ChristianMatch
 


Forum

Berichten van BERT168
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van BERT168
Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 december 2011, 23:44
BerichtOnderwerp: mop
 
wat huppelt door het bos met een machinegeweer?









een rambi Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 december 2011, 23:40
BerichtOnderwerp: mop
 
welk dier bestaat voor 3 kwart uit wol?







een wolf...


Laatst aangepast door
BERT168
op vrijdag 9 december 2011, 23:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: maandag 5 december 2011, 17:05
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
HARALD940 schreef:
Vind je?



Hier ga jij toch echt zelf onderscheid maken hoe de bijbel gelezen dient te worden, simpelweg vanuit het feit dat er niet duidelijk staat hoe je het dient te lezen, maar elk bijbelboek heeft geen voorwoord waarin staat hoe het gelezen moet worden.


En over dat boek wat je noemt, no offence, maar daar steek ik de kachel wel mee aan, daar is hij in mijn beleving net goed genoeg voor......


effe dit topic wat nieuw leven inblazen...
dat boek harald,waar jij de kachel mee aan wilt maken die wil niet
zo goed branden denk ik,misschien kun je dan beter een krant pakken,die wil meestal wel goed branden. Knipoog smiley

maar goed,maar wat heeft de bijbel dan nog voor waarde voor jou?
als je dat wat je niet zo goed uitkomt maar als symbolisch ziet,en andere dingen weer voor waar acht,wat wil je dan als basis zien waar je op terug kunt vallen?

zoals ik al eens eerder zei,er zijn mensen die vertellen hun eigen mening
wat ze ervan vinden,en er zijn ook mensen die de bijbel er gewoon bijpakken en kijken wat die ervan zegt.

een eigen mening hebben is prima,maar dat heeft verder geen invloed op hoe het zal gaan in de toekomst.
we hebben de bijbel gekregen als leidraad van Gods woord,en die mogen we zien als de waarheid.
als de die zoveel mogelijk letterlijk nemen,dan zitten we vast en zeker het dichtste bij de waarheid.


Laatst aangepast door
BERT168
op maandag 5 december 2011, 17:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 december 2011, 00:12
BerichtOnderwerp: film kijken
 
komt wel wat kattig over hier....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 16:47
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
LISA610 schreef:
Hé Bert, thx hiervoor. Om eerlijk te zijn was me dit tot dusverre ontgaan. Heb het zelf juist daarom even nagelezen, maar je hebt helemaal gelijk. Er staat inderdaad dat de Geest Filipus weg nam en dat Filipus later werd aangetroffen in Azotus. Ik zit me alleen even af te vragen of je dit daadwerkelijk kunt vergelijken met de opname van de gemeente, want volgens mij wordt de gemeente opgenomen en niet later terug geplaatst op een andere plek op de wereld. Aan de andere kant staan er in de Bijbel meerdere voorbeelden van mensen die zijn opgenomen en niet terug keerden op aarde. Over het algemeen gaat het volgens mij wel om individuen. In die zin moet de opname van de gemeente te Zijnder tijd wel een hele spectaculaire gebeurtenis zijn. Al die christenen die ineens van de aardbol zijn verdwenen.... Maar goed, nu dwaal ik wel een beetje af, want het ging hier om de 144.000. So back on topic Knipoog smiley

bert168:
zeker,ik beweer ook niet dat de gemeente ergens anders weer wordt neergezet,althans niet binnen 7 jaar.
ik geloof wel dat de gemeente na de grote verdrukking-dus 7 jaar later-
samen met jezus op de olijfberg zal staan.

