus ook alle christelijke scholen afschaft.

maar ..... wat is jouw mening over dit stemadvies van zovele voorgangers?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:26
 
JONATHAN890 schreef:
'Christen kan geen Wilders stemmen'

Ruim driekwart van de predikanten en kerkelijk werkers in Nederland vindt dat een christen niet op de PVV van Geert Wilders kan stemmen. Dit blijkt uit een door het Nederlands Dagblad uitgevoerde enquete onder ruim twaalfhonderd voorgangers. Vandaag verschijnen de uitkomsten van het onderzoek in de krant.

"Het gedachtegoed van Wilders en de PVV is tegenstrijdig aan het christendom," zegt een predikant in de Protestantse Kerk. Hij voegt toe dat Jezus Christus opkwam voor vreemdelingen, wezen en weduwen. Een derde van de ondervraagden geeft aan dat er in hun gemeente mensen zijn die de ideeën van Geert Wilders steunen.

Het onderzoek is gehouden onder predikanten uit de volle breedte van protestantse kerkgenootschappen in Nederland.


Mijn mening is dat dit inderdaad niet kan.
Ben t met een aantal punten van hem wel eens, maar dat heb ik met zoveel andere partijen. Echter discriminatie is nooit goed.
Beperking van geloofsuitingen van moslims, betekent ook dat ik mijn uitingen niet meer mag doen. Als Wilders bijvoorbeeld vind dat islamitische scholen niet goed zijn, dan betekent dit dat een D66 of VVD straks het hele bijzonder onderwijs, dus ook alle christelijke scholen afschaft.

maar ..... wat is jouw mening over dit stemadvies van zovele voorgangers?

't Is niet zo origineel, maar ik sluit me helemaal aan bij de mening van deze voorgangers!


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 27 februari 2010, 18:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:28
 
Dit is te kort door de bocht. Als een islamitische school niet functioneert en dat is vaak op bestuurlijk niveau het geval, zeker als het om subsidiegeld gaat, dan kan er ingegrepen worden, in eerste instantie door de inspectie. Wilders zegt daar wat over, in dit geval terecht, want veel islamitische scholen maken er een potje van. Het heeft voor Wilders het doel om te scoren en de islamitische scholen maken het hem makkelijk. Een vrouw van een bestuurder als schoonmaakster op de loonlijst die er nooit is maar wel betaald wordt, of studiereizen naar Mekka, zo is gebleken. Vanuit het ministerie kan een school dan gesloten worden als er aantoonbaar en gedurende langere tijd zaken mis gaan. Maar dat is niet meer dan een disciplinaire maatregel. Het heeft echter niets met het al dan niet willen opheffen van bijzondere scholen te maken. Dat is in art. 23 verankerd. Het afschaffen er van is niet zo eenvoudig als je veronderstelt. Het paarse kabinet heeft hiertoe bijvoorbeeld ook geen pogingen ondernomen. Het feit dat er ingegrepen wordt bij islamitische scholen tast het bijzonder, lees in de meeste gevallen christelijk onderwijs, niet aan.

En verder vraag ik me af of kerkelijke werkers stemadviezen moeten geven. Politiek in een kerk is niet helemaal te vermijden maar partijpolitiek kan niet.
Kerkmensen zijn mondige burgers die zelf ook kunnen nadenken en hebben geen behoefte aan een stemadvies. En als een derde van de kerkelijk werkers zegt dat er mensen zijn die het gedachtengoed van Wilders steunen in hun kerk zitten dan denk ik toch dat die andere tweederde niet zo goed heeft opgelet. Waarmee ik dus vraagtekens zet bij de validiteit van dit onderzoek.

Thomas - is van een meer sociaal gedachtengoed.


JONATHAN890 schreef:
'Christen kan geen Wilders stemmen'

Ruim driekwart van de predikanten en kerkelijk werkers in Nederland vindt dat een christen niet op de PVV van Geert Wilders kan stemmen. Dit blijkt uit een door het Nederlands Dagblad uitgevoerde enquete onder ruim twaalfhonderd voorgangers. Vandaag verschijnen de uitkomsten van het onderzoek in de krant.

"Het gedachtegoed van Wilders en de PVV is tegenstrijdig aan het christendom," zegt een predikant in de Protestantse Kerk. Hij voegt toe dat Jezus Christus opkwam voor vreemdelingen, wezen en weduwen. Een derde van de ondervraagden geeft aan dat er in hun gemeente mensen zijn die de ideeën van Geert Wilders steunen.

