ChristianMatch
 


Forum

Berichten van NOOMI401
ChristianMatch forum index » Berichten van NOOMI401
Auteur Bericht
NOOMI401 (53)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 19:29
BerichtOnderwerp: Bijbeltekstjes in de vorm van broodjes in speciale mand
 
Ik heb ook zo'n doosje met teksten (zijn overal te koop, alleen niet als broodjes).
Is leuk, maar ik lees toch ook graag een tekst in de context.
Aan de andere kant lukt lezen niet elke dag, maar zo'n kaartje wel?


Laatst aangepast door
NOOMI401
op zondag 13 december 2009, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NOOMI401 (53)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 21:06
BerichtOnderwerp: vergeven
 
Net als een aantal anderen ben ik het er mee eens dat je altijd moet vergeven. Je hebt er zelf namelijk last van als je het niet doet. Ten eerste staat er iets tussen jou en God in, kun je verbitterd raken en staat iets tussen jou en de ander in.
Maar dat betekent niet dat je daarom weer goede vrienden moet zijn. Je mag wel je grenzen aangeven en niet/weinig contact hebben met zo iemand.
Mijn ervaring is wel dat het verstandig is om met een derde onafhankelijke gesprekspartner zo'n gesprek aan te gaan. Dan kan die de discussie vermijden mogelijk. Vergeving schenken en vragen is voldoende. Het hoeft niet atlijd helemaal "uitgepraat" te worden. Het risico als dat wel (steeds weer) gebeurt, je weer pijn gedaan wordt en misschien de ander ook pijn doet.

Sterkte! (Wens ik ook mezelf!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NOOMI401 (53)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 20:59
BerichtOnderwerp: Wat gebeurt er met een gelovige als hij sterft?
 
Wat een ingewikkeld verhaal gebaseerd op bijbelteksten die ik niet altijd kan plaatsen in de context. Dit is altijd een risico!
Het gaat er om of je gelooft dat Jezus voor jou gestorven is en je Zijn offer voor jouw zonden wil aannemen en Hem wil volgen.
Dan zul je na je dood in de Hemel komen bij God.

Hoe dit er precies uitziet en hoe je er dan zelf uitziet, dat zien we daar wel!
Je kunt God nooit helemaal begrijpen en ontleden, daar is Hij veel te groot voor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NOOMI401 (53)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 22:50
BerichtOnderwerp: kerkdienst
 
Quote:
Dingen die ik niet kan accepteren iets wat dan teveel water bij de wijn word gedaan en wat voor vele mensen als normaal word gezien kan ik daar niet achter staan. Je kan dingen snel makkelijk onder het vloerkleedje vegen met het idee alles met liefde te bedekken zo werkt de Heer niet. Hij is ook Rechtvaardig en behoren we ook in die dingen nuchter en waakzaam te blijven door ons te toetsen naar de Bijbel.
Want dat is het kostbaarste woord zuiverheid van de Ware Bron.

Natuurlijk is het zo dat er geen kerk perfect is net als dat er geen mens op aarde perfect is. Zoals al eerder gezegd.
Maar als je de Bijbel voor waar neemt, is het toch ook duidelijk dat we "gemeenschap" moeten hebben, "twee is beter dan een" hoe kun je elkaar helpen anders? Door anderen te bemoedigen en bemoedigd te worden, maar ook door vermaand te worden in liefde. Zo kun je door de Bijbel maar ook zeker door gemeenteleden en goede preken steeds "meer op Christus gaan lijken en Hem volgen"
Mijn mening is dat je dit niet kan zonder een gemeente/kerk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NOOMI401 (53)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 22:36
BerichtOnderwerp: Wat zegt deze tekst je?
 
Heel bijzonder al die reacties, ik moet me er eerst beter in verdiepen om mee te kunnen praten. Ik wil even doorgeven dat ik het gaaf vindt om hier zo mee bezig te zijn met mede-christenen!!!!!

Laatst aangepast door
NOOMI401
op dinsdag 8 december 2009, 22:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van NOOMI401
Pagina 1 van 1