ChristianMatch
 


Forum

slavernij
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 21:33
 
MARISKA601 schreef:
Bij een totaal verbod heeft de overheid de hele prostitutie niet meer onder controle.
Ze denken dat ze nu op deze manier de boel kunnen controleren.
Maar ook de overheid maakt gebruik van deze dames en dat is een schande.

Ja dat is ook weer zo pffffffffff
hoe los je zo'n probleem ooit op??
En wat als het hier opgelost zou worden zouden we dan niet krijgen dat de jonge meisjes en ook jongens naar het buitenland verkocht worden om daar in de prostitutie te werken?
Als dat nu al niet gebeurt!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 21:38
 
THOMAS968 schreef:
De laatste tijd is het een trend onder de loverboys om júist niet meer met dure dingen te komen als kado. Want aandacht en liefde (vals natuurlijk) alleen zijn al genoeg om zo'n meisje in te palmen.


Het verhaal met de cadeautjes en de mooie auto is te bekend en te herkenbaar dus dat ze het nu zo doen is niet meer dan een verandering van tactiek.

Thomas

Dat kan.


Hoe ik het heb gelezen is van wáárom dure dingen kopen als het ook makkelijk zó kan...scheelt weer een hoop geld.

Want niet 'het meeste geld' gaat naar de loverboys en mensenhandelaren, nee, ál het geld...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 21:41
 
MARISKA601 schreef:
Bij een totaal verbod heeft de overheid de hele prostitutie niet meer onder controle.
Ze denken dat ze nu op deze manier de boel kunnen controleren.
Maar ook de overheid maakt gebruik van deze dames en dat is een schande.

Juist, de controle in bordelen, worden het meest gecontroleerd op belasting ontduiking, een klein gedeelte op verblijfsvergunningen en gezondheid. En meestal wordt de controle van te voren aan gegeven. Dus illegalen zijn dan allang ondergedoken. Het is net als drugs, gedogen voor ons staats vermogen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 21:49
 
MARISKA601 schreef:
Bij een totaal verbod heeft de overheid de hele prostitutie niet meer onder controle.
Ze denken dat ze nu op deze manier de boel kunnen controleren.
Maar ook de overheid maakt gebruik van deze dames en dat is een schande.

Heb ik een keer, een héle tijd geleden in de Nieuwe Revu gelezen, dat de regering, wat voor het grootste deel uit heren bestaat, natuurlijk niet iets gaat verbieden waar ze zelf regelmatig van gebruik van maakt. voor een deel dan...
En ze krijgen het dan nog terug van de belasting, het bordeel schrijft dan gewoon een bon uit van een of ander duur restaurant. Voor zogenaamd een zakenlunch of zakendiner.

Schat, ik moet overwerken....

Ik kon me daar erg druk over maken, nu niet meer. zij moeten verantwoording afleggen bij God...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 3 oktober 2011, 21:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 22:04
 
THOMAS968 schreef:
Nogal wat prostituees die vanuit het buitenland komen, leven feitelijk als slavinnen en worden door met name Marokkanen en pooiers uit de voormalige oostbloklanden uitgebuit. Het o zo tolerante Nederland sluit de ogen en er zijn nogal wat medechristenen die hun oordeel alleen maar over de meisjes uitspreken. Slavernij anno 2011, in alle hoerenbuurten van Nederland.

Thomas

Ja, oordelen gaat bijna altijd over de meisjes en vrouwen door medechristenen.

Elke weldenkend meisje en vrouw kan toch bedenken dat dat werk afschuwelijk is. Ook als het niet voor een pooier is, maar voor jezelf, geldnood, kinderen, bijstand en schulden....Beetje gaan toneelspelen de hele dag, voor vreemde mannen.....@#$% Te worden aangeraakt de hele dag door vreemden, en dan ook nog es net doen alsof je het leuk vindt...
Er is maar 1% die het echt voor de lol doet.

Moet inderdaad naar de hoerenlopers gekeken worden, die het instandhouden.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 3 oktober 2011, 22:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 22:12
 
SHANITA130 schreef:
Ja, oordelen gaat bijna altijd over de meisjes en vrouwen door medechristenen.

Elke weldenkend meisje en vrouw kan toch bedenken dat dat werk afschuwelijk is. Ook als het niet voor een pooier is, maar voor jezelf, geldnood, kinderen, bijstand en schulden....Beetje gaan toneelspelen de hele dag, voor vreemde mannen.....@#$% Te worden aangeraakt de hele dag door vreemden, en dan ook nog es net doen alsof je het leuk vindt...
Er is maar 1% die het echt voor de lol doet.

