ChristianMatch
 


Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 83 84 85 86 87 88 89 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 16:16
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
[i]Ik ben aardig thuis in de kerk en ik heb nog nooit meegemaakt dat alleen een voorganger daar over beslist. meestal zijn dat zaken die met de kerkeraad besproken worden. En ik denk dat dat ook goed is vind je niet?
Je moet niet in je eentje voor God kunnen spelen?
Ik ben het wel met je eens dat het een heilig gebeuren is maar ook dat een ieder zijn eigen verantwoording daarin heeft. Wat voor jou fout is ervaar ik niet zo, maar zou ik dan niet aan het avondmaal mogen? Bedoel dit maar even als voorbeeld.
Wij lezen de bijbel anders, maar wat is goed en wat is fout?
Wat ik als fout ervaar hoeft natuurlijk niet fout te zijn en wat jij goed vind is niet mijn mening en ervaar ik niet als goed.
En doe je dan iemand niet vreselijk tekort om niet aan het avondmaal deel te mogen nemen zolang diegene dat met volle overtuiging wil?
Niemand is zonder zonde, ook jij en ik niet......[/]

Iedereen die naar het Avondmaal gaat is niet zonder zonde. Gescheiden zal vroeger wel een reden zijn geweest om te weigeren, nu zal dat denk ik niet snel gebeuren. Verschuiven dit soort dingen? Ik vraag me af hoe het dan gaat in een gemeente zoals Grace die noemde. Chat is klaarblijkelijk zelfstandiger in zijn gemeente en minder aan regels gebonden maar bijbels gezien is het een zaak van het eigen geweten lijkt me, niet van de voorganger of kerkeraad.

Thomas, die de opmerking van Liesbeth over Judas boeiend vindt


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 22 maart 2010, 16:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 16:14
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
-...

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 22 maart 2010, 16:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 22:07
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is handiger denk ik als je een nieuw topic dan hierover opent.

Ben ik met je eens en heb ik gedaan.


Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 22:04
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
Ik vind dat dit een nieuw topic zou moeten zijn.



Chatuliem:

Waar ik wel heel stellig in ben, is met het avondmaal. Dat zal helaas voor hen niet mogelijk zijn. Maar dat stel ik ook bij mensen die samenwonen.[/quote]





Wel boeiend eigenlijk, het avondmaal en hoe daar mee wordt omgegaan. In de protestantse kerken varieert dat van extreme avondmaalsmijding waarbij alleen 'bekeerden' naar het avondmaal gaan tot kinderen aan het avondmaal en alle gradaties daar tussen in. Het blijft veelal een zaak van het persoonlijk geweten wel dan niet te gaan, al is de sociale druk ook wel een factor. Anders ligt het bij de katholieken omdat communie daar het centrale deel van de mis is. Als je dan de communie geweigerd wordt, zoals laatst in Den Bosch, is dat wel ingrijpend. Dat is nu weer opgelost, na veel rumoer mag iedereen ter communie gaan. Voor katholieken is het weigeren ernstig, gesteld dat men de officiele leer aanhangt dat het brood daadwerkelijk verandert in het lichaam van Christus en bij excommunicatie al helemaal. Toch zou ik het nogal wat vinden als de dominee of kerkeraad stelt dat ik niet meer zou mogen gaan, omdat ik gescheiden ben of zo. Met welke instelling zitten we aan bij het Avondmaal? Ik kan me in mijn kerk niet herinneren dat iemand geweigerd is, wel dat mensen soms niet gingen.

Ik vraag me af hoe die bandbreedte in het denken over het Avondmaal op CM er dus uit ziet.

