ChristianMatch
 


Forum

Wat heb jij met Gods Volk Israël?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
TAMAR098





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 september 2015, 19:15
 
Hallo allemaal,

Graag leg ik deze vraag eens voor op het cm-forum. Vanaf mijn jongste jaren ben ik zelf aangeraakt, door de Bijbelverhalen, over Gods Volk en de relatie die God met Zijn Volk heeft. Hoe Hij handelde met hen en nog tot op de huidige dag. Hoe Hij Zijn Volk terug heeft gebracht, zoals beschreven in het hele OT, vanaf de Torah tot en met de laatste profeten......
Altijd weer ben ik onder de indruk, van Gods Grote daden, Zijn Trouw, Zijn Geschiedenis en Toekomst, voor hen (het Joodse Volk) en voor ons, uit de volkeren....
Mijn passie voor hen is gebaseerd op de Bijbel en niet op de krant.....

Vele jaren doe ik er vrijwilligerswerk en zie van dichtbij hoe God aan het werk is...........maar gelukkig gaan Gods Ogen over de gehele aarde, totdat de Messias daadwerkelijk komt! Maar er gebeuren grootse dingen daar!!
De bedekking voor Wie de Messias is, wordt zo vaak en in grote getale verwijderd!

Mijn vraag aan de lezer: voel jij je betrokken door liefde en gebed tot Zijn Volk? Wordt er in jou gemeente gebeden voor hen, in liefde en barmhartigheid? Voor de Vrede van Jeruzalem, zeg maar.....
Zijn wij ons, als gemeente, bewust van de grote opdracht om hen tot "naijver / jaloersheid op te wekken", zoals dat o.a. staat beschreven in Romeinen 11:11?
En zoals Paulus ons zegt: zij (Israël) is ons als voorbeeld gegeven......

Is dit ook hoe jij het beleeft, als jij de bijbel bestudeert en in je eigen wandel met de Here God?

Tamar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA613





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 september 2015, 22:21
 
Wat bedoel je precies met Gods volk Israel? Of bedoel je de messiaansbelijdende joden? De religieuze Joden die in het land Israel wonen ? Of bedoel je met Gods Volk Israel allen die bij het geestelijk Israel horen, omdat ze geloven in de Messias?

Aan je omschrijving te zien ga ik er even vanuit dat je doelt op de nakomelingen van Abraham, Izaak en Jakob die in Israel wonen en de komst van de Messias verwachten. Ik geloof dat God Zijn volk niet verstoten heeft en wij mogen/moeten bidden om vrede. Aan de andere kant moeten we ook niet vergeten dat Paulus schrijft dat er in Christu noch jood, noch griek is. De culturele grenzen vallen dus weg. Ik heb wel veel respect voor de rabbijnse joden die zo diep met de Schrift bezig zijn. Helaas bestuderen velen de Schrift zonder dat ze daarin Jezus kennen die hen eeuwig leven geeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TAMAR098





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: zondag 13 september 2015, 13:24
 
Hallo Manna,

Dank voor je reactie. Ja, ik bedoel inderdaad alle Israëlieten.
God heeft gezegd in zijn woord, dat HIJ zijn Volk blind terug zou brengen.....(Jesaja 43: 8 en andere)
En dat is gebeurt en gebeurt nog.
Zelf ken ik Messiaanse broeders en zusters, seculiere Joden en Orthodoxe Joden......Allen horen, in mijn simpele visie, bij Gods Volk Israël.
En ja, ze hebben een oprecht verlangen om de Here te dienen. En een licht te zijn voor de natieën, zoals dat ook in de Bijbel is genoemd.
God is soeverein en leidt velen tot de Waarheid, Wie de Messias is!

We leven in bijzondere tijden! En ik ben blij, dat velen uit de heidenen, beseffen dat God nog altijd verbonden is met Zijn Volk Israël. Zie bijv. Jeremia 31:36-37.