het zeer bijzondere aan dit gedeelte is net als je al zei,dat Filippus op hetzelfde moment van zijn opname waarschijnlijk in een oogwenk 60 km
verderop weer neergezet wordt op aarde! Lachende smiley
daar liet God nog even zien dat hij het is alle macht heeft over tijd en ruimte.
ik vind het dus met recht ook een spectaculair gedeelte in de bijbel.
(komt ook doordat ik een liefhebber van o.a. startrek films..''.beam me up scotty'') Knipoog smiley

de mensen zullen toen wel raar opgekeken hebben toen er zo ineens iemand dicht bij hun terecht komt zo van uit het niets.
als er tenminste getuigen waren..
naar mijn weten is Filippus de enige in de bijbel die op die manier is opgenomen en meteen weer ergens anders werd neergezet.

verder was er nog henoch die met God wandelde,en werd opgenomen.
Gen 5,24
En Henoch wandelde met God, en hij was niet meer, want God had hem opgenomen.

Elia die opgehaald werd door een wagen met vurige paarden:
2 Kon 2,11
En, terwijl zij voortgingen, al wandelende en sprekende, zie, een vurige wagen en vurige paarden! en die maakten scheiding tussen hen beiden. Alzo voer Elia in een storm ten hemel.

maar filippus had beslist de klapper,dat hij van het ene op andere moment even werd verplaatst van Jeruzalem naar Asdod d.m.v. de (Heilige) Geest,zoals het er staat.


Laatst aangepast door
BERT168
op woensdag 30 november 2011, 18:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 01:56
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
nog even een leuke interessante tekst uit handelingen 8.
het gaat over de kamerling die gedoopt wilde worden.

handelingen 8:
Toen ze uit het water kwamen, greep de Geest van de Heer Filippus en nam hem mee, en de eunuch zag hem niet meer, maar vervolgde zijn weg vol vreugde. 40 Filippus kwam terecht in Azotus; van daar reisde hij verder en verkondigde in alle steden het evangelie, tot hij in Caesarea aankwam.

hier nog een andere vertaling:(willebrord)
Toen ze uit het water kwamen, nam de Geest van de Heer Filippus ineens weg. De eunuch zag hem niet meer; hij vervolgde zijn weg met vreugde.
40 Filippus bevond zich in Azotus; hij trok rond en verkondigde in alle steden de goede boodschap, tot in Caesarea toe.


het valt bijna niet op,maar hier werd Filippus opgenomen en weer neergezet in Azotus(Asdod)
Jeruzalem en Asdod liggen zeker 60 km uit elkaar,de manier van reizen moet Filippus wel ervaren hebben als superspectaculair.
voor God is de opname van één of meerdere mensen niks bijzonders,maar voor mensen wel.


Laatst aangepast door
BERT168
op woensdag 30 november 2011, 18:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 01:37
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
TINK100 schreef:
staat er niet ergens een tekst dat God uit alle windstreken Zijn kinderen zal verzamelen??? Dat betekend dan dat ook niet-joden, maar wel afstammen van....verzameld worden tot die 144.000. Maar meer weet ik er ook niet van en hoe dat zal gaan weet ik niet. We zitten met alle gelovigen al ver over dat aantal heen, zou de Here dan nu al niet moeten terug komen voor de nieuwe hemel en aarde? Wie kan in Zijn agenda kijken?? Of voor Hem beslissen wanneer Hij terug moet komen? Zijn die 144.000 gekozen joden en waar blijven wij dan? horen wij er niet bij of vormen wij een andere groep met een andere betekenis? Zijn de joden dan een "beter ras" ?
Laat het aan Hem over, Hij weet wat goed voor ons is.


hier wil ik nog wel even op reageren...

je haalt in dit stukje van alles door elkaar tink,een aantal dingen die je noemt hebben we in het voorgaande al een paar keer over gehad.
de openbaringen is best wel lastig te ontcijferen,er staan symbolische voorstellingen in zoals visioenen,maar er zijn er ook bij die je letterlijk kan nemen,zoals chat net ook al verwoorde.
het boek moest ook verzegeld blijven tot de eindtijd.

