ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 11:25
BerichtOnderwerp: Het weer
 
FRANKT627 schreef:
Door al dat Frans van Pieter, Visser en Sus voel ik me net op vakantie. We hadden hier gisteren dan ook een stralende dag met veel zon en weinig wind.

Vandaag zouden we ook weer zulk mooi weer krijgen Coole smiley met zonnebril

haha Frans ? ken geen Frans, helaas... Clown smiley
Maar ook hier een heerlijk warme zon en droog, dus wat weer betreft helemaal toppie... Coole smiley met zonnebril

Vraag me alleen af waarom (juist dan) altijd die motorzagen moeten loeien... Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 5 juli 2011, 11:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 00:11
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
 
MARK811 schreef:
Het is meer een natuurkundig verschijnsel dan een wetenschappelijk vraagstuk. Mijn punt is juist dat er zich een verschijnsel voordoet en dat daar in de loop der tijd een verklaring aangehangen is. In een andere discussie op het forum gaat het erom om de aarde om zon draait, of de zon om de aarde, zoals in de bijbel staat. Niet alles wat is de bijbel staat hoeft waar te zijn. Het gaat meer om de achterliggende gedachte of de les die eruit getrokken kan worden.

Niet mee eens... Twijfelende smiley
Wat houd je nog over als je het op die manier wilt wegredeneren...? geloof me ik heb al vanaf jongsaf aan dit soort dingen gehoord, maar ik heb ook de afstand gezien die het creëert tussen de mens die alles lijkt te willen beredeneren en God niet meer wil zien zoals Hij Zich bekendmaakt...

Ik weet natuurlijk niet hoe jij erin staat, maar zie hier wel een gevaar in...
Vooral die opmerking die ik vetgedrukt heb baart me zorgen.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 5 juli 2011, 00:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 23:54
BerichtOnderwerp: Het weer
 
PIETER649 schreef:
Hier in Duitsland ook heerlijk weer...
Bei uns ist alles beßer Coole smiley met zonnebril

Besser ist nicht immer Glücklich... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 23:47
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
 
MARK811 schreef:
De bijbel is niet zomaar een boek geschreven door mensen, maar geïnspireerd door de Heilige Geest, dus lees je de bijbel door de Geest van God en Hij opent Zijn Woord voor je, en als je leert luisteren en opent je hart voor God, zal Hij je alles openbaren, want God wil contact met de mens. Hij noemt ons ook Zijn vrienden, dat maakt het zo mooi. Leer God kennen, dan is zijn Woord een openbaring voor je.

Voor mij staan de eerste bijbelboeken zeker open voor discussie.
Deze verhalen zijn duizenden jaren oud, maar volgens mij pas 700 jaar voor Christus uiteindelijk opgetekend.
Deze verhalen zijn dus steeds mondeling doorgegeven en daarbij kan de oorsprong van het verhaal verweven zijn met andere verhalen en gebeurtenissen die in de loop ter tijd hebben plaatsgevonden.

Bij National Geographic werd bij de serie "The bible uncovered" aangetoond dat sommige dingen gewoon niet plaats gevonden kunnen hebben. Jericho bestond nog niet toen het verwoest zou zijn door er rondjes omheen te lopen. Maar toen de stad Jericho eenmaal bestond is het meermaals verwoest door aardbevingen omdat het op een breukvlak gebouwd zou zijn.
De Ark van Noach zou omslaan bij windkracht 3 en de regenboog is gewoon te verklaren doordat er licht op waterdruppels schijnt. Dat zal voor de bouw van de ark ook al plaatsgevonden moeten hebben.

Ik hecht daarom zelf veel meer aan de latere bijbelboeken en het nieuwe testament. De eerdere boeken zijn mooie verhalen met een diepere boodschap. De verklaring dat deze geïnspireerd door de Heilige Geest zijn is natuurlijk een argument waar ik niet tegen op kan.
Daarmee zijn alle discussies neer te slaan. Maar is daarmee ook een dooddoener om niet verder te willen denken...