Thomas, die zich afvraagt hoe dit in de praktijk wordt ervaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:38
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
Chatuliem:

Waar ik wel heel stellig in ben, is met het avondmaal. Dat zal helaas voor hen niet mogelijk zijn. Maar dat stel ik ook bij mensen die samenwonen.[/quote]




Wel boeiend eigenlijk, het avondmaal en hoe daar mee wordt omgegaan. In de protestantse kerken varieert dat van extreme avondmaalsmijding waarbij alleen 'bekeerden' naar het avondmaal gaan tot kinderen aan het avondmaal en alle gradaties daar tussen in. Het blijft veelal een zaak van het persoonlijk geweten wel dan niet te gaan, al is de sociale druk ook wel een factor. Anders ligt het bij de katholieken omdat communie daar het centrale deel van de mis is. Als je dan de communie geweigerd wordt, zoals laatst in Den Bosch, is dat wel ingrijpend. Dat is nu weer opgelost, na veel rumoer mag iedereen ter communie gaan. Voor katholieken is het weigeren ernstig, gesteld dat men de officiele leer aanhangt dat het brood daadwerkelijk verandert in het lichaam van Christus en bij excommunicatie al helemaal. Toch zou ik het nogal wat vinden als de dominee of kerkeraad stelt dat ik niet meer zou mogen gaan, omdat ik gescheiden ben of zo. Met welke instelling zitten we aan bij het Avondmaal? Ik kan me in mijn kerk niet herinneren dat iemand geweigerd is, wel dat mensen soms niet gingen.

Ik vraag me af hoe die bandbreedte in het denken over het Avondmaal op CM er dus uit ziet.

Thomas, die zich afvraagt hoe dit in de praktijk wordt ervaren.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 21 maart 2010, 21:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 13:56
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Laten we het er dan maar ophouden dat ik er helemaal niets van begrijp en dat ik eerst eens naar mijzelf moet kijken......
Bedankt voor de tip Solafide.........(als ik het even uit mijn hoofd bedenk betekent Solafide dan niet door God alleen? )

Willemijn
Willemijn,

Je bent vast niet de enige die er niets van begrijpt, dat blijkt uit alles, tsja.

Sola slaat terug op alleen
Fide slaat terug op geloof.
Het is dus: door het geloof alleen.

Thomas, die wel eens denkt: Sola Solafide.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:43
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
CHATULIEM619 schreef:
Als ik het over homseksueel gedrag heb, heb ik het over het bandeloze gedrag, niet over een stabiele liefdesrelatie. En in mijn ogen komt dat veel vaker voor dan een monogame homoseksuele relatie.

Ach, dan is het een kwestie van definitie en zijn we het toch behoorlijk eens. Dat de bandeloze variant meer voorkomt, zou goed kunnen. Maar de discussie ging over de stabiele liefdesrelatie, zoals in mijn eerdere bijdrage afgeschermd. Goed dat we elkaar dan toch nog vinden.

Thomas, die dat ook maar beter vindt.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 20 maart 2010, 23:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:59
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
CHATULIEM619 schreef:
Het calvinistische denken loopt altijd te denken dat de zonde niet geheel verdwenen is. Ik predik verlossing vanuit volle overtuiging dat God elke zonde vergeeft. En dan staat het vergeven centraal.
Verder wat betreft homoseksualiteit, ik veroordeel ten sterkste het gedrag als men van partner naar partner gaat. ( het woord partner vind ik te sterk uitgedrukt, want dat veronderstelt nog iets van een relatie). En in de homoscene is dat normaal gedrag. Als je de Rom. 2 leest zie je dat dit gedrag veroordeeld wordt. En zolang men dit gedrag huldigt mag je mij als een verklaard tegenstander zien van homoseksualiteit.
Echte emancipatie zou ik vinden als homo's net zo behandeld zouden worden als hetero's. Maar dat is in ons land helaas niet mogelijk. Ik vind dat hetero's onderdrukt worden omdat ze hun mening niet meer mogen te geven.