Het onderzoek is gehouden onder predikanten uit de volle breedte van protestantse kerkgenootschappen in Nederland.


Mijn mening is dat dit inderdaad niet kan.
Ben t met een aantal punten van hem wel eens, maar dat heb ik met zoveel andere partijen. Echter discriminatie is nooit goed.
Beperking van geloofsuitingen van moslims, betekent ook dat ik mijn uitingen niet meer mag doen. Als Wilders bijvoorbeeld vind dat islamitische scholen niet goed zijn, dan betekent dit dat een D66 of VVD straks het hele bijzonder onderwijs, dus ook alle christelijke scholen afschaft.

maar ..... wat is jouw mening over dit stemadvies van zovele voorgangers?


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 27 februari 2010, 18:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:07
 
de dominee is aan het woord op de kansel, ik in het stemhokje Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:15
 
PIETER649 schreef:
de dominee is aan het woord op de kansel, ik in het stemhokje Knipoog smiley

En dan nog hopen dat er geluisterd wordt, Pieter, veel publiek is er al niet en na de verkiezingen moet er weer een coalitie komen. Maar ik heb werkelijk een enorm hekel aan een afkondiging vanaf de kansel als ze mij daar vandaan afkondigen wanneer een politieke partij een bijeenkomst houdt. Dat soort hoogopgeleiden gaat er kennelijk nog van uit dat ze een politieke kudde leiden.

En zo zie je maar Pieter, soms zijn we het eens Knipoog smiley

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 27 februari 2010, 23:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:19
 
THOMAS968 schreef:
En dan nog hopen dat er geluisterd wordt, Pieter, veel publiek is er al niet en na de verkiezingen moet er weer een coalitie komen. Maar ik heb werkelijk een enorm hekel aan een afkondiging vanaf de kansel als mij daar vandaan afkondigen wanneer een politieke partij een bijeenkomst houdt. Dat soort hoogopgeleiden gaat er kennelijk nog van uit dat ze een politieke kudde leiden.

En zo zie je maar Pieter, soms zijn we het eens Knipoog smiley

Thomas





ik moet bij dit soort stemadvies altijd denken aan de keer dat ik door mn oma om een boodschap werd gestuurd naar de supermarkt.
ik was 9 of 10 jaar oud.
ik haalde de boodschap bij supermarkt A... die was van de "andere kerk" ipv supermarkt B, die eigenaar was lid bij "onze kerk"

ik werd mooi terug gestuurd om de boodschap terug te brengen en alsnog bij super B te halen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:24
 
Ik vind dat predikanten geen stemadvies mogen geven.
Ze moeten zich bewust zijn van de invloed die ze daarmee op vele kerkgangers kunnen hebben. Er zijn nog steeds veel mensen die blind achter dit soort adviezen aanlopen.
Daarmee gaan ze hun boekje te buiten, dat is niet hun taak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:41
 
WILMA729 schreef:
Ik vind dat predikanten geen stemadvies mogen geven.
Ze moeten zich bewust zijn van de invloed die ze daarmee op vele kerkgangers kunnen hebben. Er zijn nog steeds veel mensen die blind achter dit soort adviezen aanlopen.
Daarmee gaan ze hun boekje te buiten, dat is niet hun taak.

Ik vind dat ook Wilma, daarom adviseer ik de VVD.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dat ook Wilma, daarom adviseer ik de VVD.

Hoe kun je, Chat.......vreselijk..... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:49
 
SOLAFIDE630 schreef:
Hoe kun je, Chat.......vreselijk..... Zieke smiley


beter dat dan een stem op CU die terwille van het pluche heel veel dingen geslikt heeft de afgelopen jaren, maar verder niets christelijks heeft ingebracht.
dat was pas ......vreselijk...... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:57
 
PIETER649 schreef:
beter dat dan een stem op CU die terwille van het pluche heel veel dingen geslikt heeft de afgelopen jaren, maar verder niets christelijks heeft ingebracht.
dat was pas ......vreselijk...... Zieke smiley

Ach, misschien was dat wel voortschrijdend inzicht Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 00:00
 
SOLAFIDE630 schreef:
Hoe kun je, Chat.......vreselijk..... Zieke smiley

Voor een verklaring verwijs ik naar een ander onderwerp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 00:01
 
PIETER649 schreef:
beter dat dan een stem op CU die terwille van het pluche heel veel dingen geslikt heeft de afgelopen jaren, maar verder niets christelijks heeft ingebracht.
dat was pas ......vreselijk...... Zieke smiley