Groeten
Mark

Dat de regenboog te verklaren is, wil toch niet zeggen dat het voor de tijd van Noach ook al heeft plaatsgevonden ?
Ik bedoel... dat God een verbond sloot met daarin de belofte om de wereld niet meer te vervloeken zoals Hij had gedaan, en als teken daarvan de regenboog aan de hemel stond (Gen. 9:13), kun je toch niet zomaar uitvlakken met een of ander wetenschappelijk vraagstuk ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:00
BerichtOnderwerp: wat voor karakter zoek jij in je nieuwe partner ?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nieuwsgierig zal toch wel lukken bij een vrouw? Knipoog smiley

Belangstellend is beter... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 02:56
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Zo mooi...

http://www.youtube.com/watch?v=PGmbMKmKvXo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 02:49
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
Waarom walsen sommige mensen over je grenzen heen en blijken ze geen respect te hebben voor jouw wensen ??
grrr...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 3 juli 2011, 20:00
BerichtOnderwerp: liefde tegenover commitment
 
HENK710 schreef:
Liefde is een commitment volgens mij. Liefde kan niet bestaan zonder commitment. Hoe kun je immers iets voelen voor iemand als je geen verbondenheid voelt?

Wel is er in de groei van een relatie sprake van verschuiving van het soort liefde, de soort verbondenheid die je voelt, denk ik. Wat anderen hier ook al schreven: eerst is er meer verliefdheid (wat al wel op verbondenheid wijst), later wordt dit meer liefde...

Niet mee eens, maar we kunnen van mening verschillen, toch ? Knipoog smiley

Verder wordt er over "trouw" gesproken, maar ik vraag me dan af, hoe lang trouw duurt... (niet bedoeld om te antwoorden, een vraag voor mijzelf, omdat ik zelf geloof dat trouw bedoeld is voor altijd).
Kijk, voor God duurt trouw eeuwig, maar wij mensen denken dat als je bijv. 5 jaar lang trouw bent dit een prestatie is... en dat snap ik dus niet helemaal. Daarom zeg ik als het niet voortvloeit uit liefde, kan het nog wel een aantal jaar stand houden, maar dan houdt het een keer op.

Waar ik me tevens over verbaas is altijd dat heilige van het huwelijk.
Bij je trouwen heb je een belofte aan God gedaan wordt er gezegd... maar geldt die belofte alleen voor het huwelijk ???
Je mag ook niet iemand slecht behandelen, of iemand bedriegen, liegen, bestelen of weet ik wat... maar soms krijg ik het idee dat scheiding een grotere zonde is dan wat ook. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je gaat scheiden, maar er zijn wel meer dingen wat totaal niet de bedoeling is.
Ook al staat het dan niet zwart op wit, daarin heb je toch ergens ook een belofte aan God gedaan.

Tot slot wil ik zeggen dat het een verschil is of je wel of niet gelooft. Als 1 van de partners niet gelooft, kun je dan nog wel uitgaan van de bijbel ? (Vraag die ik mezelf stel, niet zozeer bedoelt om te beantwoorden).
De bijbel beschrijft namelijk hoe het zou moeten zijn... en gaat volgens mij uit van gelovigen... David ging wel degelijk de fout in, maar zijn leidraad was God en volgens mij zit daarin het verschil.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 3 juli 2011, 20:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 3 juli 2011, 17:57
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
MARISKA601 schreef:
Dit konijn gaat muischje muisch achterna.

Tot ooit misschien....

Doeg Mariska, leuk dat je er weer ff was... het ga je goed !! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 10:08
BerichtOnderwerp: liefde tegenover commitment
 
...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 1 juli 2011, 13:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 09:04
BerichtOnderwerp: liefde tegenover commitment
 
ANNETTE792 schreef:
je hoeft niet meteen in de verdediging te schieten, niemand heeft gezegt dat je niet mee kan praten als je de praktijk niet hebt meegemaakt.

kan toch ook een uitlegging zijn van mijn kant wat ik ermee bedoelde ?

