ChristianMatch
 


Forum

slavernij
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:57
 
Officieel is de slavernij al een heel poosje afgeschaft. Over de exacte data bestaat wat onduidelijkheid want incidenteel komt het nog weleens voor maar dan onder een andere naam.

Maar goed, daar gaat het niet om...

In de bijbel is slavernij een zeer geaccepteerd iets, zowel in het oude als nieuwe testament word er over gesproken als zijnde een geaccepteerd iets. Sterker nog: Er zijn duidelijke wetten gegeven in het oude testament over hoe slaven behandeld moeten worden en in de zendingsbrieven word hier ook over geschreven.

Inmiddels is slavernij iets uit het verleden en als barbaars gezien...
Nou komt bij mij de vraag op... als slavernij nu als iets barbaars word gezien, wat niet meer van deze tijd is, waarom is er dan geen voortschrijdend inzicht op de houding naar homofielen?
Want die houding is minimaal zo barbaars als slavernij ooit was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 23:17
 
PIETER649 schreef:
Officieel is de slavernij al een heel poosje afgeschaft. Over de exacte data bestaat wat onduidelijkheid want incidenteel komt het nog weleens voor maar dan onder een andere naam.

Maar goed, daar gaat het niet om...

In de bijbel is slavernij een zeer geaccepteerd iets, zowel in het oude als nieuwe testament word er over gesproken als zijnde een geaccepteerd iets. Sterker nog: Er zijn duidelijke wetten gegeven in het oude testament over hoe slaven behandeld moeten worden en in de zendingsbrieven word hier ook over geschreven.

Inmiddels is slavernij iets uit het verleden en als barbaars gezien...
Nou komt bij mij de vraag op... als slavernij nu als iets barbaars word gezien, wat niet meer van deze tijd is, waarom is er dan geen voortschrijdend inzicht op de houding naar homofielen?
Want die houding is minimaal zo barbaars als slavernij ooit was.

Eh.... wel eens van Sodom en Gomorra gehoord? Toen God zelf oordeelde? Het is maar een gedachte. Niet dat ik er zo over zou willen denken....Of oordelen. Dat zij verre van mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 23:33
 
O ja, ook dit nog. Slavernij heeft lang geduurd, ook binnen het christendom. Het was kennelijk tè winstgevend om het na te laten.

Maar het waren ook christenen die er van overtuigd raakten dat slavernij eigenlijk niet kon en afgeschaft diende te worden. Dus zo bijbels is het niet. Integendeel: God leidde het volk Israël juist uit de slavernij in Egypte door de woestijn naar het Beloofde Land. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 23:29
 
In het licht van diverse discussies hier op forum, is dit ook wel weer waard om op te rakelen... Lachende smiley

Er zijn meerdere teksten te vinden over het houden van slaven.
Is dit een voorbeeld van bijbelteksten die gelezen moeten worden in het licht van de tijd waarin ze werden geschreven?
Of is dit een voorbeeld van de secularisering die de wereld ondergaan heeft en waarin het humanisme de overhand heeft gekregen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 23:46
 
Ik ben zeker geen historicus maar de manier waarop men slaaf wordt kan fundamenteel verschillen. Als Nederlanders hebben we slavernij op de meest donkere manier geëxploiteerd: 1) roven en gevangen nemen van mensen 2) vervoerd naar een totaal ander continent 3) ze daar hele zware arbeid laten verrichten en 4) dit alles vanuit een racistisch en vals religieus superioriteitsgevoel.
Van deze 4 verschrikkelijke dingen hoeft bij gewone slavernij geen sprake te zijn. Ik stel me voor dat mensen zich al dan niet gedwongen als slaaf hebben verkocht/moesten verkopen als ze hun schulden niet konden betalen. In dat geval hoeft er van de 4 verschrikkelijke punten geen sprake te zijn. Hoewel punt 3 volgens mij wel gemeengoed zal zijn. Overigens zij het ieder bekend dat Joden en Westerlingen geen monopolie hadden op het handelen in en het houden van slaven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 00:14
 
