Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 09:35
Onderwerp: Buddha beeld
|
|
|
Ik denk wel dat het handig is om de term afgodsbeeld in de juiste zin van het woord te gebruiken. Wanneer is een beeld een afgodsbeeld? Een beeld voor de sier lijkt voor jou per definitie een afgodsbeeld en daar worden in mijn ogen terecht vraagtekens bij gezet. Dan is het jammer dat je meteen weer doet voorkomen alsof die ander niet bijbels reageert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 09:18
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
Quote: | Eigenlijk is het diep droevig wat je hier vertelt. Dat krijg je als je iets gaat verzinnen wat niet in de Bijbel staat. Hoe kunnen jullie zo met geadopteerde kinderen omgaan. De kerk zou zich moeten schamen............... |
De kerk? "Er waren mensen...", aldus Mariska. Dat is nog niet een hele kerk. Er zijn namelijk in diezelfde kerk vele mensen die dat bezwaar van die enkelingen niet legitiem vinden.
Tegelijk blijft het jammer dat je blijft doen alsof kinderdoop totaal niet op de Bijbel gebaseerd is. Dat jij een andere gedachte hebt, is prima. Maar om dan direct alle andere interpretaties als onbijbels af te doen...
En ja, dat is wel het gevaar als dergelijke onderwerpen aan de orde komen. Er zijn twee verschillende interpretaties die beiden op de Bijbel gebaseerd zijn, waarbij de twee verschillende interpretaties totaal niet met elkaar te vergelijken zijn, of je moet appels en peren ook hetzelfde vinden... Ik denk dan: laat elkaars interpretatie in waarde en ga niet de ander als onbijbels afschilderen...
En nee, Chat, dit is niet puur naar jou gericht, want er zijn ook anderen die hierop gereageerd hebben die toch direct lijken te doen voorkomen dat de mensen die kinderdoop (lees: verbondsdoop) aanhangen onbijbels zijn. En ja, dat vind ik zeer spijtig!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 26 april 2010, 09:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 22:23
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | nee hoor er zijn meerdere dingen die ik leuk vind
racefietsen (kijken en doen) motorrace (jaarlijks naar de TT assen) feijenoord (rest hoef ik niet te zien) nederlands elftal (alleen de wk en ek, verder niet interessant) schaatsen atletiek poolbiljarten darten vissen
verder lees ik graag een boek (alleen weinig tijd voor) ben graag aan t wandelen op strand of in bos kijk ook graag af en toe eens een film en dan nog druk met kerk en dingen daar om heen
dus in de ban van voetbal eh...nee...geen tijd voor |
En dat zonder emo's
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 21:55
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | oh ja....moet wel uitkijken met t plaatsen van icoontjes
hahhaa t zou zomaar tot een ban kunnen lijden  | Bent u zo in de ban van voetbal dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 21:12
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | tja..... dom feijenoord  |
Zijn er ook slimme voetballers dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:52
|
|
|
En zo zijn we eindelijk weer waar de open vraag voor bedoeld was in mijn ogen. Niets heikel onderwerp, maar gewoon een open gedachtengang om verder over van gedachten te wisselen...
...waarom heb jij beelden in je tuin/huis? Om te aanbidden of gewoon voor de sier? Een wereld van verschil hoe je die vraag beantwoord. De eerste optie heeft direct invloed op je christen de zijn, de tweede niet! Hopelijk kunnen we dit onderscheid nu eens vasthouden met elkaar zonder direct de ander op zijn/haar geloof te beoordelen als er een open vraag gesteld wordt over beelden in je tuin...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 10:01
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Daar zit het hem nu juist in, dat het NIET TE BEWIJZEN valt, dat er demonen mee gemoeid zijn (evt.).....  |
Toch is dat wat hier wel min of meer als feit gepredikt wordt door enkelen. Terwijl er ook anderen zijn die aangeven die ervaring niet te hebben. We kunnen die twee ervaringen toch ook gewoon naast elkaar laten bestaan zonder direct te doen alsof de ander geen gezond geloofsleven zou hebben? Want dat is helaas wel de tendens in deze discussie geworden...
