ChristianMatch
 


Forum

Mannen- en vrouwenberoepen
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:11
 
KANJER134 schreef:
Feminisering in het onderwijs is helemaal doorgeschoten.

Enkele vrienden in het onderwijs zien dit niet als iets positiefs.
En missen vooral de mannelijke collega's.

Zo ontstaat er ook een scheef beeld van een voorbeeldfunctie waarin kinderen opgroeien. Maar dat is weer een ander onderwerp.

Zelf heb ik in de verpleging gewerkt. Als man tussen al die vrouwen, had ik er niet veel te zoeken. Vooral omdat velen jaloers waren, doordat mannen allerlei opleidingen mochten gaan volgen.

Toen ik in 1985 voorgedragen werd als instreucteur (tekstverwerken en PC) bij een vrouwelijk uitzendburo werd ik zelfs afgewezen door toen Sylvia Tooth. Alleen omdat ik een man was. Haar twee vrouwelijke directeuren zagen mijn kwaliteiten, alleen ik was geen vrouw.

Als secretaresse heb ik ook gewerkt en dan gedetaceerd. Alleen een vrouwelijk directeur wilde mij hebben. Is er wat veranderd in de laatste jaren ?


Ach of er nu echt veel veranderd is weet ik niet hoor, misschien zou je kunnen solliciteren als poetsvrouw bij de heer Imre, kunnen we meteen nagaan hoe zuiver alle bedoelingen zijn. Maar ja, of je daar zin in hebt weet ik natuurlijk niet.
De arbeidsvoorwaarden zijn natuurlijk heel aantrekkelijk, je mag blijven eten en slapen op je werk. Dus, we zullen het wel zien hoe groot de concurrentie voor deze baan gaat worden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KANJER134





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:34
 
MARIANNE129 schreef:
Ach of er nu echt veel veranderd is weet ik niet hoor, misschien zou je kunnen solliciteren als poetsvrouw bij de heer Imre, kunnen we meteen nagaan hoe zuiver alle bedoelingen zijn. Maar ja, of je daar zin in hebt weet ik natuurlijk niet.
De arbeidsvoorwaarden zijn natuurlijk heel aantrekkelijk, je mag blijven eten en slapen op je werk. Dus, we zullen het wel zien hoe groot de concurrentie voor deze baan gaat worden

Solliciteren als poetsvrouw gaat niet lukken. Dan moet ik wel veel laten veranderen. En blijven eten en slapen op het werk, zie ik niet als een voordeel. IK heb gelukkig als man geen poetsvrouw nodig, dat doe ik zelf graag, met strijken en koken erbij. En zelfs ga ik naailes volgen om me straks te bekwamen in het modevak. Kleding advies geef ik nu ook al.

Misschien is de huishoudelijke hulp van de Thuiszorg iets voor poetsdame ??!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 15:57
 
IMRE695 schreef:
Nou Anita, iemand die een beetje voor mij wil zorgen, zou wel fijn zijn. Want ik ben zelf ook erg zorgzaam en best gezellig. Ik stel ook niet van die hoge eisen qua huishoudelijke taken; het meeste kan ikzelf heel goed of misschien wel beter. Engeltje smiley Maar samen werkend gaan zulke taakjes net wat vlotter.

Het gaat mij echter primair om de hartsgesteldheid. En dan moet je vaak echt goed zoeken. Maar, ik wel iemand op het oog, die helaas niet meer op deze site staat, maar nog wel in m'n hart gegrifd. Lachende smiley

Wiens heb jij op het oog kennen wij haar?
Zozo op het hart gegrifd nog wel dat heeft zeker een ene cupido met een pijltje je hart geraakt zeg maar Verliefde smiley Knipoog smiley Wanneer komt je date met haar? Misschien kan zij je wel helpen als een goede huisvrouw je de taken te verdelen. Lachende smiley met blinkend witte tanden Woont ze vlakbij jou dan kan je haar daarop aanspreken en kan ze op jou solliciteren neem ik aan. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 17:50
 
