ChristianMatch
 


Forum

ik wacht in de rivier
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 00:42
 
.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH175





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 07:44
 
Thanks, Jonathan prachtig gedicht....

En dan te bedenken dat Hij zelf de rivier is..alles is in hem en door hem.


Laatst aangepast door
CHANNAH175
op donderdag 27 mei 2010, 07:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 07:52
 
CHANNAH175 schreef:
Thanks, Jonathan prachtig gedicht....

En dan te bedenken dat Hij zelf de rivier is..alles is in hem en door hem.

En dat die rivier van stromend water ons alles brengt wat wij behoeven, hoe mooi is dat Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 14:47
 
TESSYBEAR731 schreef:
En dat die rivier van stromend water ons alles brengt wat wij behoeven, hoe mooi is dat Knipoog smiley


En de bron van de rivier in je hart ontspringt.....

Joh.4:14 ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’ (NBV)

Joh.7:38 “Rivieren van levend water zullen stromen uit het hart van wie in mij gelooft,” zo zegt de Schrift.’ (NBV)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 18:16
 
CROSSROAD317 schreef:
En de bron van de rivier in je hart ontspringt.....

Joh.4:14 ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’ (NBV)

Joh.7:38 “Rivieren van levend water zullen stromen uit het hart van wie in mij gelooft,” zo zegt de Schrift.’ (NBV)

Gaat dat gedicht over God dan ? dacht dat het eerder ging over een geliefde... maar misschien is dat mijn invulling Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 18:19
 
SUSANNAH475 schreef:
Gaat dat gedicht over God dan ? dacht dat het eerder ging over een geliefde... maar misschien is dat mijn invulling Verlegen lachende smiley

Nee hoor Sus, je hebt helemaal gelijk...denk ik! Maar vond de gelijkenis met de rivier zo treffend Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 27 mei 2010, 18:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:56
 
TESSYBEAR731 schreef:
Nee hoor Sus, je hebt helemaal gelijk...denk ik! Maar vond de gelijkenis met de rivier zo treffend Knipoog smiley


Ach .... je kan t ook lezen zoals de 1e reacties
en natuurlijk ook als de 2e opmerkelijke geesten.

wie van jullie weet t nu?
Ik wel in ieder geval ! haha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 00:06
 
SUSANNAH475 schreef:
Gaat dat gedicht over God dan ? dacht dat het eerder ging over een geliefde... maar misschien is dat mijn invulling Verlegen lachende smiley


Jij dacht natuurlijk dat het een liefdesgedicht was speciaal voor en aan jou geschreven Sus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 00:20
 
JONATHAN890 schreef:
Ik wacht in de rivier
Op mijn knieën met geduld
Heb tegen de stroom opgelopen
geworsteld met het tumult

Op de zoektocht naar rozen
zelfs haar dorens niet gevoeld
Geknield is nu mijn poze
toch.. verlangen is niet gekoeld

nog niet gekregen
waarom was ik soms zo stuk?
waar kom ik t tegen?
in zoektocht naar geluk

Ik wacht in de rivier
Zo kun je mij vinden
Op mijn knieën met geduld
Ik ga me aan niets anders binden

Ik wacht in de rivier
geknield met lege handen
mijn ziel en zaligheid ligt open
hoe hou ik mijn onrust aan banden

Maar als t geluk is te vinden
ergens in de vallei
Dan wacht ik op mijn knieën
Tot ze komt voorbij

Ik wacht in de rivier
zodat ik niet verder hoef gaan
overspoel mij straks maar met geluk
dan zal ik weer opstaan


ik wil het wel op alletwee de manieren lezen hoor jonathan! Want ook dan blijven ze mooi en indrukwekkend!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:00
 
JONATHAN890 schreef:
Ach .... je kan t ook lezen zoals de 1e reacties
en natuurlijk ook als de 2e opmerkelijke geesten.

wie van jullie weet t nu?
Ik wel in ieder geval !
haha

Dat mag k toch hopen, je hebt het zelf geschreven Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:16
 
JONATHAN890 schreef:
Ik wacht in de rivier
Op mijn knieën met geduld
Heb tegen de stroom opgelopen
geworsteld met het tumult