Ik ben heel calvinistisch opgevoed en je ziet dat juist. Wat echter zonde is of kan zijn hangt ook van een beoordeling af
Ben het verder wel ten dele met je eens. Als ik het over homosexueel gedrag heb in relatie tot het Christendom, heb ik het over een stabiele liefdesrelatie en dan vind ik dat ze bij een kerk kunnen en mogen horen. Wat daarbuiten ligt en dat komt zeker voor, dat is ook precies waar Paulus tegen ageerde namelijk homosexualiteit als norm in veel Griekse steden met behoorlijk bandeloos gedrag. Van onderdrukking om voor je mening uit te komen kun je echter nauwelijks spreken. Als homo's uit de kast moeten gaan en als ik zie met hoeveel moeite dat gepaard gaat, dan worden ze klaarblijkelijk meer gediscrimineerd dan heterosexuelen. Ik heb me nog nooit ergens over in te hoeven houden omdat ik hetero ben, ook niet bij homofielen. En in Nederland is het met de vrijheid van meningsuiting wel redelijk gesteld.

Thomas, ook voor vrijheid van andersdenkenden.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 20 maart 2010, 23:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:20
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
LEANNE226 schreef:
Friezinnetjes moeten ook achteraan sluiten Clown smiley Verlegen lachende smiley

Heerlijk als je een man bent.

Thomas, die zich afvraagt vooral man of vooral Fries te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 14:12
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
En een auto is veel meer dan een gebruiksartikel: het is een symbool van vrijheid, van mobiliteit, van macht ook, een statussymbool en bovendien hèt vervoermiddel waardoor we eindelijk verlost raakten van trage middelen van vervoer per paard, te voet, per fiets of met de trekschuit.
Niemand, maar dan ook niemand laat zich dat vrijwillig afpakken.[/quote]



Toch is er wel een alternatief. Greenwheels heeft een systeem waarmee je binnen een minuut de beschikking over een auto kunt hebben, gesteld inderdaad dat er een auto van die firma in je omgeving aanwezig is. Voor iets van 2,40 per uur en 22 cent per kilometer heb je dan een auto zo lang als je nodig hebt, desnoods voor een kwartier. Je hebt dan de vrijheid van een auto gebruiken wanneer je wilt, maar geen vaste/variabele lasten als verzekering, belasting, brandstof, afschrijving, lening afbetalen en apk om maar eens wat te noemen.
www.greenwheels.nl en je kunt ook zoeken onder wheels4u.nl

Thomas, die naar alternatieven zoekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 13:24
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
CHATULIEM619 schreef:
Dat is omdat ze voortdurend de veroordeling centraal gesteld hebben en niet de verlossing. En de oplossing is niet om zonden maar te negeren of goed te praten, maar vergeving te ontvangen. Want Gods vergeving verlost je van alle zonden. En Zijn vergeving is totaal en absoluut.

Voor een groot deel met je eens maar het is nog steeds een redenering die de zonde dan wel de zondigende mens centraal stelt en over de praktijk ervan heb ik juist mijn aarzelingen, minder dan over de theorie daarbij. De laatste twee regels die je schrijft onderstreep ik ten volle. Maar het verschil in benadering is duidelijk gebleken in eerdere discussies: jij benadert homosexualiteit vanuit de zonde die het volgens jou is en ik vind dat als mensen in liefde met elkaar leven we ze moeten accepteren vanuit het eerste en hoogste gebod: dat van de liefde. Ik denk dat het zonde is dat niet te doen en dus ook niet is zoals God het bedoeld heeft.
Overigens ging het me in de vorige reactie om de uitdrukking: ook andersom.

Thomas, die inclusief wil denken (term gejat van Boerwinkel)


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 20 maart 2010, 14:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 11:00
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat wijs lijkt in de ogen van de mens kan dwaas zijn in de ogen van de Heer.

