ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DANIEL777
Ga naar pagina Vorige 1 ... 15 16 17 18
ChristianMatch forum index » Berichten van DANIEL777
Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 18:08
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
SOLAFIDE630 schreef:
Nou als er iemand loopt te mekkeren hier......... Clown smiley Heeft nog geen eens aan de eindbeoordeling van CM genoeg...moet nog zo nodig ertegen in gaan......... Als dat geen gemekker is....dan weet ik het niet meer
Als het dan een eindbeoordeling van chris was waarom gooit hij er dan geen slot op?
Terwijl er al zat gevraagd is om een slotje op dit onderwerp?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 17:59
BerichtOnderwerp: De Doop van Jezus
 
MARISKA601 schreef:
De doop van Jezus
13 Toen kwam Jezus uit Galilea naar de Jordaan tot Johannes, om Zich door hem te laten dopen.
14 Maar deze trachtte Hem daarvan terug te houden en zeide: Ik heb nodig door U gedoopt te worden en komt Gij tot mij?
15 Jezus echter antwoordde en zeide tot hem: Laat Mij thans geworden, want aldus betaamt het ons alle gerechtigheid te vervullen. Toen liet hij Hem geworden.
16 Terstond nadat Jezus gedoopt was, steeg Hij op uit het water. En zie, de hemelen openden zich, en hij zag de Geest Gods nederdalen als een duif en op Hem komen.
17 En zie, een stem uit de hemelen zeide: Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie Ik mijn welbehagen heb.


nbg 1951



Als de doop een teken is van afwassing van de zonden,
waarom werd Jezus dan gedoopt?
Jezus wilde ondanks Die zonder zonden was gedoopt worden om de zonden van de wereld te kunnen dragen en de wil van Zijn Vader te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 17:40
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
DANIEL777 schreef:
Heb ik nooit beweert dat ik volmaakt ben dat zeg jij
over eng gesproken
en bovendien reageer ik normaal op chatuliem dus wat loop je te mekkeren solafide
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 17:39
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
SOLAFIDE630 schreef:
Als ik het allemaal zo lees, krijg ik de indruk om met een vomaakt mens van doen te hebben. Eng hoor ! Lijkt me n.l. onmogelijk. Iemand die kennelijk nooit iets verkeerd doet ...in eigen ogen dan, met erg veel kritiek naar anderen toe. Doodeng !!! Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.... Coole smiley met zonnebril
Heb ik nooit beweert dat ik volmaakt ben dat zeg jij
over eng gesproken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 08:52
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
CHATULIEM619 schreef:
Daan, ik vind wel dat je dit nu heel zwart stelt. Je hebt waarschijnlijk mijn bijdrage gelezen die vijf minuten op deze site heeft gestaan. Of je bent daarover ingelicht door mede cm'ers. k ben niet zo bang om te schrijven wat ik denk en ik denk echt niet bij elke bijdrage, wat zou Chris ervan vinden.

De achtergrond van mijn orignele bijdrage dat er iemand zo leuk was geweest een topic te openen om mij te pesten. Daarbij noemde hij mij persoonlijk en wilde mij voor de gek zetten. Ik was op dat moment heel kwaad en in mijn originele bijdrage heb ik een sneer gegeven over een situatie die zich afgespeeld had in de chatbox.
Een paar minuten later had ik er al spijt van. Ik vond nl. dat het niet goed was om op deze manier wraak te nemen. Toen heb ik meteen mijn bijdrage bijgesteld.
Als ik het had laten staan was er een ruzie ontstaan, was dat dan beter geweest???

Hoi Chatuliem
Ik had je bijdrage zelf gelezen en ben niet door anderen van te voren getipt.
Je vraagt of het beter was om een ruzie te laten ontstaan.
Hierin ben ik het met je eens om dat niet te laten gebeuren.
Maar het geeft mij wel een indicatie van hoe dus mensen in de werkelijkheid zijn en om dan nog vriendschappen cq relaties aan te gaan?
Ik denk dat dit wel een van de oorzaken is waardoor er zoveel mensen een relatie danwel vriendschappen verbreken.
En dat kan volgens mij ook niet de bedoeling zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 17:45
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
ROBERTJAN655 schreef:
Sinds wanneer is het kinderachtig om tot het inzicht te komen dat zaken die je hebt opgeschreven te ver gingen? Lijkt me juist heel volwassen... Het is overigens ook heel volwassen om als de dat opmertk te denken: Blijkbaar vond de schrijver zelf het ook te ver gaan, ik hoef het me dus niet aan te trekken.