jezus zegt in marcus 13:
28 Leert dan van de vijgeboom deze les: Wanneer zijn hout reeds week wordt en de bladeren doet uitspruiten, weet gij daaraan, dat de zomer nabij is. 29 Zo moet gij ook, wanneer gij dit ziet geschieden, weten, dat het nabij is, voor de deur.
dit betekent dus dat we aan de tekenen der tijd kunnen zien waneer het zover is dat deze dingen gaan gebeuren.
uiteraard laten we ook alles aan God over ,die heeft alles in de hand,dat staat vast.

maar God heeft ons in de openbaringen laten zien wat er te gebeuren staat.
natuurlijkzijn er lange tijd geleden al mensen geweest die de puzzel ontrafeld hebben waar openbaringen over gaat.
maar het is ook aan ons om dat te checken!

de 1e zin wat je zegt dat God zijn kinderen zal verzamelen is de opname van de gemeente,alleen worden er soms andere namen voor gebruikt.

Wij beslissen niet wanneer de wederkomst plaats zal vinden,alleen God zelf weet het waneer dit zal geschieden.
de joden zijn geen beter ras,dat zijn ook mensen net als wij.
maar het is wel Gods volk van het begin af aan al in de bijbel.
ze zijn dus eingelijk uitverkoren door God,Israel is Gods oogappel,
er moet nog heel veel gebeuren met Israel in de eintijd.


Laatst aangepast door
BERT168
op woensdag 30 november 2011, 01:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 00:54
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
TATJE948 schreef:
ik ben zeer geinteresseerd in de antwoorden eveneens als mijn oma. mijn abbonnement was idd verlopen, en het was er even bij ingeschoten, want een vriedin van mij haar oma heeft borstkanker en die is vandaag geopereerd.
dus vandaar..

hoi tatje,

gelukkig zijn wij niet de enigen die hier wel iets van afweten tatje,op internet
is hierover genoeg info te vinden.

bv op deze site: http://www.eindtijd.nl


Laatst aangepast door
BERT168
op woensdag 30 november 2011, 00:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 02:02
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
MARTIN695 schreef:
'

Hallo Bert
Ik kan aardig mee gaan in je uitleg maar dan zit ik wel weer met Matth 24 waar vers 40
Dan zullen er 2 in het veld zijn 1 zal aangenomen worden en 1 achtergelaten worden

Sjalom.
Martin


ik denk dat het hier gaat over de opname van de gemeente.
wat er bedoelt wordt is dat de één gelovig is -of liever gezegt 'wederomgeboren' en de ander ongelovig,dan blijft er dus één achter.

dit wordt ook wel de wederkomst genoemd,alhoewel er daar 2 van zijn.
de 1e wederkomst zal zijn als we jezus tegemoet gaan in de lucht.
daarna komt de jaarweek,die 7 jaar duurt.
de 2e zal zijn als de jaarweek voorbij is en hij met zijn gemeente terugkomt op aarde en de gemeente samen met jezus op de olijfberg zal staan.(en eromheen natuurlijk)
dat is dan het begin van het 1000 jarig vrederijk op aarde.

maar ook hier zijn de meningen soms verdeelt weet ik.


Laatst aangepast door
BERT168
op dinsdag 29 november 2011, 02:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 01:55
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
CHATULIEM619 schreef:
waarom vul je christenen in? Er staat toch duidelijk een verwijzing naar het Joodse volk, met haar twaalf stammen? Ik hou er niet van dat als er Israel staat we dat meteen toepassen op de gemeente..

zeker chat,zoals ik net al zei zullen het waarschijnlijk bekeerde,dus christelijke joden zijn,en dat heeft niks met de gemeente te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 01:51
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
[quote=KATHY142]Duidelijke uitleg Bert. Kan ik mij in vinden, maar niet in de uitleg dat de 144.000 christenen zullen zijn.
Het zijn Joden die in de Messias geloven, verlost en behouden zijn door het teken (het bewijs van eigendom) van God op hun voorhoofd. Ik moet dan altijd aan de tefilliem denken. Deut.6:8.


bert168:
ik denk wel dat dit bekeerde joden zijn,het zijn immers boodschappers van het evangelie?
ze gaan dus de wereld over om het evangelie te brengen aan de mensen.
als ze alleen in de messias zouden geloven zouden ze niet kunnen evangeliseren,want dan kennen ze het verlossingswerk van jezus niet?
ze hebben idd een zegel op hun voorhoofd,vandaar de naam 'verzegelden' natuurlijk.
of er letterlijk iets te zien zal zijn is de vraag natuurlijk.
fraude zal er niet plaatsvinden denk ik,maar God kent de zijnen.