Nogal wat prostituees die vanuit het buitenland komen, leven feitelijk als slavinnen en worden door met name Marokkanen en pooiers uit de voormalige oostbloklanden uitgebuit. Het o zo tolerante Nederland sluit de ogen en er zijn nogal wat medechristenen die hun oordeel alleen maar over de meisjes uitspreken. Slavernij anno 2011, in alle hoerenbuurten van Nederland.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 3 oktober 2011, 00:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 00:49
 
Denk ook aan loverboys Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 09:17
 
THOMAS968 schreef:
Nogal wat prostituees die vanuit het buitenland komen, leven feitelijk als slavinnen en worden door met name Marokkanen en pooiers uit de voormalige oostbloklanden uitgebuit. Het o zo tolerante Nederland sluit de ogen en er zijn nogal wat medechristenen die hun oordeel alleen maar over de meisjes uitspreken. Slavernij anno 2011, in alle hoerenbuurten van Nederland.

Thomas

Dit is zeker een vorm van slavernij en het gebeurt, helaas! Mijn zus geeft zowel in Bosnië als hier in Nederland voorlichting over dit onderwerp en probeert zo meisjes en vrouwen uit de handen van die mannen te houden.

Door dit werk vormt mijn zus een gevaar voor die mannen, omdat zij hun werk verstoort, met als gevolg dat zij erg op moet passen met waar, wat en hoe ze de voorlichting geeft!

Gelukkig zijn er in Nederland organisaties, ook Christelijke, die onder deze vrouwen werken en het voor hen opnemen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 09:25
 
Slavernij, slaaf, verslaafde.... Dus eigenlijk doet cm ook aan slavernij, hoeveel mensen zijn er niet verslaafd aan internet, en datingsides Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 09:25
 
Wat ik niet snap is het volgende:

Het volk Israel werd gered uit de handen van de slavenhandelaren/houders.
Maar zelf mochten ze wel slaven houden.

Ik vind dit eigenlijk tegenstrijdig.

Als ik zo al die teksten lees, hoe een slaaf te behandelen, vind ik mensonterend.


In een oorlog kan een Israëliet een vrouw van de vijand als slaaf nemen, hij mag er zelfs seks mee hebben.
Deuteronomium 21:
10 Als u ten strijde trekt tegen de vijand, en de HEER, uw God, levert hem aan u uit, 11-12 en u ziet onder de mensen die u krijgsgevangen maakt een mooi meisje dat bij u in de smaak valt en dat u tot uw vrouw wilt maken, en u neemt haar mee naar huis, dan moet zij haar hoofd kaalscheren, haar nagels knippen 13 en de kleren die ze als krijgsgevangene droeg afleggen. Gedurende een maand mag ze in uw huis om haar vader en haar moeder treuren. Daarna mag u met haar slapen en kan ze uw vrouw worden. 14 Als u haar op een gegeven moment niet meer wilt, moet u haar laten gaan waarheen ze wil. U mag haar niet verkopen en haar evenmin als een slavin behandelen, want u hebt haar al haar eer ontnomen.

Dit wordt tegenwoordig voor de krijgraad behandeld...


Hoe zit het dan met de bijbeltekst: heb u naaste lief als u zelf?
Zijn slaven dan niet je naaste?

In het NT wordt slavernij geeneens veroordeeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 09:29
 
MARISKA601 schreef:
Wat ik niet snap is het volgende:

Het volk Israel werd gered uit de handen van de slavenhandelaren/houders.
Maar zelf mochten ze wel slaven houden.

Ik vind dit eigenlijk tegenstrijdig.

Als ik zo al die teksten lees, hoe een slaaf te behandelen, vind ik mensonterend.


