ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 68 69 70 71 72 73 74 ... 78 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:33
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg
 
HANNAH810 schreef:
ondertussen gewoon doorgaan met je werk is ook nog een mogelijkheid mariska;
gewoon niet uitloggen, maar ondertussen lekker aan de gang gaan!

Of wel even uit doen, wat anders gaan doen, en vervolgens tot de schrikbarende conclusie komen dat er ook nog leven mogelijk is buiten CM Geschokte, onthutste smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:32
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
GERALD265 schreef:
Zijn ook foto's gemaakt (vast wel!) van de laatste picknick? Het lijkt me wel leuk om eens te zien hoe die dag eruit zag?

Ja, een beetje lastig wel...er zijn namelijk wel foto's...maar ook een aantal mensen die liever niet hadden dat hun gezicht op het forum terecht zou komen. En das natuurlijk best lastig om dan te achterhalen welke foto wel kan en wel niet...en ook gewoon heel begrijpelijk Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:29
BerichtOnderwerp: ik wacht in de rivier
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is zo jammer dat dit gedicht ontsierd wordt door een vervelende schrijffout. poze is nl. pose......

En het is nog veeeeeeeel jammerder dat jij daar niet doorheen kunt kijken,
en oordeelsvrij de schoonheid van dit gedicht kunt ervaren Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:25
BerichtOnderwerp: In de geest van Elia
 
Okee, ik begeef mij nu op onvaste grond want weet van dit stukje niet zo heel veel af. Maar afgaand op wat Jonathan schreef en na lezen van de bewuste stukjes zou ik zeggen dat deze boodschap voor alle tijden geld.
Dat de geest van Elia ook zeker vandaag de dag nog voortleeft, en stukje bij beetje ruimte wint in deze wereld.
Johannes was natuurlijk de duidelijkste vertegenwoordiging, maar toch geloof ik dat ook vandaag de dag er mensen met de geest van Elia vervuld kunnen zijn.
Ik geloof eigenlijk dat iedereen die in de heilige geest is dat wel zou kunnen zijn, mits er niets anders in de weg staat hiervoor...en daar ligt em natuurlijk de kneep want iedereen heeft altijd wel iets dat in de weg staat, dus denk dat het in de praktijk wel zeldzaam is.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 28 mei 2010, 12:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:00
BerichtOnderwerp: ik wacht in de rivier
 
JONATHAN890 schreef:
Ach .... je kan t ook lezen zoals de 1e reacties
en natuurlijk ook als de 2e opmerkelijke geesten.

wie van jullie weet t nu?
Ik wel in ieder geval !
haha

Dat mag k toch hopen, je hebt het zelf geschreven Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 11:55
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
JOLAN931 schreef:
dit topic roept bij mij de vraag op wat vergeving precies inhoud.

op de vraag: hoe kan je iemand vergeven die weet dat hij/zij fout zat, maar het boeit die persoon totaal niet, heb ik wel een redelijk antwoord naar aanleiding van annettes vraag.

maar, wanneer heb je iemand echt vergeven, wat voel je dan?

Vrijheid!

Het voelt letterlijk en figuurlijk als dat niets meer in de weg staat.

Overigens denk ik wel dat vergeving niet van de ander af hangt, maar geheel van jezelf. Kun je zelf vergeven? De ander, maar ook jezelf...
Een ander kan nog zo vergevensgezind zijn voor iets dat jij gezegd of gedaan hebt, als je het jezelf niet kunt vergeven zul je die vergeving dus ook niet ervaren.
Andersom kun je daarom ook prima in staat zijn om een ander iets te vergeven, ook al is deze in de overtuiging niets verkeerd gedaan te hebben.
Of jij een ander, of een ander jou benadeeld heeft hangt namelijk helemaal van jou af, en niet van de ander...Het is maar net hoe jij het ervaart...