Moet inderdaad naar de hoerenlopers gekeken worden, die het instandhouden.
Er is wel eens onderzocht, wat de meeste H.lopers zijn, blijken het over het algemeen, getrouwde mannen te zijn.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 23:18
 
THOMAS968 schreef:
Ik geloof je maar daarvoor hoef je nog niet naar Bosnië. In Nederland is het voor maatschappelijk werkers en leerkrachten in het voortgezet speciaal onderwijs met veel kwetsbare meisjes ook al geen feest als je een zwerm Marokkaanse of Antilliaanse loverboys in de straat hebt staan. Niettemin mijn bewondering voor je zus want de moraal van de pooiers in voormalig Joegoslavië is weinig genuanceerd.

Thomas, de praktijk is niet met een politiek correct standpunt te verdoezelen.

Inderdaad,de grootste doelgroep voor loverboys zijn de kwetsbare meiden die aandacht tekort komen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 23:22
 
CHRISTIAN146 schreef:
Ik ben zeker geen historicus maar de manier waarop men slaaf wordt kan fundamenteel verschillen. Als Nederlanders hebben we slavernij op de meest donkere manier geëxploiteerd: 1) roven en gevangen nemen van mensen 2) vervoerd naar een totaal ander continent 3) ze daar hele zware arbeid laten verrichten en 4) dit alles vanuit een racistisch en vals religieus superioriteitsgevoel.
Van deze 4 verschrikkelijke dingen hoeft bij gewone slavernij geen sprake te zijn. Ik stel me voor dat mensen zich al dan niet gedwongen als slaaf hebben verkocht/moesten verkopen als ze hun schulden niet konden betalen. In dat geval hoeft er van de 4 verschrikkelijke punten geen sprake te zijn. Hoewel punt 3 volgens mij wel gemeengoed zal zijn. Overigens zij het ieder bekend dat Joden en Westerlingen geen monopolie hadden op het handelen in en het houden van slaven.

slavernij zoals in de bijbel beschreven is soms onbegrijpelijk maar soms ook cultuurgebonden. ook al is het soms onbegrijpelijk.
Wat Christian ook al zegt: de slavenhandel zoals deze in Afrika was, was soms absurd...
Overigens vind ik dat er nu in het Midden Oosten duidelijk verschil is tussen een land als Israël en de omliggende Arabische landen......
(denk aan de status van de vrouw, vrouwen handel, slavernij etc_)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 15:24
 
Als in de bijbel de slavernij niet wordt veroordeeld zouden wij dit dan niet helemaal verkeerd opvatten?

We moeten onze naasten, en vijanden liefhebben.
Zou het dan niet enkel op die manier zijn?
Vrouwen werden vaak als oorlogsbuit meegenomen, dat was heel normaal. Maar dat betekend niet dat men die vrouwen barbaars moesten behandelen.
Zou het niet meer de bedoeling zijn dat ook die slaven goed behandeld werden, en dat het daarom in de bijbel niet veroordeeld wordt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:29
 
Ook als in Bijbelse tijden en dus in een andere cultuur slavernij als een normaal verschijnsel werd gezien, moeten we het toch veroordelen. Voor God zijn we allemaal gelijk en slavernij kan dus niet bestaan als we (willen) leven in de liefde van Christus. De cultuur en samenleving van 20 of 30 eeuwen geleden geleden is niet de maatstaf of de norm voor de samenleving van nu. Onze rechtsstaat is veel verder en beter ontwikkeld. Lees het verhaal van de door de Joden geroofde vrouwen hierboven eens, dat is voor ieder mens een gruwel. Het gaat om de boodschap en die is tijdloos, de cultuur en samenleving van toen is dat zeker niet. Gelukkig maar.

Toch waren de wetten voor die tijd niet slecht. Het bracht nog enige menselijkheid voor vrouwen en slaven in die tijd. In al die wetten zit de opdracht tot een zekere bescherming voor en waardigheid van de zwakke. Bedenk dat Christus ook leefde in een samenleving waar slavernij normaal was. Maar omdat het toen zo was hoeft slavernij en de uitbuiting en roof die daarbij hoort, voor ons nog niet de norm te zijn. Of zouden we soms een Bijbelser samenleving hebben als jij als slaaf of slavin kon worden verkocht? Dat lijkt me toch niet.