Andersom gelukkig ook, Chat

Thomas, die al opgegroeid is met traditionele en in de praktijk niet altijd liefdevolle standpunten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 20:07
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Hallo Chat,

Het lijkt of we twee verschillend Bijbels lezen vind je niet?
ben het ook niet met je eens maar dat verwacht je waarschijnlijk al. Jij leeft nog met wat ik-met alle respect overigens- de onderdrukkende invloeden van het christendom noem. De bijbel lezen naar de letter en vooral niet vanuit deze tijd. Veel mensen zijn hier nog steeds mee aan het afrekenen, ze willen van de kerk geen beeld of een zeer gedateerd beeld hebbenen dan wordt God een verre vreemde en Jezus slechts iemand van "toen en daar"jammer want christelijke geloofstraditie heeft veel meer te bieden.
En daarom is vernieuwing in de kerk ook belangrijk,het is zoeken naar een nieuw evenwicht. En juist met meditatie en gebed krijg je de omgang weer met God. En de Bijbel is niet alleen een veroordelend boek, het is een boek waar veel waardevolle verhalen staan die je doen nadenken over goed en kwaad. Vanuit liefde geschreven......

Willemijn


[img]

Wijze en herkenbare woorden. Het vereist wel meer inspanning van de gelovige want je moet een vertaling geven naar de werkelijkheid zoals ze die nu als Christen aan je voordoet. Bovendien moet je je verdiepen in de achtergronden van bijvoorbeeld uitspraken van Paulus over het celibaat. Met jouw benadering hoeven slaven hun meester niet onderdanig te zijn en dat is maar goed ook. God is liefde en het Christendom geen angstgeloof met veel plichten en gehoorzaamheid zoals de Islam, maar verlossing en vergeving.

Thomas, die het geloof als een Blijde Boodschap ervaart.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 19 maart 2010, 21:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 17 maart 2010, 22:26
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
[quote=CARIEN982]
Ik dacht dat Thomas jonger was

Dat komt omdat ik jong van geest ben Carien Knipoog smiley

Thomas, die zich ineens jonger voelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 17 maart 2010, 22:22
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
GRACE585 schreef:
dan ga je toch 's ochtens naar bed Gefrustreerde smiley Clown smiley

Daar komt het meestal ook op neer he....

Thomas, wil nog niet naar bed,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 17 maart 2010, 00:08
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
het is bedtijd
Ik wil niet naar bed

Thomas, avondmens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 20:51
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
 
SOLAFIDE630 schreef:


Ik geloof dat het liefdevoller is, dat je daar als vrouw in een kerk rekening mee houdt.

Doe het elkaar niet aan. De ene broeder is de andere niet, de één is nu wat dat betreft zwakker dan de ander.

Kleedt je gewoon decent in een kerk...lijkt me veeeeeel verstandiger. Knipoog smiley

Hannah schreef al mannen zijn nu eenmaal mannen en vrouwen nu eenmaal vrouwen. Wat aantrekkelijk is, is ook heel persoonlijk, ik vind wat ordi helemaal niet aantrekkelijk en we hebben van Arjan geleerd dat een pak dragen in de kerk ook effect kan hebben.
Laten we er niet zo'n punt van maken. Mensen schakelen hun gevoelens in de kerk echt niet uit, zoals Hannah in wezen al aangaf. Dat is ook een gegeven en het is meer een kwestie van het even zien en je dan weer concentreren op waar je voor gekomen bent. Je hoeft als christen je ingebouwde mechanismen niet te ontkennen, die zullen ook wel eens werken maar andere plaatsen zijn daar duidelijk meer voor bedoeld dan de kerk. Het dragen van hoedjes is gewoon een traditie die bij bepaalde kerken hoort en daar tot een soort norm zijn geworden. Ik vind het wel best en denk dat ook in deze meer behoudende kerken net zoveel aan het andere geslacht gedacht wordt. Jezelf even toestaan, geen schuldgevoel en je weer richten op waar je voor kwam. En geen pak aandoen? ach.... Knipoog smiley

Thomas, veel te vaak een pak aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 20:28
BerichtOnderwerp: Een deugdelijke vrouw!
 