Om even het stukje van Does aan te halen:

Quote:
Maar wat nu als de persoon in kwestie geen vergeving wil geven voor een heel onbenullig iets??
Zelfs als er excuus aangeboden is word het niet aangenomen en geloof me dat maalt me goed door men hoofd


Jij bent niet afhankelijk van de goedkeuring van die ander om zelf te kunnen vergeven...Je hebt je excuses gemaakt, en ik neem aan daarmee ook jezelf kunnen vergeven. Wil de ander dan toch niét vergeven dan is het cru gezegd gewoon jouw probleem niet meer. Jij hebt gedaan wat je kon om de situatie te herstellen en daar houd het gewoon op, de bal ligt nu bij de ander...en dat stukje kunnen accepteren voor wat het is, hoort ook bij die vergeving Knipoog smiley
En dat past natuurlijk ook in de situatie waarin de ander ervan overtuigd is niets verkeerd gedaan te hebben. Je hebt de bevestiging van die ander niet nodig om zelf te weten dat je gekwetst bent en die persoon vergeving wil schenken.

Denk wel dat een belangrijk punt om over na te denken is wanneer die ander, ondanks het feit dat jij al een aantal keer duidelijk je grenzen aangegeven hebt, toch door blijft gaan met het gedrag dat jou zo kwetst...
Doet me denken aan het volgende vers:

Quote:
Mattheus 18: 21-23
21 Daarop kwam Petrus bij hem staan en vroeg: ‘Heer, als mijn broeder of zuster tegen mij zondigt, hoe vaak moet ik dan vergeving schenken? Tot zevenmaal toe?’ 22 Jezus antwoordde: ‘Niet tot zevenmaal toe, zeg ik je, maar tot zeventig maal zeven.


Veel mensen komen zo ver dat ze hier uithalen dat ze een ander altijd moeten vergeven, want als ze dat niet doen zal de Hemelse vader hén ook niet vergeven... (Zie het verhaal van de vijgenboom)
Maar moet je zo iemand dan wel de kans geven om het te blijven doen?
Ik denk het dus niet! Ik heb het zelf regelmatig meegemaakt dat ik iemand die me herhaaldelijk had gekwetst, wel kon vergeven...maar op den duur wel besloot het contact af te breken zodat de kans om het ook te blijven doen ontnomen werd, en ik er zelf niet aan onderdoor zou gaan.
En ook zo'n besluit kan je die vrijheid doen ervaren...
Er is niets meer waardoor je je rot voelt naar de ander, je kunt diegene recht in de ogen kijken en geen obstakels meer ervaren...
Je bent symbolisch gezien "leeg" van wrok, en voelt je dus vrij! Lachende smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 28 mei 2010, 11:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 11:30
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HANNAH810 schreef:
ik vind het een mooi geschreven stukje suus, maar er zijn ook wel dingen dat ik denk........oke dan......

zo zou God begrip hebben wanneer je af en toe jezelf aanraakt?
je hele lichaam is geschapen om aanraking te ervaren, en het is zelfs zo, dat God er voor koos, de meest gevoelige plaatsen een zeer bereikbare plaats toe te bedelen.....
als je jezelf elke dag aan zou willen raken, zou dat teveel zijn; maar af en toe geeft niet?
wat is teveel?
ik weet van mensen die met een schuldgevoel rondlopen, omdat hun behoefte wat hoger ligt dan van de gemiddelde mens, maar ik denk dat dat onterecht is.
wanneer je aan tafel zit, dan denk je toch ook niet na de eerste boterham;
"nu moet ik echt stoppen, want twee boterhammen op een dag, dat kan echt niet!!"
het lijkt mij gezonder om te eten tot je je maag gevuld hebt, als ik eerlijk mag zijn. en als je dan tien boterhammen eet op een dag, dan is dat zo.....