Maar dan praat je dus enkel over het theoretische gedeelte, en het enige dat ik aangaf is dat dat niet altijd overeen komt met de praktijk.
Jij stelt een vraag, namelijk: kan je trouw zijn zonder dat er liefde is.
Ik deelde mijn praktijkervaring met je: ja, dat is mogelijk. Je ogen sluiten voor een ander is een verstandelijke keuze zoals Jolan ook al aan gaf.

ik stelde een vraag... dit bedoelde ik niet als vraag, is voor mezelf meer... mijn excuses als het zo overkwam, ik stel wel vaker voor mezelf een vraag die niet bedoeld is voor een ander om er op te reageren, ook al staat het op dit forum natuurlijk voor een ieder vrij om er om te reageren.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 1 juli 2011, 09:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 07:05
BerichtOnderwerp: liefde tegenover commitment
 
BAS917 schreef:
SUSANNAH475 schreef:
Liefde is een vrijwillige keuze...
Liefde is besluiten voor de ander te gaan...
Liefde is stapel'gek' op elkaar zijn...
Liefde is houden van !!

Liefde is niet opgeven, doorgaan, ondanks meningsverschillen, ondanks strijd, het betekent voor de ander kiezen, niet gedwongen maar vrijwillig.

Als je trouwt kun je zeggen dat je eraan vast zit... maar ook trouwen is een keuze die je maakt, de keuze om te zeggen... met jou ga ik door, wat er ook gebeurt.Liefde kan mooi zijn en romantisch, maar liefde kan ook betekenen vechten voor je relatie.

Kijk naar het kruis, dat is Liefde.
Kijk naar Jezus, dan weet je wat liefde is.
Als je wilt weten wat liefde is, kijk je naar God !!
1 Kor. 13:4-6

De dik gedrukte stukjes zijn juist een definitie van commitment, volgens mij is liefde juist spontaner, juist zonder verplichting te ervaren je doet/voelt wat je gevoel je ingeeft. Maar dan kun je natuurlijk wel geneigd zijn om tot commitment te komen. Gelukkig doen de meeste mensen dat ook en zien dat als vanzelfsprekend.

Wat ik al zei Bas, ik denk dat het een voortvloeiing is uit liefde... (commitment moet je denk ik nooit als 1ste zien), liefde is idd. spontaan en zonder verplichting, maar je snapt het volgens mij helemaal, vind het wel een hele mooie aanvulling van wat je schrijft... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 1 juli 2011, 07:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 06:49
BerichtOnderwerp: liefde tegenover commitment
 
ANNETTE792 schreef:
Dat jij het flauw opvat wil niet zeggen dat het ook flauw bedoelt is.
Maar ik heb nu eenmaal de ervaring dat dingen die ik in theorie heel goed doordacht leek te hebben, in praktijk totaal niet werkten.

Trouwen met een gelovige was er daar 1 van. Mijn moeder is gelovig, mijn vader niet, dat wilde ikzelf absoluut niet. Dus ik trouwde een christen....dacht ik. Hoe dat afgelopen is weet je. Gevalletje van een theorie die klopt, maar die in de praktijk niet werkte.

Ik zei flauw, omdat ik nooit getrouwd ben geweest en ik het idee kreeg dat je dat bedoelde... maar misschien heb ik het verkeerd begrepen ?
Ook al heb ik het in de praktijk niet meegemaakt, wil nog niet zeggen dat je er niet over mee kan praten, is althans mijn mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:20
BerichtOnderwerp: liefde tegenover commitment
 
ANNETTE792 schreef:
Dat kan, maar theorie en praktijk botsen wel eens Knipoog smiley

Flauw...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:15
BerichtOnderwerp: liefde tegenover commitment
 
ANNETTE792 schreef:
Ja Sus, dat kan.