Het gaat over het feit Robertjan dat er mensen zijn die iets op het forum schrijven waar ze kritiek op krijgen en dan snel het veranderen. En dan durven dat soort mensen te zeggen/schrijven dat hun woorden worden verdraait. En als je dat daarvan niet durft te zeggen dat dat kinderachtig is weet ik het ook niet meer wat je onder deze term verstaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 17:06
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
SOLAFIDE630 schreef:
Hou toch op man. Ik ben het totaal niet met je eens. Je kunt lezen wanneer iemand zijn tekst heeft veranderd en.....echt hoor....CM is niet op zijn achterhoofd gevallen en zo kinderachtig ziijn we nou ook niet hier, dat we gauw onze teksten gaan zitten te veranderen....we zijn geen pubers meer dacht ik zo....... Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Trouwens....teksten veranderen gaat heeeel moeilijk, want in de reacties van mensen op je bijdrage, zit allang je tekst in het geheel geintegreerd en dan kun je veranderen wat je wil, maar aan je inmiddels geintegreerde teksten kun je niet meer komen.......... Knipoog smiley
Zo zie je maar hier heb je zo'n gast van reacties aanpassen.
over kinderachtigheid gesproken Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 13:22
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Ik heb een aantal mails ontvangen over deze discussie. Ik heb 'm helemaal doorgelezen en heb geen berichten hoeven te verwijderen. Er wordt stevig gedebatteerd, maar ga niet zo ver te zeggen dat er op de man gespeeld wordt. Er moet ruimte zijn op ChristianMatch om stevig van gedachten te wisselen, en er moet ook ruimte te zijn "to agree to disagree".

Maar een stevig/hard debat hoeft vriendelijkheid, broederliefde en wederzijds respect niet uit te sluiten. Soms miste ik die broederliefde hier inderdaad. Maar soms zie ik dat mensen in mijn ogen een stevig debat verwarren met gebrek aan broederliefde. We hoeven niet altijd te knuffelen inderdaad.

Mensen die zich in zo'n stevig debat mengen adviseer ik om 1) bij elk bericht dat ze plaatsen goed na te gaan of ze met hun posting de ander respecteren en in hun waarde laten, en 2) om zich niet te snel persoonlijk aangevallen te voelen als iemand stevig laat merken het fundamenteel oneens met je te zijn.
Chris
Ik ben het helaas niet helemaal eens wat je nu schrijft.
Doordat je nu pas hier reageert hebben mensen hun eerste reactie algauw weer verandert omdat je anders zeker zeer kritisch geweest zou zijn.
Dat vind ik eigenlijk een nadeel van berichten te kunnen wijzigen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 15:34
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik heb het over Jezus Christus Henk en heb het dus over de God van NU, weet je wel....wij zitten niet meer in het O.T.. Kennelijk ben je een ietsie pietsie in de war. Laten we het maar houden op onze Verlosser en Heiland Jezus Christus, Die gekomen is om mensen te redden en niet om te veroordelen.... Hij alleen heeft ons de Vader kunnen openbaren zoals Hij is, n.l. pure liefde en Licht en Jezus Christus leert nu eenmaal andere dingen....Hij heeft de wet vervuld weet je wel. Hij leert andere dingen dan mensen om zeep te helpen. Nergens lees ik dat Hij zoiets leert, anders hou ik me aanbevolen om daarover een tekst uit het N.T. van je te lezen.

Je bent misschien te veel met de O.T. God bezig vrees ik. We hebben nu de genadetijd van de Here Jezus Christus, Gods Zoon. Daar moeten wij en iedereen het op deze wereld van hebben. Daar moeten we mee bezig zijn. Dat is Gode welgevallig!