natuurlijk is intimiteit voor binnen een relatie bedoeld, net zoals een maaltijd samen gebruiken heel anders is, dan alleen aan tafel zitten.
overigens denk ik dat je zeker wel je gedachtenwereld in de gaten kunt houden.
in sexualiteit komen een aantal dingen bij elkaar denk ik, die je als single toch missen kunt; een stukje warmte, samenzijn, en lichamelijke behoefte.
bovendien is het bekend dat het nogal eens wat ontspannend kan werken... Knipoog smiley en heb je als single vaak wat meer spanningen het hoofd te bieden dan gemiddeld. dat kan een reden zijn dat je trek zou kunnen hebben in een boterhammetje extra....

wel is het denk ik zaak, om hier biddend mee bezig te zijn, zodat je niet in de valkuil valt, om op basis van je behoefte aan intimiteit in een (sexuele) relatie terecht te komen.
het is daarom naar mijn idee erg belangrijk om je principes boven je behoeften te stellen.




.

Mooi gezegd Hannah, ben k het helemaal mee eens Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 07:22
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
INKA401 schreef:
leg mij eens uit wat het verschil is tussen krootjes en bietjes?

Er is eigenlijk geen verschil Inka, Krootjes is gewoon de rotterdamse uitdrukking voor bietjes Knipoog smiley


Alleen eh...Wie Jaap is weet k niet Mario Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:18
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
MARIO216 schreef:
Krootjes en voor wie dat niet weet dat wat het is: Bietjes, op een nette manier gezegd. Lachende smiley

En toch zijn krootjes véél lekkerder dan bietjes Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 18:25
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
HERMIENA254 schreef:
haha, wordt nu 15 man.....of vrouw..

welkom..............staat al in de oven,

en wat eten de anderen dan vandaag?


Hij was heeeeeeeeeeeeeerlijk Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 18:24
BerichtOnderwerp: religieuze feestdagen
 
HENK710 schreef:
SGP vreest voor christelijke feestdagen

AMSTERDAM - De SGP vreest dat door het gelijkheidsprincipe de christelijke wortels uit de Nederlandse samenleving zullen verdwijnen.

In een interview met NU.nl stelt SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij dat het gelijkheidsdenken, dat er vanuit gaat dat mensen en religies gelijk zijn, steeds verder doorslaat en dat dit onder meer ten koste gaat van de christelijke feestdagen.

"Er gaan stemmen op die zeggen: is dat niet in strijd met het gelijkheidsbeginsel? Waarom is er immers wel hemelvaart voor de christenen en geen suikerfeest voor de moslims?", aldus de SGP-leider.
© ANP


Er zijn CAO's die werknemers al de ruimte geven om voor andere dan de christelijke feestdagen te kiezen. Ik vind dit zelf een goede ontwikkeling. Het meest handige systeem is denk ik een systeem met een meerkeuzeoptie voor iedere medewerker.

Ik zie dit niet als een roepen dat elke religie gelijk is, maar puur als een recht van mensen op eigen geloofsbeleving.

Tis maar hoe je het bekijkt denk k...ik zie dit ook als een opening om de verkeerde kant op te gaan, en dan komt toch even dat onderwijzertje in mij naar boven dat alle mensen het liefst de goede kant op zou sjeesen door alle andere feestdagen te "verbieden"...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 18:22
BerichtOnderwerp: Wat een ander zegt..
 
MARIEKE897 schreef:
Als een ander zijn mening zegt...
oordelen, meningen en kritiek bij je neerlegt.

Als een ander die het oppervlakkig ziet..
je kwetst in je hart, maar hij weet dat niet?

Als de ander je afwijst door de keuzes die je maakt
krijg je weer een trap na..wordt je weer diep geraakt.

moet je het dan allemaal vertellen?
de meningen van anderen proberen bij te stellen?

of leg je weer een steen op de muur die je bouwt
zodat je de anderen steeds minder vertrouwd?

het is een strijd, maar wil ik die wel winnen?
of toch maar niet aan verdediging beginnen...

het laatste daar kies ik voor
want ik moet uiteindelijk met mezelf en voor de kinderen door!

er is er Één die precies weet wat ik voel als ik huil
die onvoorwaardelijk van mij houdt en me ziet als ik me verschuil

die meehuilt met mijn onmacht en verdriet
en me laat weten, wat een ander ook zegt, Ik verlaat je niet!