MAR907 schreef:
[i] dat zij daarmede ging uit het huis der vrouwen tot het huis van de koning.” Esther 2: 12-13


De voorbeelden die je noemt, verdienen wel een kanttekening. Het huis der vrouwen was het onderkomen van het harem van Ahasveros en we weten allemaal dat Esther haar leven riskeerde in het door haar gewenste contact met de koning. Niet te vergelijken met huidige verhoudingen.
Dat is toch iets anders dan het huwelijk zoals we dat in onze westerse cultuur zien, waar liefde voor elkaar de norm is. Vrouwen in een harem waren een vorm van status, hoe meer mooie vrouwen hoe beter. Vrouwen werden gezien als mooie sex- en statusobjecten en daar was de voorbereiding ook op gericht, naast in de praktijk een cursus gehoorzaamheid aan de wensen van de koning.

Het loopt bepaald niet parallel aan wat je in de huidige tijd een voorbereiding op het huwelijk zou noemen. Dat we daar misschien meer over na hadden moeten denken, zou best zo kunnen zijn. Maar de vergelijking met Esther die in een harem (gevangen) zat, vind ik wat minder geslaagd en zeker geen norm voor nu.

Thomas, die wel bewondering heeft voor Esther.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 19:00
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
 
[
Arjan:
Ik ben een keer in een net pak naar de kerk gegaan.... nou dat heb ik geweten! In het kleine kerkgebouw gonsde het want mijn pak had de aandacht van de vrouwen getrokken.....


Kijk, ik schreef dat mijn vader altijd in pak naar de kerk ging en nu weet ik pas waarom!!Knipoog smiley

Thomas, die zijn vader ineens in een ander licht ziet.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 09:29
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ach...als broeders en zusters van elkaar, heb je nu eenmaal ook met de ander te maken....en ik kan me best wel voorstellen, als een vrouw erg...ehhh vrouwelijk gekleed is...biijv. behoorlijk decolleté en korte rokjes en sensueel gekleed dus, dat je het bepaald niet makkelijk maakt voor die arme mannen, die dat schoons voor zich uit geetaleerd krijgen.

Je kunt wat mij betreft toch echt wel het e.e.a. in gang zetten bij een man...... en dat doe je de ander dan dus ook aan.

Ik geloof dat het liefdevoller is, dat je daar als vrouw in een kerk rekening mee houdt.

Doe het elkaar niet aan. De ene broeder is de andere niet, de één is nu wat dat betreft zwakker dan de ander.

Kleedt je gewoon decent in een kerk...lijkt me veeeeeel verstandiger. Knipoog smiley

Toen ik veertien was, was ik hevig verliefd op een meisje bij ons in de kerk. Onder het bidden, door mijn wimpers, keek ik dan naar haar. In mijn kerk droegen meisjes geen hoedjes, maar het had voor mijn gevoel echt niet uitgemaakt. Ik denk eerlijk gezegd dat God er liefdevol om kon glimlachen. Later gaf Hij zijn zegen zelfs...

Enneeeeeh Sola, denk je dat alleen die arme mannen soms wat zwak zijn? Je weet wel beter Knipoog smiley

Menselijke gevoelens laten zich niet helemaal uitschakelen, ga er wijs en vooral zonder schuldgevoelens mee om in de kerk, concentreer je weer op het doel waarvoor je gekomen bent en het is allemaal niet zo'n probleem.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 12 maart 2010, 10:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 19:42
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
 
MARGREET107 schreef:
Ja Lachende smiley mooi

Waar de Geest van God is, is vrijheid.
Ik geloof dat wanneer je vervuld bent met de Geest van God en je laat leiden door Hem, je vanzelf wel weet wat je het beste kunt dragen om te laten zien dat je respect hebt voor Hem en je medemens.

En zo is het maar net. En verder: Ik heb wel eens leerlingen in de prostitutie zien wegglijden en sommigen ervan hebben het nu prima in een meer evangelische kerk. Zeker op dat punt doen de evangelischen het in de praktijk goed. Een kerkgenootschap dat Wilma vanwege haar ontbrekende hoedje weigerde, zal toch voor deze meisjes een grotere barriere zijn. Ik denk ook eerlijk gezegd dat het niet voor zal komen dat vrouwen in hoerenoutfit naar de kerk gaan. En grenzen opzoekende pubers met zichtbare navels, ach, ga er in wijsheid mee om en behoudt ze voor het geloof. Er zijn al veel te veel jongeren uit de kerk weggejaagd, wees blij dat ze nog komen.

