ChristianMatch
 


Forum

religieuze feestdagen
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 13:03
 
SGP vreest voor christelijke feestdagen

AMSTERDAM - De SGP vreest dat door het gelijkheidsprincipe de christelijke wortels uit de Nederlandse samenleving zullen verdwijnen.

In een interview met NU.nl stelt SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij dat het gelijkheidsdenken, dat er vanuit gaat dat mensen en religies gelijk zijn, steeds verder doorslaat en dat dit onder meer ten koste gaat van de christelijke feestdagen.

"Er gaan stemmen op die zeggen: is dat niet in strijd met het gelijkheidsbeginsel? Waarom is er immers wel hemelvaart voor de christenen en geen suikerfeest voor de moslims?", aldus de SGP-leider.
© ANP


Er zijn CAO's die werknemers al de ruimte geven om voor andere dan de christelijke feestdagen te kiezen. Ik vind dit zelf een goede ontwikkeling. Het meest handige systeem is denk ik een systeem met een meerkeuzeoptie voor iedere medewerker.

Ik zie dit niet als een roepen dat elke religie gelijk is, maar puur als een recht van mensen op eigen geloofsbeleving.


Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 27 mei 2010, 13:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 18:24
 
HENK710 schreef:
SGP vreest voor christelijke feestdagen

AMSTERDAM - De SGP vreest dat door het gelijkheidsprincipe de christelijke wortels uit de Nederlandse samenleving zullen verdwijnen.

In een interview met NU.nl stelt SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij dat het gelijkheidsdenken, dat er vanuit gaat dat mensen en religies gelijk zijn, steeds verder doorslaat en dat dit onder meer ten koste gaat van de christelijke feestdagen.

"Er gaan stemmen op die zeggen: is dat niet in strijd met het gelijkheidsbeginsel? Waarom is er immers wel hemelvaart voor de christenen en geen suikerfeest voor de moslims?", aldus de SGP-leider.
© ANP


Er zijn CAO's die werknemers al de ruimte geven om voor andere dan de christelijke feestdagen te kiezen. Ik vind dit zelf een goede ontwikkeling. Het meest handige systeem is denk ik een systeem met een meerkeuzeoptie voor iedere medewerker.

Ik zie dit niet als een roepen dat elke religie gelijk is, maar puur als een recht van mensen op eigen geloofsbeleving.

Tis maar hoe je het bekijkt denk k...ik zie dit ook als een opening om de verkeerde kant op te gaan, en dan komt toch even dat onderwijzertje in mij naar boven dat alle mensen het liefst de goede kant op zou sjeesen door alle andere feestdagen te "verbieden"...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:11
 
HENK710 schreef:
SGP vreest voor christelijke feestdagen

AMSTERDAM - De SGP vreest dat door het gelijkheidsprincipe de christelijke wortels uit de Nederlandse samenleving zullen verdwijnen.

In een interview met NU.nl stelt SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij dat het gelijkheidsdenken, dat er vanuit gaat dat mensen en religies gelijk zijn, steeds verder doorslaat en dat dit onder meer ten koste gaat van de christelijke feestdagen.

"Er gaan stemmen op die zeggen: is dat niet in strijd met het gelijkheidsbeginsel? Waarom is er immers wel hemelvaart voor de christenen en geen suikerfeest voor de moslims?", aldus de SGP-leider.
© ANP


Er zijn CAO's die werknemers al de ruimte geven om voor andere dan de christelijke feestdagen te kiezen. Ik vind dit zelf een goede ontwikkeling. Het meest handige systeem is denk ik een systeem met een meerkeuzeoptie voor iedere medewerker.

Ik zie dit niet als een roepen dat elke religie gelijk is, maar puur als een recht van mensen op eigen geloofsbeleving.

wat is het kenmerk van een christen??
is het niet dat hij/zij tot Gods eer wil leven en te doen wat Hij wil dat we doen?

Ik vraag me af hoe dan een oprechte christen zonder slag of stoot kan accepteren dat er andere religieuse feestdagen zijn, daar God zegt dat er geen andere goden naast Hem zijn, en dat Hij afgodendienst haat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 00:39
 
Ik vraag me af hoe dan een oprechte christen zonder slag of stoot kan accepteren dat er andere religieuse feestdagen zijn, daar God zegt dat er geen andere goden naast Hem zijn, en dat Hij afgodendienst haat.

En hier valt of staat je geloof mee .
Heel goed verwoord
Met een vriendelijke groet van mij.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 20:29
 
JOLAN931 schreef:
wat is het kenmerk van een christen??
is het niet dat hij/zij tot Gods eer wil leven en te doen wat Hij wil dat we doen?

Ik vraag me af hoe dan een oprechte christen zonder slag of stoot kan accepteren dat er andere religieuse feestdagen zijn, daar God zegt dat er geen andere goden naast Hem zijn, en dat Hij afgodendienst haat.


Als christen sta je gewoon in de wereld en heb je je ook als een mens te gedragen.
Het probleem is dat Nederland als een christelijk land gezien word.
Het spijt mij, maar dat is het feitelijk nooit geweest.
De 80-jarige oorlog ging meer over de 10e penning dan om godsdenstvrijheid.
Persoonlijk vind ik in deze discussie vreemd dat de gemiddelde christen niet dankbaar is voor de chr. feestdagen die er wel zijn.
Wees blij met wat je hebt en laat een ander ook zijn feestje hebben.
Wat is nou intoleranter? een moslim of een christen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:28
 
PIETER649 schreef:
Als christen sta je gewoon in de wereld en heb je je ook als een mens te gedragen.
Het probleem is dat Nederland als een christelijk land gezien word.
Het spijt mij, maar dat is het feitelijk nooit geweest.
De 80-jarige oorlog ging meer over de 10e penning dan om godsdenstvrijheid.
Persoonlijk vind ik in deze discussie vreemd dat de gemiddelde christen niet dankbaar is voor de chr. feestdagen die er wel zijn.
Wees blij met wat je hebt en laat een ander ook zijn feestje hebben.
Wat is nou intoleranter? een moslim of een christen.....

Daar kun je een topic over opzetten. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:42
 
MARIO216 schreef:
Daar kun je een topic over opzetten. Knipoog smiley



nou Mario.... gooi je haar los en doe es gek.... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:55
 
MARIO216 schreef:
Daar kun je een topic over opzetten. Knipoog smiley

over het algemeen ben ik vrij tolerant, maar vraag me wel eens af.... mogen wij als christenen wel zo tolerant zijn wat betreft andere godsdiensten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1