Het is soms zo makkelijk he, om een muurtje te bouwen...
maar zo moeilijk ook weer af te breken.
We mogen van onszelf houden, ondanks al onze gebreken...en dat dankzij Hem Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 18:19
BerichtOnderwerp: ik wacht in de rivier
 
SUSANNAH475 schreef:
Gaat dat gedicht over God dan ? dacht dat het eerder ging over een geliefde... maar misschien is dat mijn invulling Verlegen lachende smiley

Nee hoor Sus, je hebt helemaal gelijk...denk ik! Maar vond de gelijkenis met de rivier zo treffend Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 27 mei 2010, 18:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 12:50
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
CHATULIEM619 schreef:
In de Bijbel zijn er voldoende voorbeelden waarin het mogelijk gemaakt wordt om een tweede huwelijk aan te gaan. Als God vergeeft, geeft Hij ook een nieuwe kans, vind ik. En ik vind de pastorale kijk van Paulus heel bijzonder, want je zou denken, dat hij nooit voor een tweede huwelijk zal zijn . Terwijl hij in dit gedeelte de jonge vrouwen eigenlijk verplicht om weer opnieuw te trouwen. Want ongetrouwd zijn geeft ook haar verleidingen.


Even in alle eerlijkheid, dit is dus niet sarcastisch bedoeld...

Ik snap Paulus niet! Twijfelende smiley

Zoals gezegd; Ik ben niet heel erg bijbelvast, maar weet genoeg om me te herinneren dat deze zelfde Paulus uberhaupt tegen het huwelijk was...
en nu zegt hij weer dat jonge weduwen, maar moeten hertrouwen om niet meer alleen te blijven en te gaan roddelen.
Het hele scheidingsverhaal vond k nog wel logisch, maar hier ga ik me toch echt even ernstig van op men hoofdje krabben (Nee, keb geen beessies)...Hoe zit dit dan Smiley die vol vragen zit
Nu zie ik de context in dié tijd wel...mannen zouden niet moeten trouwen omdat ze al het zware werk moesten doen en vrouwen daarin misschien wel een "last" zouden kunnen zijn, en vrouwen waren er enkel om de man te dienen dus konden ze net zo goed hertrouwen...
maar hoe pas ik dat in deze tijd in? De verhoudingen liggen nu toch wel heel anders en ik zie dus even niet wat ik hier nu mee kan. Vind het erg onlogisch allemaal Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 27 mei 2010, 12:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 12:14
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
HERMIENA254 schreef:
Het wordt hier vandaag.....lasagne, en wel een hele grote schaal vol !

Met natuurlijk een lekkere frisse salade erbij Lachende smiley


Kwijlende smiley

Schuif ff een bordje bij wil je...ben al onderweg Lachende smiley met blinkend witte tanden Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 11:46
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Mary, en natuurlijk alle andere jarigen van vandaag, een heel mooie en gezegende dag Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 11:29
BerichtOnderwerp: Jezus brengt ons leven bij God
 
SUSANNAH475 schreef:
1 ding vind ik niet kloppen...

" Als jij zegt "IK kan het niet.."
Zegt God tegen jou "Ik vermag alle dingen in Hem die mij kracht geeft"
(fil.4:13) "

Het is toch de mens die tegen God zegt: "ik vermag alle dingen in Hem die mij kracht geeft" ?
Dacht niet dat God dat tegen ons (of Zichzelf) zegt hoor...

Voor de rest heel mooi stukje...

