ChristianMatch
 


Forum

Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROELTJE813





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 16:26
 
Hallo Allemaal,

Mijn vraag aan jullie is, wat vindt je er van als je in een kerk komt waar je een hoedje of petje moet dragen tijdens de dienst?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:00
 
ROELTJE813 schreef:
Hallo Allemaal,

Mijn vraag aan jullie is, wat vindt je er van als je in een kerk komt waar je een hoedje of petje moet dragen tijdens de dienst?

Ik vind dat ieder daar zelf maar een antwoord op moet hebben, ik heb daar mijn eigen mening over. Dat is dat ik t volkomen onbelangrijk vind.
God kijkt naar t hart. Hoe wij daarin kijken naar de naaste naast ons. Een hoedje opzetten heeft daar niets mee te maken.
Ik ken t hele gedoe hoor, jaren in zo'n kerk gezeten, maar ik ben blij dat waar ik nu kerk, dit helemaal geen issue is. Ik ga hoe ik zin heb, de vrouwen gaan hoe ze zich willen kleden enz.
We zijn daar om God te prijzen en van Hem te leren.
En dat van een hoedje staat volgens mij nergens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELTJE813





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:43
 
JONATHAN890 schreef:
Ik vind dat ieder daar zelf maar een antwoord op moet hebben, ik heb daar mijn eigen mening over. Dat is dat ik t volkomen onbelangrijk vind.
God kijkt naar t hart. Hoe wij daarin kijken naar de naaste naast ons. Een hoedje opzetten heeft daar niets mee te maken.
Ik ken t hele gedoe hoor, jaren in zo'n kerk gezeten, maar ik ben blij dat waar ik nu kerk, dit helemaal geen issue is. Ik ga hoe ik zin heb, de vrouwen gaan hoe ze zich willen kleden enz.
We zijn daar om God te prijzen en van Hem te leren.
En dat van een hoedje staat volgens mij nergens.

0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Ja dat slaat volgens jou nergens op,maar is dat ook werkelijk niet zo dan?

is het volgens jou dan een zelf verzonnen van de kerk gemeentschap?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:45
 
Ik kom nooit in zo'n kerk.
Van mij mogen die mensen een hoedje dragen, als ze zich daar goed bij voelen, oké.

Lang geleden, toen ik net uit huis was en trots, in een mij volkomen vreemde woonplaats mijn eerste eigen flatje had betrokken, ging ik op een mooie zondag die ene kerk binnen die midden in het dorp stond.
Ik had geen flauw idee wat voor gemeente dat was. Ik was die ochtend gewoon spontaan met mijn bijbeltje in mijn jas op de fiets gestapt.
Op weg naar dat mooie oude kerkje midden op het dorpsplein.
Ik had er zin in.

Maar helaas,ik liep vol goede moed het gebouw binnen, en word aangesproken door een keurig nette man. Ik mocht niet verder, mocht geen plaats nemen in de kerkbanken. Ik had geen bedekt hoofd.

Als er zo wordt omgegaan met het dragen van een hoedje in de kerk dan zit je echt op een zijspoor. Het spoor van uiterlijk vertoon.

Ik ken hun bijbelse uitleg achter het dragen van een hoedje.
Ik denk daar anders over, maar respecteer andermans ideeen.
Maar ik heb weinig respect voor de manier waarop ik de deur gewezen werd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELTJE813





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:54
 
wilma,

Als er zo wordt omgegaan met het dragen van een hoedje in de kerk dan zit je echt op een zijspoor. Het spoor van uiterlijk vertoon.

Ik ken hun bijbelse uitleg achter het dragen van een hoedje.
Ik denk daar anders over, maar respecteer andermans ideeen.
Maar ik heb weinig respect voor de manier waarop ik de deur gewezen werd.
-------------------------------------------------------------------------------------

wat of hoe zie jij dat zeispoor?

en wat is volgens jou dan de 8erliggende bijbelse verklaring daar voor?

ennu afwijzen mogen ze toch nooit doen in een kerk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:30
 
Ik bedoel met zijspoor, dat ze kennelijk meer waarde hechten aan het uiterlijk (lees hoedjes) dan aan de kerkdeuren open zetten voor mensen die gewoon Gods woord willen horen.

Dat de vrouw alleenmet bedekt hoofd de kerkdienst bij mag wonen lees je in 1 kor. 11.