Laatst aangepast door
BERT168
op dinsdag 29 november 2011, 01:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 01:39
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
KLAPROOS940 schreef:
Wat ik een mooie uitleg vind is dat het symbolisch is:
12 stammen
x 12 apostelen
x 1000 = het getal van de volheid
= 144.000
Oftewel er wordt iedereen die gelooft mee bedoeld, niemand uitgesloten.

het getal van de volheid is niet 1000 maar 7 naar mijn weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 01:32
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
KLAPROOS940 schreef:
dacht toch echt dat ik die uitleg in een preek gehoord had. Zal het dan wel verkeerd onthouden/ begrepen hebben

dat is ook helemaal niet erg klaproos,de openbaringen is niet het makkelijkste boek en bovendien kun je alles niet altijd maar zo letterlijk nemen.
ook staan er in andere bijbelboeken profetieën over de eindtijd zoals in daniël en ook in ezechiël en natuurlijk mattheüs 24.
er zijn zeer veel(gewone) boeken van geschreven, die op sommige punten nog wel eens van elkaar verschillen kunnen.
helaas kan je niet alles zo even makkelijk opzoeken in de bijbel wat over de eindtijd gaat,maar hier en daar staan symbolische dingen terwijl het andere soms weer letterlijk bedoelt is.


Laatst aangepast door
BERT168
op dinsdag 29 november 2011, 01:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 21:03
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
met 'de bruid' wordt altijd 'de gemeente' bedoelt,de mensen die bij de opname zijn,die voor de grote verdrukking zal plaatsvinden,en is niet hetzelfde als de 144.000 verzegelden.

de 144.000 zijn de verzegelden uit israel,die in de grote verdrukking het evangelie gaan brengen over de aarde,idd uit 12 stammen elk 12.000 mensen.
het zijn dus christenen,bekeerde joden.
ze worden dus niet opgenomen maar komen na de opname van de gemeente tot bekering.
ze worden dus door God uitgekozen.

de grote schare(die niemand tellen kan) zijn de mensen (de andere volkeren,ook wel de heidenen genoemd)die zich bekeren na de opname van de gemeente,maar die zullen het moet bekopen met de dood,aangezien ze niet het merkteken zullen aannemen en dus vijanden zijn van het beest.
maar in het 1000 jarig vrederijk zullen ze wel weer met jezus regeren.

de mensen met de witte klederen zijn diegene die in de grote verdrukking tot bekering zijn gekomen,dit is hetzelfde als ''de grote schare''(zie boven)vind je in openb, 7: 14.(nbg vertaling)
daar staat:''komen uit de grote verdrukking''


Laatst aangepast door
BERT168
op maandag 28 november 2011, 21:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 27 november 2011, 01:51
BerichtOnderwerp: Bekering en behoudenis
 
MARISKA601 schreef:
Een mens heeft zich dagelijks te bekeren.