Wat netjes is, verschuift ook. Ik ging vroeger als kind in wat de zondagse kleren heette naar de kerk. Mijn vader altijd in pak. Wat ik nu zie is veelal verzorgde maar niet speciaal nette kleding. Wat zo hoort in het huis van God is klaarblijkelijk toch ook tijdgebonden. En dat lijkt me prima. De eerbied voor God is echt niet minder geworden.

Thomas, nog regelmatig een stropdas overigens.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 11 maart 2010, 23:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 22:03
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
 
PIETER649 schreef:
een typisch onderwerp waarbij de moderne christen zich in alle bochten wringt om maar onder een m.i. duidelijk gebod uit te komen.

"ik ga niet met een hoedje lopen... ik ben daar gek!! stel je voor dat mensen mij gek vinden en uitlachen Geschokte, onthutste smiley "

"nee joh, dat moet je niet letterlijk nemen, dat was voor DIE tijd, dat geld nu niet meer, en trouwens: mn haar ligt ook op mn hoofd hoor, dus het is bedekt Engeltje smiley "

Uitvluchten te over en ze weten het zeker, want dat staat toch allemaal heel duidelijk in de bijbel hoor, lees maar wat versen verder...

Enne nou... ik ga naar de kerk om naar de dienst te luisteren, niet om met mn hoedje te pronken.

Owja.. als je je daar nou druk om maakt, weet je wat veeeeeeeel erger is? Als je ongetrouwd ligt te wippen, das pas grote zonde!! Dan kom je in de hel hoor, want dat is ontucht.

Ik heb het weer ff gezien hier op farizeeer-match... veel plezier in uw witgekalkt graf... mn abo verloopt vandaag, wellicht tot ooit Knipoog smiley


Ik moet weer eens om je lachen, ik mag je serieuze humor wel. En via Annette log je vast nog wel eens in. Ik deel je ergernis om alle hypocrisie hier en schaam me soms voor mijn medechristenen maar vind het nog te leuk hier. Ondanks dat ik denk dat je niet echt wegblijft, wens ik je toch alles toe wat goed is en gelukkig maakt.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:01
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
PIETER649 schreef:
ik las ooit een tekst, ik geloof van visje ofzo...

God schiep mij
Dus ik ben perfect
Want God maakt geen fouten...

beetje trieste tekst eigenlijk als je dit leest als homo zijnde Zieke smiley

Welnee, God heeft hem of haar ook geschapen maar ja, het grondpersoneel van God deugt wel eens niet. Ik moest wel lachen om die republikein die tegen alle homo-emancipatie stemde en nu uit de kast moest komen.


Thomas, die homo's medeschepselen vindt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 08:41
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
--

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 8 maart 2010, 08:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 08:32
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
Jongens, het onderwerp dat Jill startte was waarzeggerij. Als mensen bezwaar hebben tegen yoga en daar met anderen over willen strijden, lijkt me dat een nieuw topic. Ik heb betoogd dat ik vind dat je waarzeggerij met verstand en argumentatie moet bestrijden omdat het geen basis heeft. We moeten het werk van Balthasar Bekker, eeuwen geleden al begonnen, tegen het bijgeloof nog voortzetten blijkbaar. Wel wrang overigens, hij kreeg ook verzet uit de toenmalige christelijke kring. En er is verschil tussen astronomie en astrologie, Het eerste is sterrenkunde en wetenschap, astrologen doen alsof het zo is.
Boeiend lijkt me te weten hoe ouders met kinderen omgaan met het opgaan van kinderen in waarzeggerij.


Thomas, die vindt dat het allemaal wel wat kalmer kan.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 8 maart 2010, 08:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 23:20
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
SOLAFIDE630 schreef:
Sorry Thomas, ik heb je hier ergens van beticht, dat niet juist is. Mijn verontschuldigingen.