In mijn 1e huwelijk was de liefde na drie jaar echt zo goed als verdwenen.
Toch ben ik nog 4 jaar gebleven. Het kwam niet eens in me op om ontrouw te zijn.
Maar op zo'n moment draait het denk ik niet om trouw zijn aan je partner, maar trouw zijn aan je belofte. Die heb je namelijk niet enkel tegenover je partner gedaan, maar ook tegenover God.

Dan denk ik daar blijkbaar anders over...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:03
BerichtOnderwerp: liefde tegenover commitment
 
JOLAN931 schreef:
Trouw kan idd voortkomen uit liefde, maar waar ik op doel is oa bij een huwelijk...trouw zijn aan elkaar zelfs als de liefde en commitment verdwenen is. Die beide kunnen altijd weer terug komen namelijk, maar zonder trouw (die je bij een kerkelijk huwelijk zelfs aan GOD beloofd hebt) geef je jezelf daar de kans niet voor

Volgens mij heeft iemand die keuze om te trouwen nog altijd vanuit liefde gemaakt...
(Ook al zijn er meerdere redenen waarom mensen trouwen en m.i. niet (altijd) de juiste).

Als de liefde verdwenen is, moet je misschien jezelf af gaan vragen wat jouw aandeel daarin is, volgens mij vergeten heel veel dat een menselijke relatie op deze aarde keihard werken is... in al de beslommeringen van het dagelijkse leven zal het af en toe niet mee vallen om tijd en aandacht voor elkaar te vinden... het is dan ook een keuze als je daar geen aandacht aan besteed.
Het is maar 1 van de vele voorbeelden die je tegenkomt in veel misgelopen huwelijken, wat ik er maar mee wil zeggen is dat je relatie een investering is en als de liefde verdwenen is ben je daar m.i. beide verantwoordelijk voor.

Ik moet er wel bij zeggen dat het heel zuur is, als blijkt dat de liefde van 1 kant komt en in je 1-tje kun je helaas geen relatie redden...

Ik vraag me serieus af of trouw stand kan houden als de liefde verdwenen is...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 30 juni 2011, 18:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 17:50
BerichtOnderwerp: liefde tegenover commitment
 
JOLAN931 schreef:
Behalve liefde en commitment zou ik er graag nog een derde aan toe willen voegen, namelijk: TROUW

Met alleen liefde trek je het niet op den duur als alles tegen zit
Met alleen commitment ook niet als de liefde gaat ontbreken. Die twee kunnen niet zonder elkaar
Maar voeg er de Trouw aan toe. Ik denk datwederzijdse trouw alleen opzichzelfstaand is om het onder alle omstandigheden vol te houden

Jij mag het anders zien hoor Jolan, maar ik geloof persoonlijk ook dat trouw voortkomt uit liefde.

1 Kor. 13:4 (NBV.) De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 30 juni 2011, 17:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 17:30
BerichtOnderwerp: liefde tegenover commitment
 
ROADY641 schreef:
Dan is de belangrijkste vraag misschien nog wel:

Wat is liefde??

Liefde is een vrijwillige keuze...
Liefde is besluiten voor de ander te gaan...
Liefde is stapel'gek' op elkaar zijn...
Liefde is houden van !!

Liefde is niet opgeven, doorgaan, ondanks meningsverschillen, ondanks strijd, het betekent voor de ander kiezen, niet gedwongen maar vrijwillig.


Als je trouwt kun je zeggen dat je eraan vast zit... maar ook trouwen is een keuze die je maakt, de keuze om te zeggen... met jou ga ik door, wat er ook gebeurt.
Liefde kan mooi zijn en romantisch, maar liefde kan ook betekenen vechten voor je relatie.

Kijk naar het kruis, dat is Liefde.
Kijk naar Jezus, dan weet je wat liefde is.
Als je wilt weten wat liefde is, kijk je naar God !!