Wanneer ben je echt bekeerd?

dat heb ik weleens vaker gehoord,dat mensen zich elke dag zouden moeten bekeren.

hier wordt echter bedoelt dat je een andere levenswandel wilt aangaan,je als het ware omkeren.
de figuurlijke brede weg van deze wereld verlaten en het smalle pad gaan bewandelen,die tot leven leidt.

die term van breed en smal wordt wel eens gebruikt om aan te geven dat wat de wereld biedt makkelijk te bewandelen is,en je daar alle ruimte voor hebt.
het smalle pad is niet recht maar is eingelijk een kronkelpad,waarbij je goed moet kijken waar je je voeten neerzet,anders loop je er al gauw naast,of je raakt het pad kwijt.
in deze wereld is het net zo met het geloof,blijf dicht bij jezus,want dan zit je goed.
we moeten ons niet laten afleiden door andere dingen die ons kunnen doen verdwalen.

natuurlijk figuurlijk bedoelt,de term komt in de 1e plaats uit de bijbel,

matt. 7:13
13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.

er is ook een schilderij van gemaakt genaamd: 'de brede en de smalle weg'

toevallig heb ik er een poster van,en die spreekt zeer tot de verbeelding.

hier kan je e'm zien:

http://www.nrclux.nl/9789061408307-De-brede-en-de-smalle-weg-poster-set-5-ex/nl/product/72774/


Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 27 november 2011, 02:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:18
BerichtOnderwerp: Storingen
 
RENATE619 schreef:
Kan ik als auteur deze toppic niet sluiten? Dit gaat toch nergens over?

kan misschien ook komen door een storing dat ze zoveel lol hebben renate... Clown smiley Clown smiley


Laatst aangepast door
BERT168
op vrijdag 25 november 2011, 20:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 20:54
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
SHANITA130 schreef:
O ja, en het verhaal over de zoon van Noach ken ik niet. wel het verhaal over Noach zelf.

Ik ken wel veel oudtestamentische verhalen, doordat ik op de openbare lagere school, godsdiensles had.

Die vrouw kon heel goed vertellen, maakte er echte spannenede verhalen van, daar is veel van blijven hangen.

En ik ben begonnen, in de nieuwe vertaling, want dat leest beter weg, de verhalen, onwillekeurig te lezen.

Pas het verhaal over Jacob gelezen, dat ie eerst 7 jaar moest werken om met Rachel te trouwen, en toen Lea kreeg, en na een week ook Rachel, maar dan moest ie nog 7 jaar werken.

En dat ie zijn broer Ezou tegemoet trok, met geschenken, en met zijn vrouwen en hun kinderen.

Hij had minstens 2 dochters, en een ervan, Dina, werd verkracht door een belangrijk iemand van een vreemd volk, en Jacob beloofde bij hun te wonen als alle mannen zich lieten besnijden. aldus geschiedde. en toen alle mannen van de stad ziek waren door de besnijdenis zijn de broers van Dina haar gaan wreken, alle mannen werden vermoord, en vrouwen en kinderen meegenomen.

Omdat het hoofd van die stad hun zus had onteerd.

Dan denk ik, ja, zo ver gaat familie als hun zus is onteerd.

Wel leuk hoor, nu en dan een stuk lezen.

(ik hoop niet dat ik per ongeluk een naam heb verwisseld..., ik heb nogal haast nu..)

mwah...jij kunt best wel spannend vertellen vind ik... Lachende smiley


Laatst aangepast door
BERT168
op maandag 21 november 2011, 20:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 01:26
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
GERRIT084 schreef:
Ik heb er weinig trek meer in om me er verder over uit te weiden knul.
Er is in het verleden al genoeg over gezegd, en dan worden het nu herhalingen. En dat laatdunkende toontje sla je maar aan bij je vriendjes.
Neem de antwoorden die eerder zijn geplaatst maar voor lief, en let een beetje op je schrijven, je chef leest mee, anders krijg je daar weer een topic over.
Je kan nu eenmaal jou beleving niet, bij een ander door de strot duwen, en zo jaag je ze eerder weg, dan dat je iemand kan verwelkomen in je clubje.

ik voel me nu als 'knul' meteen al 10 jaar jonger,bedankt dus gerrit.
er is idd al genoeg over gezegd,en zeker zijn er ook veel dingen herhaald helaas.
het laatdunkende toontje lijkt soms wel eens nodig,want want in voorgaande reacties was ik heel mild,en dan reageert er bijna niemand op,dus dan maar wat 'laatdunkend' zoals jij het noemt.