ANITA324 schreef:
Wie heb jij op het oog kennen wij haar?
Zozo op het hart gegrifd nog wel dat heeft zeker een ene cupido met een pijltje je hart geraakt zeg maar Verliefde smiley Knipoog smiley Wanneer komt je date met haar? Misschien kan zij je wel helpen als een goede huisvrouw je de taken te verdelen. Lachende smiley met blinkend witte tanden Woont ze vlakbij jou dan kan je haar daarop aanspreken en kan ze op jou solliciteren neem ik aan. Clown smiley

Ach, het is een lang verhaal. En een beetje ingewikkeld. Twijfelende smiley
Ja, ik heb haar hier leren kennen op CM. Ze is erg bescheiden; ze schreef b.v. nooit op het forum en kwam ook niet in de chatroom. We hebben eerst 2 maanden gemaild en later gebeld met elkaar, voordat we elkaar konden ontmoeten. Ik schrijf: 'konden', want ze woont in het buitenland. Daar blijft ze nog wonen tot begin volgend jaar. Dan hoopt ze weer terug naar Nederland te verhuizen.

De date, de 1e ontmoeting is half april al geweest. Dat was erg gezellig en ik wilde wel een relatie met haar. Dat heb ik haar ook netjes gevraagd. Maar zij is niet iemand die over 1 nacht ijs gaat. Dus, daar kon ze toen -helaas- nog geen 'ja' op zeggen. Ik was daarna een beetje boos Boze smiley en verdrietig Huilende smiley, smiley in tranen . Maar goed, als je iets goeds gevonden hebt, dan laat je dat niet zo maar gaan. Na enig heen-en-weer gemail zijn we toch weer gaan praten en hebben de volgende afspraak gemaakt: we blijven vrienden tot de zomervakantie. Die brengt zij traditiegetrouw door in Nederland. En dan gaan we samen leuke dingen doen en serieuze gesprekken voeren. En misschien, als God het wil, vormen we dan alsnog een CM-stelletje. Dus, ik ben en blijf een beetje in love.... Verliefde smiley

En jij: heb jij goede hoop op een groeiende relatie met je vriend, Anita?


Laatst aangepast door
IMRE695
op dinsdag 25 mei 2010, 17:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 17:52
 
Aanvullend bericht van The Household Recruiting Company:

Het betreft bij de heer Imre dus een tijdelijke vacature. En zijn bedoelingen zijn zuiver. Hij zou niet anders kunnen. Knipoog smiley

M. Habraken
Recruiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 18:03
 
IMRE695 schreef:
Geachte mevrouw Leanne,

Ook u wilden wij graag een uitnodiging sturen voor een oriënterend gesprek. Wij hebben intussen uw referenties gecheckt en u blijkt perfect in het plaatje te passen dat dhr. Imre voor ogen heeft. U bent niet alleen blijmoedig en opgewekt, maar u kunt de heer Imre ook voldoende tegengas geven, als dat nodig mocht zijn.

Verder verheugd de heer Imre er zich op om u-edele de hand te mogen drukken, al houdt hij zich het recht voor om tot een andere keuze te komen.

Met vriendelijke groet,

M. Habraken
Recruiter



Dan wil ik u gaarne GRATIS* mijn diensten aanbieden!


*Excl.reiskosten,reisuren,een uurloon van 74,95 excl.btw en verwijderingsbijdrage,avondtoeslag 150%,weekendtoeslag 200%.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 18:28
 
IMRE695 schreef:
Ach, het is een lang verhaal. En een beetje ingewikkeld. Twijfelende smiley
Ja, ik heb haar hier leren kennen op CM. Ze is erg bescheiden; ze schreef b.v. nooit op het forum en kwam ook niet in de chatroom. We hebben eerst 2 maanden gemaild en later gebeld met elkaar, voordat we elkaar konden ontmoeten. Ik schrijf: 'konden', want ze woont in het buitenland. Daar blijft ze nog wonen tot begin volgend jaar. Dan hoopt ze weer terug naar Nederland te verhuizen.