In een oorlog kan een Israëliet een vrouw van de vijand als slaaf nemen, hij mag er zelfs seks mee hebben.
Deuteronomium 21:
10 Als u ten strijde trekt tegen de vijand, en de HEER, uw God, levert hem aan u uit, 11-12 en u ziet onder de mensen die u krijgsgevangen maakt een mooi meisje dat bij u in de smaak valt en dat u tot uw vrouw wilt maken, en u neemt haar mee naar huis, dan moet zij haar hoofd kaalscheren, haar nagels knippen 13 en de kleren die ze als krijgsgevangene droeg afleggen. Gedurende een maand mag ze in uw huis om haar vader en haar moeder treuren. Daarna mag u met haar slapen en kan ze uw vrouw worden. 14 Als u haar op een gegeven moment niet meer wilt, moet u haar laten gaan waarheen ze wil. U mag haar niet verkopen en haar evenmin als een slavin behandelen, want u hebt haar al haar eer ontnomen.

Dit wordt tegenwoordig voor de krijgraad behandeld...


Hoe zit het dan met de bijbeltekst: heb u naaste lief als u zelf?
Zijn slaven dan niet je naaste?

In het NT wordt slavernij geeneens veroordeeld.
Als die uitspraak van God is?! Tja dan zou ik me er maar bij neerleggen.
Je kan het misschien zien als oorlogsbuit.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 3 oktober 2011, 09:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 10:12
 
GERRIT084 schreef:
Als die uitspraak van God is?! Tja dan zou ik me er maar bij neerleggen.
Je kan het misschien zien als oorlogsbuit.



Ik denk dat vele dames toen er heel anders overdachten.
En tegenwoordig denken ze er heel anders over.

Ik blij dat ik niet in een oorlogsgebied woon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 13:52
 
MARISKA601 schreef:
Ik denk dat vele dames toen er heel anders overdachten.
En tegenwoordig denken ze er heel anders over.

Ik blij dat ik niet in een oorlogsgebied woon.

Het 1 zal wel met het ander te maken hebben, als je terug gaat naar, In den beginne. De eerste mens die God het eerst teleurstelde was de vrouw, en de mens (man) ging daarin met haar mee. Zo mocht een man meerdere vrouwen hebben, en niet andersom. De de mens (man) heeft hier in, tegenwoordig gezien, veel meer mogelijkheden gekregen. En als je de hele Bijbel neemt, zijn ook zo,n beetje, de mannen het meest besproken, en worden vrouwen als bijkomstigheid beschouwd. (ga mij nu niet verketteren, het is in mijn beleving geschreven) En dat ze er tegenwoordig anders over denken, dat is de huidige tijdsgeest, maar laten we wel eerlijk zijn. Zo mooi is die ook weer niet, die tijdsgeest dan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 14:09
 
GERRIT084 schreef:
Als die uitspraak van God is?! Tja dan zou ik me er maar bij neerleggen.
Je kan het misschien zien als oorlogsbuit.

Je mag het als de uitspraak van God zien maar een vrouw van haar vrijheid beroven, kaalscheren en verkrachten - want vrijwillig zal het niet zijn- is een zwaar vergrijp hoor. Een langdurige vrijheidsstraf is op zijn plaats. Juist als volgelingen van Christus moeten we dit soort opvattingen bestrijden en het laat zien dat het verlangen naar theocratie een vorm van vroom lijkende wreedheid is. Een soort Bijbelse variant van de Sharia in Nederland moeten we niet willen, nooit van zijn leven. Dat laat deze tekst wel zien.

Thomas, de rechtsstaat is een zegen voor ons allemaal en zeker voor de vrouw.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 3 oktober 2011, 15:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:37
 
MARISKA601 schreef:
Wat ik niet snap is het volgende:

Het volk Israel werd gered uit de handen van de slavenhandelaren/houders.
Maar zelf mochten ze wel slaven houden.

Ik vind dit eigenlijk tegenstrijdig.

Als ik zo al die teksten lees, hoe een slaaf te behandelen, vind ik mensonterend.