1 Kor. 13:4-6


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 30 juni 2011, 17:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 14:55
BerichtOnderwerp: liefde tegenover commitment
 
BAS917 schreef:
Er zijn verschillende mensen die een meer inhoudelijke discussie willen. De laatste tijd vraag ik mij nogal eens af wat een relatie op den duur in stand houdt.
Is dat:
Liefde: betekent de diepe genegenheid voor, welgezindheid tot of toewijding voor een ander;
of is dat:
Commitment: verbondenheid, de mate waarin iemand zich verbonden voelt met het gestelde doel; of verbintenis; of verplichting.

Ik denk dat er gedurende een relatie een verschuiving tussen de twee kan plaatsvinden, zien jullie dat ook zo?
Ik heb daar al wel mijn gedachten over, maar ben benieuwd hoe jullie daarover denken.
Groeten,
Bas

Ik persoonlijk denk dat liefde echt veel belangrijker is dan commitment...
Ik durf zelfs te stellen dat het gaat om de liefde en niet allereerst om de commitment, omdat de commitment een voortvloeiing is m.i. vanuit die liefde.
Wat heb je aan commitment zonder liefde ? net zoals gehoorzaamheid zonder liefde nutteloos is... (vind ik), vind ik commitment zonder liefde ook nutteloos...

Als de liefde goed zit, volgt de commitment vanzelf... zo niet, dan zit er iets m.i. niet goed bij die liefde...
Ik denk dat het ook belangrijk is, dat je allereerst die relatie met God Zelf hebt... dat helpt denk ik met name bij momenten dat het allemaal wat moeilijker gaat.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 30 juni 2011, 14:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 14:15
BerichtOnderwerp: het gemis van liefde en lust
 
ROADY641 schreef:
Lust, liefde?

Lust is op jezelf gericht.
Liefde is op de ander gericht.


Ikzelf geloof (en heb ervaren) dat je als mens met een leegte in je hart wordt geboren. Alleen de liefde van God kan deze leegte opvullen, waarbij er een diepe vrede en rust achterblijft. Hopelijk ben je gezegend met ouders die deze liefde hebben mogen doorgeven.

Ik geloof wel dat veel mannen het probleem hebben dat zij deze leegte proberen te vullen met lust. Het vult immers, voelt goed. Alleen je moet niet verwachten dat het be-vrede-gend is.
Hoe de vrouwen dit beleven, kom maar op dames Lachende smiley dat ga ik niet invullen.

Mijn beleving is:
ben je ongetrouwd en vrijgezel: werk hier HARD aan om deze leegte in jezelf te vullen met Gods liefde. Je zult daar in een relatie HEEL VEEL voor terugkrijgen, en je zult enorm veel problemen NIET in je relatie ontmoeten.... Immers, welk probleem ontstaat NIET uit angst.....

brrr... denk hier toch wel heel anders over...
Lust kan toch ontstaan vanuit liefde ?
Als je heel veel van iemand houdt (en je bent getrouwd Knipoog smiley ) en je vindt elkaar lief, mag je toch ook in die liefde voor een ander het zelf fijn vinden ?
Ik ben het eens met 1 van de vorige bijdrages, dat lust niet altijd zo negatief hoeft te zijn, het kan ook een verlangen zijn...

Over het algemeen vind ik dat er te negatief gedacht wordt over lust... als het voortkomt uit liefde is er niks mis mee, het versterkt misschien wel juist de band omdat je naar de ander verlangt.

De heerlijke geur van een vers gebakken croissantje (lust) doet je verlangen om het op te eten... nu krijg je daar geen relatie mee Clown smiley , maar de heerlijke humor van een man kan je doen verlangen om er serieuzer in te staan... als jullie dan echt iets hebben met elkaar kan de lust denk ik je relatie versterken omdat je graag bij die ander wilt zijn... Verliefde smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 30 juni 2011, 14:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 14:08
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
ANITA695 schreef:
K ben aan t overwegen welke deur ik zal gaan

Mochten er geen deuren opengaan, probeer dan eens een raam... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 11:46
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
Het leven zou een stuk aangenamer zijn als de dingen het bleven doen...