Gezegende dag, Tamar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SEPPIE493





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: donderdag 24 september 2015, 23:36
 
TAMAR098 schreef:
Hallo allemaal,

Graag leg ik deze vraag eens voor op het cm-forum. Vanaf mijn jongste jaren ben ik zelf aangeraakt, door de Bijbelverhalen, over Gods Volk en de relatie die God met Zijn Volk heeft. Hoe Hij handelde met hen en nog tot op de huidige dag. Hoe Hij Zijn Volk terug heeft gebracht, zoals beschreven in het hele OT, vanaf de Torah tot en met de laatste profeten......
Altijd weer ben ik onder de indruk, van Gods Grote daden, Zijn Trouw, Zijn Geschiedenis en Toekomst, voor hen (het Joodse Volk) en voor ons, uit de volkeren....
Mijn passie voor hen is gebaseerd op de Bijbel en niet op de krant.....

Vele jaren doe ik er vrijwilligerswerk en zie van dichtbij hoe God aan het werk is...........maar gelukkig gaan Gods Ogen over de gehele aarde, totdat de Messias daadwerkelijk komt! Maar er gebeuren grootse dingen daar!!
De bedekking voor Wie de Messias is, wordt zo vaak en in grote getale verwijderd!

Mijn vraag aan de lezer: voel jij je betrokken door liefde en gebed tot Zijn Volk? Wordt er in jou gemeente gebeden voor hen, in liefde en barmhartigheid? Voor de Vrede van Jeruzalem, zeg maar.....
Zijn wij ons, als gemeente, bewust van de grote opdracht om hen tot "naijver / jaloersheid op te wekken", zoals dat o.a. staat beschreven in Romeinen 11:11?
En zoals Paulus ons zegt: zij (Israël) is ons als voorbeeld gegeven......

Is dit ook hoe jij het beleeft, als jij de bijbel bestudeert en in je eigen wandel met de Here God?

Tamar

Interessante topic! Ik kom hierop terug. Shalom Lachende smiley
Eppie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 september 2015, 10:56
 
Dat ligt eraan op welke manier / met welke intentie je naar Romijnen 11:11 kijkt,..

18 Roem niet tegenover de takken. Want als je roemt; niet jij draagt de wortel, maar de wortel draagt jou.
19 Misschien zou je zeggen: "De takken werden gesnoeid zodat ik in hun plaats kon worden geënt!"
20 Goed, dat was zo omdat ze niet geloofden en werden gesnoeid. Maar jij stond door geloof. Wees dus niet hoogmoedig maar vrees.
21 Want als God de natuurlijke takken niet heeft gespaard, zou hij ook jou niet sparen.
22 Zie dan! De vriendelijkheid en strengheid van God; over degenen die vielen; strengheid, maar over jou vriendelijkheid. Als je in hem verblijft; vriendelijkheid, zo niet, dan zal ook jij worden gesnoeid.
23 En degenen die niet voortgaan in hun gebrek aan geloof; ook zij zullen opnieuw geënt worden, want God kan hen opnieuw enten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANK756