In een oorlog kan een Israëliet een vrouw van de vijand als slaaf nemen, hij mag er zelfs seks mee hebben.
Deuteronomium 21:
10 Als u ten strijde trekt tegen de vijand, en de HEER, uw God, levert hem aan u uit, 11-12 en u ziet onder de mensen die u krijgsgevangen maakt een mooi meisje dat bij u in de smaak valt en dat u tot uw vrouw wilt maken, en u neemt haar mee naar huis, dan moet zij haar hoofd kaalscheren, haar nagels knippen 13 en de kleren die ze als krijgsgevangene droeg afleggen. Gedurende een maand mag ze in uw huis om haar vader en haar moeder treuren. Daarna mag u met haar slapen en kan ze uw vrouw worden. 14 Als u haar op een gegeven moment niet meer wilt, moet u haar laten gaan waarheen ze wil. U mag haar niet verkopen en haar evenmin als een slavin behandelen, want u hebt haar al haar eer ontnomen.

Dit wordt tegenwoordig voor de krijgraad behandeld...


Hoe zit het dan met de bijbeltekst: heb u naaste lief als u zelf?
Zijn slaven dan niet je naaste?

In het NT wordt slavernij geeneens veroordeeld.

Hoi, Ja dat was in die tijden zo. in die tijden ging dat zo.
Duizenden jaren gelden.

Er zijn veel meer teksten in de bijbel van hoe het toen eraan toe ging.

Bijvoorbeeld een tekst die ik net ergens tegenkwam: Marcus 16 vers 9 t/m 20

Verschijningen van Jezus
9 Toen Hij des morgens vroeg op de eerste dag der week opgestaan was, verscheen Hij eerst aan Maria van Magdala, van wie Hij zeven boze geesten uitgedreven had. 10 Zij ging heen en berichtte het hun, welke bij Hem geweest waren, die treurden en weenden. 11 En toen zij hoorden, dat Hij leefde en door haar gezien was, geloofden zij het niet.
12 Daarna verscheen Hij in een andere gedaante aan twee van hen op de weg, terwijl zij zich naar het land begaven. 13 En ook die gingen heen om het aan de anderen te berichten. En ook die geloofden zij niet.
14 Daarna verscheen Hij aan de elven zelf, terwijl zij aanlagen, en Hij verweet hun hun ongeloof en hardheid van hart, omdat zij hen niet geloofden, die Hem aanschouwd hadden, nadat Hij opgewekt was. 15 En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping. 16 Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden. 17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.
19 De Here [Jezus] dan werd, nadat Hij tot hen gesproken had, opgenomen in de hemel en heeft Zich gezet aan de rechterhand Gods. 20 Doch zij gingen heen en predikten overal, terwijl de Here medewerkte en het woord bevestigde door de tekenen, die erop volgden.


Het schuingedrukte deel zie ik ook niet meer gebeuren in deze tijd. Net zo goed, als dat je in deze tijd niet meer ziet, dat bij een oorlog tegen de vijand, een soldaat die een vrouw ziet die hij aantrekkelijk vindt, dat hij daar dan gewoon mee kan trouwen. zoals staat beschreven in het stuk dat jij hebt neergezet uit de bijbel van Deuteronomium 21.

Als mensen dat nu zouden doen, ja, dan zou dat voor de krijgsraad behandeld worden.

Nou geloof ik ook dat de tekst die ik heb neergezet, uit Marcus 16, dat wat Jezus tot zijn discipelen zei, dat dat voor die discipelen gold. Voor een deel dan.

Het evangelie is al bijna aan de hele schepping verkondigd. Wie gelooft zou behouden worden, dat is duidelijk. In veel teksten staat ook enkel van wie gelooft zal behouden worden. en niet van 'wie gelooft én zich laat dopen.' Er zijn situaties denkbaar, waar je wel kan gaan geloven, maar door praktische redenen niet gedoopt kan worden.

In 'nieuwe tongen spreken', eigenlijk moet het zijn: 'in nieuwe talen spreken' dat gebeurde in handelingen. mensen hoorden anderen in hun eigen taal spreken over God.