De date, de 1e ontmoeting is half april al geweest. Dat was erg gezellig en ik wilde wel een relatie met haar. Dat heb ik haar ook netjes gevraagd. Maar zij is niet iemand die over 1 nacht ijs gaat. Dus, daar kon ze toen -helaas- nog geen 'ja' op zeggen. Ik was daarna een beetje boos Boze smiley en verdrietig Huilende smiley, smiley in tranen . Maar goed, als je iets goeds gevonden hebt, dan laat je dat niet zo maar gaan. Na enig heen-en-weer gemail zijn we toch weer gaan praten en hebben de volgende afspraak gemaakt: we blijven vrienden tot de zomervakantie. Die brengt zij traditiegetrouw door in Nederland. En dan gaan we samen leuke dingen doen en serieuze gesprekken voeren. En misschien, als God het wil, vormen we dan alsnog een CM-stelletje. Dus, ik ben en blijf een beetje in love.... Verliefde smiley

En jij: heb jij goede hoop op een groeiende relatie met je vriend, Anita?

In welk landdeel woont ze precies dan? Dan is die liefde wel erg diep op verre afstand he? En ja het is goed om elkaar op rustige wijze te leren kennen daar doet ze wel goed in vind ik en zo hoort dat ook. Knipoog smiley Het is altijd goed om waakzaam en rustig de dingen te bekijken dan te snel iets willen. Vanuit goede vriendschappen kun juist mooie dingen ontstaan he daar sta ik zelf ook achter en ik ben de laatste tijd niet meer zo gefocust op een relatie dus in die zin begrijp ik haar wel. Zo hoop ik voor jou en haar dat er iets mooies voort mag komen en dat het een CM-stellentje mag worden. Mijn zegen krijg je Knipoog smiley Clown smiley

Neej ik heb geen relatie en opzoek gaan doe ik ook niet zoals je ziet heb ik ook in mijn profiel staan zoekt goede vriendschap en dat vanuit goede vriendschappen misschien als God wil is één op mijn pad mag komen die bij mij past. Ja een man naar Gods hart en die mij geestelijk verder kan onderwijzen en waar ik mijn leven lang mee oud mag worden op die man wacht ik rustig af.

Shalom,

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:10
 
LEANNE226 schreef:
Dan wil ik u gaarne GRATIS* mijn diensten aanbieden!

*Excl.reiskosten,reisuren,een uurloon van 74,95 excl.btw en verwijderingsbijdrage,avondtoeslag 150%,weekendtoeslag 200%.

Over dit alleszins redelijk aanbod valt met dhr. Imre van gedachten te wisselen. Alleen in de uitermate kleine lettertjes lezen wij iets over een verwijderingsbijdrage. Daarvan kan uiteraard geen sprake zijn. U wordt door ons bureau gratis en om niet en niemendal verwijderd, als de heer Imre ons dat mocht verzoeken. Wij zien gaarne uw Bewijs van goed gedrag (te verkrijgen bij uw gemeente), uw referenties en een kopie van uw paspoort of ID tegemoet. Uw sofi-nummer hebben wij niet nodig, want wij begrijpen dat u als ZZP-'er zelf de premies en de belastingen afdraagt aan de fiscus. Mocht u genegen zijn 'zwart' of 'grijs' te werken, dan is daar een redelijk gesprek over mogelijk, maar dan wordt de tariefstructuur die wij berekenen wèl gewijzigd!

Met vriendelijke groet,
M. Habraken

The Household Recruiting Company


Clown smiley


Laatst aangepast door
IMRE695
op dinsdag 25 mei 2010, 19:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:17
 
IMRE695 schreef:
Wij zien gaarne uw Bewijs van goed gedrag ..........tegemoet.