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 november 2015, 11:33
 
HALLO TAMARA MET FRANK IK BEN EEN WEDERGEBOREN CHRISTEN EN BESTUDEER DE BIJBEL AL 28J VIA DE HEBREEUWSE EN GRIEKSE GROND TEKSTEN IK HEB MOMENTEEL MET HET VOLK ALS COLLEKTIEF NIETS WEET JE WAT ZO JAMMER IS ALS IEMAND EEN CHRISTEN GEWORDEN IS DOOR GELOOF DAN DENKEN DE MEESTE DAT ZE ER AL ZIJN MAAR ER IS NOG EEN WEG TE GAAN VAN HEILIGMAKING OM TOT KENNIS VAN HEM TE KOMEN EN DAAR HEEFT HIJ LERAARS VOOR GEGEVEN GOD HEEFT ZIJN VOLK 2000 PROFETISCHE TERZIJDE GESTELD VAN WEGE HUN ONGELOOF TOT DE DAG VAN VANDAAG GELOVEN ZE ALS VOLK NIET ZIE HANDELINGEN WAAR BROEDER PAULUS NAAR DE HEIDENEN IS GEGAAN JE HEBT MISSCHIEN WEL EENS GEHOORD OVER BEDELINGEN OF HUISHOUDINGEN IS HET ZELFDE EN NU LEVEN WE IN DE VIJFDE HUISHOUDING HET VERBORGEN KONKRIJK EN DAAR WORD HET LICHAAM OP GEBOUWD EN DAT ZIJN ENKELINGEN UIT DE HEIDENEN EN UIT ISRAEL EN GOD HEEFT ZICH TERUGGETROKKEN UIT DEZE WERELD EN IS ZEKER NIET BEZIG MET ISRAEL DAT GEBEURD IN EEN VOLGENDE HUISHOUDING GR FRANK
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOHANNA539





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 november 2015, 22:47
 
Het Joodse volk is een volk dat door God apart is gezet.Als Christen vind ik dat ik onvoorwaardelijk achter Zijn volk moet staan.Dat wil niet zeggen dat ik het eens ben ben de politiek in Israel.Mijn zoon Simeon heeft een joodse vader en het doet mij pijn steeds weer opmerkingen te krijgen over het gebeuren in het midden oosten.God vraagt ons voor Zijn volk te bidden.Jezus is immers geboren uit een joodse vrouw,de Koning der
Joden.Wie zijn wij dan om Zijn volk af te wijzen?Bid dus dagelijks voor Zijn volk!!


Laatst aangepast door
JOHANNA539
op zaterdag 7 november 2015, 22:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVRJANIN430





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 november 2015, 13:14
 
Ik heb zelf ook diverse keren vrijwilligerswerk in IL gedaan, met groot plezier en vanuit ongeveer de overtuiging die met die van Tamar (en anderen) overeenkomt.
Uitdrukkelijk was het mij verboden om evangelisatiepraktijken aldaar te ontplooien (wat ik niet eens overwoog) en heb dat zeker ook niet gedaan, want ik denk dat er tegenwoordig weinig is, waarmee gelovigen Joden tot ‘naijver opwekken’ kunnen.

In het algemeen geldt volgens mij dat je een authentieke en oprechte gelovige zijn moet: een mens, een vriend wezen vooraleer je ooit denkt aan een verborgen agenda van evangelisatie – als evangelisatie de reden tot vriendschap is, is je getuigenis gedoemd tot mislukken, denk ik.

Theologisch bezien zie ik het Israëlitische/Joodse volk als Gods eerste volk en beaam Paulus’ uitspraak dat Gods uitverkiezing onberouwelijk is. Hoewel dat geschreven staat, zijn er veel christenen in heden en verleden die menen dat God daarover anders denkt, wat volgens mij een grove zonde is.

Gods volk is een bijzonder volk en die status heeft het in de geschiedenis en in het heden ellende bezorgd die zijn weerga niet kent. Israël als huidige natie kan nooit iets goed doen en al zijn verrichtingen liggen onder een vergrootglas en zijn acties worden onnavolgbaar veroordeeld; antisemitisme is van alle tijden en heeft op ene hoger niveau naar mijn smaak verband met de uitverkiezing.

Het teleurstellendst vind ik overigens christelijk antisemitisme, omdat dit iets is waartegen Paulus immers waarschuwt; helaas is het verankerd in zaken als de Heidelbergse Catechismus en komt het nog steeds in verhulde vorm in preken over de christelijke gemeenten. De meeste theologie van de protestanten is een paar eeuwen geleden op schrift gesteld, maar de actualiteit heeft die ingehaald, waardoor er op het vlak van Israël weinig consistentie bestaat.
Ik vind het daarom echt knap dat een man als Isaac Newton voorbij zijn tijd, met de Bijbel in zijn hoofd horizonnen heeft kunnen zien die in die tijd voor onmogelijk werden gehouden; dat je dus als gelovige niet richt naar de waan van de dag, maar Gods Woord als leidraad neemt, vind ik een voorbeeld dat het navolgen waard is, maar vast niet gemakkelijk is.