en wie bedoel je dan met 'mijn vriendjes' ?
bedoel je diegenen die er net zo over denken als ik?
nou,daar hoef ik geen discussie mee voeren,of laatdunkend te doen,want daar is dan weinig reden toe toch?
de 'chef' mag best mee lezen,heb niks te veel gezegd volgens mij.
ook daarin ben je weer vaag over wat je bedoelt.

door de strot duwen is onzin,ik toon gewoon zoveel mogelijk aan wat de bijbel ervan zegt,en een ieder mag daar mee doen wat hij wil.
daartegenover mag een ander met tegenargumenten komen natuurlijk.
bovendien is dit een forem om over onderwerpen te kunnen discussiëren,
en tot die discussie is niemand verplicht,dan doe je gewoon niet mee,dan hoef je je ook niks door ''de strot te laten duwen''

je noemt het ''mijn beleving'',ook dat is niet waar,ik heb al eerder gezegd dat ik alles probeer te weerleggen vanuit de bijbel.
ik heb wel de indruk dat de meesten idd reageren vanuit hun''eigen beleving''dus een eigen mening,wat men er van vind van uit hun eigen gevoel.
dat is natuurlijk prima,maar daar bevind zich dus het wezenlijk verschil tussen de 2 kampen hier,de één zegt zijn eigen mening en de ander pakt de bijbel erbij wat die ervan zegt.
in elke discussie in dit forem probeer ik alles zoveel mogelijk te weerleggen vanuit de bijbel,omdat ik ervan uitga dat iedereen hier op de site de bijbel zoveel mogelijk ziet als de absolute waarheid,en dat dus als fundament ziet in elke discussie die over de geestelijke dingen gaan.
met iemand die dat niet zo ziet-en daar zijn ze helemaal vrij in-hoef ik ook geen discussie voeren,want dat is dan in feite zinloos.

zeker staan er dingen in de bijbel zoals pieter al zei,waar je dan wel vraagtekens bij kunt zetten.
maar dat wil niet zeggen dat we dan opeens de vrijheid hebben om over al een draai aan te kunnen geven,iets toevoegen,of mogen aanpassen omdat een paar kleine dingen dan niet helemaal duidelijk zijn.

en naar mijn weten heb ik geen 'clubje' het zijn gewoon een aantal mensen die de bijbel zien als leidraad en als zijnde ''de waarheid'' en niet als ''groot verhalen boek'' zoals ik hier al eens eerder heb gehoord.


Laatst aangepast door
BERT168
op maandag 21 november 2011, 01:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 23:17
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
GERRIT084 schreef:
Weet je hoe ze jou en consorten noemen in de Bijbel?
dwaal leraren, en valse profeten.

das wel heeel interessant gerrit,volgens mij is de leer die steeds als argument gebruikt wordt door de voorstanders van de kinderdoop,een leer van de kerk die door mensen is aangepast naar eigen goeddunken.

daar komt bij dat je in een vorige reactie hebt toegeven dat de kerk zijn eigen doopmethode mag bedenken.
wie wil jij dan dwaal leraren noemen?

in een latere reactie heb ik laten zien wat de bijbel zegt over een afwijkend evangelie.(gal. 1)


je zegt ook niet precies wat je bedoelt en wat er dan precies niet klopt,want dan zouden we je het vast kunnen aantonen dat het geen valse leer is.
vertel maar dan wat er niet klopt,dan zoeken we het even op.
je roept maar wat,maar je kunt niks aantonen.

maar wel graag on topic blijven,dus over de doop waar het in dit topic om draait.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 21:21
BerichtOnderwerp: Storingen
 
MARIO216 schreef:
Ik bedoel ook kan er niet een slotje op?? Verlegen lachende smiley

dat kan vast wel,maar dan moeten ze wel genoeg slotjes hebben he....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 21:19
BerichtOnderwerp: Het weer
 