Op de zoektocht naar rozen
zelfs haar dorens niet gevoeld
Geknield is nu mijn poze
toch.. verlangen is niet gekoeld

nog niet gekregen
waarom was ik soms zo stuk?
waar kom ik t tegen?
in zoektocht naar geluk

Ik wacht in de rivier
Zo kun je mij vinden
Op mijn knieën met geduld
Ik ga me aan niets anders binden

Ik wacht in de rivier
geknield met lege handen
mijn ziel en zaligheid ligt open
hoe hou ik mijn onrust aan banden

Maar als t geluk is te vinden
ergens in de vallei
Dan wacht ik op mijn knieën
Tot ze komt voorbij

Ik wacht in de rivier
zodat ik niet verder hoef gaan
overspoel mij straks maar met geluk
dan zal ik weer opstaan

Het is zo jammer dat dit gedicht ontsierd wordt door een vervelende schrijffout. poze is nl. pose......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is zo jammer dat dit gedicht ontsierd wordt door een vervelende schrijffout. poze is nl. pose......

En het is nog veeeeeeeel jammerder dat jij daar niet doorheen kunt kijken,
en oordeelsvrij de schoonheid van dit gedicht kunt ervaren Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:40
 
TESSYBEAR731 schreef:
En het is nog veeeeeeeel jammerder dat jij daar niet doorheen kunt kijken,
en oordeelsvrij de schoonheid van dit gedicht kunt ervaren Huilende smiley, smiley in tranen
Je weet niet hoe vaak het gebeurt, dat ik me door de schrijffouten heen moet werken hier. Vooral het vreselijke gebruik van d en t aan het einde van een werkwoord. In sommige gevallen denk ik dat de kinderen beter NL schrijven dan de ouders hier. En ja, met dit mooie gedicht kan het echt storend werken....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Je weet niet hoe vaak het gebeurt, dat ik me door de schrijffouten heen moet werken hier. Vooral het vreselijke gebruik van d en t aan het einde van een werkwoord. In sommige gevallen denk ik dat de kinderen beter NL schrijven dan de ouders hier. En ja, met dit mooie gedicht kan het echt storend werken....

En ff een endje verderop steggel je dat je vergeving zo'n groot woord vind omdat je je afvraagt waar men zich druk om maakt Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 13:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is zo jammer dat dit gedicht ontsierd wordt door een vervelende schrijffout. poze is nl. pose......

Wat maakt dat nou uit Chat ?
...ik zou bijna zeggen niet iedereen heeft een taalknobbelstalent, maar de keren dat ik Jonathan een taalfout zie maken, zijn echt op 1 hand te tellen, dus ik vind dat je je druk maakt om niks.
Wat is nou echt belangrijk en van waarde Chat... taalfouten ??? Nou voor mij niet dus... zolang ik weet wat er mee bedoeld wordt zit ik er echt niet mee.
Er zijn wel andere dingen waar ik me druk om maak... Verlegen lachende smiley die mijn aandacht meer nodig hebben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 13:30
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is zo jammer dat dit gedicht ontsierd wordt door een vervelende schrijffout. poze is nl. pose......

Het zou jou sieren Chat, als je wat meer geduld kan opbrengen voor de onvolkomenheden van anderen...

Als taalliefhebber vind ik schrijffouten ook vervelend, maar ik kan niet verwachten dat anderen net zo goed in taal zijn als ik... Gelukkig heeft iedereen zijn eigen kwaliteiten!
Ik zou zeggen, wil je dit aankaarten, begin er dan gewoon een nieuw topic over...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 13:47
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is zo jammer dat dit gedicht ontsierd wordt door een vervelende schrijffout. poze is nl. pose......


Als je een beetje nadenkt Chatuliem prik je daar doorheen en laat je mensen in hun waarde. Smiley die vol vragen zit

Ga zo door Jonathan, heeel mooi Knipoog smiley
Misschien een mooi gedicht voor Chatuliem? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
EVA685
op vrijdag 28 mei 2010, 13:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELOY025





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:21
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is zo jammer dat dit gedicht ontsierd wordt door een vervelende schrijffout. poze is nl. pose......