Paulus schreef dit aan de Korintiers, omdat er op dat moment een probleem was in die stad. Het was in die tijd een grote stad, met veel verschillende nationaliteiten, die allemaal hun eigen godsdienst en cultuur meenamen. Er was veel onzedelijk gedrag. vrouwen die als hoertjes blootshoofds rondliepen b.v.
Paulus wilde dat de chr. gemeente zich onderscheidde van dit alles.

De gemeenten van nu die nog steeds het verlangen hebben dat de vrouwen alleen met bedekt hoofd mogen bidden en de kerk binnen mogen, willen zich hiermee onderscheiden van "de wereld".
En ze nemen de tekst van 1 kor 11 erg letterlijk, ze kijken niet naar het waarom van de brief van Paulus aan de Korintiers.

Ik vind ook dat je nooit iemand om deze reden de toegang tot een dienst mag weigeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELTJE813





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 02:12
 
WILMA729 schreef:
Ik bedoel met zijspoor, dat ze kennelijk meer waarde hechten aan het uiterlijk (lees hoedjes) dan aan de kerkdeuren open zetten voor mensen die gewoon Gods woord willen horen.

Dat de vrouw alleenmet bedekt hoofd de kerkdienst bij mag wonen lees je in 1 kor. 11.

Paulus schreef dit aan de Korintiers, omdat er op dat moment een probleem was in die stad. Het was in die tijd een grote stad, met veel verschillende nationaliteiten, die allemaal hun eigen godsdienst en cultuur meenamen. Er was veel onzedelijk gedrag. vrouwen die als hoertjes blootshoofds rondliepen b.v.
Paulus wilde dat de chr. gemeente zich onderscheidde van dit alles.

De gemeenten van nu die nog steeds het verlangen hebben dat de vrouwen alleen met bedekt hoofd mogen bidden en de kerk binnen mogen, willen zich hiermee onderscheiden van "de wereld".
En ze nemen de tekst van 1 kor 11 erg letterlijk, ze kijken niet naar het waarom van de brief van Paulus aan de Korintiers.

Ik vind ook dat je nooit iemand om deze reden de toegang tot een dienst mag weigeren.

-------------------------------------------------------------------------------------

dus de bijbel weer ontwrichten? is het weer niet waar wat er in staat of is dat weer ouderwets?

wou je zeggen dat wat rood gekleurd is, dat dat tegenwoordig de dag niet meer aan de orde is? kom op mensen,hoever zijn wij van Gods woord afgedwaald? gewoon verschrikkelijk dit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 08:19
 
ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------

dus de bijbel weer ontwrichten? is het weer niet waar wat er in staat of is dat weer ouderwets?

Dus omdat mensen op een hedendaagse manier met de Schriften om willen gaan, ontwrichten ze de Bijbel?

Dat is dus gewoon NIET waar.

En trouwens..... waarom maak jij je druk over de hoedjes in de kerk
en niet over bijvoorbeeld de verkeersdoden?
Hoewel de meeste mensen voorzichtig zijn in het verkeer, is er toch een groep mensen die roekeloos rijdt en daardoor verkeersongevallen met gewonden (en doden) veroorzaken.
In de Bijbel staat: "Gij zult niet doden". En dat betekent dus ook dat men niet door roekeloos gedrag ongevallen moet veroorzaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELTJE813





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 08:46
 
ARJAN007 schreef:
Dus omdat mensen op een hedendaagse manier met de Schriften om willen gaan, ontwrichten ze de Bijbel?

Dat is dus gewoon NIET waar.

En trouwens..... waarom maak jij je druk over de hoedjes in de kerk
en niet over bijvoorbeeld de verkeersdoden?
Hoewel de meeste mensen voorzichtig zijn in het verkeer, is er toch een groep mensen die roekeloos rijdt en daardoor verkeersongevallen met gewonden (en doden) veroorzaken.
In de Bijbel staat: "Gij zult niet doden". En dat betekent dus ook dat men niet door roekeloos gedrag ongevallen moet veroorzaken.

-------------------------------------------------------------------------------------

Ja waar maak ik me druk om? precies zoals het er staat. de bijbel schrijft het,en waarom zou je je er niet aan houden dan? jij en zoveel te meer hier houden er andere geschriften op na zodat je overal makkelijke langs heen kan lopen.Geef me 1 goede reden waarom je dat niet zou doen?en niet een reden die jij graag wil,maar wat gefundeerd is op Gods Woord.