YELNIN491 schreef:
volgens mij kun je niet lezen, misschien moet je wat begrijphormoonkoffie drinken Engeltje smiley

kan niet,m'n koffie is op....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 21:17
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dus als we het maar met jou eens zijn kan er een slot op? Zo lees ik het?
Moet niet erger worden hier.....

nee nog niet,ik heb het maar even aangepast,iemand mag em alvast even opzoeken,dan ligt ie alvast klaar... Lachende smiley


Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 20 november 2011, 21:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 21:13
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
PIETER649 schreef:
Chatuliem heeft zijn visie over dat onderwerp weleens gegeven ja.
En omdat hij dat gedaan heeft is die discussie gesloten ofzo?
Of is de algemene waarheid verkondigd?

Als ik mijn visie geef ben je ook niet zo volgzaam heer Bert Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En mijn visie, over de hele gemeenschap hiero, is dat hypocritie op cm forum goed gedijt.
Bijna iedereen haalt alleen dat uit de bijbel wat m goed uitkomt en waar hij/zij anderen op cm forum mee om de oren kan slaan. Twijfelende smiley
Als Chatuliem bijv. dan de DOOP zoals die in traditionele kerken beoefend word neerbuigend besprenkelend ritueel noemt, is dat normaal schijnbaar.
Als ik refereer naar enkele andere teksten dan ben ik opeens aan het trollen ofzo?
Om met Dhr Wilders te spreken: Doe es NORMAAL man!

In mijn optiek is dit topic trouwens al zwaar beeindigd want de topicstarter is uitgegaan van een waanbeeld.
Hetgeen hij verkondigd, word al eeuwen niet meer geleerd in kerken...


je hoef ook helemaal niet volgzaam te zijn hoor pieter....
dat chat dat een besprenkeling noemt vind JIJ neerbuigend,dat mag jij natuurlijk vinden,een ander vind dat mischien weer niet?
als je kijkt naar de methode van het dopen dan heet de ene methode gewoon onderdompeling en die andere heet heet nu één keer besprenkeling,dat die methode zo heet kan niemand toch wat aan doen?

in feite is dit een heel makkelijk topic,het topic over bv de wet is veel lastiger,omdat de wet inderdaad in de bijbel wordt genoemd.
de doopmethode door besprenkeling wordt daarentegen nergens in de bijbel genoemd.
wat ik er dus iedere keer uit probeer te lichten is dat het ene door God is aangereikt en de andere methode door mensen is bedacht.
een ieder is vrij om dan te kiezen welke methode je het meest op kunt vertrouwen,die van God of die van mensen.

als de mensen die voor de besprenkeling zijn nu gewoon eens konden toegeven dat die methode door mensen is bedacht,maar ze daaraan toch meer waarde hechten dan aan die van onderdompeling dan kan er gewoon een hangslot op dit topic en zijn we er uit.
we zijn het dan wel niet eens,maar dan weten we wel waar we staan,en daar iedereen is daar vrij in,dat staat als een paal boven water toch?

okay...wie kan dat hangslot al vast even opzoeken?


Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 20 november 2011, 21:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 20:52
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
PIETER649 schreef:
Chatuliem heeft zijn visie over dat onderwerp weleens gegeven ja.
En omdat hij dat gedaan heeft is die discussie gesloten ofzo?
Of is de algemene waarheid verkondigd?

Als ik mijn visie geef ben je ook niet zo volgzaam heer Bert Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En mijn visie, over de hele gemeenschap hiero, is dat hypocritie op cm forum goed gedijt.
Bijna iedereen haalt alleen dat uit de bijbel wat m goed uitkomt en waar hij/zij anderen op cm forum mee om de oren kan slaan. Twijfelende smiley
Als Chatuliem bijv. dan de DOOP zoals die in traditionele kerken beoefend word neerbuigend besprenkelend ritueel noemt, is dat normaal schijnbaar.
Als ik refereer naar enkele andere teksten dan ben ik opeens aan het trollen ofzo?
Om met Dhr Wilders te spreken: Doe es NORMAAL man!