...en dat op basis van een gewone open vraag waarbij nergens aangegeven is dat er al zo'n beeld staat bij de vragensteller, maar enkel een gedachte gedeeld wordt om eens open met elkaar over te praten zonder belerende vingertjes...
...maar dat lijkt toch lastig voor sommigen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 09:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als we gaan goedpraten dat mensen een Buddha beeld in huis willen nemen, want zoiets moet je toch ruim zien, wat moeten we dan nog meer goedpraten? | Wie heeft er gezegd dat beeld in huis te willen nemen?
CHATULIEM619 schreef: | Als er dan ook nog mensen zijn, die vanuit eigen ervaring vertellen dat ze daarmee demonen in huis haalden, waarom wordt daar zo gemakkelijk overheen gelezen? | Hoezo overheen gelezen? Er wordt serieus mee omgegaan, net als met die andere reacties van mensen die aangeven niet die ervaring te hebben. Er is duidelijk aangegeven dat als mensen die ervaring hebben gehad, het dan voorstelbaar is om dergelijke zaken af te raden. Maar tegelijk blijft er ook ruimte voor de mensen die zeggen die ervaringen niet te delen. Het is dus eerder zo dat de ervaring van deze mensen als onzinnig wordt afgedaan... Op die manier wordt de ervaring van een enkeling tot maatstaf verheven, wat logischerwijs tot reactie leidt. Denk eens aan die man die naar buiten ging, overstak na eerst uitgekeken te hebben en toch onder een auto kwam. Is die ervaring dan meteen maatstaf voor jouw leven, zodat je nooit meer naar buiten gaat en oversteekt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:43
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:40
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:37
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Toch hebben we dezelfde Bijbel... Waarom gaan wij daar eigenlijk niet mee langs de deur? Wat dat betreft zijn Jehova's mij een voorbeeld... |
Inderdaad, Liesbeth. Andersdenkenden kunnen ondanks de verschillen zeker een bron van nadenken voor onszelf zijn! We kunnen altijd van elkaar leren, al zijn we het niet in alles met elkaar eens!
Maar een kleine aantekening bij het eerste deel van het citaat: de Bijbel van de Jehova's Getuigen is een duidelijk gereviseerde versie van de Bijbel die wij kennen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:32
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Wees als Christen gewoon duidelijk in je boodschap, wat voor jou belangrijk is, waarom je iets doet of juist iets niet doet. Zorg dat je leven vol is van Christus, dan is er geen plaats voor andere dingen. |
Amen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:08
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | taakje weggelegd voor jou Henk?? overal waarschuwingstickers opplakken
of een sticker met
Demonen hebben zoveel plaats in je leven, als er plaatsen in je leven zijn waar Jezus niet is of kan zijn. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:06
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | hahaha.... ik heb een paar dagen getwijfeld......abonnement zou 2 mei aflopen. Wat doe ik....verder met CM ?? Ik weet het niet. Waarom zou ik t wel doen? Omdat dit een dating-site is? Ik weet wel wat ik graag wil, maar ik weet ook dat God mij 'haar' op mijn weg moet brengen. En Hij heeft zijn kans gehad.... ben 6mnd lid of zoiets geweest nu.... maar waarvoor? Gevonden wat ik zoek, nee jammer genoeg niet. Maar wel leuke kontakten 
Twijfel alom......maar ik heb besloten.....heb weer €20 euri in de pot gegooid....
Jullie zijn nog niet van me af.... maar ik zoek wel iemand die mij van jullie afhelpt  |
Die knuffel is dus toch wel verdiend
 En heb je werkelijk niet gekregen waar CM voor staat? Is CM een datingsite of een ontmoetingssite? Vanuit de tekst op de homepage en ook de ervaring van de leden hier, blijkt het toch ook vooral een ontmoetingssite te zijn waar christenen elkaar kunnen ontmoeten...en dat heeft wel gewerkt, zo geef je zelf al toe. Blijf hiervan genieten...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 25 april 2010, 00:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:03
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Denk niet dat ze in de tuincentra der zo'n bordje bij zullen zetten bij de action en de blokker ook niet bij de weg  |
Zit misschien nog wel handel in in die bordjes  Alhoewel...de leverancier zal er niet blij van worden Helaas...weer geen baan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:56
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ik geef iedereen een vette knuffel omdat ik hier weg ga. Maar ik vond het heel gezellig met jullie, hebter ook van genoten in de chat.