Thomas, die het met Jolanda eens is.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 oktober 2011, 17:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 18:00
 
THOMAS968 schreef:
Ook als in Bijbelse tijden en dus in een andere cultuur slavernij als een normaal verschijnsel werd gezien, moeten we het toch veroordelen. Voor God zijn we allemaal gelijk en slavernij kan dus niet bestaan als we (willen) leven in de liefde van Christus. De cultuur en samenleving van 20 of 30 eeuwen geleden geleden is niet de maatstaf of de norm voor de samenleving van nu. Onze rechtsstaat is veel verder en beter ontwikkeld. Lees het verhaal van de door de Joden geroofde vrouwen hierboven eens, dat is voor ieder mens een gruwel. Het gaat om de boodschap en die is tijdloos, de cultuur en samenleving van toen is dat zeker niet. Gelukkig maar.

Toch waren de wetten voor die tijd niet slecht. Het bracht nog enige menselijkheid voor vrouwen en slaven in die tijd. In al die wetten zit de opdracht tot een zekere bescherming voor en waardigheid van de zwakke. Bedenk dat Christus ook leefde in een samenleving waar slavernij normaal was. Maar omdat het toen zo was hoeft slavernij en de uitbuiting en roof die daarbij hoort, voor ons nog niet de norm te zijn. Of zouden we soms een Bijbelser samenleving hebben als jij als slaaf of slavin kon worden verkocht? Dat lijkt me toch niet.

Thomas, die het met Jolanda eens is.



Even een nuancering Thomas...
Dat we voor God gelijk zijn, wil nog niet zeggen dat we in de wereld allemaal gelijk zouden moeten zijn.
Iedereen word door God bewust op een plaats op aarde gezet, met iedereen verschillende talenten.
Het is mede aan jezelf hoe je daar mee omgaat, zelfbeschikking heet dat...
Zo kan een miljonairskind later toch in de goot belanden en het kind van een bijstandsmoeder die geeneens weet wie zn vader is, in de tweede kamer komen of ministerpresident worden.

Het slavernijsysteem in het oude Israel was ook eerlijk, eens in de zoveel jaar was een jubeljaar, dan waren alle slaven weer vrij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 19:16
 
PIETER649 schreef:
Even een nuancering Thomas...
Dat we voor God gelijk zijn, wil nog niet zeggen dat we in de wereld allemaal gelijk zouden moeten zijn.


Nee, maar dat is ook onmogelijk, we krijgen door aanleg en ook hoe we opgroeien nu eenmaal nooit dezelfde mogelijkheden mee. Gelijk is onzin, ik beweer dat ook niet, gelijkwaardig is waar het om gaat. Mijn insteek is dat de mensen met minder mogelijkheden wel een menswaardig bestaan moeten hebben.

Iedereen word door God bewust op een plaats op aarde gezet, met iedereen verschillende talenten.
Het is mede aan jezelf hoe je daar mee omgaat, zelfbeschikking heet dat...


Of de mens echt wel vrij is en de mate waarin is een filosofisch probleem. Bij Zomergasten is daar onlangs nog, met een neuroloog een hele zondagavond aan gewijd. Ik ben het wel met je eens dat we de talenten die we van God hebben gekregen moeten gebruiken. Wat jij zelfbeschikking noemt, benoem ik liever als zelfverantwoordelijke zelfbepaling. Strikt genomen is dat in strijd met een God die het leven geheel stuurt. Dat kan ook niet volledig zo zijn. De mens heeft zelf een keuze en een verantwoordelijkheid. Het is prima als mensen het goed gaat, dat gun ik iedereen graag maar God geeft ons door de hele Bijbel heen wel de taak ook de zwakke te steunen. De kern is barmhartigheid en dat is niet hetzelfde als rechtvaardig. Je moet juist barmhartig zijn als de ander het niet verdient. Gerechtigheid is niet dat alles gelijk verdeeld is maar in Bijbelse zijn dat een ieder tot zijn recht kan komen en niet alleen in economische zin.


Zo kan een miljonairskind later toch in de goot belanden en het kind van een bijstandsmoeder die geeneens weet wie zn vader is, in de tweede kamer komen of ministerpresident worden.