Beetje makkelijk Pieter. De CU is een klein partijtje, maar heeft wel een redelijk stempel op het akkoord gedrukt en ook op het beleid. In Nederland stem je op een partij die in het coalitieoverleg inlevert. Ik vind dat ze het redelijk hebben gedaan, gezien de grootte en de omstandigheden.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 00:06
 
THOMAS968 schreef:
Beetje makkelijk Pieter. De CU is een klein partijtje, maar heeft wel een redelijk stempel op het akkoord gedrukt en ook op het beleid. In Nederland stem je op een partij die in het coalitieoverleg inlevert. Ik vind dat ze het redelijk hebben gedaan, gezien de grootte en de omstandigheden.

Thomas

THOMAS968 schreef:
klein partijtje
= pleonasme Clown smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 28 februari 2010, 00:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 00:37
 
SOLAFIDE630 schreef:
= pleonasme Clown smiley

IS pleonasme Sola. Het is niet gelijk aan een pleonasme, zoals je dat met =pleonasme aangeeft. Knipoog smiley

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 01:56
 
THOMAS968 schreef:
IS pleonasme Sola. Het is niet gelijk aan een pleonasme, zoals je dat met =pleonasme aangeeft. Knipoog smiley

Thomas

Right you are ! Is geen wiskunde inderdaad. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:19
 
THOMAS968 schreef:
Beetje makkelijk Pieter. De CU is een klein partijtje, maar heeft wel een redelijk stempel op het akkoord gedrukt en ook op het beleid. In Nederland stem je op een partij die in het coalitieoverleg inlevert. Ik vind dat ze het redelijk hebben gedaan, gezien de grootte en de omstandigheden.

Thomas


Altijd ideaal om een selectief geheugen te hebben he...
CU is accoord gegaan met embryoselectie...
Middelkoop kwam zeer onhandig in het nieuws met de manier waarop hij de dienstplicht ontweken had...
Rouvoet kwam in het nieuws door de schaamhaarregistratie....

nounounou... ze hebben het goed gedaan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:46
 
PIETER649 schreef:
Altijd ideaal om een selectief geheugen te hebben he...
CU is accoord gegaan met embryoselectie...
Middelkoop kwam zeer onhandig in het nieuws met de manier waarop hij de dienstplicht ontweken had...
Rouvoet kwam in het nieuws door de schaamhaarregistratie....

nounounou... ze hebben het goed gedaan Knipoog smiley

En verder was er geen nieuws betreffende de CU? Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:52
 
INEZ910 schreef:
En verder was er geen nieuws betreffende de CU? Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley


niet dat ik weet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
weet jij 3 wapenfeiten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:36
 
PIETER649 schreef:
niet dat ik weet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
weet jij 3 wapenfeiten?

Die zullen er best wel zijn, alleen schetteren ze die niet zo voor zich uit steeds........ Knipoog smiley .

Weet jij dan die wapenfeiten niet Pieter....ben je zo alleen op het negatieve gefocussed?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:44
 
SOLAFIDE630 schreef:
Die zullen er best wel zijn, alleen schetteren ze die niet zo voor zich uit steeds........ Knipoog smiley .

Weet jij dan die wapenfeiten niet Pieter....ben je zo alleen op het negatieve gefocussed?





Niet stemmen....heb je ook geen gezeur...... Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:55
 
PIETER649 schreef:
niet dat ik weet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
weet jij 3 wapenfeiten?
Betreft de Jeugdzorg
Verandert er echt iets? Die vraag levert in het werkveld hakkelende antwoorden op. Zonder uitzondering zijn betrokkenen blij met de extra aandacht voor jeugdzorg die Rouvoets ministerie genereert. ,,Hij zet het thema hoog op de agenda, dat is een belangrijke overwinning’’, zegt hoogleraar jeugdrecht Mariëlle Bruning, ,,Al moet er inhoudelijk nog veel verbeterd worden.’’ Nelleke Groenewegen van het Nederlands Jeugdinstituut noemt het knap dat Rouvoet de moed niet in de schoenen is gezonken. ,,Jeugdzorg is zo complex, alles hangt met elkaar samen. Maar juist de integrale aanpak komt onvoldoende uit de verf.’’ Volgens Hans Kamps, voorzitter van MOgroep Jeugdzorg, wordt Rouvoet onderschat: ,,Hij heeft veel bereikt, alleen wordt het niet gezien.’’
Nederlands Dagblad 20 februari 2010
Da's één.. dus geen schaamhaargedoe maar iets wat in werking is gezet.. natuurlijk niet volmaakt maar ja, dat kan ook niet als je deel bent van een drie partijen regering. En iets wat al jaren verkokerd is krijg je ook niet binnen drie jaar volledig veranderd.