Oe! Scherp Sus Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 11:17
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed waarom je dingen niet kunt relativeren. Natuurlijk leven we nu in een andere tijd. De rol van de man en de vrouw is veranderd, je kunt dit niet een op een op elkaar leggen. Wat je er wel uit kunt destilleren vind ik het principe dat het beter voor de mens is getrouwd te zijn. Je hebt nl. meer motivatie en verantwoordelijkheid. Je leeft veel meer ergens voor en dat stimuleert je.
Een klein voorbeeldje van mijn kant. Ik vind het erg moeilijk voor mezelf alleen te koken. Dan kook ik liever niet of dan haal ik eten op....
Als ik iemand om je heen hebt, ben ik veel gemotiveerder een strakker eet- en slaappatroon aan te houden. Als ik nu vrij ben en alleen, dan kan ik heel laat naar bed gaan en laat opstaan. De dag is toch immers leeg op dat moment. Ik denk dat dit voor veel mensen herkenbaar is.
Mensen die getrouwd zijn leven vaak gezonder. Dat lees ik in dit bijbelgedeelte. Paulus roept vrouwen op om hun taak als partner en moeder te blijven vervullen, omdat anders het leven leeg en inhoudsloos wordt. Dat geldt ook voor mannen. We hebben anderen nodig om voor te leven denk ik.

Dat geld ook voor wat betreft het huwelijk lijkt me...
we leven nu eenmaal in een tijd waarin de mens veel narcistischer ingesteld is. Men vind andere dingen tegenwoordig veel belangrijker dan een relatie of huwelijk, en kiezen er sneller bewust voor om alleen te blijven.
Ik snap je standpunt wel overigens, en kan me in bepaalde dingen wel herkennen. Ik ben dan wel een moeder, dus heb sowieso een bepaald ritme...maar kan me er in inleven dat de motivatie groter is wanneer je een partner hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 09:26
BerichtOnderwerp: Donderdag 27 mei/Dagelijkse bemoediging
 
Pff...maar lieve God, ik heb zo weinig geduld!
en ik weet, dat de weg in uw ogen maar een kleine is...dat het niets is dan het geknipper van een oog in het grote geheel...maar hij is zoooo lang.
En ik kan soms zo vermoeid raken onderweg, door alle tegenslag...en al het oordeel.
Zo zit ik boven op de berg en zo word ik er, in één klap genadeloos van af gesmeten
.


Daarom ben ik zo dankbaar, dat daar onder in het dal...U wacht om mij op te vangen...en me de kracht wil geven om weer terug naar boven te klauteren.
Iedere keer opnieuw, zo vaak als nodig is...om die weg succesvol af te leggen.
Dank U wel Heer, dat U daar altijd bent...want alleen zou ik het niet kunnen!




**Het eerste wat in mij opkwam na het lezen van dit stukje**

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 27 mei 2010, 09:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 09:01
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
er zijn een aantal mensen, van buiten deze site,
die dit topic volgen dmv een link die hun is gegeven, en ook weer doorgegeven wordt,
dus ik houd om die reden deze lijst aan, om de info door te geven tessy....

Iksnap Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 07:52
BerichtOnderwerp: ik wacht in de rivier
 
CHANNAH175 schreef:
Thanks, Jonathan prachtig gedicht....

En dan te bedenken dat Hij zelf de rivier is..alles is in hem en door hem.

En dat die rivier van stromend water ons alles brengt wat wij behoeven, hoe mooi is dat Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 07:50
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
oh Smiley die vol vragen zit

Lieve Han, ik heb een tweede topic aangemaakt voor al die mensen die in de war raken van twee activiteiten in één topic...
Zal me eigenlijk worst zijn mensen, waar er over verder gediscussieerd word...als het maar in één topic tegelijk is Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:58
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg
 
MARISKA601 schreef:
Slapen? Smiley die vol vragen zit

Hoe moet dat? Smiley die vol vragen zit




Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley

Inspiratie genoeg, Mars? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:54
BerichtOnderwerp: Woensdag 26 mei/Dagelijkse bemoediging
 
THOMAS968 schreef:
Eva, is het niet handiger al die dagelijkse bemoedigingen bij elkaar te zetten in plaats van elke keer een nieuw onderwerp te kiezen? Omdat je het per dag aanvult komt het ook elke keer bovenaan.