Het zijn precies de opmerkingen zoals deze, die mij ervan weerhouden om hier wat vaker ook een mening te geven. Foutloos schrijven is mij niet gegeven, ik heb er 10 jaar bijles voor gehad maar het is niemand gelukt om het mij te leren. Het is net zoiets als tact, als je het niet hebt kun je het proberen te leren, maar dat geeft nog geen zekerheid dat je het zult krijgen.


Eloy, die de volgende botte opmerking vreesd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:36
 
ELOY025 schreef:
Het zijn precies de opmerkingen zoals deze, die mij ervan weerhouden om hier wat vaker ook een mening te geven. Foutloos schrijven is mij niet gegeven, ik heb er 10 jaar bijles voor gehad maar het is niemand gelukt om het mij te leren. Het is net zoiets als tact, als je het niet hebt kun je het proberen te leren, maar dat geeft nog geen zekerheid dat je het zult krijgen.

Eloy, die de volgende botte opmerking vreesd



hihi, daar komt ie dan eloy; het is namelijk vreest, haha
gewoon kletsen en laten kletsen joh,
ik lees je bijdrages liever dan de gevreesdte kritiek......
en inderdaad; als je geen tact hebt kun je dat proberen te leren, maar tactisch zijn is niet iedereen gegeven, ook niet na tien jaar oefenen!!
en ik ben er ook niet zeker van of alle mensen het ooit ooit ooit zullen leren........... Knipoog smiley

hannah, die noooooit taalfouten maakdt......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 15:54
 
LIESBETH326 schreef:
Het zou jou sieren Chat, als je wat meer geduld kan opbrengen voor de onvolkomenheden van anderen...

Als taalliefhebber vind ik schrijffouten ook vervelend, maar ik kan niet verwachten dat anderen net zo goed in taal zijn als ik... Gelukkig heeft iedereen zijn eigen kwaliteiten!
Ik zou zeggen, wil je dit aankaarten, begin er dan gewoon een nieuw topic over...

Hij had er ooit een topic over Liesbeth... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 16:41
 
SUSANNAH475 schreef:
Hij had er ooit een topic over Liesbeth... Engeltje smiley


Is dat had als in...voltooid of onvoltooid verleden tijd? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 28 mei 2010, 16:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 16:56
 
Het is heel jammer, dat een kleine opmerking van mijn kant tot zoveel ophef leidt. Het gedicht sneeuwt hierdoor helemaal onder. Spelfouten zijn hier legio en als ik bij alle fouten zo zou reageren hebben jullie recht van spreken...
Dit gedicht echter is zo mooi, dat het gewoon storend werkt. Dus mijn voorstel is om nu niet meer zo te zaniken op het commentaar, maar het gewoon te laten verbeteren. Einde discussie Woedende smiley Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 17:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is heel jammer, dat een kleine opmerking van mijn kant tot zoveel ophef leidt. Het gedicht sneeuwt hierdoor helemaal onder. Spelfouten zijn hier legio en als ik bij alle fouten zo zou reageren hebben jullie recht van spreken...
Dit gedicht echter is zo mooi, dat het gewoon storend werkt. Dus mijn voorstel is om nu niet meer zo te zaniken op het commentaar, maar het gewoon te laten verbeteren. Einde discussie Woedende smiley Woedende smiley

Ik ben lekker eigenwijhijs! En kom met een tegenvoorstel dat k persoonlijk veel beter vind:

Als JIJ nou gewoon es zo'n mooi gedicht voortaan niet meer ontsiert door te gaan zitten mekkeren over spelfouten, dan is zo'n hele discussie ook helemaal niet nodig! Boze smiley
Das nou het verschil tussen eerlijkheid en wijsheid!

Het blijft mooi hoor, Jonathan! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 28 mei 2010, 17:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIELIE304





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 17:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is heel jammer, dat een kleine opmerking van mijn kant tot zoveel ophef leidt. Het gedicht sneeuwt hierdoor helemaal onder. Spelfouten zijn hier legio en als ik bij alle fouten zo zou reageren hebben jullie recht van spreken...
Dit gedicht echter is zo mooi, dat het gewoon storend werkt. Dus mijn voorstel is om nu niet meer zo te zaniken op het commentaar, maar het gewoon te laten verbeteren. Einde discussie Woedende smiley Woedende smiley

Je kan het ook juist zien als het feit dat het Jonathan ook menselijk maakt!
Ook hij maakt fouten (gelukkig).
Ik ken ook een meisje dat juist expres fouten in haar gedichten zet om te zien of mensen ze wel echt lezen..
Dus Chat, goed opgemerkt!