Wou je zeggen dat mijn rijgedrag niet ok was? En wat schort er aan? en veel al als ik hier lees als er iest gebeurd is met dodelijke afloop,dan is het een heel moeilijke kwestie.Het makkelijkste is om te zeggen van, he jad 5 minuten eerder weg moeten gaan dan had je elkaar niet gezien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 09:48
 
ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------

dus de bijbel weer ontwrichten? is het weer niet waar wat er in staat of is dat weer ouderwets?

wou je zeggen dat wat rood gekleurd is, dat dat tegenwoordig de dag niet meer aan de orde is? kom op mensen,hoever zijn wij van Gods woord afgedwaald? gewoon verschrikkelijk dit.

Jij lijkt me een bijbelvast iemand, die het Woord van God heel letterlijk neemt, al is het voor ons gissen in hoeverre je dat ook in je eigen dagelijks leven toepast, want daarover lezen we weinig in jouw profiel.

Er staan veel voorschriften in de Bijbel waar we ons als gelovigen niet meer om bekommeren, ook niet in de strikte reformatorische kerken.
Er wordt niet meer gestenigd, er wordt varkensvlees gegeten en geld verdienen en rijk worden, zien de meesten van ons als een deugd en niet als een bijzondere verantwoordelijkheid om te delen.

De evangelist Paulus wordt ook wel de 1e theoloog genoemd. Hij heeft hoe het chrstelijke geloof geleefd moet worden in de wereld mede vorm en inhoud gegeven. Hij schrijft herderlijke brieven om te onderwijzen, te bemoedigen en te vermanen.

Als je zijn brieven goed leest, zegt hij vaak dat hij bepaalde zaken doorgeeft zoals hij het begrepen heeft van God. Maar soms schrijft hij ook op, dat het zijn persoonlijke mening is.

Wat het geval met hoedjes in de kerk is, weet ik niet zo: een opdracht voor de gelovigen of zijn eigen mening, geplaatst in zijn eigen tijd in de gemeente van Korinthe.

De tekst die er uit gelicht wordt, staat wel in een context, namelijk over de rol van de vrouw in de wereld en in de gemeente. Paulus ageert met name tegen vrouwen die met een onbedekt hoofd profeteren of bidden in de gemeente, aanbidding dus. Een situatie die zich niet in reformatorische kerken voordoet, want daar is slechts 1 voorganger en geprofeteerd wordt er al helemaal niet in dit type kerk door de gelovigen.

Wat de meerwaarde van een hoedje op is, is mij een raadsel. Ook vrouwen in mijn gemeente zijn er erg verdeeld over. De ene helft doet het nog wel, de andere niet. En sommige vrouwen zien het als een mogelijkheid hun rijkdom en pronkzucht te tonen met dure en extravagante hoeden, alsof het Prinsjesdag is. Twijfelende smiley

Ik denk dat het geen voorschrift is, geen wettische regel. Je kunt het doen of nalaten. Kerken die het voorschrijven, kun je als vrouw ook links laten liggen. Want het gaat om het hart. De mooiste hoed is geen compensatie voor een wereldgelijkvormig hart. Verder vraag ik me af of vrouwen in Jezus' tijd bedekt of onbedekt in de synagoge zaten.

Met Paulus is het altijd oppassen: soms is het zijn mening en soms is het een bindend voorschrift. Maar ook in dat laatste zijn we vrijer geworden. Gelukkig maar. Het geloof wil namelijk vrij maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 10:08
 
Als je de Joodse voorschriften leest heb je een gebedskleed voor mannen en vrouwen. Als de man naar de synagoge gaat moet hij zijn hoofd bedekken Lachende smiley
Zijn wij Christenen niet geent op de stam van de Joden Knipoog smiley

Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 10:24
 
Ik ga nooit naar een kerk waar kleding voorschriften zijn.
Ik vind het ronduit niet erg gastvrij als je als vreemdeling geweigerd word in een gemeente, waar kleding voorschriften zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 12:07
 
MARISKA601 schreef:
Ik ga nooit naar een kerk waar kleding voorschriften zijn.
Ik vind het ronduit niet erg gastvrij als je als vreemdeling geweigerd word in een gemeente, waar kleding voorschriften zijn.

