ChristianMatch
 


Forum

De Stemming vandaag:
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 10:29
 
De Stemming vandaag:

Soms is het leuk grote mensen dingen te delen met kinderen, zoals vandaag.
"Jongens" zei ik, "vandaag is best een belangrijke dag voor Nederland. Alle grote mensen mogen naar de stembus om te stemmen.
Waarop zouden jullie gaan stemmen?" Benieuwd wat mijn kinderen er eigenlijk van hebben meegekregen.
Direct roept Nynke van 7: "Ik op Hans Klok!!"
"Nee Nynke dat kan niet" dendert Gerben van 10 eroverheen en legt Nynke uit dat het gaat om de 2e kamer verkiezingen, wie ons land moeten gaan regeren en geeft gelijk een stemadvies weg: "joah... ik zou in ieder geval niet op het CDA gaan stemmen want dan wordt Jan Peter Balkenende weer minister-president."
"Ja maar Gerben, ik weet helemaal niet waarover het gaat, dus ik stem gewoon op Hans Klok."
Ik schoot in de lach om Nynke en was tegelijk verbaasd wat Gerben er al over wist te vertellen.
Toch laat mij dit gesprekje niet los.
Hoe komt Nynke bij Hans Klok?? Ik bedoel...hier in huis zijn we helemaal niet bezig met illusionisten en naar mijn weten is hij ook niet op tv geweest.
Of zou ze nou slimmer zijn dan ik..?
Al die grote politieke partijen met hun verkiezingsprogramma en beloften naar de kiezer ..bedacht door mensen achter bureautjes, komen bedrogen uit omdat de praktijk zo anders blijkt. .
Die Hans Klok, was zo gek niet bedacht....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 15:46
 
MIEK114 schreef:
De Stemming vandaag:

Soms is het leuk grote mensen dingen te delen met kinderen, zoals vandaag.
"Jongens" zei ik, "vandaag is best een belangrijke dag voor Nederland. Alle grote mensen mogen naar de stembus om te stemmen.
Waarop zouden jullie gaan stemmen?" Benieuwd wat mijn kinderen er eigenlijk van hebben meegekregen.
Direct roept Nynke van 7: "Ik op Hans Klok!!"
"Nee Nynke dat kan niet" dendert Gerben van 10 eroverheen en legt Nynke uit dat het gaat om de 2e kamer verkiezingen, wie ons land moeten gaan regeren en geeft gelijk een stemadvies weg: "joah... ik zou in ieder geval niet op het CDA gaan stemmen want dan wordt Jan Peter Balkenende weer minister-president."
"Ja maar Gerben, ik weet helemaal niet waarover het gaat, dus ik stem gewoon op Hans Klok."
Ik schoot in de lach om Nynke en was tegelijk verbaasd wat Gerben er al over wist te vertellen.
Toch laat mij dit gesprekje niet los.
Hoe komt Nynke bij Hans Klok?? Ik bedoel...hier in huis zijn we helemaal niet bezig met illusionisten en naar mijn weten is hij ook niet op tv geweest.
Of zou ze nou slimmer zijn dan ik..?
Al die grote politieke partijen met hun verkiezingsprogramma en beloften naar de kiezer ..bedacht door mensen achter bureautjes, komen bedrogen uit omdat de praktijk zo anders blijkt. .
Die Hans Klok, was zo gek niet bedacht....

Mooi verhaal Mieke!.
Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 16:01
 
MARY052 schreef:
Mooi verhaal Mieke!.
Mary

Toch maar stemmen mensen. Al is het alleen maar om aan te geven hoe sociaal Nederland moet worden of blijven.

Thomas, stemt niet alleen voor het eigen belang.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 16:01
 
MARY052 schreef:
Mooi verhaal Mieke!.
Mary

Toch maar stemmen mensen. Al is het alleen maar om aan te geven hoe sociaal Nederland moet worden of blijven.

Thomas, stemt niet alleen voor het eigen belang.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 17:12
 
Uk is met me meegeweest en heeft op geheel eigen wijze het stemformulier in de grote container gesjeesd...
hij vond het wel een beetje raar..."Mamah, waarom moeten al die papieren nu in de prullenbak?" Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 17:14
 
ow geweldig..kids ook...idd iedere stem telt zelfs als ie in de prullenbak moet Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 18:21
 
wat doen ze met al die stembiljetten als ze klaar zijn met tellen, hertellen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 18:40
 
MARISKA601 schreef:
wat doen ze met al die stembiljetten als ze klaar zijn met tellen, hertellen?

Terug in dezelfde prullenbak denk ik Mars Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 18:45
 
TESSYBEAR731 schreef:
Terug in dezelfde prullenbak denk ik Mars Knipoog smiley



Ik haal toch ook mijn afval niet uit de bakken om het vervolgens er weer in te doen? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:35
 
TESSYBEAR731 schreef:
Uk is met me meegeweest en heeft op geheel eigen wijze het stemformulier in de grote container gesjeesd...
hij vond het wel een beetje raar..."Mamah, waarom moeten al die papieren nu in de prullenbak?" Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Lachende smiley Clown smiley

Mocht hij nog helpen om de 'prullenbak' aan te stampen of was dat bij jullie nog niet nodig? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:39
 
‘k Heb vanmorgen op school een gesprek gehad over de Verkiezingen. Boeiend wel! Ze kwamen binnen met opmerkingen als ‘wij stemmen de V(eel)V(rije)D(agen)', etc. Grappig, dat zo’n grapje al tientallen jaren bestaat en nog steeds actueel is. Lachende smiley
Vervolgens vertelden een paar kinderen spontaan, zonder dat ik er naar vroeg, wat hun ouders gingen stemmen. Toen wilden ze natuurlijk ook weten wat ik zou gaan stemmen, waar ik geen geheim van gemaakt hebben. ‘k Moest wel even uitleggen aan een kind, van wie de ouders echte SGP-ers zijn, waarom ik niet op die partij zou gaan stemmen. Dus ik heb voorzichtig uitgelegd dat ik het niet helemaal eens ben met het vrouwen-standpunt, maar dat het verder best wel een goede partij met goede ideeën is. Wel tactisch gebracht, al zeg ik het zelf. Knipoog smiley
Even later kwam het gesprek op de PVV en Wilders. Dus ik stelde de vraag of iemand hem kende. Eerst begonnen de meiden over z’n kapsel, erg interessant dus. Twijfelende smiley Lachende smiley Vervolgens stak een leerling zijn vinger op – hij vindt de Tweede Wereldoorlog heel interessant - en zei ‘nou, ik vind dat hij eigenlijk wel een Hitler 2 is’. Oepsie Twijfelende smiley Geschokte, onthutste smiley , dat vond ik en de rest wel een beetje te gortig. Ik heb het ook maar wat gerelativeerd en hem gezegd dat hij dat beter niet zo in het openbaar kan zeggen. Dat begreep hij ook wel weer. ’t Is overigens een hele lieve en goudeerlijke jongen die het zei, dus ach..wie neemt het hem kwalijk.
Daarna hebben we met elkaar gedankt voor onze democratie, gebeden voor een ‘goede’ uitslag van de Verkiezingen en gevraagd of God ons land wil leiden. En ook hebben we gebeden of we God in vrijheid kunnen blijven dienen.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 9 juni 2010, 20:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:02
 
MARIJAN072 schreef:
Lachende smiley Clown smiley

Mocht hij nog helpen om de 'prullenbak' aan te stampen of was dat bij jullie nog niet nodig? Knipoog smiley

Neuh! het was hier heel rustig Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1