PS 122:6 ???????? ??????? ???????????? ?????????? ??????????.

Sja’aloe sjelom Jeroesjalajiem – jiesjlajoe ohavajiech
Vraag om vrede van Jeruzalem – mogen wie jou liefhebben, rust ervaren!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 november 2015, 20:48
 
Joden / Gods volk en Israel zijn mijn inziens twee verschillende zaken.

Volgens mij is één van de regels die God ons gesteld heeft "Gij zult niet moorden". Hoe moet ik dit dan vertalen naar het militaire machtsvertoon dat Israel vertoond (en niet alleen Israel helaas, vele landen en culturen moorden er, ogenschijnlijk, op los).

Ik geloof niet dat dit is wat God bedoeld heeft.

Jezus Christus is mijn weg, daardoor ben ik persoonlijk van mening dat ik niet perse Israel op een voetstuk hoef te plaatsen (Iets met idolen).


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 17 november 2015, 20:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVRJANIN430





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 november 2015, 22:57
 
Ik begrijp je reactie wel: inderdaad is het verbod om te moorden uitgevaardigd

Ooit is door iemand gezegd dat wie struikelt aan één bepaling van de Tora, schuldig is aan de hele Tora; m.a.w. iemand hoeft zich er niet op te beroemen minder zonden te hebben dan anderen of lichtere zonden te hebben begaan en dus beter te zijn.

Laat ik voorop stellen, dat er niemand is zonder zonden; Joden niet, David niet, Abraham niet.

Desondanks hield God van Abraham, van David en van Joden, om der vaderen wil: omwille van Abrahams geloof heeft God een bijzonder verbond gesloten met hem, dat loopt via Izak en Jacob en hun nakomelingen met als teken in hun vlees de besnijdenis.

Ik blijf erbij dat Gods verkiezing onberouwelijk is, wat niet inhoudt dat het volk Israël zondeloos was, is of zal zijn.
Ik stel het volk Israël niet op een voetstuk, het is niet mijn idool, maar wat ik niet doe, is het volk Israël rechten ontnemen of ontzeggen, die God het wel toeschrijft.

Ik weet dat er christenen zijn, die dat niet zo fijn zijn om te horen, maar wie daarmee problemen heeft, zal dat met God opnemen moeten of dient teksten in dezen anders te interpreteren.

Helaas voor die christenen is een bepaling van het Abrahamitisch verbond dat het land aan Abrahams nakomelingen in de lijn van Izak (niet van Ismaël) toegezegd is; de profeten voorspellen een terugkeer van over zee en eerst een fysiek herstel, daarna een geestelijk herstel.

Het zou zomaar kunnen zijn dat in 1948 het fysieke herstel heel concreet geworden is; ik ga daar vooralsnog van uit en als dat zo is, dan is de oprichting van de staat Israël een heel concreet teken van Gods trouw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 18 november 2015, 18:20
 
Als dat laatste zo is, dan zou dat inderdaad heel mooi zijn.

Naar mijn weten staat er in de bijbel aangegeven dat men wel op de aarde is, maar niet van de aarde. Israel is in mijn ogen een land dat volledig van de aarde is. Vandaar dat ik mij focus op God / Jezus Christus en niet op een specifieke plek op aarde.

Ik heb er verder geen oordeel over. Voor mij is Jezus Christus de weg en dat is overal te belijden wat mij betreft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVRJANIN430





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 18 november 2015, 21:52
 
Dat is de kern en (uiteraard) iets wat je beter niet uit het oog verliezen moet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 19 november 2015, 06:46
 
Klopt, dat is de kern wat altijd weer naar voren lijkt te komen. Er zijn zoveel stromingen dat ik door de bomen het bos niet zie. Dus ik hou mij daar altijd maar aan vast, zeker in deze tijden.