Bij mij in de kerk ben je altijd welkom,
maakt niet uit in wat je aan hebt.
Het zit hem echt niet in de kleren,
dat is alleen maar de buitenkant.
Ik zorg wel dat ik er netjes uit zie,
dat doe je toch ook als je naar een feest gaat.
Maakt mij niet uit of het een rokje is of lange broek,
heb zondags best veel een rok of jurkje aan.
Vind mn oma zo mooi, dan zegt ze Carien wat ben je weer netjes, leuk toch om dat van een oma van 86 te horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALFAROMEO918





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 12:39
 
Het gaat over Hoofdbedeking,en geen hoed.
Ook de kledingdracht,is geen of wel lange broek,of rok.
Ook de haardracht,wat eer of oneer is.

In die tijd was er ook traverstie,in de gemeente,en de sekse,niet herkenbaar.
Dat is oneer.
Paulus bedoelde er mee,dat de man en vrouw herkenbaar moet zijn,in de Gemeente,in hoofdbedeking.
Bij de evangeliegemeente die ik regelmatig bezoek,gaf de voorganger ergens zijn ongenoegen weer,in de naveltruitjes,en strakke jeans,als waarschuwing,zij tonen hun vrouw zijn in die bedekking,gewoon ongepast.

Kijk een keurigge iets oudere dame neemt meestal plaats naast mij,in vrijwel altijd broekpak,maar haar hoofdbedekking,is tot de Lof des Heeren gewijd,als op en top een dame.
Zo-ook moet de man,herkenbaar zijn,om verzorg de dienst des Heeren te beleven.
Opzichige kleding leid af,ook lichaamsveriering,in vele tatoos,bedek die ook.
Kerkgang is gekleed gaan,in het Kleed van Jezus Christus.
Apostel Paulus,was ook niet gekleed,in een duur van Gils Costuum,maar in eenvoud.
Die hoofdbedeking,bedoelde hij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 13:06
 
ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------

dus de bijbel weer ontwrichten? is het weer niet waar wat er in staat of is dat weer ouderwets?

wou je zeggen dat wat rood gekleurd is, dat dat tegenwoordig de dag niet meer aan de orde is? kom op mensen,hoever zijn wij van Gods woord afgedwaald? gewoon verschrikkelijk dit.

jij en zoveel te meer hier houden er andere geschriften op na zodat je overal makkelijke langs heen kan lopen.


(roeltje, op zoek naar gezelligheid?)





ik begrijp je niet roeltje; je vraagt aan t begin van dit topic hoe men op cm aankijkt tegen het dragen van een hoofddeksel,
wanneer men bereid is je hierin een antwoord te geven op je vraag, dan snauw je ze af?

het komt op mij over als onredelijk, en het klinkt me in de oren als "Heere, ik dank u dat ik niet ben als mariska, jill, jonathan, wilma, imre, alpha romeo, en carien......want al deze dingen heb ik onderhouden van mijn jeugd af aan, wat ontbreekt me nog?"
en Jezus zei; geef alles aan de armen; en volg gij Mij

ik bedoel hiermee t zelfde als ik vannacht tegen je zei, roeltje;
wat anderen doen, is niet zo belangrijk; t eerste wat belangrijk is om zelf een volgeling te zijn!!

daarnaast; het lange haar is ook als hoofdbedekking gegeven......... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 9 maart 2010, 13:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 13:54
 
HANNAH810 schreef:
jij en zoveel te meer hier houden er andere geschriften op na zodat je overal makkelijke langs heen kan lopen.

(roeltje, op zoek naar gezelligheid?)


ik begrijp je niet roeltje; je vraagt aan t begin van dit topic hoe men op cm aankijkt tegen het dragen van een hoofddeksel,
wanneer men bereid is je hierin een antwoord te geven op je vraag, dan snauw je ze af?

het komt op mij over als onredelijk, en het klinkt me in de oren als "Heere, ik dank u dat ik niet ben als mariska, jill, jonathan, wilma, imre, alpha romeo, en carien......want al deze dingen heb ik onderhouden van mijn jeugd af aan, wat ontbreekt me nog?"
en Jezus zei; geef alles aan de armen; en volg gij Mij

ik bedoel hiermee t zelfde als ik vannacht tegen je zei, roeltje;
wat anderen doen, is niet zo belangrijk; t eerste wat belangrijk is om zelf een volgeling te zijn!!

daarnaast; het lange haar is ook als hoofdbedekking gegeven......... Knipoog smiley

Ik vind dit niet helemaal terecht...