Groetjes en tot ???
Carien.  |
 Spring maar weer lekker naar het leven aan de andere kant van het CM-hekje Succes met je lammetjes en schaapjes...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:53
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Tot dusver heb ik nog niet gehoord dat normale bomen die hier groeien, demonen in zich herbergen. Hoe dat in landen is waar bomen vereerd worden, weet ik niet. Ik ga er gewoon vanuit dat de bomen in europa niet besmet zijn. |
Ze worden dus wel aanbeden...en daar gaat het toch om bij deze beeldendiscussie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:51
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Als ik nou zeg dat mijn abonnement morgen afloopt..... krijg ik dan ook een knuffel ?
 |
Bij deze dan Johan...ook al ga je dan wel niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:45
|
|
|
Oke Ar, dan nu het andere voorbeeld: de boom bij jou in de tuin of in de kamer die mogelijk elders op de wereld als religieus aanbiddingssymbool geldt....alleen omdat je het niet weet geldt het dan niet wat vor dat buddhabeeld wel geldt? Want dat is een beetje de dubbeling waar ik tegenaan loop....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:22
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Was het maar zó simpel, Henk..... Hoewel vele beeldjes niet die bijwerkingen hebben die Grace heeft ondervonden, kunnen er altijd exemplaren tussen zitten die wél bijwerkingen hebben. Dat weet men vaak niet van te voren als men die beeldjes koopt. Het is dan ook terecht dat Grace er ons voor waarschuwt. Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen blij zijn als er demonen zichtbaar door de kamer lopen en er allerlei dingen gebeuren die men niet wil..... |
Je hoort mij niet zeggen dat mensen er blij mee zijn... Maar sommige mensen hebben die ervaring en anderen niet. Die ruimte voor eigen beleving is er toch altijd wel. Jouw ervaring kan en mag nooit de maatstaf worden voor iedereen. Dat is wat denk ik wel altijd in het oog gehouden moet worden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:19
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:15
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:11
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:05
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:02
|
|
|
GRACE585 schreef: | bij ons is een leer ook een ladder henk hahaha zet em daarom maar in de schuur  |
Ja die kan ook nog 
Zo zie je maar weer, er zijn vele leren...maar wat is nu de echte/goede? Blijkbaar is het afhankelijk van de functionaliteit op dat moment? 
Maar de schuur moeten we maar zuinig op zijn...daar wordt blijkbaar leer verzameld
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 24 april 2010, 23:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:59
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:57
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Oké, terug naar de vraag? Mag een christen een Boeddha beeld hebben? Kan dit wel of toch niet?
De mensen die hier aangeven dat het niet kan, krijgen de mensen over zich heen die vinden dat het wel kan... |
Iets met rollen omdraaien??? Een aantal mensen die vinden dat het niet kan, wensen meteen anderen op de glijbaan te zetten of zelfs te verwijten dat Jezus niet op 1 zou staan... Dan is het toch niet zo vreemd dat er tegenreactie komt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:53
|
|
|
DIKKIE717 schreef: |
bij mij kwamen ze vanochtend; een nieuwe leer brengen; ik zeg,leg hem maar in de schuur.  |
Was het zo'n grote lap dan? Of had je nog leertjes nodig als bandenplakkers?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:47
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | speel dingen nou eens NIET op de man (m/v), geef gewoon antwoord op de vraag die in de openingspost gesteld is en 'hou verder je snater'. dat scheelt een hoop energie en ergernis. |
Hehe eindelijk iemand die het echt als gewone vraag ziet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:44
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Heel eerlijk gezegd begrijp ik de bedoeling van dit topic niet. Een promotie, om een boeddahbeeld aan te schaffen Of is het te bedoeling om een ander uit te dagen? Ik krijg soms het idee, dat sommigen daar van genieten. |
Zie het gewoon als een open vraag om met elkaar eens over van gedachten te wisselen. Maar dat lijkt op CM al niet meer te kunnen...en dat is jammer!!!
|
|
Naar boven |
|
|