Ik trek deze reactie van mij hierbij in! Nogmaals mijn excuses hiervoor.

Alhoewel ik wel bij blijf, dat je niet weet, waar je het over hebt, wat betreft het gevaar van de waarzeggerij. Dat is bepaald geen spelletje
.


Dat waardeer ik in je Sola. Met het spelletje bedoel ik overigens iets als dat een collega een horoscoop van mij leest waarin staat dat voor mij de kansen op een onverwachte meevaller groot zijn en iets gaat goed, dat ik dan roep van: daar is de meevaller al. En het daarmee belachelijk maak. Maar uit mijn vorige reacties is gebleken dat ik uitspraken van waarzeggers en daarmee waarzeggerij niet serieus neem en ik die bestrijd met het verstand. Als mensen aan waarzeggers voorspellende waarde toekennen is dat ernstig en dat gaf ik impliciet ook aan.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 7 maart 2010, 23:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:24
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
HANNAH810 schreef:
thomas,
als het helemaal niets voor zou stellen, waarom zou God dan zo heftig en fel waarschuwen? dat vraag ik me dan af;
dat is dan toch niet nodig??

Met ons verstand kunnen we dit soort onzin het beste bestrijden. Je moet mensen duidelijk maken dat alles wat met waarzeggerij te maken heeft in strijd is met gezond verstand. Waarzeggerij en daarin geloven berust nergens op en het is dus volstrekte domheid om er in te geloven. In de bijbelse tijden zal de gemiddelde bevolking in de verste verte niet zo ontwikkeld zijn geweest als nu en zeker in een tijd waarin mensen weinig aan gezondheid konden veranderen en sociale verhoudingen veelal onderdrukkend waren vestigde men de hoop hier wat op. Als mensen dat nu nog steeds doen moet je dat ontkrachten. Het is ronduit belachelijk dat mensen met alle kennis die er nu is, hier nog echt in zouden geloven. Als je hele horoscoopgedoe als een grappig spelletje ziet is er niks aan de hand. Als je het gelooft ben je niet goed wijs. Reclameverkopende televisiebeeldenverkopers zullen er wel op inspelen als er geld aan te verdienen valt. Met verstand schop je al deze onzin zo omver en hoef je niet bang te zijn voor deze commerciele onzin wat het dus ook al was in de tijd van handelingen. Mooie parallel trouwens, haar eigenaren verdienden er aan. Commercielen verdienen ook aan mensen die dit soort waanzin uitkramen. Wat ik beweer is dat we als we ons verstand gebruiken met zijn allen niet zo bang hoeven te zijn. Het voorziet kennelijk nog steeds in een behoefte. Ik maak in mijn omgeving niet mee dat mensen er in geloven en dat bevalt me wel. Wie met God leeft, heeft dit al helemaal niet nodig.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 7 maart 2010, 22:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:26
BerichtOnderwerp: Agnes Kant.
 
ALFAROMEO918 schreef:
Jammer dat dit forum,geen politieke,en actueel bladzijde heeft.
Ik volg de politiek vrij nauwkeurig.

Socialist ben ik beslist niet,en de beweegreden van de SP begrijp ik nog steeds niet.
Mevrouw Kant,had iets,wat toch mij vertederde,haar baas Jan Marijnissen te verwoorden,in haar ijver.
Zij ging te ver,in overstemmen in discussie,en emotie,zij stond voor haar partij.
Toch vind ik haar meer vertederend,als Feike Halsema,zij is geen Yuppie,maar echt sociaal bewogen.
Geen idee,ik denk,dat mevrouw Kant echte emotie heeft,maar niet kan verwoorden.
Kijk de SP is gewoon Jan Marijnissen,geen enkele partij,kan dat evenaren,ook Wilders niet,die persoonlijkheid,en Charisma,en ook helaas Agnes Kant lukt niet.
Min of meer had ik een zwak voor haar,een vechter,in die ideologie,wat toch los zand is.
Jammer ergens,met veel was ik het best eens met haar,en ook oneens.
Ik hoop dat zij troost vind,in goede vrienden.