Ik weet dat Roeltje erg zwart-wit denkt (ik durf dit zo te schrijven, omdat hij bevestigend antwoordde toen ik dit hem vroeg).
Daarnaast heb ik de indruk dat hij ijvert voor de Heere, hoewel zijn woordkeuzes soms nogal ongelukkig en verwijtend zijn.

Ik moet denken aan wat er in Rom 14 en 15 staat over de sterken en de zwakken in het geloof...
Toen was er blijkbaar al onenigheid over hoe letterlijk bepaalde voorschriften genomen moeten worden. Paulus leert de sterken om de zwakken in hun kwetsbaarheid te helpen...
Laten we met geduld en liefde elkaar onderwijzen in plaats tot elkaar tot ergernis zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
APPELTJE084





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 15:33
 
Mag iedereen weten voor zichzelf..
Ben dus ook niet tegen een hoofddoekje..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BLOEMPJE880





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 16:18
 
.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 17:42
 
een typisch onderwerp waarbij de moderne christen zich in alle bochten wringt om maar onder een m.i. duidelijk gebod uit te komen.

"ik ga niet met een hoedje lopen... ik ben daar gek!! stel je voor dat mensen mij gek vinden en uitlachen Geschokte, onthutste smiley "

"nee joh, dat moet je niet letterlijk nemen, dat was voor DIE tijd, dat geld nu niet meer, en trouwens: mn haar ligt ook op mn hoofd hoor, dus het is bedekt Engeltje smiley "

Uitvluchten te over en ze weten het zeker, want dat staat toch allemaal heel duidelijk in de bijbel hoor, lees maar wat versen verder...

Enne nou... ik ga naar de kerk om naar de dienst te luisteren, niet om met mn hoedje te pronken.

Owja.. als je je daar nou druk om maakt, weet je wat veeeeeeeel erger is? Als je ongetrouwd ligt te wippen, das pas grote zonde!! Dan kom je in de hel hoor, want dat is ontucht.

Ik heb het weer ff gezien hier op farizeeer-match... veel plezier in uw witgekalkt graf... mn abo verloopt vandaag, wellicht tot ooit Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 18:01
 
PIETER649 schreef:
een typisch onderwerp waarbij de moderne christen zich in alle bochten wringt om maar onder een m.i. duidelijk gebod uit te komen.

"ik ga niet met een hoedje lopen... ik ben daar gek!! stel je voor dat mensen mij gek vinden en uitlachen Geschokte, onthutste smiley "

"nee joh, dat moet je niet letterlijk nemen, dat was voor DIE tijd, dat geld nu niet meer, en trouwens: mn haar ligt ook op mn hoofd hoor, dus het is bedekt Engeltje smiley "

Uitvluchten te over en ze weten het zeker, want dat staat toch allemaal heel duidelijk in de bijbel hoor, lees maar wat versen verder...

Enne nou... ik ga naar de kerk om naar de dienst te luisteren, niet om met mn hoedje te pronken.

Owja.. als je je daar nou druk om maakt, weet je wat veeeeeeeel erger is? Als je ongetrouwd ligt te wippen, das pas grote zonde!! Dan kom je in de hel hoor, want dat is ontucht.

Ik heb het weer ff gezien hier op farizeeer-match... veel plezier in uw witgekalkt graf... mn abo verloopt vandaag, wellicht tot ooit Knipoog smiley

heeeey pieter ... wel ff je abbo verlengen hé ... tword zomer man Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 18:28
 
PIETER649 schreef:
een typisch onderwerp waarbij de moderne christen zich in alle bochten wringt om maar onder een m.i. duidelijk gebod uit te komen.

"ik ga niet met een hoedje lopen... ik ben daar gek!! stel je voor dat mensen mij gek vinden en uitlachen Geschokte, onthutste smiley "

"nee joh, dat moet je niet letterlijk nemen, dat was voor DIE tijd, dat geld nu niet meer, en trouwens: mn haar ligt ook op mn hoofd hoor, dus het is bedekt Engeltje smiley "

Uitvluchten te over en ze weten het zeker, want dat staat toch allemaal heel duidelijk in de bijbel hoor, lees maar wat versen verder...

Enne nou... ik ga naar de kerk om naar de dienst te luisteren, niet om met mn hoedje te pronken.

Owja.. als je je daar nou druk om maakt, weet je wat veeeeeeeel erger is? Als je ongetrouwd ligt te wippen, das pas grote zonde!! Dan kom je in de hel hoor, want dat is ontucht.