Laatst aangepast door
GERARD072
op donderdag 19 november 2015, 06:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2015, 20:01
 
Het land Israël is me dierbaarder dan welk land op de wereld ook. Vooral omdat Hij ervoor koos om juist daar en binnen het volk wat daar toen woonde geboren te worden.
Daarbij houdt ik van de veelzijdigheid, de culturen, de historie, de natuur etc. die er te vinden is. Ik kom er graag. Kanaän is prachtig! :-D

Tegelijkertijd sluit ik me ook aan bij de vraag of het huidige Israël hetzelfde is als het Israël wat zo een speciale positie heeft gekregen vanuit de Bijbel.
Hij koos ervoor daar geboren te worden, maar op het moment dat ze Hem verwierpen, strafte Hij het ook. Uit liefde, weliswaar, maar bekering blijft soms wel heel lang uit, vooralsnog. Dat maakt het wat complex.
En als ze Hem niet van harte dienden, kwamen er ook heidense volken het land innemen. Ik vraag me af, maar weet het antwoord niet, of dat momenteel niet ook het geval is. Ligt Israël al zolang letterlijk en figuurlijk onder vuur, omdat ware bekering uitgebleven is?
Ik weet het niet. Durf niet te oordelen. Maar vraag het me wel oprecht af.

Daarbij: onder de volken voor wie Kanaän vooralsnog niet bedoeld was, zijn ook vele christenen te vinden. Zijn zij het dan, over wie Psalm 87 zingt:

De Filistijnen, Tyriërs en Moren
zijn binnen u, o Godsstad, voortgebracht.
Van Sion zal het blijde nageslacht
eens zeggen: elk van hen is daar geboren.
?

Ik weet het niet. Maar toen ik een paar maanden geleden er was, ben ik ook in contact gekomen met een aantal Arabische Christenen, welke ook al eeuwenlang hun wortels in Israël hebben. Mag Ismaël (nu) ook een plekje hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CALLIE649





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2015, 13:29
 
Dag Tamar,

Interessante topic wordt hier aangesneden. Mijn antwoord op je vraag: ja ik voel mij betrokken bij Israel.

Berichtgevingen en kritieken over Israel hou ik nauwlettend in de gaten. Op hun manier van optreden omtrent de steeds maar weer aanhoudende aanvallen en zelfmoordaanslagen op hun land is ontzettend veel kritiek en heel vaak onterecht! Dan moet ik steeds denken aan een bijbelse profetie dat uiteindelijk 'de wereld zich tegen Israel zal keren'. En dat het volk/land Israel het nog zo benauwd zal gaan krijgen in de toekomst door de druk die de wereld op ze uit zal oefenen dat ze uiteindelijk hun hoofd omhoog heffen en het uit schreeuwen naar God. En dan zal Hij terugkomen… Zien we daar niet een beetje de contouren van 'het zich keren tegen Israel' ?

Ook binnen sommige kerken die beweren dat wij christenen de plaats hebben ingenomen van Israel…

Laat ons helder blijven en ons niet laten misleiden...

Hier een aantal bijbelplaatsen waaruit blijkt dat Israel NIET VERWORPEN is door God en waar vooral uit blijkt dat God zich houd aan Zijn belofte aan en verbond met Israel:

Lees eens Ezechiel 37.
Het beste is om die helemaal te lezen om in de context te blijven, maar met name vanaf vers 21 is het gevuld met 'eye-openers'.