Mattheus 5 :
21 Jullie hebben gehoord dat destijds tegen het volk is gezegd: “Pleeg geen moord. Wie moordt, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht.” 22 En ik zeg zelfs: ieder die in woede tegen zijn broeder of zuster tekeergaat, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht. Wie tegen hen “Nietsnut!” zegt, zal zich moeten verantwoorden voor het Sanhedrin. Wie “Dwaas!” zegt, zal voor het vuur van de Gehenna komen te staan. 23 Wanneer je dus je offergave naar het altaar brengt en je je daar herinnert dat je broeder of zuster je iets verwijt, 24 laat je gave dan bij het altaar achter; ga je eerst met die ander verzoenen en kom daarna je offer brengen. 25 Leg een geschil snel bij, terwijl je nog met je tegenstander onderweg bent, anders levert hij je uit aan de rechter, draagt de rechter je over aan de gerechtsdienaar en word je gevangengezet. 26 Ik verzeker je: dan kom je niet vrij voor je ook de laatste cent betaald hebt.
Beste Solafide
Als God alleen maar in het oude testament een God van oordeel was dan was God toch oerdom om de twee mensen in het nieuwe testament Annanias en Safirea te geest te ontnemen toen ze door een leugen dood aan te voeten van de discipelen vielen.
Dus oordeling door de HG alleen maar oud testamentisch dacht in dit geval niet helemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:13
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
ISRAEL987 schreef:
God zegt je mag niet doden ja of nee zeg het maar

Een lastige vraag.
Want je kan zeggen dat volgens de tien geboden je niet mag doden.
Maar het volk Israel kreeg wel de opdracht toen ze het beloofde land introkken om de andere volkeren die er woonden uit te roeien.
Dit vind ik eigenlijk zelf ook een moeilijk punt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 16:30
BerichtOnderwerp: het percentage mails wat is beantwoord , zin of onzin?
 
MARISKA601 schreef:
haal je mailbox maar eens leeg dan zit je op 0%

Werkt niet mariska heb al vaak genoeg de mailbox leeggekieperd.
percentage bleef ongewijzigd Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 15:16
BerichtOnderwerp: het percentage mails wat is beantwoord , zin of onzin?
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ook wanneer je meerdere mails van één persoon krijgt en deze niet allemaal beantwoord doet dat iets met je percentage...
Het is dus niet bepaald representatief en ik geloof ook niet dat er veel cm-leden zijn die zich er iets van aantrekken Knipoog smiley

En wat die knipogen betreft...sommige mensen blijven natuurlijk gewoon enkel plaatjes kijken Clown smiley
dat doen echt niet alleen de mannen hoor de vrouwen hebben daar ook een vervelende handje van Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 18:41
BerichtOnderwerp: Lync score
 
MARIJAN072 schreef:
Hoezo Leanne... Smiley die vol vragen zit
oma wilt een opa? Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 15:25
BerichtOnderwerp: Lync score
 
MARIJAN072 schreef:
Niet te snel conclusies trekken, Daniël! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley Clown smiley Lachende smiley
Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 15:20
BerichtOnderwerp: Lync score
 
KLAAS252 schreef:
Jij hebt geen idee van mijn vlinder Daniel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Misschien vertel ik je later nog ietsjes meer Coole smiley met zonnebril

Klaas

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 15:03
BerichtOnderwerp: Lync score
 
KLAAS252 schreef:
Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden vindt ik ook, er kwam al een vlinder op mij af Clown smiley

( je moet toch iets doen op een trieste zondag-middag ???)

Klaas
Is die vlinder niet een beetje al te jong klaas? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 12:31
BerichtOnderwerp: Gezellige feestdagen!?
 