Ik heb het weer ff gezien hier op farizeeer-match... veel plezier in uw witgekalkt graf... mn abo verloopt vandaag, wellicht tot ooit Knipoog smiley

Pieter,

Is dit jou manier van afscheid nemen? Huilende smiley, smiley in tranen
Ik ben het anders gewent hoor. Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALFAROMEO918





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:22
 
PIETER649 schreef:
een typisch onderwerp waarbij de moderne christen zich in alle bochten wringt om maar onder een m.i. duidelijk gebod uit te komen.

"ik ga niet met een hoedje lopen... ik ben daar gek!! stel je voor dat mensen mij gek vinden en uitlachen Geschokte, onthutste smiley "

"nee joh, dat moet je niet letterlijk nemen, dat was voor DIE tijd, dat geld nu niet meer, en trouwens: mn haar ligt ook op mn hoofd hoor, dus het is bedekt Engeltje smiley "

Uitvluchten te over en ze weten het zeker, want dat staat toch allemaal heel duidelijk in de bijbel hoor, lees maar wat versen verder...

Enne nou... ik ga naar de kerk om naar de dienst te luisteren, niet om met mn hoedje te pronken.

Owja.. als je je daar nou druk om maakt, weet je wat veeeeeeeel erger is? Als je ongetrouwd ligt te wippen, das pas grote zonde!! Dan kom je in de hel hoor, want dat is ontucht.

Ik heb het weer ff gezien hier op farizeeer-match... veel plezier in uw witgekalkt graf... mn abo verloopt vandaag, wellicht tot ooit Knipoog smiley
Morgen start ik mijn truck.

En weer de nachtrijder.
So long, red sails in the Sunsset.
Ik zie altijd de zon opgaan,en ondergaan in mijn werk.
Loof den Heere.
Aderengebroed zij Jezus,tegen hen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 22:03
 
PIETER649 schreef:
een typisch onderwerp waarbij de moderne christen zich in alle bochten wringt om maar onder een m.i. duidelijk gebod uit te komen.

"ik ga niet met een hoedje lopen... ik ben daar gek!! stel je voor dat mensen mij gek vinden en uitlachen Geschokte, onthutste smiley "

"nee joh, dat moet je niet letterlijk nemen, dat was voor DIE tijd, dat geld nu niet meer, en trouwens: mn haar ligt ook op mn hoofd hoor, dus het is bedekt Engeltje smiley "

Uitvluchten te over en ze weten het zeker, want dat staat toch allemaal heel duidelijk in de bijbel hoor, lees maar wat versen verder...

Enne nou... ik ga naar de kerk om naar de dienst te luisteren, niet om met mn hoedje te pronken.

Owja.. als je je daar nou druk om maakt, weet je wat veeeeeeeel erger is? Als je ongetrouwd ligt te wippen, das pas grote zonde!! Dan kom je in de hel hoor, want dat is ontucht.

Ik heb het weer ff gezien hier op farizeeer-match... veel plezier in uw witgekalkt graf... mn abo verloopt vandaag, wellicht tot ooit Knipoog smiley


Ik moet weer eens om je lachen, ik mag je serieuze humor wel. En via Annette log je vast nog wel eens in. Ik deel je ergernis om alle hypocrisie hier en schaam me soms voor mijn medechristenen maar vind het nog te leuk hier. Ondanks dat ik denk dat je niet echt wegblijft, wens ik je toch alles toe wat goed is en gelukkig maakt.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELTJE813





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 22:19
 
THOMAS968 schreef:
Ik moet weer eens om je lachen, ik mag je serieuze humor wel. En via Annette log je vast nog wel eens in. Ik deel je ergernis om alle hypocrisie hier en schaam me soms voor mijn medechristenen maar vind het nog te leuk hier. Ondanks dat ik denk dat je niet echt wegblijft, wens ik je toch alles toe wat goed is en gelukkig maakt.

Thomas

-------------------------------------------------------------------------------------

schaam je je ook voor mij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 22:51
 
ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------

schaam je je ook voor mij?

Trek het je niet aan.

Farizeeers zijn mensen, die blij zijn, dat ze niet zo zijn als die ander hier of daar .... en dat ook uitspreken..... Alleen de Tollenaar...achter in de tempel, die zich zo zondig voelde, dat hij zijn hoofd zelfs niet durfde op te heffen en zich alleen maar op de borst kon slaan onder het uitroepen van:
HEER WEES MIJ ZONDAAR GENADIG........die alleen ging geerechtvaardigd naar huis. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:07
 
SOLAFIDE630 schreef:
Trek het je niet aan.