Het komt allemaal voor maar de kansen daartoe zijn ook gegeven door een maatschappelijke structuur zoals nu, waarin niet afkomst en klasse bepalend zijn maar (ook) opleiding en inzet. Die structuurverandering is indertijd wel degelijk ingezet door mensen als gelijkwaardig te zien. De maatschappelijke visie dat God de klassen geschapen had, kwam indertijd de hogere klassen wel uit. Het is maar zeer de vraag of God de verhoudingen wilde zoals ze toen bestonden. De beste garantie om rijk te worden is nog altijd in een rijk gezin geboren te worden. Dank zij de democratisering zijn die kansen er nu meer en voor iedereen. Een jongen uit een bijstandsgezin die apps kan maken, kan daar fors beter van worden en daar mogen we allemaal blij mee zijn. Wie als dubbeltje geboren wordt, kan wel degelijk een kwartje worden.

Het slavernijsysteem in het oude Israel was ook eerlijk, eens in de zoveel jaar was een jubeljaar, dan waren alle slaven weer vrij.

Het geeft aan dat de Joden met reden de vreugde der Wet vierden. De toenmalige wetgeving haalde in ieder geval de meest wrede en onmenselijke kanten van het systeem af. Het slavernijsysteem was niet eerlijk maar door die wetten wel menselijker dan in de omliggende gebieden.


Thomas, vrijwel altijd genuanceerd. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 oktober 2011, 20:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 21:12
 
COOTJE711 schreef:
Inderdaad,de grootste doelgroep voor loverboys zijn de kwetsbare meiden die aandacht tekort komen....

Hallo Cootje

Ik ben het niet helemaal met je eens daar ik iemand ken die echt genoeg aandacht kreeg van zowel vader als moeder maar het ging toch helemaal fout daar ze helemaal vast zat in het lovergebeuren en ze moest haar pasje afgeven want die lui gebruikten haar bankrekening er stond een vermogen op en dat was van die lui.
Heel erg voor haar maar ook zeker voor de ouders.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 18:19
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Cootje

Ik ben het niet helemaal met je eens daar ik iemand ken die echt genoeg aandacht kreeg van zowel vader als moeder maar het ging toch helemaal fout daar ze helemaal vast zat in het lovergebeuren en ze moest haar pasje afgeven want die lui gebruikten haar bankrekening er stond een vermogen op en dat was van die lui.
Heel erg voor haar maar ook zeker voor de ouders.
Sjalom.
Martin

Martin, zeg ook niet dat het altijd zo is maar het is wel de grootste groep. Of onzekere meiden.
Wel triest wat je vertelt... Het zal je maar gebeuren... of je dochter zijn... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 18:59
 
PIETER649 schreef:
Officieel is de slavernij al een heel poosje afgeschaft. Over de exacte data bestaat wat onduidelijkheid want incidenteel komt het nog weleens voor maar dan onder een andere naam.

Maar goed, daar gaat het niet om...

In de bijbel is slavernij een zeer geaccepteerd iets, zowel in het oude als nieuwe testament word er over gesproken als zijnde een geaccepteerd iets. Sterker nog: Er zijn duidelijke wetten gegeven in het oude testament over hoe slaven behandeld moeten worden en in de zendingsbrieven word hier ook over geschreven.

Inmiddels is slavernij iets uit het verleden en als barbaars gezien...
Nou komt bij mij de vraag op... als slavernij nu als iets barbaars word gezien, wat niet meer van deze tijd is, waarom is er dan geen voortschrijdend inzicht op de houding naar homofielen?
Want die houding is minimaal zo barbaars als slavernij ooit was.
Ik zie slavernij ook als een soort opvangnet, volgens mij was het daarvoor ook bedoeld. Men hoefde niet op straat te leven en kon op die manier de schuld aflossen.
Wat betreft voortschrijdend inzicht over homofilie, ik heb eerder de indruk dat men liever alleen de positieve aspecten wil zien en de negatieve wil ontkennen. Geen voortschrijdend inzicht denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:06
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik zie slavernij ook als een soort opvangnet, volgens mij was het daarvoor ook bedoeld. Men hoefde niet op straat te leven en kon op die manier de schuld aflossen.
Wat betreft voortschrijdend inzicht over homofilie, ik heb eerder de indruk dat men liever alleen de positieve aspecten wil zien en de negatieve wil ontkennen. Geen voortschrijdend inzicht denk ik.