Handelingen 2

Pinksteren
2
1 En toen de Pinksterdag aanbrak, waren allen tezamen bijeen. 2 En eensklaps kwam er uit de hemel een geluid als van een geweldige windvlaag en vulde het gehele huis, waar zij gezeten waren; 3 en er vertoonden zich aan hen tongen als van vuur, die zich verdeelden, en het zette zich op ieder van hen; 4 en zij werden allen vervuld met de heilige Geest en begonnen met andere tongen te spreken, zoals de Geest het hun gaf uit te spreken.
5 Nu waren er Joden te Jeruzalem woonachtig, vrome mannen uit alle volken onder de hemel; 6 en toen dit geluid gekomen was, liep de menigte te hoop en verbaasde zich, want een ieder hoorde hen in zijn eigen taal spreken. 7 En buiten zichzelf van verwondering zeiden zij: Zie, zijn niet al dezen, die daar spreken, Galileeërs? 8 En hoe horen wij hen dan een ieder in onze eigen taal, waarin wij geboren zijn? 9 Parten, Meden, Elamieten, inwoners van Mesopotamië, Judea en Kapadocië, Pontus en Asia, 10 Frygië en Pamfylië, Egypte en de streken van Libië bij Cyrene, en hier verblijvende Romeinen, zowel Joden als Jodengenoten, 11 Kretenzen en Arabieren, wij horen hen in onze eigen taal van de grote daden Gods spreken. 12 En zij waren allen buiten zichzelf en geheel met de zaak verlegen, en zij zeiden de een tot de ander: Wat wil dit toch zeggen? 13 Maar anderen zeiden spottend: Zij hebben te veel zoete wijn gehad!

Nou, wat ik hier in handelingen lees, lees ik als geschiedenis, iets wat echt gebeurd is. Net zo goed als dat stukje uit marcus 16 hiervoor. mensen kunnen dat wel proberen na te doen, bijvoorbeeld: 'boze geesten uitdrijven". maar er staat ook een tekst in de bijbel van: Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Jezus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet wederom een slavenjuk opleggen. Nou, déze zin is duidelijk een gebod. en niet een stukje geschiedenis.

Ik laat het voorlopig even hierbij.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 3 oktober 2011, 16:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:49
 
Nog even één toevoeging: handelingen 2 vers 44 t/m 47 :

44 En allen, die tot het geloof gekomen en bijeenvergaderd waren, hadden alles gemeenschappelijk; 45 en telkens waren er, die hun bezittingen en have verkochten en ze uitdeelden aan allen, die er behoefte aan hadden; 46 en voortdurend waren zij elke dag eendrachtig in de tempel, braken het brood aan huis en gebruikten hun maaltijden met blijdschap en eenvoud des harten, 47 en zij loofden God en stonden in de gunst bij het gehele volk. En de Here voegde dagelijks toe aan de kring, die behouden werden.

Dit stuk zie ik ook als een stuk geschiedenis. Dat zie je ook niet meer. Dat mensen alles verkopen, uitdelen aan allen die er behoefte aanhebben.....,Of dat de Here dagelijks toevoegt aan de kring die behouden worden.....En dat ze alles gemeenschappelijk hebben.....

Ik denk dat de bijbel een stuk geschiedenis is, en ook een stuk met hoe te leven, met geboden, verboden en beloftes.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 3 oktober 2011, 16:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:17
 
THOMAS968 schreef:
Je mag het als de uitspraak van God zien maar een vrouw van haar vrijheid beroven, kaalscheren en verkrachten - want vrijwillig zal het niet zijn- is een zwaar vergrijp hoor. Een langdurige vrijheidsstraf is op zijn plaats. Juist als volgelingen van Christus moeten we dit soort opvattingen bestrijden en het laat zien dat het verlangen naar theocratie een vorm van vroom lijkende wreedheid is. Een soort Bijbelse variant van de Sharia in Nederland moeten we niet willen, nooit van zijn leven. Dat laat deze tekst wel zien.