Vijf christelijke instellingen voor schuldhulpverlening hebben vrijdag het Nationaal Platform Schuldpreventie en Schuldhulp (NCPS) opgericht. Dat gebeurde tijdens een symposium over schuldhulpverlening dat de fractie van de ChristenUnie in de Tweede Kamer organiseerde voor lokale bestuurders van de partij.
Het platform is ontstaan mede door de inzet van ChristenUnie-Kamerlid Cynthia Ortega, die schuldpreventie en schuldhulp in haar portefeuille heeft. Zij vraagt in de Tweede Kamer regelmatig aandacht voor de problemen rond schuldhulpverlening. Via een motie heeft zij ervoor gezorgd dat staatssecretaris Klijnsma van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vijf miljoen euro beschikbaar stelt voor de gezamenlijke activiteiten van vrijwilligers in de schuldhulpverlening, waaronder de kerken.


Een praktische en o zo noodzakelijke actie. Ik kom in mijn werk bijna alleen maar mensen tegen met schulden. De wachtlijsten bij de schuldhulpbureau's zijn ontzettend groot. Goed dat er daadwerkelijk meer gebeurt.

‘ChristenUnie doet in Venlo wat Wilders niet durft’
woensdag 04 november 2009 17:05 Geert Wilders laat de kiezers in z’n eigen geboorteplaats in de kou staan. Dat zei Arie Slob, fractievoorzitter van de ChristenUnie, tijdens een bezoek aan Venlo. Slob laakte het gebrek aan vertrouwen dat Wilders jegens de bevolking van Venlo toont. De ChristenUnie doet, voor het eerst, wél mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in de Limburgse stad.
Slob, tijdens een spreekbeurt op uitnodiging van de ChristenUnie in Venlo: ,,Wilders vond het risico van meedoen aan de verkiezingen hier te groot. Hij warmt zich gretig aan vrijblijvende peilingen maar als het erop aankomt z’n aanhang in vertrouwen te nemen en ook lokaal politieke verantwoordelijkheid te dragen, dan laat hij ze in de kou staan. Ik ben blij dat het de ChristenUnie wél gelukt is met een gekwalificeerde kandidatenlijst en een stevig programma aan de herindelingverkiezingen in Venlo mee te doen. Juist in deze turbulente tijd is het van belang om bestuurlijke verantwoordelijkheid te nemen. Daarvoor zijn wij als ChristenUnie ook opgericht. Niet om thuis bij de haard te gaan zitten en de confrontatie met politieke tegenstanders te mijden.”

In Venlo worden over twee weken (18 november) al verkiezingen gehouden. De ChristenUnie doet voor de eerste keer mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in Venlo. In de afgelopen jaren is het aantal ChristenUnie-leden en -stemmers in Limburg fors toegenomen.

Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
INEZ910
op zondag 28 februari 2010, 15:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:57
 
EVA685 schreef:
Niet stemmen....heb je ook geen gezeur...... Twijfelende smiley Knipoog smiley

Maar dan mag je ook niet meezeuren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 15:00
 
EVA685 schreef:
Niet stemmen....heb je ook geen gezeur...... Twijfelende smiley Knipoog smiley
das helemaal het domste wat je kan doen want de mensen die het harste roepen dat ze een slechte regering cq gemeenteraad hebben hebben zelf niet gestemd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 16:05
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dat ook Wilma, daarom adviseer ik de VVD.

Ik adviseer....denk goed na over je christen-zijn.

kijk eens welke dingen Jezus belangrijk vond, welke mensen jezus opzocht, waar zijn intenties lagen..
Was Jezus liberaal of was Jezus sociaal bewogen?

Welke partij zou Jezus stemmen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 16:22
 
JONATHAN890 schreef:
Ik adviseer....denk goed na over je christen-zijn.

kijk eens welke dingen Jezus belangrijk vond, welke mensen jezus opzocht, waar zijn intenties lagen..
Was Jezus liberaal of was Jezus sociaal bewogen?

Welke partij zou Jezus stemmen?