eh Chat... wil je je homofobie niet op ieder topic betrekken?
je bent er zo mee bezig dat het woordje ontkenningsfase bij me opkomt... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 20:34
 
http://nos.nl/artikel/303725-ons-land-romantiseert-prostitutie.html


Een artikel erover in Trouw vandaag:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/nederland/article/detail/2967041/2011/10/14/Erken-nu-misstanden-in-prostitutie.dhtml

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 14 oktober 2011, 22:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 20:38
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik zie slavernij ook als een soort opvangnet, volgens mij was het daarvoor ook bedoeld. Men hoefde niet op straat te leven en kon op die manier de schuld aflossen.
Wat betreft voortschrijdend inzicht over homofilie, ik heb eerder de indruk dat men liever alleen de positieve aspecten wil zien en de negatieve wil ontkennen. Geen voortschrijdend inzicht denk ik.


Opvangnet? Slaven die probeerden te ontsnappen, werden gekruisigd in de Romeinse tijd. En over de homofiele medemens mag je wel wat genuanceerder denken, vind ik. Je koppelt alle homofilie aan perversiteit. Het onderwerp van het artikel dat ik bij Slavernij heb geplaatst, baart me meer zorgen. Dat is weliswaar een gevolg van onze liberale samenleving maar pas echt pervers.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 14 oktober 2011, 23:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 20:51
 
THOMAS968 schreef:
Opvangnet? Slaven die probeerden te ontsnappen, werden gekruisigd in de Romeinse tijd. En over de homofiele medemens mag je wel wat genuanceerder denken, vind ik. Je koppelt alle homofilie aan perversiteit. Het onderwerp van het artikel dat ik bij Slavernij heb geplaatst baart me meer zorgen. Dat is weliswaar een gevolg van onze liberale samenleving maar pas echt pervers.

Thomas

Ja, ben ik mee eens.
Bij het woord slavernij kan ik amper het woord 'opvangnet' over mijn lippen krijgen.
Ik word misselijk bij het idee wat deze hongaarse vrouwen gedwongen moeten ondergaan. Ik ben erg blij dat ze gedwongen kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek met iemand van de overheid en ik hoop ook echt dat de overheid hier zijn best voor gaat doen.
Ik moet ook aan de boeken en de film 'de negerhut van oom Tom' denken, in die setting was het absoluut geen opvangnet. Ook daar werden de slavinnen voor andere doeleinden gebruikt en als een vader, oom of broer er wat van durfde te zeggen werden deze wreed gemarteld.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 14 oktober 2011, 21:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 21:10
 
THOMAS968 schreef:
Opvangnet? Slaven die probeerden te ontsnappen, werden gekruisigd in de Romeinse tijd. En over de homofiele medemens mag je wel wat genuanceerder denken, vind ik. Je koppelt alle homofilie aan perversiteit. Het onderwerp van het artikel dat ik bij Slavernij heb geplaatst baart me meer zorgen. Dat is weliswaar een gevolg van onze liberale samenleving maar pas echt pervers.

Thomas
heeft geen zin meer te reageren.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 14 oktober 2011, 21:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 22:34
 
CHATULIEM619 schreef:
heeft geen zin meer te reageren.


Vreemde reactie, Chat. Wat je hebt weggehaald, sneed wel hout.


Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 23:13
 
PIETER649 schreef:
eh Chat... wil je je homofobie niet op ieder topic betrekken?
je bent er zo mee bezig dat het woordje ontkenningsfase bij me opkomt... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
In jouw openingsstatement vergelijk je de onderdrukking van slaven met de onderdrukking van homoseksuelen. Ik betrek het er niet bij, dat doe je zelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 23:14
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, ben ik mee eens.
Bij het woord slavernij kan ik amper het woord 'opvangnet' over mijn lippen krijgen.
Ik word misselijk bij het idee wat deze hongaarse vrouwen gedwongen moeten ondergaan. Ik ben erg blij dat ze gedwongen kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek met iemand van de overheid en ik hoop ook echt dat de overheid hier zijn best voor gaat doen.
Ik moet ook aan de boeken en de film 'de negerhut van oom Tom' denken, in die setting was het absoluut geen opvangnet. Ook daar werden de slavinnen voor andere doeleinden gebruikt en als een vader, oom of broer er wat van durfde te zeggen werden deze wreed gemarteld.
Ik hoop dat je zelf doorhebt dat deze vormen van slavernij niet overeenkomen met slavernij in de Bijbel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 23:25
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik hoop dat je zelf doorhebt dat deze vormen van slavernij niet overeenkomen met slavernij in de Bijbel...