---
21 Spreek dan tot hen: Zo zegt de Heere HEERE: Ziet, Ik zal de kinderen Israëls halen uit het midden der heidenen, waarhenen zij getogen zijn, en zal ze vergaderen van rondom, en brengen hen in hun land;
22 En Ik zal ze maken tot een enig volk in het land, op de bergen Israëls; en zij zullen allen te zamen een enigen Koning tot koning hebben; en zij zullen niet meer tot twee volken zijn, noch voortaan meer in twee koninkrijken verdeeld zijn.
23 En zij zullen zich niet meer verontreinigen met hun drekgoden, en met hun verfoeiselen, en met al hun overtredingen; en Ik zal ze verlossen uit al hun woonplaatsen, in dewelke zij gezondigd hebben, en zal ze reinigen; zo zullen zij Mij tot een volk zijn, en Ik zal hun tot een God zijn.
24 En Mijn Knecht David zal Koning over hen zijn; en zij zullen allen te zamen een Herder hebben; en zij zullen in Mijn rechten wandelen, en Mijn inzettingen bewaren en die doen.
25 En zij zullen wonen in het land, dat Ik Mijn knecht Jakob gegeven heb, waarin uw vaders gewoond hebben; ja, daarin zullen zij wonen, zij en hun kinderen, en hun kindskinderen tot in eeuwigheid, en Mijn Knecht David zal hunlieder Vorst zijn tot in eeuwigheid.
26 En Ik zal een verbond des vredes met hen maken, het zal een eeuwig verbond met hen zijn; en Ik zal ze inzetten en zal ze vermenigvuldigen, en Ik zal Mijn heiligdom in het midden van hen zetten tot in eeuwigheid.
27 En Mijn tabernakel zal bij hen zijn, en Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen Mij tot een volk zijn.
28 En de heidenen zullen weten, dat Ik de HEERE ben, Die Israël heilige, als Mijn heiligdom in het midden van hen zal zijn tot in eeuwigheid.
---

Ik wil met klem benadrukken...de uitspraak van God: "...tot in eeuwigheid"!!

Amos 9:14-15
“14 En Ik zal de gevangenis van Mijn volk Israël wenden, en zij zullen de verwoeste steden herbouwen en bewonen, en wijngaarden planten, en derzelver wijn drinken; en zij zullen hoven maken, en derzelver vrucht eten.
15 En Ik zal ze in hun land planten; en zij zullen niet meer worden uitgerukt uit hun land, dat Ik hunlieden gegeven heb, zegt de HEERE, uw God.”

De profeet Amos profeteerde dat de Joden hun land weer terug zouden krijgen.
En dat is ook gebeurd! In 1948 is Israel uitgeroepen tot een natie, een land.
Voor de skeptici onder ons en degenen die nog steeds vasthouden aan het idee dat christenen het 'nieuwe Israel/geestelijke Israel' is: op basis van deze schriftgedeelten blijkt dat dus geenzins het geval.

Romeinen 11 weleens goed gelezen en bestudeerd? Zo klaar als een klontje!
Paulus heeft ooit het onderwerp 'Heeft God zijn volk Israel verstoten' besproken. En wat zegt Paulus onder leiding van de Heilige Geest?
"Dat zij verre!" Oftewel: absoluut niet verstoten.

Het huidige joodse volk/Israel mag dan inderdaad in blindheid wandelen, maar dat betekent niet dat God Zich niet houd aan Zijn belofte met hun.

En dat betekent al helemaal niet dat wij, christenen uit heidenen (niet van joodse komaf) de positie van 'Zijn oogappel' innemen.
Er is geen schriftplaats in de bijbel die deze gedachtegang ondersteunt en aanmoedigd.

Er is overigens ergens opgeschreven in de bijbel dat God zelf zich beklaagd over het feit dat het land Israel verdeeld wordt onder andere volken. Als ik de precieze schriftplaats weer terugvind zal ik die hier posten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CALLIE649





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2015, 22:04
 
Hallo allen.

Bij deze een aanvulling op mijn voorgaande reactie.

Ik heb de schriftplaats gevonden waarin God Zich uitspreekt over het verdelen van het land Israel onder andere volken/bevolkingen.