Thomas, wordt onoverzichtelijk bemoedigd

Het helpt ook vast een heuuuuleboel dat jij je posts twee keer plaatst Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Tess, die het toch ff niet kon laten Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 20:53
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
MAR907 schreef:
Iemand die de basis van het Woord van God in zich heeft, daar spreekt het gevoel hetzelfde in.

Amen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 19:55
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is idd dezelfde Paulus die dit schrijft. En met de basisgedachte ben ik het eens, nl. dat alleenstaand zijn ook zijn verleidingen heeft, en dat het beter is getrouwd te zijn.

En dan hebben we geen verleidingen Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 19:28
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zo, de toon is weer gezet........

Neeee Willemijn...we houden het netjes, toch? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 19:23
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier zie je enkele verleidingen waar Paulus voor waarschuwt bij alleenstaande {vrouwen}. Alleenstaanden kunnen door hun hartstocht naar liefde en genegenheid van Christus vervreemd worden.
Alleenstaanden kunnen uit verveling gaan roddelen en zich gaan bemoeien met andere mensen. Ze hebben nl. geen ander om voor te zorgen.

Dus als ik het goed begrijp, ben jij (en Paulus blijkbaar ook) in de veronderstelling dat een jonge weduwe (of gescheiden vrouw) niet in staat zou zijn om Christus te blijven volgen en daarom beter kunnen hertrouwen Smiley die vol vragen zit
Is dit dezelfde Paulus die vond dat we beter helemaal niet kunnen trouwen en ons leven dienen te wijden aan het werk van de Heer?..

Nou, in dat geval stop ik maar met werken aan mijzelf en de behoefte die ik voel om Zijn handen te zijn in deze wereld en daar naartoe te werken Geschokte, onthutste smiley

Ik moet gewoon een man!! Wie bied?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 26 mei 2010, 19:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 19:08
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
Quote:
Vraagje van mijn kant: hoe reageerde de kerk/gemeente op de echtscheiding? Hebben zij een actieve rol gespeeld en heb je zorg van hen ontvangen?


Helaas Chat, de enige reactie die vanuit de kerk ooit gegeven is was de constatering dat het me zichtbaar goed gedaan had!

Leuk om te horen, maar daar is natuurlijk wel een pijnlijk en vooral ook persoonlijk proces mee gepaard gegaan.
Heb er dus ook enorm veel moeite mee gehad dat er van hen uit totaal geen interesse in geweest is terwijl ze m.i. juist een stukje begeleiding hadden moeten bieden.
Maar ergens ben ik daar ook wel blij mee, want het waren deze zelfde mensen die me toendertijd een huwelijk opgedrongen hadden omdat ze vonden dat dat "bijbels gezien noodzakelijk was" ...Ik had een heleboel misstappen begaan en volgens hen was dit dé manier om mijn fouten te herstellen.
Heb het hele proces dus voornamelijk alleen doorgemaakt, met niets om op terug te vallen dan mijn geloof en de bijbel. Diezelfde bijbel die volgens anderen reden geweest waren om te moeten trouwen, liet me nu zien dat ik vrij was in de keuze die gemaakt was en vergeving ontving...
Ik refereer even naar het stukje van Mar eerder in dit topic.
Dus in tegenstelling tot wat jij zegt Chat, geloof ik niet dat het proces van scheiden enkel wettisch is, maar juist heel persoonlijk...en daar heeft de ex-partner, of zijn verhaal, weinig mee van doen. Die heeft zijn eigen proces weer moeten doormaken.

En...waarom zou een tweede huwelijk verstandiger zijn? Dat snap k effe niet Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 26 mei 2010, 19:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 18:44
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
"Uit alles wat ik gezien heb, heb ik geleerd de Schepper te vertrouwen voor alles wat ik niet gezien heb."

-Ralph Waldo Emerson-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 68 69 70 71 72 73 74 ... 78 Volgende
Pagina 71 van 78