Geschokte, onthutste smiley
Ik kijk nog even verder.........naar ander werk...... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:40
 
[quote=IMRE695]Over dit alleszins redelijk aanbod valt met dhr. Imre van gedachten te wisselen. Alleen in de uitermate kleine lettertjes lezen wij iets over een verwijderingsbijdrage. Daarvan kan uiteraard geen sprake zijn. U wordt door ons bureau gratis en om niet en niemendal verwijderd, als de heer Imre ons dat mocht verzoeken. Wij zien gaarne uw Bewijs van goed gedrag (te verkrijgen bij uw gemeente), uw referenties en een kopie van uw paspoort of ID tegemoet. Uw sofi-nummer hebben wij niet nodig, want wij begrijpen dat u als ZZP-'er zelf de premies en de belastingen afdraagt aan de fiscus. Mocht u genegen zijn 'zwart' of 'grijs' te werken, dan is daar een redelijk gesprek over mogelijk, maar dan wordt de tariefstructuur die wij berekenen wèl gewijzigd!

Met vriendelijke groet,
M. Habraken


Zo..nu weet ik gelijk je echte naam. Knipoog smiley

The Household Recruiting Company


Zo..nu weet ik gelijk je echte naam. Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 20:32
 
[quote=MARIO216]

Mijn echte naam: M. Habraken? Dacht het niet! Lees Agent 327 en je snapt meteen dat 'Habraken' een running gag is, die ik hier plagiëer. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 20:40
 
Nu mevrouw Leanne zich uit de proceduere heeft teruggetrokken wegens het niet kunnen overleggen van een bewijs van goed gedrag Duiveltje smiley willen wij gaarne de procedure afronden met mevr. Marianne. Binnenkort zullen wij u een persoonlijke uitndodiging sturen voor een oriënterend gesprek. Uw wensen en mogelijkheden zullen meegewogen worden in de procedure. Bij onoverkomelijkheden beslist een onafhankelijke arbitrage-commissie die een bindend advies ter tafel zal leggen.

Uw werkritme is als volgt:

6.30 uur opstaan
6.45 uur kolenkachel aansteken
7.00 uur warm water voor ochtendbad dhr. Imre maken
7.15 uur heer Imre in bad doen
7.20 uur heer Imre's badeendje zoeken
7.30 uur heer Imre afdrogen en poederen
7.45 uur ochtendgymnastiek
8.00 uur ontbijt maken voor de heer Imre (scheelt voor jou, Maris Knipoog smiley )
8.15 uur zelf ontbijten
8.30 uur heer Imre uitzwaaien en begin ochtedprogramma, dat in overleg kan worden samengesteld.

De avonden:

18.00 opdienen diner
19.00 afwassen en zilver poetsen
20.00 kopje koffie of thee
20.30 tot 22.30: de oeverloze monologen van heer Imre aanhoren (totdat hij in slaap valt)
23.00 heer Imre instoppen en een nachtzoen geven
23.15 kachel doven
23.30 slapen


Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:07
 
(einde discussie)


(kwam toch al niet echt op gang)


*met dank voor de serieuzere bijdragen*

mannen in vrouwenberoepen roept dus nog weerstand op

Ik dacht nl. dat mannen alles konden worden wat vrouwen ook kunnen worden, behalve moeder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:19
 
IMRE695 schreef:
Nu mevrouw Leanne zich uit de proceduere heeft teruggetrokken wegens het niet kunnen overleggen van een bewijs van goed gedrag Duiveltje smiley willen wij gaarne de procedure afronden met mevr. Marianne. Binnenkort zullen wij u een persoonlijke uitndodiging sturen voor een oriënterend gesprek. Uw wensen en mogelijkheden zullen meegewogen worden in de procedure. Bij onoverkomelijkheden beslist een onafhankelijke arbitrage-commissie die een bindend advies ter tafel zal leggen.