Ik heb al sinds eind vorig jaar een nieuwe stortbak van het toilet die het elke keer begeeft Boze smiley , komt er weer een mannetje om die te maken en een paar maanden verder is ie weer kaduuk...
(De laatste keer dat er een reparateur kwam (meestal dezelfde m.u.v. vandaag) beweerde hij dat het zo hoorde, dat ie regelmatig door blijft stromen en dat hij niet meer wilde komen... maar de Woonstede zei gisteren dat ik in m'n recht stond gelukkig).

Zo ook gisteren, dat de spoelbak ermee staakte... ik de Woonstede gebeld, ik werd doorgeschakeld (naar de monteurs)... 20 minuten lang hoorde ik: "Nog een ogenblik geduld alstublieft"... daarna kreeg ik pas echt iemand aan de lijn... Vanmorgen dus een reparateur geweest die zei dat de boel gebroken is... dat betekent weer een nieuwe stortbak bestellen en ja morgen zou die hem kunnen monteren, maar er is 1 probleem zei hij, morgen is al volgeboekt dus geen tijd... grrrr... ik wil niet het hele weekend met een emmer water het lopen wegspoelen...

Behalve dit heb ik ook nog een senseo apparaat dat elke keer knippert dat je het met water moet vullen... foutje van het apparaat, want dat doet ie ook als ie nog ruim met water gevuld is... Twijfelende smiley
Geld voor een nieuwe heb ik momenteel niet...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 30 juni 2011, 11:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 29 juni 2011, 21:11
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
PIETER649 schreef:
Niks is zo irritant, als een spreuk aan de wand

Hahaha... die Pieter... Clown smiley
Ik had er vroeger eentje, een kleintje van een paar centimeter, die ik nog heb overigens...
Daar stond op:

"Maak je geen zorgen,
Lukt het vandaag niet, dan lukt het morgen"

Niet helemaal waar die 2e zin, maar toch... ik houd wel van een positieve instelling en ergens lijkt het wel op "je geen zorgen maken over de dag van morgen" Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 29 juni 2011, 21:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 29 juni 2011, 21:00
BerichtOnderwerp: Het weer
 
pech, pech, pech... ik had vanmiddag een afscheidsreceptie van een collega, nou had ik beloofd om er een uur vantevoren te zijn om te helpen, kan ik de spoorweg niet over... pfff, met de fiets dus een heel eind om moeten rijden... en dat allemaal vanwege het slechte weer vannacht... Boze smiley

In "de Gelderlander" (site) stond het volgende in de krant op internet:

"Spoorwegovergangen Ede halve dag dicht
woensdag 29 juni 2011 | 11:10 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 29 juni 2011 | 15:28

1/2 EDE - De overwegen aan de Kerkweg en de Hakselseweg in Ede zijn woensdag tot halverwege de middag door de politie met hekken afgesloten uit veiligheidsoverwegingen. Woensdagochtend werkten de spoorbomen urenlang niet door een stroomstoring op het traject Utrecht - Arnhem. De bomen van de overgangen werkten vanaf het begin van de middag weer, de hekken zijn na twee uur verwijderd."

Ik moest dus omrijden en 1 van de 2 tunnels door...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 29 juni 2011, 21:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 23:58
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
ANNETTE050 schreef:
Als er zo een abrupt einde aan een voor jou zo waardevolle vriendschap komt, dan kan dat erg veel pijn doen.
Troost kun je putten uit de gedachte dat dan die ander misschien erge onverwachte tegenslag heeft gehad, en uit de gedachte dat die 'vriend' een hele goede vriendin kwijt is....zijn verlies!!
Wel rot voor je.... Als het echte vriendschap is, komt hij wel terug.

Tnx Annette, dat zijn hele mooie woorden.... bedankt !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 23:35
BerichtOnderwerp: bizar filmpje... al gezien??
 