In de tijden van het Oude Testament was slavernij soms een gevolg van schulden die met afloste met een periode van slaaf zijn. Toch geeft de Bijbel nogal wat richtlijnen om een al te onmenselijke behandeling te voorkomen en dat geeft ook al aan dat het nodig was. Maar Jozef werd toch echt tegen zijn wil als slaaf verkocht. Bedenk dat men in deze tijd vooral het recht van de sterkste hanteerde en dat is meestal onrecht. De wetgeving gaf nog enige bescherming aan de slaaf. Zonder wetgeving en sanctie is er altijd uitbuiting.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 14 oktober 2011, 23:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 23:26
 
PIETER649 schreef:
Officieel is de slavernij al een heel poosje afgeschaft. Over de exacte data bestaat wat onduidelijkheid want incidenteel komt het nog weleens voor maar dan onder een andere naam.

Maar goed, daar gaat het niet om...

In de bijbel is slavernij een zeer geaccepteerd iets, zowel in het oude als nieuwe testament word er over gesproken als zijnde een geaccepteerd iets. Sterker nog: Er zijn duidelijke wetten gegeven in het oude testament over hoe slaven behandeld moeten worden en in de zendingsbrieven word hier ook over geschreven.

Inmiddels is slavernij iets uit het verleden en als barbaars gezien...
Nou komt bij mij de vraag op... als slavernij nu als iets barbaars word gezien, wat niet meer van deze tijd is, waarom is er dan geen voortschrijdend inzicht op de houding naar homofielen?
Want die houding is minimaal zo barbaars als slavernij ooit was.
Ik vraag me echt af wat voor nut het heeft om alleen maar één kant van homofilie te benaderen. Ontkenning heeft gewoon geen zin, als ze er zelf voor uitkomen en zich er absoluut niet voor schamen. Ze vinden het zelfs een vorm van verdrukking als je deze levenswijze niet accepteert.
Ik krijg het gevoel van de jaren 90 terug, toen we zo vol waren van onze multiculturele samenleving. We hadden de Fortuynrevolutie nodig om in te zien, dat er problemen waren die we niet wilden zien. Ik denk dat we eens de gedachte van een maakbare samenleving los moeten laten, want dat kan in mijn ogen alleen maar als de Heer terug komt.
Ik herinner mij een gesprek tussen CU en Bram Krol, waarin ze deze levenswijze aan de kaak stelden. En Krol vond, dat als je dit weg zou halen, je de aard van homofilie ook weg zou halen.
Als ik dus stel dat dit bij homofilie hoort, beledig ik dus geen mensen. Ze zijn er trots op en willen niet anders leven.
Als wij homofilie echt willen accepteren, moeten we eerst echt onder ogen durven te zien wat het is. Maar ik ben bang dat te veel mensen het plaatje aan het romantiseren zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 16:55
 
CHATULIEM619 schreef:
In jouw openingsstatement vergelijk je de onderdrukking van slaven met de onderdrukking van homoseksuelen. Ik betrek het er niet bij, dat doe je zelf.


ik gaf de benadering van homo´s als voorbeeld toen ik een heel ander onderwerp besprak waar in de bijbel heel anders over word gedacht dan tegenwoordig.
het ging nergens over het ONDERDRUKKEN van homo´s in mijn openingspost.

het zou mij, en velen met mij, zeer aangenaam zijn als jij niet ieder topic via een omweg of een dwaalweg zou willen gebruiken om je afkeer van homofilie te benadrukken.
het is ondertussen algemeen bekend dat jij een giga afkeer hebt voor je homofiele medemens.
vergeet echter niet dat op deze site ook mensen zijn die vader, moeder, broer, zus, kind of vriend van een persoon is die toevallig op iemand van t zelfde geslacht valt.
jouw drammerigheid om maar te benadrukken dat iedere homo een perverse viezerik is, is behalve een grove leugen ook een belediging en daar moet je nu echt eens mee kappen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 19:56
 
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/nederland/article/detail/2968681/2011/10/15/VVD-Onliberale-maatregelen-tegen-prostitutie-zijn-nodig.dhtml


Zelfs de VVD wordt wakker. Het laten voortbestaan van slavernij is ook niet zo liberaal.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 15 oktober 2011, 19:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 21:03
 