In mijn optiek is dit topic trouwens al zwaar beeindigd want de topicstarter is uitgegaan van een waanbeeld.
Hetgeen hij verkondigd, word al eeuwen niet meer geleerd in kerken...

heee pietertje,alles okay nog?
ik zou bijna zeggen dat je boven op een duitse kast zit?
ik hoop wel dat er een ladder in de buurt is,om weer weer naar beneden te kunnen klimmen...

Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 20:47
BerichtOnderwerp: Storingen
 
MARIO216 schreef:
Kan dit topic niet gesloten houden.

tja nou dan open je e'm toch gewoon? Lachende smiley


Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 20 november 2011, 20:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 20:01
BerichtOnderwerp: Het weer
 
YELNIN491 schreef:
neu we houden niet van geheimzinnigheid Knipoog smiley

mm..toch niet? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 19:58
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
BERT168 schreef:
ik zie een "ja"..
in dat geval geef ik mn complimenten Gerrit wat je bent de 1e die daar duidelijk in is.
die vraag heb in het verleden ik al veel vaker gesteld.


okay,als we dan dus kennlijk die vrijheid gekregen hebben,dan kunnen we de bijbel ook wel op wat meer punten aanpassen toch?


pieter:
Gebeurt toch allang????, OOK in de kringen die volgens sommigen hier als enige de Ware Gemeente vormen... voeren vrouwen het woord en zitten zonder hoofdbedekking tijdens de dienst?
Maar jaja, ik weet het.... bij wat jullie NIET uitkomt, moet je de woorden van Paulus in de betekenis van die tijd lezen ....
En ik geloof graag dat dat niets met hypocriet te maken heeft hoor (not)


bert:
was natuurlijk te verwachten Pieter, dat je dat ouwe stokpaardje weer van stal zou halen... Boze smiley

volgens mij heeft chatuliem dat al eens een keer uitgelegd hoe dat zat in een ander topic.
ik heb de indruk dat je de aandacht wilt afleiden van het topic waar het nu over gaat.
zo gaan we weet uitwijden over andere dingen,terwijl het hier gaat over dopen en uitverkiezing.
graag wel on topic blijven,en geen topic's door elkaar gaan halen.


Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 20 november 2011, 19:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 19:47
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
BERT168 schreef:
lijkt wel een soort geheimtaal hier...

beetje ietskepietske stiekem .... Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley

gelukkig zijn er meer berten hier! haha Lachende smiley

maar ene bertje kan ik zo niet vinden... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 19:43
BerichtOnderwerp: Storingen
 
YELNIN491 schreef:
k blijf denk ik maar gewoon dom Boze smiley

je kunt je natuurlijk ook gewoon ''van de domme ''houden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 19:41
BerichtOnderwerp: Mailbox op mobiel
 
GIJS102 schreef:
Ik moest het wachtwoord van gmail-account wijzigen. Normaal kon ik ook altijd de mail lezen via mijn mobiel, maar omdat het wachtwoord gewijzigd is lukt dat niet meer. Ik heb mijn mailbox al eens verwijderd(instellingen niet gewijzigd, misschien ligt daar de clou) en opnieuw ingevoerd met het goede wachtwoord, maar dan zegt-ie dat de wachtwoorden niet identiek, het oude wachtwoord pakt-ie evenmin. Wie weet hoe ik dat kan oplossen? Ik heb een Nokia uit 3700-serie.

zo te horen moest je 2 keer het wachtwoord invullen?
aangezien een e-mail account dat soms vraagt ter controle van het wachtwoord...
die melding krijg je dan vaak,of misschien had per ongeluk de shift toets geactiveerd,dan klopt het wachtwoord ook niet meer.

en anders...effe een nieuw account aanmaken Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van BERT168
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 12 Volgende
Pagina 7 van 12