Thomas, de rechtsstaat is een zegen voor ons allemaal en zeker voor de vrouw.

Dat hele verhaal wat je nu zegt, is gewijd aan de tijd van nu. Allicht mag het nu niet meer, hoewel het wereldwijd nog steeds gebeurd, wordt het gelukkig ook wereldwijd veroordeeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:21
 
GERRIT084 schreef:
Dat hele verhaal wat je nu zegt, is gewijd aan de tijd van nu. Allicht mag het nu niet meer, hoewel het wereldwijd nog steeds gebeurd, wordt het gelukkig ook wereldwijd veroordeeld.

Ja veroordeeld wel maar te weinig aan gedaan nog steeds Gefrustreerde smiley
Hoeveel jonge meisjes worden er in mexico tot prostitutie gedwongen??
Hoeveel jonge meisjes worden er hier naartoe gehaald zogenaamd om veel gelde te verdienen om hun ouders te onderhouden??
En dan die afgrijselijke loverboys hier in Nederland pffffffff wereldwijd worden er dus nog erg veel vrouwen tot slaven gehouden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:31
 
ERIKA129 schreef:
Ja veroordeeld wel maar te weinig aan gedaan nog steeds Gefrustreerde smiley
Hoeveel jonge meisjes worden er in mexico tot prostitutie gedwongen??
Hoeveel jonge meisjes worden er hier naartoe gehaald zogenaamd om veel gelde te verdienen om hun ouders te onderhouden??
En dan die afgrijselijke loverboys hier in Nederland pffffffff wereldwijd worden er dus nog erg veel vrouwen tot slaven gehouden!

Het lijkt net of je ons geslacht iets verwijt Smiley die vol vragen zit Waarom laten vrouwen zich nog steeds verleiden met, mooie beloftes dure kleding en sieraden Coole smiley met zonnebril Er wordt al meer dan 20 jaar gewaarschuwd voor loverboys en nog steeds trappen vrouwen er in. Oorzaak graaicultuur, zo veel mogelijk hebben, op een heel makkelijke manier. Natuurlijk worden er naar hier gehaald onder valse voorwensellen, maar wordt er ook niet te makkelijk over gedacht?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:48
 
GERRIT084 schreef:
Het lijkt net of je ons geslacht iets verwijt Smiley die vol vragen zit Waarom laten vrouwen zich nog steeds verleiden met, mooie beloftes dure kleding en sieraden Coole smiley met zonnebril Er wordt al meer dan 20 jaar gewaarschuwd voor loverboys en nog steeds trappen vrouwen er in. Oorzaak graaicultuur, zo veel mogelijk hebben, op een heel makkelijke manier. Natuurlijk worden er naar hier gehaald onder valse voorwensellen, maar wordt er ook niet te makkelijk over gedacht?

Omdat er bij mijn weten geen lovergirls bestaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Dus ja het is het mannelijk geslacht he maar scheer jullie niet allemaal over een kam hoor!
Het is alleen wel de waarheid dat de mannen dat soort praktijken uitvoeren helaas!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:51
 
GERRIT084 schreef:
Het lijkt net of je ons geslacht iets verwijt Smiley die vol vragen zit Waarom laten vrouwen zich nog steeds verleiden met, mooie beloftes dure kleding en sieraden Coole smiley met zonnebril Er wordt al meer dan 20 jaar gewaarschuwd voor loverboys en nog steeds trappen vrouwen er in. Oorzaak graaicultuur, zo veel mogelijk hebben, op een heel makkelijke manier. Natuurlijk worden er naar hier gehaald onder valse voorwensellen, maar wordt er ook niet te makkelijk over gedacht?