PIETER649 schreef:
ik gaf de benadering van homo´s als voorbeeld toen ik een heel ander onderwerp besprak waar in de bijbel heel anders over word gedacht dan tegenwoordig.
het ging nergens over het ONDERDRUKKEN van homo´s in mijn openingspost.

het zou mij, en velen met mij, zeer aangenaam zijn als jij niet ieder topic via een omweg of een dwaalweg zou willen gebruiken om je afkeer van homofilie te benadrukken.
het is ondertussen algemeen bekend dat jij een giga afkeer hebt voor je homofiele medemens.
vergeet echter niet dat op deze site ook mensen zijn die vader, moeder, broer, zus, kind of vriend van een persoon is die toevallig op iemand van t zelfde geslacht valt.
jouw drammerigheid om maar te benadrukken dat iedere homo een perverse viezerik is, is behalve een grove leugen ook een belediging en daar moet je nu echt eens mee kappen.
ik heb alleen maar duidelijk gemaakt dat die levenswijze bestaat en dat we daar onze ogen niet voor hoeven te sluiten. Het is mij niet duidelijk wat je bedoelde met je referentie naar homofilie in dit topic. En persoonlijke situaties, als je aan alles moet denken, kun je niks meer opschrijven of bespreken. Ikzelf krijg de kriebels als men het over kinderen alleen op de fiets naar school heeft. Moet ik dan iedereen maar verwijten maken als ze daar over gaan praten???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 21:48
 
CHATULIEM619 schreef:
ik heb alleen maar duidelijk gemaakt dat die levenswijze bestaat en dat we daar onze ogen niet voor hoeven te sluiten. Het is mij niet duidelijk wat je bedoelde met je referentie naar homofilie in dit topic. En persoonlijke situaties, als je aan alles moet denken, kun je niks meer opschrijven of bespreken. Ikzelf krijg de kriebels als men het over kinderen alleen op de fiets naar school heeft. Moet ik dan iedereen maar verwijten maken als ze daar over gaan praten???


Er is in de 4 en een half jaar dat ik lid ben van cm nog nooit een forumdiscussie gevoerd over kinderen op de fiets, laat staan dat menig topic daarop uitdraait.

Dat de levenswijze bestaat weten de meesten al vanaf dat ze kranten kunnen lezen, en als je kunt lezen weet je ook dat je je ogen niet moet sluiten als je verder wilt lezen Knipoog smiley

5000 jaar geleden, toen de eerste boeken van de bijbel geschreven werden, werd er op een bepaalde wijze tegen slavernij aangekeken, daar word nu heel anders tegenaan gekeken.
Ook door christenen, terwijl slavernij nergens in de bijbel word veroordeeld.
De link met homofilie is dus dat daar sinds die tijd ook anders naar word gekeken. ( Door de meeste mensen dan, niet door jou, maar das je goed recht)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 21:59
 
PIETER649 schreef:
ik gaf de benadering van homo´s als voorbeeld toen ik een heel ander onderwerp besprak waar in de bijbel heel anders over word gedacht dan tegenwoordig.
het ging nergens over het ONDERDRUKKEN van homo´s in mijn openingspost.

het zou mij, en velen met mij, zeer aangenaam zijn als jij niet ieder topic via een omweg of een dwaalweg zou willen gebruiken om je afkeer van homofilie te benadrukken.
het is ondertussen algemeen bekend dat jij een giga afkeer hebt voor je homofiele medemens.
vergeet echter niet dat op deze site ook mensen zijn die vader, moeder, broer, zus, kind of vriend van een persoon is die toevallig op iemand van t zelfde geslacht valt.
jouw drammerigheid om maar te benadrukken dat iedere homo een perverse viezerik is, is behalve een grove leugen ook een belediging en daar moet je nu echt eens mee kappen.

Wil even reageren op het woordje homofiele medemens. Mijn buurman, 32 jaar, is van de week 'uit de kast' gekomen dat hij homo is. Hij heeft het daar best moeilijk mee. Het ouderlijk huwelijk staat opeens opspringen en gaat niet meer naar de kerk. Het feit dat ie lid is van de oud-gereformeerde gemeente maakt het nog moeilijker. Zo iets is daar nog steeds belachelijk. Van zijn vader moest hij opeens praten met de dominee etc. En nog maar eens praten. Wat helpt dat. Dat maakt een mens ook tot een slaaf, om bij dit topic te blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4