Farizeeers zijn mensen, die blij zijn, dat ze niet zo zijn als die ander hier of daar .... en dat ook uitspreken..... Alleen de Tollenaar...achter in de tempel, die zich zo zondig voelde, dat hij zijn hoofd zelfs niet durfde op te heffen en zich alleen maar op de borst kon slaan onder het uitroepen van:
HEER WEES MIJ ZONDAAR GENADIG........die alleen ging geerechtvaardigd naar huis. Knipoog smiley


hoe lang zou de gemiddelde forumbijdrage van die tollenaar zijn op cm... en hoe lang die van die farizeeer??

vragen vragen vragen, we zullen het nooit weten Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELTJE813





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:00
 
SOLAFIDE630 schreef:
Trek het je niet aan.

Farizeeers zijn mensen, die blij zijn, dat ze niet zo zijn als die ander hier of daar .... en dat ook uitspreken..... Alleen de Tollenaar...achter in de tempel, die zich zo zondig voelde, dat hij zijn hoofd zelfs niet durfde op te heffen en zich alleen maar op de borst kon slaan onder het uitroepen van:
HEER WEES MIJ ZONDAAR GENADIG........die alleen ging geerechtvaardigd naar huis. Knipoog smiley

-------------------------------------------------------------------------------------

hoe zie je mij dan? een tollenaar een farizeeer een hoer een leugenaar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:27
 
ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------

hoe zie je mij dan? een tollenaar een farizeeer een hoer een leugenaar?

Nou...ehhh...ik ken je niet, dus moeilijk voor mij te zeggen....maar ergens anders dacht ik van je te lezen, dat je vond, dat je van binnen nog erg zwart was....dus het lijkt mij, dat je op de tollenaar lijkt.....

Je presenteert jezelf niet als een ""goed mens"" en je geeft je daarbij ook niet af op een ander met kwalificaties als, dat iemand hypocriet zou zijn of iets dergelijks........en dat je je zou schamen voor bepaalde mede forum genoten.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:30
 
PIETER649 schreef:
hoe lang zou de gemiddelde forumbijdrage van die tollenaar zijn op cm... en hoe lang die van die farizeeer??

vragen vragen vragen, we zullen het nooit weten Lachende smiley

Soms....Pieter...vind ik, dat jij je met vragen bezighoudt, waarvan ik me dan afvraag of die ECHT zinnig en belangrijk zijn......?????
Clown smiley

Maar ja...je schijnt je er GOED bij te voelen....... Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 10 maart 2010, 00:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:47
 
ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------

dus de bijbel weer ontwrichten? is het weer niet waar wat er in staat of is dat weer ouderwets?

wou je zeggen dat wat rood gekleurd is, dat dat tegenwoordig de dag niet meer aan de orde is? kom op mensen,hoever zijn wij van Gods woord afgedwaald? gewoon verschrikkelijk dit.

Ik ontwricht de bijbel niet, ik geef alleen antwoord op je vraag. Wat de achterliggende gedachte is van het dragen van een hoedje.
Ik voeg er alleen een stukje achtergrond aan toe.
De reden van de brief van Paulus aan die gemeente. Ik zet gewoon een feit neer.
Is dat de Bijbel ontwrichten?? Ik denk eerder dat dat verdiepen is.
Als je dit Bijbelgedeelte dan maar gewoon wist uit je bijbel, zou het inderdaad verschrikkelijk zijn.
Maar dat doe ik niet in mijn antwoord op je vraag.
Kan zijn dat het zo overkomt, maar zo bedoel ik het dus niet.

Ik geef toe, mijn ervaring die ik eerder neer had gezet, kleurt mijn mening wel over het nut van deze manier van onderscheiden van "de wereld", maar denk dat je dat wel begrijpt.

Als ik nu in deze tijd in een hoeren-outfit, zoals je die op de wallen tegenkomt, de kerk binnen zou lopen, zou de brief van Pualus er anders uitzien. Het gaat naar mijn idee om de boodschap erachter.
Je onderscheiden als christelijke gemeente,van de andere culturen. En naar mijn mening kan dat ook zonder hoedje.


Laatst aangepast door
WILMA729
op woensdag 10 maart 2010, 00:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4