Gerrit,

Heb je wel enig idee hoe vrouwenhandel werkt? Het is georganiseerde internationale misdaad en de vrouwen worden gewoon verhandeld als vee en achter de ramen gezet en gehouden met de meest wrede chantage die je kunt bedenken. Uit het feit dat het werkt, kun je al afleiden hoe geraffineerd het moet zijn. In Leeuwarden is ooit een keer een pooier/loverboy gepakt en die heeft vier jaar gekregen. Hetgeen zich met de meisjes heeft afgespeeld is nauwelijks te beschrijven. Oorzaak graaicultuur bij de meisjes voor dure kleding en sieraden? Hoe durf je dat te stellen, Gerrit. Meer dan negentig procent doet het tegen de eigen wil en onder bedreiging van een pooier die er met het merendeel van het geld vandoor gaat. Want ja hij heeft haar gekocht en dat geld moet er wel weer uitkomen. Het mag gebruik zijn in sommige kringen maar het probleem ligt niet bij de vrouwen maar bij de hoerenlopers, want die houden het in stand. En dan zijn doorgaans toch echt mannen. Niettemin ligt de maffia ten grondslag aan deze moderne slavenhandel.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 3 oktober 2011, 18:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 19:03
 
THOMAS968 schreef:
Gerrit,

Heb je wel enig idee hoe vrouwenhandel werkt? Het is georganiseerde internationale misdaad en de vrouwen worden gewoon verhandeld als vee en achter de ramen gezet en gehouden met de meest wrede chantage die je kunt bedenken. Uit het feit dat het werkt, kun je al afleiden hoe geraffineerd het moet zijn. In Leeuwarden is ooit een keer een pooier/loverboy gepakt en die heeft vier jaar gekregen. Hetgeen zich met de meisjes heeft afgespeeld is nauwelijks te beschrijven. Oorzaak graaicultuur bij de meisjes voor dure kleding en sieraden? Hoe durf je dat te stellen, Gerrit. Meer dan negentig procent doet het tegen de eigen wil en onder bedreiging van een pooier die er met het merendeel van het geld vandoor gaat. Want ja hij heeft haar gekocht en dat geld moet er wel weer uitkomen. Het mag gebruik zijn in sommige kringen maar het probleem ligt niet bij de vrouwen maar bij de hoerenlopers, want die houden het in stand. En dan zijn doorgaans toch echt mannen. Niettemin ligt de maffia ten grondslag aan deze moderne slavenhandel.

Thomas.
Dat zeg ik toch, onder valse voorwensels, daar hoef je niet verder over uit te brijden. Maar die andere kant is er ook, en zolang het wordt toegestaan, zal er altijd wel rottigheid blijven. Trouwens je vergeet een hele grote, die er heel veel aan overhoud. En er nog steeds verrotte weinig aan doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 19:53
 
THOMAS968 schreef:
Gerrit,

Heb je wel enig idee hoe vrouwenhandel werkt? Het is georganiseerde internationale misdaad en de vrouwen worden gewoon verhandeld als vee en achter de ramen gezet en gehouden met de meest wrede chantage die je kunt bedenken. Uit het feit dat het werkt, kun je al afleiden hoe geraffineerd het moet zijn. In Leeuwarden is ooit een keer een pooier/loverboy gepakt en die heeft vier jaar gekregen. Hetgeen zich met de meisjes heeft afgespeeld is nauwelijks te beschrijven. Oorzaak graaicultuur bij de meisjes voor dure kleding en sieraden? Hoe durf je dat te stellen, Gerrit. Meer dan negentig procent doet het tegen de eigen wil en onder bedreiging van een pooier die er met het merendeel van het geld vandoor gaat. Want ja hij heeft haar gekocht en dat geld moet er wel weer uitkomen. Het mag gebruik zijn in sommige kringen maar het probleem ligt niet bij de vrouwen maar bij de hoerenlopers, want die houden het in stand. En dan zijn doorgaans toch echt mannen. Niettemin ligt de maffia ten grondslag aan deze moderne slavenhandel.

Thomas.

Dit is nu net de reden waarom het voor mijn zus gevaarlijk is bij het helpen van het bestrijden van deze handel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 20:11
 
JOSINA022 schreef:
Dit is nu net de reden waarom het voor mijn zus gevaarlijk is bij het helpen van het bestrijden van deze handel.