Jonathan, prachtig gedicht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 18:47
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is zo jammer dat dit gedicht ontsierd wordt door een vervelende schrijffout. poze is nl. pose......

sorry...zal m corrigeren
bedankt

ach....zelfs ik maak wel eens een vaudje ...hahhaha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 18:51
 
CHATULIEM619 schreef:
Je weet niet hoe vaak het gebeurt, dat ik me door de schrijffouten heen moet werken hier. Vooral het vreselijke gebruik van d en t aan het einde van een werkwoord. In sommige gevallen denk ik dat de kinderen beter NL schrijven dan de ouders hier. En ja, met dit mooie gedicht kan het echt storend werken....


over het algemeen doe ik het toch wel zonder fouten...meester??
Ik word nu erg onzeker van je. Dacht dat ik de taal redelijk onder de knie had.

en beste chat.... ik begrijp ook wel dat je die fouten ziet van anderen, ik zie ze ook wel, maar ieder mens, handelt naar zijn kunnen, sommigen doen het met taal iets minder.
Maar de inhoud van het geschrevene is volgens mij altijd het zelfde als je over die dingen heen leest.

En verder....kids kunnen tegenwoordig alleen nog maar msn taal...dat is pas 1 groot foutje...zeg je er wat van ...dan krijg ik steevast het antwoord...je begrijpt toch wat er staat???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 18:55
 
LIELIE304 schreef:

Jonathan, prachtig gedicht!


Tjonge jonge....even op mijn hyves kijken of al mijn ECHTE vrienden....sorry voor degene die het gedicht wel mooi vonden.... zich ook aan de taalfout hadden gestoord.

en natuurlijk op OuderAlleen kijken en op FunkyFish, want daar staat het gedicht ook...MET fout




Niet gedacht dat een gedicht zoveel reacties zou opwerpen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIELIE304





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 19:00
 
JONATHAN890 schreef:
Tjonge jonge....even op mijn hyves kijken of al mijn ECHTE vrienden....sorry voor degene die het gedicht wel mooi vonden.... zich ook aan de taalfout hadden gestoord.

en natuurlijk op OuderAlleen kijken en op FunkyFish, want daar staat het gedicht ook...MET fout




Niet gedacht dat een gedicht zoveel reacties zou opwerpen...


Haha, ach blijkbaar is het het waard Jonathan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 20:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is heel jammer, dat een kleine opmerking van mijn kant tot zoveel ophef leidt. Het gedicht sneeuwt hierdoor helemaal onder. Spelfouten zijn hier legio en als ik bij alle fouten zo zou reageren hebben jullie recht van spreken...
Dit gedicht echter is zo mooi, dat het gewoon storend werkt. Dus mijn voorstel is om nu niet meer zo te zaniken op het commentaar, maar het gewoon te laten verbeteren. Einde discussie Woedende smiley Woedende smiley

Stuur dan de volgende keer mij gewoon persoonlijk een mail, dan corrigeer ik het gewoon, niemand die er zeurt. En ik bedank je voor je opmerkzame geest.

Als je een reactie op t forum plaatst..... krijg je reactie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 21:08
 
JONATHAN890 schreef:
over het algemeen doe ik het toch wel zonder fouten...meester??
Ik word nu erg onzeker van je. Dacht dat ik de taal redelijk onder de knie had.

en beste chat.... ik begrijp ook wel dat je die fouten ziet van anderen, ik zie ze ook wel, maar ieder mens, handelt naar zijn kunnen, sommigen doen het met taal iets minder.
Maar de inhoud van het geschrevene is volgens mij altijd het zelfde als je over die dingen heen leest.

En verder....kids kunnen tegenwoordig alleen nog maar msn taal...dat is pas 1 groot foutje...zeg je er wat van ...dan krijg ik steevast het antwoord...je begrijpt toch wat er staat???
Juist omdat je zo goed kunt schrijven, dacht uj dat je een opmerking wel kon verdragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2