MUTSJE418 schreef:
Ik schrijf het niet om zielig te doen, maar wel omdat ik erg nieuwsgierig ben hoe jullie de feestdagen beleven.
Met al die gezelligheid van de feestdagen in december....
Persoonlijk vind ik het de laatste paar jaar wel dubbel:
Iedereen van het gezin weer bij elkaar (dat mankeert er op verjaardagen nog wel es aan) maar op de één of andere manier zijn de broers en zussen met de feestdagen net allemaal een stuk kleffer dan normaal.
Hm... zit je dan in je up.
Nogmaals, ik wil niet zielig overkomen. Ik geniet tijdens deze dagen enorm, van diezelfde lieve broers en zussen, van hun kids en dus mijn tantezeggertjes..... Verliefde smiley
Maar toch...
Benieuwd wat jullie reacties zullen zijn.
Als je alleen maar met kerst schijnheilig bij mekaar komt en de rest van het jaar elkaar links laat laat liggen wat heb je dan aan je familie lijkt me zo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:29
BerichtOnderwerp: Zij draagt een ring
 
PIETER649 schreef:
zorg dat het bij de ring blijft... als ze de broek gaat dragen heb je n porobleem... voor je t weet zit je weer op cm Knipoog smiley
ervaring? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:53
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
ARJAN007 schreef:
Vandaag ben ik naar de kerk geweest..... 25 km van hier. Dat was me wat met die sneeuw op de weg! Maximum snelheid: 40 km/u, meestal maar 30 km/u. Gelukkig zonder ongelukken en toestanden ter plekke gekomen, ik was slechts 5 minuten te laat! Clown smiley

De terugweg was nóg beroerder. De sneeuwploegen konden niet tegen het weer op en sommige wegen lagen dus uren op behandeling te wachten.

Overigens hebben de treinreizigers het vandaag nog beroerder gehad. Ik snap eigenlijk niet waarom er hier zoveel storingen moeten zijn in ons land. In landen als Noorwegen, Zweden en Finland hoor ik eigenlijk zelden of nóóit over wissels die vastzitten, treinen die vanwege een beetje sneeuw uitvallen.
Wel apart dat het hier in NL en België wel raak is. Misschien mag Prorail eens naar de noordelijke landen gaan om daar te leren hoe ze daar ervoor zorgen dat treinen niet zomaar uitvallen......
als ze het daar gaan leren valt alles uit hier. Is dat wel zo verstandig? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 12:52
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
HANNAH810 schreef:
wel éénkennig blijven he, henk..... Knipoog smiley

Hij had het over een knuffel en geen kus Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 10:51
BerichtOnderwerp: niet altijd een antwword op mail
 
ROBBEDOES873 schreef:
Ja hoor zolang je niet zoekt vind je vanzelf Clown smiley

dit antwoord had ik wel kunnen verwachten Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 10:37
BerichtOnderwerp: niet altijd een antwword op mail
 
ROBBEDOES873 schreef:
Idd Willemiek
maar de mannen hier mogen nu eenmaal graag op vrouwen afgeven Clown smiley Je vraagt je af waarom ze nog opzoek zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Soms vraag ik me wel eens af of de ware nog uberhaubt gevonden wilt worden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 18:52
BerichtOnderwerp: niet altijd een antwword op mail
 
WILLEMIEK549 schreef:
mijn ervaring leert dat ook niet de mannen allemaal reageren, ik probeer eigenlijk altijd te reageren, het zij direct of wat later.

maar het minste wat je kan doen is even reageren.
Als jullie zo goed gelovig zijn dat iedereen reageerd moet ik jullie toch teleurstellen.
Heb vaak mailtjes gestuurd waar de desbetreffende personen nooit op reageren.
dus reken maar dat dit ook bij jullie gebeurd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 19:46
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
PIETER649 schreef:
wanneer is cm verlost van jou? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
das je eigen schuld pieter had je hem beter motte koppelen aan een leuke dame Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 15:51
BerichtOnderwerp: cm setjes....
 
Ben ff een paar dagen afwezig en wat een puinhoop op dit forum onderdeel zeg
bah vind het zeer kwalijk dat zo het forum er weer zo voorstaat.
Was al niet erg van plan om te blijven maar nu verleng ik in maart zeker niet


Laatst aangepast door
DANIEL777
op maandag 7 december 2009, 16:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777 (47)





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: woensdag 2 december 2009, 18:05
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
joepie forum is back Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DANIEL777
Ga naar pagina Vorige 1 ... 15 16 17 18
Pagina 18 van 18