Ik geloof je maar daarvoor hoef je nog niet naar Bosnië. In Nederland is het voor maatschappelijk werkers en leerkrachten in het voortgezet speciaal onderwijs met veel kwetsbare meisjes ook al geen feest als je een zwerm Marokkaanse of Antilliaanse loverboys in de straat hebt staan. Niettemin mijn bewondering voor je zus want de moraal van de pooiers in voormalig Joegoslavië is weinig genuanceerd.

Thomas, de praktijk is niet met een politiek correct standpunt te verdoezelen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 3 oktober 2011, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 20:25
 
GERRIT084 schreef:
Het lijkt net of je ons geslacht iets verwijt Smiley die vol vragen zit Waarom laten vrouwen zich nog steeds verleiden met, mooie beloftes dure kleding en sieraden Coole smiley met zonnebril Er wordt al meer dan 20 jaar gewaarschuwd voor loverboys en nog steeds trappen vrouwen er in. Oorzaak graaicultuur, zo veel mogelijk hebben, op een heel makkelijke manier. Natuurlijk worden er naar hier gehaald onder valse voorwensellen, maar wordt er ook niet te makkelijk over gedacht?

Het heeft inderdaad niets met geslacht te maken. Er worden ook veel jongetjes gedwongen in de prostitutie gezet!

Dus als je vrouwen en meisjes leest, kan je daar ook mannen en jongetjes voor in de plaats lezen.

Oorzaak is geen graai cultuur in deze gevallen.(behalve bij de loverboys en uitbuiters zelf dan) Maar aandacht en liefde.

De laatste tijd is het een trend onder de loverboys om júist niet meer met dure dingen te komen als kado. Want aandacht en liefde (vals natuurlijk) alleen zijn al genoeg om zo'n meisje in te palmen.

Heb ik gelezen. En is ook logisch.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 3 oktober 2011, 20:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 20:48
 
De laatste tijd is het een trend onder de loverboys om júist niet meer met dure dingen te komen als kado. Want aandacht en liefde (vals natuurlijk) alleen zijn al genoeg om zo'n meisje in te palmen.


Het verhaal met de cadeautjes en de mooie auto is te bekend en te herkenbaar dus dat ze het nu zo doen is niet meer dan een verandering van tactiek.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 20:56
 
THOMAS968 schreef:
Ik geloof je maar daarvoor hoef je nog niet naar Bosnië. In Nederland is het voor maatschappelijk werkers en leerkrachten in het voortgezet speciaal onderwijs met veel kwetsbare meisjes ook al geen feest als je een zwerm Marokkaanse of Antilliaanse loverboys in de straat hebt staan. Niettemin mijn bewondering voor je zus want de moraal van de pooiers in voormalig Joegoslavië is weinig genuanceerd.

Thomas, de praktijk is niet met een politiek correct standpunt te verdoezelen.

Ivm andere omstandigheden komt ze definitief terug naar Nederland en zal dan ook dat werk hier op gaan pakken.
Ze weet dat het hier, wat dat betreft, echt niet veel beter is. Misschien juist wel moeilijker!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 20:59
 
Waarom komt onze overheid nu niet eens met een verbod op prostitutie. Dan werk je het zeker tegen, ze willen o zo graag een gelijke zijn van Amerika? Daar is het verboden, in Frankrijk trouwens ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 21:00
 
Op Nedeland 2 en 3 is er de komende weken afleveringen over de slavernij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 21:05
 
GERRIT084 schreef:
Waarom komt onze overheid nu niet eens met een verbod op prostitutie. Dan werk je het zeker tegen, ze willen o zo graag een gelijke zijn van Amerika? Daar is het verboden, in Frankrijk trouwens ook.



Bij een totaal verbod heeft de overheid de hele prostitutie niet meer onder controle.
Ze denken dat ze nu op deze manier de boel kunnen controleren.
Maar ook de overheid maakt gebruik van deze dames en dat is een schande.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4