Uw werkritme is als volgt:

6.30 uur opstaan
6.45 uur kolenkachel aansteken
7.00 uur warm water voor ochtendbad dhr. Imre maken
7.15 uur heer Imre in bad doen
7.20 uur heer Imre's badeendje zoeken
7.30 uur heer Imre afdrogen en poederen
7.45 uur ochtendgymnastiek
8.00 uur ontbijt maken voor de heer Imre (scheelt voor jou, Maris Knipoog smiley )
8.15 uur zelf ontbijten
8.30 uur heer Imre uitzwaaien en begin ochtedprogramma, dat in overleg kan worden samengesteld.

De avonden:

18.00 opdienen diner
19.00 afwassen en zilver poetsen
20.00 kopje koffie of thee
20.30 tot 22.30: de oeverloze monologen van heer Imre aanhoren (totdat hij in slaap valt)
23.00 heer Imre instoppen en een nachtzoen geven
23.15 kachel doven
23.30 slapen


Slapende smiley

Als ik je laatste berichtje lees mag ik hier dus niet meer op reageren Huilende smiley, smiley in tranen

En ik had nog wel zulke leuke ideeën over de manier van het badderen van dhr Imre. Bovendien wordt denk ik het voorlees uurtje voor het slapen gaan nog vergeten. Maar goed, ik zal mijn moederlijke gevoelens dan toch nog maar even in bedwang houden m.b.t. dhr. Imre.

Dan toch voor één keer, welterusten lieverd, slaap zacht, mammie zal voor je bidden he, je hoeft niet bang te zijn, er zitten geen krokodillen onder je bedje, of monsters in de kast. Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 22:49
 
MARIANNE129 schreef:
Als ik je laatste berichtje lees mag ik hier dus niet meer op reageren Huilende smiley, smiley in tranen

En ik had nog wel zulke leuke ideeën over de manier van het badderen van dhr Imre. Bovendien wordt denk ik het voorlees uurtje voor het slapen gaan nog vergeten. Maar goed, ik zal mijn moederlijke gevoelens dan toch nog maar even in bedwang houden m.b.t. dhr. Imre.

Dan toch voor één keer, welterusten lieverd, slaap zacht, mammie zal voor je bidden he, je hoeft niet bang te zijn, er zitten geen krokodillen onder je bedje, of monsters in de kast. Kussende smiley


*heer Imre zit ineens rechtop* : voorlezen? Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 22:51
 
IMRE695 schreef:
*heer Imre zit ineens rechtop* : voorlezen? Kwijlende smiley


(dhr. M. Habraken): Even een misverstandje uit de weg helpen. De serieuzere discussie over mannen- en vrouwenberoepen is gestopt. Echter, wij zijn zeer geïnteresseerd in uw toegevoegde waarde t.a.v. de verzorging en de vertroeteling van dhr. Imre. Hij zelf ook! Lachende smiley

The Household Recruiting Company
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 22:52
 
IMRE695 schreef:
(einde discussie)


(kwam toch al niet echt op gang)


*met dank voor de serieuzere bijdragen*

mannen in vrouwenberoepen roept dus nog weerstand op

Ik dacht nl. dat mannen alles konden worden wat vrouwen ook kunnen worden, behalve moeder.

Mannen kunnen wel moe worden.
Vrouwen kunnen geen pa worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 22:53
 
MARIANNE129 schreef:
er zitten geen krokodillen onder je bedje, of monsters in de kast. Kussende smiley


Ook geen paarse krokodillen? Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 22:54
 
MARISKA601 schreef:
Mannen kunnen wel moe worden.
Vrouwen kunnen geen pa worden.

Ik zou hier heel veel over kunnen vertellen. Sommige late documentaires op met name de commerciële zenders laten toch vaak zien hoe vaders veranderen in moeders en omgekeerd. Maar goed, ik zal er niet verder over uitwijden. Smiley met dichtgeplakte mond


Laatst aangepast door
IMRE695
op dinsdag 25 mei 2010, 22:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 23:00
 
Heer Imre gaat slapen.... Maris: doe jij het ontbijt weer morgen?


Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 01:03
 
Mannen kunnen wel moe worden.
Vrouwen kunnen geen pa worden.

Hij is prachtig heel mooie en goed gevonden.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2