Zeer goede opmerkingen Jonathan..... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 16:25
 
DANIEL777 schreef:
das helemaal het domste wat je kan doen want de mensen die het harste roepen dat ze een slechte regering cq gemeenteraad hebben hebben zelf niet gestemd

Precies....dat waren dus zeer wijze mensen, want zij wisten van tevoren al, dat het allemaal weer niets goeds zou worden. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 16:35
 
[quote=JONATHAN890]Ik adviseer....denk goed na over je christen-zijn.

kijk eens welke dingen Jezus belangrijk vond, welke mensen jezus opzocht, waar zijn intenties lagen..
Was Jezus liberaal of was Jezus sociaal bewogen?

Welke partij zou Jezus stemmen?[/quote


Jezus heeft nooit gestemd, dus n beetje onzinnige vraag.
Verder was Jezus inderdaad begaan met de zwakkeren, maar hoe los je dat in deze tijd op?
Knuffelen? niet-werkenden net zoveel geld geven als werkenden? alles maar voor ze regelen zonder henzelf initiatief te laten ontplooien?
Of ook af en toe degenen die dat nodig hebben een schop onder de kont geven en prikkels geven om zelf te gaan werken en in de samenleving nuttig te functioneren?

Wat mij tegenstaat in de toon van deze discussie is dat een vvd niet op zou komen voor de zwakkeren in de samenleving.
Onnodige en zeker onware stemmingmakerij.
Iedereen is blij dat er een sociaal systeem bestaat waarin mensen die ECHT niet kunnen werken, onderhouden worden, ook de vvd
Waar de vvd iets harder op let is dat mensen niet onnodig lang blijven hangen in die situatie... wat is daar onchristelijk aan dan????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 16:45
 
INEZ910 schreef:
Maar dan mag je ook niet meezeuren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ben ik niet met je eens. Het is n.l. ook een standpunt, dat uiteindelijk ingenomen wordt of kan worden na zeer rijp beraad en concentieus nadenken. Dan is het dus een bewust ingenomen standpunt

En dan heb je ook het recht om te mogen meezeuren m.i.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 17:03
 
[quote=PIETER649]
Jezus heeft nooit gestemd, dus n beetje onzinnige vraag.
Verder was Jezus inderdaad begaan met de zwakkeren, maar hoe los je dat in deze tijd op?
Knuffelen? niet-werkenden net zoveel geld geven als werkenden? alles maar voor ze regelen zonder henzelf initiatief te laten ontplooien?
Of ook af en toe degenen die dat nodig hebben een schop onder de kont geven en prikkels geven om zelf te gaan werken en in de samenleving nuttig te functioneren?

Wat mij tegenstaat in de toon van deze discussie is dat een vvd niet op zou komen voor de zwakkeren in de samenleving.
Onnodige en zeker onware stemmingmakerij.
Iedereen is blij dat er een sociaal systeem bestaat waarin mensen die ECHT niet kunnen werken, onderhouden worden, ook de vvd
Waar de vvd iets harder op let is dat mensen niet onnodig lang blijven hangen in die situatie... wat is daar onchristelijk aan dan????



Jezus heeft nooit gestemd nee......maar roept ons alleen op Hem te volgen.
Ik geef geen anti vvd advies, alleen maar een advies....denk goed na over je christen-zijn.
Ik lees niets anders in de bijbel dan dat God opkomt voor de zwakkeren.
geen schoppen uitdeelt.
En hoe je dat in deze tijd oplost? Gewoon de weg van Jezus te volgen.

Het maakt mij helemaal niet uit wie wat stemt. Dit is een democratisch land. Alleen bepaald gedachtgoed van sommige partijen is niet goed in mijn ogen. Gelukkig is er een CDA, CU en SGP die ook eens wat christelijke standpunten vasthoud.
En natuurlijk kan niet alles behaald worden wat je wilt. We leven in een land waar ook andere meningen hun recht mogen halen. En soms moet je dan wel eens dingen toelaten.
Aan de ene kant lees ik opmerkingen over God's geboden volgen, aan de andere kant opkomen voor een partij die de zondagopening van winkels promoot onder t mom van werk en economie.

Mij maakt t niet veel uit, t is ieders verantwoording wat hij/zij op zondag doet, als je maar weet wat God van jou verlangt.
Maar ik ga geen partij stemmen die de zondagsrust niet promoot, dus er vallen een heleboel partijen af voor mij.

Is er een ideale partij... Nee helaas niet...komt ooit wel als Jezus zijn koninkrijk hier op aarde vestigt. Maar dan hoeven we ook niet meer te stemmen

Ik blijf bij mijn advies...denk na over je christen-zijn. je kunt niet 2 heren dienen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 1 van 5