Hoewel ik hieronder slechts een vers uitlicht, raad ik aan om Joel 3 helemaal te lezen. Want ook daarin wordt duidelijk dat God nog steeds van doen heeft en wil hebben met het volk Israel ondanks hun huidige blindheid.

Uitgelicht:

Joel 3 : 2 (Statenvertaling)
"2 Dan zal Ik alle heidenen vergaderen, en zal hen afvoeren in het dal van Josafat; en Ik zal met hen aldaar richten, vanwege Mijn volk en Mijn erfdeel Israël, dat zij onder de heidenen hebben verstrooid, en Mijn land gedeeld;"

Wanneer je bovenstaande goed op je in laat werken, dan mag het duidelijk zijn hoe wij de kwestie 'een Palestijnse staat binnen de landpalen van Israel' in bijbels licht zouden moet zien!

Als je als christen gelooft in de waarheidsgetrouwheid van de bijbel, dan is je verbonden voelen met het volk Israel helemaal niet vreemd.


Laatst aangepast door
CALLIE649
op donderdag 17 december 2015, 22:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE030





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2015, 23:27
 
Ik vind dit een moeilijk onderwerp. Ik was vroeger proisrael echt helemaal voor tot ik er geweest ben. Toen heb ik gezien hoe ze met de palestijnen omgingen dat is echt niet goed gewoon palestijnen worden verdrukt door israel en hebben het ontzettend moeilijk vooral degene die in de westbank wonen. Ik kan daar veel oververtellen. Ik heb ze gesproken en gezien.
Ik vind het lastig hoe ik dit moet zien. Ik heb ook moeite mee dat 1948 wordt gezien als mijlpaal voor veel palestijnen begon de ellende toen daarvoor konden ze in vrede leven met de joden maar toen zijn er veel hun huis uitgejaagd. Kijk de stonescryout
En nog steeds worden palestijnse wijken in jeruzalem ontruimt om plaats te maken voor de joden. Als je bedenkt dat palestijnen daar al generaties lang wonen dat is ontzettend heftig


Mijn profielfoto is gemaakt bij de tent of nations in bethelehem.

Dat is palestijnse christelijke boer die het erg moeilijk wordt gemaakt door israel. Zie. Www.Tentofnations.org


Laatst aangepast door
GRACE030
op donderdag 17 december 2015, 23:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2016, 15:36
 
GRACE030 schreef:
Ik vind dit een moeilijk onderwerp. Ik was vroeger proisrael echt helemaal voor tot ik er geweest ben. Toen heb ik gezien hoe ze met de palestijnen omgingen dat is echt niet goed gewoon palestijnen worden verdrukt door israel en hebben het ontzettend moeilijk vooral degene die in de westbank wonen. Ik kan daar veel oververtellen. Ik heb ze gesproken en gezien.
Ik vind het lastig hoe ik dit moet zien. Ik heb ook moeite mee dat 1948 wordt gezien als mijlpaal voor veel palestijnen begon de ellende toen daarvoor konden ze in vrede leven met de joden maar toen zijn er veel hun huis uitgejaagd. Kijk de stonescryout
En nog steeds worden palestijnse wijken in jeruzalem ontruimt om plaats te maken voor de joden. Als je bedenkt dat palestijnen daar al generaties lang wonen dat is ontzettend heftig

Mijn profielfoto is gemaakt bij de tent of nations in bethelehem.
Dat is palestijnse christelijke boer die het erg moeilijk wordt gemaakt door israel. Zie. Www.Tentofnations.org

Hey Grace,
Bedankt voor je reactie. Dat is idd eveneens de realiteit welke in Israël ook speelt. En welke het, m.i., moeilijk, zo niet onmogelijk, maakt om vol overtuiging danwel "vóór Israël" danwel "pro-Palestina" te zijn. De situatie is te complex geworden. En van beide kanten worden er heel nare dingen gedaan om elkaar het leven zuur te maken. Veelal uit volle overtuiging.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1