PIETER649 schreef:
Wonderen bestaan Lachende smiley

Maar zoals uit bovenstaande discussie al blijkt... iedereen ervaart een gebeurtenis op zn eigen manier.
En misschien is DAT nou wel het mooiste "wonder"... dat jij iets mag ervaren op een speciale manier wat voor een ander niet bijzonder is Knipoog smiley

Pieter die best trots is dat hij op deze wijze in een topic over gebedsgenezing kan reageren zonder cynisch, sarcastisch of zelfs blasfemisch te worden...


WONDEREN BESTAAN !! Coole smiley met zonnebril

Iedereen ervaart een gebeurtenis op z'n eigen manier ??? Sorry hoor, maar bij sommige dingen kun je gewoon niet om een God heen... neem nu de geboorte van een kind, elke dag worden er weet ik hoeveel kinderen geboren, kun je wel zeggen dat het nou eenmaal zo hoort, feit is dat het een creatie van God is... maar ja, als je dat niet wilt zien sta je dan nog wel open voor een wonder ???

Wij mensen hebben er alleen vaak moeite mee, waarom de een van kanker geneest en de ander gewoon keihard sterft...
Dat er ergens een gezwel is (bewezen op bijv. een rontgenfoto) en na een gebed niet meer te vinden is, is dan zeker stom toeval... soms is het echt erg gesteld met mensen... zelfs als je kan zien dat een gezwel verdwenen is, gaan we nog twijfelen en denken we het beter te weten...

Natuurlijk weet ik dat je ook uit moet kijken voor mensen die het uit eigen hand denken te kunnen, daarom moet je ook altijd toetsen of het uit God is... denk ik...

En niet de ervaring is hetgeen wat je uitlegt als een wonder, maar het wonder zelf.

De nabijheid van God bijvoorbeeld valt niet uit te leggen... het is niet de uitlegging, maar hetgene je overkomt...
Zo ook toen ik mijn deelpersoonlijkheden van de ene week op de andere week niet meer kon vinden... dat is niet de ervaring die het hem doet, maar het wonderlijke feit dat ik vrouw was geworden.... En het kan me nu ff geen hout schelen dat het iets persoonlijks is... als ik ermee kan getuigen dan doe ik dat... ik sta voor mijn geloof... en als je het niet wilt geloven, nou dan niet, die keuze heb je als mens ook !! Ik kan alleen getuigen, niet overtuigen... dat laat ik wel aan God over... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 28 juni 2011, 23:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 21:53
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
HANNAH810 schreef:
ik had een fietsenmaker aan huis, remember?
vrijdag ga ik naar zijn trouwfeestje........ Lachende smiley met blinkend witte tanden

okeee, die bedoel je... leuk, ga er maar van genieten... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 21:46
BerichtOnderwerp: Pinksteren
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik geloof dat er heel veel momenten zijn geweest dat Gods Geest uitgestort is over de mensen. De geschiedenis staat vol met opwekkingen. Maar Pinksteren is in die zin een heilsfeit. Want daar is de taak van Jezus overgenomen door de Heilige Geest.

hmmm, daar denk ik toch anders over... de taak die Jezus had op aarde is toch een heel persoonlijke en unieke taak die de H.G. volgens mij niet heeft overgenomen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 21:28
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
ERIKA129 schreef:
Weer terug van weggeweest Lachende smiley

wb. Erika... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 21:24
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
Sorry, maar ik vraag me af waarom we in NL altijd maar klagen over het weer...

Is het nooit goed dan ?
Ik hou van de zomer, en (te) warm heb ik nog altijd veel liever dan die strenge, koude winter waarin iedereen vastzit (en valt)... !!
We leven nu eenmaal in NL en daar kan je dat wisselende weer verwachten (, hoe jammer het soms ook is).
Geniet van het mooie weer, voor het voorbij is weer; een voorkeur kan je hebben, maar geniet er ook eens van als het zonnetje schijnt...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 27 juni 2011, 21:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 71 Volgende
Pagina 6 van 71