Ach, en toch is het wel triest. Agnes Kant heeft het jarenlang goed gedaan in de kamer, had het sociale hart op de goede plaats en zaagde regelmatig aan het CDA als die minder sociaal bleek dan Agnes vond dat ze moesten zijn. Ze was betrokken, idealistisch en sociaal maar is er letterlijk onder doorgegaan en fysiek afgebroken, zoals we allemaal konden zien. Het kan ons allemaal leren dat je wel binnen de grenzen van je fysieke en geesteljke mogelijkheden moet blijven. Na al die jaren van gedrevenheid en goed functioneren naar een zijspoor gaan omdat je overwerkt raakt en het voor de tv niet meer goed doet, is menselijk gezien tragisch.

Thomas, die vindt dat Agnes rust moet nemen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 7 maart 2010, 23:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 15:08
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
CROSSROAD317 schreef:
Je vraagt hoe jouw stelling overkomt, nou op mij persoonlijk vind ik je standpunt voor een nuchtere diepfries, niet getuigen van enige (bijbelse)realiteitszin. Oftewel, ik vind je standpunt onbijbels.
Lees Handelingen 16 vers 16 maar eens..... 16 Een andere keer, toen we weer op weg waren naar de gebedsplaats, kwamen we een jonge slavin tegen die bezeten was door een geest en zo de toekomst kon voorspellen. Met haar waarzeggerij verdiende ze veel geld voor haar eigenaars. (NBV)
En speciaal voor jou Thomas ..... 16 En it barde, do’t wy hinne gyngen ta it
gebet, dat in tsjinstfaem ús tomiette kaem, dy’t in wiersizzende geast hie, en mei hjar wiersizzen hjar hearen gâns gewin brocht. Knipoog smiley

Voor alle duidelijkheid: de schuingedrukte tekst was een deel van de opening van Jill en geen vraag van mij. Maar het staat er wel een beetje zo. Toch is dit wel een leuke reactie daardoor. En het geeft al aan dat dit soort zaken toen ook al schaamteloos gexploiteerd werd door 'eigenaars'

Wat ik schrijf moet dus los gezien van die twee regels. Het beste nieuws is natuurlijk Cross, dat je deze prachtige taal ook leest!

Thomas, die van taal en zeker van het Fries houdt.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 7 maart 2010, 17:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 12:32
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
PIETER649 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik ook weleens de grenzen opgezocht... Verlegen lachende smiley
Ik heb er vannacht lang over nagedacht en ik wil deze bloedstollende ervaring met jullie delen.

waarschuwing: als je echt niets met waarzeggerij hebt, lees dan niet verder want de voorspelling kwam uit.... Geschokte, onthutste smiley

in november 1993 ging ik met enkele vrienden naar Tiel, een pittoresk plaatsje in de betuwe.
Aldaar aangekomen parkeerde ik mn auto en we gingen de zaal in waar het medium Jomanda een dienst leidde.
Opeens kwam zij halverwege de dienst het podium af en liep rechtstreeks naar mij toe.
Haar handen bewogen zich ca. 10 cm boven mijn hoofd en ze zei: Jij kunt weer lopen, jij kunt weer lopen!
Zenuwachtig begon ik te lachen, want ik kan al jaaaaren lopen.
Jomanda ging verder de zaal in, naar andere mensen, maar opeens was ze weer bij mij.
Ze had dezelfde boodschap weer.
Wij besloten direct op te stappen, want het was toch wel eng en vreemd.

Eenmaal buiten aangekomen bij de parkeerplaats, bleek mn auto gestolen te zijn....
Ik kon inderdaad weer lopen dus... Verraste, verbaasde smiley

Zo ken ik je weer, Pieter. Knipoog smiley

Thomas, glimlachende diepfries.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 83 84 85 86 87 88 89 ... 91 Volgende
Pagina 86 van 91